Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
trzeba dokładnie sprawdzić całą instalację bo coś robi zwarcie skoro wymieniony nowy moduł i nie działa. 1.grzałka , czujnik NTC, hydrostat i triak silnika.
Błąd E51 czyli uszkodzony triak silnika napędowego pralki: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
regulator na triaku
F01: Triak silnika - spięcie
Zwarty triak sterujący silnikiem.
7 mrugnięć to brak obrotów silnika silnik zablokowany,szczotki silnika,wyjęta wtyczka zasilania silnika,uszkodzony triak zasilania silnika
Kod F01 - sprawdź kostkę silnika czy nie ma wilgoci powodującej zwarcie, łącznik J9 na płycie modułu i ewentualnie triak sterujący silnikiem.
Zwarty triak na sterowaniu silnikiem
Bez problemu.
Do sprawdzenia kostka silnika, stan szczotek, silnik i jego okablowanie z modułem , triak silnika w module pralki.
Napisałeś kupę bajek, a gdzie są pomiary? To samo tyczy się fotek wyczyść je to na początek bo i tak są mało ostre aby dostrzec ewentualne zimne luty na przekaźnikach silnika czy samym triaku silnika czy jego sterowaniu...
F01 - brak zasilnia silnika , zwarty triak silnika
Błąd F01 . Sprawdź silnik , kostkę silnika , szczotki , okablowanie z modułem , triak silnika na module .
Zwarty triak sterujący silnikiem w module
E51 to uszkodzenie triaka silnika. Sprawdź/wymień triak na module, sprawdź silnik.
Witam. Wynikiem zwarcia na uzwojeniach silnika pompy przypuszczalnie uszkodzony został triak załączający silnik pompy spustu wody.
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem.
ma kilka prób wskoczenia na wirowanie Zwarty triak silnika lub uszkodzone tacho.
na module triak silnika
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
Czyli zostaje elektronika, a szczególnie triak silnika.
Wymień triak sterujący silnikiem - BTB-?
F01 - brak zasilania silnika, zwarty triak silnika. Od kiedy w tej pralce jest silnik szczotkowy, sterowny triakiem?
Ja bym na Twoim miejscu silnik włożył do pralki,silnik bez obciążenia łatwo może się rozbiegać i powodować ogłupienie elektroniki a w konsekwencji E22(zwarcie triaka silnika)...
F01 Brak zasilania silnika/zwarty triak silnika
Triak sprawny?
Czyli na praniu dostaje na parę sekund pełnych obrotów ? jeśli tak to zwarty triak sterujący pracą silnika na module
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Komutator w silniku iskrzy?
Prawdopodobnie coś jest nie tak ze stykami programatora - wszak mechaniczny. http://obrazki.elektroda.pl/3880829300_1... Tacho raczej nie ma nic tu do gadania. Zobacz, czy ten schemat http://obrazki.elektroda.pl/7954524200_1... podpasuje do wspomnianego wyżej sterownika silnika.
Błąd który sygnalizuje pralka wskazuje na uszkodzenie triaka sterującego silnikiem, ten kondensnator zamontuj z powrotem, to jest filtr przeciwzakłóceniowy.
O! Sprawdzę aczkolwiek często jest mowa że to silnik/triak silnika.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Sprawdź luty na cewkach przekaźników i na bramce triaka.
Magnes w tacho lub triak silnika.
Uszkodzona elektronika - zwarcie triaka silnika.
Do sprawdzenia szczotki na silniki. Przekaźniki na module pod kątem zimnych lutow. Jeśli jedno i drugie jest ok to problem leży w obwodzie sterowania triakiem silnika
niezła pralka poważnie>>>sprawdż triaka sterującego silnikiem i tachometr http://obrazki.elektroda.net/49_11641697...
A ja bym Szanowny Kolego się nie zgodził że pralka jest sprawna. Do wymiany triak.
Witam. Uszkodzony triak od napędu silnika prania.
