Pewnie Chińczyk zrobił za szerokie mocowanie ucha amortyzatora albo są różne szerokości tulei, jak brakuje z pół centymetra to skręcaj aż do skasowania luzu. Porównywałeś starą belkę z nową?
Tam przypadkiem nie są wulkanizowane z tuleją/obejmą amortyzatora? Tak tylko pytam, się nie znam. Forum jest od tego, żeby pomagać i pytać!
Będą to tuleje wahacza.
wachacze koncowki drążków i łączniki stabilizatora co może jeszcze stukac Wa h acze nie stukają, stukają wybite tuleje (silent bolocki), czyli oprócz tego co wymieniłeś mogą hałasować też tuleje amortyzatorów, a może po prostu masz coś za słabo dokręcone. Po co w temacie pisałeś o kilometrach? To zupełnie zbędna informacja - choć mało jest tych kilometrów......
Wyciąga się metalową sprężyno-tuleję z plastikowej tulei mocującej.
Wahacz po wyjęciu amortyzatora wrócił do góry cofnęła go tuleja gumowa mocowania . Pytanie. Jak wyjąłeś amortyzator ze zwrotnicy .?
Poszukaj kogoś kto ma takiego Golfa i porównaj sobie komfort. Ogólnie to grupa VAG ma twardsze zawieszenie niż inne firmy. Nie tuleje a gumy stabilizatora. One nie mają raczej wpływu na komfort pokonywania nierówności. Amortyzatory, sprężyny, obsady amortyzatorów, tuleje wahaczy - tutaj może być problem.
Witam. Nie powinno być żadnego luzu w tym miejscu. Nawet jeśli byś podniósł moto do góry i złapał za amortyzator, to powinien on siedzieć sztywno w mocowaniu. Podejrzewam, że wyrobiła się guma, w którą wprasowana jest tuleja. Wykręć amortyzator i sprawdź w jakim są stanie. Patrząc na foto, są dwie przyczyny. Jeśli amortyzator miał kołnierz gumowy w...
Co fakt to fakt,skrzypieć mogą też oberwane tuleje wahaczy.Popsikaj jakimś środkiem smarującym najpierw poduszkę amortyzatora potem tuleje wahaczy,ewentualnie gumy mocujące drążka stabilizatora i kiedy ucichnie będziesz miał usterkę zlokalizowaną tanim kosztem.
Witam Ja mam bore na 15 tez była niska. Założyłem tuleje na przednie amortyzatory około 2,5 cm trochę pomogło. Koszt nie duży. Po dzisiejszych pomiarach wysokość u mnie to 69cm
Generalnie zawieszenie do przejrzenia. Szukaj luzu na tulejach , sworzniach lub wysypany amortyzator.
A właśnie jeszcze mam pytanko do Robokopa co się stanie jak się za mocno dokręci te nakrętki z góry do kielicha dociągając poduszkę?? Te nakrętki maja być skręcone do oporu - pod warunkiem oczywiście że założone są wszystkie elementy podpory zawieszenia. Poduszka ma swobodnie leżeć w kielichu, tak samo górny "talerzyk" ma mieć odstęp od kielicha -...
Może te stuki nie są związane z napędem to wtedy poduszki, tuleje, amortyzator. Jeśli z napędem to może łożyska w tylim moście, lub coś z dyferencjałem ?
Zawieszenie simenbloki , tuleje , łożysko amortyzatora (górny kielich) ,jeżeli jest winda to koło zapasowe podskakuje.
Ale w jakim aucie? Czasem wymiana sprzęgła to cały dzień roboty, przy ustalonej stawce godzinowej koszt będzie odpowiednio wyższy.
