tylko czy to normalne, że od stania na zapłonie tak się zagotował? Nie, nie możliwe. To przez uszkodzenie się tak zagotował, po prostu pech, że się uszkodziło i zostawiłeś na zapłonie. To jak z katastrofami lotniczymi, zawsze jest więcej niż jedna przyczyna.
Zamiennikiem tego tranzystora jest BU931ZP,941ZP.
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Witajcie mam pytanko co do kolegi Jarooo!!! o co chodzi z tymi 2 tranzystorami czy to są tranzystory w zapłonie bo patrzyłem i są tam a jak byś mógł to poszukaj coś u siebie jeszcze napiszę bo jutro zobaczę z tym polem magnetycznym w module są tranzystory i kondesatory może chodzi o te kondesatory
KY202 to tyrystory 10 A i w zależności od literki miały różne napięcia. Te z literką M miały 400V. W tym układzie tyrystor rozładowywał przez cewkę kondesator 1 mikro.
na samym tranzystorze nie da rady poszukaj tematu o zapłonie elektronicznym jest tam schemat do tego co ci potrzebne (nie wiele elementów)
BU 931ZP,ale trzeba go izolować od podłoża,a najlepiej BU941ZT bo jest w przyjaznej obudowie izolowana TO220. Popełniłeś kix,bo tam musi być wysokonapięciowy darlington,zwykły będzie sie grzał bo bedzie nie dokońca wysterowany. Jezeli chodzi o V-MOS to tylko IRFP840A,mo ma stosunkowo małą rezystancję D-S.Ale nie polecam V-MOS'ow.
Witam. Podobny temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Nie wiem czy się opłaca naprawiac.Na alledrogo są od 100zł
Układ cd4011 to cztery bramki oznaczone na schemacie jako a,b,c,d. Numerki przy bramkach oznaczają nr końcówki układu. Tak nr 3,5,6 są ze sobą połączone. nr 7 i 14 to zasilanie, bramki złożone są z tranzystorów, których nie widać na schemacie, jedynie jest symbol graficzny. Spokojnie możesz użyć żarówki 1,2W
czyli po wyprostowaniu 32V, wiesz ze musisz zrobic do niego zasilacz z ukladem gretza? w kazdym razie ja mialem zasilanie +/-43v i 2n3055 poszly w sekunde, 2n3055 sa na 60V wiec u ciebie powinny wytrzymac, ale wiesz roznie to bywa, polecam 2n3773. Jak ustawisz R15 na najmniejsza wartosc rezystancji to jeden rezystor szybko zapłonie :) chyba ze tranzki...
Od dłuzszego czasu borykam się z problemem stworzenia jak najlepszego układu stykowo - tranzystorowego do mojego Simaka. Zrobiłem wstepny schemat: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab32... Posiada teraz wszelkie zabezpieczenia(które dorabiałem sam - i tu jest ten ból bo nie za bardzo sie znam na elektronice): • zabezpieczenie na...
Witam. czy ta usterka jest naprawialna, mam komunikacje z ecu tylko wyskakuje ten bląd p0606 po zapłonie nawet bez kręcenia rozrusznikiem , miesiąc temu był wymieniany tranzystor.
Ależ po zapłonie włączane tylko uzwojenie przekażnika. Styki przekażnika mogą podłączać dowolne odbiorniki bezpośrednio do akumulatora.
Witajcie tak czytałem o tym zapłonie, bo wiele dobrego słyszałem. Ale ja chce coś takiego zrobić do motoru Jawa Cz. 350 o instalacji 6V Czy to będzie działać, czy musze zmienić wartości podzespołów??
Na płycie głównej podłączyć bazy 3 tranzystorów sterującym podświetleniem panelu do 12V po zapłonie przez 4,7k rezystor.
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
Ja mam BU921 ale tego raczej też nie dostaniesz ale 931 możesz próbować w mofetach popatrz na napięcie i natężenie albo niech Ci w sklepie coś dobierze co ma.
