Jeśli rozrząd ok, kompresja ok, zostaje układ paliwowy. Wtryski, pompa. Albo źle rozpyla albo jednak coś nie tak z kątem wtrysku albo ciśnienie paliwa na tych dwóch cylindrach. Wiesz no do dobrego specjalisty oddałem potem sam patrzyłem jak rozpyla podmienialem wtryski no wszystko dobrze działa tez myślałem ze paliwo ale skoro jest dostarczane tylko...
Witam Kolegów, Ponieważ nie zajmuję się mechaniką zawodowo, potrzebuję porady bardziej doświadczonych Kolegów: Pojawił się dość intensywny wyciek oleju gdzieś na styku głowicy i tulei drugiego cylindra, od strony ścianki grodziowej. W zasadzie nagle. Po niedługim czasie dał się słyszeć również charakterystyczny syk uciekającej kompresji, co czuć było...
niestety tu sztywnych reguł nie ma a ten blok pęknięty jest pomiędzy cienką a grubą ścianą sam cylinder w nowszych silnikach nie pęknie bo przeważnie nie ma wciskanych tulei bo cylinder wyrabiany jest w procesie obróbki i potem powierzchniowo utwardzany i obrabiany końcowo jeśli tuleja jest wciskana to też w obrobiony blok i nie ma kontaktu z wodą (tuleja...
Witam. Robię generalny remont silnika mojego Volvo 740 2.4 TDiC 89r. Jak w temacie interesuje mnie wymiana tulei cylindra. Są już na oryginalnych ślady eksploatacji, głównie wyczuwalne paznokciem progi na górze cylindra. Wie ktoś jak wymienić tuleje? Kupie oryginalne tuleje Kolbenschmidta od kolegi z hurtowni (35zł/szt. jak dla mnie) Tylko jak je wymontować?...
Witam. Pytanie brzmi: czy mogę wymienić jedną z tulei cylindra ze zwykłej na tuleję z pierścieniem ogniowym? Czy pierścień ogniowy ma wpływ na spalanie paliwa? Czy cylinder z pierścieniem ogniowym będzie spalał paliwo w ten sam sposób? Czy silnik będzie pracował równo? Moje wątpliwości biorą się stąd że nie wiem czy cienki metalowy pierścień może się...
Sama rysa to nie jest problem, jest nim zużycie cylindra. Duże przerwy na zamkach to właśnie tego efekt plus wytarcie samych pierścieni. Jeżeli chcesz reanimować trupa to jedyne co możesz zrobić to wymiana pierścieni. jednak nie masz żadnej gwarancji, ze będzie lepiej a nie gorzej. Jeżeli będziesz miał szczęście i się poprawi, to nie na długo. Można...
witam Mam pękniętą tuleję cylindra i muszę ją wymienić. Tuleja to typ mokry uszczelniana oringami w bloku. Pomiędzy blok, a górny kołnierz ( na którym opiera się tuleja w bloku) przychodzi podkładka. Pytanie czy w zależności od grubości tej podkładki reguluje się wysokość tulei względem bloku, czy występuje ona w jednej grubości? Jeżeli ktoš posiada...
Witam. Potrzebuje info na temat wymiany tulei cylindra blok master 2.5 dci rok 2003 115km .
Witajcie, Blok, tłoki, wał, głowica - dałem wszystko do zmierzenia Wał jak tylko szlifierz spojrzał, to powiedział "Panie, przecież to stan idealny, ktoś już szlifował" Tłoki są OK. Blok, no cóż, po pomiarach wyszło, że można montować nowe pierścienie i będzie dobrze. Na pytanie czy będzie dobrze na rok czy na 10 lat dostałem odpowiedź "jak na 10 lat,...
Zamierzam wymienić silnik w Corsie z 95r. czy mogę zamiast fabrycznego 1.4 16v X14XE zamontować 1.6 16V X16xe np z Tigry? 18tys km temu zrobiłem kpl. remont silnika, (szlif wału i korb na 1-szy, nowe tuleje cylindrów+pierścienie nominał, kpl zaworów+ nowy rozrząd) ale stopniowo silnik podupadał na zdrowiu i teraz po pomiarach wiem, że nie mam kompresji...
Tłok od Rometa to zły pomysł, w szczególności pod względem jakości i podatności na puchnięcie. Nie wiem jak wygląda tam układ kanałów, dla których ma znaczenie położenie zamków pierścieni w tłoku oraz szerokość nóżki tłoka od strony dolotu, jak również całkowita wysokość tłoka aby zapewnić kąt otwarcia dolotu. Większość dobrych tłoków od skuterów zaczynają...
