Możliwe, że któraś nóżka transpondera (taki pająk) się odlutowała. Najwyraźniej nie wiesz co to transponder i do czego służy. Nie ma on nic wspólnego z pilotem, jest tylko do immo i nie ma ani jednej nogi. W pilocie jest trymer i wystarczy że pęknie i już pilot zmienia częstotliwość nadawania.
w pilocie znajdziesz trymer krecac nim ( mozna nim krecis wokolo) reguluje sie czestotliwosc nadawania generatora w pilocie ruchy przy kreceniu to okolo 0,5 stopnia a wiec bardzo minimalne po kazdym ruchu naciskasz i sprawdzasz zasieg krecic nalezy srobokretem z materialu nie magnetycznegi i nie metalowego np pltastik, drewno trymer sklada sie z dwuch...
W takich zabawkach nie ma czegoś takiego jak impedancja, zysk. Nie widzę tego przed sobą, ale przypuszczam, że jest to konstrukcja o charakterze superreaktancyjnym, jak to w zabawkach. Tu nie istnieje takie pojęcie jak kanał radiowy zaś nadajnik to najprawdopodobniej równoległy obwód rezonansowy. Kombinując z anteną nadawczą raczej na pewno rozstroisz...
Wymień trymer na sprawny i dostrój pilota. Jeżeli reszta jest sprawna - powinno działać.
Witajcie !!! Mam problem z pilotem do kilkuletniego już alarmu PYTHON SP3000 GOLD MINI. Otóż pilot ma tendencję do "rozprogramowywania się" a na pewno już uderzenie pilotem czy jego upadek uniemożliwia sterowanie alarmem. Czy może wiecie jaką wartość ma trymer w tym pilocie bo z pewnością to on jest przyczyną tych problemów. Dzięki za ewentualną odpowiedź.
witam mam problem z autoalarmem w pilocie uszkodził mi sie trymer i niewiem jakie powinien mieć parametry autoalarm to gepard gp-02b czestotliwość fali nośnej to 430 mhz
Wlutowałem trymer 3-10 pF, dioda mrugają na pilocie samochód nie reagował, zaniosłem do pana od kluczyków pilota z prośbą o ustawienie, szybko sprawdził i przekazał mi "pilot nie daje żadnej częstotliwości pilot martwy". Zastanawiam się co źle zrobiłem, może przegrzałem trymer, albo przegrzałem coś obok.
a) Gdzie takie fele kupić? Przeszukaj aledrogo. Ja tą rurkę termokurczliwą nałożyłem na antenę, u Ciebie widzę jakieś modyfikacje? Ja dodałem dwa druty sprężynowe miałem dość łamiących się anten. Ta druga jeszcze nie skończona. Czy jeśli dobrze rozumem, jeśli pokrętło od ustawień kół (st.trim) musze mieć na godzinę trzecią aby fura jechała prosto to...
Dokładnie biały. Pomierzę trymer i dam ci znać. Też mam dokładny miernik HIOKI 3802
rozjechała Ci się centralka ,jeśli w pilocie jest trymer -to możesz nim pokręcić ale ostrożnie malutkimi skokami (dobrze jest zapamiętać pozycję wyjściową
Trymer ma to do siebie, że po kilku regulacjach nie jest już taki "ścisły" i rozjeżdża się. Wymiana na nowy pomoże. Do ponownego strojenia radzę użyć oscyloskopu. Przy strojeniu nie radzę kręcić jak szalony w lewo i prawo, delikatnym ruchem zestroić układ i więcej nie ruszać (żeby nowy trymer też się nie poluzował) Jest jeszcze możliwość, że układ radia...
W pilocie prawdopodobnie rozstroił się nadajnik. Do korekcji częstotliwości nadajnika służy trymer w pilocie. Należało by dostroić najpierw blisko odbiornika żeby działał a następnie coraz dalej. Lub za pomocą odpowiednich narzędzi.
Jeszcze nie krecilem bo nie wiedziałem co to wogole jest.....Ale przed chwilą dmuchnalem w dziurkę w pilocie i tam była srubka (pewnie tzw. Trymer o który pytałem co to i gdzie to). Pokrecilem zgodnie z ruchami wskazówek zegara i pilot znowu działa i łapie z daleka....
