Najlepiej posługiwać się wakuometrem , wpinasz się poprzez trójnik . Warto sprawdzić podciśnienie samej pompy wacu i dopinać kolejne układy podciśnienia , książkowo powinno być - 900 mb , w praktyce jak jest -700 mb jest jeszcze dobrze .
Dorzucę moje 3 grosze. Śmierdzieć może bo ktoś przykładowo oszczędza na płynie do mycia naczyń i tłuszcz nie jest rozpuszczany tylko zalega w rurze odpływowej i jełczeje - z opisu domyślam się że tutaj to się nie dzieje. Śmierdzieć może również dlatego że woda z syfonu jest usuwana poprzez podciśnienie spowodowane przykładowo przez szambiarkę wypompowującą...
Nie wiem czy Ci nadal potrzebne te informacje ale skoro wiem od czego są króćce to się podzielę. Numer 1 idzie do elektrozaworu i dalej do filtra z węglem aktywnym na prawej podłużnicy, numer 2 to podciśnienie do mapsensora, numer 3 to przyłącze wody do węża od nagrzewnicy - wąż zaraz pod kolektorem idzie do bloku wodnego, a pod króćcem powinien być...
Zobacz czy trójnik od podciśnienia ma przejście, często się przytykają i zbyt małe podciśnienie jest, lub wcale. Zobacz również kostkę pod skrzynką elektryczną, czy zielono tam nie ma.
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
Możesz założyć dowolny trójnik.
Będzie utrudnione, masz za wysoko parownik i zalanie go będzie stałym problemem. Webasto było dokładane czy z fabryki? BW50? Usuwając webasto doprowadź do stanu jak auto bez niego, webasto oznaczało tez dodatkowe zawory zwrotne i elektrozawór. Z głowicy powinno iśc na trójnik (LPG) i docelowo na nagrzewnice. (pompka jeśli jest a następnie elektrozawór)...
Dodam ze ostatnio mialem identyczny problem w mondeo 96 2.0 z gazem, trujnik byl ok przewody podciesnienia tez, okazalo sie ze przeplywka byla walnięta, po wymianie wszystko ok ....
Dzisiaj przyszedł trójnik do węży i pomierzyłem podciśnienie raz jeszcze, dało radę zejść tylko do -600mbar, sprawdziłem pompę podciśnieniową prawie 1bar. Sprawdzam od pompy do zaworu egr -600 i ani grama więcej, nawet stało w miejscu. Okazało się że pierwszye połączenie od pompy do sztywnej rurki było nie szczelne . Teraz idzie niemal że łeb w łeb....
Nic nie znalazłem..Mam nowy zawór ciśnienia w listwę-jutro będę podmieniał. Nadal kręci się ciężko a jak mu odbije to czuć że turbo pompuje i idzie do odciny.. Zastanawiam się czy nie dać do testów stałego plusa na zaworek podciśnienia od turbo..Wykluczę przerwy w instalacji i sterownik bo przecież tam jest zaworek sterowany mechanicznie ssaniem z rury...
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
Witam. W piecu jest trójnik z wężykami, jeden idzie do komina ale chyba zaślepia go śruba, drugi do wentylatora, trzeci do presostatu. Tutaj nie byłem pewien czy dobrze założyłem, bo nie zwróciłem uwagi a presostat ma 2 króćce ale skoro piec działa to chyba jest ok. Pisałem o tym w poprzednim poście. Skoro odpala, jest podłączone w właściwe miejsce....
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Witam . Musi być drugi wężyk od pompy podciśnienia ,lub może być trójnik który zasila w podciśnienie regulację reflektorów i gaszenie silnika.
Po naprawie gruszki turbosprężarki , auto jedzie trochę lepiej. Najprawdopodobniej skorodowała w środku i podciśnienie nie dawało rady jej podciągać. Nie dałem jej nawet rady ruszyć więcej niż dwa milimetry siłą własnych płuc , aczkolwiek podłączona bezpośrednio pod trójnik przy serwie , po dłuższym czasie szybowała do góry. Nasmarowałem ją i rozruszałem...
