W osprzęcie tego silnika nie ma modułu zapłonu. Cewki mają układ elekterniczny / tranzystor ster./ sterowany bezpośrednio z ECU - pin 10,11,23 i 24. IB , to właśnie baza tranzystora. Elektronik reszte wie! "Moduł" , to coś dokładane , zignoruj go , daj 15 na cewki. Wyprzedzaniem i odwrotrnie steruje ECU , na podstawie kilku sygnałów z czujników.
Teraz sprawdziłem i była 1mm więc ustawiłem na 0.6/0.7 jak często ludzie piszą. Ale nie widzę żadnej różnicy. No to super zrobiłeś........... Pewnie że super, większą szansa ubicia tranzystorów sterujących zapłonem. I samej cewki. Nie zrozmiano aluzji. No ale co tam. Nie jest na wierzchu twoje to obrażamy i nich. Piszę o padających cewkach. Ty piszesz...
JAk stało nieruszane to pewnie zamokła cewka... Przy włączonym zapłonie na styku + cewki powinno byc pełne 12V Sterowanie przychodzi w zależnosci od rozwiązania ale zwsze masą na drugi koniec uzwojenia i w chwili zaniku prądu ( znikniecie minusa ) powinna pojawić się iskra. Nie pamiętam jak to było w nissanie ( miałem primerę z 1992) ale sterowanie...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
250zeta nowy zamiennik.
Handlarze i ich ingerencja nie wchodzi raczej w grę, samochód kupiony jako nowy w salonie w 2012 r. Więc albo mechanik albo jego sprzęt nie ogarnął silnika. Błąd, jeśli nie został sztucznie skasowany, jest na pewno. Na twoje symptomy to często pada cewka wn (DIS) i właśnie wtedy miga kontrolką silnika informując o podwyższonej emisji spalin (wypadanie...
Tranzystory na sterowanie cewek.
Nie cewkami steruje moduł , nie ma żadnych przekaźników , chyba że były by zalane w gumie w środku. Ale bardziej obstawiał bym że samą cewką steruje jakiś tranzystor. Z moduł biegną kable do samych cewek. Nie skrzynia jest w pełni manualna , moduł steruje też syreną cofania , blokadą zapłonu w przypadku zostawienia w pozycji jazdy do przodu lub do tyłu....
bo jezeli nie jest to DCI ze wzgledu na ten tranzystor Darlington, to dla czego wszedzie jest opisywany jako DCI nawet w sklepach gdyby nie byl to tez by tak pisali ? Jak to zweryfikowac ? Cewka jest na 99% do tego moto. Jade do skuterowcow z tymi gratami .. Ujmijmy to tak, fabrycznie w Twoim moto masz zapłon elektroniczny (nawet na schemacie jest...
witam , kiedyś miałem naprawiałem taki wynalazek a raczej czujnik halotronowy :D działanie całego układu jest takie że :( na podstawie załączonego przez kolegę schematu ) czujnik B [halotron]jest pod wpływem pola magnetycznego z zainstalowanego magnesu na wale korbowym , tajemniczy układ to wzmacniacz prądowo -- napięciowy czujnika położenia wału z...
Witam Piszę w imieniu znajomego, ponieważ ma problem ze swoim sterownikiem ECU w BMW e65 740i (n62b40). Uszkodzony został tranzystor odpowiedzialny za sterowanie cewką w cylindrze trzecim czego następstwem jest wypadanie zapłonu na owym cylindrze. Tranzystor ten został wymieniony na taki sam tj Bosch 30057, niestety reszta numeru się nie zgadza. Układ...
Właśnie skleciłem wszystko(a wiesz jaka to robota z przelotkami). Bez obciażenia mam na wyjściu sygnał sterujący.Po podpięciu na wyjście BU.. wysterowałem druga cewke,ale sterownik po ok. 2s rozłacza sterowanie pary wtrysków.Tranzystor wygląda tak samo jak w PMS tylko ma 4 wyjścia.Trzy jak w znanym tranzystorze czwarty pin ma ok 100 ohm wzg. masy paramaetry...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Zgadza sie. Musisz zbudować przetwornice która daje około 300V. Nie zalece sie przekracania tej wartości dla palnika IFK120. Moze byc mniej i jak będzie 200 to nic sie nie stanie. Podłączenie drugiej cewki zapłonowej może, na pewno spowoduje dużo szybsze niszczenie przerywacza. Poza tym nie potrzebujesz aż tak wielkiej egergii. Ma to być krótka szpilka...
