Możesz założyć dowolny trójnik.
Najlepiej posługiwać się wakuometrem , wpinasz się poprzez trójnik . Warto sprawdzić podciśnienie samej pompy wacu i dopinać kolejne układy podciśnienia , książkowo powinno być - 900 mb , w praktyce jak jest -700 mb jest jeszcze dobrze .
Dodam ze ostatnio mialem identyczny problem w mondeo 96 2.0 z gazem, trujnik byl ok przewody podciesnienia tez, okazalo sie ze przeplywka byla walnięta, po wymianie wszystko ok ....
Można wakuometrem, wpiąć się równolegle trójnikiem przed elektrozaworami i skontrolować podciśnienie zasilające oraz za każdym z zaworów i sprawdzić sterowanie siłowników klap i turbosprężarki. Oznaczenia są inne dla odróżnienia, ale zasada działania i parametry te same, że sprawują się zamiennie bez problemu, sprawdzone.
Zobacz czy trójnik od podciśnienia ma przejście, często się przytykają i zbyt małe podciśnienie jest, lub wcale. Zobacz również kostkę pod skrzynką elektryczną, czy zielono tam nie ma.
Jak na wakupompie masz 0,9 (dobrze), a kawałek dalej na trójniku 10x mniej, to gdzieś to podciśnienie ucieka. Weź płaskie szczypce, zaciskaj wężyki i obserwuj wakuometr, zlokalizujesz nieszczelność
Witam . Musi być drugi wężyk od pompy podciśnienia ,lub może być trójnik który zasila w podciśnienie regulację reflektorów i gaszenie silnika.
Nic nie znalazłem..Mam nowy zawór ciśnienia w listwę-jutro będę podmieniał. Nadal kręci się ciężko a jak mu odbije to czuć że turbo pompuje i idzie do odciny.. Zastanawiam się czy nie dać do testów stałego plusa na zaworek podciśnienia od turbo..Wykluczę przerwy w instalacji i sterownik bo przecież tam jest zaworek sterowany mechanicznie ssaniem z rury...
Podciśnienie masz tylko w jednym przewodzie. Pompa vaccum wytwarza podciśnienie, te zależnie od ilości odbiorników jest kumulowane w akumulatorze, lub nie. Z akumulatora podciśnienie jest podawane na odbiorniki JEDNYM przewodem I jest rozdzielane trójnikami.
Problem leży w podciśnieniowym sterowaniu gaszenia tego silnika. Zdejmij wężyk podciśnieniowy z pompy wtryskowej i zobaczysz, że po wyłączeniu stacyjki nie pojawi się na nim podciśnienie. Musisz poszukać nieszczelności. Zasilanie w podciśnienie idzie z przewodu łączącego serwo z pompą podciśnienia, Zdejmij przewód z serwa i zobacz czy pompa pracuje...
Miałem podobny problem, plastikowy trójnik doprowadzający podciśnienie do przetwornika i parownika miał pęknięcie przez które dostawało się powietrze. Ponieważ auto ma instalację gazową, bezpieczniej będzie powierzyć problem specjalistom gazownikom, niech podepną pod komputer - sporo może się wyjaśnić.
Nie wiem czy Ci nadal potrzebne te informacje ale skoro wiem od czego są króćce to się podzielę. Numer 1 idzie do elektrozaworu i dalej do filtra z węglem aktywnym na prawej podłużnicy, numer 2 to podciśnienie do mapsensora, numer 3 to przyłącze wody do węża od nagrzewnicy - wąż zaraz pod kolektorem idzie do bloku wodnego, a pod króćcem powinien być...
W tym silniku zapotrzebowanie na podciśnienie nie jest bardzo rozbudowane.Z wacum pompy cienki węzyk podłączasz do 2-ch elektrozaworów poprzez trójniki,a z drugiej strony elektrozaworów jeden jest do EGR-a,a drugi do turbiny.
Nie. Wejście VAC powinno być niezależne - od pompy Mówisz , że każdy zaworek powinien być podłączony bezpośrednio do pompy. Szkoda bo pompa ma tylko jedno wyjście . Trójnik rozdziela podciśnienie na obydwa zawory. A dokąd idą przewody podciśnieniowe z tego zaworu ????
