Tłoki wkładasz do tulei bez pierścienia antypolerującego, ale musisz mieć dodatkowe narzędzie.To jest taki pieścień z kołnierzem który wchodzi do środka tulei w obrębie tego roztoczenia i wychodzi na zewnątrz tulei - tzn. kołnierz narzędzia wystaje ponad tuleję.To narzędzie ma średnicę wewnętrzną taką samą jak tuleja cylindrowa. Jak masz znajomego tokarza...
Pierścień ,,ogniowy '' ma temperaturę pracy podobną do normalnej tulei cylindrowej w tym miejscu ,gdyż ciasno przylega do tulei cylindrowej.Głównym zadaniem w/w pierścienia jest między innymi utrzymanie w czystości górnej częsci tłoka nad pierścieniami ( ma ona mniejszą średnicę wewnętrzną niż tuleja w której jest osadzona.Tłok też nad pierścienimi...
witam mam pytanko czy to normalne że po zdjęciu głowicy tuleje cylindrowe są luźne czy powinny twardo siedzieć w bloku silnika pierwsza tuleja ma największy luz ok 1mm w każdą stronę mam wrażenie że mógłbym ją wyjąc rękom pozostałe też mają luz ale prawie niewyczuwalny jest to silnik 1.4D z 91r
Witam.Mój pierwszy post,Chciałbym się dowiedzieć jak jest rozwiązane uszczelnienie tulei cylindra w ciągniku john deere 2130.na dole były 2 uszczelnienia i na górze nic pod kołnierze nie było żadnych uszczelnień.W komplecie naprawczym sa 3 uszczelnienia 2 na dół i trzecie o mniejszej średnicy.wie ktoś gdzie ono ma być?
witam Mam pękniętą tuleję cylindra i muszę ją wymienić. Tuleja to typ mokry uszczelniana oringami w bloku. Pomiędzy blok, a górny kołnierz ( na którym opiera się tuleja w bloku) przychodzi podkładka. Pytanie czy w zależności od grubości tej podkładki reguluje się wysokość tulei względem bloku, czy występuje ona w jednej grubości? Jeżeli ktoš posiada...
Witam. Ostatnio myślalem nad zrobieniem 70cm do jawki. Mam problem bo nie wiem z czego pozyskać tuleje. Średnica zewnętrzna coś koło 48-49mm, długość 100mm. Albo może inaczej jaki materiał na tuleje cylindrową?
International 844 z silnikiem o oznaczeniu D-268. Przeprowadzam remont silnika. Pytanie odnośnie montażu tulei w bloku, oraz jej wystawania ponad blok. Dopuszczalne wystawanie tulei to 0,08 - 0,12mm Wkładam tulei, na około w czterech punktach dokręcam/dociskam tulei do bloku w trzech etapach na 41Nm. Dokonuję pomiaru wystawania tulei i wychodzi 0,15-0,17....
Mam Focusa 2012 1.6 TDCi 8v który chyba długo jeździł z uszkodzoną UPG. Ten silnik to aluminiowy open deck z suchymi tulejami stalowymi. Po zdjęciu głowicy widać lekka erozję jednej tulei w srodku (od płynu) ale chciałem się zapytać o wystawanie tulei, bo 4 tuleje prawie w całości obwodu wystają lekko ponad blok. Prawie, bo od strony skrzyni tuleja...
Cześć 1.9 TDI 105km Ściągniętą głowica bo wyrzucał płyn i na wszystkich tulejach cylindra jest taka jakby rdza dodam że auto jeździło codziennie nie stało Ktoś wie od czego to Tak jak na zdjęciu
Mam pytanie do osób które wymieniały uszczelkę głowicy w Roverze/ Land roverze 1,8 - silnik 18K4F. Otóż znalazłem na forun Rovera informację że tuleje powinny wystawać ponad krawędź bloku o 0,1 mm. Natomiast na Youtube można znaleźć film sygnowany przez Ajusę na temat naprawy tego silnika, i widać tam że człowiek przykłada liniał krawędziowy do tulei...
Witam. Tuleja cylindrowa w vw to integralna część kadłuba. Można wstawiać tuleje naprawcze po wytoczeniu kadłuba, ale to dotyczy raczej starszych silników do twojego bym nie polecał, silnik zbyt mocno obciążony.
Witam, czy ktoś miał problem z wżerami w gnieździe cylindra, bloku MAN D20 tam gdzie spoczywa kołnierz tulei cylindrowej? Do starszych silników D28 były tuleje z kołnierzem nadwymiarowym i można było takie gniazdo przefrezować. Jak to wygląda w D20?
Witajcie, mam taki problem z Audi A8 4.0 TDi. W aucie przeskoczył łańcuch rozrządu, ale nie narobił zbyt dużo szkód poza dźwigienkami zaworowymi, jednakże auto stało rok czasu (w ogrzewanym garażu) i po zdjęciu głowicy zauwazyłem rdzę na tulejach cylindrowych , tutaj link do zdjęcia Czy to kwalifikuje blok do wymiany?? Mechanik twierdzi, że tak, chociaż...
20 lata temu wymieniałem tuleje cylindrowe w skodzie 105 L. Miałem dorobiony ściągacz jak na rysunkach. Na blok kładłem koło z turbaksu na to kółko z grubej blachy z otworem na śrubę 12 . Tuleje wychodziły bardzo łatwo. Według instrukcji tuleje wstawiało się w blok podkładając pod podtoczenie na dole tulei podkładki miedziane dobierając grubość tak...
Witam. Jaka różnica jest w tulejach cylindrowych DAF euro5 a euro 6? Na pewno górna część kołnierza obniża się do środka około 0,1mm. Czy coś jeszcze?
witam, nie wiem po co chcesz komplikowac sobie życie skoro układ chłodzenia daje rade bo tak został zaprojektowany czyli do odparowania wody,jeżeli musisz zastosowac układ zamkniety to musisz go zbudowac tak jak np w samochodzie z korkiem i zbiornikiem wyrownawczym do ktorego bedzie uchodziło cisnienie wody z układu chłodzenia o oringi na tulei cylindrowej...
Nie wiem jakie tam są tuleje suche czy mokre. Jeśli mokre to mogła pęknąć tuleja cylindrowa. Takie będą objawy.
Witam, w ciągniku John Deere 3 cylindrowy silnik z oznaczeniem 3179. Problem dotyczy przecieku wody/płynu chłodzącego do oleju i efektem tego jest maź, mleko jak zwał tak zwał. Pierwsze co wytargałem chłodniczkę oleju, zaślepiłem na wyjściu, sprężone powietrze na wejście 2-2,5-3bar i na gorąco w wodzie sprawdzana 2razy jest szczelna. Zdjąłem głowicę...