I sprawdzić tuleje amortyzatorów, bo to one są winowajcą! (gumy obcina się, żeby amortyzator pracował "na okrągło")
U siebie w Octavii 1 a to jest to samo zawieszenie co golf wymieniłem z przodu amortyzatory, łożysko amortyzatora, poduszki amortyzatora, sworznie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora. Z tyłu amortyzatory i tuleje belki. Całość kosztowała mnie około 1100zl. Auto po remoncie zawieszenia trzyma się drogi jak nowy samochód wcześniej zachowywał się jak...
Przegub na wielowpuście półosi zawsze ma niewielki luz wzdłużny i nie powoduhe to stuków. Myślę, że coś innego powoduje stukanie w aucie, może amortyzator, tuleje stabilizatora, łączniki itd
Mam zamiar odświeżyć/wymienić elementy przedniego zawieszenia w RENAULT MEGANE SCENIC (końcówki drążka, tuleje, sworznie, amortyzatory) oraz tarcze hamulcowe. Jakich producentów polecacie. Co sądzicie o zastosowaniu wyrobów firmy Daco?
Przede wszystkim stawiam na stabilizatory. Warto przysłuchać się, czy nie ma stuków, bo świadczyłoby to o wybitych tulejach. Amortyzatory - warto rzucić okiem ale jak już poprzednicy napisali - to tylko pośrednia przyczyna.
Urwany uchwyt amortyzatora, to nic innego, jak brak jego ruchów "okrężnych". Ja ucinam trochę gumy z tulei gumowo- metalowej. W ten sposób amortyzator pracuje "luźniej" (ale stabilnie i jest na sztywno skręcony). Wówczas nie ma problemu z obrywaniem się "ucha" zbiornika. Spawasz ucho, obcinasz trochę gumy na tulei amortyzatora i gotowe. Pozdrawiam.
Przykreca sie nia amortyzator do tylnej belki (jest tam takie gniazdo w kształcie tulei a na amortyzatorze takze jest tuleja, ktora wchodzi w ta, w belce i potem wszystko razem jest skrecane wlasnie ta sruba) Na zdjeciu zaznaczylem wlasnie to gniazdo gdzie wkladany jest amortyzator i potem wkrecana jest sruba.
Dodam że można to zrobić też z tyłu. Górne mocowania amortyzatorów i ew. spiąć dół np. dolne tuleje wahaczy
Bardzo często w tego typu zawieszeniu stukała tulejka amortyzatora , ta dolna która jest w wahaczu. Wyrobieniu ulegała także śruba , czasami nawet więcej jak tuleja. Więc luz sumaryczny i stuki mogą z ta pochodzić.
Witaj, dziękuję. Rozebrałem drzwiczki. Masz rację, to ten element.... prawie. Sam spowalniacz amortyzator wydaje się być ok, ale tuleja widoczna na szczycie amortyzatora (na zdjęciu towaru, które wskazałeś) pękła zmęczeniowo. Ewidentny błąd konstrukcyjny. i należy założyć, że awaria będzie się powtarzała co 1.5 roku... Plus jest taki, że się za to wziąłem...
jeśli tak to jak opuścisz auto na koła to amortyzatorem we wskazanym miejscu nie ruszysz czy z tymi prowizorycznymi podkładkami nie ma stuków? może trzeba się przyjżeć drążkom kierowniczym albo tulejom na wachaczach i stabilizatorze
Dziękuję wszystkim za pomoc. Amortyzatory wymienione. W tym 85N w moim przypadku trzeba wyjąć tuleje z otworów - te amortyzatory pasują zarówno pod otwór 11 jak i 13mm.
A nie jest to po prostu odgłos opony natrafiającej na gęsto rozsiane rowki między kostkami? A może tuleja w amortyzatorze się skończyła?
Kolego pisałem już, że wymieniłem i jest ciut wyżej. Mi chodzi o to czy są jakieś tuleje pod amortyzatory, przedłużki czy coś. Po prostu nie chce wsadzić gum w sprężyny.
Sprawdziłbym dokładnie dolny wahacz, łożysko wspornika kolumny zawieszenia, tuleję mocowania amortyzatora oraz dla pewności układ wydechowy (plecionkę, wieszaki).