Witam. Wymiana pierścieni wiąże się z kosztami zwalenia głowicy i michy olejowej (uszczelki, planowanie głowy). W zależności jak masz wyrobione tuleje, może pomóc wymiana albo nic nie da. Ale jak już jesteś na tym etapie to zmierz śrubą mikrometryczną zurzycie cylindrów - jak są w normie porównaj z wartościami katalogowymi to wymieniaj. Ale skoro tyle...
1-Zdjęcie głowicy i ocena zaworów ,gniazd zaworowych prowadnic zaworów i tulei cylindrów. 2-W tych silnikach często psuje się uszczelka głowicy(metalowa) 3-Warsztat daje gwarancję na usługę. Można wymienić same uszczelniacze bez zdejmowania głowicy ale to tylko kilka śrub mniej niż z zdjęciem czapki.I będzie porządnie.
Jeżeli okaże się jednak że masz słabą kompresję i będziesz już chciał wymieniać pierścienie to zanim je kupisz zmierz średnicę tulei cylindrów i tłoków. Może okazać się że wymiana pierścieni nie będzie miała sensu. Kolejna sprawa przy pomiarze kompresji to "próba olejowa" - poczytaj o tym. Za słabą kompresję mogą być również odpowiedzialne zawory głowicy.
Sprawa z wymiana tłoków i tulei chyba się wyjaśniła. Jeden tłok w bardzo kiepskim stanie, drugi znacznie lepszy. Pytanie jak demontuje się te tuleje cylindrów? Czy lekko można próbować od dołu wybijać czy jak? Panewki w przyzwoitym stanie, wartości nominalne więc i takie zakupię. Natomiast chyba nie ma wyjścia i trzeba taki zestaw naprawczy założyć...
Toku, dziękuję za dobre słowo. Mógłbyś się podzielić swoim doświadczeniem i wskazać, co można było zrobić lepiej, lub prościej. Przydałoby się to mnie i innym, którzy sami zdecydują się na naprawę. Ja pracowałem intuicyjnie, a to nie zawsze najprostsza droga do celu. Rady fachowca są nieocenione. Owik, żeby nie być gołosłownym, proszę, wymień te rażące...
Remont kapitalny to nie wymiana pierścieni. Blok się nie krzywi i nie wolno go zbierać! Jeżeli się pokrzywił to znaczy, że był silnie przegrzany i żeliwo straciło stabilność, więc blok złom. Tuleje wytarte, bo w chwili założenia pierścień już były zużyte. Pierścienie zamiast ślizgać się po warstwie oleju trzymającym się w honie szlifowały cylinder.
Czegoś nie rozumiem... Kolega napisał: Witam Jak się wyciąga tuleje cylindrów w Ursusie C-330M? Mam problem przedostawania się oleju do ukł. chłodniczego. Oringi tulei to chyba troszkę nie w ta stronę by puszczały. No chyba ze się mylę, to niech mnie ktoś poprawi :> Raczej się nie mylisz To co jest na górze zawsze spływa na dół odwrotnie raczej nie....
Ja bym bez namysłu zmieniał na X18XE1 bo z tym X16SZR to nawet wyprzedzić bezpiecznie się nie da, X16XEL też już da się po ludzku jeździć ale tym to za bardzo olej zasmakował i bardziej awaryjne niż 1.8 a spalanie też nie mniejsze jak nie większe nawet. Po co mieszasz. X16SZr to 75 KM - da się całkiem fajnie w Astrze jeździć. Wymiana na inny to ładowanie...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Choć mówi się że" od Iveca to z daleka" w tym wypadku muszę cursorowi wystawić wyższą ocenę.Fakt jest tam jedna głowica na wszystkie cylindry (ponad 200kg)jednak tuleje zawsze nominalne w granicach tolerancji, mikrometrowe mosiężne podkładki regulacyjne,które jednocześnie uszczelniają.Nadmienie że jeszcze się nie spotkałem z wżerami w miejscach pod...
nie koniecznie musi być zatarty, może równie dobrze wtrysk być zdechły (lejący) i też na zimnym będzie kopcić na biało/szaro bo tam mieszanka zapalać się nie będzie puki się nie nagrzeje. Te Deutze są bardzo trwałe i bardzo dobre, wystarczy dbać o czystość żeberek cylindrów, żeby miał dobre chłodzenie (od czasu do czasu myć go porządnie karcherem po...
Sprzedawca podaje średnice kołnierza przy tulei cylindra. Patrz na wymiar wewnętrzny, jeśli się zgadza to musi pasowac.
