Najprawdopodobniej była dolewana woda na gorącym silniku jak miałeś ubytki ,albo gdzieś pękł jakiś wąż przepytaj kierowcę ale pewnie i tak się nie przyzna stał na parkingu i pewnie dolał wiadro zimnej wody do silnika i dlatego pękła tuleja jak piszesz ,tuleja są mokre w tych silnikach ,to nawet by się zgadzało bo uzupełniając wodę na początku ona dostaje...
Witam a tam są tuleje mokre wyciągalne?? Po zdjęciu na znanym portalu aukcyjnym widziałem że tam tuje są stałe(zaprasowane) uszczelnienia tuleja tłok = pierścienie. A w przypadku gdy była by tuleja wyciągana a to pewnie konstruktor by dał podkładkę miedzią pod tuleje.
Uszczelka uszczelką,ale koledzy wiedzą że fav jest na tulejach mokrych,tuleja powinna wystawać ponad krawędź bloku o 0,15 mm.Problem w tym że tuleje te maja tencencję do osiadania. Sprawdził bym jeszcze czy nie robia się mokre dywaniki-jeżeli przecieka nagrzewnica.
Nie wiem jakie tam są tuleje suche czy mokre. Jeśli mokre to mogła pęknąć tuleja cylindrowa. Takie będą objawy.
Tuleje mokre chodzi o silnik ciągnika mccormick robiona była uszczelka pod głowicą ale wciąż się leje olej do miski nie wiem czy to napewno tuleja narazie nic nie rozbierałem ale wolę się zaopatrzyć w odpowiednie narzędzia i wiedzę zanim cokolwiek zrobie ponadto po osadzeniu trzeba sprawdzić czy kołnierz tulei nie osiada zbyt głęboko w bloku. to tam...
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Niczego nie muszę zrozumieć, bo zalecenia producenta są po to aby nie spowodować przedwczesnego zużycia produktu lub utraty gwarancji. Aby zakończyć ten wątek, zadzwoniłem do Fabryki Pomp i oto wyjaśnienie: W pompie znajduje się metalowa tuleja która oddziela część suchą silnika od części mokrej, czyli wirnika z wodą. Jeżeli będzie pompowana zimna woda...
Witam, szukam podobnej informacji na temat momentów w silniku td 226 b 6 (mokre tuleje). Kogo pytam nie nie wie...
Andoria S-320-czy tuleja jest typu mokrego czy sucha?
Nikt nie jest w stanie powiedzieć ile ma dokładnie wystawać ponad blok tuleja cylindra ? Blok jest aluminiowy. (Tuleje "mokre")
pęknięcie za popychaczami Czyli od strony cylindra? (tulei mokrej) Trzeba by to zobaczyć, ale skleić raczej się nie da. Spawanie też wątpliwe, chyba że firma da gwarancję. Wyciągnięcie tulei, spawanie od wewnątrz i obróbka mechaniczna spawu .
-zapłonu się nie ustawia ( czujnik połozenia wału) -silnik OHV -silnik wredny do roboty ( tuleje mokre)
Po raz wtóry to samo miejsce? Tu nie ma co kombinować. Głowica splanowana- padło w tym samym miejscu. Planowanie bloku. Tam blok ma tuleje mokre, bo nie pamietam?
Jaki dokładnie model kotła VC xxx/y-z (xxx y z to cyferki) Jak kocioł współpracuje z zasobnikiem to musi być jednofunkcyjny, a w kotłach jednofunkcyjnych parametr d.03 jest "nieaktywny" i wyświetla wartość 999. A jaka jest mniej więcej temperatura wody w zasobniku? Po włożeniu czujnik w tuleję w zbiorniku do jakiej wartości rośnie wskazanie w kodzie...