Witam. Potrzebuje uszczelniacze(simeringi) lub tulejki z kompozytu o wymiarze wewnętrznym 27 x zewnętrznym 36. Ma to służyć do regeneracji amortyzatorów suchych (sprężyny i smar ), zawieszenia w skuterze Honda. Gdzieś cos takiego znajdę? Czy jak bym wytoczył takie spasowane tulejki z aluminium, to metalowa tuleja amortyzatora mogła by w niej pracować,...
Audi A3 to trochę ładniejszy VW Golf, silniki i cała technika są wspólne. Silniki jak to silniki, każdy ma swoje wady i zalety. 1.8 20V 125KM - dużo pali, mało elastyczny. 1.8T 20V - bardzo udany silnik z LPG nie ma problemu, ale przebieg i poprzedni właściciele robią swoje. Także trzeba dobrze poszukać. 2.0 - zwykły 8V z tych tzw. "nie do zajechania",...
Miałem i mam Vito z niezawodnym silnikiem 2.3D bez turbiny. Poza korozją, nic złego powiedzieć nie mogę. Auto dosłownie tyra, ma za zadanie dźwigać przewoźny warsztat. Jeśli się dba, wymiany oleju, paska, rolek plus bieżące wymiany klocków, auta latają naprawdę duże przebiegi. Na kilkaset tysięcy, wymieniłem półosie łożyska kół i teraz górne łożyska...
Podlewaruj koło do góry, jeśli luz koła będzie, to znaczy że na łożyskach. No właśnie... Jak podlewaruje koło, to nie ma wyczuwalnego stuku, kliknięcia... Więc ten luz i stuk może iść z tulei belki i mocowania amortyzatora?
Te stare strupy będą jeszcze jeździć dlugo. Ja mam golfa 97 rok od 15 lat. Cisnienie na pompie wstepne do 11 bar. Sprezanie po 28,5 bara. Wtryski troche opadly na 180 barów oryginalne. Zrobilem w nim zawieszenie tzn tuleje amortyzatory gumy sprezyny koncowki nowe. Hamulce zaciski tloczki tarcze szczeki itp nowe. Progi z kwasowki wspawane. I bedzie nastepne...
Można przecież odkręcić amortyzatory z jednego końca i sprawdzić, ruch tłoka i luz na tulejach mocujących. 80% że są już zużyte. 20% błąd w diagnozie na podstawie filmu.
Witam --to jest stuk tłoczyska pochodzący z wewnątrz amortyzatora- dla pewności trzeba sprawdzić obsadzenie z karoserią i zawieszeniem czy nie rozkręcone lub wybite tuleje metalowo- gumowe jak wszystko dobrze można jeździć tylko komfort nie taki ( wjechać na stację diagnostyczną i z kontrolować sprawność amortyzatorów )
Amortyzatory zostały wymienione na takie same, od producenta, więc parametry powinny być te same. Swoją drogą nazwanie kawałka blaszanej rurki osadzonej na filcu w tulei z tworzywa amortyzatorem to dla mnie trochę nieporozumienie. Krzyżak podczas wymiany łożysk obejrzałem i pęknięć nie zauważyłem. Gdzieś czytałem, że kamień z osadem lubi go wypchnąć,...
Skąd wziąłeś przekonanie, że należy nasmarować smarem gęsty? Smar litowy w sprayu - i nie tylko na teleskop amortyzatora, ale również na tuleję wahacza.
Co do mocowania amortyzatora po "skosie bocznym", wydaje mi się że jest nie poprawne. Dlaczego ? Ano dlatego, że pod wpływem ciężaru oś względem przyczepki/paki wysuwa się do tyłu na wieszaku - co za tym idzie - amortyzator się "ukręca" przy mocowaniu. U siebie amorki będę montował pionowo pod lekkim skosem, tak żeby pod wpływem ciężaru zmieniły samoczynnie...
