Stawiam na mocno zanieczyszczony gaźnik
Silniczek krokowy ( zatarty , zabrudzony) Przeczyść przepustnice trochę pomoże
Należy wyregulować zawory .Ta czynność należy do instalatora który podłączył kuchenkę do sieci.
Sprawdź (wymień) czujnik położenia wału.
Tak to bywa, gdy osoby niekompetentne lub jeszcze gorzej, bez pojęcia, zabierają się za diagnostykę z wykorzystaniem oprogramowania pobranego z internetu z bardzo średnim crackiem... Jeśli powiedzieli Ci, że nie wiedzą, jaki to błąd, proponuję zmienić mechaników... Ja się wcale nie dziwię, że ciężko odpalał albo w ogóle nie odpala :) KOD BŁĘDU P1206...
Jeżeli sam podgrzejesz elektrodę jonizacyjną w trakcie zapłonu, puści planik główny i żebyś się nie zaskoczył . Sprawdziłbym ciśnienia gazu i przerwę miedzy elektrodami zapłonowymi, twoje objawy są takie jak by po pewnym czasie zebrała się odpowiednia mieszanka gazu i dopiero następował zapłon lub jak skoczy dopiero dobra iskra. . Może być sytuacja...
www.fiestaklubpolska.pl Hm problem raczej normalny , jak latasz na lpg koroduje gaźnik od wewnątrz . jesli zostawisz na noc na benzywnie to rano powinien odpalać bez problemu bo ma benzyne w komorze pływakowej , sprawdz czy ci sie elektrozaworek w gazniku nie rozsypał , to czeste w tych autach . napisz coś wiecej najlepiej na forum fiesty, Pozdro
Miałem podobny problem z tym samym silnikiem. Auto nie chciało startować na benzynie.Proponuję szybkie i proste sprawdzenie. Zakładajac że masz sprawne wtryski, zapłon, to sprawdz regulator ciśnienia na szynie zasilającej wtryskiwacze. Uruchom silnik na lpg, włącz pompę paliwa jeżeli instalacja na to pozwala i odłącz przewód podciśnienia z regulatora...
Po pierwsze jeżeli świeczka się pali a jonizacja będąc w ogniu nie zapala palnika to najprawdopodobniej jest do czyszczenia (jonizacja). Po drugie jeżeli ta sama świeczka raz się pali dobrze a raz nie to do sparwdzenia jest na początku ciśnienie gazu a później raduktor gazu znajdujący się za zespołem gazowym (ten z wmontowanymi zaworami magnetycznymi)....
Mialem taki sam problem i co się okazało ,po skręceniu modułu na trzecią srube występował bląd .Także popuść podstawę modułu żeby nie występowały napręzenia.
Przetnij nibiesko biały przewód od czujnika i wstaw opornik 300Ω i po sprawie.P
To może być wiele czynników - u mnie był kurz w dyszy i od czasu do czasu czyszczę ten zakrzywiony pręt pilota, a dokładnie jest to termopara, dopóki sie nie nagrzeje to jest problem z zapłonem
Witam. Proszę o pomoc. Mam problem z kuchnią gazową Amica G6E3.43S2ZpTeKD - gaz GZ 41,5. Problem dotyczy zapalania palnika pomocniczego i jednego średniego: po odpaleniu płomienia trzeba bardzo długo trzymać wciśnięte pokrętło i dodatkowo od razu zmniejszyć płomień, by palnik nie zgasł. A i to nie gwarantuje, że płomień nie zgaśnie. Często też nawet...
Miałem podobny problem i pomogła tylko wymiana kompletu sterownik silnika, immo i klucz autko kilka razy było w serwisie z uwagi na trudności w zapalaniu i małą moc. Potem padło całkiem a teraz śmiga jak nowe. Miałem info z serwisu że były kłopoty z końcówkami mocy w tych sterownikach.
Struną od gitary
Nawet gdybyś zrobił urządzenie do pociągania za sznurek (co jest możliwe), to tego typu agregaty są znane z trudności z zapalaniem, czasem trzeba kilka razy pociagać za ten sznurek, a potem trzeba wyłączyć ssanie. Automatyka startu jest dość rozbudowana, w przypadku silników z rozrusznikiem. Jest to elektronika wręcz myśląca, gdzie wszystkie sytuacje...