Dam trójnik na przewód podciśnienia od serwa i tam podłączę odmę. Pojeżdżę trochę delikatnie po mieście i zobaczę co się będzie działo z olejem. Wstawię jakiś zawór pcv (zaworek odmy) od innego auta, żeby podciśnienie nie było tak duże, że mi zassie jakieś uszczelnienia. Ma lekko zasysać korek oleju i tyle. A nawet jak się coś rozleci to trudno, nie...
Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie...
Śruba 1 - służy do spuszczania "śmieci" z parownika Śruba 2- regulacja obrotów biegu jałowego. Elektromagnes - podłącz do filtru gazu. Co jest z drugiej strony parownika? Nie ma drugiego elektromagnesu? Trójnik jest potrzebny regulujesz dawkę gazu podciśnienie nie jest potrzebne
Witam wszystkich forumowiczów ponownie. Wracam do tematu bo widocznie jako jedyny ogarnąłem ten problem a telefon dzwoni do mnie bardzo często od tamtej pory. Tak wiec: Wysokie podciśnienie spowodowane jest uszkodzeniem zaworka odpowietrzającego komorę olejową. Stojąc twarzą przed silnikiem, spoglądamy w dół pomiędzy pierwsze a drugie żebro kolektora...
No dobra przyznaje się że nie do końca miałem odwzorowany układ z napełniania. Miałem zamontowany trójnik z zaworami. Powietrza nie powinno tam być ponieważ puszczałem przez trójnik gaz i odciąłem zawór na trójniku od strony gazu, następnie włączyłem sprężarkę aby wykonać podciśnienie. Mając naciągnięte podciśnienie wpuszczałem gaz zamykając zawór przy...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
Przy przyspieszaniu parametr różnica żądanego do rzeczywistego 0,6 bara. Faktycznie. Jak rozumiem nawet w początkowej fazie (to dosłownie trochę ponad sekunda) nie powinno być takiej różnicy? Obrazowałoby to fakt braku właściwego doładowania od dołu. Mam nadzieję, że uda się niebawem ustalić przyczynę/przyczyny. Od pompy vacum musi być cienki przewód...
Podciśnienie nie było podłączone u mnie jest taki trójnik i krótki wężyk wyszedł razem z trójnika. Sprawdzę jak pisałeś i dam znać.
Miałem podobny problem, plastikowy trójnik doprowadzający podciśnienie do przetwornika i parownika miał pęknięcie przez które dostawało się powietrze. Ponieważ auto ma instalację gazową, bezpieczniej będzie powierzyć problem specjalistom gazownikom, niech podepną pod komputer - sporo może się wyjaśnić.
Witam. mam problem z przewodem podciśnienia w moim fordzie fiesta 1.3 95 r. gdyż nie wiem gdzie powinno być wpięte. jeden przewód łączy kolektor ssący z jakimś czujnikiem. Na przewodzie tym znajduje się trójnik z którego wychodzi właśnie ten luźny przewód podciśnienia. Mam problem gdzie go podłączyć. Z góry dziękuje za pomoc
Nie. Wejście VAC powinno być niezależne - od pompy Mówisz , że każdy zaworek powinien być podłączony bezpośrednio do pompy. Szkoda bo pompa ma tylko jedno wyjście . Trójnik rozdziela podciśnienie na obydwa zawory. A dokąd idą przewody podciśnieniowe z tego zaworu ????
Żeby pomiar ciśnienia miał sens potrzebujesz mieć wyświetlacz na 3 cyfry a nie dwie. 3x7 LED + znak czy cisnienie jest dodatnie czy ujemne, albo jakiś wyświetlacz LCD. Co do samego zlecenia. Zajmuję się zawodowo gazem w samochodach. Ile za zlecenie chcesz płacić bo za 100zł + koszt elementów to mało kto palcem w bucie kiwnie. Chcesz mierzyć ciśnienie...
Przecież żaden automat nie zadziała. Tam będzie podciśnienie jak się otworzy to zapowietrzy instalacje. Bo woda poleci albo do studni w dół jak nie będzie na dole zaworu albo w stronę domu jeśli ktoś kran odkręci. Ja bym dał w domu trójnik w górę za trójnikiem zawór do tego ręczna pompa ssąca i po kaszlu jak się zapowietrzy otwieramy zawór zaciągniemy...
