różnica wynika z tego że dwa pasowne otwory mogły by powodować Naprężenia po skręceniu tego do kupy. To jest margines błędu, każda belka i każda laguna różnią się od siebie o jakieś minimalne wymiary dlatego jedna tuleja jest owalna żeby nie była naprężeń :)
Dlatego temat zamykam.
Tematem tego artykułu jest przegląd kilku pojazdów elektrycznych, które przykuwają uwagę, więc postanowiłem podzielić się nimi z czytelnikami tego forum. Wydają się najbardziej zaawansowane technologicznie i pasują do samodzielnej budowy pojazdów zasilanych energią słoneczną, nawet jeśli nie ma przyrządów ani pomocników, a prace spawalnicze i tokarskie...
niestety belka w dól
ustaw zbieżność,wyważ koła na początek
To oznaczenie twardości śruby. Najmiększa to 5.8; następnie 8.8; lub 10.9 potem 12.9. Wiadomo, im wyższa liczba tym twardsza śruba, wytrzymująca większe obciążenia. Oczywiście podałem tylko najpopularniejsze oznaczenia, najczęściej występujące w motoryzacji.
Raczej na pewno tuleje belki popatrz czy śruby w tulejach znajdują się na środku.Ewentualnie odkręć amor wyjm sprężynę i wtedy poruszaj wahaczem.No chyba że coś po bagażniku ci lata.
Witam Moim zadaniem uznanej firmy która zajmuje się wytwarzaniem tego sprzętu od lat. Np. TRW, Delphi, Febi.... a unikał bym firm nieznanych. Najważniejsze jest żeby były wykonane z materiałów dobrej jakości.
Łał! Spawarka do tego to chyba konkret 8-O. Czy tak poszerzona przednia belka nie pęknie pod pełnym obciążeniem maszyny? Spawarka Lincoln 280c pro. Jak widzisz na zdjęciach materiał 25mm został odpowiednio zafazowany, nie będzie aż takiego obciążenia żeby to miało się zgiąć, mam zamiar połaczyć jeszcze te dwa poprzeczne elementy, ale to dopiero jak...
Witam, Odnośnie pierwszego;wykaszania łuków przy skrętach w lewo. Wyrobiony sworzeń/tuleja belki przedniej,wybite tulejki osi zwrotnicy, zagięte ramię zwrotnicy, zużyte łożyska koła, zagięty drążek wzdłużny układu kierowniczego,czyli geometria układu kierowniczego. Oraz może być też nieodpowiednio wypoziomowany agregat tnący, nierównomierne ciśnienie...
W samochodach Stilo tylna belka nie ma regulacji. Strzalka, lub wycięcie w tulei ustawia się w kierunku jazdy. Tak zamontowałem. Problem rozwiązany. Dodano po 54 Tak jak w poście
Potrzebny specjalny przyrząd,tym bardziej jak są tuleje nie dzielone.Więc zanim skatujesz belkę i nowe tuleje młotem to posłuchaj rady wyżej.
Mam wymienić tuleje tylnej belki w Seacie Leon 1M 1.6 MPI z 2005 roku. Jakiej firmy zastosować tuleje: Lemforder czy Meyle? Kumpel polecił mi, abym zastosował Meyle HD albo OS S3 Audi, ale nigdzie nie mogę znaleźć ogłoszenia. Mógłby ktoś pomóc (at)ElektrodaBot
Pewnie Chińczyk zrobił za szerokie mocowanie ucha amortyzatora albo są różne szerokości tulei, jak brakuje z pół centymetra to skręcaj aż do skasowania luzu. Porównywałeś starą belkę z nową?
Czy zmieniłeś już opony na letnie? Na zimowych oponach przy wysokich temperaturach auto może "pływać". Tuleje tylnej belki mogą mieć takie objawy, złap za tylne koło 2 rękoma i próbuj przekręcać lewo-prawo.
Nie żartuj. Wyciska się stare tuleje po wyjęciu belki, a wciska się nowe.
Wymień tuleje na tylnej belce i na wahaczach na tzw. pełne od S3 i musi być stabilnie.
Tam nie potrzeba aż takiej siły - stare tuleje i tak musisz wybić przecinakiem i młotkiem, nowe dają się bez problemu wcisnąć śrubą. Szukaj czegoś podobnego do tego: http://obrazki.elektroda.pl/3659238100_1...
