Trochę wiedzy
Jeżeli zruszyłeś tuleje załóż nowe uszczelki pod tuleje żeby Ci wody nie pchało do oleju.
Tuleje cylindrowe są niższe w Turbo dlatego podkładki są wyższe.
Wymiar standardowy: 95,5 - 95,53mm. Nadwymiar: 95,7 - 95,73mm. Tolerancja okrągłości: 0,015mm. Tolerancja walcowości: 0,01mm.
Jeśli chodzi o problemy z tulejami cylindrowymi, to nie ma "akcji serwisowej" dotyczącej tematu. Wada dotyczy to silników DAF 105 i 106 a także w mniejszym stopniu innych marek pojazdów. W żeliwnych blokach wykrusza się materiał na gniazdach osadczych tulei cylindrowych pod kołnierzami tulei, na wskutek "kawitacji". To powoduje opadanie tulei a wtedy...
Witam. Jak masz zdemontowaną głowicę, misę i tłoki z korbowodami to zalej kadłub gorącą wodą i obserwuj skąd wycieka woda. Może być przegnita tuleja, uszkodzone uszczelki tulei lub- co gorsza zniszczone(przeżarte) gniazda tulei cylindrowych.
Kwantor , blisko ae jak pójdą obsady w dci to płyn masz w zbiorniku paliwa, Ja stawiam na oringi tulei cylindrowych
Witam. Tuleja cylindrowa w vw to integralna część kadłuba. Można wstawiać tuleje naprawcze po wytoczeniu kadłuba, ale to dotyczy raczej starszych silników do twojego bym nie polecał, silnik zbyt mocno obciążony.
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
Jeśli tuli jest pęknięta to tylko wymiana na nowa jeśli nie są do dokupienia nowe to dorobienie. Ściągacz tak jak kolega wyżej pokazał, do zaparcia można użyć ruru o odpowiedniej średnicy i wysokości tak żeby stara tulei weszła w nią. Dodatkowo jak zapewne wiesz tłok jest dotarty do tulei w jednym miejscu. W momencie wyciągnięcia i wciśnięcia tej samej....
Najlepiej nową, ja wyciągam za pomocą gwintownika średnicy wtryskiwacza ok. 26mm i przykręconego do gwintownika młotka bezwładnościowego. Taką metodę zaleca np. Scania multi. Dodano po 15 Jeżeli cieknie z obsady wtryskiwacza , to raczej z dolnego zwężenia i tutaj powinna być nowa obsada którą prawdopodobnie trzeba rozepchać (spęczyć) , wejście na dyszę...
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Wprowadź do do garażu, albo nasmaruj tuleje na czas pracy olejem.
Najpierw to uporządkuj jednostki bo raz mierzysz w milimetrach, raz w setkach a raz w tysięcznych mm...
Jedną trasę oblecisz więc raczej nie ma obawy. Ale pasowałoby to naprawić. Jak półtora roku temu było robione to trochę krótko wytrzymało. Może tym razem warto byłoby wyjąć silnik i splanować płaszczyznę bloku. Zwróć też uwagę na tuleje cylindrowe bo potrafiły się oberwać i obsunąć w dół. I wtedy dopiero może narobić się niezłego bałaganu.
Witam. Ostatnio myślalem nad zrobieniem 70cm do jawki. Mam problem bo nie wiem z czego pozyskać tuleje. Średnica zewnętrzna coś koło 48-49mm, długość 100mm. Albo może inaczej jaki materiał na tuleje cylindrową?
Mam Focusa 2012 1.6 TDCi 8v który chyba długo jeździł z uszkodzoną UPG. Ten silnik to aluminiowy open deck z suchymi tulejami stalowymi. Po zdjęciu głowicy widać lekka erozję jednej tulei w srodku (od płynu) ale chciałem się zapytać o wystawanie tulei, bo 4 tuleje prawie w całości obwodu wystają lekko ponad blok. Prawie, bo od strony skrzyni tuleja...
Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa . Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie...
Powiem tak . Pierścienie z takim wycięciem stosuje się w silnikach dwusuwowych. W kanałku tłoka jest obsadzony kołek i on zapobiega obracaniu pierścienia podczas pracy , tak żeby jego zamek nie trafił na kanał w tulei cylindrowej . :|
To raczej tak wygląda. [url=http://gaskets.tpub.com/1167/01-470... Zaznaczenie nie moje. Tu jeszcze PDF z tym typem silnika , patrz pod C -Cylinder Block [url=http://jdpc.deere.com/jdpc/JDPC/att...