Nie no, widzę ,że nic z tego nie wyjdzie - nie będę czekał w nieskończoność zwłaszcza, że na internet chodzę do kolegi. To może łatwiej będzie rozwiązać tą sprawę w inny sposób: Wymienię jakie cechy musi posiadać mój wymarzony układ stykowo - tranzystorowy: 1.Tranzystor wykonawczy - Mosfet, N-fet, IGBT-głównie chodzi o szybkość przełącznia stanów-ok.20ns,...
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
witam , kiedyś miałem naprawiałem taki wynalazek a raczej czujnik halotronowy :D działanie całego układu jest takie że :( na podstawie załączonego przez kolegę schematu ) czujnik B [halotron]jest pod wpływem pola magnetycznego z zainstalowanego magnesu na wale korbowym , tajemniczy układ to wzmacniacz prądowo -- napięciowy czujnika położenia wału z...
Potrzebny do tego jest czujnik napięcia - komparator. On wykryje wzrost napięcia i wysteruje kolejny element - przekaźnik lub tranzystor (kiedyś bipolarny, teraz MOSFET). Można próbować z TL431 - gdy pojawi się 13,3 V TL obniży napięcie na swojej anodzie, co umożliwi wysterowanie tranzystora P-MOSFET. Pytanie - jak duży prąd będzie pobierany z urządzenia?
To jakiś przekaźniki, triak, tranzystory . A nie lepiej prosty włącznik trzypozycyjny lub nawet dwupozycyjne. Przełączasz pozycję 1 masz zasilane gniazdo zapalniczki cały czas w pozycję 2 standardowo po zapłonie to kombinujesz bo jak koń pod górę. Tak zrobiony mam u siebie mam trzy pozycje włączone na stałe tylko z zapłonem i wyłączone na stałe.
Witam , kolegów pokrótce opiszę swój problem. Muszę zastosować zapłon elektroniczny typu CDI w tym nie ma żadnego problemu mam fajny układ , który całkowicie spełnia swoja funkcję ale jest problem z różnych względów nie mogę zastosować ani czujnika Halla ani transoptora muszą zostać przerywacze. I teraz potrzebuję układu,klucza który zamieni sygnał...
Obecnie wszystkie koncerny półprzewodnikowe oferują dedykowane do układów zapłonowych tranzystory IGBT. W ilosciach masowych są tanie jak barszcz ale na otwartm rynku detalicznym są w zasadzie neidostępne. W 1998 roku skradziono mi z samochodu (moze raczej wyrobu samochodopodobnego) Polonez Caro moduł zapłonowy. Moduł był koszmarnie, potwornie drogi....
Polecam specjalnie dedykowane do zapłonów BU931/941.
O ile dobrze pamiętam coś około 3 V. Skoro dmuchawa pracowała nawet przy wyłączonym zapłonie (pierwszy post) to oznacza nic innego jak zwarcie tranzystora "głównego" w module, czyli moduł do wymiany. Wymieniłem sporo tych "rezystorów", nawet wczoraj w Volvo S60 (identyczna usterka), ale jak dotąd jeszcze nie spotkałem się z uszkodzonym panelem sterowania....
Ja niejedną elektronikę uwaliłem przy testach, nic straconego bo naprawa tego to groszowe sprawy. Średnio wychodzi około 1.5zł za naprawienie płytki jednego kompaktu, za niecałe 20zł naprawiłem tego prawie 20szt :D Najdroższe elementy to tranzystory - MJE13001 (najmniejsze) - koło 1zł ale praktycznie nie do kupienia (przynajmniej tam gdzie się zaopatruję),...
Tyle mi wystarczy. Układ scalony zasilę z zacisku 30, Ledy i przekaźniki oczywiscie że przez tranzystory i zasilanie z zacisku 15, stąd też wezmę zasilanie na przycisk, żeby nie dało się przełączać na wyłączonym zapłonie. Dziękuję.
Wlasnie doszlem do wniosku co jest nie tak, tranzystory sterujące T8, T9 Są za słabe! i przy zasilaniu +/-40v moze sie cos takiego stac ze zapłonie Rezystor R20 i R21. Polecam wymiane na BD911 i BD912. Pozatym traznzystory mocy też są za słabe bo wytrzymują zaledwie 60v kiedy my mu pakujemy 80v. polecam zmiane na 2N3773, KD503 tez powinny byc dobre....