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Dzisiaj przyszedł trójnik do węży i pomierzyłem podciśnienie raz jeszcze, dało radę zejść tylko do -600mbar, sprawdziłem pompę podciśnieniową prawie 1bar. Sprawdzam od pompy do zaworu egr -600 i ani grama więcej, nawet stało w miejscu. Okazało się że pierwszye połączenie od pompy do sztywnej rurki było nie szczelne . Teraz idzie niemal że łeb w łeb....
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem...
A mam pytanie? sprawdzałeś Vacuum przy zaworku TURBO, czy w innym miejscu. Bo ostatnio z tym silnikiem się dłuuugo gryzłem, czyściłem zaworki, podejrzewałem pompę VACUUM , a okazło się że przytkany był wężyk (właściwie trójnik) doprowdzający podciśnienie do zaworka i próżnia była zbyt mała, przez co turbina miała lenia w tyłku i objawy j/w. Sprawdzałeś...
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Po 4 latach auto zostało naprawione. Oczywiście dalej szarpało jak w 2017, aż do dziś, gdzie odkryłem pęknięty trójnik podciśnienia do sterowania klap swirl. Po wymianie, klapy zaczęły działać, przestało rzucać motorem przy gaszeniu (klapa gaszenia) i te szarpania ustały. Do tego wymieniono wszystkie gumowe podciśnienia.
to jak zerkniesz na reduktor to wężyk do MAP-a powinien wychodzić z boku a nie z obwodu, tam gdzie masz śrubę regulacyjną i powinno łączyć się przez trójnik z podciśnieniem z kolektora dolotowego i wtedy już do MAP-a Dodano po 6 podpięcie zavolaka
Witam Dziękuje kolegom za odpowiedzi . Znalazłem miejsce gdzie są podłączone wężyki . Dla potomnych na za znaczonym miejscu do dolnego podciśnienie z trójnika i 1cm wyżej znajduje się drugie podłączenie wężyka . Dziękuje i pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/2676696600_...
Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie...
Śruba 1 - służy do spuszczania "śmieci" z parownika Śruba 2- regulacja obrotów biegu jałowego. Elektromagnes - podłącz do filtru gazu. Co jest z drugiej strony parownika? Nie ma drugiego elektromagnesu? Trójnik jest potrzebny regulujesz dawkę gazu podciśnienie nie jest potrzebne
Zatem zaślep wąż podciśnienia idący do reduktora. (albo usuń trójnik w układzie podciśnienia wracając do konfiguracji fabrycznej, zależy gdzie gaziarz wpiął się w układ podciśnienia) Tamtędy prawdopodobnie ciągnie lewe powietrze i głupieje skład mieszanki itp itd P.S. Możesz też na szybko zacisnąć ten wężyk (przy reduktorze) szczypcami i zobaczyć czy...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
On właśnie tak jeździ, sprawdź trójnik podciśnienia może jest pęknięty lub brud w środku. 1 - 2ka, 20km/h 3 ka 40km/h i 60km/h czwórka, na 3 ce z S ka rozpędzi się pod stówkę i przerzucasz na D. Może siada pompa vacum ? Mówisz że nie wrzuca czwórki, wydaje mi się że on rusza z dwójki i dwie zmiany i masz czwórkę. Tak coś sobie przypominam, a było to...
Wyczyszczenie jej nic nie daje, uszkadza się mechanicznie. Trójnik od podciśnienia sprawdź.
Właśnie widac, że masz nie podpięte podciśnienie z kolektora do reduktora (do tego mosiężnego króćca z otworem fi 4). Połączyć z wężykiem (poprzez trójnik), który łączy prawy króciec MAP na czujniku i idzie do kolektora, oznaczony poglądowo na niebiesko, lub bezpośrednio do kolektora ssącego. Dlatego ciśnienie 1,8 ale i tak w jakimś zakresie powinno...
witam koledzy jest 0 ; błędów nic się na desce nie zapala wcześniej miał moc więc blokada prędkości raczej sama się nie włączyła zaworek przed turbiną zamieniałem podciśnienie dałem do zaworka odzielnie nowym wężykiem bez trójników na ogrzewanie ciśnienie w kol dolotowyn w czasie pełnej mocy +-2150 sprawdzałem ktsem nawet regulowałem tą małą srubką...