Strasznie denerwujące stukanie pod kabiną... (pod nogami kierowcy) - wymienione tuleje zawieszenia pod kabiną, - wymienione tuleje siłownika (góra / dół) podnoszenia kabiny, - wymienione tylne tuleje mocowania kabiny - wymieniona tuleja przednia - resora - wymieniony drążek kierowniczy wzdłużny krzyżaczek pomiędzy wspomaganiem a kierownicą OK. amortyzatory...
Witam Chcę wymienić amortyzatory przód SEAT Altea XL 2007 rok silnik 1.6 MPI. Czy ma ktoś poradę jak to zrobić . Kiedyś wymieniłem w Puncie 2 , ale tam były troszkę inne amortyzatory . Tu jest wkładany amortyzatory do tulei zwrotnicy. Czy trzeba odkręcić półoś . Dzięki z góry pozdrawiam Andrzej Silnik 1,6 MPI 102 km rok produkcji 2007
Przeważnie mówiąc kompletne zawieszenie to mechanicy mają na myśli sworznie, końcówki drążką kierowniczego, tuleje wahaczy, amortyzatory, łączniki stabilizatora. Sprężyny, i poduszki na kolumnie to rzadko.
Też mam zagwozdkę z tymi tulejami - z nimi za nic nie mogę wbić trzpienia, zastanawiam się, czy one w ogóle są potrzebne
Ściągacz na sprężyny oczywiście mam :-), przyglądałem się dziś temu no i tak się zastanawiam czy muszę tą belkę zdjąć czy tylko wystarczy odkręcić 3 śruby z góry, ścisnąć sprężynę i wyjąć amortyzator z tulei?
ad1 sprężyny niekoniecznie jak nie są popękane ale pewnie do zmiany łożysko amortyzatora ad2. albo cały, albo: końcówka wahacza i 2x tuleje metalowo gumowe ad3. końcówki drążka stabilizacyjnego i gumy w których osadzony jest drążek.
Może być parę przyczyn ,stuka niekoniecznie z tyłu ,podjedź na 15 minut do stacji diagnostycznej sprawdzą Ci na szarpakach. Może być łącznik stabilizatora,końcówka drążka ,amortyzator, tuleja wahacza.
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z moja Skodą Fabią, przy jeździe na wprost na falistej drodze słychać takie buczenie przy dobijaniu na nierównościach (takie fale góra dół jak to na naszych drogach) i przy przyspieszaniu na 3 4 i 5 biegu od 2 tys obrotów. Na luzie tego nie słychać więc to nie łożysko w piaście raczej, zawieszenie całe zrobione (tuleje...
Zależy jak wysoko chcesz podnieść. Kilka cm zrobisz na samych sprężynach, potem można przedłużyć amortyzator tuleją, bądź odwrócić jego mocowania do góry nogami, w poprzednich wersjach były niesymetryczne i na tym zabieg dawał kilka cm.
Nie żartuj. Wyciska się stare tuleje po wyjęciu belki, a wciska się nowe.
Kąty pochylenia koła należy wyregulować jednakowo po obu stronach poprzez zmianę pozycji ramy pośredniej Warto również pamiętać że na ściąganie pojazdu mają również i przede wszystkim opony, stan zawieszenia: sprężyny tuleje gumowo-metalowe amortyzatory
wlasnie.sa gumy pod sprezynami-miedzy sprezyna a nadwoziem.jezeli one sie wytluka moga stukac ale to raczej watpliwe poniewaz sprezyna caly czas naciska do nadwozia a i ona sama fabrycznie jest na poczatku swoich zwojow powleczona materialem gumopodobnym takze stuki sprzezy odpadaja.staukac moga za to wyrobione tulejki metal.-gumowe amortyzatorów a...