JAk stało nieruszane to pewnie zamokła cewka... Przy włączonym zapłonie na styku + cewki powinno byc pełne 12V Sterowanie przychodzi w zależnosci od rozwiązania ale zwsze masą na drugi koniec uzwojenia i w chwili zaniku prądu ( znikniecie minusa ) powinna pojawić się iskra. Nie pamiętam jak to było w nissanie ( miałem primerę z 1992) ale sterowanie...
Więc posprawdzałem wszystko - czujnik temp. wysterowałem, podmieniłem i dalej tak samo. Bezpieczniki sprawne, przewody też. Według mnie winny jest sterownik silnika. Podejrzewam, że sterowanie w nim masą odbywa się przez jakiś tranzystor i teraz przy włączonym zapłonie sterownik dostaje napięcie akumulatora czyli 12V. To mu nie wystarcza aby wysterować...
szukaj gdzieś na płycie tranzystora załączającego gdy podajesz +12V na IGNITION/SWITCHED. Prześledź ścieżki, od tego napięcia, bo ze schematem jeszcze się nie spotkałem. Czy procek dostaje sygnał by radio wstało? Takie zachowanie świadczy najczęściej właśnie o tego typu uszkodzeniu: Nie działa nic prócz przycisku wysuwającego, oraz działa pobieranie...
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
Panowie trzeba brać pod uwage budowe takiego czyjnika ten w zapłonie to układ scalony zawierający hall a na wyjściu jest tranzystor otwarty colector!
Dwie możliwości. 1. Problem w zasilaniu cewki WN/modułu lub w połączeniach pomiędzy cewką a modułem. Przerywane połączenie w zapłonie TCI będzie generowało słabą iskrę o kącie wyprzedzenia większym niż normalnie. 2. Padł moduł zapłonowy, pęknięty lut w okolicach tranzystora kluczującego, albo wariujący mikrokontroler. W sumie też wariujący impulsator...
Sprawdż diody obok bezpiecznika i tranzystor.
Witam, Chcę podłączyć światła do jazdy dziennej w audi a4 2010. Obawiam się że canbus może wywalać błędy, wstępna idea była taka: Przekaźnik 12V 30A 4 pinowy, + do ledów z + po zapłonie przez zwarte styki przekaźnika, + ze świateł pozycyjnych do cewki przekaźnika, masa do cewki przekaźnika i do ledów. Po włączeniu pozycji, ledy gasną. Jednak cewka ma...
Zgadza sie. Musisz zbudować przetwornice która daje około 300V. Nie zalece sie przekracania tej wartości dla palnika IFK120. Moze byc mniej i jak będzie 200 to nic sie nie stanie. Podłączenie drugiej cewki zapłonowej może, na pewno spowoduje dużo szybsze niszczenie przerywacza. Poza tym nie potrzebujesz aż tak wielkiej egergii. Ma to być krótka szpilka...
A rozważałeś gotowe moduły zapłonowe? Czy chcesz się pobawić? W zapłonie "elektronicznym" zdaje się robiło się coś takiego, żeby na wyższych obrotach czas ładowania cewki był "dłuższy" czyli de facto bardziej stały w całym zakresie obrotów. Pytasz o te tranzystory z rysunku? BD mają małe wzmocnienie i nie potrzebujesz tam 1A prądu. Weź mniejsze, jakąś...
Handlarze i ich ingerencja nie wchodzi raczej w grę, samochód kupiony jako nowy w salonie w 2012 r. Więc albo mechanik albo jego sprzęt nie ogarnął silnika. Błąd, jeśli nie został sztucznie skasowany, jest na pewno. Na twoje symptomy to często pada cewka wn (DIS) i właśnie wtedy miga kontrolką silnika informując o podwyższonej emisji spalin (wypadanie...
Na fotce widać uszkodzone tranzystory sterujące zapłonem, może ktoś potrafi rozszyfrować te elementy firmy Fairchild.