Czy została oczyszczona elektroda jonizacyjna? Musi być "błyszcząca". Poza tym, kto wie, czy membrana nie wymaga wymiany (4 lata to niby nie dużo, ale termety nie mają jednak tak trwałych membran, jak Junkersy). Warto też sprawdzić ciąg kominowy.
Paliwka mu brakuje. Sprawdź ciśnienie paliwa i czujnik temp dla sterownika!
Paliwo wcześniej tankowałem na Orlenie, od pół roku tankuję wyłącznie na Shellu. Właśnie ja podejrzewałem świece, ale wtedy na zimnym silniku by miał za każdym razem problem, ale on na zimnym lepiej pali niż na ciepłym. No ale nic, zaprowadziłem dziś do innego mechaniora, powiedział że podejrzewa wtrysk, pytał również o paliwo czy nie było jakieś tandetne...
Witam.Oddałem samochód do serwisu, najpierw sprawdzając czy mam swiece dobre i czy ich sterowanie działa.Okazało się ze świece są dobre lecz nie są sterowane.Nie mówiąc nic w serwisie(nie chciałem ich naprowadzać) znależli uszkodzony sterownik świec.Umieszczony jest pod zderzakiem,więc dostęp był utrudniony.Po jego wymianie samochód pali równo, od kopa,...
Witam. Podstawowa sprawa to wykonać przegląd kotła. Czyszczenie palnika, wymiennika pierwotnego, regulacja zaworu gazowego, sprawdzenie działania czujników itd. Dosłownie generalny ''remont'' urządzenia, bo powodów takich zachowań kotła może być kilka a zazwyczaj eliminuje je przegląd który powinno się wykonywać co roku.
.... przed awarią zapalało się dobrze .... Musi być coś jeszcze. ... Nikt się nie spotkał z takim problemem. ... ?
Dławienie przy nagłym dodaniu gazu to może być pompka wzbogacająca:idea:
Wyregulowałem naciąg sprężynek przy gaźniku - to było główną przyczyną trudności w zapalaniu i przyczyną falowania obrotów w trakcie pracy.
Jeszcze Ci zostały do wymiany kable zapłonowe.Miałem przypadek że w Polonezie upaliły się na dwóch cylindrach końcówki kabli zapłonowych i na tych dwóch cylindrach iskra występowała nierównomiernie.Ja poradziłem sobie w ten sposób że odgiełem końcówki zaciśnięte na ww kablach nieco odizolowałem przewód na kablach zapłonowych i ponownie zacisnełem końcówki.Praca...
jesli waltek,rail to zestaw naprawczy jednego wtryskiwacza od 10zl.w zwyz plus robocizna.czyszczenie mozna zrobic w wlasnym zakresie.proponuje besposrednio po jezdzie na gazie zdjac przewod od podcisnienia kolektor-reduktor i zostawic do nastepnego dnia.jesli zapali to wina reduktora jesli nie to analogicznie postapic z zasilaniem listwy wtryskowej.
Witam mam taki problem Jakiś czas temu zgasły mi zegary w fordzie smax 2.0 2009r I jeździłem bez włączonych zegarów później jakimś codem się włączyły i było wszystko ok Dziś chce zapalić auto bardzo ciężko pali jak by prądu nie było i wyskoczyła informacja imobilajzer aktywny przekręcam zapłon i nic się nie dzieje o co chodzi
Zostały wszystkie ustawiane wtryski
Mercedes ma tylko jeden słuszny i działający program do diagnostyki. Nazywa się to Star Diagnostic. Podjedź do kogoś kto dysponuje, z czytaj błędy i będziesz miał od razu opisy czego dotyczą. Na chłopski rozum: jak po dłuższym postoju ma problemy z rozruchem to pierwsze co przychodzi na myśl to cofające się paliwo spowodowane nieszczelnością układu...
Mam taki piecyk, używany jeden sezon. Dotąd nie było problemów, ostatnio nie chce się prawidłowo zapalić, udaje się to za którymś razem a jeśli się już zapali to lubi sam zgasnąć po kilkunastu minutach. Zauważyłem, że na palniku pilocie tam gdzie jest iskrownik i termopara gdy jest wszystko dobrze pali się płomyk zaraz u wylotu palnika tak, że podgrzewa...
Pojezdzij tylko na benzynie kilka dni i zobacz czy sie sytuacja zmieni.