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
Podciśnienie nie było podłączone u mnie jest taki trójnik i krótki wężyk wyszedł razem z trójnika. Sprawdzę jak pisałeś i dam znać.
Zobaczył bym na cienkie wężyki idące od przewodu do serwa, jest tam coś w rodzaju trójnika i brane jest podciśnienie na siłownik klapy przymykającej obieg wewnętrzny/zewnętrzny nadmuchu. Pękał, kruszył się i był taki objaw, 4 gar miał sknoconą mieszankę. Zresztą sam widzisz, kontrola biegu jałowego 4 krok, wartość dla sprawnego silnika to pomiędzy 20...
To i tak że coś zrobiłeś. A teraz sprawdź czy sztanga jest zaciągnięta po odpaleniu i trzyma mocno. Jak nie to sprawdź podciśnienia ,wszystkie trójniki nie trójniki .I jest taka gruszka plastikowa pod turbem zobacz czy szczelna ,nie pęknięta.
Sprawdź działanie układu SWIRL. Kybernetes napisał w skrócie. Dokładnie chodzi o szczelność siłownika SWIRL i rurek podciśnieniowych między elektrozaworem i siłownikiem, oraz między elektrozaworem i trójnikiem. Lubi pękać gumowa złączka między samym siłownikiem a rurką. Sam fakt działania lub niedziałania przepustnic zmiennej geometrii dolotu nie jest...
błędów nie ma, spalanie niskie, mocy nie brakuje, nie zapycha FAPa ale to już nie to samo auto. Aż się boję spytać czego jeszcze brakuje? Statystycznie najczęściej jakiś wężyk pęka, parcieje i nie widać. Podciśnienie przed zaworem słabe. Potrzebny wakuometr i trójnik.
Zgadza się, w tych testach można sprawdzić różne rzeczy ale do testu zaworu overboost sterującego siłownikiem turbiny jest potrzebne podciśnienie, Ciężko wpiąć w rurkę trójnik i zmierzyć wartość podciśnienia?zaworek może być elektrycznie sprawny , mechanicznie nie zawsze EGR musi być w tym silniku sprawny i działać , bierze udział w regulacji ilości...
Żeby pomiar ciśnienia miał sens potrzebujesz mieć wyświetlacz na 3 cyfry a nie dwie. 3x7 LED + znak czy cisnienie jest dodatnie czy ujemne, albo jakiś wyświetlacz LCD. Co do samego zlecenia. Zajmuję się zawodowo gazem w samochodach. Ile za zlecenie chcesz płacić bo za 100zł + koszt elementów to mało kto palcem w bucie kiwnie. Chcesz mierzyć ciśnienie...
Diagnozuję Delphi i jest problem, bo w tym samochodzie nie pokazuje mi żadnych parametrów silnika. Z vacum pompy podciśnienie koło 7 było, ale był moment, że z biornika ciśnienia wychodziło może z 4. Podpinałem też bezpośrednio z vacuum do zaworu turbo i nic to nie dało, może dlatego że wtedy nie pracowała przepustnica, która sterowana jest podciśnieniem....
Witam. Jakie powinno być poprawne podciśnienie na vacum przy silniku Opel 1.7 CDTI 110 KM isuzu? Z pompy vacum wychodzą dwa przewody; 1) grubszy przewód na serwo ma około -0,3 bar na biegu jałowym 2) cieńszy -0,2 bar na biegu jałowym https://obrazki.elektroda.pl/2927244400_... Vakuometr wpinałem trójnikiem bezpośrednio pod pompę. Dla...
Zniszczysz rurę! Guma pracuje, jak naruszysz jej strukturę, szybko pęknie. Wstawiaj w kolektor. Z resztą tam chyba nawet jest wyjście podciśnienia, więc wystarczy trójnik. Jeśli brak, to wstawiaj w kolektor dolotowy ten króciec od gazu.