Przyczyn może być wiele. Praktycznie dużo wymieniłeś, sprawdź, czy nie zdziera opon. Dostałeś wydruk przy sprawdzeniu zbieżności? Obstawiam tuleje wahaczy albo amortyzatory ale bez oględzin nie można tego potwierdzić. Są to tylko domysły.
A gdzie napisałem, że jeździ lepiej??? To może ja to źle zinterpretowałem, chodziło mi o stwierdzenie że golf to łóżko wodne. Sprawdzałeś zawieszenie silnika ? Zawieszenie silnika czyli poduszki? Tak, raczej są ok, ale zawieszenie silnika a np tylna oś ? jak ostatnio delikatnie cofając dla testu najeżdżałem wolno na nierówności to czuć że to auto tak...
O ile pamiętam należało osadzić silnik na dwóch do tego przeznaczonych tulejach O ile pamiętam silnik w Electroluxach mocowany jest na czterech bolcach zbiornika
Witam serdecznie, mam lekki problem z Fiatem Albea 1.2 2004r. Auto lekko mówiąc pływa po drodze i przy mocniejszym hamowaniu ucieka tył. Sprawdzałem zawieszenie, amortyzatory są w bardzo dobrym stanie, sprężyny w trochę gorszym, ale najprawdopodobniej je wymienię, belka siedzi bardzo ładnie. Tuleje na belce z tyłu też, siła hamowania jest dobra, różnica...
Dwóch mechaników sprawdzało zawieszenie i obydwaj powiedzieli, że wszystko jest w porządku. Dodatkowo, oglądał go dokładnie znajomy diagnosta, który zrobił roczny przegląd. I też wszystko idealnie. Ale coś piszczy na wszelkich wybojach, nawet nierównym asfalcie, przy większych prędkościach stuka. Mechaników dwóch jechało samochodem i niczego nie słyszeli...
Te amortyzatory mają chyba plastikowe tuleje łączące je do obudowy miałem kilka przypadków że były te tuleje wyrobione i to one dudniły po wymianie na nowe pralka działała dobrze.
Zanim się za to wezmę chciałbym uzyskać podpowiedź. Mam bowiem do czynienia z ogromnym stukaniem pochodzącym z kolumny amortyzatora (tuleje belki wymienione). Trzymając rękę na górnym mocowaniu w bagażniku i bujajac autem czuć stukanie. Nie wiem czy podejrzewać sam amortyzator, czy jego odboje, ale chciałbym od czegoś zacząć. Mianowicie, czy wymienię...
Witam czy spotkał się ktoś kiedyś w octavce z dziwnym pojedynczym stuknięciem w trakcie cofania na skręconych kołach i towarzyszy temu jeszcze delikatne szarpniecie tak jak by samochód przyhamowało, jest to głuchy odgłos stuknięcia, oczywiście zawieszenie jest kompletnie wymienione wszystkie tuleje, sworznie, amortyzatory, sprężyny , łożyska amortyzatorów...
Lepszy pręt niż opadające amortyzatory:)
wszystko po za właśnie amortyzatorami jest wymienione . Co dokładnie jest wymienione? Tuleje wahaczy, wózka? Gumy drążka stabilizatora? Amortyzatory ile mają lat/przebiegu i jakiej są firmy? Zapewne łożyska amortyzatorów są w wielu amortyzatorów. Układ wydechowy ma wszystkie mocowania całe?
W Golfie (np.) nic ci nie da odprężanie! T5 napisał: Tuleje belki tylnej golf 3, golf 4 np Tutaj musi być opuszczone i nie tylko te tuleje dokręcasz, ale i dolne mocowanie amortyzatora! ???
Jeszcze dwa lata temu w ciemno E-lux, ale teraz zrobiły się głośne i są słabo wyważone (drgają), a jak zajrzałem pod spód (o zgrozo!) oszczędności na każdym kroku flagowa seria EWFL cała jest na plastykowym amortyzatorze(!) zarówno tuleja jak i cylinder!. To już nie ten Electrolux..... Wiesz co Ci odpiszę? W d.upie byłeś i g.ówno widziałeś. Bez komentarza....
