Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Do sprawdzenia kostka silnika, stan szczotek, silnik i jego okablowanie z modułem , triak silnika w module pralki.
Błąd F01 . Sprawdź silnik , kostkę silnika , szczotki , okablowanie z modułem , triak silnika na module .
E51 to uszkodzenie triaka silnika. Sprawdź/wymień triak na module, sprawdź silnik.
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
zalecany kontakt z serwisem A serwis wymieni kompletny moduł pobierając ok. 1000zl :-( Najprawdopodobniej uszkodzony triak sterujący silnikiem zwrotnicy wody. Wyjmij moduł, sprawdź triaki i przewody połączeniowe do zwrotnicy oraz samą zwrotnicę.
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Tak na module jest triak który steruje.
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem.
Zwarty triak sterujący silnikiem w module
Triak silnika na module do wymiany i do sprawdzenia tachoprądnica.
Możliwe, że to tacho - możliwe, że to triak silnika na module
uszkodzona cewka tacho, wiązka lub triak od silnika na module
Masz zwarty triak silnika na module.
U mnie w instrukcji serwisowej do modułów 3F Indesit Company . Widnieje opis F01 Uszkodzenie elektroniki sterującej .Konieczna wymiana modułu głównego . Zwarty triak silnika (F01 ) był w zwykłych modułach .
witam,dawno temu naprawialem ten sprzet zawodowo i pamietam ze najbardziej byl podatny ten duzy opoornik jesli jest ok no to jak to w "serwisie" wkladalismy nowa plytke.Pamietam jednak napewno ze jesli cewka tachometru nie miala przejscia to silnik podpiety do ukladu nie dzialal,sprawdz cewke a ja zapytam ie staryc kumpli co jeszcze pozdrawiam
Kod F01 - sprawdź kostkę silnika czy nie ma wilgoci powodującej zwarcie, łącznik J9 na płycie modułu i ewentualnie triak sterujący silnikiem.
Do sprawdzenia szczotki w silniku, triak w module elektronicznym.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Jak nie to, to może zwarty triak od sterowania silnika w module (to ten na radiatorze). Pozdrawiam.
BTB16 sam się tak z siebie nie uszkadza (jak na foto). Pewnie wirnik lub stojan dostał niezłego strzała. Lub wiązka silnik - moduł.
Mostek prostowniczy i triak silnika był sprawdzony przed podłączeniem modułu czy tylko ścieżka połączona?
trzeba dokładnie sprawdzić całą instalację bo coś robi zwarcie skoro wymieniony nowy moduł i nie działa. 1.grzałka , czujnik NTC, hydrostat i triak silnika.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Czyli na praniu dostaje na parę sekund pełnych obrotów ? jeśli tak to zwarty triak sterujący pracą silnika na module
To sprawdzone ? Mostek prostowniczy i triak silnika był sprawdzony przed podłączeniem modułu czy tylko ścieżka połączona? Przekaźnik sprawdzony ? Przejścia silnika od strony kostki przy module też ?
F7-zwarcie triaka na module sterowania silnikiem.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Moduł chwilami "nie widzi" pompy. Wtedy pojawia się f07. Musisz sprawdzić wszystkie złącza od pompy jak i samą pompę - możliwe, że przerywa w niej termik silnika. Sprawdź na module triak pompy i jego sterowanie.
Witam! Jeśli jest to silnik "uniwersalny" - z komutatorem, to możesz wykorzystać gotowy moduł regulacji obrotów (zawartość: triak, diak, kondensator, potencjometr), stosowany w wiertarkach lub odkurzaczach. Takie moduły można kupić w sklepach elektrycznych, sklepach z częściami zamiennymi do AGD, a nawet na bazarze - ceny od 10.- zł wzwyż (również zakup...
Układ modułu na jakimś triaku winien być zastosowany niezależnie, czy silnik ma regulację obrotów czy nie. Układ sterowania triakiem zapewnia nazwijmy to "miękki start" silnika. Silniki szczotkowe nie lubią rozruchu z "kopa" i może być to zabójcze dla silnika, potrafi doprowadzić do uszkodzenia wirnika.
Jeśli nie styki, szczotki, triak i kondensatory to wygląda że moduł a najprawdopodobniej pamięć Eprom szwankuje
Zrób pomiary każdy z każdym i rozpisz jakie oporności wychodzą, na tej podstawie się ustala który pin jest od czego. Dwa, do sterowania takiego silnika niezbędny jest moduł z triakiem który płynnie rozpędzi motor. Podłączenie go na żywca może skutkować zabiciem wirnika i remontem silnika.
A tego triaka silnika na jaki wymieniłeś? Swoją drogą dziwny ten moduł jak na awm-a.