Witam.:) Jestem laikiem i mam następujący problem : dziś zauważyłem przetarcie na wężyku podciśnienia prowadzącym od jakiegoś trójnika do elektrozaworu N239 . Wężyk nie jest jeszcze dziurawy ,ale jest już bardzo osłabiony i podciśnienie może powodować jego zapadanie? Czy mogło to spowodować odcinanie turbiny przy rozpędzaniu samochodu do ok 120 km/h...
U góry można założyć trójnik do zalania rury w kierunku studni. Co ma się zapowietrzać? Układ musi być szczelny, żeby pompa wytworzyła podciśnienie. Na dole studni trzymać będzie zawór zwrotny i nie powinno być powietrza w układzie od strony zasysania. Na jakiej głębokości jest lustro wody ?
Powietrze do przewodu jest zasysane na wyłączonym gazie. Podciśnienie z kolektora. Jedno wyjście trójnika do czujnika ciśnienia (tego czarnego pod reduktorem) a drugie do reduktora. Ściągnij sobie schemat montażowy tej instalacji będziesz wszystko miał rozrysowane.
Dam trójnik na przewód podciśnienia od serwa i tam podłączę odmę. Pojeżdżę trochę delikatnie po mieście i zobaczę co się będzie działo z olejem. Wstawię jakiś zawór pcv (zaworek odmy) od innego auta, żeby podciśnienie nie było tak duże, że mi zassie jakieś uszczelnienia. Ma lekko zasysać korek oleju i tyle. A nawet jak się coś rozleci to trudno, nie...
Jeszcze jedna uwaga, na odmie jest trójnik, wychodzi z niego cienki wężyk do korpusu monowtrysku, tam podciśnienie ma zasysać część oparów bezpośrednio do kolektora ssącego, pewnie jest zatkany i wszystko leci do filtra
Jest rura do góry na trójniki, żebym mógł sobie zalewać, ale mi chodzi o to, żebym nie musiał wchodzić do studni ani jej otwierać. No to przedłuż tą rurę pod sam wierzch studni, tak aby się dało wieko zamknąć i zakończ zaworem i lejkiem do zalewania, lejek trzeba samemu polutować. Jak by była nieszczelność na kolanie to spadek ciśnienia trwał te 2-3...
Te cztery wężyki to od wtryskiwaczy gazowych. Zaslep je po prostu i będzie dobrze. Pytanie jeszcze gdzie było podpięte podciśnienie do parownika i ewentualnie mapsensora. Możliwe że pod wężyk idący do zaworu par paliwa. Sprawdź czy z tyłu kolektora ssącego nie masz jeszcze jakiegoś trójnika z luźnym końcem.
Znajdź gdzieś od Audi moduł KEZ , on ci też wyprzedzi zapłon , tylko trójnik dasz na wężyk podciśnienia .
witam... ten trójnik to tzw. zawór trój-drogowy a podciśnienie jak piszesz to bypas. Wygląda na zabrudzenie tego zaworu (piec nie puszcza wody na układ c.o. i się przegrzewa) Problem dość częsty w Vitopendzie 100, wyczyszczenie zaworru 3-drogowego powinno sprawę załatwić. Pozdrawiam...
Zawsze wypinasz podciśnienie z regulatora? Ja zawsze zapinam zegar za pomocą trójnika i jak wszystko ok to trzyma się w granicach tego co podał autoas .
miałem podobną awarię gumowego trójnika podciśnień, ponadto z tego co wyczytałem na pewnym baaaardzo wiarygodnym forum, objaw ten na zilnym silniku może powodować ( nie śmiać się , opisane w TISie forda)nieodpowiedni olej (niewłaściwa praca samoregulatorów)
lecz nie do końca jest trochę więcej mocy tak gdzieś 30% lepiej zaślepiłem egr , bez zmian podłączyłem pomknę podciśnienia z zegarem do trójnika za pompom wacum , tam gdzie idzie wężyk z podciśnieniem i trzyma nie gubi po uruchomieniu silnika zaciąga sztangę i ją zwalnia
No dobra przyznaje się że nie do końca miałem odwzorowany układ z napełniania. Miałem zamontowany trójnik z zaworami. Powietrza nie powinno tam być ponieważ puszczałem przez trójnik gaz i odciąłem zawór na trójniku od strony gazu, następnie włączyłem sprężarkę aby wykonać podciśnienie. Mając naciągnięte podciśnienie wpuszczałem gaz zamykając zawór przy...
