Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Witam.Daj sobie spokój z tą adaptacją samochodowych zapłonów.Kiedyś widziałem ogłoszenie w "Świecie Motocykli" -firma oferująca gotowe zestawy do TS-ki,ale to już musisz sam pokopać bo ja nie pamiętam nazwy. Powodzenia.
Witam mam pytanko zwiazane z obrotomierzem. znalazlem stary obrotomierz w garazu. i po podlaczeni go do polo 1,0 z zaplonem tranzystorowym nie wskazuje prawidlowo. Moze byc to spowodowane tym ze ten obrotomierz byl do samochodu z tradycyjnym przerywaczem?? jesli tak to czy mozna go jakos przerobic na zaplon tranzystorowy. Pozdrawiam
Witam. Poszukuję schematu zapłonu stykowo tranzystorowego, takiego aby można było go zastosować w simsonie z instalacją 6V. Zdążyłem sie dowiedzieć ze takie schematy są ale nie nadają się do simsona w którym jest napięcie zmienne. Chiałbym wyeliminować takim zapłonem iskrzenie na przerywaczu. Więc jeśli ma ktoś taki schemat albo mógłby mi w jakiś sposób...
No i to jest konkretna odpowiedż.Bardzo dziękuje :D
Czy ta świetlówka U 11W w cokole miała coś na styl neonówki z bimetalem jak w standardowych starterach bimetalicznych do typowych rur T12 i T8 z dławikiem magnetycznym? Świetlówki typu U 11W, 16W czy 9W (gniazdo G23) z dwoma szpilkami na cokole (czyli wersja bez wyprowadzenia skrętek tak jak w 4-pinowych), które rozbierałem miały wbudowany kondensator...
to jest tranzystorowy zapłon energią magazynowaną w polu magnetycznym cewki a nie w kondensatorze jak w zapłonie tyrystorowym
Poszukaj schematów zapłonów tranzystorowych bądz tyrystorowych. Ich zastosowanie miało sens w autach klasy 125/6p poldek itp kiedy zapłonem sterował przerywacz. Można było sie też pokusić o podłączenie generatora 100Hz do przerywacza który na czas rozruchu generował zamiast jednej iskry wiele iskier. Sam zapalałem w ten sposób 126p w 20 stopniowy mróz....
Witam jestem dość początkującym elektronikiem i zastanawia mnie zasada działania tranzystora. Nie chcę jakiś długich wypracować slangiem elektronicznymn tylko proste wyjaśnienie jak się go stosuje i do czego. Ktos mógłby podać jakiś link albo samemu opisać? Byłbym wdzięczny. Pozdrawiam!
witam pewnie dla większości z was moje pytania okażą sie śmiesznie łatwe, jednak dla mnie (początkującego i trochę leniwego studenta elektroniki) są dość kłopotliwe..... =] proszę o pomoc w odpowiedziach na pytania: 1. Przy jakim wysterowaniu na tranzystorze wydziela się największa moc? (wydaje mi sie że przy sporym Ib ale nie jestem pewien) 2. Jak...
Dawno, dawno temu...stosowało się jako zamiennik rzemieślnicze urządzenie nazywane "wzmacniacz tranzystorowy iskry" a dedykowane do Fiata 126p. Cewkę jaka Kolega posiada? W razie czego można zastosować układ zapłonowy na bazie fiata 125p, nieco opóźniając zapłon w stosunku do zaleceń fabrycznych. Nadal nie znam odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie...
potrzebne mi jest wiedza o tranzystorowych przerywaczach prądu stałego coś na temat ich działania zastosowania itp. i niezabardzo wiem agdzie można to znaleźć gdyby mógł mi ktos pomuc gdzie to można znaleźć na necie ewentualnie w jak by ktoś wiedział jakiesz książki:cry:
Znalazłem schemat. Nie masz czujników halla, to są dwie cewki wyzwalające i podwójny moduł DC-CDI zasilany z instalacji 12V. Rezystancja uzwojenia cewki wysokiego napięcia również wskazuje na moduł CDI, zapłon tranzystorowy w tym przypadku nie zadziała
Mam następujący problem: W bmw e30 silnik m10 1.8, raz na jakiś czas znika iskra. I to tak, że nawet nie ma jej na cewce (na głównym kablu z cewki zbliżonym drugim końcem do masy,podczas rozruchu). Zapłon tranzystorowy jak mniemam, moduł telefunken (dwie okrągłe wtyczki), czujnik halla w aparacie zapłonowym. Nie ma immobilizera. Gdy auto zgaśnie podczas...