Witam wszystkich Zdobyłem sprawny układ wzmacniacza i problemy się skończyły. Po vivisekcji układu starego wzmacniacza, chory wskazał objaw uszkodzenia pierwszego stopnia w układzie darlingtona (uszkodzony tranzystor sterujący, przebicie). Ot cała historia. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i chęc pomocy. Temat zamykam
Cewkę do np malucha można kupić na szrocie. Koszt kilka PLN. A jak dziadek był elektronikiem to niech Ci wytłumaczy działanie układu zpłonowego w samochodzie. A sterowanie zapłonem i ciągłą iskrę można uzyskać sterując cewkę przez tranzystor z dowolnego generatora impulsów np zrobionego na 555.
Tu masz gotowe rozwiązanie.Pamiętaj że może sterować cewką o rezystancji uzwojenia pierwotnego około 3 om.
Stary kawał , z tym kondensatorem na zmiennym , pamiętasz? Można centralkę gazu podpiąć pod pin obrotomierza , jeżdzić z zapasową cewką w kieszeni. W tym wypadku sprawdzić nachylenie właczania tranzystora sterującego na module zapłonu , bez oscyloskopu nie da rady , lub podstawić inny moduł.
Gubienie zapłonu powodowane było próbą załączenia cewki gdy palec rozdzielacza był pomiędzy czujnikami. Proponuję więc zrezygnowanie z hallotronów i zbudowanie układu na liczniku do 4 i podłącznie wyjść (przez tranzystory oczywiście) do odpowiednich cewek. Wszystkim sterować będzie oczywiście ECU. Rozważałeś takie rozwiązanie?
Widziałem taki schemat z kondensatorem i potencjometrem ale moim zdaniem mogą być z tego tylko kłopoty a i nie wiadomo jak to będzie współpracowało z Twoim modułem CDI. Niejaki BANANvanDYK z tego forum pokazywał na YouTube zaawansowany moduł odcinający własnej konstrukcji, zapytaj go o schemat, może Ci da. Tylko że jego moduł był na mikroprocesorze....
Sprawdziłem te spadki napięcia. Wynika to z ruchu servo velvetronic. Sprawdziłem dokładnie i nie pokrywa się z przerwami w zapłonach. Wymieniłem na wszelki wypadek tranzystory w komputerze sterujące servo valvetronika 4 sztuki. wymieniłem też elektrolity w komputerze. Chciałbym wymienić tranzystory sterujące cewkami zapłonowymi ale nie mogę znaleźć...
A gdzie podpiąć zasilanie ne555? Tak jak na schemacie do przekaznika? A i mam rozumieć że wyjście tranzystora który idzie do cewki przekaznika to minus, a plus do cewki po zapłonie dac tak?
Błędem jest rozpatrywanie tego modułu jako pojedynczy tranzystor, w istocie w swojej wewnętrznej konstrukcji zawiera takie bloku funkcjonalne jak: -układ formowania impulsu sterującego tranzystorem mocy -ogranicznik prądu w uzwojeniu pierwotnym cewki -zabezpieczenie przed przepływem prądu cewki w sytuacji kiedy kluczyk jest w położeniu zapłon a nie...
Cewka zapłonowa sterowana tranzystorem. Przycisk krańcowy podpięty do bazy i na wale odpowiednie wcięcie, które uruchamia zapłon. Jeszcze między kolektorem a emiterem wsadziłem zaporowo jakąś szybką diodę do 1000V aby zabezpieczyć choć trochę tranzystor. Taki układ jest ok ale nie na dłuższą metę. Wypięcie przewodu wysokiego napięcia podczas pracy momentalnie...
myślałem właśnie o kopułce i przerywaczu mechanicznym żeby mieć awaryjne zasilanie WN. , z tym że przerywacz się nie sprawdzi ani kopułka bo w moim silniku są 3 cewki- każda podaje iskrę na dwa cylindry równocześnie i trzeba by sterować tymi cewkami przez tranzystory mocy (tzw. moduły zapłonowe) Myślałem o zamontowaniu starego aparatu zapłonowego,...
Koledzy pada jeden tranzystor diak w tych balastah wystarczy wlutowwac triaka zamian i ruszy bez problemu Dodano po 4 Wszystkie te balasty epson małe 2 tygodnie rozgrzałem go i znalazłem przyczynę ten diak nie wwyczymuie ja dałem triaka i startuje bez kłopotu na wypalone rzaruwce teras nawet polecam diak sterujący cewka zapłonu w tym rzutniku co kolega...