Zacznij od sprawdzenia akumulatora. rozrusznika , masowania silnika i nadwozia, przewodów zasilających.Jeżeli to wszystko jest ok to sprawdź kostkę pod stacyjką. Opisane objawy wskazywały by na nadmierny spadek napięcia , lub zanik w trakcie rozruchu, dlatego pali na zaciąg.
czego niema jak nie pali? iskry, cisnienia paliwa, otwarcia wtrysków?
Sprawdź wtryskiwacz rozruchowy ewentualnie termiczxny przekaźnik czasowy sterujacy tym wtryskiwaczem
Witam . Mam problem z Focusem 1,8 TDCI 115 km rok 2003. Rano przy minusowych temperaturach bardzo ciężko zapala. Muszę go kręcić min 10 s, po trzykrotnym rozgrzaniu świec( nowe świece, nowy akumulator, po wymianie filtru oleju) Mam załozony zaworek zwrotny na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy. Jak odpali to chodzi jak zegarek. Pomóżcie.
No to wyjeździj cały gaz i po kłopocie. Albo odłącz i zaślep przewód od listwy wtrysków gazu. Jak pachnie benzyną to musisz dokładnie obejrzeć przewody: od listwy wtryskowej do zbiornika paliwa a szczególnie okolice filtra paliwa. Poruszaj delikatnie przewodami paliwowymi podczas pracy silnika - tą usterkę musisz znaleźć dla własnego bezpieczeństwa....
Odkręc rurki od pompki i dmuchaj sprężone powietrze do nich. I słuchaj gdzie syczy w moście.bo nie bardzo po tych Twoich opisach mozna zlokalizowac przeciek.
Tak była, na serwisie, stwierdzili, że pompa. Sprawdzę. A pytanie czy jak do zbiornika dam powietrze , pokarze mi na przewodach nieszczelnosc ? Mogę któreś szybkozlocze jest złe i dlatego tak się dzieje
bardzo czesto blad czujnika optycznego wystepuje poprzez syf pod kopulka a tak wogule to moze byc wiele przyczyn :cewka przewody kopulka palec wiazka za akumulatorem imobilizer najpierw sprawdz czego niema iskry czy paliwa
Było sprawdzone, dochodzi
Strasznie ten temat objaśniłeś Ale buczy zawsze,czy tylko np. przy c.o.? Jesteś pewien że nie odpala nawet na kilka sekund? Oglądałeś to na zdjętej obudowie? Kiedy robiłeś przegląd? P.S. do dziś mam ten model,ale jeszcze ze świeczką
płomień jest idealnie poziomy. jak wyeliminować resztę ?
Witam mam problem odnośnie Lanosa Mianowicie chodzi o to ze zawsze rano czy jak dłużej postoi występują pewne komplikacje przy zapalaniu zapala dopiero przy 4-5 przekręceniem kluczyka wcześniej niby coś chwyta ale nie tak zęby się zapalił . Jeśli ktoś wie o co chodzi i jaka usterka może być to proszę o pomoc dziękuje z góry :)
Witam w samochodzie palio 1.6 1998 mam problem z zapalaniem po dłuższym postoju. Mianowicie podejrzewam iż odpływa paliwo do baku musze długo kręcić zanim naciągnie pompka. zrobiłem taką próbę: odpiąłem kabel z cewki aby nie było iskry, potem kręciłem rozrusznikiem aby naciągnąć paliwa, i podpiąłem z powrotem kabel- zapalił od razu. lecz gdy rano zapalam...
Witam. Potrzebuje pomocy. Jestem od 2 m-c wlascicielem espace III 2,2dt. Gdy autko postoi całą noc mam problem z zapalaniem, dopiero za 3 cim razem zapali i z tłumnika wychodzi błękitny duży dym. Wymieniłem świece żarowe (wszystkie) i bez zmian. Nie wiem co jest przyczyną, jak sprawdzić przekaznik swiec lub może coś jeszcze? Drugi problem to również...
a na ssaniu zapala ?
Zakręcasz butlę i wypalasz gaz podczas pracy silnika. Sprawdzałeś też czy awaryjnie na gazie zapala.
rzeczywiście jest to błąd ciśnienia paliwa ! Musisz podać objawy jakie dotyczą tego błędu. Czy silnik nie można odpalić gdy jest zimny ? , czy gaśnie podczas jazdy - powyżej 120 km/h przy przyspieszaniu gaśnie ? Jeżeli nie chce zapalić - to jest to wina zbyt niskiego ciśnienia najczęściej w wyniku puszczania zaworu przelewowego na końcu listwy zasilającej...