Ciekawa czy to orzypadkiem nie są tuleje cylindrowe Wtedy ubywa płynu bo przepala go silnik. Mieszane płynu z olejem przy pękniętej tuleji jest rzadkie. Musiałaby pęknąć i tuleja i płaszcz wodny.
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Masz totalnie zużyty silnik. Wał do pomiaru. Na oko widać zużyte tuleje cylindrowe na których już nie widać śladów honowania. Do tego rysy zatarciowe. Tłoki maj zużyta warstwę adaptacyjną. I nikt nie wie jaki jest luz na półkach a ty chcesz wkładać je z powrotem. widać elegancko, że cylinder po lewej stronie bierze mnóstwo oleju, ten z prawej dużo lepszy...
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po zdjęciu głowicy zobaczysz, czy nie masz rys na tulejach cylindrowych...
Próbę przelewową powtarzałem i było to samo. Czyli ... wtryski. Mam pytanie, to z artykułu w necie: podczas wypalania PDF - "Ma to jednak negatywne konsekwencje, bowiem pewne ilości tego „nadprogramowego” paliwa spływają po tulejach cylindrowych do miski olejowej i rozrzedzają olej." Trudno mi to zrozumieć, a i znaleźć odpowiedź w necie też trudno....
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Powodem zapowietrzenia może być: uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelne obsady wtrysków, awaria sprężarki powietrza, opadnięte lub pęknięta tuleja cylindrowa, niedostateczne odpowietrzenie układu chłodzenia np. po wymianie płynu. Wykonanie testu na CO2 pomaga w diagnozie.
Mam pytanie do osób które wymieniały uszczelkę głowicy w Roverze/ Land roverze 1,8 - silnik 18K4F. Otóż znalazłem na forun Rovera informację że tuleje powinny wystawać ponad krawędź bloku o 0,1 mm. Natomiast na Youtube można znaleźć film sygnowany przez Ajusę na temat naprawy tego silnika, i widać tam że człowiek przykłada liniał krawędziowy do tulei...
Przyczyna moga byc oringi na tulejach cylindrowych .
Może jest pęknięta głowica koło wtrysku i szczelina jest do kanału chłodzącego? A pompa wtryskowa w miejscu przykręcenia do bloku nie ma obok jakiegoś kanału wodnego? Pęknięta tuleja cylindrowa? Gdybać sobie można, bez rozebrania i weryfikacji to jest zgadywanka.
Oringi na tulejach cylindrowych
Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Witam, czy ktoś miał problem z wżerami w gnieździe cylindra, bloku MAN D20 tam gdzie spoczywa kołnierz tulei cylindrowej? Do starszych silników D28 były tuleje z kołnierzem nadwymiarowym i można było takie gniazdo przefrezować. Jak to wygląda w D20? https://obrazki.elektroda.pl/1625004800_...
Silniki od agregatów i kosiarek chińskich są marnej jakości. Nie ma w nim pompy oleju i tulei cylindrowej np. żeliwnej. Ja wlewam olej z dwusiarczkiem molibdenu.
Witam Pęknięta tuleja cylindrowa lub wysadzona uszczelka pod głowicą.Przedmuchy kompresji do układu chłodzenia.Silnik będzie się przegrzewał gdyż układ chłodzenia jest zapowietrzany non stop.Brak dostatecznego odprowadzania ciepła. Pozdrawiam
Kawasaki EL 250, szpara pomiędzy cylindrami. Tuleje cylindrowe choćby obróciło, a motor przegrzewa się i znika płyn + wszędzie pełno silikonu. Wie ktoś coś o tym i czy dużo silikonu to naprawi To jest luz montażowy tulei i nie powinno to przeszkadzać, bo uszczelka głowicy to powinna uszczelnić.
Głowica zdjęta, na 4 cylindrze w kanale dolotowym olej, widać że niedawno głowica była zdejmowana (nowa uszczelka pod głowice), tuleje cylindrowe na wszystkich cylindrach lekko porysowane. Nie ustalono którędy idzie olej do płynu... na pierwszy rzut oka wiać że wszystko jest ok.
Głowica była sprawdzona na szczelność? Jeśli tak to zostały tylko tuleje cylindrowe.