W większości przypadków trymer w pilocie nadaje się do wymiany chyba że w pilocie są jakieś "zimne luty". pozdro :wink: www.mse.pl
Witam - Napisz czy masz na pilocie trymer do ustawiania korekty kół skrętnych- albo zamieść fotkę.
Spróbuj w niedziałającym pilocie dostroić niebieski trymer delikatnie śrubokrętem (drewno, plastik). Sprawdź pod szkłem powiększającym jak wyglądają ścieżki i "luty" na płytce pilota. W razie "wątpliwości" poprawić delikatnie lutownicą (NIE transformatorową). Strojenie trymerem nie dało żadnego nowego efektu. Pilot jak nie działał tak nie działa. Ścieżki...
Nie napisałeś jaki to helikopter na pilocie powinieneś mieć trymer do ustawienia żeby helikopter nie obracał się wokół własnej osi, ale najpierw sprawdź lub doładuj do pełna akumulatorek helikoptera. Czy helikopter miał kraksę uderzyłeś nim? Przykładowy opis pilota http://obrazki.elektroda.pl/2693849300_1...
Brakujący element to trymer nie wiem o jakiej pojemności ale zastosuj 3-10 pf..
W tym też jest słynny trymer w pilocie zakładajc że bateria dobra możesz troche pokręcic natomiast jak zasugerował Norbert jest ryzykownym miec jednego umierającego pilota bo kiedyś alarmu nie wyłaczysz a wtedy koszty mogą byc duże. Mam trochę pilotów SILICONA Kraków nie jest daleko może coś da sie pomóc
niebieski "walec" z pustym środkiem http://obrazki.elektroda.net/18_12118282... Niebieski walec to trymer (kondensator o zmiennej pojemności). Należy dostroić pilota do odbiornika. Delikatnie przekręć trymer w prawo lub w lewo (śrubka wewnątrz niebieskiego walca). Musisz użyć do tego celu śrubokrętu - pokrętła z tworzywa sztucznego.
Witam. Mam rowniez problem z jednym pilotem. Po zmianie pozycji trymera przestal dzialac, wymienilem trymer i moje pytanie jest nastepujace: jaki jest rozrzut pozycji tego trymera (1,2, obroty) bo niemoge go dostroic. Dioda na pilocie mruga, a alarm sie nie uzbraja. Pozdrawiam.
Najpierw zresetuj go odłaczając zasilanie jeżeli niepomoże to pilot sprawdź trymer lekko poruszaj go w lewo i prawo przy naciśniętym przycisku. Pokręć go plastikowym lub drewnianym pokrętłem jeżeli to pomożę to jest do wymiany trymer napisz jakie masz pierwsze 3 litery kodu który jet w pilocie
Trymer lecz zakresu regulacji pojemności nie jestem w stanie określić. https://www.cyfronika.com.pl/z_trymery.h...
W starszych alarmach w pilocie był trymer do dostrajania częstotliwości . Trzeba go regulować wkrętakiem z plastikową końcówką , bardzo delikatnie . Jest szansa że tylko się rozstroił.
W pilocie powinien być trymer z miejscem do regulacji (najczęściej małym śrubokrętem krzyżakowym). Możesz spróbować podstroić pilota, może się rozstroił. Pamiętaj ile obrotów kręcisz aby ewentualnie wrócić do pozycji wyjściowej.
Trymer mają, mogę w jednym pilocie deczko ruszyć, oba zachowują się identycznie, stawiam jednak, że padł pierwszy tranzystor w autoalarmie, przydałby się schemat ideowy.
Witam. Uszkodzenie tranzystora MPS 918 powoduje, że dioda LED w pilocie słabo świeci po naciśnięciu swithy, uszkodzony układ TMS tak samo dioda świeci na stało (mocno świeci), tak, więc w 90% wskazuje na trymer, kondziorki rzadko padają, jeszcze może wypadł kod z układu, ale niestety tylko przez maszynkę można zakodować. Trymer wystarczy do 4,7p tylko...
Udało się rozpracować większość:) http://obrazki.elektroda.net/99_12796599... wywaliłem dziś immobilizer. taki dorabiany gdzie trzeba przykładać taką "bateryjke" :) trochę mącił... też miał blokadę 12V po stacyjce i kiedy samochód był zgaszony chyba pojawiało się czasem małe napięcie i blokowało alarm. po wywaleniu alarm działał z 5m ale zacząłem...
