A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
No tak pada tranzystor
Tam są dwa tranzystory
[url=http://www.datasheetcatalog.org/dat... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Zobacz czy na obudowie dmuchawy masz ukad z tranzystorem często on ulega uszkodzeniu
Witam. To co masz na zdjeciu to jest rezystor dmuchawy. Jeśli masz z nim problemy to jest wielce prawdopodobne, że jest to spowodowane dużym oporem ze strony dmuchawy. Więc zaczął bym od wymiany filtra, który prawdopodobnie jest zapchany.
Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
Masz w tym aucie BSM?
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Tranzystory sterujące dmuchawą w Citroenie Xantia? http://obrazki.elektroda.net/90_12530173... http://obrazki.elektroda.net/8_125301745... Z góry dzięki za pomoc.
Tranzystory do wymiany. Temat zamykam.
Zobacz czy dochodzi zasilanie silniprądowe i czy po zwarciu DS tranzystora rusza, i czy jest sterowanie.
trzeba sprawdzić czy dmuchawa jest sprawna i czy ten rezystor jest zasilany i wysterowany. w tych rezystorach padają tranzystory sterujące dmuchawą, myślę że z naprawą sobie nie poradzisz(tym bardziej diagnozą).
To że działa na MAX to wina bezpiecznika Nie w tym przypadku, tu winny przebity tranzystor.
Może jasno nie napisałem ale dmuchawa z wymienionymi tranzystorami śmiga w innym samochodzie brak zmiany napięcia ze sterownika przy zmianie oporu na regulatorze nawiewu
moim zdanie to nie bezpiecznik tylko tam lubia siadac tranzystory ale na samym silniku do dmuchawy a nie na regulacji narka
Dzisiaj wróciła opornica po naprawie Popierwsze zobacz czy nie masz przerwy w masie, po drugie zobacz jaki tranzystor masz.
Witam, W moim citroenie xsara 1.9 TD (wersja z klimatyzacją automatyczną) występuje sezonowa usterka. A mianowicie - silnik dmuchawy (nagrzewnicy) działa z pełną prędkością. Nie reaguje na pokrętło nastawy. Sytuacja dość dziwna bo rok temu na jesień sytuacja była identyczna - na wiosnę usterka odpuściła. Co może być przyczyną? Czy tranzystory sterujące...
Typowa usterka,tranzystory w sterowniku PWM silnika dmuchawy . Prosta naprawa,opisy z łatwością znajdziesz w necie.
Ja tylko dodam że lepiej kupić na znanym portalu Alii czy gdzie kolwiek indziej bo w tej cenie będzie 5 szt;)
dziekuje za podpowiedz z ta blokada regulator juz wymieniałem tylko ze na chiński zamiennik teraz zakupie sam tranzystor i spróbuje wymienić go w orginale valeo
Może przed wymianą warto było by znaleźć i usunąć przyczynę, żeby nie okazało się że po włączeniu dmuchawy znajdziesz się w tym samym miejscu tylko uboższy o kilkanaście złotych i kilka godzin roboty ? Tranzystory na ogół nie padają ot tak sobie bez przyczyny. Najczęściej są to wybite łozyska dmuchawy i zabrudzony filtr który blokuje przepływ powietrza.
Jest tak jak w tym opisie: https://forbot.pl/blog/kurs-elektroniki-... Trzeba wszystko obrócić, ale nie wiem, jak z masą na tym radiatorze, jeżeli jest galwanicznie połączony z potencjałem masy w samochodzie, to będzie problem. Jak się nie uda naprawić, to można kupić: https://www.iparts.pl/czesc/opornik-went...
Problem rozwiązany dmuchawa już działa najprawdopodobniej to przebicie było przyczyną palenia tranzystorów. dziękuję kolegom za pomoc
http://obrazki.elektroda.pl/5816831500_1... Dodano po 7 badałem tranzystory miernikiem ale nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości
w tej opornicy sa dwa tranzystory które ulegaja uszkodzniu własnie, a wentylator jest zwierany poprzez przekaznik i wóczas pracuje na maxsymalnych obrotach.
Kolego, sugeruję udać się z tym do kogoś kumatego w branży elektronicznej, podpiąć jakiś tester i zobaczyć błędy. Usterka złożona, trudno tu o jakieś konkretne podpowiedzi. Z dmuchawą to albo dalej regulator źle działa (zwarty tranzystor końcowy) albo dostaje pełne wysterowanie. trzeba wykonać podstawowe pomiary. Dopiero działająca dmuchawa umożliwi...
Ja miałem uszkodzony silnik dmuchawy. Fachowcy robiąc z klimatyzacją wywiercili otwór i środek do odgrzybiania wypuścili na szczotki, konieczna była wymiana całego silnika , przez silnik paliły się tranzystory mocy
U mnie zadziałał dopiero trzeci tranzystor - pierwsze dwa były podróbami. Za oryginał z przesyłką zapłaciłem około 70 zł, a podróbki były po kilka złotych plus przesyłka. Weź to pod uwagę.