Jeśli przedmuchuje uszczelki sprawdź czy tuleje cylindrowe wystają ponad blok silnika. Zrób dokładny pomiar.
Jak nie uszczelka to pęknięty kadłub silnika. Jeżeli są tam wciskane tuleje cylindrowe to przyczyna może być również w ich uszczelnieniu.
Nie ma takiej opcji. Wyciek paliwa może być jedynie z tej listwy paliwowej. Z pod głowic może wtcuekac płyn, a dokładnie to z tulei cylindrowych.
Pęknięta tuleja cylindrowa.
Jak chodził na mieszance to miał lepsze smarowanie. Bo z dwóch stron... Ty masz zużyty silnik. Nie wiem po co chcesz go odzyskać. Tłok się wymienia. A nie wpadłeś na genialny pomysł, że wystarczy pierścienie wymienić i będzie jak nowa. Nie będzie. Silnik zanagarowany bo się zużył, tuleja cylindrowa jest pewnie w równie opłakanym stanie jak i reszta....
Robi się ciśnienie w zbiorniczku? Ubywa płynu? Przybywa oleju? Zrób zdjęcie mazi w zbiorniczku i na bagnecie. Proponuję zdjąć miskę, jeśli jest w niej woda i olej to pewnie płyn cieknie po oringach tulei cylindrowych.
Może to być na sworzniu tlokowym lub poprostu tuleja cylindrowa jest tak "rozbita" że tlok telepie sie w niej. Pozdrawiam!
Nie wiem jakie tam są tuleje suche czy mokre. Jeśli mokre to mogła pęknąć tuleja cylindrowa. Takie będą objawy.
Do autora, pod żadnym pozorem nie ruszaj wałem jak masz zdjętą głowicę, chyba że założyłeś blokady na tuleje cylindrowe. Następna sprawa, nie jestem pewien , ale wydaje mi się że na znakach tłoki nie są w tdc( muszę to sprawdzić jutro), są w połowie. Masz rysunek który Ci wysał kolega Zempi i ustaw tak jak tam
Witam Moim zdaniem miedziana o ile jest wszystko Ok z głowicą i blokiem [ tulejami cylindrowymi ] Pozdrawiam
Silnik Perkinsa ma tuleje cylindrowe grubości 1,8 mm i trzeba o nie dbać by silnik jak najdłużej pracował na fabrycznych częściach dlatego na oleju nie ma co oszczędzać. Najlepiej stosować olej LIQUI MOLY z dodatkiem dwusiarczku molibdenu.
https://obrazki.elektroda.pl/3884400000_... Jak widać, filtr jest przykręcony bezpośrednio do bloku. Nie znalazłem też żadnej innej chłodnicy oleju. Pomijając już całą sprawęz olejem, moją obawę budzą te mokre tuleje cylindrowe. Wiem, że w angielskich silnikach serii K te tuleje były tak lekko osadzone w bloku, że po zdjęciu głowicy...
dokładnie to tłoków, pierścieni i tulei cylindrowych
Winnym zużycia oleju we wczesnych latach były materiał tłoków, profil I materiał pierścieni tłokowych oraz design tulei cylindrowych. Wersja 510 koni miała od początku stalowe tłoki I pierścienie w tulejach cylindrowych zapobiegające polerowaniu gładzi przez nagar nagromadzony na koronach tłoków. Decyzja co z tym zrobić należy do ciebie. Być może powierzchowna...
a w jakim stanie były tuleje cylindrowe przed założeniem nowych pierścieni??
Pierścień ,,ogniowy '' ma temperaturę pracy podobną do normalnej tulei cylindrowej w tym miejscu ,gdyż ciasno przylega do tulei cylindrowej.Głównym zadaniem w/w pierścienia jest między innymi utrzymanie w czystości górnej częsci tłoka nad pierścieniami ( ma ona mniejszą średnicę wewnętrzną niż tuleja w której jest osadzona.Tłok też nad pierścienimi...
Pierwsza możliwość to kompresor powietrza, druga to uszczelnienia dolne tulei cylindrowych a trzecia to nic mu nie jest
Pierścienie obracają się, jest to wywołane śladami po honowaniu, działają jak linia śrubowa. Dlaczego zamki rozstawiamy co 120°? Aby uniknąć wytworzenia spirali na tulei cylindrowej, maksymalnie wydłużyć drogę spalin do komory korbowej i jeszcze parę innych tematów.