W moim Mondeo od dłuższego czasu miałem problemy z wolnymi obrotami silnika. Otóż po uruchomieniu silnika obroty zmieniały się w zakresie 0d 40 do 2000 tyś. Kiedy silnik się rozgrzał obroty trochę się normowały ale nadal pływały. Postanowiłem coś z tym zrobić, pojechałem do elektryka który stwierdził że na 99% tzw. silniczek krokowy. Kazał kupić to...
Wakuometr powinien wskazywać takie samo podciśnienie zarówno po podpięciu w trójnik na wężyku idącym do serwa co i na końcu wężyka podciśnienia zdjętego z gruchy przy turbo czyli w granicach od -0,8 do -1,0 bara. Ewidentnie gdzieś masz straty podciśnienia w układzie. Jeśli nie będzie żadnej nieszczelności to podejrzany będzie N75 i owszem możesz poprzepinać...
Czy działa dobrze to nie wiadomo, dostaje tylko poprawne sygnały od sterownika. Nieraz jest tak, że zawór zacina się w pozycji otwartej, albo zamyka się, ale nie otwiera gruszki do atmosfery. Można podpiąć trójnik do przewodu i zegar, i sprawdzać czy rzeczywiście gdy jest 90% to podciśnienie spada. Ale chyba prościej zamienić ten zawór zaworem sterującym...
On właśnie tak jeździ, sprawdź trójnik podciśnienia może jest pęknięty lub brud w środku. 1 - 2ka, 20km/h 3 ka 40km/h i 60km/h czwórka, na 3 ce z S ka rozpędzi się pod stówkę i przerzucasz na D. Może siada pompa vacum ? Mówisz że nie wrzuca czwórki, wydaje mi się że on rusza z dwójki i dwie zmiany i masz czwórkę. Tak coś sobie przypominam, a było to...
EGR wyeliminowałem był oczyszczony i nawet go zaślepiłem na chwilę do testu i bez zmian. Napisz coś więcej jak można sprawdzic lub wystartować ten zawór? Potrzebny na początku przynajmniej vacuometr i trójnik wpinasz podcinienie druga rurka na gruszke turbiny, trzecie odejście na vacuometr przystawkę PWM można kupić za 150 zł wpinasz się w elektrozawór...
To wyważwnie a długość sztangi i śruba maxymalnego zamknięcia kierownic VNT? Nikt tego rusza przy regeneracji. Gruszkę ustawia się na podciśnienie i tyle. Wczeszniej nowy środek, czyszczwnie zmienej geometrii. Wyważenie odbywa się bez obudowy. Zrób loga z ciśnienia turbo oraz z przepływu i wrzuć na vaglog.com. Ja sprawdzam podciśnienie na zasilaniu...
witam... ten trójnik to tzw. zawór trój-drogowy a podciśnienie jak piszesz to bypas. Wygląda na zabrudzenie tego zaworu (piec nie puszcza wody na układ c.o. i się przegrzewa) Problem dość częsty w Vitopendzie 100, wyczyszczenie zaworru 3-drogowego powinno sprawę załatwić. Pozdrawiam...
Ten na parowniku nie może być cały czas włączony bo będzie za dużo gazu. Musisz podłączyć podciśnienie inaczej nie będzie działać. Możesz spróbować podłączyć to podciśnienie do portu w gaźniku (pamiętam że gaźnik fiata125 miał nadmiar wolnych podłączeń podciśnienia). Jeśli nie ma wolnego to przez trójnik np. na przewodzie podciśnienia idącym do przyspieszacza...
Mi też twardnieje ale jak jest twardy to z czasem opada. Ale jak po 3 jest bardzo twardy to gdzieś podciśnienie ucieka.Może dziurawy zbiornika gdzie jest "zapas"podciśnienia. Sprawdzałeś czy ssie na tych przewodach co masz bezpośrednio do gruszki turbiny ? Może weź pociągnij przewód pod ciśnienia do gruszki turbiny.Może być tak że gruszka do regulacji...
Wstawiłem trójnik na wężyk który idzie od n75 Od zaworu na gruszkę, czy na wężyku podciśnienia idącym do n75? Czy dobrze widziałem, że po puszczeniu gazu podciśnienie wzrasta do około -0.6 i to regularnie - przy zmianie biegów? Co się dzieje z podciśnieniem przy zwiększeniu obrotów na postoju?