Skrzypi sworzeń albo amortyzator.
lewy tylny amortyzator skrzypi . Jest wyciek z amortyzatora? Skrzypiec moga tuleje tylnej belki. Jaka to Octavia? Rok, silnik? Tu szukaj czesci i zamawiaj: www.iparts.pl
Witam wszystkich, mój temat dotyczy ogólnie zawieszenia w starszych autach ale tutaj szczególnie chodzi mi o przykład golfa IV z silnikiem 1,8 125 KM. Każdy najazd na studzienkę, spękaną jezdnię, torowisko, koleiny powoduje mocne uderzenia, stuki i efekt "rozlatującego się samochodu". w czerwcu wymieniałem tuleje na tylnej belce + amortyzatory...tuleje...
dziś chciałem rozwiązać kolejny problem (jak to ze starymi escortami) :) Od pewnego czasu coś stuka-ale tylko w określonych momentach, ostatnio coraz głośniej. NP: kiedy wjadę wolno na próg zwalniający to nic, kiedy tylko przednie koła zjadą z niego jest jedno głuche walnięcie jakby jakbymś młodem (najprawdopodobniej w prawym kole z przodu). To samo...
Pojedź do dobrego mechanika niech sprawdzi zawiechę a wszczególności tuleje tylnej belki i amortyzatory. A po wymianie sworznia ustawiana geometria?
Proponuję sprawdzić jak wygląda poduszka gumowa amortyzatora, może jest już wypracowana guma i wystaje środkowa tuleja za bardzo do góry. Co do kąta pochylenia sworznia to w astrze F jest on nie regulowany i jeżeli nie ma luzów na wahaczu i poduszka amortyzatora jest OK. to pozostaje wymiana amortyzatora.Niestety amortyzatory powinno wymieniać się parami.
Samochód stuka mi na dołach. Ale fachowcy nie są w stanie zlikwidować tych stuków. Wymieniłem już większość części i dalej stuka. Wymieniono : poduszkę górną amortyzatora, łącznik stabilizatora, końcówkę drążka kierowniczego, tuleję wahacza i dalej puka. Amortyzatory są dobre. Co jeszcze pada w Lagunach co jest do wymiany? Proszę o jakieś sugestie
Zobacz w jakim stanie jest tylna belka - tuleje pływające i górne mocowanie amortyzatora. Jak jedziesz to ci puka z tyłu?
dlatego mówiłem żeby się udać do hurtowni uszczelnień technicznych z całym rozebranym amortyzatorem - tam pomierzą suwmiarką gniazdo uszczelki i średnicę tulei i dobiorą odpowiednie z własnego doświadczenia
Przyczyną problemu stukania okazały się nie amortyzatory, a właśnie tuleje na wahaczach. Wymieniłem wahacze na Meyle z wymiennymi sworzniami i tuleje Lemfordera. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Zbytnio tutaj zawieszenie się nie różni od G II. Tam jest tylko po jednym wahaczu na stronę. Sprawdzić ich tuleje - szczególnie te tylne w przednich wahaczach. Sprawdzić końcówki drążka stabilizacyjnego i gumki które trzymają go do wózka. Sprawdzić łożyska obsady amortyzatora. Toledo 2 czy Golf 4 Variant to to samo zawieszenie (może inne sprężyny) ale...
Naprawa (porządna) rzeczy wymienionych w raporcie diagnosty to kilka tys. zł (tarcze + klocki, amortyzatory, tłumik, tuleje wahaczy, regeneracja przekładni kierowniczej, regeneracja tylnej belki, naprawy blacharsko lakiernicze), do tego dochodzi standardowy "pakiet startowy" (rozrząd, płyny, filtry i pewnie akumulator). W pełni sprawna i nie skorodowana...
A geometria , opony i cały ten bałagan dookoła zawieszenia jest sprawny ? Tak opon nie ścina, amortyzatory nowe, sworznie nowe . Wszytko ok..