Dziekuje za szybka podpowiedz, ale tu wlasnie robi sie problem. mieszkam w Islandii i niestety nie ma tu takiego warsztatu, ktory sprawdzilby glowice na goraco. Wczesniej mialem inna glowice, dalem do sprawdzenia i stwierdzili, ze wszystko OK. Po kilku dniach okazalo sie, ze mam niewielki wyciek plynu chlodniczego. zaczalem wiec "macac" co moze byc...
az tak to ci sie nie rozszezy wloz pierscien do cylindra i sprawdz najprostszy sposób to włożenie żyletki jeśli nie wejdzie w ta przestrzeń pierścień możne pęknąć przy wkładaniu tłoka w cylinder jeśli będzie za duża czyli tuleje już są częściowo wydarte sprawdź jakie masz progi i czy widać rysy po honowaniu bo jeśli ich nie ma to same pierścienie na...
jestem posiadaczem clio 1 z 95r z silniczkiem 1,2 energy. Stawiałbym na remont a jego cena na pewno nie przekroczy 2000zł.Swój już dwukrotnie reanimowałem i nigdy nie wydałem więcej niż tysiąc a przebieg mojej reni to już ponad 500 TYS KM!!!bez szlifu tulei zaznaczam- łatwo kupić drugie nowe lub używki na szrocie.Ostatnio ściągnąłem głowice bo uszczelka...
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.8mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją to można zrobić szlif i założyć nadwymiarowy tłok. Może...
Cześć. W podobnej sytuacji postawiłem na tulejowanie cylindra. Żeliwna tuleja załatwiła problem. Koszt (kilka lat temu) 100 zł. plus oczywiście nowy komplet pierścieni nominalnych. Wskazane byłyby pierścienie np. chromowane, ale i zwykłe dają radę choć trzeba się liczyć z ich wcześniejszym zużyciem. Koszty demontażu i montażu pomijam, gdyż robiłem to...
Kolego tuleje mają wystawać z bloku- regulowane podkładkami na tulejach. Po objawach dane na równo z blokiem. Gdzie podkładka miedziana pod tuleję- została?
Panowie myślę że jednak w tym silniku luz reguluje się wymianą szklanek. Na zdjęci widać że są to zwykłe szklanki (nie hydrauliczne), leżą na trzonkach zaworów i są bezpośrednio naciskane przez krzywki wałków rozrządu. Szklanki od spodu mają cyfrowe oznaczenia i są różnej grubości (mierzyłem mikrometrem). To że zrobiły się rysy to ewidentna wina ciała...
Sam wał idzie do szlifu Jakiego szlifu? Szlifuje się cylindry, a nie wały. Jak zeszlifujesz, to co ci zostanie? Jeszcze większe luzy? No chyba, że ktoś "poprawi" Ci ten kawałek czopa oraz zrobi nową tleje brązową kosza. Jednak do tego potrzebne są NIEZNISZCZONE nakiełki i w zasadzie rozpołowienie wału. Chyba się nie opłaca. Taniej wyjdzie nowy wał...
Witam. Mam problem przy remoncie mojej nowo nabytej 3jw60. Przy rozbieraniu sprężarki do ogólnego czyszczenia zauważyłem, że tulejka wału przy bocznym cylindrze jest rozsypana. Właśnie tu jest moje pytanie. Czy może lepiej kupić inny wał czy próbować samemu kupić gdzieś tulejkę i wymienić? Pytanie też do Was - Czy trudne jest rozebranie, wymiana tulejki...
Możesz zastosować ten nominał, tylko jak się zużyje ten układ, to znowu czekała będzie Cię wymiana tulei i tłoka na nominał.
Rysa ta jest głęboka czy nie? Delikatne ryski zawsze będą występowac. Wymiana tulei i tłoka nie jest aż taka droga. ;p
Mógłbyś mi dokładnie opisać co znaczy blok się gilzuje?. To się gilzowanie cylindra nazywa - oryginalny cylinder jest rozwiercany i wciska się w niego tzw. suchą tuleje - przy obecnej podaży używanych silników zupełnie nieopłacalny zabieg.
Ja przeróbkę układu to rozumiem wywalenie tego co jest w plecaku i przejście na rozdzielacz zewnętrzny i na zewnętrzne sterowanie. Inaczej na tych gratach co jest teraz to nie ma za mocno sensu. A powiedz jeszcze, co masz na myśli pasowanie tulei? Chodzi o pasowanie cylindra z tłokiem czy jeszcze o coś innego? Bo ja jeszcze nie kupiłem nic ale byłem...