Jesli swieci ci dioda w pilocie przyloz go jak najblizej centraki i sproboj go wylaczyc jesli nie to dosc czesto przyczyna w pilotach silikona jest zimny lut najczesciej w okolicach antenki i polaczeniu diody pozatym masz w pilocie trymer pokrec nim jakims plastikowym wkretakiem jesli go nie posiadasz to moze to byc naprzyklad patyk od lizaka troche...
To nie potencjometr tylko trymer (kondensator zmienny) do strojenia częstotliwości nadawania pilota. Bez niego twój pilot ma prawo nie działać. Jeśli wlutujesz odpowiedni i dostroisz nadajnik pilot powinien pracować (oczywiście jeśli coś więcej nie jest uszkodzone).
Witaj, posprawdzaj jakość połączeń a przede wszystkim połączenie z masą. Sprawdź zasilanie i bezpieczniki, zobacz czy w pilocie jest trymer do strojenia, jeśli jest pokręć nim powoli w jedną i w drugą stronę(plastikowym stroikiem), ale najprościej jest użyć drugiego pilota to pozwoli na wyeliminowanie usterki pilota. Powiedz czy ta diodka zapala sie...
witaj.Widze ze masz fabryczny alarmik.Powodem moga byc slabe baterie w pilocie ,w centralce alarmu znajduje sie odbiornik raiowy w ktorym znajduje sie trymer czulosci odbioru.Jezeli mozesz podaj mi nazwe alarmu oraz symbol
W moim pilocie (innej firmy) od VW jest trymer z 2 wyprowadzeniami w kolorze niebieskim. O ile pamiętam, jest to zakres rzędu kilkudziesięciu pF. Trzeba próbować coś dobrać.
Wygląda na trymer ceramiczny SMD 2.0 ÷ 6.0pF
Niestety w pilocie nie ma trymerka , potencjometru żeby co kolwiek przeregulować. http://obrazki.elektroda.pl/7856966600_1... Za to trymer , potencjometr jest na płycie sterownika drzwi pod obudową plastikową. Kręciłem nim ale też nic to nie pomogło. Jest tam również jakiś przycisk (domyślam się że to do programowania ) . http://obrazki.elektroda.pl/2608976300_1...
Przyczyn może być wiele - zasilanie, nadajnik - trymer obrotu w osi pionowej na pilocie pokrętło regulacyjne. Dla pewności sprawdź naładowanie akumulatora helikoptera i stan baterii w nadajniku. Czy były jakieś upadki uderzenia?.
.... najprościej jest go wylutować i zmierzyć :) Napisz jaki to jest "pilot" to może ktoś coś doradzi. Ja mam takiego chyba "standartowego" w którym równolegle do cewki sa połączone dwa kondensatory 10pF i trymer 30pF ale to wszystko zależy od częstotliwości pracy tego pilota i oczywiście gabarytów cewki (czyli jej indukcyjności). Pozdrawiam ! Marek
Wstawiłem RK 485kHz, ale to nie ta częstotliwość. Próbowałem podłączyć równolegle trymer kilka pF i regulować nim, ale to na nic. :cry:
smokarian trymer znajduje sie w pilocie po otworzeniu pilota na płytce jest tylko jeden element kturym sie da śrubokręcikiem(najlepiej jak by to nie było metalowe np plastik lub drzeweo , śrubokręt nie zalecany) pokręcić ,kręcoc delikatnie w lewo i prwo bedziesz sie odstrajał lub dostrajał musisz uzyskac jak najlepszy punkt odchodząc jak najdalej od...
Sprawdź najpierw czy lutowania na nogach scalaka w 1 i 2 pilocie są takie same , a jak go stroisz to 2 zasady : 1 bardzo powoli obracaj trymer , 2 strojenie wykonać wkrętakiem bezindukcyjnym (plastik lub porcelana) Ps. Powiadom o wynikach
Prawdopodnie to trymer - kondensator dostrojczy, jeśli nie ma oznaczenia to można delikatnie wylutować i zmierzyć pojemność, kupić można w sklepie z podzespołami elektronicznymi.