Witam Podłączam się do tematu. Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach. komunikat na żółto. Sitka przed chłodnica oleju już nie było. Co dalej sprawdzać? Dodam ,że sinik po wymianie tulei cylindrowych - puszczało ciśnienie do układu chłodzenia. Daf przejechał po wymianie tulei 5000 km i dopiero pojawił się komunikat.
Bierze olej stąd kopcenie, zużyty cylinder i pierścienie. Jeśli ma (mało prawdopodobne) tuleje cylindrową żeliwną możesz wymienić pierścienie, jeśli tuleja jest nikasilowa marne szanse by wymiana pierścieni pomogła na dłużej (próbować zawsze można).
Zawory może mniej ale tuleje zaworowe (prowadnice) dużo. Napisz też czy wymieniałeś tuleje cylindrowe, czy zostały te same co były. Ludzie robią różne dziwne rzeczy w czasie remontów. Sam widziałem, jak mechanik przy "skrzywionym" korpusie skrobał panewkę!!!!
Błąd jaki popełniłeś przy poprzedniej naprawie to to, że zmieniłeś same pierścienie, bez wymiany tulei cylindrowych. Jedyne rozwiązanie, to rozebrać jeszcze raz silnik i zmienić tuleje wraz z pierścieniami.
Tłoki wkładasz do tulei bez pierścienia antypolerującego, ale musisz mieć dodatkowe narzędzie.To jest taki pieścień z kołnierzem który wchodzi do środka tulei w obrębie tego roztoczenia i wychodzi na zewnątrz tulei - tzn. kołnierz narzędzia wystaje ponad tuleję.To narzędzie ma średnicę wewnętrzną taką samą jak tuleja cylindrowa. Jak masz znajomego tokarza...
Witam Woda do oleju może jedynie dostać się przez tuleje cylindrowe [ uszczelnienie ] lub głowice , są to tylko usterki eksploatacyjne , a tu jak wiadomo miałeś wszystko rozbierane . Do sprawdzenia głowic [zaślepek ] bez zdejmowania z silnika , proponuje odkręcić boczne pokrywy [te od strony wałka rozrządu ] i o ile nie płyną krople wody , pozostaje...
Innej możliwości nie widzę.Wymienisz tuleję i po sprawie.Przed wymianą zwróć uwagę na uszczelnienie tulei cylindrowej od dołu bo będziesz miał wyciek wody do miski olejowej.
Proszę o poradę , silnik perkinsa A4. 318. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą i na tulejach nie było dużych progów ( ledwo wyczuwalne). Silnik dymi z odmy i wlewu oleju po rozgrzaniu mocno na niebiesko. W pracy pod obciążeniem nie dymi z tłumnika zbyt mocno. Pracować nie da się - pod obciążeniem bo wyrzuca płyn i grzeje się. Jakie z tego wyciągnąć wnioski?
Pomysł prawie tak stary, jak silnik spalinowy wewnętrznego spalania. Najlepiej udokumentowana jest eksploatacja silników lotniczych Bristol z lat '30 i '40. Wydaje i się, że problemem była szczelność tych "zaworów" (doszczelniały się nagarem w trakcie eksploatacji), odbiór ciepła z tulei cylindrowej ,oraz zużycie oleju.
witam, nie wiem po co chcesz komplikowac sobie życie skoro układ chłodzenia daje rade bo tak został zaprojektowany czyli do odparowania wody,jeżeli musisz zastosowac układ zamkniety to musisz go zbudowac tak jak np w samochodzie z korkiem i zbiornikiem wyrownawczym do ktorego bedzie uchodziło cisnienie wody z układu chłodzenia o oringi na tulei cylindrowej...
dziek wszystkim,nadal jest problem,co do korka to jest ok ,przepuszcza pare ale do pewnego momentu,jak temp wzrosnie to w najsłabszym miejscu peka,albo wąż albo na opasce ;) wyczysciłem ten układ i jest drozny,pompa tez podaje i nie jest uszkodzona.jedyny post to : Czytam komentarze i coś mi nie pasuje. Skoro woda gotuje się pomimo poprawności działania...
Pomiary wykazały, że następuje owalizacja tłoka i tulei cylindrowej w płaszczyźnie poprzecznej do osi wału, oraz zjawisko "beczułkowatości" tulei. Jak to kiedyś napisałem to mnie wyśmiali - ot mechaniory
Silnika Perkinsa nie da się w stodole wyremontować tak jak z capka. Typowe zniszczenia po takim "remoncie" to: tuleje cylindrowe i tłoki zatarte, obrócone panewki, zerwane gwinty w bloku od śrub głowicy i na wale korbowym.