Witam, Posiadam mitsubishi galanta z silnikiem z 2,5V6 2001 roku. Silnik dość udany, ale Japończycy zastosowali w nim "analogowy" rozdzielacz zapłonu wysokiego napięcia. Ostatnio pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonów w okolicach 3-4k podczas jednostajnej jazdy- generalnie dla danego kąta wyprzedzenia zapłonu. Podejrzewam wypalenie palca rozdzielacza...
Ja chciałem przerobić instalację tylko dlatego, że lubię takie zabawy. Poza tym powinno to choć odrobinkę zwiększyć iskrę a tym samym i moc. Inna sprawa jest taka, że zamierzam zrobić jeszcze na bardzo niskim napięciu (rzędu 1.5V) napięcie sterujące tranzystorem, przechodzące przez przerywacz zapłonu, a dopiero 12V z tranzystora do cewki. Wyeliminuje...
Posumowując- do autora wątku: przy pomocy przekaźnika możesz sterować przepływem dużych prądów (ograniczonych parametrami styków) dzięki małym sygnałom zasilającym cewkę przekaźnika...wytworzonym przez jakiś układ elektroniczny sterujący tą cewką. pzdr PS. nawiązując do odcięcia zapłonu..to można w najprostrzej wersji wykonać go w następujący sposób:...
Nie ma możliwości osiągnąć 4 A w tym układzie. Przy 14 V i 3,2 om cewki już masz max prąd 4,3 A i koniec. Na rezystorze emitera spadek wynosi ok. 0,5 V i na samym tranzystorze też 1.3 V. Tak że przy dobrym wysterowaniu tranzystora przy 12 V powinno być nie więcej jak 3,3 A. Nic nie robisz źle. Do zapłonów tranzystorowych stosuje się cewki o rez 0,5...
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
Witam Mam w Astrze problem z "iskierką" na czwartym cylindrze - nie ma jej :/ Cewka, świece , przewody.... sprawdzone Obstawiłem że sterownik płata figle. Jeden z tranzystorów ( czterech ) ... zapewne sterujących zapłonem jest walnięty ( a przynajmniej mierzy się zupełnie inaczej od bliźniaków więc obstawiam że diagnoza trafiona ... ) Tylko nie bardzo...
Opisz bliżej układ zapłonowy - czy cewka ma modół wzmacniający (trzystykowa kostka, modół aluminiowy w podstawie cewki) Jeżeli sie stopiła to: 1. uszkodził się ten modół na zwarcie - ale powinien zadaziałać bezpiecznik 2. szkodził się komputer sterujący zapłonem i podaje na stałe napięcie otwierajace tranzystor w module - też powinien zadziałać bezpiecznik...
Szanowni Państwo-uprzejmie proszę o podpowiedź .W przypadku mojego samochodu abym go swobodnie odpalił jest zwiększenie iskry na świecach--jak to zrobić aby iskra była jak piorun. Bo tak to już jest na elektrodzie. Pytasz o naprawę światła w lodówce a dostajesz odpowiedzi abyś sprawdził instalację elektryczną w domu - czyli odpowiedzi bez związku z...
Drut oporowy nie jest niezbędny dla pracy kontrolnej układu. NAjwiększy problem to podanie z modułu kluczowanego minusa na drugi koniec podłączonej do + cewki.... Ten aparat to rozumiem tylka dla "wizualizacji" bo nie wstawiony do silnika nie ma sensu. Dlatego pytanie o jego dalsze podłączenia też. Musisz dowiedzieć się co wychodzi z silnika jako sygnał...
Chodzi o to że zapłon mam bateryjny z zewnętrzną cewką zapłonową a cewka która była kiedyś cewką wysokiego napięcia została przewinięta na niskie napięcie czyli 12V potrzebne to było do ładowania akumulatora, teraz szukam czegoś co sterowało by prądem cewki bezstykowo a przerywacz służył by do podawania prądu na bramkę takiego tyrystora albo tranzystora....
Próbowałem sterować cewkę tranzystorem z 12 V i efekt wyładowań (wizualny) nie mam sondy WN był porównywalny z klasycznym przerywaczem. zasilałem też cewkę napięciem 400V, kondensator był rozładowywany tyrystorem, wyładowanie było dużo potężniejsze i czas trwania wyładowania był przedłużany oscylacjami cewka - kondensator. W zapłonie to jest korzystne...
Cześć wszystkim mam następujący problem : otóż chciałbym zrobić (nie kupić) zapłon terystorowy żeby mi korzystało zamiast normalnie z cewki to z akmulatora (a prąd cewki jako sterujący). Widziałem kiedyś coś takiego zrobionego na tranzystorach ale nie wiem co tam dokładnie było wiec prosze bardzo o jakieś rady czy jakiś odnośnik , z góry dziękuje:D...