Siadła drugi raz uszczelka pod głowicą,głowice były planowane,w moim przypadku tuleja wystaje z bloku 0.3 mm. ,czy to dobrze ?
witam wszystkich mam problem i nie wiem jak się z nim u porać już wszędzie szukam i nie mogę znal-esc zrobiłem remont silnika Kubota 4 cylindry wymienione zostały tuleje panewki pierścienie i po odpaleniu silnik ma przedmuchy jak wyciągnie bagnet i przez odmę dużo pompuje z co to może być tego przyczyna zawory złe ustawione bardzo proszę o pomoc
Jeżeli pompa sprawna to puszcza paliwo przez pierścienie tłokowe. Po wyjęciu tulei trzeba było sprawdzić stan pierścieni ( właściwe ustawienie ich względem siebie) i tulei cylindrowych. Raczej innej możliwości nie ma. Przy zużyciu pierścieni i tulei czasem sama wymiana pierścieni pomaga na jakiś czas. Miałem kiedyś taki przypadek, ciągnik był nowy tylko...
z doświadczenia powiem tak przegrzałeś silnik i puściły o-ringi na dole tulei cylindrowych.Proponuję zdjąć głowice (wszystkie) zdjąc miskę olejową i w kanały wodne delikatnie zalać płyn chłodzący a nie wode gdyż płyn ma większą przenikliwość zalej na równo z blokiem zaczekaj kilka godzin i na dole powinny sie pokazać krople nie wykluczam peknietej tulei...
Witam. Jak masz zdemontowaną głowicę, misę i tłoki z korbowodami to zalej kadłub gorącą wodą i obserwuj skąd wycieka woda. Może być przegnita tuleja, uszkodzone uszczelki tulei lub- co gorsza zniszczone(przeżarte) gniazda tulei cylindrowych.
O ile dobrze pamiętam, jest to wykonalne, sprężarka ma płaszcz dolotowy wokół tulei cylindrowych. Trzeba jak napisano zaślepić połączenie ze skrzynią korbową (nie pamiętam czy są tam wiercone otwory, czy nieobrobione kanały w odlewie), wykonać nowe kanały dolotowe do głowic (chyba jest taka możliwość po bokach głowic, ale jest mały rozstaw szpilek),...
Błąd jaki popełniłeś przy poprzedniej naprawie to to, że zmieniłeś same pierścienie, bez wymiany tulei cylindrowych. Jedyne rozwiązanie, to rozebrać jeszcze raz silnik i zmienić tuleje wraz z pierścieniami.
Denko tłoka do 300 stopni. Boki są wiele zimniejsze. Dodano po 19 Właściwie trochę więcej. 370 stopni jest uznane za górną granicę wytrzymałości denka tłoka na które maja bezpośrednio wpływ gorące gazy i jest chłodzone tylko olejem. Boki tłoka mają mniejszą temp. bo oddają ciepło do tulei cylindrowych. Ważniejsze co u zawada-94. Może napisze. Dodano...
Wtryskiwacze działają prawidłowo i rozpylają prawidłowo. Silnik pracuje bardzo poprawnie. Kąt wtrysku też jest prawidłowy, nie pozwalam sobie na dziadostwo. Silnik ma grać. W silniku były napawywane i roztaczane gniazda tulei cylindrowych. Stukot pojawił się niedawno. Koła rozrządu są dobre. Ale może niech się ktoś wypowie czy pompa może tak stukać...
100zł+paliwo za 3h. Bardzo dobra cena za wynajem - a paliwa za 3 godziny to dużo nie spalisz. Ja bym szukał wózka rodzimej produkcji GPW. Bardzo dobre maszyny aczkolwiek trochę archaiczne. Dzięki temu są niezawodne i tanie w naprawach - po co Ci lepszy wózek skoro i tak ma być rzadko używany. Mam do czynienia z dwoma wózkami GPW. Pierwszy z nich posiada...
witam. jest sobie układ chłodzenia , który chłodzi wodę chłodząca tulei cylindrowych.zimny obieg chłodzi ciepły obieg. chciałem wyregulować układ, bo dzieją się cuda z nim. zakres Proporcional band jest od 0 do 10. przy nastawie 3-9 mam w zasadzie niegasnąca amplitudę ,która mizernie trzyma temperaturę, ale trzyma miedzy 80 a 85 przy nastawie 82 stopnie...
(at)anchilos Na drugim zdjęciu jest głowica widać świecę jak się przypatrzeć. Pali olej aż miło albo przez pierścienie albo był przegrzany i przytarło otwory na zawory bo tam prowadnic nie ma tak jak tulei cylindrowych. Jak by ciągnęło przez odmę to był by zarzygany gaźnik a nawet filtr. Zresztą tyle żużlu nie widziałem nigdy w takim silniku na zaworach...
Robi się ciśnienie w zbiorniczku? Ubywa płynu? Przybywa oleju? Zrób zdjęcie mazi w zbiorniczku i na bagnecie. Proponuję zdjąć miskę, jeśli jest w niej woda i olej to pewnie płyn cieknie po oringach tulei cylindrowych.
Nie ma takiej opcji. Wyciek paliwa może być jedynie z tej listwy paliwowej. Z pod głowic może wtcuekac płyn, a dokładnie to z tulei cylindrowych.
W zależności od mocy silnika MX (265, 300, 340 lub 375 KW), jak również w zależności od tygodnia i roku produkcji, stosowane były dwa rodzaje tłoków: stalowe i aluminiowe. Ponadto, w przypadku tłoków aluminiowych (zwykle późniejsze chociaż niekoniecznie), sosowane były tuleje z pierścieniem antypolerującym. To jest pierścień który wciśnięty jest w górny...
Z całym szcunkiem (at)CameR ale wydaje mi się, że przyczyna nie leży w tym na co zwróciłeś uwagę. Oczywiście wszystko co napiałeś to prawda ale za dużo w tym teorii, a za mało praktyki. Zacznę od docierania, prawdę mówiąc nie znam żadnego punktu szlifierskiego który docierał by silnik na zimno, a juz napewno nie robi tego nikt w warsztach łącznie z...
Co do podgrzewania oleju to jak najbardziej można to robić. Silniki, które muszą zapalać bez względu na temperaturę otoczenia (np. silniki wozów bojowych) mają właśnie tak rozwiązany układ wspomagający rozruch. Zdecydowanie odradzam podgrzewanie cieczy chłodzącej, bowiem w bloku cylindrowym ciecz nagrzeje się od grzałki elektrycznej. Jednocześnie zostanie...
