Wahacz po wyjęciu amortyzatora wrócił do góry cofnęła go tuleja gumowa mocowania . Pytanie. Jak wyjąłeś amortyzator ze zwrotnicy .?
Pewnie Chińczyk zrobił za szerokie mocowanie ucha amortyzatora albo są różne szerokości tulei, jak brakuje z pół centymetra to skręcaj aż do skasowania luzu. Porównywałeś starą belkę z nową?
Element skręcany w nadkolu. Zobacz czy tam gumy, podkładki siedzą sztywno. Na oś amortyzatora przeważnie wchodzi tuleja (na niej gumy) i podkładki - wszystko ciasno skręcone - czasem ta tuleja ma delikatny luz i też klepie.
Witaj, dziękuję. Rozebrałem drzwiczki. Masz rację, to ten element.... prawie. Sam spowalniacz amortyzator wydaje się być ok, ale tuleja widoczna na szczycie amortyzatora (na zdjęciu towaru, które wskazałeś) pękła zmęczeniowo. Ewidentny błąd konstrukcyjny. i należy założyć, że awaria będzie się powtarzała co 1.5 roku... Plus jest taki, że się za to wziąłem...
To są łożyska igiełkowe, szukałem po nr czesci i można to kupić, tak samo tą tuleję, która wchodzi do łożyska, zwykła metalowa tuleja bez gumy... dziwnie to...
Innej metody nie ma?? Tuleja może wyglądać na oki ale może być uszkodzona?? (Nie za bardzo mam czas tam podjechać dlatego pytam.
Witam. Potrzebuje uszczelniacze(simeringi) lub tulejki z kompozytu o wymiarze wewnętrznym 27 x zewnętrznym 36. Ma to służyć do regeneracji amortyzatorów suchych (sprężyny i smar ), zawieszenia w skuterze Honda. Gdzieś cos takiego znajdę? Czy jak bym wytoczył takie spasowane tulejki z aluminium, to metalowa tuleja amortyzatora mogła by w niej pracować,...
Proponuję sprawdzić jak wygląda poduszka gumowa amortyzatora, może jest już wypracowana guma i wystaje środkowa tuleja za bardzo do góry. Co do kąta pochylenia sworznia to w astrze F jest on nie regulowany i jeżeli nie ma luzów na wahaczu i poduszka amortyzatora jest OK. to pozostaje wymiana amortyzatora.Niestety amortyzatory powinno wymieniać się parami.
Tam przypadkiem nie są wulkanizowane z tuleją/obejmą amortyzatora? Tak tylko pytam, się nie znam. Forum jest od tego, żeby pomagać i pytać!
Fiesta MK-V z 2000r. Mechanik wymienił tylne amortyzatory na nowe. Zauważyłem, że gdy usiądę na tylnej belce to pod talerzykiem z nakrętką górną amortyzatora znajdującą się w nadkolu w bagażniku robi się szpara na grubość palca. Dodatkowo przy jeździe po nierównościach i nagłym hamowaniu słychać było pukanie dochodzące z bagażnika. Po kilku dniach mechanik...
Dwóch mechaników sprawdzało zawieszenie i obydwaj powiedzieli, że wszystko jest w porządku. Dodatkowo, oglądał go dokładnie znajomy diagnosta, który zrobił roczny przegląd. I też wszystko idealnie. Ale coś piszczy na wszelkich wybojach, nawet nierównym asfalcie, przy większych prędkościach stuka. Mechaników dwóch jechało samochodem i niczego nie słyszeli...
Nasmarować uszczelki, amortyzator ma luz na mocowaniu Edit: 29.01.2013 Uszczelki nasmarowane, piszczenie znikło. Mocowane amortyzatora jest za pomocą trzpieni plastikowych, jak taki luz skasować, tam wchodzi chyba jakaś tulejka metalowa, która rozpycha trzpień (składa się z 2 połówek), może większa tuleja czy to po stronie głowy amortyzatora? https://obrazki.elektroda.pl/4736337100_...
Witam nie zawsze to pomaga jeżeli tuleja w poduszce ma luz nic nie pomoże o prócz wymiany strzelanie sprężyny jest powodem awarii łożyska poduszki lepiej wymienić komplet ponieważ sama poduszka siada i jest krótsza od nowej ok 1 cm.
Uszkadza się tuleja plastikowa i bez problemu ją dokupisz w serwisie, metalową raczej nie zastąpisz ponieważ wyrobi się w tedy mocowanie zbiornika i naprawa będzie jeszcze droższa.
wachacze koncowki drążków i łączniki stabilizatora co może jeszcze stukac Wa h acze nie stukają, stukają wybite tuleje (silent bolocki), czyli oprócz tego co wymieniłeś mogą hałasować też tuleje amortyzatorów, a może po prostu masz coś za słabo dokręcone. Po co w temacie pisałeś o kilometrach? To zupełnie zbędna informacja - choć mało jest tych kilometrów......