Najciekawsze będzie kiedy silnik zwyczajnie straci panewki wał będzie do wyrzucenia. Prawdopodobnie ( jeśli prawda z uszczelka pod głowicą) masz dziurawą tuleję cylindrową (rdza). Może też rozszczelniona tuleja albo pęknięta głowica. Wybieraj co wolisz ale silnik naprawić trzeba lub wymiennić na lepszy,
Silnik nie ma czujnika poziomu oleju . Jak się dostać aby można było wyregulować luz zaworowy ? Czy pod tą blaszką z z której wychodzi wężyk odmy? Tuleja cylindrowa jest z żeliwa czy jest tylko pokryta specjalną powłoką ?
Jak dla mnie trudno cokolwiek z tego zdjęcia wywnioskować a nawet nie mam pewności co tam widać. Ale przecież wnioski należy wyciągnąć na miejscu. Raczej wiadomo jak wygląda olej silnikowy. Nietrudno zauważyć wycieki wody spod głowicy oraz wydmuch spalin. Trochę gorzej wykryć przedmuchy do układu chłodzenia ale też da się. Zreszto woda w oleju nie musi...
ale co to jest za holere silnik Emak Z opinii na różnych forach ogrodniczych to silniki e-mac mają bardzo dobre opinie. Silnik ma żeliwną tuleję cylindrową, łożyskowany wał korbowy. Prawdopodobnie jest to silnik Loncin "brandowany" pod firmę Oleo-Mac, a silniki Loncin też mają bardzo pozytywne oceny.
Słabym punktem silników Perkinsa są tuleje cylindrowe. Bardzo szybko się wycierają, kupne tuleje po roku pracy są przetarte do połowy. Perkins ma tłoki 3, 4 lub 5 pierścieniowe, te 4 i 5 są bardzo wrażliwe na samostart tak że uważaj z samostartem. Tanie zestawy: tuleja, tłok, pierścienie szkoda kupować i montować. Sprawdź luzy na zaworach, do oleju...
A weź do domu przewody zapłonowe i wysusz na grzejniku(tylko sobie ponumeruj) i będzie wiadomo.Ja tak zawsze robię. To że silnik zaczyna chodzić po nagrzaniu może sugerować zużyte tuleje cylindrowe-lub pierścienie tłokowe.
Znam zdarzenie z pracy co prawda nie chodzi o samochód ale wózek widłowy.Silnik Diesel ,20 letni palił bez żadnych problemów nawet w duże mrozy,do czasu gdy ktoś ściągnął filter i go zapomniał założyć z powrotem. Silnik po tygodniu nie chciał wogóle odpalić.Okazało się że tuleje cylindrowe nie nadawały się nawet do szlifu. A działo się to w zakładzie...
(at)anchilos Na drugim zdjęciu jest głowica widać świecę jak się przypatrzeć. Pali olej aż miło albo przez pierścienie albo był przegrzany i przytarło otwory na zawory bo tam prowadnic nie ma tak jak tulei cylindrowych. Jak by ciągnęło przez odmę to był by zarzygany gaźnik a nawet filtr. Zresztą tyle żużlu nie widziałem nigdy w takim silniku na zaworach...
Ważne jakiego producenta były tuleje cylindrowe i tłoki. Do perkinsów zamawiam tuleje w Krakowie, gdzie obrabiają surowe tuleje Prima z Łodzi. Jeżeli po wyciągnięciu tulei blok u góry jest wypalony to nowa tuleja nie ma styku z blokiem i przez to nie odprowadza właściwie ciepła. Do perkinsów lejemy bdobry olej i nie wolno palić samostartem gdyż mają...
Pytanie Wiadomo kompresor i woda, a woda to jak wiadomo problem. Posiadam kompresor bezolejowy kompresorek choć wiadomo chińszczyzna ale OK Jednak bez dwóch zdań twierdze że zabija go woda. Wszyscy używają odwadniaczy (olejaczy) za kompresorem. Jednak ostatnio rozebrałem jego sekcje sprężarkowe tam dwa cylindry kompresyjne z tulejami cylindrowymi wykonane...