Minimum na rozgrzanym silniku to cos około 1,5 - 1,8 bar. Sprawdź ciśnienie manometrem jeżeli jest tak jak pokazuje wskaźnik to rzeczywiście zaczynaj się martwić. Witam Tak jak kolega wspomniał , pierwsze to sprawdź ciśnienie przy pracy silnika na wolnych obrotach , silnik powinien zachowywać w tych parametrach ciśnienie , natomiast co do zmartwień...
Witam Woda do oleju może jedynie dostać się przez tuleje cylindrowe [ uszczelnienie ] lub głowice , są to tylko usterki eksploatacyjne , a tu jak wiadomo miałeś wszystko rozbierane . Do sprawdzenia głowic [zaślepek ] bez zdejmowania z silnika , proponuje odkręcić boczne pokrywy [te od strony wałka rozrządu ] i o ile nie płyną krople wody , pozostaje...
Witam wszystkich. Jak w temacie mam pytanie. Chodzi mi głównie o zestawy naprawcze silnika Ostrówka i c360. Może to jest jedno i to samo ale słyszałem o tym, że Ostrówek posiada pojemność ok. 3.2 i wynika to z tego, iż posiada tuleje cylindrowe o śr. wewnętrznej 100mm. Natomiast w ciągnikach rolniczych Ursus c360/355/362/4011 były oryginalnie tuleje...
Witaj Kolego ,sprawdź czy nie zacinają się zawory w prowadnicach ,może jest źle wyregulowany wałek odprężnika lub zacina się/nie odcina paliwa/ zaworek zwrotny w króćcu pompy wtryskowej,wykręć wtryskiwacze z głowicy i zamocuj tak z przewodami /rurkami/wysokociśnieniowymi aby było widać jak rozpylają paliwo przy kręceniu rozrusznikiem,jeśli oba zestawy...
Ważne jakiego producenta były tuleje cylindrowe i tłoki. Do perkinsów zamawiam tuleje w Krakowie, gdzie obrabiają surowe tuleje Prima z Łodzi. Jeżeli po wyciągnięciu tulei blok u góry jest wypalony to nowa tuleja nie ma styku z blokiem i przez to nie odprowadza właściwie ciepła. Do perkinsów lejemy bdobry olej i nie wolno palić samostartem gdyż mają...
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
Uwazajcie na te podrobki, wygladają podobnie do hondy, bo wszyscy nasladują honde, ale jakoscią daleko, daleko w tyle! ja polecam cokolwiek na silniku hondy, na drugim miejscu stawiam briggs-a, innych nie bierz. Jesli zdecydujesz sie na honde, to zwroc uwage na oznaczenia silnika, wersje GX maja tuleje cylindrowe zeliwne - sa dlugowieczne, wersje GC...
w C-330 nie ma większego problemu z wyciągnięciem tulei cylindrowych (zazwyczaj nie ma problemu bo spotkałem się raz z przypadkiem gdzie tuleja była tak zakamieniona i zapieczona w bloku że popękała i połupała się na kawałki przy wyciąganiu ale to miałem tylko jeden taki przypadek). Zrobić sobie prosty przyrząd : od dołu krążek z grubej blachy z otworem...
Masz MF, to ci współczuję i nie dziwię się, że pytasz o zimę, nie widziałem gorszego silnika na mrozy Niech Kolega nie opowiada bajek. Fergusony pod względem zapalania w zimie są bardzo dobre, ale jest jeden warunek, silnik musi byc dobry i najważniejsze pompa wtryskowa musi być w bardzo dobrym stanie technicznym. A co do odpowiedzi na wątek to polecam...
Prawdopodobnie pogięte masz korbowody. Bardzo częste przy awarii turbo w silniku MX- i zawsze jest to na cylindrze numer 6 lub czasami 5 i 6. Jeżeli poszło aż 20 litrów oleju, to katalizator już możesz wyrzucić do kosza, bo pewnie jest pełny oleju i już zawsze będziesz miał aktywne błędy o braku redukcji NoX. Nie ma tygodnia, żebym nie miał silnika...
Słabym punktem silników Perkinsa są tuleje cylindrowe. Bardzo szybko się wycierają, kupne tuleje po roku pracy są przetarte do połowy. Perkins ma tłoki 3, 4 lub 5 pierścieniowe, te 4 i 5 są bardzo wrażliwe na samostart tak że uważaj z samostartem. Tanie zestawy: tuleja, tłok, pierścienie szkoda kupować i montować. Sprawdź luzy na zaworach, do oleju...
Witam wiosną 2015 roku przeprowadziłem remont kapitalny silnika i głowicy oraz wymianę bloku na nowy ciągnika C-330, zalałem go płynem i założyłem termostat po około 2 miesiącach pojawił sie płyn w oleju usterkę zdiagnozowałem i usunąłem był to przeciek z uszczelki pod głowicą. Teraz jakiś miesiąc temu znów pojawił sie płyn w oleju. Tym razem uszczelka...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Najciekawsze będzie kiedy silnik zwyczajnie straci panewki wał będzie do wyrzucenia. Prawdopodobnie ( jeśli prawda z uszczelka pod głowicą) masz dziurawą tuleję cylindrową (rdza). Może też rozszczelniona tuleja albo pęknięta głowica. Wybieraj co wolisz ale silnik naprawić trzeba lub wymiennić na lepszy,
Wzrost zużycia oleju mógłby wskazywać na uszczelniacze, ale spadek mocy silnika mówi sam za siebie. Czytałem kiedyś taki referat z badań laboratoryjnych dość wyeksploatowanego silnika. Pomiary wykazały, że następuje owalizacja tłoka i tulei cylindrowej w płaszczyźnie poprzecznej do osi wału, oraz zjawisko "beczułkowatości" tulei. Luz jest największy...
Zawory może mniej ale tuleje zaworowe (prowadnice) dużo. Napisz też czy wymieniałeś tuleje cylindrowe, czy zostały te same co były. Ludzie robią różne dziwne rzeczy w czasie remontów. Sam widziałem, jak mechanik przy "skrzywionym" korpusie skrobał panewkę!!!!
Wydaje mi się, że proces docierania (czy raczej "doklepywania") się pierścienia do dolnej powierzchni rowka jest raczej drugorzędny. Obie płaszczyzny są dość dobrze obrobione i współpracują bardziej uderzeniowo niż ciernie. Pierścień w silniku tłokowym (może nawet szczególnie w dwusuwie) poza funkcją uszczelniania, pełni drugą, nie mniej istotną funkcję,...
