Jak wyszedł pierścień segera to całość wychodzi do góry, Te nacięcia są po to żeby łożysko ślizgowe tulei się nie obracało w korpusie. Złap za tuleję w imadło i podgrzej palnikiem lup opalarką korpus aluminiowy i wtedy ciągnij.
Dzięki. Kupiłem tuleje ER 161 w kilku rozmiarach od fi 2 do fi 20 ze skokiem co 2 mm. Działa super. Jeszcze potrzebuje mocowanie wiertarskie. I duże imadło.
Czasem trzeba grzać ale bardzo rzadko. Odkręć silnik 4 T30 i rękojeść 2 T25, wyjmij wirnik, zdejmij resztę plastików, złap za tuleje w imadło i młotkiem gumowym uderzaj w korpus aluminiowy. Jak nie będzie chciało iść to trzeba grzać.
Odkręciłem 2 śrubki tulei a dalej ani drgnie. To wystarczy do zdjęcia tulei metalowej ale po tylu latach mocno trzyma się, ja to robiłem metodą siłową w imadle (tuleja i borkop owinięty szmatą) i korpusem próbowałem przekręcać, pociągać i wyginać z wyczuciem na boki a tulei też nie można za mocno w imadle ścisnąć.
Panowie potrzebuję pomocy praktyka. Kupiłem nowy wirnik, lecz okazało się, że odległość między łożyskami jest za duża o około 3 milimetry. http://obrazki.elektroda.pl/1358351600_1... Byłoby wspaniale, gdyby łożysko z tyłu wbić na około 1 mm a łożysko z przodu cofnąć o 2 milimetry. Jak to zrobić domowym sposobem, aby niczego nie rozwalić?...
Nr 1 pod warunkiem że posiadasz prasę o odpowiednim nacisku. Jeśli posiadasz tylko imadło wyciśnij tuleję nr 2 (gumę wokoło można rozwierć wiertłem)a potem pierścień zewnętrzny nadetnij brzeszczotem uważając by zbytnio nie uszkodzić samej zwrotnicy. Pamiętaj o zabezpieczeniu w poprzek zwrotnicy(tuleja sprężysta)która blokuje sam sworzeń.
Jeśli tuleja tylko gumowa to kupić o zbliżonych wymiarach i przerobić. Średnicę zewnętrzną ładnie się zmniejsza zakładając tuleję na śrubę, żeby się na niej obracała, śrubę w imadło i szlifierką lecisz na wymiar tobie potrzebny. Środek pilnikiem do metalu oblecieć.
Jak dochodzi do przedmiotu i nie może go ścisnąć , to na bank tuleja wytarta , szukaj takiego na złomie , najlepiej pękniętego , to wówczas tuleja powinna być dobra.
Kolego tuleja wyjdzie do spodu, a skoro nie ma u góry żadnego zabezpieczenia powinna się po prostu wybić do spodu. Podeprzyj na czymś twardym np rozsunięte imadło cały ten aluminiowy korpus i puknij w tuleje powinna wyjść,(sprawdź od strony ja kto powiedziałeś smaru czy nie ma jakiegoś zabezpieczenia, ale raczej nie powinno być) razem z łożyskiem.
Hej. Nie chcę wtrącać, ale imadło nie służy do wciskania tulejek w belkę. Do tego używa się prasy o nacisku kilku ton! Konstrukcja imadła, z czegokolwiek by było wykonane, nie wytrzyma takiego nacisku. Możesz jeszcze dopisać, że do ściśnięcia imadłem tej tulei użyłeś przedłużki ... ;)
Wpadki konstruktorów wpadkami ale to już zaczyna być niebezpieczne :!: Końcówki kierownicze do Lanosa: http://obrazki.elektroda.pl/1610454000_1... Twardość śruby oczywiście zgodna z normami:"dziesiątka",tylko czemu urywa mi się już kolejna,dokręcana zwykłym oczkowym kluczem a po wkręceniu w imadło daje się brzeszczotem łatwiej ją przeciąć...
Tuleja wahacza rzeczywiście była do wymiany z lewej strony. Do tego sam drążek wyrobiony. Po wymianie jest ok, temat zamknięty. Dla potomnych: - wprasowanie nowej tulei wymaga dużo siły(nam pękło imadło) i np. 2 młotków+10min uderzeń - należy zwrócić uwagę na ponowne umiejscowienie ośki w piaście koła. Godzinę męczyłem się z ponownym zamontowaniem wahacza(który...
