zamowilem wydech yasuni pod kisbee 2t 2013 rok ale koncowk wydechu nie zgadza sie z cylindrem airsal 70cc horizontal.Jak moge to zrobic co moge kupic zeby pasowal https://obrazki.elektroda.pl/75515... Bezpośrednia odpowiedź Najprostszym i technicznie poprawnym sposobem jest wymiana króćca (flanszy) wydechu na wersję przystosowaną do cylindra Airsal...
Tylko w tym silniku raczej tuleja nie występuje, a cylinder ma jedynie utwardzane ścianki, które to utwardzenie już jak widać znikło.
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Bierze olej stąd kopcenie, zużyty cylinder i pierścienie. Jeśli ma (mało prawdopodobne) tuleje cylindrową żeliwną możesz wymienić pierścienie, jeśli tuleja jest nikasilowa marne szanse by wymiana pierścieni pomogła na dłużej (próbować zawsze można).
niestety tu sztywnych reguł nie ma a ten blok pęknięty jest pomiędzy cienką a grubą ścianą sam cylinder w nowszych silnikach nie pęknie bo przeważnie nie ma wciskanych tulei bo cylinder wyrabiany jest w procesie obróbki i potem powierzchniowo utwardzany i obrabiany końcowo jeśli tuleja jest wciskana to też w obrobiony blok i nie ma kontaktu z wodą (tuleja...
Witam! Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc. Umiesz liczyć licz na siebie :) Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika. Odpowiedzi wyżej silnik do kapitalki, to, co dopiszę niżej wyciągając wnioski z twoich wypowiedzi kolego "marian7k" będzie świadczyło o tym dobitnie. ... po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg...
Po pierwsze to w jakim stanie byl cylinder i tlok, czy nie bylo jajo, bo wtedy wymiana pierscieni nic nie da. Dwa czy glowica prosta i nie ma przedmuchu. Trzy to zawory, czy nie sa nadpalone i czy rowno przylegaja. Cztery czy nie ma dziury w tloku, a piec (??? ale nie wiem czy tam jest takie rozwiazanie ale zaznacze to bo wiem ze w mercach bylo cos...
Niby nic. Ale jesteś kulturalny więc Ci odpowiem. Patrzyłeś na ten 4 cylinder? Musiałeś, w końcu głowica zwalona. Co tam widziałeś? Nic nie widziałem i nie czułem. Palcem objechałem cylinder dookoła gładziutki jak pupcia niemowlaka. Żadnego progu, tys, nawet nagaru. Normalny cylinder. Przed włożeniem tłoka namotałem na patyk dość grubą ilość waty,...
Nie miałem czasu aby wcześniej napisać więc moje uwagi będą trochę "historyczne" i histeryczne (dla niektórych!). Po obejrzeniu zdjęć złapałem się za głowę. Czyżby tak wyglądało wnętrze silnika po przebiegu kilku setek km????? Rozbierałem ponad setkę silników ale chyba żaden nie był w tak katastrofalnym stanie. Najgorzej wyglądają: tłok, pierścienie...
Niestety ale w sensie NEGATYWNYM :cry:
Witam. Ostatnio w mojej kosie odpadł tłumik okazało się że cylinder na łączeniu z tlumikiem odpadł. Mam pytanie czy jest jakiś klej silikon co by to sklepu? Szukałem bo internecie cylindra ale nie mogę znaleźć może szło by to skleić czymś?
jak zrobisz szlif cylindra to jak chcesz zostawić tłok jak będzie latał po cylindrze?
Dlaczego wymieniałes tuleję i czy przed wymianą też były stuki? Na którym cylindrze była wymiana tulei?
Pierścień ,,ogniowy '' ma temperaturę pracy podobną do normalnej tulei cylindrowej w tym miejscu ,gdyż ciasno przylega do tulei cylindrowej.Głównym zadaniem w/w pierścienia jest między innymi utrzymanie w czystości górnej częsci tłoka nad pierścieniami ( ma ona mniejszą średnicę wewnętrzną niż tuleja w której jest osadzona.Tłok też nad pierścienimi...
Tuleje i tłoki? Tak jak motor i samochód. Normalnie pracuj tylko nie przeciążaj silnika. Dbaj by temperatura silnika była na zielonym polu na dwuwskaźniku.