Bierze olej stąd kopcenie, zużyty cylinder i pierścienie. Jeśli ma (mało prawdopodobne) tuleje cylindrową żeliwną możesz wymienić pierścienie, jeśli tuleja jest nikasilowa marne szanse by wymiana pierścieni pomogła na dłużej (próbować zawsze można).
W daf 105 opadają tuleje cylindrowe gdyż niszczą się gniazda osadzania ich w bloku. Jest to wada żeliwa (kawitacja) i nic nie pomaga tylko frezowanie gniazd na odpowiednią głębokość aby zastosować tuleje o wyższym kołnierzu lub podkładki pod standardowe. Można to frezować bez wyciągania silnika. Gość ma odpowiedni sprzęt i dojeżdża do klientów. Każdy...
rzeczywiście wszystkie tłoki były przytarte ale to tak palcem niewyczuwalnie, tylko wzrokowo delikatnie równolegle do sworznia, natomiast tuleje bez żadnych rys ani wzrokowo ani palcem nic nie wyczuwlnie, tuleje cylindrowe wyglądały wzrokowo na w ogóle nie zużyte. luzu między korbą a tłokiem na sworzniu żaden nie miał, bo zwracałem na to uwagę. Po wymianie...
Witam Podłączam się do tematu. Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach. komunikat na żółto. Sitka przed chłodnica oleju już nie było. Co dalej sprawdzać? Dodam ,że sinik po wymianie tulei cylindrowych - puszczało ciśnienie do układu chłodzenia. Daf przejechał po wymianie tulei 5000 km i dopiero pojawił się komunikat.
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
Jaki olej wlałeś do silnika?? Dobry olej nie tworzy nagaru. Źle pierścienie dobrane do tulei i silnik nie był docierany. Niedotarty pierścień ma małą powierzchnię odprowadzania ciepła, powstają lokalne ogniska na których się przypala olej. Pierścienie uszczelniające są za sztywne, za duży zamek po wyjęciu z cylindra. Ile mm ma odstęp pomiędzy końcami...
Tylko teoretycznie. W czasie pracy silnika, po odpowiednim przebiegu nastepuje owalizacja cylindrów. Założenie nowych pierscieni może pomóc, ale moze tez zaszkodzić. Cylinder owalny, pierścień idealnie okrągły. Nie ma to znaczenia jak pęknie, nie ma wtedy innej możliwosci. Sensowna poprawa kompresji to niestety szlif, nowe tłoki i nowe pierścienie.(...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Zarówno pęknięcie głowicy jak i tulei cylindrowej (także przerdzewienie) spowoduje przedostawanie się gorących gazów do układu chłodzenia co oczywiście podniesie temperaturę oraz ciśnienie. Prawdę mówąc nie wiem czy w tym samochodzie są tuleje mokre czy suche a mój pomysł dotyczy mokrych. Niektóre silniki wymagają np regulacji wysokości wystawania tulei...
Dzięki odpowiedniemu specjaliście też dałem się naciągnąć na wymianę głowicy podczas gdy puściła uszczelka. Ale twój przypadek niepokojący. Nie jest niczym niezwykłym pękanie głowic w silnikach wysokoprężnych. Więc może u ciebie także to się zdarzyło. Tylko, że to mozna stwierdzić po zdjęciu głowicy. Inna przyczyna to pęknięcie lub korozja tulei cylindrowej...
Cóż za porównanie . Pomiar ciśnienia w cylindrach i zdejmowanie głowicy. Rozsądny pomiar ciśnienia może dużo poinformować a kosztuje prawie nic. Natomiast jeśli zdejmiesz głowicę to musisz zmienić parę uszczelek niezależnie od wyniku obdukcji. A właściwie to w przypadku niemłodego pojazdu należałoby zaplanować choćby mały remoncik. Jest wysoce prawdopodobne,...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Można by spróbować wykonać prosty test szczelności - do cylindra w którym jest aktualnie koniec suwu sprężania przez otwór świecy (jako koncówkę do wkręcenia można wykorzystać starą świecę) wpuścić sprężone powietrze (z 10 bar) i osłuchiwać gdzie będą przedmuchy. Jeżeli w chłodnicy, zbiorniku wyrównawczym itp płyn będzie bulgotać to masz potwierdzenie....
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Nie prawda, że przedmuch do kanału wodnego zdaża się żadko, w c360-3P, którym jeżdżę w firmie to na 90% przedmuchy były do kanału wodnego i co 3 miesiące wymiana uszczelki, poszła głowica do planowania i narazie jest spokój Rózróżniasz 3 cylindrowego 3P od 4 cylindrowego C360 ? To całkiem inne silniki, łączy je tylko rodzaj paliwa i zasada działania....
Znam zdarzenie z pracy co prawda nie chodzi o samochód ale wózek widłowy.Silnik Diesel ,20 letni palił bez żadnych problemów nawet w duże mrozy,do czasu gdy ktoś ściągnął filter i go zapomniał założyć z powrotem. Silnik po tygodniu nie chciał wogóle odpalić.Okazało się że tuleje cylindrowe nie nadawały się nawet do szlifu. A działo się to w zakładzie...
Witam Przyczyną przybywania oleju w misce olejowej było złe spalanie ropy a co za tym idzie spływała ona po ściankach cylindrów do miski spowodowane to było przegrzaniem a w konsekwencji zatarciem silnika wymiana pękniętej głowicy na nic się zdała,jak wspomniał w.w kolega rozhartowanie tulei cylindrowych,no i wymiana silnika. P.S muszę dodać że do rozkręcenia...
Czasem wydaje mi się że największym problemem w odpalaniu ciągników jest ich fatalny stan, szczególnie instalacji wtryskowej i elektrycznej. To też, ale ważniejszy od elektryki (której w T25 przy silniku niema) jest stopień zużycia tulei cylindrowych: duże zużycie >duże przedmuchy>małe ciśnienie sprężania>niska temperatura>brak samozapłonu - silnik...
nie spodobało mu się to za bardzo. Powiedział, że powinna być mniejsza-na paznokieć, ale jest dużo mniejsza ja w starych. Być może, że zbyt gorliwie usunąłem nagary z rowków, albo faktycznie cylinder jest wyjechany. Tak czy siak lipa. jestem po rozmowie z tym goście z firmy robiącej szlify. W razie gdybym chciał robić remont, to wygląda to tak: 1. Można...