Dzień dobry! Po ładnych kilku latach użytkowania nadszedł czas na serwis w/w młota. Chciałbym wymienić olej i w miarę potrzeby oringi i łożyska. Utknąłem niestety na etapie wyciągnięcia metalowej tulei, w której znajduje się pobijak, korbowód, itd... Wydaje mi się, że muszę w części czołowej pozbyć się widocznej gumy (simmering), a następnie łożyska...
Dodatkowa regulacja po tym zabiegu/zbieżność/ nie jest wymagana-wahacz wróci przecież na swoje oryginalne miejsce.Zakładając że ten wahacz umiesz wyjąć samodzielnie to tuleję wymienisz już bez problemu-potrzeba imadła,kilku pierścieni do podłożenia i kumpla do pomocy.
Wkładasz na prasę i wypychasz pod plastik dajesz jakąś tuleję tak aby przeszedł trzpień na który nakręcasz flanszę i po problemie jeśli nie masz prasy to możesz użyć imadła powinno również puścić chyba że imadło kiepskiej jakości:)
Wyrzeźbić tuleje do imadła :D obliczyć jaki materiał na to potrzeba ile będzie miał zwojów gwint i cos tam jeszcze
Myślę że temat można zakończyć :D I tak miałem rozciąć ten uchwyt żeby go zdemontować całkowicie bo już spisałem go na straty ale przyszedł mi do głowy stary pomysł o którym pisałem na początku postu. Kawałkiem blachy z otworem zasłoniłem tą część uchwytu gdzie jest tuleja plastikowa do zaciskania tak aby wystawały szczęki trzymające wiertło oraz stożkowa...
georgesgr ma rację. Prawa strona od lewej nie powinna się różnić, nakrętka powinna być tak samo dokręcona. Jestem posiadaczem takiego pyzia z tym samym silnikiem i także po wymianie łożysk z przodu. A co do wymiany jak się dobrze operuje młotkiem to z łożyskiem nić się nie stanie, w końcu 20 lat temu mało kto w swoim garażu posiadał imadło do wciskania...
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Tu się sprawdzą tulejki z brązu a nie łożysko kulkowe. No raczej nie bardzo gdyż brąz jest dość kruchy i szybko się zużyje no ale zawsze można je szybko wymienić. Jako ułożyskowanie się nada lecz jako oporowe nie bardzo. Swoją droga w moim fabrycznym imadle jest podkładka sprężynowa oraz oporowa oraz tuleja z trudno ścieralnej stali. Od tyłu na śrubie...
1. Ustawić wiertarkę pionowo futrem w dół i górę futra (gwint na ośce) dobrze zalać preparatem penetrującym i zostawić na noc albo na całą dobę i po 12 godzinach jeszcze raz zalać preparatem. 2. Na ośkę założyć klucz płaski (przeważnie 17mm) i go złapać w imadło. 3. W szczęki futra zamocować klucz imbusowy największy jaki możliwy. Skoro wyrobione są...
Oczywiście, tak chodzi o tuleje numer 9 na rysunku, która blokuje dostęp do łożyska 13. Powiem szczerze próbowałem żabką, kleszczami, imadłem. Tuleja nie wygląda już najlepiej. Użyłem WD40 choć nie wiem po co, jeszcze nigdy w życiu nic mi ten preparat nie ułatwił. Jakiś inny domowy sposób, tuleja jest aluminiowa.
soczewki nie zrywaj. Częśc z radiatorem chwyć w imadło, to na czym jest zamocowana soczewka ściągaj obracajac. Nie siedzi ciasno, ale jest przyklejone na tym silikonie. Wystarczy nawet że obrocisz mosiężną tuleje i laser powinien dostac "normalny" mod
Wpisujesz w Wujka Google'a "code door lock assembly" i masz obrazki z wnętrznościami takich zamków, jak ten 3 posty wyżej. Część elektroniczna będzie chyba najprostsza, możesz wyłożyć się na mechanice. Sprzęgło proponuję wykonać kulkowe, wałek klamki z wgłębieniami w środek, tuleja z otworami na kulki pomiędzy, a przesuwna tulejka stożkowa na zewnątrz....