Witam , mam problem z piecykiem - chodzi o zapalanie "świeczki". Coraz częściej muszę odkręcać wodę 8 - 9 razy nim pojawi się płomyk i wtedy zapala resztę . Iskra jest ok , ciśnienie gazu i wody duże. Co może być przyczyną i jak to zdiagnozować / naprawić ? Problemy pojawiły się ~2 miesiące temu . W tym czasie miałem wymienianą rurkę przy liczniku....
Witam, dziękuję za uwagę problem został już rozwiązany, winne było radio które miało zwarcie i czasem pobierało prąd a czasem wszystko pokazywało iż jest w normie po kilku godzinach serwis to stwierdził i na razie odpukać wszystko ok. pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję za uwagę i poświęcony czas.
nie pomoże.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... tu masz lekarstwo. Dodano po 2 Winny jest rozrusznik a raczej generowane przez niego zakłócenia.
Jeszcze nie miałem czasu podjechać na warsztat ale zauważyłem że: - gdy odpalam bezpośrednio na gazie - wszystko jest ok auto odpala za 1 razem - tylko na ustawieniach benzyna/auto są problemy z zapalaniem. Czy "zdrowe" dla auta jest odpalanie bezpośrednio na gazie? Nie zamierzam tak cały czas odpalać ale zejdzie jeszcze z 2 tyg zanim podjadę do mechanika.
Akurat prędkość przy rozruchu w HDi ma BARDZO duże znaczenie a trudności w zapalaniu mogą być skutkiem tego, że jest zbyt mała.
A jak zapala sie kontrolka to sprawdź błędy.
Witam mam problem z zapalaniem zimnego silnika Laguny,i czy to ma jakiś związek z tym że kiedy jade na benzynie to auto posiada czasem chwilowe zaniki mocy(naciskając pedał gazu silnik reaguje z opuznieniem a nawet szarpie).Podejżewam 2 rzeczy albo mam uszkodzoną pompe pal.albo WN.Prosze o pomoc
Jak namoje to napewno wn sprawdz świece czy nie mają przebić (pionowe czarne kreski na porcelanie )lub przewody wn wieczorkiem jak będzie ciemnio i wilgono podnieś maseczkę i zobacz czy niewidać przebić można delikatnie zrosić wodą wtedy lepiej widać. Pozdrawiam Dodano po 5 A jeszcze co do pompy to raczej niepodejrzewam chociarz mogło by się przytrafić...
Witam mam.podobmy próbem ale unnbie kistwa się nie cofa do końca jak śrubokrętem ja pociągnę ładowarka zapali a jak.nie po iagme kreci i nie zapala
to powiedz mi mistrzu co steruje zwiekszeniem dawki paliwa na zimnym silniku :?: nie masz pojecia jak to działa,naczytałes sie czegoś i prubujesz to sprzedać
A może to walnięta sonda lambda?
Boję się, że komputer nic nie wykaże. Mój brat ma Fiata Marea- silnik chodzi strasznie nierówno, a EXAMINER nie pokazuje żadnego błędu. Czy ta moja usterka może mieć coś wspólnego z instalacją gazową?? Pozdrawiam mistral
Te przerwy w kręceniu, to może być zły kontakt elektryczny na klemach aku, na połączeniach samych kabli, lub oczywiście rozrusznik, może źle trzymający automat, lub padający bendiks. Nie możesz tak długo kręcić bo uszkodzisz rozrusznik , padnie szybciej aku. Pozdr.
jeśli zapalasz silnik na benzynie i na ssaniu to nie dodawaj nogą gazu. Jeśli tak robisz to na pewno będziesz miał problem z zapalaniem.