Witam moj problem polega na tym ze mam 2 piloty,ale jeden przestal dzialac, znaczy dioda sie swieci jak wcisne switch(jednego lub drugiego), pilot ma 2 przyciski. Wymienilem w nim trymer na nowy (mialem niebieski z srebrnym srodkiem) podobno od 2-5 zakres, ciekawe bo w drugim tym co dziala mam niebieskie ale ze srodkiem zlotym:) I nadal pilot nie cyka,...
k olego jak masz mały trymer (taką podkówke ) to troszku, ale bardzo mało rusz to dostroisz czestotliwoś i zasięk sie poprawi ale taki trymer nie jest w karzdym pilocie j a tak robiłem pomaga ... Pisownia.
Uszkodzeniu uległ tranzystor w pilocie autoalarmu SILIKON ULTIMATE GM (zwarcie E-B). Do kolektora tego tranz. dołączony jest trymer dostrojczy. Jest to tranzystor SMD prawdopodobnie NPN lecz nie można odczytać oznaczenia.Jakiego typu może być ten tranzystor i w jaki sposób póżniej dostroić. Czy gdzieś można dostać schemat pilota.
Witam, Zakupiłem sobie nowy helikopter ( jest to mój pierwszy). Niestety nie umiałem go wyregulować naczytałem się instrukcji i na pilocie go wyzerowałem wszystko i odpaliłem helikopter, i kręcił się cały czas w kółko. Na Pilocie ustawiłem trymer ( na prawo) bo tak pisało. i udało mi się go ustabilizować stał w miejscu na najniższych obrotach na ziemi....
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Pytałem w sklepie o SAW433, ale nie mieli... Kupiłem te dwa BF199 z ciekawości, czy ten pilot zadziała... Niestety, będąca w tym pilocie cekwa uległa zgubienu :-), tak węc wstawiłem jakąkolwiek... Oczywiście, nic to nie dało... Czy jeżeli chciałbym nadal bawić się w ten układ, to są jakieś wzory na obliczenie elementów...
to nie jest potencjometr tylko trymer - zmienna pojemnosc, dostraja sie nim obwod rezonansowy do anteny w pilocie (przewaznie zrobiona jest jako sciezka w ksztalcie litery U. Jesli masz mozliwosc podmiany odbiornika w alarmie (np z innego) to bedziesz mogl wyeliminowac czy to odbiornik czy pilot. jesli pilot to raczej szukaj nowego alarmu. anteny odbiorczej...
Dodaje dodatkowo schemat nadajników porszaków. Jako pierwszy krok chciał bym przestroić właśnie jeden z nich http://obrazki.elektroda.pl/1919662000_1... W sumie nie pomyślałem wczoraj , ze porszaki maja piloty na scalaku a nikko ma nadajnik na tranzystorach. Niestety nie mam żadnej notki dla układu taiyo 7801. Zakładam że częstotliwość...
sprobuj delikatnie pokrecic trymerem w pilocie,najlepiej jakims plastikowym srubokretem,jednoczesnie trzymajac przycisk np zamknij. Tylko naprawde bardzo minimalny ruch w lewo lub prawo bo mozna zrobic gorzej :)
Witam w tych pdf-ach nie ma podanych wartosci elementow ale jest czestotliwosc lecz to nie wszystko bo nie znamy czestotliwosci pracy orginalu ale jest szansa sprawdzic jaki ma byc trymer mianowicie wylutowac z dobrego pilota trymer zmierzyc pojemnosc w jednum skrajnym polozeniu i drugim skrajnym polozeniu,mamy pojemnosc trymera od- do pikofaradow idziemy...
Jest to Gepard1. http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... Też go miałem kiedyś w CA, , jako takiego programowania nie ma, spróbuj doregulować pilota trymerem.
Witam serdecznie. Posiadam alarm samochodowy AMERICAN LEGEND CS9218 i w pilocie od niego odpadł trymer... mam jeszcze drugi pilot ale nie posiadam miernika pojemności więc może zna ktoś parametry tego trymera SMD?? pilot jest szary z czarnym i pomarańczowym przyciskiem. Ktoś zajował się juz wymianą tych elementów? nie robiłem tego wcześniej więc nie...
Przeważnie 5 albo 10pF
czy ktoś wie jaką wartość ma trymer w pilocie tego alarmu?? pozdrawiam
kwarc trzeba wymienić one są wrażliwe na upadki to ten srebrny element HKC częstotliwość 40,685 ten przełącznik służy do kodowania nadajnika z odbiornikiem a tym niebieskim trymerem nie próbuj kręcić!!