Zdarza się. Widziałem w Renault taki sterownik (na płycie licznika) i tam ustrój elektromagnetyczny sterowany był przy pomocy tranzystora a ten z kolei zasilany był z procka (główny element na płycie). Ja bym sprawdził ten tranzystor (o ile tu jest podobne rozwiązanie).
Witam dzis wymienilem stabilizator i tranzystor wlaczam zaplon cos bzyka w pompie to sterownik chyba dziala sprawdzilem miernikiem piny 2 skrajnych jest napiecie 4.5v a na kablach co ida do zaworow jest ok 2500omow a na drugim z prawej strony oo1 na mierniku ustawilem 200 omow.i auto nie odpala nadal . Wiec sterownik chyba dziala jak cos bzyka chyba...
witam to nie jest tranzystor to jest tyrystor Bt 151 http://www.datasheetarchive.com/search.p... kondensatory mogą być
W skrocie: potrzebuje zrobic detektor na kablu/wtyczce do zapalniczki (docelowo do samochodu), ktory po wlaczeniu zaplonu (napiecie ok 13V) bedzie wlaczac dalszy obwod (kamerke) A może tranzystor? :D W momencie pojawienia się napięcia na zapłonie otworzy się jego baza (podłączona poprzez rezystor) i poda napięcie na obwód który chcesz?
Zapomniałem dodać ze padlaczalem 4 rozne lampy nawet MH 150W :) niewiedzialem jak zmierzyć napięcie zapłonu i czy wogole jest wiec podłączałem tylko jedna plusowa końcówkę miernika do przewodu lampy, , miernik powinien pokazac przynajmniej 200V na jednym kablu podczas zapłonu. nie pojawiało się nic. po kilku próbach zapłonu tranzystor na płytce jest...
Ee tam . Tranzystor, kondensator, dwa rezystory i dioda. Do tego przekaźnik. Laik zmontuje w godzinę, elektronik w 10 minut z papierosem w zębach
Raczej bym dołożył do niego dodatkowy tranzystor wykonawczy. Druga sprawa to to że stabilizator powinien mieć zapas napięcia o trzy volt więcej .
A gdzie podpiąć zasilanie ne555? Tak jak na schemacie do przekaznika? A i mam rozumieć że wyjście tranzystora który idzie do cewki przekaznika to minus, a plus do cewki po zapłonie dac tak?
ten żółty tranzystor, przed włączeniem zapłonu miał dawać masę na kondensator... przyznam się, że nie wiem dlaczego (chyba żeby naładować kondensator), doszedłem do tego metodą prób i błędów... gdy zegary już opadły po rozładowaniu następne podanie napięcia nie podnosiło zegarów, trzeba było najpierw podać - i potem przyłożyć i trzymać przy + (niby...
Witajcie. Ja mam u siebie prosty układzik na NE555 + IRF9540. Tranzystor ma Rds 0,11 oma przy Ugs 10V. Cała aparatura zainstalowana jest przy jednej z lamp, i tam można wszystko podłączyć, potrzebny jest tylko przewód z + po zapłonie (w razie awarii tranzystora aby nie rozładowało akumulatora). Podłączone jest toto do lamp świateł drogowych, regulując...
bu 323z sie nadaje
Witam, mam kłopot w związku z adaptacją takiego wyłącznika do poloneza Borewicza. Zakupiłem wyłącznik z płynną regulacją u producenta firmy APE. Chciałby go zastosować w swoim szaraku, ale u mnie sterowanie dmuchawą jest zgoła inne. mam na wyłączniku trzy przewody: - niebieski ( podaje napięcie po zapłonie) - czerwony - czarny Ostatnie dwa są od dwóch...