Witam, Chcę podłączyć światła do jazdy dziennej w audi a4 2010. Obawiam się że canbus może wywalać błędy, wstępna idea była taka: Przekaźnik 12V 30A 4 pinowy, + do ledów z + po zapłonie przez zwarte styki przekaźnika, + ze świateł pozycyjnych do cewki przekaźnika, masa do cewki przekaźnika i do ledów. Po włączeniu pozycji, ledy gasną. Jednak cewka ma...
Witam stary temat ale niektóre tematy są aktualne długoterminowo u mnie tak jest z paroma tematami... Ten sam problem mam i pytanie podbijamy czy dobry jest ten układ... Zapłon na czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa. Też się przymierzałem do tego schematu i nieco zmodyfikowany jest układ schematu po swojemu z wyobraźnią...
Witam Was wszystkich i proszę o pomoc, mi pomysły już się kończą. Zacznę od początku, jakieś 2 tygodnie temu kupiłem 307cc, 2004r, 2.0i 16v 100kW (RFN) z podobno uszkodzonym silnikiem. Myślę sobię, nic trudnego. Po przyjechaniu (na lawecie) do domu zacząłem podstawową diagnostykę, paliwo ok- dochodzi, iskra... I tu się zaczyna mój problem :D . Iskry...
A nie myśleliście z układem zapłonowym od silnika od łodzi albo piły? Jest to normalny zapłon tyrystorowy. Cewka daje około 200V które jest prostowane i ładuje kondensator 200-470 nF no i dalej tyrystor i cewka zapłonowa. Sterowanie tyrystora pozostawiam do rozważenia, czy wykorzystać kształt napięcia z cewek zamonotwanych pod magnetem (przejście przez...
witam Mam nastepujacy problem ostatnio sie zgłosił do mnie znajomy któremu auto chodziło na 2 cylindry, okazało sie ze jedna cewka nie miała kluczowania. Rozebrałem sterownik i okazało sie z tranzystor końcowy (mosfet) ma przebicie. Wiadomo jak to jest ciężko znaleźć jakiś zamiennik ponieważ producenci maja swoje oznaczenia elementów. Dobrałem tranzystor...
Chciałbym opóźniać zapłon w motocyklu żeby zrobić kontrolę trakcji której pierwszym etapem będzie delikatne obniżenie mocy. Nie tędy droga. Poczytaj o systemach kontroli trakcji najpierw. Jeśli masz inny pomysł na delikatne zmniejszenie mocy w motocyklach bez elektronicznych przepustnic to zaproponuj coś :) Kontrola trakcji Nemesis działa właśnie na...
Diodę podłącza się równolegle do cewki przekaźnika, żeby przerwanie połączenia nie generowało dużych napięć na cewce. To jest przede wszystkim istotne, jeśli cewkę steruje tranzystor - może się przepalić, jeśli nie będzie diody. Ale i przy sterowaniu przyciskiem bez diody szybciej upalą się styki przycisku. Witam, korzystając z okazji że powstał taki...
Witam może nie na temat ale do MZ z instalacją na 6V proponuje zrobić jakiś zapłon CDI z prostą przetwornicą .Możesz ją zasilić nawet 5V. Ostatnio robiłem ten http://www.ot40.com/cdi_ignition.htm . Tyrystor możesz sterować z przerywacza bez procesora. Iskra na standardowej cewce MZ ma długość ok 2-3 cm pozdrawiam
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
Nie widze na tych schematach sposobu sterowania cewką zapłonową. Widać tam połączenie bezpośrednio ECU ale czy faktycznie tak jest. Bo taki patent jak tam jest to ja na pewno mam w K12 ale cewka wtedy jest w fajce od świecy. Jeżeli jest jedna cewka to prawdopodonie jest element wykonawczy w postaci tranzystora który steruje cewką. Taki patent mam w...
............Jakie zadanie mają diody prostownicze przy ew. przekaźnikach stosowanych np. do odcięcia zapłonu lub do strowania zankami cenralnymi? Wiem, że chodzi o separację ale jakie dokładnie mają zadanie te diody? Pozdrawiam Tu nie chodzi o separację. Te diody gaszą przepięcia, które powstają podczas zaniku prądu przez cewkę przekaźnika. Innymi...