Kolego,na początek powinno się zacząć od pomiaru podciśnienia jakie daje vacum ,min.0,8bara.Potem w układzie(trójnik).Jak nie będzie podciśnienia ,będzie generowało błąd egr i błąd systemu krytycznego 2.Oczywiście auto będzie słabe i będzie się palił check.Jak ciśnienie jest ok,możesz sprawdzić te wężyki podciśnienia jak ich prawidłowość połączeń.Na...
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Witam. mam problem z przewodem podciśnienia w moim fordzie fiesta 1.3 95 r. gdyż nie wiem gdzie powinno być wpięte. jeden przewód łączy kolektor ssący z jakimś czujnikiem. Na przewodzie tym znajduje się trójnik z którego wychodzi właśnie ten luźny przewód podciśnienia. Mam problem gdzie go podłączyć. Z góry dziękuje za pomoc
o ile mi się wydaje musisz podpiąc ten wężyk przez trójnik do tych cienkich wężyków przy gaźniku w których jest podciśnienie! ten wężyk musi zasysać powietrze z ekonomizera i wtedy strzałka się ruszy
Zobacz trójnik od podciśnienia do zaworu egr, sam zawór egr czy działa, bo padały z powodu zaciągnięcia wody, no i oczywiście wężyki. Najczęstsza przyczyna falowania na wolnych.
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
Sonda do sprawdzenia. Miałem 2 lata i wiem co mówię. Ewentualnie sprawdź szczelność dolotu - tam jest taka "kierownica/trójnik" sterowana podciśnieniem żeby podawać ciepłe powietrze na zimnym silniku.
Oni twierdzą, że jak pompa będzie pracować to zawór różnicowy będzie zamknięty. Powietrze minie pierwszy trójnik, pójdzie do góry i drugim trójnikiem przed zaworem różnicowym popłynie do naczynia. A zawór różnicowy będzie w takim układzie działał poprawnie? Co go zamyka? Podciśnienie po stronie ssawnej, czy ciśnienie z góry?
Ten na parowniku nie może być cały czas włączony bo będzie za dużo gazu. Musisz podłączyć podciśnienie inaczej nie będzie działać. Możesz spróbować podłączyć to podciśnienie do portu w gaźniku (pamiętam że gaźnik fiata125 miał nadmiar wolnych podłączeń podciśnienia). Jeśli nie ma wolnego to przez trójnik np. na przewodzie podciśnienia idącym do przyspieszacza...
Przy przyspieszaniu parametr różnica żądanego do rzeczywistego 0,6 bara. Faktycznie. Jak rozumiem nawet w początkowej fazie (to dosłownie trochę ponad sekunda) nie powinno być takiej różnicy? Obrazowałoby to fakt braku właściwego doładowania od dołu. Mam nadzieję, że uda się niebawem ustalić przyczynę/przyczyny. Od pompy vacum musi być cienki przewód...
... nie, nie, wszystko w porządku. Chciałem tylko doprecyzować. Dobrze że zwróciłeś na to uwagę, zawór za wylotem pompy to jedyne sensowne rozwiązanie. Wyrzucana przez wirnik pompy woda, łatwiej otworzy klapę, niż podciśnienie - gdyby zawór był przed pompą. Na pewno przepływność będzie większa. Dzisiaj dokupię i pod koniec tygodnia, zacznę to skręcać...
Już wszystko ok - powodem był pęknięty trójnik na podciśnieniu reduktor - kolektor - czujnik. Ciśnienie ładnie trzyma. Mapa niemal że idealna z PB. Zobaczymy jakie będzie spalanie.
No ja mam cały czas nadzieję, że on zmierzył vacumetrem jakie podciśnienie robi vacumpompka, bo ja drogi emerycie właśnie od tego zaczynam robotę. Rozpinam złączkę koło pompki, trójnik, manometr i patrzę.
po odlaczeniu przewodu podcisnieniowego z zaworu turbiny (takiej banieczki) dudnienie automatycznie ustaje. ta banieczka to nie zawór turbiny tylko akumulator podciśnienia - jeśli mowa o okrągłej plastikowej kuli. Doraźnie wypnij ten akumulator z obiegu a króciec trójnika z którego idzie do niego wężyk zaślep np. kawałkiem druta 2.5 kwadrat w izolacji...