Ja z diagnozą poradziłem sobie tak: 1.Założyłem odcinek cienkiego (fi 4) przezroczystego (musi być dobry wąż, miękki jak guma, najlepiej jeszcze zaciśnięty opaską) węża pomiędzy powrotami a zasilaniem pompy VP44. Dzięki temu znam kondycję trawersów (jak są kaput to podciśnienie zassie czarny olej) oraz widzę zbierające się powietrze na zasilaniu pompy....
Do gaszenia wykorzystaj elektromagnes. Daj prąd pod zapłon i wyreguluj wolne obroty. Dawno temu coś takiego robiłem , ale nie pamiętam efektu. Do gaszenia podciśnieniem możesz wykorzystać zwykły elektrozawór normalnie zamknięty. Na jeden króciec elektrozaworu zakładasz trójnik np. gumowy , podłączasz jeden koniec do vacum drugi do gaszaka na pompie....
No i ima odpowietrzenie.... Wstawiłem tam oryginalny zaworek pływakowy wydłubany z oryginalnego plastikowego zbiornika. Tzn w oryginalnym 40 litrowym zbiorniku były takie 2 ale potem na przewodzie był trójnik i dalej jeden przewód do filtra węglowego i z niego do zaworu recyrkulacji spalin. W korku wlewu obstalowałem taki jednodrożny zaworek który był...
Witam. Pacjent to saab z silnikiem 2.2tid 2001 rok. Auto nie odpala. Błędów brak w ECU. Albo auto jest zapowietrzone, albo pompa siadła. I pytanie jak prawidło odpowietrzyć auto, piszą ludzie że powinno się zassać paliwo z przewodu przelewowego pompy, jednak ręczną pompką (gruszką) nie ma takiej możliwości bo gruszka nie daje rady tylko stoi wciśnięta....
Czyli na próbę można wykręcić świecę płomieniową i w to miejsce spróbować podłączyć serwo. Jak się sprawdzi to w samym końcu kolektora zrobię otwór i coś się tam wkleji lub nagwintuje. Można i tak, ale jeśli masz na ssaniu połączenie weżem, to można wstawić trójnik o przelocie pasującym do węża i boczną końcówką do średnicy podłączenia serwa. Taki...
Daj trójnik przed serwem a za zaworem, jeśli jest, bo nie pamiętam. P.S. Takie objawy zmusiłyby mnie do zerknięcia na rozrząd a zwłaszcza na dolne koło rozrządu i połączenie z wałem.
Witam mam u siebie Volvo S40 jak w temacie. Posiada ono silnik 1.9TD od Renault (jak wiadomo te roczniki tak miały). Chciałbym się dowiedzieć do czego służy końcówka w zaworze sterującym EGR, zakończona filterkiem, która nie jest zaślepiona. Tutaj zdjęcie tego elementu o który się rozchodzi: http://obrazki.elektroda.pl/9432666400_1...
witam .stawiał bym na podciśnienie te silniki są bardzo czułe . na kolektorze ssącym są dwa wężyki i między silnikiem a skrzynią zaraz za cewką jest trójnik on często pęka.sprawdz to .zdarzyło mi sie że przewody od czujnika temperatury zwarły się (izolacja skruszyła się ) komp. wtedy szaleje nie wie czy silnik jest ciepły czy zimny.
po pierwsze link do strony niedziała powinieneś napisać jaki silnik masz było by łatwiej ale domyślam się że chodzi ci o licznik z ekonimizerem (chwilowe wskazanie zużycia paliwa) wężyk ten ciągniesz od nowego licznika z ekonimizerem do kolektora ssącego a mianowicie musi to być podciśnienie jakie panuje pod przepustnicą możesz podpiąć się przecinaąć...
Próba drogowa: trzeci bieg, pedał do oporu i rejestracja ciśnienia w zakresie od2500-3500 obr/min. Ciś ok 1,8-2,0bara. Powyżej 2,2 bara przez kilka sek. auto wchodzi w tryb awaryjny. Sprawdź dzwigienkę sterującą łopatkami w turbo. A wogóle jeżeli masz wakuometr podłącz przez trójnik do wężyka przy turbo tak abyś mógł go mieć w kabinie. W czasie próby...