Coś takiego zacząłem robić do cz350 6V. Sterowanie cewek poprzez szybki Mosfet(u mnie tani IRF740), sterowanie czasem ładowania cewki (u mnie stały czas) no i najważniejsze zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu. Na razie zatrzymałem sie na testach na odpalonym silniku, nie jeździłem. Zalety jakie zaobserwowałem to w szczególności bardzo mały pobór prądu....
Na drugim cylindrze kiepsko pali. Komputer serwisowy pokazuje "wypadanie zapłonów na 2 cylindrze" ,elektryk zamieniał cewki, ale nadal był komunikat usterka na 2 cylindrze. Wtryskiwacze maja po 15ohm więc chyba są sprawne. Wcześniej była usterka w komputerze, ale znalazłem i wymieniłem tranzystor sterujący 2 wtryskiwaczem (uszkodzony tranzystor 2SC5664)...
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem. No coś w tym stylu mi chodzilo po głowie, ale jak już pisałem nie jestem elektronikiem. No i muszę...
Jak odepniesz wtyczkę z cylindra 1, to 4 też przestanie pracować. Nie prawda, są połączone równolegle i każda po wymontowaniu drugiej będzie pracować. Ale w jednym się nie mylisz, nie należy sprawdzać cewki przez odpięcie wtyczki zasilającej, ponieważ tranzystory, które nimi sterują nie lubią pracować bez obciążenia. Cewki należy sprawdzać przez kolejną...
Mysle że nie ma wiekszego problemu z zastosowaniem tranzystora MOSFET w stopniu końcowym modułu zapłonowego nalezy tylko zmienic sposób sterowania nalezy wziac pod uwage pojemnośc bramki (czas przelaczania) tronzystory z serii bu931z,941z itp. stosuje sie czesto z powodu wbudowania diody zenera (!baza-kolektor) która zabezpiecza tranzystor przed przekroczeniam...
Zacierający się tłoczek to tylko i wyłącznie błąd p1220. Błąd p1631 to coś z dawką lub zaworem dawki. Może też przegrzewać się tranzystor sterujący tym zaworem. Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek...
Czyli masz oryginalny moduł zapłonowy plus drugi moduł, który pośredniczy w sterowaniu cewką i w razie wystąpienia poślizgu masz zamiar opóźniać moment iskry? A o jaki czas masz zamiar opóźniać? Wiadomo że zależnie od obrotów silnika tez czas także powinien się zmieniać a nie tylko od wielkości poślizgu. Czyli mamy oryginalne ECU, z którego oryginalne...
gdy gaśnie brak iskry natomiast pompa pracuje Żeby pracowała, sterownik musi dostawać sygnał o obracającym się wale korbowym. Czyli można założyć że czujnik "nadaje", bo pompa pracuje. I tyle bez oscyloskopu... Mniemam tylko że podczas kręcenia, podłączona równolegle z pompą lub cewką żarówka, nie miernik, to pokazuje . Na słuch, to nie wiem, może...
Czy możliwe byłoby zamontowanie modułu od innego japonskiego motocykla? Jakiegoś dostępnego i w normalnej cenie? A może jakiś samochód? Np Polonez? Nie jestem pewien czy oryginalny moduł miał przyspieszacz zapłonu w funkcji obrotów, ale może coś udałoby się podpasować nawet kosztem nieznacznej utraty mocy? To nie będzie motocykl na codzienne użytkowanie...
Witam Panowie, Jestem bardzo początkującym elektronikiem, naszła mnie potrzeba sprawdzenia cewek WN w mojej Alfie 1.6 TS, są tam cewki typu DIS dwuwyjściowe (jedno uzwojenie pierwotne). Rano przez kilka sekund zdarzają się problemy z zapłonem na którymś cylindrze (niestety stary Bosch Me 1.5.5 nie widzi gdzie wypadają zapłony). Z racji drogich elementów...
Witam mam taki drobny problem próbuję skonstruować układ który będzie sterował wskazaniem kontrolki. Przedstawię dokładniej o co mi chodzi : Układ ma być zamontowany w motocyklu w którym zapłon jest sterowany przekaźnikiem (rozwiera + cewki WN od masy włączając tym samym zapłon) no i właśnie problem w tym że już nieraz zdarzyło mi się że zapomniałem...
każą podłaczyć dobrze,przerwany obwód pod 30-87a,a potem w zależności od podstawki i ustawienia diody np.86 do 30 a 85 do tego szarego,na 85 masz wtedy masę z alarmu po jego uzbrojeniu, a w momencie próby odpalenia 86 dostaje plusa z 30 i cewka przekaznika zadziała- styk jest rozwierany.A ten szary przewód jest sterowany z tranzystora i być może upaliłeś...