W tych modułach psuło się połączenie tranzystora - klucza cewki WN z masą, jest to naprawialne, ale trzeba się trochę nadłubać bo moduł jest zalany klejem/silikonem, czy jak nazwać tą zalewę. W aparacie jest czujnik indukcyjny, wpinany do modułu za pomocą 2pin wtyczki, druga, również 2pin idzie do kabli wychodzących z aparatu, oba idą do cewki WN, +po...
objaw był taki że ciągle mi się podświetlały zegary. nie gasły diody. tylko dopiero po wyciągnięciu bezpiecznika gasło. i wychodzi na to że ten tranzystor dawał stały plus na zegarek i licznik km nawet po wyłączeniu zapłonu. teraz to działa mi tylko przy zapłonie
ze względu na konfigurację instalacji samochodowej w pewnych sytuacjach w miejscu zaznaczonym na czerwono pojawia się +12V Tam ma prawo pojawić się napięcie +12V tylko gdy jest włączony tranzystor. w normalnych warunkach nie ma napięcia na czerwonym przewodzie, jednak po przekręceniu zapłonu pojawia się na nim +12V które trzeba odseparować od tranzystora....
Mam Passata b5fl. Wycieraczka tylna działała aż pewnego dnia padła. Zakupiłem zamiennik skv teraz mam tak jak ty. Po przekręceniu zapłonu włącza się sama i będzie cały czas działać dopóki nie psikne spryskiwaczami przedniej szyby. No ja też wcześniej na elektrodzie wyczytałem że winny temu jest tranzystor w silniczku dla tego kupił zamiennik. Jakbyś...
Masz zmierzyć rezystancję przewodów sterujących wtryskiwaczy do minusowej klemy akumulatora. Wtryskiwacze są sterowane masą przez tranzystory kluczujące w sterowniku silnika. Plus zwykle podawany jest cały czas po zapłonie. Skoro STAG widzi bzdury, to albo wiązka zgnita i jest zwarcie do masy, albo uwalony sterownik silnika.
Zgadzam się z Tobą, problemem są dwa tranzystory. Moja druga płytka się zepsuła (wentylator zaczął pracować jak szalony i pojawił się błąd związany z wentylatorem, ale jest w pełni sprawny). Wlutowałem te dwa tranzystory na pierwszą uszkodzoną płytkę i problem z zapłonem zniknął od pierwszego uruchomienia. Tranzystory są zawsze gorące i z czasem tracą...
Właśnie znalazłem. Komenda powerdown w bascomie. Zastanawia mnie teraz tylko czy wyjście z uśpienia jest możliwe tylko poprzez masę na INT0 czy można np wykorzystać do tego dodatkowo inny pin (np INT1). Niestety tej informacji na, forum nie znalazłem. Oczywiście interesuje mnie tiny13 lub ewentualnie większy tiny2313. Mógłbym wtedy pod jeden pin mikrokontrolera...
To nie jest sam tranzystor.
Podaj na czym wzorowałeś się robiąc ten układ. Poczytaj o trybie bistabilnym. W Twoim układzie tranzystor po włączeniu zapłonu będzie cały czas przewodził. Nie ma sensu łączyć zapłonu z bazą tranzystora. Wysterować tylko odpowiednio tranzystor w zależności od prądu przekaźnika.
Tranzystor 2 i jego układ polaryzujący jest zupełnie niepotrzebny bo robi za rezystor. W takim zapłonie ważne jest aby szybko przerwać przepływ prądu w uzwojeniu pierwotnym cewki w czym zupełnie nie pomaga rezystor w bramce MOSFET'a.
A co do twojego modułu na irf. Napewno nie masz diody gasikowej równolegle do tranzystora zasilającego. Poszukaj diody tzw transil'a 350-400(oznaczenie oznacza napięcie zadziałania). Dioda uchroni tranzystor przed zniszczeniem ale nie warto dawać mniej niż 320v bo strasznie spadnie energia iskry.
250zeta nowy zamiennik.
jeżeli to ten schemat na 2-ch tranzystorach i dwóch oporach to on pracuje właśnie na 50 Hz <oryginalnie to był schemat przetwornicy 12/220V> dopiero po zapłonie zaczyna piszczeć u mnie :( trafo od junosta to za duże do świetlówki 8w wystarczy takie małe w poprzedniej wersji mam 6 watowe traof i świetlówke 8 w ciągnie bez żadnego problemu nie grzeje...