A co z przekaźnikami? Jak sprawdziłeś silnik?
Na wirowaniu ten sam problem? Sprawdź grzałkę, niektóre modele miele że spaloną grzalką nr startowały silnika. Do sprawdzenia moduł, przekaźniki i triak sterujący. Sam silnik oczywiście po pomiarach i uzwojenia są sprawne?
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
(a i ostatnio chyba nie było regulacji obrotów wirowania , mimo ustawień na np. 500 czy 700 to ona wirowała i tak z najwyższą prędkością 1200 Chyba coś z silnikiem , może wyciek wody z nieszcelnych węży podczas wirowania powodował przepięcia na uzwojeniach lub kostce zaciskowej silnika , w każdym razie ostatni trzask uszkodził triak silnika na module...
Tak: zworka powoduje gwałtowny start silnika. Pradniczka ma przejście, dalej nie patrzyłem, bo aby silnik ruszył choć pół obrotu, to chyba wystarczy przejście na prądniczce..? Co do reszty, to z powodu braku schematu nie wiem ,gdzie są rewersy w programatorze i zasilanie modułu: ale sprawdzę, czy TDA dostaje zasilanie. 1. Sprawdź, czy prądnica tacho...
i50 to ogólna informacja podawana użytkownikowi o grupie kodów błędów. W zasadzie słuszniejsze było by i5x... W każdym razie błędy z grupy i5x sa powiazane z silnikami pomp i wszystkim co wokół, czyli wiązki, sterowanie na module.
Czy ktoś życzliwy mógłby potwierdzić czy tachymetr może być źródłem problemów Sm potwierdź sobie. Cewkę podepnij pod omomierz i wrzuć do szklanki z b. gorącą wodą. Jeśli jej coś dolega, to omomierz pokarze przerwę na uzwojeniu. Moim zdaniem wariuje triak silnika na module - często zdarza sie w tym typie pralek.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Zwarcie triaka silnika na module sterującym i/lub uszkodzone przewody-błądE09.
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
nim wymienisz moduł sprawdź wiązkę przewodów >>>>przyczyną uszkodzenie modułu są często przetarte przewody dające zwarcie do masy :!: zrób fotkę modułu i wrzuć tutaj
na module triak silnika
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
Może zwarcie w silniku, np. wirnik jeżeli sam nie rusza tylko po "popchnięciu". Zakładając że moduł sprawny trzeba sprawdzić prąd silnika.
Naprawa polegała na wymianie spalonego silnika, naprawie ścieżek modułu oraz wymianie spalonego triaka sterowania silnika.
Mi jeszcze nigdy moduł z Mastercooka po wypaleniu triaka (blokada, pompka, silnik) nie ruszył. Najczęściej procek robił zwarcie. Tam gdzie ma być 5V, to na omomierzu jest zazwyczaj <10Ω. Tu zasilacz jest zbudowany na oporze R1, kondensatorze C1 (2µ2 / 275V), prostowniku i diodach Zenera.
Miałem bardzo podobny przypadek z pralka Beko WBF 6006 uszkodzony był moduł sterujący silnikiem. Dokładnie uszkodzony był jeden z rezystorow przed triakiem.
Pasek nie jest luźny? Silnik nie strzela? Spróbuj go podłączyć pod napięcie 24V. Jak się nie boisz to możesz podłączyć go do 230V (uwaga na ryzyko rozbiegania się silnika). Moje przypuszczenie to silnik lub moduł (triak silnika lub oprogramowanie)
Podłącz ten silnik pod 230V AC, jeżeli będzie ok, to sprawdź przekaźniki od zmiany obrotów, a na koniec podstaw nowy triak sterujący silnikiem na module.
Podaj tym tego modułu i nr. oporników. TR1 to triak 16A/600V.
Sprawdź triak silnika na module.
Silnik załączany jest przekażnikiem. Więc do sprawdzenia przekażnik i jeżeli nie ma prądu na wejściu przekażnika to szukanie dalej wgłąb jeśli jest a nie ma na wyjściu to sterowanie przekaźnikiem do sprawdzenia czy pojawia się napięcie załączania jakie ma być pisze na przekażniku 9 lub 12V. Sterowany triakiem to triak do sprawdzenia. Zaznacz miejsce...
Triak silnika na module do sprawdzenia.
czy przekaźnik zaznaczony na zdjęciu w poprzednim wpisie jest przekaźnikiem układu grzania? Wkleiłeś tylko fragment modułu. Więc trochę trudne pytanie. Jeśli pod blaszką radiatora od triaka regulacji silnika masz 2 lub 3 przekaźniki to ten zaznaczony jest od grzałki. Możesz sobie ustalić jakie przewody (te grubsze) idą od grzałki do modułu. A ze złączki...