Witam, próg na cylindrze wygląda na ponad "5 setek" - bardziej ok. "dychy", czyli 0,1 mm, ale to jeszcze nie jest duży problem - bo można to "reanimować własnoręcznie", tylko nie żadnym "papierkiem ściernym" - a skrobakiem, bo po papierze ściernym drobinki korundu - zawsze się "zaplączą w silniku" i go "wyorają"... Wg tzw. "Starych Fachowców" od motocykli,...
aaa, zasugerowałem się że pisał o loncinie... no to trzeba rozebrać i ocenić skalę zniszczeń, te nie mają żeliwnej tulei więc trzeba przyjrzeć się gładzi cylindra jak wygląda, ale sam silnik konstrukcyjnie jest fajny
Pompy zamieniłem miejscami, tak samo wtryski i popychacze od pomp, i zawsze nie pracuje 4 cylinder, licząc od strony rozrządu. Założone nowe nadwymiarowe tłoki i pierścienie, szlif wału i tulei, nowe uszczelnienia, remont głowicy. Turbo po regeneracji. Silnik był w serwisie Deutz, sprawdzili wtryski i zregenerowali. Pompki gdzieś wysyłali do sprawdzenia,...
Nie miałem czasu aby wcześniej napisać więc moje uwagi będą trochę "historyczne" i histeryczne (dla niektórych!). Po obejrzeniu zdjęć złapałem się za głowę. Czyżby tak wyglądało wnętrze silnika po przebiegu kilku setek km????? Rozbierałem ponad setkę silników ale chyba żaden nie był w tak katastrofalnym stanie. Najgorzej wyglądają: tłok, pierścienie...
Niby nic. Ale jesteś kulturalny więc Ci odpowiem. Patrzyłeś na ten 4 cylinder? Musiałeś, w końcu głowica zwalona. Co tam widziałeś? Nic nie widziałem i nie czułem. Palcem objechałem cylinder dookoła gładziutki jak pupcia niemowlaka. Żadnego progu, tys, nawet nagaru. Normalny cylinder. Przed włożeniem tłoka namotałem na patyk dość grubą ilość waty,...
Witam, mam taki problem z Mercedes actros 2017. 3 razy już przedmuchało uszczelkę pod głowicą, na 6 cylindrze, raz po lewej raz po prawej stronie, głowica była już sprawdzana w łodzi i nie wykazała, że jest skoszona lub wykrzywiona, dostałem 2 sugestie żeby wymienić tuleje na tym cylindrze bo może się opuściła lub ma wadę fabryczną. 1 raz wydmuchało...
bogdan3211 zaczynasz chłopie od d..y strony. W takich zabytkach należy najpierw przeprowadzić gruntowny remont kapitalny zespołu napędowego: szlif cylindra, wymiana tłoka na nadwymiarowy, nowe pierścienie, sprawdzenie przylegania głowicy i ewentualne jej dotarcie, regeneracja wału napędowego, wymiana sprzęgła i ewentualna wymiana tarcz, regulacja skrzyni...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Witam szanownych forumowiczów. Opiszę swój problem , a może znajdzie się ktoś kto na tych modelach zęby zjadł i pomoże:-). Zacząłem remont Ursusa, bo zaczął stukać metalicznie podczas pracy. Jak sprawdziłem wał, to nadawał się do szlify. Silnik wyjąłem i wał do szlifierza. Kiedy miałem tłoki na wierzchu, to ukazała mi się przyczyną szukania czyli na...
Dlaczego wymieniałes tuleję i czy przed wymianą też były stuki? Na którym cylindrze była wymiana tulei?
Czasem puści biały dymek ale to od temperatury pewnie chodź swoją drogą sonda do wymiany bo sadza i woda w wydechu. Ta sadza to jest właśnie olej który ubywa. W skrócie, silnik przegrzany silnik złom, rozhartowane tuleje cylindrów, owalizują się w bardzo szybkim tempie, co prowadzi co szybkiego wyeksploatowania silnika, mało tego, szlif i wymiana tłoków...
No, to mało optymistyczny wniosek... Na szczęście mam na ten skuterek gwarancję wystawioną miesiąc temu, więc jeśli to faktycznie cylinder to MUSZĄ to zrobić w ramach naprawy gwarancyjnej. Zwłaszcza, że żaden przegląd nie został pominięty, pierwszy się wykonuje po 300 km a skuter ma zaledwie niepełne 200. Pytanie czy ktoś się może czepnąć do tego castrola,...
Witam Przyczyną przybywania oleju w misce olejowej było złe spalanie ropy a co za tym idzie spływała ona po ściankach cylindrów do miski spowodowane to było przegrzaniem a w konsekwencji zatarciem silnika wymiana pękniętej głowicy na nic się zdała,jak wspomniał w.w kolega rozhartowanie tulei cylindrowych,no i wymiana silnika. P.S muszę dodać że do rozkręcenia...