Problem może być zupełnie gdzie indziej a mianowicie polegać na usterce mechanicznej typu uszkodzony stabilizator czyli tuleje na nim bądź zatarty lub uszkodzony amortyzator
Nie pamiętam jak tam wygląda to w 124 ale zapewniam cię że nie z samych amortyzatorów zawieszenie się składa. Zwróć uwagę na inne elementy, w szczególności na połączenia metalowo-gumowe (np. tuleje wahaczy), to nie zawsze widać na stacji diagnostycznej (z doświadczenia wiem). PS. Może nie chodzi wcale o zawieszenie, tylko np. luzy przy przeniesieniu...
Witajcie. Proszę o pomoc w diagnozie. Przy skręcie kierownicą słychać we wnętrzu skrzypienie coś jakby metal-guma. Samochód to wersja bez wspomagania. Przeszukałem Internet ale tam pojawia się kilka wersji od elementów airbag w kierownicy, tulei wahacza i łożyska amortyzatora. Załączam krótki film jak to skrzypienie prezentuje się zza kierownicy. https://youtu.be/xPjfpTFF9mI
Trzeba po prodtu wejść pod samochód i posprawdzać, to może być praktycznie wszystko, amortyzatory, pęknięta sprężyna, tuleje, gumy itd.... itd. PS. A tak pozatym to nie jest temat na to forum Pozdrawiam
Autko obecnie jest na najazdzie samochodowym, pod spodem patrząc nic nie widać po za wyrobionymi tulejami gumowymi na wachaczach i wyrobionymi drążkami stabilizatora. Podejrzewam zgięte amortyzatory aczkolwiek wizualnie nie widać, żeby były zgięte, może po zdjęciu będzie widać dopiero.
Przyczyn takiego zachowania auta może być mnóstwo: zaczynając od ząbkowanych opon, niewyważonych kół, krzywych tarcz, luzów na maglownicy, luzów w zawieszeniu, typu sworznie, końcówki, tuleje przednich sanek, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, górne mocowania amortyzatora, odważniki na półosiach, o ile w tym modelu występują....
Sprężyny jeżeli są ok, to zostaw. Ja polecam zdecydownie sachsa, ale co dziwne olejowego a nie gazowego! Zakładam to klientom od paru lat i wszyscy zadowoleni. Możesz jeszcze spróbować założyć amorki z Foty produkowane jako ich linia Kager ( w pudełku są bilsteiny) Niestety nie mam doświadczenia co do ich trwałości. Acha no i sprawdz przede wszystkim...
Mam te pełne z S3/Cupry/TT ale może źle zmontowane to jest.. Tylko my ciągle rozmawiamy o osi przedniej a z tyłu przecież tez "uderza" ostro, to może tuleje na belce też do roboty? albo amortyzatory. P.S. a może lepsze są poliuretany? https://allegro.pl/oferta/poliuretan-tul...
Jeśli to są tego typu, jak opisane na zdjęciu, które wstawił kolega techlock, to nie mają tłumienia, a wewnętrzne tuleje są tylko prowadnicami i są nierozbieralne. Być może jak tamte zawalcowane na stałe.
Cześć, mam problem z moją renówka. Jak jest gorąco na dworze to występują takie dziwne piski/skrzypienie jakby gumy podczas kręcenia kierownica najczęściej występuje to w skrajnych położeniach kół i kierownicy. Słychać to w kabinie przy kierownicy ale na zewnątrz też to jest słyszalne. Nie występuje to zawsze np. rano jak jadę tego nie ma. Mechanik...
No i wszyscy cwaniakują a tu kolega ma więcej wiedzy niż te matołki wcześniej. Kolego, dzięki za rade. to właśnie o te tuleje chodziło a nie o amortyzatory jak wyżej jeden doradca pisał. Pozdrawiam.