W kosiarkach jest zapłon tyrystorowy z rozładowaniem pojemności.
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi, że wszystkie bym je sprawdził. Dzisiaj jednak mnie olśniło i znalazłem...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Cewkę pomierzyłem jest dobra na dwa wtyki dwu przwodowe czarny i biały. Gdy wyłącza się zapłon to natychmiast również obrotomierz mimo że silnik się jeszcze obraca. Jak by była wada cewki to by tak łatwo nie zapalał. Wewnątrz aparatu zapłonowego jest zalany w czarny plastyk tranzystorowy układ kluczujący cewką zapłonową który trzeba wymienić. Z tego...
Witam! Marzy mi się zapłon tranzystorowy do motorowera z instalacją 12V. Przerobiłem nieco popularny w sieci schemat tranzystorowego modułu zapłonowego. Nie pasuje mi w nim zasilanie z akumulatora i chciałbym dostosować go do zasilania z cewki 12V w prądnicy silnika, która w zależności od obrotów daje napięcie mniej-więcej 8-16V. Stosowany w oryginalnym...
Witam Podłączenie jest bez dodatkowych elementów - typowa cewka zapłonowa (nie niskoomowa), podłączona z jednej strony do napięcia +12V (po załączeniu zapłonu), a z drugiej do wyprowadzenia 'cewka zapłonowa' 1-GREEN. W układzie klasycznym jest stosowany kondensator o pojemności 220nF równolegle do styków przerywacza. Bez niego, łuk ciągnący się po stykach,...
Zabytki są od bycia zabytkami i dobrze. Nie służą do codziennej eksploatacji. Z drugiej strony niewidocznych przeróbek nikt nie wykryje, bo biała karta nie jest aż taka dokładna, nie jest w niej napisane które części były oryginalne a które nie. Ale jeśli już przerabiać zabytka to tylko albo niezbędne do eksploatacji przeróbki albo przywracające oryginalność....
...układ mam go ze strony zaplon.pl.tl... jest to układ CDI tyrystorowy rozbudowany o układ kształtowania impulsów oraz przyspieszacz tranzystorowy. Jeśli to ten układ przerywaczowo-tranzystorowy co widziałem, to wystarczy kilka elementów aby go wyzwalać za pomocą przerywacza . Oto propozycja wyzwalania: http://obrazki.elektroda.pl/6688274900_1...
nie musi ale chyba bedzie to najlepsze rozwiazanie Dodano po 10 jeżeli chodzi o zaplon tranzystorowy to ten schemat wydaje się byc łatwiejszy a zabezpieczenie czasowe chce zastosowac w postaci przekaznika podpietego do cewki ładującej który przy napieciu z cewki swietlnej załanczał by zapłon z akumulatora http://img38.imageshack.us/img38/2345/za...
Oryginalne powinny działać bez zarzutu. Ja robiłem podobne zmiany z zapłonem przerywaczowym, ale na innym samochodzie. Po zastosowaniu zapłonu tranzystorowego (wyzwalanego przerywaczem), zmieniałem świece, aby dobrać najlepsze z zestawu: Iskra, NGK, Brisk. Iskra i NGK wyposażone w klasyczne elektrody czyli centralną i boczną. Brisk - świeca czteroelektrodowa...
Korzystając z okazji chciałbym się podpiąć pod temat. Robię sobie elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa. Do tej pory zrobiłem tranzystorowy układ zapłonowy sterowany platynkami (jest to zwykły dwustopniowy wzmacniacz tranzystorowy oparty na TIP-162). Jawa ma 2 cylindry więc zrobiłem 2 takie układy (po jednym na każdy cylinder). Chcę przerobić...