Mam taki problem z tym autem : - jak sie rozgrzeje wali w dolot na LPG a na Pb słabnie i nie równo chodzi. Najsilniej te strzały są przy dodaniu gazu na niskich obrotach .Oczywiście cewka,kable wykluczone. - Podejrzewam że problem będzie w układzie zapłonowym w sterowniku. sterownik był naprawiany , widzę ze wymieniono tranzystory zapłonu na BU931ZP...
Witam. Spawarka MMA-250A Spawarka uruchamia się napięcie na wyjściu 67V. Diody sprawne spadki napięcia 0,3V. Tranzystory spadek dren źródło 0,5V. Przy przyłożeniu elektrody widać łuk i od razu zapala się kontrolka przegrzania. Co może być przyczyną usterki? https://obrazki.elektroda.pl/1620458200_... https://obrazki.elektroda.pl/7608794300_...
Może wystarczy Ci zwykły ELM 327 na BT + smartfon z apką ScanMyOpel nawet tą darmową Lite? może Torque? Czy masz na pinie 16 + po zapłonie względem pinu 4/5? Ja mam interfejs OBD-RS232 na dwóch tranzystorach i laptop z "prawdziwym" com, i z tego gniazda OBD w aucie biorę z 16 +, z 4/5 minus, a dane albo z 7 albo 12 (program informuje do którego pinu...
Dławik zmniejsza stromość narastania prądu w chwili wystąpienia zwarcia, dzięki czemu bezpiecznik na dłuższy czas na zareagowanie. Typowa jego wartość to 220..330uH. Chyba łatwiej jest wymienić spalony bezpiecznik niż triak? -dokładnie tak. Wielokrotne przekroczenie przy zapłonie łuku dopuszczalnego di/dt załatwia przepalanie struktur o nawet kilkakrotnie...
Tak naprawdę to nie wiem czego oczekujesz, gotowego schematu czy pomysłu jak rozwiązać problem. Można zrobić to tak: w miejsce Twojego P1-2 wstawić tranzystor (klucz) do niego równolegle przycisk uruchamiający zasilanie rejestratora przy wyłączonym zapłonie. Napięcie które pojawi się wysteruje klucz w ten sposób jednocześnie utrzyma go w załączeniu....
W przypadku typowego układu z palnikiem ksenonowym, energia zgromadzona w kondensatorze przepływa do lampy po jej zapłonie, gdybyś w obwód lampa-kondensator włączył tranzystor o odpowiednich parametrach można by przerwać dopływ energii i skrócić błysk. Jednak czy tym sposobem uzyskamy błysk o czasie trwania 1us ? tego nie wiem. Dobrym źródłem światła...
Przepraszam że dopiero teraz. To foto wnętrza z wylutowaną płytką. Miałem nadzieje że irfz44 podejdzie ale on ma tylko 50A, a akurat mam dwie sztuki. Czy ten sterownik ma grzanie przed zapłonem i grzeje kilka minut po zapłonie, podobne ja vw. http://obrazki.elektroda.net/99_12425074...
wypiąć sterownik i na odpowiednim pinie zasymulować masę ( na włączonym zapłonie) Jak przekaźnik zadziała to padł sterownik, a w nim taki jeden tranzystorek.
Jeżeli jest możliwość dostania się do środka przerywacza to poszukałbym zamiennika tego tranzystora. Elektroniczny zapłon ma większą sprawność niż przerywacz, co pozwala co prawda nie wiele , ale na lepsze osiągi silnika (obroty, rozwijany moment)
Wiec i ja podepnę sie pod ten temat jeśli pozwolicie. Od dłuzszego czasu borykam się z problemem stworzenia jak najlepszego układu stykowo - tranzystorowego do mojego Simaka. Zrobiłem wstepny schemat: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab32... Posiada teraz wszelkie zabezpieczenia(które dorabiałem sam - i tu jest ten ból bo nie za bardzo...
Jeśli chodzi o same 74141 warto zwrócić uwagę na jedną rzecz. Mimo że zasilają Nixi o zapłonie ok 150V, tranzystory wyjściowe układu mają Uce max ok 60V a zabezpieczenie przed przebiciem realizują diody zenera na wyjściu Uz=56V. Trzeba sobie zdawać sprawę że w nieaktywnym wyjściu owszem, tranzystor nie przewodzi ale przewodzi ta dioda zenera. Lampka...