Zmierz ciśnienie sprężania. Wykręcasz świecę, wkręcasz przyrząd, gaźnik otwierasz maksymalnie i kręcisz silnikiem z rozrusznika przez kilka sekund. Odczytujesz wynik. Poniżej wskazanej wcześniej wartości kwalifikuje silnik do remontu. Zużyty jest cylinder i tłok. Wymiana pierścieni na zowalizowanym cylindrze pogorszy jeszcze sytuację, bo założysz okrągłe...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Sama rysa to nie jest problem, jest nim zużycie cylindra. Duże przerwy na zamkach to właśnie tego efekt plus wytarcie samych pierścieni. Jeżeli chcesz reanimować trupa to jedyne co możesz zrobić to wymiana pierścieni. jednak nie masz żadnej gwarancji, ze będzie lepiej a nie gorzej. Jeżeli będziesz miał szczęście i się poprawi, to nie na długo. Można...
Witam. Wymiana pierścieni wiąże się z kosztami zwalenia głowicy i michy olejowej (uszczelki, planowanie głowy). W zależności jak masz wyrobione tuleje, może pomóc wymiana albo nic nie da. Ale jak już jesteś na tym etapie to zmierz śrubą mikrometryczną zurzycie cylindrów - jak są w normie porównaj z wartościami katalogowymi to wymieniaj. Ale skoro tyle...
Tam nie ma nicasilu, weź tam zapodaj nową tuleję w 4t jest to dość prosta operacja bo nie trzeba wycinać okien jak w 2t. Roztaczaj dotąd aż zniknie oryginalna tuleja i będzie samo aluminium.
Volvo S60 DRIVe (115 KM) z uwaga 2010r. prod.! Już dwa razy wymieniałem wtryskiwacz trzeciego cylindra (w komplecie muszą być również rurki paliwowe - gwarancja wtrys.). To pewnie będzie znów jakiś hit z volvo... Robota nie jest najgorsza z wymianą, tylko te przewody paliwowe - ło matko...
https://filmy.elektroda.pl/14_1717530950... Niestety tuleja na 4 cylindrze leci woda przez noc prawie caly zbiorniczek wyrównawczy się opróżnił. Albo przeżarta albo pękła
Tłok od Rometa to zły pomysł, w szczególności pod względem jakości i podatności na puchnięcie. Nie wiem jak wygląda tam układ kanałów, dla których ma znaczenie położenie zamków pierścieni w tłoku oraz szerokość nóżki tłoka od strony dolotu, jak również całkowita wysokość tłoka aby zapewnić kąt otwarcia dolotu. Większość dobrych tłoków od skuterów zaczynają...
Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już...
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
Tak, w tych silnikach, tłok jest twardszy niż cylinder. Człek się całe życie uczy i głupi umiera, :) już nie kupię takiego bez żeliwnej tulei.
Może Kolega napisze jak interpretować ubywanie płynu po zalaniu cylindrów. Brak szczelności na połączeniu tłok-pierścień tuleja. Kwestia jeszcze tego ile ubywa i po jakim czasie.
Moja sprezarka ifa w środku. Tłok gładki wał bez luzów tuleja cylindra bez rys i progu ale ze śladami oleju w górnej części tłoka i na zaworach-wymiana pierścieni pomoże? Na wale nie widać czerpaków czy występów do podnoszenia oleju dla smarowania rozbryzgowego ale łożyska są kulkowe. Jest jakaś różnica pomiędzy wersją smarowaną ciśnieniowo i rozbryzgowo?
Wyjęcie tłoków niby prosta sprawa, dół silnika odkryty. Czy sugerujesz wymianę pierścieni tłoków? Tylko jeśli zmieniać pierścienie na tłokach to zaraz pojawi się zapytanie czy panewek nie wymieniać i czy tulei cylindrów nie wymieniać...?
Gdzie podkładka miedziana pod tuleję- została? http://www.rolniczysklep24.pl/index.php?... została włożona pod tuleje
Czy ta wymiana tłoków wiąże się ze szlifowaniem cylindrów na nadwymiar? Czy tylko nowe tłoki na stare tuleje?
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Oleju nie brał, spod korka nie dmuchał, zastanawia mnie tylko ten luz między cylindrem a tłokiem. Jutro będę myślał 🤔
Możesz zastosować ten nominał, tylko jak się zużyje ten układ, to znowu czekała będzie Cię wymiana tulei i tłoka na nominał.
A czy jest sposób np kupić nowy tłok z pierścieniami a zregenerować cylinder? Tuleja itp?