Witam, mam problem z autem - Audi A3 1,9 tdi ASZ 130(at)160 i niestety od jakiegoś czasu nosi autem, szczególnie jak się go przyciśnie. Wymieniłem tuleje na pełne od S3/Cupry i głowie się co mam robić, bo mam wrażenie że to kwestia przekładni... pytanie do Was czy jakiś drobny luz na maglownicy może powodować, że auto tańczy? U kumpla np. Golf VI 1,6...
Do wymiany tulei wahacza niezbędne jest użycie prasy lub imadła o odpowiednio dużych gabarytach. Niestety w inny sposób nie da się umieścić tulei.
Tak tak, to akurat już wiem, ale od strony gwintu jest coś takiego jak podkładka na około która się kręci i nie wiem czy na nią dawać tuleje czy też po krawędzi aluminium, gdyż boje się, że może pęknąć. Spróbuje to jutro wycisnąć z tulejami na dużym imadle, przedłuże rączke rurą i powinno pójść
Problem rozwiązałem, wirnik między dwie deski do imadła, pomiędzy imadło, a aluminiową obudowę lewarek samochodowy, lewarek do sztywnego, a z drugiej storny młotkiem stuk puk, znów lewarkiem odrobina, znów młotek i ładnie wirnik wyszedł. Następnie zdjęcie blaski zabezpieczającej łożysko, tuleja, śruba podkładka i łożysko miałem w rękach. Dzięki za pomoc...
Wkręcasz pokrywę w uchwyt np.imadło ,przy pomocy wiertła do metalu o średnicy 8mm wprzewiercasz tuleję na wylot (żart).Wymienia się całą pokrywę
I pytanie, czy jest możliwość demontażu silnika z zewnątrz, czy łby śrub od strony turbiny? tego właśnie nie wiem, czy tam są łby śrub, czy tak jak koledzy piszą, że całość jest zbita na wcisk na czterach ośkach. Wkręciłem w imadło i biłem lekko narazie w obudowe turbinki jednk nic nie idzie, chyba to jest skręcone. Na załączonym zdjęciu widać metalową...
Oj tam, jak masz dobre imadło to też pójdzie. Nie raz tak robiłem. Bardziej denerwowały urywające się przewody hamulcowe, ale teraz mam z metra i maszynkę do zarabiania końcówek, nie ma już problemu.
Andrzeju ten klocek to pewnie jakiś stop aluminium. Spróbuj opalarką nagrzać klocek, następnie próbuj wybijać lub wyciskać tuleję ale nie w imadle, bo uniemożliwi nagrzanie. Rozszerzalność aluminium jest dużo większa od stali. Jak będziesz wciskał nowe tuleje, to wstaw je wcześniej do zamrażarki a klocek nagrzej. Zastanawiają mnie te frezy na tulejach...
Do naprawy wyciąga się całość, odkręcając to dużą nakrętkę. Potem w imadle odkręca się wirnik od osi i wybija ją z tulei. Chyba nic nie pomieszałem - ze 20 lat temu ostatnio naprawiałem taką pralkę.
Prasą tego nie zrobisz bo zgnieciesz gniazda wahaczy .Weź palnik LPG wypal te stare gumy aż wyjdą ci tuleje środkowe ,później wahacz załóż do imadła i piłką do metalu natnij tuleje zewnętrzne najlepiej dwa cięcia po przeciwnej stronie . Weź cienki przecinak którym podważysz rozciętą tuleję i reszt pójdzie jak z płatka. Metoda sprawdzona.Tak jak koledzy...
Dzięki za sugestie. Osłonę turbiny udało się zdjąć pukając w wylot wyjściowy wody. Samą turbinę blokując rdzeń silnika, a z drugiej strony robiąc dźwignię na piórze turbiny - kluczem nasadowym się nie dało, zaraz się plastykowe kąty obrobiły. Dodałem zdjęcia tego co zobaczyłem w środku. Mocno zabrudzony korpus silnika od strony pojemnika turbiny. Przeciekało...