Kiedy nie ma przerywacza to znaczy że mamy cewkę z wbudowanym tranzystorowym przerywaczem W tych najprostszych zapłonach jest tylko cewka z odczepem do gaszenia. Nie ma nic więcej
zastanawia mnie jedno: czy gdy nawinę te kilka zwojów na 6 przewodów idących do każdej świecy , czy nie będą na wzajem się zakłócać. Ewentualnie jak najlepiej to zrobić aby się nie zakłócały. Pytanie czy układ będzie na tyle szybki aby zdołał generować poprawnie impulsy przy dużych prędkościach obrotowych silnika (około 6500 obr/min) ? Masz okrągłe...
Problem polega na tym, że tyrystor zasilany napięciem stałym nie "zamknie się" po wyzwoleniu impulsem i faktycznie zrobi zwarcie. Taki układ zapłonowy prawidłowo działa tylko zasilany napięciem zmiennym. Poczytaj o zapłonach tranzystorowych [url=https://vmtg.pl/zaplon-tci]Link
Bo jeżeli jest wtrysk to zapłon pewnie nie jest już CDI, a "tranzystorowy" i może nie być oddzielnego modułu zapłonowego.
Witam. Kiedyś był dostępny na tej stronce h**p://pawka_k.w.interia.pl/tranzystorow... Stronkę zapisałem sobie na szczęście.
Są, a raczej były różne sposoby na poprawienie parametrów zapłonu CDI. Obecnie zamiast tak rozbudowywać układ lepiej zastosować zapłon tranzystorowy. https://obrazki.elektroda.pl/7642182800_... https://obrazki.elektroda.pl/1406474400_...
Witam nieznam tych zaplonów w tych skóterach ale jak są to moduly cyfrowe z mapami zaplonów i mikroprocesorami to będzie trudno coś dorobić. Jezeli jest to zaplon tranzystorowy /akumulatorowy lub tyrystorowy to mozna wykonać samemu a opisy znajdziesz na Elektrodzie pozdrawiam waclaw17
Witam wszystkich, moja prośba jest prosta, a mianowicie przeszukałem większość forów i pół internetu , poszukuję sprawdzony schemat zapłonu elektronicznego do komara, ( tak wiem , że zaraz napiszecie że jest już to na elektrodzie ) ale wszystkie odnośniki do stron bądź zdjęć są niedostępne :cry: . Jeżeli nie jest to dla kogoś kłopot to proszę odświeżcie...
Rozłączyłem kabelek czarno-czerwony, miałem jeszcze do wyboru czarno-żólty. Obydwa te kabelki idą z tranzystorowego rozdzielacza zapłonu do komputera. Slnik x16sz. Nie jestem tylko do końca pewien czy włączenie zapłonu w stacyjce przy rozłączonym kablu czarno czerwonym nie uszkodzi przypadkiem tranzystorowego rozdzielacza zapłonu. Takie załączenie może...
Było. W modułach samary też, ale nie wszystkich; węgierskie Bakony miały, te na scalaku. Moduł na tyrystorach i przetwornicy z oczywistych powodów nie miał limitera, tak samo jak moduł w pełni tranzystorowy; to jebut aluminiowe pudło z KT838 w stopniu mocy. W samarze naliczyłem 9 róznych modułów, takim szczególnym był Olson Dinol. Do samary nada się...
Żadna z powyższych cewek nie nadaje się do zapłonu tranzystorowego
Kilka lat temu zrobiłem układ zapłonowy do trabanta na tranzystorach BU 508 .Zamontowałem przełącznik do przełączenia na zapłon klasyczny i tranzystorowy.Przez przerywacze płynął prąd potrzebny tylko do sterowania tranzystorów i wynosił ok 0,3 A.Jeśli masz trochę zacięcia to może warto przebudować zapłon w twojej jawie.Pozdrawiam
trrzeba założyć zapłon tyrystorowy i po problemie.jeżdze od trzch lat tylko na lpg i temperatura -15 nie stanowi problemu.przedtem na zapłonie tranzystorowym przy niskij temperaturze klapa.