Dziękuję Wam bardzo za pomoc, faktycznie to był to rezystor dmuchawy i faktycznie nie jest podpięty już do BSM. Nie kupowałem nowego, elektronik naprawił za 100zł, powiedział, że wsadził jeszcze mocniejszy tranzystor. johnny833 znasz się na Citroenach, czy na elektronice, bo może jeszcze kiedyś będę coś od Ciebie potrzebował? :)
Trochę niegrzeczna ta odpowiedź. Ponieważ temat ten jest zawsze aktualny, podaję więcej danych: Tranzystor typu Darlington PNP 120V 30A 200W w obudowie TO3 Zamienniki dla: T1829-1 - T8445 - FW26025A1 Występują w sterowaniu dmuchaw w samochodach marek Peugeot, Citroen, RENAULT, NISSAN, OPEL itp
1. dmuchawa Typowe problemy to: wypalone gniazdo bezpiecznika zasilania dmuchawy (znajduje się w komorze silnika), uszkodzone tranzystory sterujące dmuchawą (są zintegrowane z dmuchawą). Sprawdź najpierw te rzeczy. 2. centralny zamek Pilot działa na podczerwień, czy fale radiowe? Podczerwień można naprawić, ten radiowy nadaje się tylko do wymiany (zakup...
mam taki tester halla od "kędzi z poznania" którym można wysterować moduły zapłonowe dodatnim i ujemnym sygnałem prostokątnym. więc jego używam do wysterowania tranzystorów i poprzez zmianę współczynnika wypełnienia impulsu reguluję prędkością dmuchawy na jednym z tych kabelków.
Witajcie Mam do naprawy sterownik dmuchawy Citroena C3 temat popularny, do wymiany tranzystor i tu pytanie, który jest teoretycznie lepszy do wykonania naprawy: HUF75344G czy IRFP064N ?? Pozdro
witam nie ma linek sa silniczki do sterowania kierunkiem nawiewu a predkosc wentylatora dmuchawy podobo reguluje modul który lubi padac tylko gdzie dkladnie znajduje sie on i jak wyglada - zebym nie rozebral innego oraz co tam pada????? znalazlem - na stronie dunskiej http://www.pastinak.dk/blaeser_c5.htm do wymiany tranzystor tranzystora H80NF55 -...
Off topic. Ostatnio walczyłem z brakiem nadmuchu i samo załączającej się klimy. Za dmuchawe odpowiedzialny był regulator obok niej, padnięty jeden tranzystor a klima sama się włącza jak jest nawiew na szybę ustawiony :)
Niech tak będzie,ale ten przelącznik przełącza rezystory generatora PWM ulokowanego zaraz koło silnika nawiewu,a w tym regulatorze zwarcia dostają pomiędzy zlączem E-C takie fajniaste tranzystory :) Przełącznik tam to solidna konstrukcja. Ale jak ktoś lubi grzebać w przełącznikach to się nie wtrącam.
Witam mam taki sam problem co Danielo99 taki samo sterowanie chodzi tylko na max obrotach wymieniłem w module 2 tranzystory na orginały i bezpiecznik termiczny teraz chodzi na maxa bez możliwości wyłączenia w pozycji 0 . Xsara kombi 2002 z klomatronikiem . jak sprawdzić te napięcia 4-6V na których pniach? proszę o pomoc dzięki
Witam. Mam Xsarę 1 z klimatyzacją (półautomat) i zapewne moduł sterowania nadmuchem oparty na dwóch tranzystorach. Moje pytanie do tych co już się bawili i wyjmowali, gdzie znajduje się ten silnik dmuchawy przy którym jest ten moduł? Jak łatwo i przyjemnie dobrać się do tego modułu i go wymontować?? Pozdrawiam
Chyba w tym aucie jest regulator na tranzystorach i zamontowany właśnie w tym wentylatorze dmuchawy dla lepszego chłodzenia. Musisz się do tego dostać i sprawdzić - wyciągnąć. Jakieś zamienniki tego są na znanym portalu aukcyjnym :). Ja kiedyś kupowałem i wymieniałem tranzystory, ale jak już pada wentylator to czasami co jakiś czas uszkadza te tranzystory...
Pomimo że wątek już stary i pewnie dawno rozwiązany jednak autorzy nie opisali rozwiązania, a to źle bo ktoś może mieć podobny problem -tak jak ja. U mnie były objawy takie jak u Korsarz50 (wentylator pracuje na max., klima nie działa) -powód padnięte tranzystory mocy Motorolla MJ11015 (2 szt. -pracujące równolegle) w module sterowania wentylatora nawiewu...
Witam Mam problem z opornica Citroen Berlingo 2008 nie reaguje na sterowanie panelem dmuchawa na full... Wymontowalem to przestala dzialac. http://obrazki.elektroda.pl/7193643700_1... http://obrazki.elektroda.pl/8566424900_1... Problem w tym ze to jest w żywicy zalane i nie wiem czy to Hot'em czy czyms innym... Jak wyciągnąć...