Witam Jeżeli jest to jeden sygnał po załączeniu alarmu to napewno sygnalizacja słabej bateri lub słaby sygnał z pilota dociera do alarmu. Rozwiazanie kupić nową baterie lub dostroić pilot trymerem jeżeli rok produkcji nie przekracza roku 2000. Od 2000 roku trzeba wymienić kondensator smd.Ale na 80% to bateria. Podaj 3 cyfry kodu z pilota to ci napisze...
Zacznij od tego Jednak jeżeli regulacja trymerem nie zmienia zasięgu, to pilot może być uszkodzony. Szukaj uszkodzenia we wzmacniaczu w.cz (tranzystor MMBTH10)
Tak żebyś pamiętał początkowe ustawienie trymera.
Kiepsko widać na zdjęciu, ale jeśli faktycznie masz wszystko w syrenie, czyli kompakt, to szukaj SP1000, SP2000. A kiepski zasięg to od kręcenia "tym niebieskim" (trymerem) lub /i słabej baterii.
Pilot do ACTIVY - 2 pracuje na 410 lub 433.92 MHz z układem scalonym 1450026 nie do zdobycia w wersji SMD jaka tu występuje. Druga strona obrabiana jest na procesorze PIC 16C628. Programowanie jest proste i polega na przełączeniu 4 pianinka w dół, wciśnięcie pilota i powrót pianinka do góry. Warunek - odbiornik musi widzieć pilota. Strojenie niestety...
a czy jest mozliwosc ze po strojeniu trymerem pilot wogole nie bedzie działał?
1. tak (bo trymer własnie słuzy do strojenia ) 2. nie (mimo podobieństw maja kody producenta w układach -nie dotyczy starych stałokodowych )
dzięki za odpowiedź po regulacji na trymerze jeden pilot juz dziala coprawda tylko na 2m od auta. Drugi niestety dziala tylko raz potem juz nie reaguje... Jakies pomysly? Moze to uszkodzony trymer?
a działa jakis pilot z bliska Jak tak to rusz trymerem w pilocie(jak jest oczywiscie w Twoich)
Łopatologicznie: czy pilot reaguje z bliska? spróbuj przelutować wszystkie luty na płytce pilota, najczęściej pomaga. jeśli nie, można spróbować dostroić trymerem (mały kwadratowy niebieski element na płytce kręcić bardzo powoli). jeśli i to nie pomoże to na stronie producenta poszukaj najbliższego tobie serwisu autoryzowanego.
To trymer jest. Pilot generuje sygnał, ale ty rozwaliłeś obwód anteny, więc auto nic nie odbierze.
aby zaprogramować piloty musisz mieć opis alarmu jak wejsc w tryb uczenia pilotów ale mysle że mogl sie rozstroić pilot. spruboj pokrecic delikatnie trymerem w pilocie aby go dostroić
Wszystko zależy jaki jest alarm . Być może odstroił się trymer w pilocie.
Płytki już nie kupisz ale próbuj stroić,trymerem w pilocie,a jak nie pomoże to w tej płytce odbiornika.
To Twoje "pokrętło" to trymer. Jeśli kręciłeś tym w pilocie lub centralce alarmowej, to już masz po imprezie. Pilota w tym alarmie wpisuje się w następujący sposób. Podłączyć zasilanie do centrali, a następnie nacisnąć większy przycisk w pilocie. Alarm powinien potwierdzić przyjęcie pilota szczeknięciem. Jeśli tego nie robi, to prawdopodobnie jest odstrojony...
Winowajca - zimny lut przy trymerze. Zamykam.
Możesz spróbować wcisnąć przycisk który jest wew. centrali i naciskać pilota przy samej antenie alarmu. Jak to nie pomoże rozbruj alarm awaryjnie (stacyjka+serwisowy) i spróbuj jak wyżej. Można jeszcze przy tym wszystkim podczas naciskania na pilota kręcić trymerem w pilocie. Może ci się uda.
Jeśli czujesz te to coś z pilotem spróbuj w czasie lotu skorygować trymerami na pilocie. W czasie zwisu np. na wysokości 2m przy bezwietrznej pogodzie. Dobrze by było dać po kropelce oleju na oś silniczka może to łożyskowanie.