Dzień dobry. Potrzebuję wykonać odcięcie zapłonu przy zadanych obrotach. Mam układ 12F675, dzięki któremu poprzez potencjometr mogę ustawić zapalanie się diody led przy zadanych obrotach. Ten układ działa. Problem w tym, że zasilany jest poprzez stabilizator 5V i 5V nie wystarcza do przełączenia przekaźnika, który odcina cewkę. W miejsce diody led,...
A i jeszcze jedno - skad masz ten schemat? Jeżeli tranzystor nie spali sie po pierwszym rozłaczeniu to napewnoi zrobi to w cioągu kilku następnych minut. Polecam na wyjściu zamiast tego IRF układ darlingtona (BU508 + MJE13007..9) i do tego transil 1.5KE równolegle do tranzystora - bo to sa tranzystory wysokonapieciowe i napewno wytrzymają takie warunki...
Jeżeli chodzi o przekaźnik na wejściu, to dokładniej chodzi o wejście sterujące (6) tego układu. Chodzi o to, że linie wejść układów cyfrowych są wrażliwe na zakłócenia. Nie należy wejść cyfrowych prowadzić bezpośrednio przewodami na zbytnia odległość. W tym celu napisałem o zastosowanie małego przekaźnika którego styk załączał by napięcie 12V na wejście...
1) nie jest dobrze że podtrzymanie niskporądowe (cewka przekaźnika 30A nie pobiera dużo mocy) realizujesz na stykach 30A! 2) lepiej przekaźnik 30A wykorzystać jako wykonawczy i niech styki robocze 30A pracują jako równoległe, a jako przekaźnik sterujący wykorzystaj jakiś mały przekaźniczek interfejsowy, który to będzie zwierany przez kontraktron 250mA...
Jeśli będziesz robił zgodnie z radami powyżej, to już nie żyjesz, tylko jeszcze o tym nie wiesz. Noty aplikacyjne są po to, żeby zajmowały trochę miejsca na serwerze. W szereg z cewką dajesz tranzystor NPN, na jego bazę dajesz rezystor 1K, za rezystorem szeregowo w kierunku zaporowym dajesz diodę zenera na napięcie wyższe niż napięcie zasilania przekaźnika....
Stosunkowo łatwo można sprawdzić czy to ECU, objaw jest taki: - świeci MIL i zapamiętany błąd jednej z cewek - iskra jest na wszystkich świecach - nie działają wtryskiwacze na cylindrach, obsługiwanych przez cewkę której błąd jest zgłoszony. Standardowa usterka ECU (IAW 59F) w tym modelu, uszkodzeniu ulega obwód diagnostyki cewki zapłonowej, ECU "nie...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Inaczej :) Przerwanie INT ma tylko wywolac pewna sekwencje zdarzen, a nie ja realizowac. Tak wiec w procedurze obslugi tego przerwania ustawiasz tranzystor w stan, ktory cie interesuje, inicjalizujesz timer i w procedurze obslugi przerwania timera robisz z tranzystorem ponownie co tam jest potrzebne. Dzieki temu unikasz robienia opoznien w procedurze...
Do kolegi Rafciok997 Nawiązując do Twoich pytań w projektowaniu elektryzatora z cewką zapłonową załączam poniżej schemat z prawidłowo podłączonym diodowym mostkiem prostowniczym Gretza i kondensatorem 2,2uF/630V (1uF/630V) na uzwojeniu PR1 transformatora przetwornicy . Do sterowania tyrystora zastosowałem tranzystor, chociaż nie twierdzę, że Twoje sterowanie...
Witam kolegów chciałbym podzielić się uwagami na temat naprawy mojej nagrzewnicy BV 77E ze sterownikiem Brahma. Mój problem polegał na uszkodzeniu wywołanym przez wodę , która dostała się pod przekaźnik na płytce obwodów wykonawczych sterujący załączaniem wentylatora palnika. Efektem uszkodzenia było zniszczenie tej płytki głównej jak również uszkodzenie...
a modul z tego co sie dowiedzialem jest w komputerze a i w komuterze jest tez alarm. Jak to naprawic, czy robi kiedys ktos wymiane samego modulu czy to jest w ogole mozliwe czy trzeba zmienic calego kompa ? Jezeli zemienie kompa to alarm nie bedzie dzialal i tak nie odpale auta - jakies pomysly? Dodano po 41 dowiedziałem sie ze w tym roverze nie ma...