Witam mam taki problem z hamulcami że hamują dopiero bardzo ostro gdy przytrzymuje lekko cokolwiek pedał gazu (na obrotach ponad tysiac )i dopiero wciskam hamulec bez wciskania sprzęgła. Natomiast gdy tradycyjnie wcisnę sprzęgło i następnie hamulec to hamowanie jest przeciętne. Hamowanie z lekko wciśniętym pedałem gazu jest bardzo ostre ale rzecz jasna...
Strzykawka, przewód 8mm między aktuatorami a strzykawka i jak zasysasz strzykawka to muszą być szczelne, np sztanga od turbiny musi się podnieść i tak pozostać do puki nie rozłaczysz strzykawki. I tak każdy po kolei. Masz gruszke, zawór egr i pod zbiornikiem płynu chłodniczego siłownik chłodnicy paliwa. Sprawdź też kruciec pompy tandem i przewodu do...
No ja Ci kolego spróbuję pomóc bo właśnie montuję sobie Eatona M62 do 1.8 zamiast G60, tylko w tym opisie to zakręciłeś jakoś, że ogarnąć trudno o co chodzi. Na początek czy masz już kompresor? Bo kilka fotek rozjaśniłoby temat. Może zacznę od tego, gdzie te wężyki do sterowania się podłącza - ano do kolektora ssącego za przepustnicą. Dlaczego za? No...
Witam ponownie, mały wykop :D Co powiecie o zastosowaniu wynalazku z Alledrogo 847734385, jest to podtlenek do modeli, ale skuter ma niewielką pojemnością, a koszt tego zestawu nie powała na kolana. Zastanawiam się też nam "tunigiem" gas boxa Malossiego "Gas box działa na zasadzie zbiornika który zbiera nadmiar paliwa który się zbiera podczas gwałtownego...
Witam! Mam Golfa II '88 GL. Oryginalnie miał w liczniku tylko prędkościomierz i zegar wskazówkowy (no i oczywiście kontrolki, wsk. paliwa i temp. wody :)). Ostatnio kumpel przywiózł mi z Niemiec licznik z obrotomierzem wskazówkowym i zegarem cyfrowym. Złącza pasują, obrotomierz chodził odrazu bez problemu i wszystkie kontrolki też ok. Jednak wokół...
to jak zerkniesz na reduktor to wężyk do MAP-a powinien wychodzić z boku a nie z obwodu, tam gdzie masz śrubę regulacyjną i powinno łączyć się przez trójnik z podciśnieniem z kolektora dolotowego i wtedy już do MAP-a Dodano po 6 podpięcie zavolaka
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Po 4 latach auto zostało naprawione. Oczywiście dalej szarpało jak w 2017, aż do dziś, gdzie odkryłem pęknięty trójnik podciśnienia do sterowania klap swirl. Po wymianie, klapy zaczęły działać, przestało rzucać motorem przy gaszeniu (klapa gaszenia) i te szarpania ustały. Do tego wymieniono wszystkie gumowe podciśnienia.
Zatem zaślep wąż podciśnienia idący do reduktora. (albo usuń trójnik w układzie podciśnienia wracając do konfiguracji fabrycznej, zależy gdzie gaziarz wpiął się w układ podciśnienia) Tamtędy prawdopodobnie ciągnie lewe powietrze i głupieje skład mieszanki itp itd P.S. Możesz też na szybko zacisnąć ten wężyk (przy reduktorze) szczypcami i zobaczyć czy...
To i tak że coś zrobiłeś. A teraz sprawdź czy sztanga jest zaciągnięta po odpaleniu i trzyma mocno. Jak nie to sprawdź podciśnienia ,wszystkie trójniki nie trójniki .I jest taka gruszka plastikowa pod turbem zobacz czy szczelna ,nie pęknięta.
Można wakuometrem, wpiąć się równolegle trójnikiem przed elektrozaworami i skontrolować podciśnienie zasilające oraz za każdym z zaworów i sprawdzić sterowanie siłowników klap i turbosprężarki. Oznaczenia są inne dla odróżnienia, ale zasada działania i parametry te same, że sprawują się zamiennie bez problemu, sprawdzone.