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
No tak, wirnika nie wyjmiesz, jak nie będzie wyjęty stojan, ze względu na wentylator na wirniku. Sposobem na wyjęcie stojana jest podgrzanie (dość mocno) korpusu wiertarki. Ja w ten sposób wyjmowałem. Podgrzanym korpusem stukasz na rozkręconym imadle i stojan wyjdzie. Tylko ostrożnie bo stojan jest osadzony w tulei z tworzywa.
zbeep... co do pilnika może się zgodzę, ale konstruktor napisał przecież żeby wbić jakąś mosiężna tuleje w ten "blok" aluminiowy, moja rada: czytaj uwazniej na przyszłość... Pozdrawiam - "może się zgodzę" - kolejny niedowiarek . Panowie, dajcie spokój. Weź człowieku klocek aluminium o wymiarach 40X40x40 i przepiłuj go pilnikiem w imadle na klocek 30x30x30...
Jak w temacie, dzisiaj zajmiemy się naprawą wkładki do zamka Renault Scenic 1 Poglądowe foto tego zamka. http://obrazki.elektroda.pl/3708129800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8106762500_1... Naprawa nie jest spacerkiem i wymaga troszeczkę umiejętności. Mój zamek popsuł się i klucz włożony do środka nie otwierał drzwi...
Pod jaką prasą? Tuleja jest cofnięta, zresztą sam ją przepchasz w imadle. Pieprzysz się z tym jak babcia z małym Kaziem a 20 minut i jest wyrwany stamtąd.
Zarówno tuleje wahacza/belki jak i łożyska piasty wymienisz przy użyciu imadła i pręta gwintowanego - urządzenie które zamierzasz kupić cudów nie zrobi. Zamykam. Manta, do wymiany tulei w tylnej belce wcale nie trzeba jej wyjmować - wystarczy uważać żeby przewodów hamulcowych nie pourywać.
Niniejszym apeluję o pokój pomiędzy ekspertami a małowiedzącymi :) Wypowiedzi laików też mają swoją ogromną wartość. Czytałem kiedyś o pewnym ciekawym efekcie - człek np. zadaje pytanie na forum ekspertów, pytanie jest proste jak drut typu "każdy facet powinien to wiedzieć", więc zdarza się, że fachowcy ignorują pytanie, ale wystarczy że ktoś napisze...
Witam, sorrki za odświeżenie trochę zabytkowego tematu.... Temat dość ciekawy ale niestety mało o tym zagadnieniu informacji. Fotele się psują a siłownik można tanio i bezproblemowo kupić... Mi też przydarzył się problem z fotelem. Siłownik stracił ciśnienie - częsta usterka zaworu do podnoszenia i opuszczania siedziska. Przeanalizowałem sytuację i...
Z uwagi na konieczność zmierzenia się z problemem słynnego wycieku płynu hamulcowego z tylnego zacisku hamulca tarczowego oraz na bezskuteczne kilkudniowe przeszukiwania forów nt. regeneracji samoregulatora, postanowiłem zamieścić kilka fotek z tej czynności. Pomijam kwestię demontażu zacisków oraz ich regeneracji (jako takich), jak również samego samoregulatora,...
Czasem wybijanie delikatnie nie pomaga i trzeba zdjąć seger i wyciągnąć uchwyt z wrzecionem i do imadła tylko nie zniszczyć gładzi bo nie wejdzie w tuleje. Musisz zobaczyć i pomierzyć co dokładnie im dolega, zwróć uwagę na szczotki czy są luźne i dociskają komutator. Do wyjęcia stojana musisz sobie dorobić ściągacz, jak nie znajdziesz jaki jutro zrobię...
Witam Jakiś czas temu zaistniała potrzeba wywiercenia kilku małych otworów na płytce PCB. Jako że nie posiadam odpowiedniej wiertarki (ręczna nie jest poręczna:P) postanowiłem zbudować taką, która zaspokajała by moje potrzeby. Ponieważ nie dysponowałem dużym nakładem środków i nie lubię płacić za coś co mogę mieć za darmo, powstała ona z tego co miałem...
Ja bym dał to na prasę. Jakieś żelastwo dobiorą by to ładnie wyprasować i wprasować nową nie uszkadzając jej. Drogo nie będzie. A jak lubisz się bawić to znajdź coś pod wymiar albo dotocz, to na upartego i imadłem to zrobisz.
Bez minimum zdolności manualnych - majsterkowicza/mechanika nie powinieneś brać się za elektronikę. A jeśli tak, to powinieneś poradzić sobie z rozebraniem potencjometru (a to konieczne, gdyż z tulei z gwintem wystaje zbyt mało ośki aby ją złapać w imadle). Jeśli opiłki dostaną się do środka, to nie tyle będzie się zacinał, co ścieżka oporowa ulegnie...