Witam. bE błąd sterowania silnika może być problem na module z triakiem sterującym silnikiem,sprawdź taho połączenie kostka silnik - moduł i przewody silnik -moduł.
Witam Poszukuję zamiennika triaka MAC12M. Steruje on silnikiem w module z pralki (SAV 55X5738). Kupiłem zamiast niego już BT139, ale "nie puszcza" napięcia na silnik.
Triak silnika na module, wiązka przewodów do sprawdzenia.
Poszukaj zimnych lutów, szczególnie przekaźnika. A triak można by wymienić pro forma.
Po podmianie pralka działa. W starym module triak silnika nie załączał go. Pozdrawiam serdecznie.
Jest to błąd związany z silnikiem , do sprawdzenia obwód silnika, cewka tacho, wiązka elektryczna, moduł ( zimne luty, triak)
i może jeszcze czegoś...? Przekaźników silnika :) .
Koledzy napisali abyś sprawdził triaka w module !!! A Ty nic na ten temat.
Nie no raczej jak zwykle - moduł do przelutowania, ewentualnie przekaźniki do wymiany i kondensator MKP na pewno. Może być jeszcze triak silnika ale on daje raczej inne objawy.
Triak to tyrystor dwukierunkowy. Wielkie litery miały zamaskować niedopowiedzenie. Do żarówek nada się i triak. Do silników i cewek nie za bardzo się on nada.
Do sprawdzenia moduł -triak włączający silnik.
Schemat raczej ok. Spróbuj proprawić zimne luty na tej płytce - miałem pralkę z podobnym modułem i pomogło na taki objaw. Trochę kalafonii i cyny na pewno nie zaszkodzi.
Był dzisiaj serwisant i zaleca wymianę całego programatora za ok 700 PLN z robotą i dojazdem Chociaż szczotki silnika sprawdził i grzałkę :? Zanim zaczniesz grzebać w module (moim zdaniem niepotrzebnie) "przedzwoń" wspomniany triak jakimś miernikiem :!:
Ja bym jednak wspomniany kondensator wymienił, jeśli nie pomoże to chyba moduł dmpa do kosza. mi chodzi o cześć na module która jest odpowiedzialna za przełączenie pracy trybu silnika na wirowanie (przekaźnik triak)może teraz będzie to zrozumiałe Jak siedzi tam H7 , to przek. V11 od rewersów a V17 od wirowanie/pranie . Sprawdź te przekaźniki oraz ich...
Triak silnika na module nie jest przypadkiem uszkodzony? Złącze silnika nie jest zalane / wygrzane / wypalone? Jaka oporność cewko tacho silnika?
Sprawdź czy do silnika dochodzi napięcie , jeśli tak to spr szczotki , a jak nie poszukaj uszkodzeń na module (triak silnika , ścieżki )
Pralka, pralko-suszarka Candy Go4 W264-07S nie wiruje na obciążeniu, kończy program bez błędu. Nr prod. 31003512 Witam, serwisuje klientowi powyższą pralko-suszarkę. Sprawdziłem/wymieniłem: szczotki, tacho, silnik, przewody, presostat, odprowadza wodę, w module przelutowałem nowe: przekaźniki, kondensatory, triaka zasilającego silnik, nawet cały moduł...
Sprawdź na module triaka sterującego silnikiem
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
(at)telo Oprócz wymiany TNY, popraw zimne luty na cewkach przekaźników silnika i na bramce triaka silnika. To normalne w tych modułach.
Szczotki były tylko do połowy wytarte i jeszcze mogły długo służyć. W takim razie sprawdź triak silnika na module.
Wpisz model w temacie... Szybciej uzyskasz odpowiedź od mających o nim wiedzę. Podaj więcej szczegółów.. Bo jeśli pralka jest niewiele i krótko używana, to do sprawdzenia są lutowania na module sterującym silnikiem, szczególnie triaka na radiatorze i zamocowanie tachoprądniczki - mogła się nieco wysunąć. Jeśli jest używana dużo, to zapewne zużyły się...
W tej pralce nie ma triaka w sterowaniu silnikiem. Tylko falownik z 6 IGBT. W 90% znowu do wymiany moduł.
Raczej do sprawdzenia :D : błąd związany z silnikiem, do sprawdzenia obwód silnika, szczotki, cewka tacho, wiązka elektryczna, i ewentualnie moduł ( zimne luty, triak)... http://obrazki.elektroda.pl/7658283600_1...
rozłączone przewody lub zamienione na silniku lub module, zimny lut, uszkodzony silnik pompy - uzwojenie rozruchu, uszkodzony triak modułu nie sprawny obwód SILNIKA POMPY MYJĄCEJ - uzwojenie pomocnicze
Koncowym elementem w module sterowania silnikiem jest Triak z pewnoscia ulegl zwarciu obadal bym rowniez jego okolice .