Wykonałem kompletny remont silnika w Corsie 1.4 16v z 95roku. Zerwał się pasek rozrządu, a silnik jest wyjątkowo kolizyjny... 14sztuk zaworów pogiętych. Zrobiłem szlif wału, nowe tuleje cylindrowe, nowe pierścienie, kpl. zaworów, wymienione sprzęgło, kpl. rozrządu, pompa wody, wszystkie uszczelniacze itd. Po zamontowaniu silnika do samochodu nie można...
Może to być na sworzniu tlokowym lub poprostu tuleja cylindrowa jest tak "rozbita" że tlok telepie sie w niej. Pozdrawiam!
To czy przedmuch jest na tym samym poziomie, ja u siebie, co jakiś czas sprawdzam po intensywności bąbelkowania na wolnych obrotach. Sprawdzam to w ten sposób, przy gorącym pracującym silniku do butelki wlewam na dno trochę płynu, tak aby końcówka wężyka była zanurzona i sprawdzam intensywność wydobywających się z wężyka bąbelków i utrzymuję się na...
Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam...
dokładnie to tłoków, pierścieni i tulei cylindrowych
Witam Moim zdaniem miedziana o ile jest wszystko Ok z głowicą i blokiem [ tulejami cylindrowymi ] Pozdrawiam
Nie zapominając zablokować tuleji Dodano po 1 bo inaczej szambo w misce Możesz proszę to rozwinąć? Chodzi o to że tuleja wylezie z bloku wraz z tłokiem? Jak masz wbitą tuleje w blok i nie trzyma się zbyt mocno (na 2 oringach) jest ryzyko że jak tłok będzie szedł do góry może wypchnąć tuleję cylindrową . Aby tak się nie stało przykręca się płaskownik...
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
1. Źle/niestarannie zrobiona głowica przed montażem. Wystarczy, że są wytarte prowadnice zaworów i nowe uszczelniacze niewiele pomogą. 2. Coś niedobrego stało się z tłokiem/korbowodem po katastrofie. Wystarczy, że korba będzie podgięta w minimalnym stopniu, a już może pompowac olej z powodu nieprawidłowej współpracy pierścieni z tuleją cylindrową. Jak...
Innej możliwości nie widzę.Wymienisz tuleję i po sprawie.Przed wymianą zwróć uwagę na uszczelnienie tulei cylindrowej od dołu bo będziesz miał wyciek wody do miski olejowej.
Jak nie uszczelka to pęknięty kadłub silnika. Jeżeli są tam wciskane tuleje cylindrowe to przyczyna może być również w ich uszczelnieniu.
a w jakim stanie były tuleje cylindrowe przed założeniem nowych pierścieni??
Silnik nie ma czujnika poziomu oleju . Jak się dostać aby można było wyregulować luz zaworowy ? Czy pod tą blaszką z z której wychodzi wężyk odmy? Tuleja cylindrowa jest z żeliwa czy jest tylko pokryta specjalną powłoką ?
Niestety większość opisów instalacji gazowych w dieslach, to opisy firm montujących te instalacje i niestety nie jest to dla mnie wiarygodne źródło informacji. Ogólnie są popularne dwie opcje zasilania diesla: - Opcja pierwsza: całkowita przeróbka na zasilanie gazem ( praktycznie = zrobienie z silnika diesla silnika benzynowego) Zasila się je głównie...
A weź do domu przewody zapłonowe i wysusz na grzejniku(tylko sobie ponumeruj) i będzie wiadomo.Ja tak zawsze robię. To że silnik zaczyna chodzić po nagrzaniu może sugerować zużyte tuleje cylindrowe-lub pierścienie tłokowe.
Witam! Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc. Umiesz liczyć licz na siebie :) Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika. Odpowiedzi wyżej silnik do kapitalki, to, co dopiszę niżej wyciągając wnioski z twoich wypowiedzi kolego "marian7k" będzie świadczyło o tym dobitnie. ... po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg...
Znawstwo w mądrzeniu i pisaniu głupot ( obejrzałem statystykę na elektrodzie ile twoich postów w koszu). Doświadczenie żadne ( Też przejrzałem w ilu postach na temat Deutza wypowiadałeś się na tym forum). Do tego dochodzi brak umiejętności korzystania z Internetu i weryfikowania podanych informacji. W drugim linku masz podane dwa telefony serwisowe...
Witam Każdy silnik ma to do siebie, że należy go zdiagnozować a nie gadanie sobie a muzom. Wiek jego wskazuje na duże zużycie tulei cylindrowych a nic nie podajesz dokładnie, czy jesteś I-ym właścicielem czy którymś z kolei do tego Koledzy podawali Ci wyżej, że należy sprawdzić ciśnienie sprężania to najważniejszy punkt. Jeśli będzie ciśnienie niskie...
Oringi na tulejach cylindrowych
Witam Pęknięta tuleja cylindrowa lub wysadzona uszczelka pod głowicą.Przedmuchy kompresji do układu chłodzenia.Silnik będzie się przegrzewał gdyż układ chłodzenia jest zapowietrzany non stop.Brak dostatecznego odprowadzania ciepła. Pozdrawiam
Pęknięta tuleja cylindrowa.
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Kwantor , blisko ae jak pójdą obsady w dci to płyn masz w zbiorniku paliwa, Ja stawiam na oringi tulei cylindrowych
Za silnikiem popatrz za granica w polsce trudno trafic silnik z orginalnym przebiegiem... jakis czas temu podobny miałem przypadek z kolegi A4 1.8 co prawda mial 300.000 mil po remoncie do dzis grama oleju nie wzieła ale czesci orginalne ze stanów zamawialismy (pierścienie , uszczelniacze , zawory , szklanki , panewki ,śliw wału itp.) nie opłacało mu...
Pierwsza możliwość to kompresor powietrza, druga to uszczelnienia dolne tulei cylindrowych a trzecia to nic mu nie jest
odkręciłem świecę by sprawdzić jej kolor i jest szara. Jeżeli mówisz o izolatorze to wszystko OK. Przy benzynie bezołowiowej taka ma być. Jednak na odległość i z opisów trudno na 100% to ocenić. Wstaw dobre zdjęcia izolatora elektrody środkowej świecy. Na poprawność spalania oprócz gaźnika i zapłonu bardzo wpływa układ wydechowy. Czy go sprawdzałeś...