Sprzęt reaktywowany, zakupiłem 2 zębatki typu 251.0004, podkładkę i kulkę o której mowa wyżej, poprawiłem też tuleje o których pisał Mariopi. Niestety nie mogłem sobie poradzić ze zdjęciem połamanego częściowo wentylatora (brak imadła). Jako że mikser używany jest sporadycznie, myślę że temperatura nie będzie aż taka, że bez wszystkich łopatek nie wytrzyma.
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
Wirnik blokuję dobierając grubość imbusa.Ma on wejść tak, by zaklinował się i wirnik o stojan. Ma wejść na całą swą długość bo inaczej uszkodzisz wirnik. Trzeba też uważać na prostopadłe ramię tegoż imbuska by ci nie uszkodziło uzwojeń wirnika. Trochę wprawy i dojdziesz. Od lat tak odkręcam, wcześniej próbowałem innych metod ,ale ta jest jak najbardziej...
Witam, kupiłem ten ekspres 4 miesiące temu. Ostatnio zauważyłem jakby urządzenie "męczyło" się przy włączaniu, zawsze słychać mechanizm jakby coś zaciskał i po chwili strzela..... Hey mam podobne objawy, mianowicie w momencie włączania/wyłączania ekspresu przed płukaniem następuje głośne stukniecie z wnętrza ekspresu. Efektu nie ma gdy zostaje wypłukany...
Oryginału trzymałem się dwa razy i była wielka d..a .Dwa razy ,po założeniu pierwszego postu ( patrz data) ,zmieniałem na szwedzkie i zawsze rwało przednią tylna w porządku aż do teraz . A teraz mały off topic .Może Moderator umieści to w manualach. Demontaż tulei metalowej, polegał na usunięciu gumy oraz delikatnym przecięciu brzeszczotem zewnętrznego...
Parę dni temu miałem problem z demontażem łożysk wału i uszczelniaczy z pilarki Dolmar 100 PS 33. Łożyska typu igiełkowego są w niej umieszczone w tulei karteru. Demontaż wału musi być w niej poprzedzony rozpołowieniem pilarki, przy czym wał wychodzi bez oporu natomiast łożyska zostają w tulei w połówkach karteru. Musiałem skorzystać z prasy do wyciskania...
Super! Śliczne dzięki za schemat. Silnik wyjąłem, odkręciłem rolkę od wrzeciona https://obrazki.elektroda.pl/4303502300_... , zewnętrzny ekran silnika, potem kilka śrubek na obudowie (małe na bocznej ścianie 3 sztuki do okoła) lecz nic poza tym nie mogłem zrobić. Aby otworzyć go musiał bym dysponować jakąś okrągłą tuleją aby rozmontować...
POWER IS BACK - tak mogę podsumować moją walkę z Lagunką :) Po kolei więc. - wymieniłem przewód doprowadzający powietrze od przepływomierza do turbinki bo był uwalony i ktoś go kiedyś zanim to autko kupiłem taśmą izolacyjną posklejał co i tak musiało się prędzej czy później rozpaść, - posprawdzałem czujnik doładowania - po odłączeniu zapala się błąd...
Panowie myślałem że mnie szlak trafi. Mechanik odkręcił te sanki OK! Nie potrafił wyjąć tulei starych co z nich środek wypadł. Ludzie podpiłować plastik i wybić wkrętakiem itp. -męczył się jak głupi cudował itp. Nawet mając prasę nie potrafił wprasować poduszek -chyba nie wiedział że się wciska od dołu po kolei filmy na YouTube, przez telefon gadał...
Dmuchawa, taka sama jak w Fiat Ullyse. Peugeot 806, Citroen Evasion.Lancia Zeta. Demontaż zaczynamy od odkręcenia osłony nad nogami pasażera. Następnie odkręcić śrubkę w schowku : http://obrazki.elektroda.pl/4096153600_1... Opadnie wtedy z tyłu, za schowkiem mocowanie skrzynki elektrycznej z "milionem" kabli, od niej odkręcić trzeba...
imadło zamocować uszkodzić imadło imadło zastosowanie
programowanie pilota zamka centralnego cieknie pralki pasek klinowy citroen
Lokalizacja czujnika bufora w piecu Defro Ustawienie położenia tłoka w Defro K2 - instrukcja