Sprawdź luzy zaworowe.
kupiłem z synem (on chciał) w wakacje. Silnik 1,8E pełny wtrysk i z gazem, rocznik chyba 84. Zapalał, trochę trzeba było pokręcić ale chodził tylko jakoś brakło wolnych obrotów na zimnym. Teraz jest prawie zima i jeszcze gorzej z zapalaniem. Wygląda to tak jakby nie miał ssania. Ktoś mi sugerował padnięty czujnik temp. silnika (ten co daje sygnał do...
podjedz do tych co ci założyli instalację gazową
To co robić jak jest błąd P0100 i ma trudności z zapalaniem:?::?:
Próbowałem regulować ale bez skutecznie, wysokie obroty są dalej, są jeszcze trudności przy zapalaniu- muszę "kręcić" na gazie inaczej nie odpali a jak gaszę to jescze przez ok. 10-15 sek. silnik nie gaśnie tylko się "dławi".
Witam mam problem poniewaz moje audi A6 2,5 TDI rzedowe 5 cyl. 114konne ciezko zapala na mrozie... Chodzi o to ze mialem spalone wszystkie 5 swiec, wymienilem i sie nic nie poprawilo, kontrolka natychmiast gasnie nawet jak jest -7 stopni, wczesniej jak byly spalone to sie zapalala , gasla i znow zapalala i swiecila sie prawie 10 sekund lecz nadal ciezko...
Rozregulowane zawory u mnie powodowały niestabilne wole obroty i trudności z zapalaniem. Musisz koniecznie sprawdzić i ustawić odpowiednio do posiadanego silnika.
Trudności przy zapalaniu na zimnym silniku , a pompa podaje paliwo i ma trudności w wejściu na obroty , to może być uszkodzony czujnik temperatury chłodziwa dla sterownika silnika. Na ciepłym dobrze pali i ma kopyto?
Tak czujnik teperatury był sprawdzany .zapomniałem dodać że przepustnica i swiece były wymienione Dodano po 1 Ale co leprze za pierwszym razem nie chce zapalić jak jest zimno poczekam tak z 15 20 sekund i zapala
Witam to ciśnienie kwalifikuje silnik do naprawy ,miałem taki przypadek że samochód miał przejechane 139 tyś km AJM od nowości i miał właśnie trudności z zapalaniem - przyczyna taka sama małe ciśnienie sprężania po naprawie wszystko było ok
Proszę o rady To może poszukaj kogoś, kto ma jakieś większe pojecie o silnikach dwusuwowych? Bo skoro wszystko jest sprawne, to nie ma opcji żeby nie zapalał.
Kopci na biało w trakcie tego kręcenia? Paliwo w przewodach pompy jest?
Czy podczas nieudanych prób uruchomienia silnika zapala się i gaśnie na moment kontrolka świec żarowych ?
Wymieniłem termopary ze względu na duże trudności z zapalaniem palników. Pomogło. Teraz pojawił się nowy problem. Gdy włączam piekarnik elektryczny odcina gaz od palników i nie mogę ich ponownie uruchomić. Po wyłączeniu piekarnika włączenie palników jest możliwe. Podobnie gdy włączam czajnik elektryczny podłączony do tego samego obwodu. Co mogę z tym...
Z tym zapalaniem miałem identycznie w kilku autach, zawsze był przyczyną czujnik poł. wału a raz tylko sterownik (skoda ale po wypadku).
dla potomnych: zamówiłem nowy generator iskier, po wymianie problem sie rozwiazal. ładnie sie zapala
Nie uważam, żeby to była wina instalacji gazowej. Nie zapala dobrze sądzę, że z innych przyczyn. Sprawdzić trzeba kody błędów, iskrę itd. Pozdrawiam.
Zapala się też kontrolka niskiego ciśnienia oleju przy 1700 obrotach.
Witam, Jednak silniczek krokowy! Po jego rozebraniu, okazało się, występują duże luzy pomiędzy łożyskiem wirnika i obudową, w której się znajduje - w końcu przejechał 200 kkm. Ponieważ wirnik z łożyskiem są nierozbieralne (nawet jak by było, to łożysko ma nietypowe wymiary), potraktowałem to wszystko "kropelką". Pewnie na długo nie pomoże - chodziło...
Witam mam vw golf 1.6KAT rok produkcji1994 silnik 1.6benzyna. problem polega na tym że podczas jazdy auto gaśnie obroty rosną i maleją. Na postoju obroty raptownie rosną i maleją. Podczas zapalania są trudności słychać jakieś pstryki pod kierownicą auto nie posiada sondy lambda.
trzeba jeszcze paliwo żeby zapalał
Zbędne przecinki w tytule usunąłem. I co dalej? Podstawiłeś kondensatory elektrolityczne w zasilaczu, czy może dopiero to planujesz? ;) Jeśli to nie pomoże, to gorsza sprawa - chyba.