Wymień baterie w pilocie. Jeżeli to nie pomoże spróbuj pokręcić trymerem w pilocie. Ten model potrafi się czasem rozstroić . Tylko zaznacz sobie na trymerze położenie pierwotne i przesuwaj tylko dziesiąte milimetra i sprawdzaj działanie. Jeżeli to nie pomoże zadzwoń do producenta nr tel 427122251 i wyślij sterownik . Pomogą Ci za małe pieniądze.
Ustawiaj trymer (tą śrubkę) po kolei w różnych pozycjach i próbuj go wprogramować tak, jak to zrobiłeś z drugim pilotem. To tylko 360 stopni :D
Rozstrojone piloty, jeśli są na trymerach. Jeśli piloty są na filtrach, to uszkodzony odbiornik alarmu. Możesz to sprawdzić tylko u kogoś kto ma odpowiedni sprzęt i wiedzę na ten temat.
więc jak masz tylko jednego to pozozstaje pokręcić trymerem w pilocie malutkimi skokami i często sprawdzać jeśli i to nie pomoże to z poziomu forum nie można wiecej poradzić
Tam musi być trymer bo trzeba go wyregulować - każdy pilot będzie miał ustawioną inną wartość. O ile pamiętam to powinien być biały czyli 10pF. Bez testera pilotów ciężko widzę ustawienie tego trymera. Rezystor nic tam nie da.
szukam fachowej porady czy mozna jeszcze cos z tym pilotem zrobic Wylutuj elementy, umyj płytkę denaturatem, posprawdzaj, czy nie zostały uszkodzone ścieżki, gdzie potrzeba to pocynuj i wlutuj nowe mikroprzełączniki, a jeśli jest trymer również wstaw nowy. Podejdź do auta i kręcąc trymerkiem (jeśli jest) spróbuj złapać zasięg. Bardziej fachowej rady...
Gdzie mogę dostać pilota jak na obrazku. Jaką wartość ma C1 i trymer. Stan
Kondensator strojeniowy - trymer.
Troszke kręciłem trymerem w pilocie ale dopiero po tym jak przestał działać. Nie wiem co to sa jumpery. Jeżeli chodzi zakup nowego alarmu to wyadje mi się że wyjdzie to więcej a mi zalezy na obniżeniu kosztów
Witam, jeśli to dość stary alarm, to trzeba poprawić połączenia (luty) na płytce drukowanej pilota oraz w centralce. Jeśli to nie pomoże, to pozostaje próba regulacji położenia trymera w pilocie. Do identyfikacji typu alarmu bardziej pomocna będzie fotografia centralki i jej wnętrza. pozdrawiam, bs123.
Masz rację to był niebieski trymer. załączam dodatkowe foto.
Możesz zestroić piloty tak że będą działały z 10-15m, ale i tak przypuszczalnie rozstroją się po pierwszym wstrząsie. Pewności oczywiście nie ma ale w 99 przypadkach na 100 trzeba bawić się trymerem w pilocie a nie odbiornikiem.
Pisalem Ci przeciez rano na GG, nie dostales tego?? Baterie ponoc juz sprawdziles, w takim razie zostaje Ci umiejscowienie anteny ( bron Boze jej nie wydluzaj bo dopasowana jest do dlugosci fali), albo dostrojenie trymerem w pilocie jak pisal kolega wyzej. Ruchy trymerem 1,2mm w jedna i druga strone. Nic wiecej bo jak zgubisz zakres to bedziesz przeklinal....
Myślę że powodem jest banalny powód przyciemnienia kolorów na pilocie. Spróbuj zwiększyć nasycenie. W stu procentach był by to trymer ale nie zawsze tak jest dekoder nie uszkadzał się często w sumie nigdy. Myślę że jeśli telegazeta ma kolor bo o ile dobrze pamiętam regulacja nasycenia w tym tv działała też na text, to masz zimne luty, lub pękniętą płytkę....
Prawdopodobnie masz poprzestawiane trymery na pilocie. http://obrazki.elektroda.pl/6552164800_1...