Zmierz ciśnienie sprężania. Wykręcasz świecę, wkręcasz przyrząd, gaźnik otwierasz maksymalnie i kręcisz silnikiem z rozrusznika przez kilka sekund. Odczytujesz wynik. Poniżej wskazanej wcześniej wartości kwalifikuje silnik do remontu. Zużyty jest cylinder i tłok. Wymiana pierścieni na zowalizowanym cylindrze pogorszy jeszcze sytuację, bo założysz okrągłe...
Rozkręciłem silnik i okazało się że ten silnik nie ma żeliwnej tulei, natomiast gładź cylindra nie jest porysowana, ale są na niej głębokie wżery (bardzo wyraźnie widoczne i wyczuwalne pod palcem) - swoją drogą może wie ktoś skąd takie pionowe wżery mogły się wziąć? I pomimo że byłem nastawiony negatywnie do efektów naprawy to postanowiłem spróbować...
Finalowo samochod stal w warsztacie ponad pol roku . Do rozwiercania/szlifowania nie doszlo .Jeden "majster" z podejrzeniem zwrocil uwage na duzy luz tlokow w cylindrach , nie byl pewien lecz po wyciagnieciu tlokow ponownie okazalo sie ze jeden z nich obijal sie o tuleje podczas pracy i dzwonil .Wymiana wszystkich tlokow na nowe zakonczyla sprawe ....
Pęknięta tuleja 4-rtego cylindra. W sumie częsta usterka tego silnika. Powiedz mi da się to jakoś naprawić, wymienić bo to już jakiś trop a nie wymiana silnika jak mi sugerowali pseudo-mechanicy!!
Luz spowodowany jest w większości zużyciem tłoka , choć tuleja cylindra również ma znaczenie . Oszlifowanie klawiszy odrobinę wyciszy silnik , ale stukania nie pozbędziesz się . W ostateczności jazda kończy się pęknięciem pierścienia lub tłoka . Wymiana pierścieni na krótko pomoże , ustabilizuje trochę tłok , lecz taka naprawa na 2 lub 3 tys. km. bez...
Płyn wywala bo dostają się do niego spaliny , przez głowicę lub pękniętą tuleję cylindra . Sprawdzanie głowicy na szczelność nigdy nie jest na 100% ponieważ nie można tak do końca stworzyć warunków takich jak w silniku , chodzi o naprężenia wywołane dokręceniem śrub głowicy , to właśnie po dokręceniu śrub pokazuje się nieszczelność . Miałem kilka takich...
Moim zdaniem silnik do remontu - kopci na biało plus "masło" widoczne na nakrętce oleju, to wg mnie uszczelka głowicy do wymiany plus planowanie głowicy. Przed ewentualną wymianą uszczelki należy dokładnie zbadać głowicę na szczelność, bo może być pęknięta (lub tuleja cylindra). Np. w aucie syna (Lanos 16-zaworowy), w krótkim czasie zakładano 2 razy...
Jeszcze dwa lata temu w ciemno E-lux, ale teraz zrobiły się głośne i są słabo wyważone (drgają), a jak zajrzałem pod spód (o zgrozo!) oszczędności na każdym kroku flagowa seria EWFL cała jest na plastykowym amortyzatorze(!) zarówno tuleja jak i cylinder!. To już nie ten Electrolux..... Wiesz co Ci odpiszę? W d.upie byłeś i g.ówno widziałeś. Bez komentarza....
Nie wiem co to za silnik ale żeby jeździł jak nówka to szlifowanie cylindrów i wymiana tłoków jest niezbędna jeżeli są w górnej części tulei progi wyczuwalne palcem. Bez tego będzie słabo reagował na gaz i będzie miał zawsze jakieś 10% mocy mniej niż z nowymi tłokami niezależnie od zabiegów jakie będziecie Państwo wokół tego silnika czynić.
Szukam odpowiedzi na pytanie:Czy da się zregenerować silnik mondeo w tzw:"systemie nowe tuleje na stare tłoki". Ale od początku.Samochód marki Ford Mondeo z silnikiem: O pojemności 1.8 16v rok produkcji 93.Przebieg około 200 tyś.kilometrów na samej benzynie.Nigdy nie naprawiany i nie przegrzany. Niewielkie zużycie oleju i lekkie dymienie na niebiesko...