Spróbuj dolać do paliwa jakiś depresator/antyżel. Na pewno nie zaszkodzi. Jeśli masz możliwość to wstaw samochód do garażu i zobacz jak wtedy zapala.
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, bo troszkę skomplikowany ten post ;) Jeśli dobrze rozumiem, to podłączyłeś szeregowo 2 świetlówki: kompaktową niezintegrowaną i zwykłą. Świetlówki oczywiście łączy się szeregowo, ale często mają one trudności z zapalaniem. Poza tym powinny być takie same, a Twoje nie są takie same, mimo niby takiej samej mocy znamionowej....
Witam od razu ci mówie że to nie bendzie prosty schemat jeżeli ma to być 50 ledów.Lpiej zacznij od czegoś prostrzego jeśli jesteś początkujący bo jak ci nie wyjdzie to sie zrazisz do elektroniki.Jeśli chcesz zbudowac coś z efektów świetlnych z dużą ilością ledów to polecam wendrujący punkt świetlny schemat ma prosty i nie powinien sprawić ci trudności
Witam, Odgrzewam Twój temat. Spróbuj wypiąć czujnik temperatury na termostacie. Miałem taki sam objaw. Daj znąć u mnie to powodowało, że zapalał od strzału. Oczywiście włączą się automatycznie oba wentylatory i nie będzie wskazania temperatury.
A pompa wtryskowa wytwarza wystarczające ciśnienie by otworzyć wtryskiwacz? Wyjmij wtryskiwacz i przykręć z powrotem do przewodu od pompy z boku silnika i kręć silnikiem. A jak zapalanie ciepłego silnika?
Witam Posiadam spawarkę od ponad roku. Od początku są trudności z bezstykowym zapalaniem łuku. Na początku spawania, gdy elektroda jest zimna, przeskok iskry następuje z odległości 1mm a nawet mniejszej. Najczęściej nie zapala wcale i dopiero po dotknięciu zapali. Trochę lepiej jest po nagrzaniu elektrody i miejsca spawania. Czytałem w kilku postach...
Nie przeskadza, opisz jeszcze raz. Nie zapala czy zapala i gaśnie?
Zakręć butle lpg w bagażniku wypal pozostałości gazu w przewodach i parowniku i polataj chwilę na PB. Sprawdź czy wtedy jest poprawa z zapalaniem
Akumulator sprawdzony , rozrusznik kręci w miarę szybko jeśli będzie przytarty to też ciężko będzie zapalał a szczególnie z rana.
WITAM Jestem nowym użytkownikiem mam problem tego typu:scania 124L400KM 2000r kod błędu EDC 28.Objawy: różne spalanie raz 36l/100 innym razem 47l/100,czasami trudności z gaszeniem silnika zapala się EDC.Czy ktoś może mi pomóc?Pozdrawiam Tomek
w moim autku mam problemy z silnikiem raz pali bez problemu a niekiedy musze sporo pokręcić jakby nie dostawał iskry w dodatku ostatnio jak zapali rosną obroty pow 4000 dopiero jak ruszę spadają i pózniej jest raczej ok.Wymieniłem silniczek krokowy ale to nic nie dało
Jaki masz gaźnik? Podaj typ i wytwórcę. Czy zapalasz ze ssaniem?
1) Czy zawsze po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się "marchewa" (kontrolka wtrysku)? 2) W momencie kiedy zgaśnie silnik po wysprzęgleniu i wyłączeniu / włączeniu zapłonu kontrolka się zapala? Nie wiem może jeszcze całą przyczyną jest immobiliser ? 3) Immobiliser jest fabryczny?
Jak byś źle założył tłok to pierścienie były by już połamane. Tu raczej masz nieszczelna skrzynie korbowa. Prosty test. Zapala po wlaniu paliwa na tłok.
A co sądzicie o map sensor? Czy on moze być przyczyną nierownych obrotow i ciezkiego zapalania?
trudności uruchomić regulacja zapalania zapalania łuku
antena ogrzewanie tylnej szyby pralka przycisk akumulator skuter elektryczny
modem multimedia wymiana alarm pyronix
Strojenie IF w odbiorniku lampowym AM bez przyrządów Detektor AM w radiu lampowym: Jak działa?