Więc albo użyłeś tandetnych części albo "kolega z ławki" spaprał robotę.[/quote] A zobaczymy co tam zostało włożone, decydował mechanik. Być może doprawiłem silnik jeżdżąc z uszkodzonym zaworem EGR? mulił przy rozpędzaniu , był wyraźnie słabszy. Po zaślepieniu EGR moc wróciła elastyczne zbierane sięna obroty ale kopcić nie przestał. Tuleje cylindrowe...
Jedną trasę oblecisz więc raczej nie ma obawy. Ale pasowałoby to naprawić. Jak półtora roku temu było robione to trochę krótko wytrzymało. Może tym razem warto byłoby wyjąć silnik i splanować płaszczyznę bloku. Zwróć też uwagę na tuleje cylindrowe bo potrafiły się oberwać i obsunąć w dół. I wtedy dopiero może narobić się niezłego bałaganu.
Wszystkim dziękuję za pomoc przy tym projekcie. Dostałem zapytanie odnośnie postępów prac nad repliką. Zatem wrzucę kilka fotek z przebiegu dotychczasowych prac: Na początek test układu zapłonowego: Działało, więc tą część pracy mam załatwioną. Dodano po 34 Przepraszam za post pod postem, nie chcę by wyszło za długie. Kilka fotek z budowy silnika: Rury...
Sami znafcy i fachofcy. Pytanie było postawione jasno. Da się? Czy nie da się. Składanie gotowego silnika komuś z nowych/zregenerowanych podzespołów, a weryfikacja posiadanych części to chyba różnica? A o pierścienie pytam, bo stare szlak trafił przy zdejmowaniu... Do tej pory zdawało się - przynajmniej mi - że jesteś bardziej rozgarnięty i ogarnięty....
Głowica zdjęta, na 4 cylindrze w kanale dolotowym olej, widać że niedawno głowica była zdejmowana (nowa uszczelka pod głowice), tuleje cylindrowe na wszystkich cylindrach lekko porysowane. Nie ustalono którędy idzie olej do płynu... na pierwszy rzut oka wiać że wszystko jest ok.
Teoria zapłonu. 4C90 i jego wersje rozwojowe (z wyjątkiem ADCR) to silniki z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Oznacza to, że: 1. Nagrzane podczas suwu sprężania powietrze dostaje się do wyziębionej komory wirowej. Na skutek celowego wiru (aby paliwo możliwie szybko wymieszało się z powietrzem) nagrzane sprężaniem powietrze oddaje ciepło omywanej...
Żadnych podkładek pod cylinder się nie wkłada i nie dziurawi tłumika. Przepisałeś artykuł o tuningu Komarka a to są dwa różne silniki! W ogarze żeby były widoczne efekty trzeba dołożyć dyfuzor zamiast oryginalnego tłumika oraz poprzerabiać kanały w cylindrze (schematy z jakiegoś czeskiego czasopisma, znajdziesz to w sieci )są tam podane rozwinięcia...
Witam Czy któryś z kolegów posiada dane o średnicy tulei cylindrowej i jej tolerancjach nominalnych jak i dla 1 szlifu dla silnika nissana VQ35DE montowanego w renault espace, vel satis, nissan 350z, murano i innych. Bo nie mogę tego poszukać w necie. Za info będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Łukasz
Witam Szczerze zawsze kupowało się taką uszczelkę [ grubością ] jaka była , natomiast otwory jeżeli brakowało wybijam [ wycinam ] tak aby było dobre krążenie płynu chłodzącego . Co do grubości bardziej sugerowałbym się zaworami [ jak są głęboko w głowicy ] . Tak poza uszczelką pamiętaj aby tuleje cylindrowe wystawały ponad blok , w innym przypadku pewne...
Uszczelka głowicy również. Była mocno zjedzona. Płaszczyzna głowicy oczywiście wyrównana.Zauważyłem że np po zalaniu płynu do chłodnicy i odpaleniu auta z otwartym korkiem z płynu wydobywają się pęcherzyki powietrza. Proszę o porady bo ręce opadają:( Ponieważ kolega napisał, że był omijany reduktor i było to samo, więc trzeba wrócić do uszczelki pod...
Części dostępne w sklepie firmowym Airpol, na telefon z wysyłką za pobraniem. Na dzień dobry do przejrzenia/wyczyszczenia zawory, zużyte do szlifu na płycie traserskiej itp. przy użyciu papieru ściernego, lub do wymiany. Najczęściej nic się w nich nie psuje, tylko podlega naturalnemu powolnemu zużyciu. Gdy wyjmiesz zawory to zobaczysz wnętrze tulei...
Pierścienie obracają się, jest to wywołane śladami po honowaniu, działają jak linia śrubowa. Dlaczego zamki rozstawiamy co 120°? Aby uniknąć wytworzenia spirali na tulei cylindrowej, maksymalnie wydłużyć drogę spalin do komory korbowej i jeszcze parę innych tematów.
Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa . Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie...
Silnika Perkinsa nie da się w stodole wyremontować tak jak z capka. Typowe zniszczenia po takim "remoncie" to: tuleje cylindrowe i tłoki zatarte, obrócone panewki, zerwane gwinty w bloku od śrub głowicy i na wale korbowym.
Napisałeś że ciągnik kupiłeś niedawno i nie znasz jego historii napraw i remontów, czy to jest Twój pierwszy ciągnik z tego modelu ( znaczy 330)? Czy zaprzęgałeś go już do pracy? Czy tylko grzebiesz przy nim? Z filmiku widać i słychać że pracuje jak typowa C330 ( znaczy dupy nie urywa ). To jest przestarzała konstrukcja silnika ( z prawie 2000cm3 wyciąga...
Cały czas brak kodów usterek, na gorącym silniku 3,3ms i śmierdzi paliwem z wydechu - dziwi mnie że sterownik nie zgłasza kodów błędów. Jak psiknę mu samostartem w dolot to sonda spada do 0V. Jest jeszcze taki parametr jak obciążenie silnika i w moim przypadku wynosi 718,3 1/min. Wg danych jest to dużo za dużo i może przez to sterownik podaje mu więcej...
Witam, przestała odpalać mi kosa spalinowa Husqvarny model 128 LD, rozebrałem cały silnik po czym wyszło, że pierścień się zapiekł w tłoku i przestało sprężać w tulei cylindrowej. Chciałbym się dowiedzieć czy dostanę do tego modelu tłok, znajduję na internecie tłoki, ale pisze, że do 124L, 125R, 128R. Rozmiar tłoka to 35,00mm. Przy okazji chce się dowiedzieć...