Jak na wakupompie masz 0,9 (dobrze), a kawałek dalej na trójniku 10x mniej, to gdzieś to podciśnienie ucieka. Weź płaskie szczypce, zaciskaj wężyki i obserwuj wakuometr, zlokalizujesz nieszczelność
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Zniszczysz rurę! Guma pracuje, jak naruszysz jej strukturę, szybko pęknie. Wstawiaj w kolektor. Z resztą tam chyba nawet jest wyjście podciśnienia, więc wystarczy trójnik. Jeśli brak, to wstawiaj w kolektor dolotowy ten króciec od gazu.
Podciśnienie masz tylko w jednym przewodzie. Pompa vaccum wytwarza podciśnienie, te zależnie od ilości odbiorników jest kumulowane w akumulatorze, lub nie. Z akumulatora podciśnienie jest podawane na odbiorniki JEDNYM przewodem I jest rozdzielane trójnikami.
Wyczyszczenie jej nic nie daje, uszkadza się mechanicznie. Trójnik od podciśnienia sprawdź.
W tym silniku zapotrzebowanie na podciśnienie nie jest bardzo rozbudowane.Z wacum pompy cienki węzyk podłączasz do 2-ch elektrozaworów poprzez trójniki,a z drugiej strony elektrozaworów jeden jest do EGR-a,a drugi do turbiny.
po odlaczeniu przewodu podcisnieniowego z zaworu turbiny (takiej banieczki) dudnienie automatycznie ustaje. ta banieczka to nie zawór turbiny tylko akumulator podciśnienia - jeśli mowa o okrągłej plastikowej kuli. Doraźnie wypnij ten akumulator z obiegu a króciec trójnika z którego idzie do niego wężyk zaślep np. kawałkiem druta 2.5 kwadrat w izolacji...
Znajdź gdzieś od Audi moduł KEZ , on ci też wyprzedzi zapłon , tylko trójnik dasz na wężyk podciśnienia .
lecz nie do końca jest trochę więcej mocy tak gdzieś 30% lepiej zaślepiłem egr , bez zmian podłączyłem pomknę podciśnienia z zegarem do trójnika za pompom wacum , tam gdzie idzie wężyk z podciśnieniem i trzyma nie gubi po uruchomieniu silnika zaciąga sztangę i ją zwalnia
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem...
Dobra to jutro popatrzę i ci napiszę. Więc jest tak: z pompy wychodzi jeden gruby przewód, za jakieś 30 cm jest dopiero trójnik. Jedno wyjście trójnika, grube idzie do serwa, drugie cienkie do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora wychodzą dwa wężyki do dwóch elektrozaworów: jeden od klapek wirowych, drugi czerwony od sterowania turbiną.
Sprawdź wartość podciśnienia jakie panuje w układzie w czasie pracy silnika , rozwieje to wątpliwości , to łatwa czynność , potrzebny trójnik , wakumetr .
A czy jeszcze jakiś przewód po lewej stronie nie wisi, chodzi mi o trójnik? Czy z aparatu zapłonowego też nie odchodzi jakiś wolny wężyk?
Zobacz trójnik od podciśnienia do zaworu egr, sam zawór egr czy działa, bo padały z powodu zaciągnięcia wody, no i oczywiście wężyki. Najczęstsza przyczyna falowania na wolnych.
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
Sonda do sprawdzenia. Miałem 2 lata i wiem co mówię. Ewentualnie sprawdź szczelność dolotu - tam jest taka "kierownica/trójnik" sterowana podciśnieniem żeby podawać ciepłe powietrze na zimnym silniku.
miałem podobną awarię gumowego trójnika podciśnień, ponadto z tego co wyczytałem na pewnym baaaardzo wiarygodnym forum, objaw ten na zilnym silniku może powodować ( nie śmiać się , opisane w TISie forda)nieodpowiedni olej (niewłaściwa praca samoregulatorów)
Przedmuchaj przewody i sprawdź czy nie są odpiete przy regulacji poziomu reflektorów. Tam najczęściej jest przyczyna lub sam syf który zatyka przewody. Pod maską przy ścianie grodziowej na gorze jest trójnik. Przeczyść i sprawdź wszystkie połączenia
Problem leży w podciśnieniowym sterowaniu gaszenia tego silnika. Zdejmij wężyk podciśnieniowy z pompy wtryskowej i zobaczysz, że po wyłączeniu stacyjki nie pojawi się na nim podciśnienie. Musisz poszukać nieszczelności. Zasilanie w podciśnienie idzie z przewodu łączącego serwo z pompą podciśnienia, Zdejmij przewód z serwa i zobacz czy pompa pracuje...