Dorzucę moje 3 grosze. Śmierdzieć może bo ktoś przykładowo oszczędza na płynie do mycia naczyń i tłuszcz nie jest rozpuszczany tylko zalega w rurze odpływowej i jełczeje - z opisu domyślam się że tutaj to się nie dzieje. Śmierdzieć może również dlatego że woda z syfonu jest usuwana poprzez podciśnienie spowodowane przykładowo przez szambiarkę wypompowującą...
To napisz jeszcze, co chcesz osiągnąć... Nie ma zbiornika i nie będzie mieć? A ma wyłącznik ciśnieniowy, czy nie jest planowany wzrost ciśnienia na wyjściu (otwarty wylew)? Pompa raczej sama nie zaciągnie wody, ale warto to sprawdzić przed zakupem zaworu zwrotnego do kosza ssawnego i trójnika z zaworem do zalewania (bo jak zaciągnie - to nie ma potrzeby...
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Zdjęcie, które pokazuje wpięcie do trójnika to podłączenie pralka ta przed syfonem No to chyba wszystko oczywiste? Woda z pralki, wpływając do tego trójnika, wyciąga podciśnieniem wodę z syfonu - a z braku tej wody w syfonie, powietrze ze smrodkiem z rur kanalizacyjnych ma otwartą drogę do pomieszczenia. Możesz przełączyć pralkę przed syfon, albo obok...
Czy działa dobrze to nie wiadomo, dostaje tylko poprawne sygnały od sterownika. Nieraz jest tak, że zawór zacina się w pozycji otwartej, albo zamyka się, ale nie otwiera gruszki do atmosfery. Można podpiąć trójnik do przewodu i zegar, i sprawdzać czy rzeczywiście gdy jest 90% to podciśnienie spada. Ale chyba prościej zamienić ten zawór zaworem sterującym...
Tak się kręcimy w kółko w tym temacie, zamiana, podmiana, sztanga niby chodzi ale nie wiadomo ile... Ja bym na twoim miejscu wziął pompkę pod- i nadciśnieniową z manometrem, i posprawdzał ciśnienia. W ogóle tego typu sprawy powinno się zaczynać od sprawdzenia czujnika ciśnienia, żeby móc się później opierać na danych z komputera. Jeśli czujnik byłby...
Witam wszystkich forumowiczów ponownie. Wracam do tematu bo widocznie jako jedyny ogarnąłem ten problem a telefon dzwoni do mnie bardzo często od tamtej pory. Tak wiec: Wysokie podciśnienie spowodowane jest uszkodzeniem zaworka odpowietrzającego komorę olejową. Stojąc twarzą przed silnikiem, spoglądamy w dół pomiędzy pierwsze a drugie żebro kolektora...
Do gaszenia wykorzystaj elektromagnes. Daj prąd pod zapłon i wyreguluj wolne obroty. Dawno temu coś takiego robiłem , ale nie pamiętam efektu. Do gaszenia podciśnieniem możesz wykorzystać zwykły elektrozawór normalnie zamknięty. Na jeden króciec elektrozaworu zakładasz trójnik np. gumowy , podłączasz jeden koniec do vacum drugi do gaszaka na pompie....
Golf 4 1.9 TDI 90 km zamiana na 110 km - Witam panowie, potrzebuję się dowiedzieć, czego mi brakuje do szczęścia, aby wykonać pełnego swapa z 90 km, jaki był w aucie, na 110 km. Sprawa wygląda tak, że poprzedni silnik się zepsuł, urwało się mocowanie i został wsadzony 110 km, lecz został wsadzony ze starym turbo, ponieważ wydech miał 4 dziury, a nie...