Mam jeszcze pytanie do elektroników, wadą przerywaczy jest min. krótki czas ładowania przy wysokich obrotach, a przedstawione powyżej układy są sterowane przerywaczami, czyli też wystąpi tutaj efekt niedoładowania cewki przy wyższych obrotach. nie powinien wystąpić, jak cewka kluczowana jest tranzystorami maleje indukcyjność obwodu pierwotnego i cewka...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Nie wiem jak Twoje radio ma zrealizowane podświetlenie ale jeżeli potrzebujesz dwa poziomy napięć - przy włączonych światłach i przy włączonych to można to bardzo prosto zrobić za pomocą przekaźnika z 5 nóżkami. Styk 30 dajesz do przewodu od podświetlania radia. Styk 87 dajesz do plusa po zapłonie. Styk 87a dajesz na dzielnik napięcia zrobiony z 2 rezystorów...
Witam. Z tego co wiem w renowkach często dzieją się dziwactwa sproboj jak masz możliwość odczytać kody usterek ewetualnie odłączyć akumulator i odczekaj jakiś czas. Miałem kiedyś podobny przypadek w oplu i odlaczenie akumulatora pomogło. Daj znać kiedy to naprawisz. Dodano po 8 Sprawdź jeszcze czy sterowanie swiatlami masz na przekaznikach czy tranzystorach...
Nie drenu tylko bramki. Prąd płynie pomiędzy źródłem a drenem a bramka steruje tym przepływem. Nie wiem czy to najlepszy pomysł, tranzystory polowe są wrażliwe na napięcia elektrostatyczne i możesz go uszkodzić (wystarczy, że się naelektryzujesz np. siadając na fotelu). Mogą też łapać zakłócenia (jeżeli źle zaprojektujesz układ). Lepiej zrobić taki...
Przelicz sobie jaką moc strat musiałaby wydzielić taka dioda Zenera przy napięciu np. 300V. Ano jaką? Prąd płynąłby tylko gdy napięcie na cewce było by większe od może nie 300, ale 400V czyli dla małej części półokresu. Cewka ma sporą impedancję. Tu jest przykład. Diody nie mają jakiejś gigantycznej mocy strat. 1.8/6 W w zależności od temp. , ale i...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
A może usterka jest ze strony mechanicznej, tzn. rozrząd... Kolego pisałem że na plaku chodzi idealnie więc układ korbowy i rozrząd można wykluczyć, Synchronizacja w parametrach też jest... Sprawdziłem samochód na podpiętych 4 innych wtryskiwaczach (może by któryś robił zwarcie) i jest tak samo tylko 12 V (tylko jeden był podpięty do raila) . Za każdym...
Aha o to Ci chodzi. No to policz sobie tak, żeby przy maksymalnych obrotach kąt zwarcia wynosił np. 180*. Załóżmy, że maksymale obroty to 6000obr/min tj. 100obr/s = 100Hz czyli okres T = 0,01s, a 180* to pół okresu czyli T/2=0,005s = 5ms. PS. to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie bo będziesz miał stały czas odcięcia prądu cewki, a zmienny czas ładowanie,...
Od początku tematu pisaliscie o sprawdzeniu bezpieczników.T30 mi nic nie mówi ( z ang. mogę domyślać się, ze to moze byc terminal 30) nie znam skrótów bo na co dzień w tym nie siedzę. Bardziej mi coś mówi plus po zapłonie, albo +12 v,masa. Po to dałem zdjęcia żeby ktoś na nich coś zaznaczył albo wskazał jakiś element co za co jest odpowiedzialne np....
Odgrzeje. Wspomaganie umarło całkowicie. Błąd P0606-błąd wewnętrzny kalkulatora. Wtyczki nie noszą śladu korozji, napięcie po zapłonie się pojawia. W parametrach pracy widzę prąd silnika 0A i napięcie zasilania 0v. Jak zdejmę dużą wtykę brak kontaktu ze sterownikiem. Rozebrałem sterownik, tranzystory mocy 160n04 całe te co bardziej na wierzchu nie mają...
natomiast nie ma masy w drugim wtyku. Bo i nie będzie. Wtedy by było zwarcie. Masa jest kluczowana przez tranzystor w module zapłonu. Proponuję wstawić nowy moduł zapłonu.