Witam Potrzebuje układ do samochodu w miarę prosty ale ma pobierać jak najmniej prądu/ Mam podpięty przełącznik do podnośników szyb do zapalniczki. Na zapalniczce jest cały czas napięcie 12V i tak ma zostać. Chcę aby ten układzik sterował przekaźnikiem, który będzie załączał się po odpaleniu silnika i rozłączał po zgaszeniu silnika i tym samym odłączał...
Sterownik wycieraczki tylnej szyby. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika wycieraczki, znajdujący się wewnątrz obudowy przekładni. Silnik, przekładnia, moduł sterujący konstrukcyjnie stanowią jeden podzespół, i producent nie przewiduje jego naprawy. Koszt nowego zespołu...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Prawdę mówiąc żeby wogule była iskra w odpowiednim miejscu to potrzebne są tylko dwa sygnały.Z tarczy na wale czyli ten czujnik pod aparatem zapłonowym, jak i czujnik z wnętrza aparatu.Pod warunkiem że rozrząd jest ustawiony poprawnie czyli znaki na kołach pasują do siebie. To wszystko pewnie wiesz,ale piszę tylko dlatego żeby było przejrzyście:) Cała...
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Dedukcję mczapski popieram w zakresie układu zapłonowego. Z resztą łatwo to sprawdzić mierząc rezystancje względem masy dla kabli zielonego i białego. Jak pojawi się 50 - 200 om na białym i 150 - 500 om na zielonym to jesteśmy "w domciu". Podejrzewam że kabel żółty w CDI nie jest do niczego podłączony, ale lepiej sprawdzić! Typowy gotowy regulator szeregowy...
Ja mam ten problem od kilku lat,a zaczął się w 13 m-cu użytkowania-czyli wiedział kiedy? U mnie wybucha na zimnym piecyku. najpierw zaczęło się rano, po nocy, teraz wystarczy 2-3 godziny i szyby brzęczą. Co do serwisu? To pożal się Boże. Chłopcy przyjeżdżają, kręcą nosem, niczego nie znajdują i jadą sobie inkasując nalezność, a po czasie ostygnięcia...
Na szczęście przekaźniki posiadają pewną histerezę i to wcale nie małą tak więc spokojnie. Wartość napięcia zasilania przekaźnika nie jest sprawą krytyczną. Tym bardziej, że nie zawsze da się uzyskać duże nasycenie w takim układzie. Zależy to od układu sterującego. Powiem więcej. Histereza przekaźnika ma w takim układzie o wiele większe znaczenie niż...
Jak ci na jednym wypada to raczej nie sprawa komputera, w sterowniku są dwie końcówki które sterują każdy dwoma cylindrami jak dobrze pamiętam ten sterownik, Wiec 2 strzela razem z 4 (możesz nawet przewody miedzy cewkami zamienić jak ci starczą). Skoro u ciebie masz błąd tylko na 2 to sprawdź wszystko co do tego cylindra się tyczy łącznie z mechaniczną...
Witam ponownie. obmyśliłem już formę układu. Mianowicie miałby on zadanie sterować zapłonem w silniku syreny. Sa tam 3 cylindry, fazy pracy są przesunięte o 120*. Wszystko miałoby się odbywać w ten sposób: Czujnik magnetorezystancyjny pozyskany z fiata 126p/cc dawał by sygnał na układ. w jednym obrocie wału dał by 3 syganły (3 magnesy na tarczy wału)...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
Nie no, widzę ,że nic z tego nie wyjdzie - nie będę czekał w nieskończoność zwłaszcza, że na internet chodzę do kolegi. To może łatwiej będzie rozwiązać tą sprawę w inny sposób: Wymienię jakie cechy musi posiadać mój wymarzony układ stykowo - tranzystorowy: 1.Tranzystor wykonawczy - Mosfet, N-fet, IGBT-głównie chodzi o szybkość przełącznia stanów-ok.20ns,...
Z pierwszego postu trudno wywnioskować na czym dokładnie polega problem i czy ktokolwiek to porządnie zdiagnozował pod względem elektrycznym, za to macie już wymyślone gotowe rozwiązanie, trochę dziwne, choć w internecie częste, przypuszczam że kolega Strumien swiadomosci swia.. może mieć rację. Tak może mieć rację. Wpisując w eyszukiwarkę hasło "det3"...
człowieku co do pomp wtryskowych które sam naprawiam to ci powiem jedno jesteś a tu wyjaśnienie dlaczego : Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy...