Schematy pralki EWT810 rok prod-20070205- sprawdż ustawienie magnesu na obwodzie koła pasowego .Złe ustawienie zakłóca również pracę silnika.
profilaktycznie możesz podmienić triak silnika Ale na 99,9% uszkodzony jest silnik!!
i może jeszcze czegoś...? Przekaźników silnika :) .
Podaj tym tego modułu i nr. oporników. TR1 to triak 16A/600V.
Co to za silnik . Pobór1,7 kW od pralki ?
Do sprawdzenia triak zasilający silnik.
Sprawdź obwód sterowania silnikiem, triak sprawdzałeś ?
A tego triaka silnika na jaki wymieniłeś? Swoją drogą dziwny ten moduł jak na awm-a.
Sprawdź/wymień triak sterujący obrotami silnika.
Po zwarciu triaka silnik kręci.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Kolego popraw pisownie bo oczy bolą. Co do pralki mogły wystąpić dwa uszkodzenia 1. Przerwa na cewce tachometrycznej 2. zwarcie na triaku wysterowania silnika (zwarte anoda 1 z anodą 2)
F7-zwarcie triaka na module sterowania silnikiem.
Odpowiedż masz w poscie kol.postrzępiony,jeśli masz problem ze sprawdzeniem triaka,to zanieś moduł do elektronika.Jak sprawdzić triak było na forum AGD i SYSTEMY GRZEWCZE użyj funkcji szukaj(możesz wpisać typ pralki lub triak i prześledzić wypowiedzi).Pozdrawiam.
Sprawdź czy do silnika dochodzi napięcie , jeśli tak to spr szczotki , a jak nie poszukaj uszkodzeń na module (triak silnika , ścieżki )
Sprawdź elektronikę, konkretnie triak sterujący silnikiem.
6-7 multimetr sie wzbudza na cwile po czym wskazuje 0 Na dobrym zakresie pomierzyłeś ? Tak czy siak coś powinno tam być, ale to fakt, bdzie mało istotne dla nas. 1 - 4 - 5 --> Stojan w twoim przypadku wspólnym odczepem jest 5 w zalezności teraz na jak wysokich obrotach zamierzasz motor wykorzystywać, przy niedużych wykorzystujesz 4-5 przy dużych obrotach...
Ten numer nie przejdzie, ponieważ silnik szczotkowy ma dodatkową prądniczkę tacho do pomiaru prędkości obrotowej silnika. Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego zależy od jego budowy wewnętrznej ( czyli od układu uzwojeń stojana ) i jest stała nie da się jej regulować tak jak silnika szczotkowego przez tyrystor ( mówimy tutaj o zastosowaniu do sterowania...
Miałem bardzo podobny przypadek z pralka Beko WBF 6006 uszkodzony był moduł sterujący silnikiem. Dokładnie uszkodzony był jeden z rezystorow przed triakiem.
Witam, mam taką pralkę z uszkodzonym triakiem silnika - jest tam BTB15 700 BAK. Pytanie - czy mogę go zastąpić BTB 16 700BW? Wyprowadzenia nie różnią się?
Sprawdz triaka sterującego silnikiem
Jaki jest najtańszy sposób na zmniejszenie obrotów? Regulator na triaku. Jednak zmniejszenie napięcia= zmniejszenie mocy.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Do sprawdzenia moduł -triak włączający silnik.
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Może zwarcie w silniku, np. wirnik jeżeli sam nie rusza tylko po "popchnięciu". Zakładając że moduł sprawny trzeba sprawdzić prąd silnika.
Jeden i drugi dobry.
Szczotki były tylko do połowy wytarte i jeszcze mogły długo służyć. W takim razie sprawdź triak silnika na module.
https://obrazki.elektroda.pl/6837376400_... Wielkie wielkie Dzieki za pomoc. Problem rozwiązany. Triak lekko ztiuningowany przez szwagra. Pralka hula jak tralala. Wymiana triaka sterującego silnikiem. Pzdr
Sprawdź na module triaka sterującego silnikiem
Trzeba wymienić triaka sterującego pracą silnika.