Objawy: ostatnio nie chcial odpalic po deszczu. Rozrusznik kreci a silnik nie odpala. Spaliny śmierdzą jajami. Kontrolka Check Engine sie zaswieca a jak krece dalej to pulsuje. Słychać dziwne ciche stukniecie na sam koniec. Przed awaria mialem metaliczny terkotanie (pewnie rozrzad), ale jezdzilem tak z miesiac/dwa. 0. Samodiagnostyka...
czym mogę bezpośrednio połączyć się z tym sterownikiem bo tester launch nic nie pokazuje co by miało związek z pompą a tranzystor nie był wymieniany bo ściągnąłem pokrywkę sterownika i tranzystor nie tknięty koledzy macie może opis tego złącza na sterowniku co ntam powinno być bo plus po zapłonie mam i masę też więc najważniejsze jest ale może coś po...
masy na wyjściu nie ma ani niczego innego (wyjście "wisi w powietrzu"), co gasi kontrolkę na zegarach. A do tego jeszcze tam muszą być podłączone te zegary, więc ono nie wisi, i w zależności od stanu czujnika jest jakieś napięcie - jakie? 12V, jak silnik pracuje, i 0V, jak stoi? To byłby ideał, ale zapewne w praktyce są jakieś pośrednie. Prawdopodobnie...
Zgadza sie mialem na mysli tranzystor NPN Q511
Rozwiązanie typowe dla np. Grundigów, stały plus podtrzymuje pamięć i zasila tuner oraz końcówkę mocy, plus po stacyjce to tylko sterownie "logiką zapłonu", zazwyczaj przez przekaźnik lub tranzystor. Jak masz schemat to go daj... pewnie padło sterowanie odłączaniem zasilania dla wzmacniacza. Po podłączeniu radia do zasilania należy przycisnąć RESET...
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
A może tak ma ktoś jakiś schemat gotowy? Ja nie jestem pewien jak to mogło by wyglądać. Bo jak zastosowałby tylko 2 tranzystory i włączał je na zmiane na odpowiedni czas to na dławiku w momencie przechodzenia z napięcia pracy do 0V indukowało by się wysokie napięcie (jak przy zapłonie) i nie bardzo sobie wyobrażam jak tego uniknąć.
Są w Indiach takie zasilacze w cenie około 1PLN na jednym tranzystorze i używane są do takich tablic. Jak to taki zasilacz (domyślam się że impulsowy) to nie wiem czy to będzie dużo bardziej bezpieczne niż to co widać tutaj. Fakt że prędzej wybuchnie i zapłonie taki zasilacz niż cała tablica no ale od takiego zasilacza to i chata też może się spalić....
Na kompletnym schemacie masz rozwiązany sposób gaszenia tyrystora - "engine stop switch" - on gasi tyrystor i powoduje przerwę w pracy pompy. Przypominam, że tyrystor po zapłonie przewodzi do czasu aż prąd przez niego płynący spadnie poniżej progowej wartości a najlepiej do zera. Zwarcie anody z katodą powoduje spadek prądu tyrystora do zera. Usunięcie...
W osprzęcie tego silnika nie ma modułu zapłonu. Cewki mają układ elekterniczny / tranzystor ster./ sterowany bezpośrednio z ECU - pin 10,11,23 i 24. IB , to właśnie baza tranzystora. Elektronik reszte wie! "Moduł" , to coś dokładane , zignoruj go , daj 15 na cewki. Wyprzedzaniem i odwrotrnie steruje ECU , na podstawie kilku sygnałów z czujników.
dźwięk zapłonie swiatła zapłonie zapalniczka zapłonie
indeksowanie dysku dźwięk testu głośnika akumulator skuter elektryczny
kupowanie unitra kupowanie unitra
Gdzie kupić płytę aktualizacji MMI Audi 2006? Połączenie dwóch faz generatora na jednofazowe napięcie przemienne