Wyciąga się metalową sprężyno-tuleję z plastikowej tulei mocującej.
Poszukaj kogoś kto ma takiego Golfa i porównaj sobie komfort. Ogólnie to grupa VAG ma twardsze zawieszenie niż inne firmy. Nie tuleje a gumy stabilizatora. One nie mają raczej wpływu na komfort pokonywania nierówności. Amortyzatory, sprężyny, obsady amortyzatorów, tuleje wahaczy - tutaj może być problem.
Co fakt to fakt,skrzypieć mogą też oberwane tuleje wahaczy.Popsikaj jakimś środkiem smarującym najpierw poduszkę amortyzatora potem tuleje wahaczy,ewentualnie gumy mocujące drążka stabilizatora i kiedy ucichnie będziesz miał usterkę zlokalizowaną tanim kosztem.
Witam Ja mam bore na 15 tez była niska. Założyłem tuleje na przednie amortyzatory około 2,5 cm trochę pomogło. Koszt nie duży. Po dzisiejszych pomiarach wysokość u mnie to 69cm
Generalnie zawieszenie do przejrzenia. Szukaj luzu na tulejach , sworzniach lub wysypany amortyzator.
Może te stuki nie są związane z napędem to wtedy poduszki, tuleje, amortyzator. Jeśli z napędem to może łożyska w tylim moście, lub coś z dyferencjałem ?
Bardzo często w tego typu zawieszeniu stukała tulejka amortyzatora , ta dolna która jest w wahaczu. Wyrobieniu ulegała także śruba , czasami nawet więcej jak tuleja. Więc luz sumaryczny i stuki mogą z ta pochodzić.
Zawieszenie simenbloki , tuleje , łożysko amortyzatora (górny kielich) ,jeżeli jest winda to koło zapasowe podskakuje.
Ale w jakim aucie? Czasem wymiana sprzęgła to cały dzień roboty, przy ustalonej stawce godzinowej koszt będzie odpowiednio wyższy.
U siebie w Octavii 1 a to jest to samo zawieszenie co golf wymieniłem z przodu amortyzatory, łożysko amortyzatora, poduszki amortyzatora, sworznie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora. Z tyłu amortyzatory i tuleje belki. Całość kosztowała mnie około 1100zl. Auto po remoncie zawieszenia trzyma się drogi jak nowy samochód wcześniej zachowywał się jak...
Przegub na wielowpuście półosi zawsze ma niewielki luz wzdłużny i nie powoduhe to stuków. Myślę, że coś innego powoduje stukanie w aucie, może amortyzator, tuleje stabilizatora, łączniki itd
I sprawdzić tuleje amortyzatorów, bo to one są winowajcą! (gumy obcina się, żeby amortyzator pracował "na okrągło")
Mam zamiar odświeżyć/wymienić elementy przedniego zawieszenia w RENAULT MEGANE SCENIC (końcówki drążka, tuleje, sworznie, amortyzatory) oraz tarcze hamulcowe. Jakich producentów polecacie. Co sądzicie o zastosowaniu wyrobów firmy Daco?
jeśli tak to jak opuścisz auto na koła to amortyzatorem we wskazanym miejscu nie ruszysz czy z tymi prowizorycznymi podkładkami nie ma stuków? może trzeba się przyjżeć drążkom kierowniczym albo tulejom na wachaczach i stabilizatorze
Można przecież odkręcić amortyzatory z jednego końca i sprawdzić, ruch tłoka i luz na tulejach mocujących. 80% że są już zużyte. 20% błąd w diagnozie na podstawie filmu.
Witam --to jest stuk tłoczyska pochodzący z wewnątrz amortyzatora- dla pewności trzeba sprawdzić obsadzenie z karoserią i zawieszeniem czy nie rozkręcone lub wybite tuleje metalowo- gumowe jak wszystko dobrze można jeździć tylko komfort nie taki ( wjechać na stację diagnostyczną i z kontrolować sprawność amortyzatorów )
Też mam zagwozdkę z tymi tulejami - z nimi za nic nie mogę wbić trzpienia, zastanawiam się, czy one w ogóle są potrzebne
Przykreca sie nia amortyzator do tylnej belki (jest tam takie gniazdo w kształcie tulei a na amortyzatorze takze jest tuleja, ktora wchodzi w ta, w belce i potem wszystko razem jest skrecane wlasnie ta sruba) Na zdjeciu zaznaczylem wlasnie to gniazdo gdzie wkladany jest amortyzator i potem wkrecana jest sruba.
Audi A3 to trochę ładniejszy VW Golf, silniki i cała technika są wspólne. Silniki jak to silniki, każdy ma swoje wady i zalety. 1.8 20V 125KM - dużo pali, mało elastyczny. 1.8T 20V - bardzo udany silnik z LPG nie ma problemu, ale przebieg i poprzedni właściciele robią swoje. Także trzeba dobrze poszukać. 2.0 - zwykły 8V z tych tzw. "nie do zajechania",...