Witam , postanowiłem wymienić tuleje belki Hutchinson 531560 , po zakupie w sklepie internetowym okazało się , że otwór od kołnierza jest większy niż w starej tulei. W nowej od strony kołnierza wynosi 15 mm a drugiej 10 mm . W starej tulei otwór na całej długości 10 mm . Czy zakupiona tuleja jest nietypowa ? Czy będzie pasowała ? . Proszę o szybką odp...
Temat był już poruszany nie raz, jednak nie moge znależć konkretnej odpowiedzi. Z tego co wiem do belki są przewidziane dwa rodzaje tuleji: metalowa 69mm i z tworzywa sztucznego 72mm. Są dwa rodzaje belek? W sklepie nikt nie potrafi odpowiedzieć na to pyanie. Belki jeszcze nie ściągałem, z tego co widać jest metalowa tuleja, nie da rady wcisnąć tej...
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
Jesli uderzysz badz kopniesz w tylne kolo mocniej i zobaczysz ze tp kolo ma dziwne ruchy a nie stoi sztywno w miejscu to 100% tuleje w belce a nie w wachczach(jesli to nie jest wersja "syncro")bo zwykle golfy nie maja wachaczy maja je tylko wersje "syncro" z napedem 4x4. Koszt takich tulej tu gdzie ja mieszkam to ok.40 za sztuke,
Sprężyny jeżeli są ok, to zostaw. Ja polecam zdecydownie sachsa, ale co dziwne olejowego a nie gazowego! Zakładam to klientom od paru lat i wszyscy zadowoleni. Możesz jeszcze spróbować założyć amorki z Foty produkowane jako ich linia Kager ( w pudełku są bilsteiny) Niestety nie mam doświadczenia co do ich trwałości. Acha no i sprawdz przede wszystkim...
No to albo trzeba pojechać na szarpaki, albo jeden człowiek do kanału i przykłada rękę tuleje, drążki, belka a drugi szarpie za koło.
Audi A3 to trochę ładniejszy VW Golf, silniki i cała technika są wspólne. Silniki jak to silniki, każdy ma swoje wady i zalety. 1.8 20V 125KM - dużo pali, mało elastyczny. 1.8T 20V - bardzo udany silnik z LPG nie ma problemu, ale przebieg i poprzedni właściciele robią swoje. Także trzeba dobrze poszukać. 2.0 - zwykły 8V z tych tzw. "nie do zajechania",...
Witam. Czy ściągaczem tulei tylnej belki z laguny 3 zrobi też lagunę 2? Albo na odwrót, ściągacz z 2 czy zrobi też w 3?
Belka idzie do specjalistycznego warsztatu. Temat do zamknięcia.
No to końcu "pływa jak diabli" ten golf czy jest "stabilny jak diabli"? Co z ta tylna belka? Wywalone tuleje belki tez dają efekt pływania/ wyjeżdżania tylu.
Na tylną belkę nie patrzyłem. Sprawdzę dziś i dam znać. Tuleje belki wymieniałem 3lata temu ale kto wie.
U siebie w Octavii 1 a to jest to samo zawieszenie co golf wymieniłem z przodu amortyzatory, łożysko amortyzatora, poduszki amortyzatora, sworznie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora. Z tyłu amortyzatory i tuleje belki. Całość kosztowała mnie około 1100zl. Auto po remoncie zawieszenia trzyma się drogi jak nowy samochód wcześniej zachowywał się jak...
Zapomniano tu o tym,ze to tył prowadzi autko.Tam są fasolki w tulejach tylnej belki można a nawet trzeba by ją sprawdzić i przeregulowac.Walczyłem i zrobiłem taki temat to na bank to.
Zeimp - skoro piszesz, że tak jest, to tak widocznie jest. :) Ja tak stale o tych Punto... ale co powiecie na poronione mocowanie tylnej belki na 4 tulejach metalowo-gumowych, które się po 20-30K potrafią rozsypać? Wali to tak niemiłosiernie np. na torach, że radia nie słychać. Do tego wielkość wlewu płynu do spryskiwaczy - wielkości złotówki. Trasa,...
Problem rozwiązany, okazało się, że wyrobione były dwie tuleje miedzy belką a mostem, oraz tuleja przednia belki. dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Wychodzi że nie pasuje. Do Yaris 2 tylne belki mają numer: 42110-0d140 lub 42110-0d141 bębny hamulcowe 42110-0d150, 42110-0d151, 42110-0d250 tarcze hamulcowe Do Yaris 3 nr to np. 42110-0d310 Dodano po 52 Po katalog wychodzi też że są inne tuleje belki ale już piasty kół są takie same. W Intercars mają jeszcze że dwie nowe belki.