Moja wina :( Sprawdziłem jeszcze raz podciśnienie do zaworków prawie nie dochodziło :( Ale to wszystko przez jeden przewód na trójniku.(albo jest dziurawy albo idzie do nikąd) Od idzie w listwie przy szybie od lewej strony ( patrząc na silnik z przodu i gdzieś tam jak jest zaworek do (obiegu powietrza zamkniętego Climatronic) I tam gdzieś chyba wchodzi...
Też miałem taki problem. I tak sobie wykombinowałem... Zamontowałem trójnik a na nim zawór kulowy, do tego zbiornik na wodę. Teraz, żeby zalać pompę wystarczy, że naleję wody do zbiornika i odkręcę zawór. Potem zakrecam zawór i włączam pompę. Jeśli nie zaskoczy od razu to przy pracującej pompie odkręcam zawór i pozwalam jej zaciagnąć wodę z mojego zbiornika,...
Czasami trójniki na tych wężach podciśnienia płatają figle
(at)m2606 Nie, nie testy wykonywałem bezpośrednio na wężyku idącym do wysprzeglika. Ciśnienie wytworzyłem kompresorem, a podciśnienie dużą strzykawką. Mam manometr którym można sprawdzać ciśnienie i podciśnienie. Co chodzi o szczelność moich połączeń pomiarowych to jestem pewny że są szczelne bo przetestowałem najpierw ten manometr i wężyki. Pomiary...
Wstawiłem trójnik na wężyk który idzie od n75 Od zaworu na gruszkę, czy na wężyku podciśnienia idącym do n75? Czy dobrze widziałem, że po puszczeniu gazu podciśnienie wzrasta do około -0.6 i to regularnie - przy zmianie biegów? Co się dzieje z podciśnieniem przy zwiększeniu obrotów na postoju?
W moim Mondeo od dłuższego czasu miałem problemy z wolnymi obrotami silnika. Otóż po uruchomieniu silnika obroty zmieniały się w zakresie 0d 40 do 2000 tyś. Kiedy silnik się rozgrzał obroty trochę się normowały ale nadal pływały. Postanowiłem coś z tym zrobić, pojechałem do elektryka który stwierdził że na 99% tzw. silniczek krokowy. Kazał kupić to...
Moja wina :( Sprawdziłem jeszcze raz podciśnienie do zaworków prawie nie dochodziło :( Ale to wszystko przez jeden przewód na trójniku.(albo jest dziurawy albo idzie do nikąd) Od idzie w listwie przy szybie od lewej strony ( patrząc na silnik z przodu i gdzieś tam jak jest zaworek do (obiegu powietrza zamkniętego Climatronic) I tam gdzieś chyba wchodzi...
Po naprawie gruszki turbosprężarki , auto jedzie trochę lepiej. Najprawdopodobniej skorodowała w środku i podciśnienie nie dawało rady jej podciągać. Nie dałem jej nawet rady ruszyć więcej niż dwa milimetry siłą własnych płuc , aczkolwiek podłączona bezpośrednio pod trójnik przy serwie , po dłuższym czasie szybowała do góry. Nasmarowałem ją i rozruszałem...
Usterka rozwiązana. Przewód od podciśnienia spadł z trójnika.
Wepnij vakuometr z trójnikiem przy wyjściu vakupompy (jak nie masz to albo jedź do mechanika albo go sobie kup, drogi nie jest). Jak elektrozawór podciśnienia puści (jest nieaktywny) to siłownikiem można swobodnie ruszać, to jest normalny objaw. Jak wchodzi w tryb awaryjny to siłowniki "puszczają", m. in. otwierając zawór obejścia turbiny. Możliwe,...
To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia. Działa następująco: W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania:...
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
Przecież żaden automat nie zadziała. Tam będzie podciśnienie jak się otworzy to zapowietrzy instalacje. Bo woda poleci albo do studni w dół jak nie będzie na dole zaworu albo w stronę domu jeśli ktoś kran odkręci. Ja bym dał w domu trójnik w górę za trójnikiem zawór do tego ręczna pompa ssąca i po kaszlu jak się zapowietrzy otwieramy zawór zaciągniemy...
http://obrazki.elektroda.net/85_12480116... i teraz tak na górnym rysunku (post z 18 07 09)widzisz schemat podłączenia turbosprężarki na następnym (z dzisiaj)masz zawór egr .Literki A nie muszę objaśniać nr 12to jest podciśnienie z węża pomiędzy vacum a tzw.serwem a nr 8 tam idzie krótki wężyk i jest założony mały filtr powietrza.A ten mały...