Już wszystko ok - powodem był pęknięty trójnik na podciśnieniu reduktor - kolektor - czujnik. Ciśnienie ładnie trzyma. Mapa niemal że idealna z PB. Zobaczymy jakie będzie spalanie.
Zdjęcie, które pokazuje wpięcie do trójnika to podłączenie pralka ta przed syfonem No to chyba wszystko oczywiste? Woda z pralki, wpływając do tego trójnika, wyciąga podciśnieniem wodę z syfonu - a z braku tej wody w syfonie, powietrze ze smrodkiem z rur kanalizacyjnych ma otwartą drogę do pomieszczenia. Możesz przełączyć pralkę przed syfon, albo obok...
Po podłączeniu pompki podciśnieniowej sztanga od turbo uchyla się maksymalnie przy podciśnieniu 0,6 bar. Wyjście podciśnienia z zaworka sterowania turbiną wynosi 0,8 bar. Po podłączeniu trójnika między wyjście z zaworka a sterowanie gruszką turbiny pokazuje 0,4 bar podciśnienia. Czy myślicie, że popsuta jest ta gruszka od sterowania turbiną? Gdy sprawdzam...
Sprawdź działanie układu SWIRL. Kybernetes napisał w skrócie. Dokładnie chodzi o szczelność siłownika SWIRL i rurek podciśnieniowych między elektrozaworem i siłownikiem, oraz między elektrozaworem i trójnikiem. Lubi pękać gumowa złączka między samym siłownikiem a rurką. Sam fakt działania lub niedziałania przepustnic zmiennej geometrii dolotu nie jest...
Ale tu nie trzeba jakichś zaawansowanych technik. Jak regulator jest np na 3 bary. To ciśnienie na listwie ma się zawierać w przedziale 2.3-2.4 Bara (przy -0.7 do -0.6 bar w kolektorze wolne obroty ) do 3 bar (pełne otwarcie przepustnicy atmosfera w kolektorze). Drugim ważnym testem jest czy nie cieknie przez wężyk podciśnienia co się często zdarza....
Czasami trójniki na tych wężach podciśnienia płatają figle
Golf 4 1.9 TDI 90 km zamiana na 110 km - Witam panowie, potrzebuję się dowiedzieć, czego mi brakuje do szczęścia, aby wykonać pełnego swapa z 90 km, jaki był w aucie, na 110 km. Sprawa wygląda tak, że poprzedni silnik się zepsuł, urwało się mocowanie i został wsadzony 110 km, lecz został wsadzony ze starym turbo, ponieważ wydech miał 4 dziury, a nie...
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
Kolego,na początek powinno się zacząć od pomiaru podciśnienia jakie daje vacum ,min.0,8bara.Potem w układzie(trójnik).Jak nie będzie podciśnienia ,będzie generowało błąd egr i błąd systemu krytycznego 2.Oczywiście auto będzie słabe i będzie się palił check.Jak ciśnienie jest ok,możesz sprawdzić te wężyki podciśnienia jak ich prawidłowość połączeń.Na...
Diagnozuję Delphi i jest problem, bo w tym samochodzie nie pokazuje mi żadnych parametrów silnika. Z vacum pompy podciśnienie koło 7 było, ale był moment, że z biornika ciśnienia wychodziło może z 4. Podpinałem też bezpośrednio z vacuum do zaworu turbo i nic to nie dało, może dlatego że wtedy nie pracowała przepustnica, która sterowana jest podciśnieniem....
Usterka rozwiązana. Przewód od podciśnienia spadł z trójnika.