Lekko "podkręciłem" trymer z pilota i zasięg skoczył o ładne parę metrów, pokombinuję jeszcze z przeniesieniem centralki i wydłużeniem anteny. Dzięki
Poprawiłem luty na stykach baterii, trymerze, no i na ścieżkach kodowych (były 2 pęknięcia ścieżki obok jednej z nóżek), wymieniłem baterię, dostroiłem pilota do centralki (pod zasuwką w pilocie znajduje się dziurka dająca dostęp do trymera) i pilot... zaskoczył. Rozwinąłem taśmę izolacyjną oplatającą wiązki wychodzące z centralki i ukazał się w całej...
najczęstszą przyczyną nie działania pilota jest jego rozstrojenie /a już w foxach jest to nagminne/do strojenia jest niebieski trymer na płytce pilota.żeby odłączyć centralkę po pierwsze trzeba ją znależć.kable od blokady to dwa fioletowe /lub dwa zielone - jedne są od blokady a drugie od kierunków /
Kodowanie Jeżeli dostaniesz się do prawdziwej centralki autoalarmu (nie do tych ze zdjęć) to przy procesorze powinien być switch. Jego trzeba nacisnąć (lub w starych modelach zewrzeć dwa piny) Dotyczy to kodu zmiennego. Naciśnij switcha i naciśnij przycisk w pilocie i trzymaj tak długo, aż przygaśnie dioda w pilocie. Przy stałym kodzie, musisz odpowiednio...
Po pierwsze - przemyj te płytkę , gdzieś go polano. Po drugie - mikrostycznik obok opornika czerwonego ma pęknieta gumkę , wymienić lub naprawić. Po trzecie - jak nie masz odpowiedniego optrzyrządowania , zostaw w spokoju trymer.
Tam byly dwa rodzaje pilotów, tutaj powinna być wersja z dwiema bateriami i trymerem. Bez otwarcia pilota niczego się nie dowiesz. Te drugie z jedna baterią i bez trymera są do nowszych modeli gdzie już był CAN. Druga sprawa to czy auto ma moduł komfortu a jak tak to jaki jest jego nr. Golasy czasem nie miały modułu lub miały moduł bez obsługi pilota....
Jest to trymer - taki potencjometr którym zmienia się pojemność. Nie ma on nic do diody, jest on raczej od częstotliwości nadawania pilota. Na Twoim miejscu wylutowałbym przyciski i wtedy sprawdził. Jeżeli nic to nie da to zobaczyć co jest na wejściach procesora które podpięte są pod guziki i sprawdził co podają guziki. Jeżeli te sygnały są różne od...
Nie radzilbym krecic tym trymerem jeszcze wkretakami metalowymi jesli juz to plastikowym i bardzo delikatnie ale przed kreceniem trymerem sprawdz dzialanie pilota przy samej centralce jesli nie zareaguje to niema sensu krecic. Proponuje sprawdzic pilot czy niema gzies zimnego lutu
Jak tak oszczędasz to rozkręć pilot płytkę umyj benz. ekstrakcyjną następnie włóż baterie. Jedną ręką naciśnij przycisk (załącz) a drugą małym wkrętakiem powoli kręć trymerem alarm powinien zadziałać. Jeśli nie ruszy to zostaw bo ta robota jest nie warta poświęcenia.
Pilot coś nadaje ale nie mam możliwości sprowadzić z jaką mocą i na jakim pasmie .A jest możliwość ze podczas lutowania umyłem płytkę z resztek topika jest możliwość zalania trymera i pilot nadaje na innej częstotliwości.Po zakodowaniu pilot działa dopóki nie wyciągnie sie ze stacyjki.
Dokladnie. Rozstroil ci sie pilot (trymer) albo urwal ci sie przewod (antena) przy centralce. Przewodu nie mozna przedluzac. Dlugosc jest dobrana do dlugosci fali radiowej z pilota
Czy może być to wina silniczka na ogonie? Być może, obroty tego silniczka można korygować trymerami na pilocie jak to nie pomaga to pozostaje szukać uszkodzeń mechanicznych silniczka. Helikopter obraca się w lewo to by znaczyło że są za duże obroty silniczka ogonowego. Akumulatorek nie spuchnięty i naładowany do właściwego napięcia ?
diodę pilocie diode pilocie oznaczenia pilocie bezpiecznik pilocie
podwójny czasówka wyskakiwać reklama telewizor blaupunkt oprogramowanie
schemat yihua automatyczna zmiana czasu mikrotik
Rok produkcji pralki Bosch WAA16161PL - jak sprawdzić? Kalibracja szyby bagażnika Freelander 1 po wymianie akumulatora