Wtryskiwacze działają prawidłowo i rozpylają prawidłowo. Silnik pracuje bardzo poprawnie. Kąt wtrysku też jest prawidłowy, nie pozwalam sobie na dziadostwo. Silnik ma grać. W silniku były napawywane i roztaczane gniazda tulei cylindrowych. Stukot pojawił się niedawno. Koła rozrządu są dobre. Ale może niech się ktoś wypowie czy pompa może tak stukać...
w C-330 nie ma większego problemu z wyciągnięciem tulei cylindrowych (zazwyczaj nie ma problemu bo spotkałem się raz z przypadkiem gdzie tuleja była tak zakamieniona i zapieczona w bloku że popękała i połupała się na kawałki przy wyciąganiu ale to miałem tylko jeden taki przypadek). Zrobić sobie prosty przyrząd : od dołu krążek z grubej blachy z otworem...
Witam Szczerze zawsze kupowało się taką uszczelkę [ grubością ] jaka była , natomiast otwory jeżeli brakowało wybijam [ wycinam ] tak aby było dobre krążenie płynu chłodzącego . Co do grubości bardziej sugerowałbym się zaworami [ jak są głęboko w głowicy ] . Tak poza uszczelką pamiętaj aby tuleje cylindrowe wystawały ponad blok , w innym przypadku pewne...
Nie prawda, że przedmuch do kanału wodnego zdaża się żadko, w c360-3P, którym jeżdżę w firmie to na 90% przedmuchy były do kanału wodnego i co 3 miesiące wymiana uszczelki, poszła głowica do planowania i narazie jest spokój Rózróżniasz 3 cylindrowego 3P od 4 cylindrowego C360 ? To całkiem inne silniki, łączy je tylko rodzaj paliwa i zasada działania....
Jako, że sezon już się zakończył to temat trochę odłożyłem. Wrócę do niego w styczniu. Póki co pożyczyłem jeszcze manometr i zmierzyłem kompresję. Jest w okolicach 8 barów (7,5-8,5 w zależności jak energicznie się kopnie). Podejrzenie padło na uszczelniacze wału. Tak czy inaczej mam zamiar wyciągnąć silnik i go gruntownie przejrzeć. Niemniej jednak...
Co do podgrzewania oleju to jak najbardziej można to robić. Silniki, które muszą zapalać bez względu na temperaturę otoczenia (np. silniki wozów bojowych) mają właśnie tak rozwiązany układ wspomagający rozruch. Zdecydowanie odradzam podgrzewanie cieczy chłodzącej, bowiem w bloku cylindrowym ciecz nagrzeje się od grzałki elektrycznej. Jednocześnie zostanie...
Czasem wydaje mi się że największym problemem w odpalaniu ciągników jest ich fatalny stan, szczególnie instalacji wtryskowej i elektrycznej. To też, ale ważniejszy od elektryki (której w T25 przy silniku niema) jest stopień zużycia tulei cylindrowych: duże zużycie >duże przedmuchy>małe ciśnienie sprężania>niska temperatura>brak samozapłonu - silnik...
Jeżeli pompa sprawna to puszcza paliwo przez pierścienie tłokowe. Po wyjęciu tulei trzeba było sprawdzić stan pierścieni ( właściwe ustawienie ich względem siebie) i tulei cylindrowych. Raczej innej możliwości nie ma. Przy zużyciu pierścieni i tulei czasem sama wymiana pierścieni pomaga na jakiś czas. Miałem kiedyś taki przypadek, ciągnik był nowy tylko...
Witam mam problem ze swoim mf 255 na wolnych obrotach nierówno pracuje i słychać jakby działał na 2 tłokach, i słychać hmmm jakby takie klepanie, powyżej 1200 rpm i wyżej problem znika, silnik nie ma problemów z odpalaniem, jest po wymianie tłoków, tulei cylindrowych, panewek, wału, pompy paliwowej, wtryski i głowica po regeneracji, zawory wyregulowane...
Witam wszystkich. Jak w temacie mam pytanie. Chodzi mi głównie o zestawy naprawcze silnika Ostrówka i c360. Może to jest jedno i to samo ale słyszałem o tym, że Ostrówek posiada pojemność ok. 3.2 i wynika to z tego, iż posiada tuleje cylindrowe o śr. wewnętrznej 100mm. Natomiast w ciągnikach rolniczych Ursus c360/355/362/4011 były oryginalnie tuleje...