Jako że nie ma żadnych aktualnych wpisów w tym wątku, mam pytanie do kogoś kto tu zabłądzi, a być może zna odpowiedź na mój problem: gdy uruchomię silnik i dam dmuchawę na max to przez pewien czas działa na maxa, lecz gdy minie parę min. to obroty spadają za chwile rosną aż w ogóle przestaje działać, dopiero po jakimś czasie ponownie się odezwie ale...
Chodzącą na max dmuchawa to prawie na 100% uszkodzony tranzystor mocy w sterowniku. Wymiana na odpowiednik za ~15 zł przywraca stan pierwotny i moja Xsara od 3 lat na nadmuch nie narzeka! Te zamienniki mają pewnie takie tranzystory co to przy pierwszym włączeniu idą do nieba.
Witam Dostałem do naprawy moduł sterujący silnikiem nawiewu dmuchawy. Uszkodzony jest tranzystor H80NF55-08 produkcji ST.Jest to najprawdopodobniej jakiś mosfet dużej mocy.Ani w North ani na stronie oficjalnej ST nic interesującego nie znalazłem. Może ktoś wie co za to można wstawić?.Proszę o odpowiedź.
temat zamykam -niestety podczas wyskubywania zalanego tranzystora uszkodzolem sciezki i jakies male elektroniczne pierdółki takze skonczyło sie na zakupie nowego wentylatora z radiatorem-cena 150zł w tym przesylka -cena giełdowa to 300-350zl ......serwisowa ponad 750zl
Jeżeli masz Climatronic, to z reguły uszkadza się moduł regulacji dmuchawy (tranzystor mocy IRFP064N). Znajduje się on na dole, za konsolą, od str. pasażera. Tryb Eco wyłączy się automatycznie przy tej usterce. Przy okazji sprawdź filtr, potrafi być dobrze przytkany, szczególnie po długotrwałym postoju - wilgoć robi swoje.
Witam. Już nie chce zaczynać nowego tematu bo mam podobne pytanko ale innej natury. Mam Xsarę z klimatyzacją (półautomat) i zapewne moduł sterowania nadmuchem oparty na dwóch tranzystorach. Moje pytanie do tych co już się bawili i wyjmowali, gdzie znajduje się ten silnik dmuchawy przy którym jest ten moduł? Jak łatwo i przyjemnie dobrać się do tego...
pROSTOKĄTNE, ZIELONE ZŁĄCZE. Dodano po 3 na elektronicznym regulatorze nawiewów. Wysiada tam tranzystor mocy sterujący masą na silnik dmuchawy. Często to się dzieje, gdy jest zabrudzony filtr p/pyłkowy i chłodzenie radiatora regulatora jest niewystarczające!!!! Dodano po 3 Zresztą temat obszernie i często omawiany na forum !!!!!
Otóż zakupiłem moduł sterujący silnikiem dmuchawy nawiewu moduł, otrzymałem inny niż na zamieszczonym do aukcji zdjęciu. W/w moduł zainstalowałem, tylko jest pewien problem, silnik wentylatora reaguje na położenia przełącznika siły nadmuchu, ale nie wyłącz się całkowicie- wirnik się obraca. Czy jest to usterka tego modułu , czy też wina leży gdzie indziej?W...
Cześć, Chciałbym się dowiedzieć od znawców tematu czy dobrze obstawiam usterkę jakiegoś modułu elektronicznego czy po prostu ktoś rzucił na mnie klątwę psującego się auta ;) Mianowicie... Najpierw na wyświetlaczu po odpaleniu silnika zaczęła wyskakiwać informacja o niskim poziomie oleju silnikowego. Olej sprawdzałem - w normie, miedzy górna a dolną...
przed 19tą zabiorę się za to. dam znać jak mi poszło. dobrze, że da się to wyjąć bez całej nagrzewnicy, chyba bym dostał szału jeśli musiałbym drugi raz wypuścić czynnik na świeże powietrze ;( (1raz kiedy wymieniałem obudowę chłodnic, a citroen wymyślił, że przewody klimy przechodzą przez nią na wylot ;/ ) PS. godz 15.00 diagnostyka kompem nic nie wykazała,...
Problem raczej jest w tranzystorach przy dmuchawie odpowiedzi najlepiej poszukaj tu http://www.klub.citroen.triger.com.pl/mo...
To chyba zależy też od wersji bo może być sterownik na tranzystorach, dowiedz się dokładnie co masz albo dobierz się do tego. Poszukaj pod schowkiem obok wentylatora
tranzystory dmuchawy dmuchawy citroen tranzystory dmuchawy peugeot
silniczek klapa nawiew wewnętrzny plamy ekranie rezystor xsara
instrukcja dragon schemat dragon
Ford Focus Mk1 Zetec 1.4 – wolno opadające obroty, diagnostyka IAC, PCV, VSS Błąd E23 w falowniku IBO IVR 11 - przyczyny i rozwiązania