Witam, od pewnego czasu stukało coś w zawieszeniu, na przeglądzie wyszło, że tuleje wahacza są zużyte, przy wymianie tychże wyszło z kolei, że prawy amortyzator można by zastąpić z powodzeniem pompką do roweru, efekt byłby ten sam - wymieniłem tuleje i amortyzatory z obu stron, ale stuka nadal, przy oględzinach zauważyłem, że winna jest prawa półoś,...
Panowie prosze o porade. Od jakiegoś czasu z tyłu samochodu dochodza dziwne stuki. Wymieniłem amortyzatory, tuleje i dalej stuka. Czy przyczyna stuków może być zbytni luz na łożyskach? Luz jest wyraźnie wyczuwalny. Jak bardzo należy dociągnąć łożysko żeby sie nie zepsuło. Za wszelką porade dziękuje. Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
Mój dziadek kupił sobie taką "Polówkę" remont zawieszenia przekroczył 1000zł. Do wymiany były amortyzatory, wszystkie tuleje gumowe oraz drążki kierownicze, więc nie pisz, że nie ma się tam co zużyć w zawieszeniu. Oczywiście przed remontem auto przeszło przegląd rejestracyjny w OSKP, ale jeździć było trochę strach.
Odpinasz linkę ręcznego, odkręcasz amortyzator, przewód hamulcowy. I zostają ci 2 śruby od tulei. Nie musisz nic tam ustawiać wymieniasz i wstawiasz i śmigasz.
Wołga M21, po remoncie, trzecia generacja, eksportowa, szara http://obrazki.elektroda.pl/1523493800_1... Packard 120 Touring Sedan, 1936 w zasadzie też po remoncie (częściowo tu, częściowo w USA- teraz poprawiamy po Amerykanach) Plymouth P15 Special DeLuxe 1948 kabriolet- cierpliwie czeka na remont Mercury Cougar 1971 także w kabriolecie...
No to nie wiem dlaczego tak skacze przy wirowaniu...Może te gumy ślizgowe przy amortyzatorach są za twarde.Sprezyny te na których wisi bęben już wymieniałem.
Na pewno tuleje metalowo gumowe lub poluzowany amortyzator. Co do żarówek to sprawdź czy na lampie jest napis H4 i wtedy oczywiście takjak nie to znaczy że lampy nie są do h4 i czeka Ciebie wymiana lamp.
Skrzypienie miałem przy uszkodzonych tulejach wahacza, a dodatkowo do wymiany było łożysko amortyzatora, które także wydawało nieprzyjemne dźwięki przy skręcaniu.
Tam wiele nie ma do sprawdzenia. Wahacz - tuleje wahacza, sworzeń, końcówka drążka i łożysko na amortyzatorze.
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
Na dziurach czuję nienatualny stuk przedniej osi -głównie w okolicach lewego koła. Czuję też drgania i luz na kierownicy. Co to może być? Dodam że byłem na diagnozie zawieszenia i nic niepokojącego nie znaleziono. Również mechnik u którego byłem stwierdził że w zawieszeniu wszystko ok. Dodano po 2 Wymieniłem ostatnio: łożysko, amortyzatory, tuleje wahacza,...
Ceny części są powalające Masz pojęcie kolego, co piszesz??? Sworzeń Lemforder-36zł. Tuleja wahacza-44 sztuka. Tuleja tylnej belki-50zł Amortyzator przód/tył Kayaba-170/110zł. Rozrząd Ina komplet (1.4-k7j)-320zł. Jeśli to powalające ceny to trzeba pomyśleć o rowerze.
trzpień amortyzatora zmiana amortyzatora regeneracja amortyzatora
zrobić kopię zapasową nawigacji resetowanie dekodera cyfrowego polsatu naprawa palenisko
satel perfecta czujnik temperatury
Moment dokręcenia nakrętki piasty Toyota Avensis T25 Moment dokręcania głowicy VW Golf 3 1.9 Diesel