Witam, pacjent jak w temacie - CC 700 - wersja z katalizatorem i gaźnikiem Aisan. Przebieg 90k Problem ze stukającymi zaworami w tym silniku miał chyba każdy posiadacz tego autka. Niestety natrafiłem na egzemplarz wyjątkowo denerwujący. Zaczęło się dosyć niewinnie od stukających popychaczy podczas uruchamiania silnika po postoju. Później problem nasilał...
spękane klamki w drzwiach, pęknięty włącznik świateł, dziurawy mieszek + pęknięta gałka lewarka biegów itd.. Widać, że samochód nie miał łatwego życia albo/i ma spory przebieg. To są głupoty ale 5 zł nie kosztują..wyjdzie z 250-300 zł które trzeba bezsensu wydać. Kolego.. co to są za kwoty.. ;-) Poza tym jak ktoś dużo jeździ to mogą być tarcze do wymiany,...
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
Witam. 2,5L. W 2001 roku zmodyfikowano silnik VM poprzez przeprojektowanie głowic i wprowadzenie nowoczesnych technologii dystrybucji paliwa. Oznaczenie kodowe R 425 DOHC oraz zmieniana nazwy na CRD. Zastosowano zamiast czterech osobnych jedną wspólną głowicę z dwoma wałkiem rozrządu i o 4 zaworach na cylinder. Do napędu wałków zastosowano pasek zębaty...
Wyjaśnij jedną rzecz. To jest Twój motor, czy zamierzasz go kupić? Motocykl nie jest mój, zamierzam kupić a młody sprzedawca zamieścił na aukcji prezentację. Cylinder miał szlif + tłok wossner, więc musi być tuleja żeliwna dodatkowo miał planowaną głowice oraz cylinder. Czy w tym motorku stosuje się grubsze uszczelki pod głowicę po takich remontach...
Części dostępne w sklepie firmowym Airpol, na telefon z wysyłką za pobraniem. Na dzień dobry do przejrzenia/wyczyszczenia zawory, zużyte do szlifu na płycie traserskiej itp. przy użyciu papieru ściernego, lub do wymiany. Najczęściej nic się w nich nie psuje, tylko podlega naturalnemu powolnemu zużyciu. Gdy wyjmiesz zawory to zobaczysz wnętrze tulei...
A czy ktoś zastosował już ten zestaw tłoka i cylindra zmodernizowany. Bo u mnie są cztery pierścienie. A może pierścienie wymienić tylko? Chodzi cały czas o c 330 Wymiana samych pierścieni nic nie da. Wymienia się cały zestaw tłok + tuleja. Tylko kupuj uszczelniacze te niebieskie. Są dwa rodzaje tłoków na pierścienie i uszczelniacze. Wpierw musisz...
Możesz od dołu wymienić pierścienie, ściągasz misę, wyciągasz wał, wyciągasz korbowody z tłokami, raczej olej ci bierze przez gumki zaworowe w głowicy niż przez przez pierścienie, najprościej sprawdzić ciśnienie sprężania, porównać z ze sprężaniem fabrycznym i masz na tależu co robić-- niskie ciśnienie pierścienie+szlif tulei(w perszingach tuleje są...
Z całym szcunkiem (at)CameR ale wydaje mi się, że przyczyna nie leży w tym na co zwróciłeś uwagę. Oczywiście wszystko co napiałeś to prawda ale za dużo w tym teorii, a za mało praktyki. Zacznę od docierania, prawdę mówiąc nie znam żadnego punktu szlifierskiego który docierał by silnik na zimno, a juz napewno nie robi tego nikt w warsztach łącznie z...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
Po długim czasie, wreszcie pojechałem z korpusem do zakładu szlifierskiego. Gość, nie dosyć, że za wstawienie tulei krzyknął 600 zł, to powiedział jeszcze, że taka operacja wymaga nagrzania cylindra (aby zamontować tuleję) co może doprowadzić do uszkodzenia gniazd zaworowych. Ogólnie to facet zupełnie nie był zainteresowany taką robotą (naprawdę profesjonalny...
Mam problem ze sprzęgłem w aucie. Właściwie tak jest od zakupu choć mam wrażenie, że jest gorzej. Pacjent: Polo 1,4 TDI 70 KM, MY 2007, na liczniku 187 tysięcy, dwumasu brak. Mam problem z szarpiącym sprzęgłem przy ruszaniu. Może się wydawać oczywiste, ze sprzęgło sie kończy itp ale jakoś to dla mnie dziwnie szarpie. Podczas ruszania bez gazu na półsprzęgle...
Wzrost zużycia oleju mógłby wskazywać na uszczelniacze, ale spadek mocy silnika mówi sam za siebie. Czytałem kiedyś taki referat z badań laboratoryjnych dość wyeksploatowanego silnika. Pomiary wykazały, że następuje owalizacja tłoka i tulei cylindrowej w płaszczyźnie poprzecznej do osi wału, oraz zjawisko "beczułkowatości" tulei. Luz jest największy...