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
Uszkodzony był triak sterujący silnikiem.
To pozostaje tylko triak sterujący silnikiem.
a jakie parametry ma triak sterowania silnikiem ??
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Do sprawdzenia szczotki na silniku ,triak.
Cześć, wymieniłem triak silnika. Problem rozwiązany! Pralka zaczęła pracować normalnie. Dziękuję panowie. Dobra robota!
Nie uszkodzisz silnika. Martwiłbym się tylko o triak. :-) Dałeś snubber?
A sprawdziłeś triaka załączającego silnik?
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Wężem spustowym położonym płasko po podłodze do niskiego naczynia Dzięki za radę, spróbuję. Dlaczego? Dokonałeś jakichś przeróbek? Nie nie przerabiałem. Dawałem już raz programator do naprawy, wtedy dziabnięty był triak sterujący silnikiem.
Nie napisałeś czy silnik ( szczotki) sprawdzone.
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Sprawdź czy nie dostał zwarcia triak sterujący silnikiem programatora (schemat na str. 8, silnik oznaczony jako TIM)
moduł elektroniczny do sprawdzenia przekaźnik 24 DC przełączający silnik na reżim prania lub reżim wirowania oraz triak :wink:
uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
Jest to silnik szczotkowy więc najłatwiej będzie zastosować regulator na triaku np: https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
Witam Triak wstawiłeś mocniejszy. Sprawdź miernikiem styki na silniku omomierzem . 1-4 ,3-4 ,1-3 jaka wartość :?: .
do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) Prędkościami silnika steruje triak, pomierz wszystko w silniku (uzwojenia), zobacz szczotki. Tu masz link jak sprawdzić silnik poza pralką http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... ja nie dysponuję autotransformatorem poradziłem sobie zwykłym...
Triak silnika bym wymienił. Pozdrawiam
Jeżeli silnik jest sterowany elektronicznie i i ma 1000 obrotów to na pewno jest komutatorowy. Sprawdź sam silnik poza pralką, jak pracuje poprawnie sprawdź ten triak. Dodatkowo zerknij na szczotki silnika. pozdrawiam
Sprawdź triak silnika na module.
Problemem może być upływność na triaku sterującym silnikiem. Rozwiązanie - wymiana triaka.
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności masz szczotki w silniku, przekaźniki od silnika (wystarczy że nie będzie przekazywał ten zazwyczaj od prawych obrotów i pralka nie ruszy bo brak sygnału z cewki tacho), triak sterujący pracą silnika. Co do pompy od wody to po przewodach idź do złącza i zobacz który tranzystor steruje pompą. Najprawdopodobniej tranzystor...
Skoro na jednej działa, to czemu miałoby na drugiej nie działać? W takim razie przełóż moduł nazad i zobaczymy co będzie. Możesz też swój sprawdzić w tamtej pralce. E51 w każdym papierze do electroluxa mówi o niezgodności triaka sterującego silnikiem na PCB.
Triak silnika na module do sprawdzenia.
kręci bębnem w prawo i w lewo ale po ok. 3-15 minutach silnik przestaje kręcić bębnem tylko przesuwa go trochę w lewo lub w prawo, buczy i nie ma siły obracać bębnem. Sprawdź omomierzem uzwojenie prądniczki tachometrycznej , czy w czasie jej nagrzania na przykład ciepłym powietrzem suszarki do włosów nie traci na ciągłości uzwojenia . Układ TDA 1085...
pralka triak silnika triak silnika pralka candy pralka whirlpool triak silnika
filtr oleju schemat wymiary subwoofera uszkodzony radiobudzik
protokól pomiarów protokól pomiarów
Jak amatorsko nawinąć toroid - poradnik krok po kroku Automatyczny odpowietrznik przy wodomierzu - czy warto?