Z całym szcunkiem (at)CameR ale wydaje mi się, że przyczyna nie leży w tym na co zwróciłeś uwagę. Oczywiście wszystko co napiałeś to prawda ale za dużo w tym teorii, a za mało praktyki. Zacznę od docierania, prawdę mówiąc nie znam żadnego punktu szlifierskiego który docierał by silnik na zimno, a juz napewno nie robi tego nikt w warsztach łącznie z...
To czy przedmuch jest na tym samym poziomie, ja u siebie, co jakiś czas sprawdzam po intensywności bąbelkowania na wolnych obrotach. Sprawdzam to w ten sposób, przy gorącym pracującym silniku do butelki wlewam na dno trochę płynu, tak aby końcówka wężyka była zanurzona i sprawdzam intensywność wydobywających się z wężyka bąbelków i utrzymuję się na...
Nie spotkałem i nie zachwalam tego modelu czy producenta - ale kłopoty w każdej marce to 50 % wada fabryczna materialu i 50% użytkownik - Ty musisz znaleźć tylko fachowca który stwierdzi i podpisze sie pod diagnozą. Przykład scania r - pękają tuleje cylindrowe, ucieka woda. Kolega ma 12 scanii -i 12 kierowcow zero problemu, drugi ma jedna jeździ sam...
odkręciłem świecę by sprawdzić jej kolor i jest szara. Jeżeli mówisz o izolatorze to wszystko OK. Przy benzynie bezołowiowej taka ma być. Jednak na odległość i z opisów trudno na 100% to ocenić. Wstaw dobre zdjęcia izolatora elektrody środkowej świecy. Na poprawność spalania oprócz gaźnika i zapłonu bardzo wpływa układ wydechowy. Czy go sprawdzałeś...
Witaj Kolego ,sprawdź czy nie zacinają się zawory w prowadnicach ,może jest źle wyregulowany wałek odprężnika lub zacina się/nie odcina paliwa/ zaworek zwrotny w króćcu pompy wtryskowej,wykręć wtryskiwacze z głowicy i zamocuj tak z przewodami /rurkami/wysokociśnieniowymi aby było widać jak rozpylają paliwo przy kręceniu rozrusznikiem,jeśli oba zestawy...
Witam Przyczyną przybywania oleju w misce olejowej było złe spalanie ropy a co za tym idzie spływała ona po ściankach cylindrów do miski spowodowane to było przegrzaniem a w konsekwencji zatarciem silnika wymiana pękniętej głowicy na nic się zdała,jak wspomniał w.w kolega rozhartowanie tulei cylindrowych,no i wymiana silnika. P.S muszę dodać że do rozkręcenia...
Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam...
Więc albo użyłeś tandetnych części albo "kolega z ławki" spaprał robotę.[/quote] A zobaczymy co tam zostało włożone, decydował mechanik. Być może doprawiłem silnik jeżdżąc z uszkodzonym zaworem EGR? mulił przy rozpędzaniu , był wyraźnie słabszy. Po zaślepieniu EGR moc wróciła elastyczne zbierane sięna obroty ale kopcić nie przestał. Tuleje cylindrowe...
Części dostępne w sklepie firmowym Airpol, na telefon z wysyłką za pobraniem. Na dzień dobry do przejrzenia/wyczyszczenia zawory, zużyte do szlifu na płycie traserskiej itp. przy użyciu papieru ściernego, lub do wymiany. Najczęściej nic się w nich nie psuje, tylko podlega naturalnemu powolnemu zużyciu. Gdy wyjmiesz zawory to zobaczysz wnętrze tulei...
Panowie sprawa z termostatem nie jest taka prosta jak sie kazdemu wydaje. Napewno nie wyrzuca wody z winy termostatu. Woda ubywa bo wyrzucają ja pęcherzyki gazu. Teraz pytanie skąd się biora pęcherzyki powietrza w chłodnicy. Odpowiedz jest prosta z któregoś cylindra. Ponieważ piszesz że wstawileś nowe tuleje to podejrzewam ze nie sprawdzilesz ile one...
deutz cylindrowy cylindrowy silnik silnik cylindrowy
samoczynny restart biosu manual technics opornik spawarki
pralko suszarka pralko suszarka
TechniSat DIGITRADIO 10 IR – kody do pilota uniwersalnego, modele, kompatybilność FNIRSI SWM-10 – optymalne ustawienia zgrzewania blaszki niklowej 0,15mm do ogniwa 18650