Audi a8 4e np.Tuleje wahaczy przednich.Można na naprężonym czy nie?Tuleje belki tylnej golf 3, golf 4 np.
w tylnej belce mogą stukać uszkodzone tuleje metalowo -gumowe Dodano po 4 Naprawa wymaga posiadania prasy do wyciśnięcia tulei oraz przyrządu do ustalania wysokości tylnego zawieszenia,przyznaję pracochłonna robota,ale można to zrobić
Witam serdecznie, mam lekki problem z Fiatem Albea 1.2 2004r. Auto lekko mówiąc pływa po drodze i przy mocniejszym hamowaniu ucieka tył. Sprawdzałem zawieszenie, amortyzatory są w bardzo dobrym stanie, sprężyny w trochę gorszym, ale najprawdopodobniej je wymienię, belka siedzi bardzo ładnie. Tuleje na belce z tyłu też, siła hamowania jest dobra, różnica...
Tylne wahacze w punto są na łożyskach. Jeżeli zmienione zostały jedynie tuleje belki (połączenie pomiędzy belką a nadwoziem), to zostały jeszcze te łożyska.
W moim Leon I kiedyś przywaliłem w zimę w krawężnik bokiem tyłem. Wygiąłem metalową felgę, skrzywiłem mocowanie piasty w tylnej belce. Fabrycznych mocowań nie ruszyło. Wymiana belki z piastami na prostą, nowe tuleje belki i auto jeździ nadal prosto i geometria według fabryki.
Jak benzyna to dobry zakup. 1.6 trochę mało dla tego auta, 1.8 jakoś jedzie, 2.0 troszkę pali, a 2.0T przyjemnie się jeździ. W pierwszych 2 silnikach skrzynie piątki są i nie ma z nimi żadnego problemu, szóstki trochę awaryjne. 1.8 problemowe koła zmiennych faz rozrządu oraz przepustnice. Zawieszenie: zbieraj na tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy,...
Można jeśli masz prasę, wyciskarkę, kanał. Wszystko najlepiej robić na kanale, osadzić na kobyłki. Z tyłu trzeba opuścić belkę i bodajże odkręcić przewód hamulcowy.
Co do oleju to kiedys po poprostu w zwyklym 360 rozsypal się nam zawór na pompie olejowej. Siłownik na belce przedniej osi tak jak w bizonie nie niszczy tulei belki i dodatkowo układ też jest mniej podatny na prowadzanie na boki w trakcie przejazdów transportowych Co do pękania to przed kupnem kolega radził aby sprawdzać też ramę do tylnego ramienia.
no to juz wiadomo co to N .. ok a mozesz mi wyjasnic czemu : -0°30` +/- 0°15'.(na minusie) skoro w tabelach co podalem jest : -0°35` +/- 0°25'.(na minusie) - mowie o zawieszeniu 1BA u mnie pochylenie tylu to -1"38' oraz -1"41' wiec sporo bo powinno byc -0"40' +-30' moze sproboje wymienic tuleje belki niby nie wygladaja zle... ale tam nie ma innej regulacji....
Tuleje tylnej belki do sprawdzenia.
Ok 450zł z tulejami przyzwoitej jakości.
Do sprawdzenia tuleje na tylnej belce.
licznik działa bez problemu?, ponieważ prędkość sczytuje z abs,
Przecież to zwykła belka na tulejach.Peugeot juz dawno zrezygnował z głupich rozwiązań w małych wozach.
No ok to ja też będę "płacił" za uzdatnianie a nie za naprawę................ Podaję przykład - wymiana tulei, sworzeń na belce jest zużyty, zakładasz tuleję ORYGINALNĄ - która ze względu na zużycie sworznia/śruby już jest luźna. Mechanik ma do dyspozycji zrobić tak (uzdatnić) lub wymienić CAŁĄ belkę. Pomyśl trochę. Albo oddaj do ASO - zrobią na OK.
ok sprawdze to tylko za bardzo nie mam pojecia jak to wysłuchiwac pewnie bede musial kogos mądrzejszego sie spytac!:) a wlasnie jesli to okaze sie ze to ? czy to jest ciezko do przelozenia?! czy to moze byc np. tuleja belki wahacza?!
tuleja tylny belka tuleja belka tylny wymiana tuleja tylny belka
schemat kombajn bizon cewki laguna pc5580b425 amica
wlacznik swiatla schemat instalacji scenic
Kolejność zapłonów w silniku spalinowym - czynniki wpływające Mercedes ML 2.7 CDI W163 - Skrzynia Biegów Ciągnie na P, N, D