Witam panowie , chciałbym zapytać kogoś kto przerobił kilkukrotnie wymianę uszczelki pod głowicą w tym samochodzie , jak to jest z tymi podkładkami miedzianymi pod cylindrami , czy zawsze jak zdejmę głowicę to muszę je wymieniać ustawiając prawidłową wysokość tulei w stosunku do płaszczyzny bloku silnika ? Rzecz ma się tak że , mam samochód gdzie jeźdżono...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Koledzy, zależy jak ten cylinder jest uszkodzony. Jeśli pęknięcie jest po obwodzie przy połączeniu z dnem, to naprawa przez spawanie jest bezproblemowo wykonalna przez kompetentnego spawacza, zarówno MMA, MAG jak i TIG. Jeśli pęknięcie jest wzdłuż wysokości cylindra (a'la rozdęta lufa), to jedyną metodą naprawy jest wymiana rury cylindrowej na nową...
Kolego nie wiem czy wiesz, ale wymiana samych pierścieni ma krótkie nogi. Może się nawet okazać, że będzie gorzej niż przed wymianą, bo tuleje mają owal którego nowe pierścienie nie uszczelnią. Hardcorowcy twierdzą, że to się z czasem ułoży, ale...jeśli w ogóle się ułoży to ponownie będziesz miał luzy na zamkach pierścieni. Wkładając tyle roboty dołóż...
(at)strumien swiadomosc : myślę że pierścienie mogą się zapiec od brudu, nagaru i innych rzeczy bo mechanicy mi mówią że jak jeżdże na LPG to to paliwo jest suche. W takim razie nie wiem dlaczego produkuje się takie preparaty jak np. ten. XADO VERYLUBE ANTIKOKS ANTYKARBON AEROZOL 320 ml który jak czytam: Szybko działający preparat do odblokowania pierścieni...
Bierze olej stąd kopcenie, zużyty cylinder i pierścienie. Jeśli ma (mało prawdopodobne) tuleje cylindrową żeliwną możesz wymienić pierścienie, jeśli tuleja jest nikasilowa marne szanse by wymiana pierścieni pomogła na dłużej (próbować zawsze można).
Ale i chyba też nie przyczyniło się do "zmiany żeliwa w smar" bo na tulei jeszcze widać ślady obróbki... Jedyne co to tylko jakiś osad z przypuszczalnej mieszaniny... No właśnie te ślady obróbki schodzą jak zdrapka, to jest warstwa ok niecałego 1mm. Czekam aż ktoś się zgłosi, napisze i podeprze, że te tuleje były czymś takim pokrywane. Jeśli nie to...
Tylko teoretycznie. W czasie pracy silnika, po odpowiednim przebiegu nastepuje owalizacja cylindrów. Założenie nowych pierscieni może pomóc, ale moze tez zaszkodzić. Cylinder owalny, pierścień idealnie okrągły. Nie ma to znaczenia jak pęknie, nie ma wtedy innej możliwosci. Sensowna poprawa kompresji to niestety szlif, nowe tłoki i nowe pierścienie.(...
Dodano po 11 G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc...
Temat znany z 4G15 i 4G61. Sama wymiana pierścieni na nic się nie zda - pomimo niewielkiego progu, występuje dość duża beczułkowatość cylindrów po większym przebiegu i nie jest możliwe poprawne spasowanie zamków. Temat przerabiałem kilkakrotnie, wskazują na to pomiary średnicy cylindra w górnej i środkowej, oraz dolnej części tulei, wykonane w płaszczyźnie...
Naj pewniej było by sprawdzić kompresję bo to najwięcej powie. Możliwe że wymiana samych pierścieni na stare tuleje nie pomogła. Po dotarciu i ułożeniu w cylindrze powiększyła się szpara na zamku i po kompresji. Gdyby szlag trafił końcówki (te tandetne dosłownie kilkadziesiąt godzin pracy wytrzymują) to kopcił by jak diabli a i przepał byś zauważył....
Po pierwsze to w jakim stanie byl cylinder i tlok, czy nie bylo jajo, bo wtedy wymiana pierscieni nic nie da. Dwa czy glowica prosta i nie ma przedmuchu. Trzy to zawory, czy nie sa nadpalone i czy rowno przylegaja. Cztery czy nie ma dziury w tloku, a piec (??? ale nie wiem czy tam jest takie rozwiazanie ale zaznacze to bo wiem ze w mercach bylo cos...
Witam! Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc. Umiesz liczyć licz na siebie :) Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika. Odpowiedzi wyżej silnik do kapitalki, to, co dopiszę niżej wyciągając wnioski z twoich wypowiedzi kolego "marian7k" będzie świadczyło o tym dobitnie. ... po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg...