Trzeba zajrzeć do modułu, możliwe, że uszkodzony masz triak od sterowania silnikiem lub sam układ przetwornicy, a moduł wymontować na stół i pomiary. Czy po wymianie szczotek silnik był dokładnie oczyszczony od pyłu? Czy szczotki zostały po montażu dopasowane?
Zacznij od sprawdzenie tacho na silniku (pękał magnes) jak tacho ok.to sprawdź triaka na module sterującego silnikiem (może jest zwarty)
Witam Czym to mierzyłeś? Zobacz na jakie napięcia są te kondensatory elektrolityczne dawno powinny wystrzelić , silnik prądu stałego napewno? a sterowanie masz na triaku Jak mierzyłeś A1 i A2 na triaku to miałeś silnik odłączony od modułu? Czy procesor ma zasilanie?
Znalazłem rozwiązanie, może komuś się przyda. Trudność wymontowania modułu wynikała z tego, że pokrętło regulatora jest mocno wystające i przy wyjmowaniu zahacza o obudowę robota, co uniemożliwia wyciągnięcie modułu. Rozwiązanie jest trywialne: górną część robota wystarczy odchylić do góry, a w komorze silnika powstaje przestrzeń pozwalająca na swobodne...
Moduł sterujący silnikiem, zawsze warto przejrzeć, bo uszkodzenie triaka, często widać gołym okiem, a zwykle do poprawienia są lutowania większych i grzejących się elementów. Warto też sprawdzić kondensatory elektrolityczne w zasilaniu.. ja wymieniam profilaktycznie, na dobrej jakości, bo to tylko kilka złotówek. Możliwe że nieco wysunęła się tachoprądnica...
Spalony wirnik na silniku. W Gdańsku przezwojenie 150-180 zł. Prawdopodobnie również spalony triak na module sterującym silnik.
Prawdopodobnie wypalone styki rewersyjne w programatorze , dla pewności możesz się podpiąć miernikiem na wyjściu z modułu i jeśli w tym samym czasie co zanik obrotów , zanika zasilanie silnika wychodzące z modułu (za triakiem sterującym silnikiem )to masz problem z modułem , a jeśli jeszcze jest przez chwilę to znaczy że masz problem z programatorem...
Nie wiem też w jaki sposób doszło do wcześniejszej awarii - uszkodzone/wyrwane były ścieżki komutatora. Ja sprawdziłbym triak. Tym bardziej, że: pralka wchodzi na bardzo wysokie obroty
Silnik można sprawdzić podłączyć poza modułem a jaki ma być triak napisałem.
Masz uszkodzenie triaka silnika napędowego w module. Wymontować i zanieść do elektronika do naprawy.
Witam. Usterek może być wiele,sprawdziłbym złączke na silniku,szczotki w silniku ,w module triaka ktory steruje silnikiem,ścieżki w module ,zdjęcie jest niewyrażne i trudno coś dokładnie powiedzieć najwarzniejsze że przekażniki pracują to jest szansa na naprawe. Ja jestem ze Szczecina tel.692991106. Marek.
szukam kodów błędów, mruga pierwsza lampka i silnik przestaje wirować Jeżeli to pierwsza dioda od prawej (przyciski funkcyjne), to do sprawdzenia silnik-kostka, szczotki, moduł-triak silnika.
Zwrotnica to nazewnictwo Bosch, w handlu zwie się to dystrybutor. Tak wygląda silnik: https://north.pl/karta/silnik-dystrybuto... a to zdjęcie poglądowe dystrybutora wody: https://north.pl/karta/00644996-dystrybu... Może być uszkodzony sam silnik,...
jeśli wodę bierze i wypompowuje, to może szczotki na silniku wypadało by sprawdzić, jeśli jeszcze są ok, to triak w module.
Należy sprawdzić czy nie wykręcił się wirnik z prądniczki tacho zamocowanej na ośce silnika napędowego,jeżeli nie to trzeba sprawdzić na module triak od silnika czy nie ma zwarcia.
moduł triak moduł pralka triak amica triak moduł
reloop potencjometr zasięg telewizji naziemnej pomiar częstotliwość dźwięk
radmor5412 przestrojenie amica pa4560a420
Jak podnieść obroty silnika na biegu jałowym w Mercedesie A-Klasa 1.7 CDI? Kiedy w Polsce będą stosowane folie Olgi Malinkiewicz?