Witam. Jakie powinno być poprawne podciśnienie na vacum przy silniku Opel 1.7 CDTI 110 KM isuzu? Z pompy vacum wychodzą dwa przewody; 1) grubszy przewód na serwo ma około -0,3 bar na biegu jałowym 2) cieńszy -0,2 bar na biegu jałowym https://obrazki.elektroda.pl/2927244400_... Vakuometr wpinałem trójnikiem bezpośrednio pod pompę. Dla...
Witam Dziękuje kolegom za odpowiedzi . Znalazłem miejsce gdzie są podłączone wężyki . Dla potomnych na za znaczonym miejscu do dolnego podciśnienie z trójnika i 1cm wyżej znajduje się drugie podłączenie wężyka . Dziękuje i pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/2676696600_...
Ja podłączam czujnik zegarowy podciśnienia na trójniku przed gruszką. Pod samochodem widać sztangę od turbo. Przy przegazowaniu ma się poruszać.
Najbardziej prawdopodobnym jest, że źle zostały założone wężyki podciśnienia i turbo ciągle wysterowane jest na maksymalne doładowanie. Już wielokrotnie zamieszczałem schemat podciśnień więc znajdziesz go na necie bez problemu i sobie porównasz. Zwróć też uwagę czy nie jest zaślepiony/zatkany wężyk idący od obudowy filtra powietrza do trójnika i dalej...
Właśnie widac, że masz nie podpięte podciśnienie z kolektora do reduktora (do tego mosiężnego króćca z otworem fi 4). Połączyć z wężykiem (poprzez trójnik), który łączy prawy króciec MAP na czujniku i idzie do kolektora, oznaczony poglądowo na niebiesko, lub bezpośrednio do kolektora ssącego. Dlatego ciśnienie 1,8 ale i tak w jakimś zakresie powinno...
Wczoraj wieczorem na szybko zamontowałem nowy czujnik a stary chciałem zrobić jako kalibracyjny ale autokalibracja się nie powiodła – silnik zgasł mimo że kalibracyjny czujnik podciśnienia działał normalnie w programie miałem żółtą kropeczkę na MAPA i pocienienie. U mnie jest zrobione tak: Listwa wtryskiwaczy lewa -> wężyk -> ...........................................
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
A mam pytanie? sprawdzałeś Vacuum przy zaworku TURBO, czy w innym miejscu. Bo ostatnio z tym silnikiem się dłuuugo gryzłem, czyściłem zaworki, podejrzewałem pompę VACUUM , a okazło się że przytkany był wężyk (właściwie trójnik) doprowdzający podciśnienie do zaworka i próżnia była zbyt mała, przez co turbina miała lenia w tyłku i objawy j/w. Sprawdzałeś...
Witam.:) Jestem laikiem i mam następujący problem : dziś zauważyłem przetarcie na wężyku podciśnienia prowadzącym od jakiegoś trójnika do elektrozaworu N239 . Wężyk nie jest jeszcze dziurawy ,ale jest już bardzo osłabiony i podciśnienie może powodować jego zapadanie? Czy mogło to spowodować odcinanie turbiny przy rozpędzaniu samochodu do ok 120 km/h...
witam koledzy jest 0 ; błędów nic się na desce nie zapala wcześniej miał moc więc blokada prędkości raczej sama się nie włączyła zaworek przed turbiną zamieniałem podciśnienie dałem do zaworka odzielnie nowym wężykiem bez trójników na ogrzewanie ciśnienie w kol dolotowyn w czasie pełnej mocy +-2150 sprawdzałem ktsem nawet regulowałem tą małą srubką...
Te cztery wężyki to od wtryskiwaczy gazowych. Zaslep je po prostu i będzie dobrze. Pytanie jeszcze gdzie było podpięte podciśnienie do parownika i ewentualnie mapsensora. Możliwe że pod wężyk idący do zaworu par paliwa. Sprawdź czy z tyłu kolektora ssącego nie masz jeszcze jakiegoś trójnika z luźnym końcem.
cieknie trójnik trójnik kompresor webasto trójnik
pralki candy programy radmor programator komputer wolno stojący
rower elektryczny rower elektryczny
Niedziałająca blokada panelu w piecu Ariston - przyczyny i rozwiązania Nagły spadek mocy w Toyota Land Cruiser 3.0 diesel