Ja podłączam czujnik zegarowy podciśnienia na trójniku przed gruszką. Pod samochodem widać sztangę od turbo. Przy przegazowaniu ma się poruszać.
Witam Filtry i oringi oryginalne, w filtrze wstępnym przy kulce było trochę syfu ale po wyczyszczeniu nic nie pomogło. Pozdrawiam Archiwum elektrody już pęka od podobnych tematów. :) Jedna z najstarszych przyczyn zimowego nieposłuszeństwa to zatkane odpowietrzenie zbiornika. Jak miałeś paprochy pod kulką to i sprawdź króciec dolotu paliwa do filtra....
To wyważwnie a długość sztangi i śruba maxymalnego zamknięcia kierownic VNT? Nikt tego rusza przy regeneracji. Gruszkę ustawia się na podciśnienie i tyle. Wczeszniej nowy środek, czyszczwnie zmienej geometrii. Wyważenie odbywa się bez obudowy. Zrób loga z ciśnienia turbo oraz z przepływu i wrzuć na vaglog.com. Ja sprawdzam podciśnienie na zasilaniu...
Dobra to jutro popatrzę i ci napiszę. Więc jest tak: z pompy wychodzi jeden gruby przewód, za jakieś 30 cm jest dopiero trójnik. Jedno wyjście trójnika, grube idzie do serwa, drugie cienkie do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora wychodzą dwa wężyki do dwóch elektrozaworów: jeden od klapek wirowych, drugi czerwony od sterowania turbiną.
witam .stawiał bym na podciśnienie te silniki są bardzo czułe . na kolektorze ssącym są dwa wężyki i między silnikiem a skrzynią zaraz za cewką jest trójnik on często pęka.sprawdz to .zdarzyło mi sie że przewody od czujnika temperatury zwarły się (izolacja skruszyła się ) komp. wtedy szaleje nie wie czy silnik jest ciepły czy zimny.
Wtyczka przerobiona dlatego bo brakowało kavli do elektrozaworu podciśnienia turbiny Skoro brakowało kabli to znaczy że ich tam oryginalnie nie było więc w tej wiązce silnikowej elektrozawór sterowania turbiny nie występował - chyba dobrze rozumuje - to z czego tam jest wiązka silnika :?: Trójnik do wężyków podciśnienia czyli pompa VACu, gruszka turbiny,...
Czyli na próbę można wykręcić świecę płomieniową i w to miejsce spróbować podłączyć serwo. Jak się sprawdzi to w samym końcu kolektora zrobię otwór i coś się tam wkleji lub nagwintuje. Można i tak, ale jeśli masz na ssaniu połączenie weżem, to można wstawić trójnik o przelocie pasującym do węża i boczną końcówką do średnicy podłączenia serwa. Taki...
Witam, Mam problem z naprawą, doprowadzeniem hamulców do prawidłowego działania. Auto jest po wymianie pompki hamulcowej, przednich tarcz, klocków,tłoczków, kompletnej naprawie tylnych. Samochód hamuje ale nie można doprowadzić do zablokowania przednich kół, pedał miękki, opada.Tylną oś blokuje równo. Odpowietrzony na zgaszonym jak i uruchomionym silniku...
Wczoraj wieczorem na szybko zamontowałem nowy czujnik a stary chciałem zrobić jako kalibracyjny ale autokalibracja się nie powiodła – silnik zgasł mimo że kalibracyjny czujnik podciśnienia działał normalnie w programie miałem żółtą kropeczkę na MAPA i pocienienie. U mnie jest zrobione tak: Listwa wtryskiwaczy lewa -> wężyk -> ...........................................
cieknie trójnik trójnik kompresor webasto trójnik
chińskie testery akumulatorów mieszanka paliwo zablokować windows update
domofon hikvision liebherr zamrażarka
Diody Zenera w zasilaczu BN44-00807H - jakie wartości? Ford Galaxy WGR 2.3 2002 - Umiejscowienie ECU