Podlewaruj koło do góry, jeśli luz koła będzie, to znaczy że na łożyskach. No właśnie... Jak podlewaruje koło, to nie ma wyczuwalnego stuku, kliknięcia... Więc ten luz i stuk może iść z tulei belki i mocowania amortyzatora?
Urwany uchwyt amortyzatora, to nic innego, jak brak jego ruchów "okrężnych". Ja ucinam trochę gumy z tulei gumowo- metalowej. W ten sposób amortyzator pracuje "luźniej" (ale stabilnie i jest na sztywno skręcony). Wówczas nie ma problemu z obrywaniem się "ucha" zbiornika. Spawasz ucho, obcinasz trochę gumy na tulei amortyzatora i gotowe. Pozdrawiam.
Przede wszystkim stawiam na stabilizatory. Warto przysłuchać się, czy nie ma stuków, bo świadczyłoby to o wybitych tulejach. Amortyzatory - warto rzucić okiem ale jak już poprzednicy napisali - to tylko pośrednia przyczyna.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Amortyzatory wymienione. W tym 85N w moim przypadku trzeba wyjąć tuleje z otworów - te amortyzatory pasują zarówno pod otwór 11 jak i 13mm.
Dodam że można to zrobić też z tyłu. Górne mocowania amortyzatorów i ew. spiąć dół np. dolne tuleje wahaczy
Sprawdziłbym dokładnie dolny wahacz, łożysko wspornika kolumny zawieszenia, tuleję mocowania amortyzatora oraz dla pewności układ wydechowy (plecionkę, wieszaki).
O ile pamiętam należało osadzić silnik na dwóch do tego przeznaczonych tulejach O ile pamiętam silnik w Electroluxach mocowany jest na czterech bolcach zbiornika
ad1 sprężyny niekoniecznie jak nie są popękane ale pewnie do zmiany łożysko amortyzatora ad2. albo cały, albo: końcówka wahacza i 2x tuleje metalowo gumowe ad3. końcówki drążka stabilizacyjnego i gumy w których osadzony jest drążek.
Nie żartuj. Wyciska się stare tuleje po wyjęciu belki, a wciska się nowe.
A nie jest to po prostu odgłos opony natrafiającej na gęsto rozsiane rowki między kostkami? A może tuleja w amortyzatorze się skończyła?
Miałem i mam Vito z niezawodnym silnikiem 2.3D bez turbiny. Poza korozją, nic złego powiedzieć nie mogę. Auto dosłownie tyra, ma za zadanie dźwigać przewoźny warsztat. Jeśli się dba, wymiany oleju, paska, rolek plus bieżące wymiany klocków, auta latają naprawdę duże przebiegi. Na kilkaset tysięcy, wymieniłem półosie łożyska kół i teraz górne łożyska...
Kolego pisałem już, że wymieniłem i jest ciut wyżej. Mi chodzi o to czy są jakieś tuleje pod amortyzatory, przedłużki czy coś. Po prostu nie chce wsadzić gum w sprężyny.
wlasnie.sa gumy pod sprezynami-miedzy sprezyna a nadwoziem.jezeli one sie wytluka moga stukac ale to raczej watpliwe poniewaz sprezyna caly czas naciska do nadwozia a i ona sama fabrycznie jest na poczatku swoich zwojow powleczona materialem gumopodobnym takze stuki sprzezy odpadaja.staukac moga za to wyrobione tulejki metal.-gumowe amortyzatorów a...
Witam Chcę wymienić amortyzatory przód SEAT Altea XL 2007 rok silnik 1.6 MPI. Czy ma ktoś poradę jak to zrobić . Kiedyś wymieniłem w Puncie 2 , ale tam były troszkę inne amortyzatory . Tu jest wkładany amortyzatory do tulei zwrotnicy. Czy trzeba odkręcić półoś . Dzięki z góry pozdrawiam Andrzej Silnik 1,6 MPI 102 km rok produkcji 2007
Co do mocowania amortyzatora po "skosie bocznym", wydaje mi się że jest nie poprawne. Dlaczego ? Ano dlatego, że pod wpływem ciężaru oś względem przyczepki/paki wysuwa się do tyłu na wieszaku - co za tym idzie - amortyzator się "ukręca" przy mocowaniu. U siebie amorki będę montował pionowo pod lekkim skosem, tak żeby pod wpływem ciężaru zmieniły samoczynnie...
Stabilizator? Ostatnio pukało coś w Mercedesie Actros MP3, niby luzów brak, okazało się ze to zwrotnica.
renault tuleja amortyzatora mocowanie amortyzatora uchwyt amortyzatora
identyfikacja układu zasilacza pompa przez stycznik canon mp250 tusze
solar assistant kabel brake radio
Nadmiar tonera w module bębna Xerox WC 6605 Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - wpływ poziomu oleju na osiągi