Dzięki Citromaniak za podpowiedż, ten trop wykluczyłem ponieważ jesienią silnik został zbudowany na nowo tzn.tuleje cylindrowe, tłoki z pierścieniami regeneracja wałka rozrządu, panewki wałka oraz główne i korbowe, szklanki, pompki paliwa głowica itd. Został tylko stary wał ale zmierzony i był OK. Od tego czasu przejechane 40 tys km. silnik pracuje...
Pomysł prawie tak stary, jak silnik spalinowy wewnętrznego spalania. Najlepiej udokumentowana jest eksploatacja silników lotniczych Bristol z lat '30 i '40. Wydaje i się, że problemem była szczelność tych "zaworów" (doszczelniały się nagarem w trakcie eksploatacji), odbiór ciepła z tulei cylindrowej ,oraz zużycie oleju.
Winnym zużycia oleju we wczesnych latach były materiał tłoków, profil I materiał pierścieni tłokowych oraz design tulei cylindrowych. Wersja 510 koni miała od początku stalowe tłoki I pierścienie w tulejach cylindrowych zapobiegające polerowaniu gładzi przez nagar nagromadzony na koronach tłoków. Decyzja co z tym zrobić należy do ciebie. Być może powierzchowna...
Witam mam problem ze swoim mf 255 na wolnych obrotach nierówno pracuje i słychać jakby działał na 2 tłokach, i słychać hmmm jakby takie klepanie, powyżej 1200 rpm i wyżej problem znika, silnik nie ma problemów z odpalaniem, jest po wymianie tłoków, tulei cylindrowych, panewek, wału, pompy paliwowej, wtryski i głowica po regeneracji, zawory wyregulowane...
Witam, Myśli technicznej wykorzystanej w T25, bym się nie czepiał. Zwłaszcza w porównaniu do ursusów C330 i C360. Nie mam wielkiego doświadczenia z C330, ale mam z C360. Za zastosowaną tam "myśl techniczną" sterowania pompą podnośnika dałbym osobiście w mordę temu który to wymyślił [musi obracać się wom by działał podnośnik]. Generalnie podnośnik w...
Jako, że sezon już się zakończył to temat trochę odłożyłem. Wrócę do niego w styczniu. Póki co pożyczyłem jeszcze manometr i zmierzyłem kompresję. Jest w okolicach 8 barów (7,5-8,5 w zależności jak energicznie się kopnie). Podejrzenie padło na uszczelniacze wału. Tak czy inaczej mam zamiar wyciągnąć silnik i go gruntownie przejrzeć. Niemniej jednak...
Silnik Perkinsa ma tuleje cylindrowe grubości 1,8 mm i trzeba o nie dbać by silnik jak najdłużej pracował na fabrycznych częściach dlatego na oleju nie ma co oszczędzać. Najlepiej stosować olej LIQUI MOLY z dodatkiem dwusiarczku molibdenu.
W sumie poobserwuję ten temat, może ktoś jeszcze podrzuci coś, czego nie udało mi się naleźć, ale szukałem, i może niedługo znowu będę szukał czegoś bardzo zbliżonego do tego, co autor szuka, z tym, że ja wgryzam się jeszcze w temat głębiej, tzn. głównie chodzi mi o silniki. Lexus - super, ale nie w tych piniędzach. One są generalnie drogie i na coś...
Witam, panowie przełożyłem silnik w peugeocie 206 1.4 hdi, mam całego dawce, wyciągnąłem kompletny motor i przełożyłem do drugiej budy. Obydwa na systemie i kompach Boscha. Stary silnik mial pęknięta tuleje cylindrowa, zajechane wtryski, ogólnie był w złym stanie. Postanowiłem znaleźć zdrowego dawce i udało się. Poszedł kompletny motor z pompa CR, wtryskami...
Nie spotkałem i nie zachwalam tego modelu czy producenta - ale kłopoty w każdej marce to 50 % wada fabryczna materialu i 50% użytkownik - Ty musisz znaleźć tylko fachowca który stwierdzi i podpisze sie pod diagnozą. Przykład scania r - pękają tuleje cylindrowe, ucieka woda. Kolega ma 12 scanii -i 12 kierowcow zero problemu, drugi ma jedna jeździ sam...
Głowica była sprawdzona na szczelność? Jeśli tak to zostały tylko tuleje cylindrowe.
Masz totalnie zużyty silnik. Wał do pomiaru. Na oko widać zużyte tuleje cylindrowe na których już nie widać śladów honowania. Do tego rysy zatarciowe. Tłoki maj zużyta warstwę adaptacyjną. I nikt nie wie jaki jest luz na półkach a ty chcesz wkładać je z powrotem. widać elegancko, że cylinder po lewej stronie bierze mnóstwo oleju, ten z prawej dużo lepszy...
ale co to jest za holere silnik Emak Z opinii na różnych forach ogrodniczych to silniki e-mac mają bardzo dobre opinie. Silnik ma żeliwną tuleję cylindrową, łożyskowany wał korbowy. Prawdopodobnie jest to silnik Loncin "brandowany" pod firmę Oleo-Mac, a silniki Loncin też mają bardzo pozytywne oceny.
Panowie trafiła mi się spreżarka WAN starego typu rocznik 69. Czy orientujecie się czy można jeszcze do Wana 2 cylindrowego dostać panewki starego typu tzn z kołnierzem. Przepraszam za błąd który napisałem kiedyś że one są z tworzywa one są z brązu albo bimetaliczne tego nie wiem bo moje są mocno zniszczone. Wał ma nominalnie fi 35 i nie wiem czy posiada...
Jeśli silnik nie posiada podgrzewanej podstawy filtra paliwa czynnikiem chłodzącym to stawiam "optymistycznie" pęknięta głowica. Genialne, powtórzę widziałeś ten silnik chociaż raz. Jeden jedyny raz. To CR rurka paliwa przykręcona do wtrysku. A sam wtrysk przechodzi przez rurkę z którą się nie styka. A z nieszczelności to tylko olej może polecieć na...
Silniki od agregatów i kosiarek chińskich są marnej jakości. Nie ma w nim pompy oleju i tulei cylindrowej np. żeliwnej. Ja wlewam olej z dwusiarczkiem molibdenu.
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po zdjęciu głowicy zobaczysz, czy nie masz rys na tulejach cylindrowych...
Przyczyna moga byc oringi na tulejach cylindrowych .
Jak dla mnie trudno cokolwiek z tego zdjęcia wywnioskować a nawet nie mam pewności co tam widać. Ale przecież wnioski należy wyciągnąć na miejscu. Raczej wiadomo jak wygląda olej silnikowy. Nietrudno zauważyć wycieki wody spod głowicy oraz wydmuch spalin. Trochę gorzej wykryć przedmuchy do układu chłodzenia ale też da się. Zreszto woda w oleju nie musi...