Witam Jak się wyciąga tuleje cylindrów w Ursusie C-330M? Mam problem przedostawania się oleju do ukł. chłodniczego. Poza tym ma dwa małe pęknięcia zaczynające się od krawędzi otworu w tłoku tj. wejścia do "komory wirowej" (chyba tak to się nazywa). Zastanawiam się teraz co z tym zrobić? Czy nawiercenie zatrzymało by pękniecie czy wymiana tłoka czy komplet...
Jeżeli okaże się jednak że masz słabą kompresję i będziesz już chciał wymieniać pierścienie to zanim je kupisz zmierz średnicę tulei cylindrów i tłoków. Może okazać się że wymiana pierścieni nie będzie miała sensu. Kolejna sprawa przy pomiarze kompresji to "próba olejowa" - poczytaj o tym. Za słabą kompresję mogą być również odpowiedzialne zawory głowicy.
Nie wiem jak wygląda tuleja cylindra w roverze, ale w ciągnikach używa się miedzianych lub aluminiowych podkładek do regulacji głębokości osadzenia
Witam, mam taki problem z Mercedes actros 2017. 3 razy już przedmuchało uszczelkę pod głowicą, na 6 cylindrze, raz po lewej raz po prawej stronie, głowica była już sprawdzana w łodzi i nie wykazała, że jest skoszona lub wykrzywiona, dostałem 2 sugestie żeby wymienić tuleje na tym cylindrze bo może się opuściła lub ma wadę fabryczną. 1 raz wydmuchało...
Dziwnie się składa, że pierwszy raz remontowałem silnik Majorka, łącznie z wymianą tulei i wymianą tłoków. Wyspawałem ściągacz przez godzinę i bez problemu wymieniłem cylindry. Silnik był naprawdę zniszczony. Prędzej rozmawiałem z mechanikiem, który kiedyś pracował przy Majorkach jako mechanik i nie zajażył problemu, jego sposób na ustawienie zaworów...
Witam, fakt - wiekszosc pierscieni jest juz od dawna stalowych / chromowanych i nie za bardzo jak maja sie one 'dotrzec do tulei cylindra'..? Nawet 'olejowe' - obserwuje je od lat, ze sa na ogol 3-czesciowe, skladane : dwa cienkie i pomiedzy nimi sprezynka takze stalowa. Chromowane pierscienie maja 5 - 7 razy mniejsze tarcie o tuleje, niz dawne pierscienie...
Robię teraz remont kapitalny może nie ten typ silnika, ale same części + tuleje cylindra (robota) + głowica 16V (robota) na porządnych gratach (trochę z ASO) 5 000 PLN
Rysa ta jest głęboka czy nie? Delikatne ryski zawsze będą występowac. Wymiana tulei i tłoka nie jest aż taka droga. ;p
aaa, zasugerowałem się że pisał o loncinie... no to trzeba rozebrać i ocenić skalę zniszczeń, te nie mają żeliwnej tulei więc trzeba przyjrzeć się gładzi cylindra jak wygląda, ale sam silnik konstrukcyjnie jest fajny https://www.youtube.com/watch?v=HtPFEBsq...
Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam...
Witam. Chodzi o pojazd Scania R380 z 2007 roku. Powód usterki: przegrzanie silnika około pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego, który wyciekł przez rurę retardera. Objawy usterki: raczej biały dym lub para przedostająca się do miski olejowej oraz rurą odpowietrzającą gazy z pokrywy zaworów i lekko wyczuwalny stuk na trzecim, czwartym cylindrze. Oraz...
Nie wiem co to za silnik ale żeby jeździł jak nówka to szlifowanie cylindrów i wymiana tłoków jest niezbędna jeżeli są w górnej części tulei progi wyczuwalne palcem. Bez tego będzie słabo reagował na gaz i będzie miał zawsze jakieś 10% mocy mniej niż z nowymi tłokami niezależnie od zabiegów jakie będziecie Państwo wokół tego silnika czynić.
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
Honda ma aluminiowy cylinder i rozrząd napędzany paskiem, Briggs ma kola zębate. Pierwsza wymiana oleju, w Briggsie, po pięciu godzinach, ze względu na żeliwną tuleję.
tuleja cylinder cylinder tuleja tuleja cylinder demontaż
intel reakcji silnik elektryczny naprawa technikum elektroniczne pierwsza klasa
Akumulator LiFePO₄ lub AGM do turbiny wiatrowej 400 W – dobór, pojemność, marki, zalecenia Candy pralka – czerwony symbol odważnika na wyświetlaczu: przyczyny, modele, diagnostyka