Wujek akuratnie skończył remont silnika S4002 (taki mu wmontowali na wymianę, zamiast oryginalnego s4003). Remonto, ze spawaniem bloku (pęknięcia między cylindrami 2-3, 3-4) wyniósł 5900 zł (2,3 tys. zł części silnika, 600 zł robota pompy paliwowej, 880 zł demontaż silnika i wymiana przedniej osi z dorobieniem tulei). Sam silnik to około 3 tys. zł....
Witam! Posiadam agregat prądotwórczy GAB 1,6 z silnikiem Barkas, model EL 150. Po odpaleniu silnika, zaczął strasznie hałasować, po rozebraniu głowicy, cylindra oraz zdjęciu tłoka moim oczom ukazał się nie za ciekawy widok. :( Na wale korbowym, korbowodzie, oraz tłoku po przepracowaniu nie wiadomo ilu mtg. powyrabiały się straszne luzy. Chcę aby silnik...
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Pomijając normę i oczywista oczywistość że lejemy LDAA i tyle! aby utrzymać gwarancję co jest ważne 💪👈 ... Mamy też rozum który podpowiada nam że zastosowanie oleju silnikowego poprawnie dobranego da nam taki sam efekt 🤷 . Nie będę pisał jakiego i dlaczego uzasadniając parametry lepkościowe SAE i jakościowe API bo to mija się...
Listwa nie była wymieniana a czyszczona po zalaniu olejem. Olej był na 1 i 3 świecy, świeca od cylindra 1 lekko skorodowana, wyciekł jednak nie spod uszczelki a ze śrub montażowych - wyczyszczone ich gniazd oraz tulei rozwiązało problem. Sama listwa nie ma pęknięć ale gumowe osłony fajek są w bardzo złym stanie. Cewkę od początku podejrzewałem jednak...
Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
W Twoim przypadku widzę trzy możliwe przyczyny: 1. Ustawienie wtrysku 2. Zużycie TPC - tłok-pierścień-cylinder 3. Za duży poziom oleju Zaczął bym od ustawienia wtrysku. Trzeba to zrobić dokładnie i pewnie. Nie ma mowy o podejściu "mniej wiecej". Trzeba ustawić znak na kole zamachowym i do tego precyzyjnie ustawić pompę. Tutaj milimet w lewo czy milimetr...
pierscienie do wymiany Za takie porady powinno się banować. Pierścienie założone na "pałę", dobrane tylko w/g średnicy cylindra, bez spasowania z kanałem tłoka. W tej chwili silnik do kompleksowego remontu - z wymianą tłoków i tulei włącznie, inaczej nic tego nie będzie.
Co muszę zamontować (lub wymienić) aby móc zmienić 1,9 td na 1,9 tdi? Pytam, bo mam 1,9 tdi taki po kolizji zaworu na 1 cylindrze, myślę o wstawieniu wszystkich nowych gniazd z zaworami, innej misie olejowej, bo jest tam z b5, ale jeśli pasuje, to niech zostanie no i wymiana 1 tłoka wraz z tuleją (bo jest na niej rysa) i korbowodem (który został pogięty)...
Witam. Może i nie na temat, ale pozwolę sobie przedstawić pewien przypadek tylko że z ciągnikiem Ursus C 330. Bardzo dobry, słynący w okolicy remontował właśnie C 330, remont kapitalny(nowe tuleje tłoki pierścienie itd.). Po remoncie okazało się że ciągnik pali na jeden tłok. Przez tydzień czasu szukał przyczyny. M.in. wałek rozrządu, głowica, wtryski,...
Honda ma aluminiowy cylinder i rozrząd napędzany paskiem, Briggs ma kola zębate. Pierwsza wymiana oleju, w Briggsie, po pięciu godzinach, ze względu na żeliwną tuleję.
chciałem się podzielić z kolegami rozwiązaniem problemu płyn w oleju [woda w oleju]w manie tga z silnikiem D2866. Na forum nie mogłem znaleźć nic konkretnego.W momencie gdy pojawił się ten problem podejrzewaliśmy uszczelkę pod głowicą i faktycznie po demontażu okazało się że uszczelki wykazywały skrajne stadium.Z doświadczenia wiem że tego typu silniki...
Witam. Mam problem z autem Scania r440, mianowicie wysokie spalanie, brak mocy, gwizd turbiny- za bardzo doładowana. Rozsypała się pompa paliwa, została wymieniona na nową, dwie trasy na niej i spalanie normalne jak wcześniej około 30l z ładunkiem 21T na chłodni. Podczas jazdy pod górki auto potrafiło się przydławić i puścić z tłumika dym czarny lub...