Powodem zapowietrzenia może być: uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelne obsady wtrysków, awaria sprężarki powietrza, opadnięte lub pęknięta tuleja cylindrowa, niedostateczne odpowietrzenie układu chłodzenia np. po wymianie płynu. Wykonanie testu na CO2 pomaga w diagnozie.
Najlepiej nową, ja wyciągam za pomocą gwintownika średnicy wtryskiwacza ok. 26mm i przykręconego do gwintownika młotka bezwładnościowego. Taką metodę zaleca np. Scania multi. Dodano po 15 Jeżeli cieknie z obsady wtryskiwacza , to raczej z dolnego zwężenia i tutaj powinna być nowa obsada którą prawdopodobnie trzeba rozepchać (spęczyć) , wejście na dyszę...
Pytanie Wiadomo kompresor i woda, a woda to jak wiadomo problem. Posiadam kompresor bezolejowy kompresorek choć wiadomo chińszczyzna ale OK Jednak bez dwóch zdań twierdze że zabija go woda. Wszyscy używają odwadniaczy (olejaczy) za kompresorem. Jednak ostatnio rozebrałem jego sekcje sprężarkowe tam dwa cylindry kompresyjne z tulejami cylindrowymi wykonane...
Jak widać, filtr jest przykręcony bezpośrednio do bloku. Nie znalazłem też żadnej innej chłodnicy oleju. Pomijając już całą sprawęz olejem, moją obawę budzą te mokre tuleje cylindrowe. Wiem, że w angielskich silnikach serii K te tuleje były tak lekko osadzone w bloku, że po zdjęciu głowicy nie wolno było obracać wałem, bo mogły wyskoczyć. Ja niestety...
Jeśli przedmuchuje uszczelki sprawdź czy tuleje cylindrowe wystają ponad blok silnika. Zrób dokładny pomiar.
Witam, sprawdzales na pewno olej w retarderze czy poprostu dziala ok wiec zalozyles ze jest dobrze? U mnie byla peknieta chlodniczka retardera i byl budyń zarowno w plynie jak i w oleju w retarderze. Nigdy nie mialem przypadku uszczelki pod glowica. Co prawda mam same rzedowe 6 cylindrowe ale uszczelka pod glowica w scani sie rzadko zdarza bo kazda...
W Twoim przypadku widzę trzy możliwe przyczyny: 1. Ustawienie wtrysku 2. Zużycie TPC - tłok-pierścień-cylinder 3. Za duży poziom oleju Zaczął bym od ustawienia wtrysku. Trzeba to zrobić dokładnie i pewnie. Nie ma mowy o podejściu "mniej wiecej". Trzeba ustawić znak na kole zamachowym i do tego precyzyjnie ustawić pompę. Tutaj milimet w lewo czy milimetr...
Wszyscy, którzy macie Daf-y z 2010-13 roku i zbiera się kompresja, ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym to nie ma wuja we wsi aby powodem tego nie była opadnięta lub pęknięta tuleja na wskutek kawitacji-wypadania cząstek żeliwa w obrębie gniazd cylindrowych pod kołnierzem tulei. Jest to wada tych bloków. W starszych modelach może być opadnięta tuleja...
Panowie sprawa z termostatem nie jest taka prosta jak sie kazdemu wydaje. Napewno nie wyrzuca wody z winy termostatu. Woda ubywa bo wyrzucają ja pęcherzyki gazu. Teraz pytanie skąd się biora pęcherzyki powietrza w chłodnicy. Odpowiedz jest prosta z któregoś cylindra. Ponieważ piszesz że wstawileś nowe tuleje to podejrzewam ze nie sprawdzilesz ile one...
Audi A3 to trochę ładniejszy VW Golf, silniki i cała technika są wspólne. Silniki jak to silniki, każdy ma swoje wady i zalety. 1.8 20V 125KM - dużo pali, mało elastyczny. 1.8T 20V - bardzo udany silnik z LPG nie ma problemu, ale przebieg i poprzedni właściciele robią swoje. Także trzeba dobrze poszukać. 2.0 - zwykły 8V z tych tzw. "nie do zajechania",...
Mam problem ze sprzęgłem w aucie. Właściwie tak jest od zakupu choć mam wrażenie, że jest gorzej. Pacjent: Polo 1,4 TDI 70 KM, MY 2007, na liczniku 187 tysięcy, dwumasu brak. Mam problem z szarpiącym sprzęgłem przy ruszaniu. Może się wydawać oczywiste, ze sprzęgło sie kończy itp ale jakoś to dla mnie dziwnie szarpie. Podczas ruszania bez gazu na półsprzęgle...
Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Między skrzynią a mostem jest krotki wał z dwoma kardanami ktory można odkręcić.Po odkręceniu wału wyjąłem skrzynię.Ze skrzyni wystaje wałek sprzęgłowy i tuleja z wycięciami do napędu pompy olejowej.Wozek ten miał silnik Perkinsa 4 cylindrowy mocowany na 4 poduszkach.Możliwe ze prościej będzie odsunąć silnik i wtedy wyciągać skrzynię.Jeżeli masz masywną...
witam, kol rbiesiada masz racje i masz racje..........., te wsie naprawy typu pierscionki se wymienie itp, to jest tak fachowe jak jak zrobic sobie samemu operacje serca :D, pewnie szkody na zyciu kierowcy niema ale na jakosci pracy silnika to stan agonalny :D , honowanie ma sens tylko wtedy gdy na gotowo po honowaniu luz tłok-tuleja ma max 0,06mm,...
Witam. Ostatnio zgodziłem się pomóc przy remoncie silnika 3 cylindrowego w traktorze Zetor 5211. Remont polegał na wymianie starych elementów na nowe tj. tulei, tłoki z pierścieniami, sworznie korbowodów, panewki korbowe, dwie kompletne głowice, chłodnica, pompa wody oraz węże wodne. Z układu zasilania zregenerowana została pompa wtryskowa (jedna sekcja...
OK dzięki panowie więcej nie będę tego ciągnął bo to jest bez sęsu byka kartoflem nie napase a co do pracy z HDS jak jezdziłem kiedyś cztero cylindrowym 912 to miałem wałek na 540 obr włączony wtedy silnik pracował na ok 1500 obr i było ok jeszcze poruszę taki temat z innej beczki mam poczciwe 4011 zabytek ale utrzymany i zrobiłem mu kapitalny remont...