Obroty obliczam z tego co jest na oscyloskopie. Przy takich ustawieniach jakie pasują do silnika , jeśli impuls jest co 1 kratkę to jest 100Hz co 2 kratki 50hz a jeśli było trochę gęściej niż 2 kratki czyli 1,8 kratki to zakładam że jest to 60hz czyli okł 800-900obr , ale te wartości nie są jakoś super dokładne. Przyczyna wahań obrotów prawdopodobnie...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
http://obrazki.elektroda.pl/5044167900_1... Witam. W ramach pasji często zajmuję się między innymi konstruowaniem różnych układów stabilizacyjno - zapłonowych dla świetlówek. Tym razem zaprezentuję prosty elektroniczny statecznik, stanowiący alternatywę dla magnetycznych układów zapłonowych, wykorzystujących starter bimetaliczny. Układ...
Witam po przerwie. Moim pacjentem był Renault 155.54, rocznik 1995, przebieg 14000 mth, biedaversion, ze skrzynią z rewersem (dźwignią przy kierownicy). Sterownik skrzyni V3.2, po dodatkowej naklejce V6.2, a w środku program V7.5. https://obrazki.elektroda.pl/3689452500_... https://obrazki.elektroda.pl/6379006600_...
https://obrazki.elektroda.pl/6164936800_... Wyłącznik czasowy ogrzewania tylnej szyby z przyciskiem monostabilnym. Jest to rozwinięcie, modernizacja układu z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Układ został zaprojektowany specjalnie do współpracy z bistabilnym wyłącznikiem ogrzewania szyby...
Cześć. Proszę o opinie i sugestie odnośnie schematu, czy to ma szansę działać? Założenia: Układ do samochodu i tym samym wymagania temperaturowe -25stC do + 120stC. Podczas włączania zapłonu, gdy temperatura na termistorze jest poniżej ok. 15stC układ ma załączać przekaźnik na ok 10s . Po tym czasie przekaźnik musi się rozłączyć. Powyżej temperatury...
Układ tzw CDI (capacitor discharge ignition - zapłon z rozładowywanego kondensatora (wolne tłumaczenie)) jest zbudowany najprościej jak sie da - chodzi o wzgledy awaryjności najlepsze są najprostsze rozwiazania. Kondensator ładowany jest przez jedną diodę (tylko jedna = jedna połówka zasilania). napięcie kondensatora jest doprowadzone przewodem do cewki...
Ruch mały bo i temat ciągle "dziewiczy" ,a poruszanie się na nim to jak praca na polu minowym -mało materiałów -drogie lampy > nie wiadomo czy ta inwestycja była trafiona i czy się zwróci - o całej reszcie .... pisałem w poście * na początek przebrnij dla "wprawki" przez 60 str. ( skoro ja to uczyniłem ...) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37...
Post będzie długi, ale jak znajdzie się ktoś kto pomoże stawiam wódkę! Bardzo proszę niech piszą tylko Ci co się znają na komputerach samochodowych. Przepraszam pozostałych, co mają pojęcie, że dzwoni, ale nie wiedzą do końca o co chodzi. Po pierwsze - szukam kogoś kto ma toyotę jak w temacie - silnik 4A-FE, wersja angielska (to PECH!), kombi (nie ma...
Numer sterownika to: 931.602.073.00 albo SME 5WK1665 - Producentem był Siemens a zastosowano go w Porsche 924 Turbo (81-83) wyprodukowano ok 5500 sztuk tych sterowników. Sterownik steruje wyprzedzeniem/opóźnieniem zapłonu w aucie na podstawie danych z poniższych czujników: 1. Czujnik koła zamachowego (prawdopodobnie 2 cewki w jednej obudowie - 3 przewody)...
Przedstawiam kolejną już (4) modernizację układu "Przycisk start-stop w samochodzie", polepszającą walory użytkowe urządzenia. Dodane zostały dwa układy czasowe wykonane na tranzystorach T4 i T5, oraz transoptor US3 zamontowany w wiązce połączeniowej jako dodatkowy, automatyczny "ukryty przycisk" do modułu sterowanego przyciskiem "start-stop", powiązany...
tranzystor sterujący cewką moduł zapłonu cewką tranzystor zapłonu
benzynę ekstrakcyjną serwis drukarka xerox pompa spustowy pralka
miękki start ukośnica transformator gwiazda trojkat
Jak nawinąć linki i naciągnąć sprężyny w bramie segmentowej Hörmann, Wiśniowski, Big-Tor – instrukcja krok po kroku Vaillant VK 21 UBW – jak podnieść temperaturę załączania podgrzewania CWU?