A może zostawić przerywacz , aby sterował kluczem tranzystorowym.Kilka lat temu zrobiłem układ tranzystorowy z wykorzystaniem tranzystora BU 508 ,układ był zamontowany w trabancie i sprawował się bez zarzutu .Dobrze przy tego typu konstrukcjach pomyśleć o pracy silnika w układzie tranzystorowym lub tyrystorowym i możliwości przełączenia na układ klasyczny.Pozdrawiam
Nie ma możliwości osiągnąć 4 A w tym układzie. Przy 14 V i 3,2 om cewki już masz max prąd 4,3 A i koniec. Na rezystorze emitera spadek wynosi ok. 0,5 V i na samym tranzystorze też 1.3 V. Tak że przy dobrym wysterowaniu tranzystora przy 12 V powinno być nie więcej jak 3,3 A. Nic nie robisz źle. Do zapłonów tranzystorowych stosuje się cewki o rez 0,5...
Zgadzam sie z "przedmówcą", lepiej nie kombinować tylko dołożyć tranzystorowy moduł zapłonu. Skutecznie zwiększy energię iskry w całym zakresie obrotów (szczególnie na niskich) i polepsza sie rozruch w czasie mrozów. Układ nie jest skomplikowany i można zapomnieć o wypalaniu się styków przerywacza. Poza tym reszta pozostaje bez zmian np.: regulacja...
To możesz zrobić jednym przekaźnikiem...... jak silnik (*zapłon) jest włączony to Przekaźnik również, styki są rozwarte. Jak wyłączysz zasilanie styki się zewrą i przekaźnik zacznie przewodzić. Przekaźnik będzie włączony tylko wtedy kiedy silnik a swoją funkcję będzie spełniał:D Dodano po 1 Musisz tylko wybrać odpowiedni przekaźnik.
Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
Jesteś pewien że cewka jest uszkodzona? Robiłeś pomiary uzwojeń? Zapłon z przerywaczem mechanicznym czy tranzystorowym? Dla mechanicznego rezystancja uzwojenia pierwotnego 0.30 Ω a dla wtórnego 2500 - 4500 Ω Tranzystorowy, pierwotne 0.22 Ω wtórne 7500 - 7700 Ω Można próbować wyrzeźbić coś na cewce od silników Hondy, ale trzeba frezować...
Witam Widzę że temat o zapłonie więc czy wie ktoś jak zrobić taki zapłon tranzystorowo-stykowy czy jakoś tak? Chodzi mi o to żeby zmniejszyć prąd przepływający przez przerywacze, układ miałby pracować w motocyklu CZ 350 Proszę o Pomoc
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
a ten układ z enduro czym się w ogóle różni ? może ma większy kąt wyprzedzenia zapłonu ? w tym twoim układzie czym można wyregulować większy stopien wyprzedzenia zapłonu ? Dodano po 56 chodzi mi o ten przyśpieszacz tranzystorowy Proszę poprawić błędy w swoich postach. mod Rycho T
z tym wałem to dopiero w wakacje będę mógł coś pomyśleć gdy zabiorę się za remont silnika :D wczoraj zrobiłem: -tranzystorowo-stykowy zapłon -przerobiłem tylni błotnik tak że teraz mam dosyć pojemny schowek pod siedzeniem -zamek siedzenia dzięki któremu nie otwiera się podczas jazdy na stojąco po nierównym terenie
Witam. Odpięty kabelek od przerywacza eliminuje nie tylko problem z przerywaczem ale również problem z cewką. Nie masz jak zamykać obwodu więc nie będzie iskry. Trzeba sprawdzić czy ta dorobiona cewka nie ma przerwy w uzwojeniach. Może przewód wysokiego napięcia ma przerwę lub przerywacz ma brudne styki które nie dają kontaktu. Trzeba to pomierzyć....
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
zapłon tranzystorowy tranzystorowy schemat zapłon tranzystorowy moduł zapłon
passat mechanizm wycieraczki transport pneumatyczny biosu podmiana
Xiaomi WiFi Range Extender N300 – konfiguracja, uruchomienie, LED, Mi Home Elektryczna suszarka na pranie – rodzaje, Bosch, Samsung, pompa ciepła, zużycie energii