To przeca konstrukcja z tzw. mokrymi tulejami cylindrów . Należy zmierzyć wystawanie tulei według danych serwisowych . Jeżeli tuleje są za nisko w stosunku do krawędzi bloku to zaczyna się zabawa w głębszą rozbiórkę motoru .. https://obrazki.elektroda.pl/7966155600_...
owszem mogła paść uszczelka pod głowica lub sama głowica gdybyś podał jakieś blisze dane silnika bo płyn może dostawać przez chłodnice oleju montowaną pod filtrem oleju lub dołem tuleji cylidrycznych przy tulejach mokrych
Megawe że są marnej to się zgodzę 😆 jaką kasa taki sprzęt. Dwusiarczek molibdenu super sprawa racja . No i z tuleją też się zgadza nie ma tulei ani mokrej, ani suchej też 😆jednak zespolony blok cylindra chłodzenie bezpośrednie jest i zhonowany też być musi.✌️👌
Może zalać świece płynem za sprawą tych podkładek w kolektorze ssącym o których pisałem wcześniej. Szpilki mocujące głowicę cału czas są w płynie ( bo to silnik na tulejach mokrych!)
zużyte łożyska alternatora szumią/gwiżdżą w zależności od obrotów silnika, a nie piszczą na pompie wody będzie raczej szumieć poza tym jak zdejmiesz pasek poruszaj kołami góra-dół czy niema jakiegoś znacznego luzu bo alternator to tam nic, ale jak pompa wody Ci się rozleci to momentalnie ugotujesz i zniszczysz silnik, te silniki są BARDZO wrażliwe na...
przed ściągnieciem głowicy trzeba było zdjąć miskę olejową i przy zalaniu wodą spr blok i tuleje w 60 są mokre tuleje i też potrafią peknąć albo oringi na tulejach potrafią przeciekać jak się odkreciła przeciwaga musisz ja przykrecić ale od razu spr panewki prawdopodobnie wał nie wyważony podczas pracy wybił panewki główne . jednym słowem pewnie czeka...
Pewnie pęknięta głowica , jeżeli tuleje to mokre nie pływające a uszkodzona uszczelka pod tuleją cylindra spowoduje przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju .
Przyznam, nie miałem jeszcze takiego przypadku, żeby ta tuleja nie zeszła. Może opukaj dookoła młoteczkiem. Może podgrzej opalarką, ale uważaj na turbinkę. Nakryj ję jakąś płytką azbestową, tekstolitową albo chociaż mokrą szmatą. Jak to nie pomoże to chyba musisz zniszczyć ją. Myślę że w warsztacie bez problemu dostaniesz inną. Przed zniszczeniem pobierz...
Uszczelka uszczelką, ale przecież wiecie, że felicja jest na tulejach mokrych, bywało tak, że tuleja uciekała w dół ( bo się poddały miedziane pierścienie pod tuleją albo papierowa podkładka uszczelniająca), po wymianie uszczelki spokój był jakiś czas, póżniej i tak okucie uszczelki nie spełniało roli. Dlatego trzeba sprawdzać liniałem ile wystaje tuleja...
Witam. Byłem ostatnio z moim Fordem C maxem 2014r. u mechanika wymienić termostat. W dyskusji padł temat o moim silniku 1.6 TDCi 115 KM. I cóż, pan mnie z lekka nastraszył ponieważ ponoć te silniki mają tendencje to opadania tulei. Wiadomo czym to grozi. I mam pytanie, przy przebiegu 140 tyś jest to możliwe? Dodam, że eksploatuje samochód normalnie...
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Możliwe przyczyny 1. Głowica pęknięta lub krzywa - do sprawdzenia na szczelność i planowanie 2. Skorodowana uszczelka pod głowicą 3. Pęknięta tuleja (jeśli są mokre).
witam Mam pękniętą tuleję cylindra i muszę ją wymienić. Tuleja to typ mokry uszczelniana oringami w bloku. Pomiędzy blok, a górny kołnierz ( na którym opiera się tuleja w bloku) przychodzi podkładka. Pytanie czy w zależności od grubości tej podkładki reguluje się wysokość tulei względem bloku, czy występuje ona w jednej grubości? Jeżeli ktoš posiada...
Po pierwsze to nie ja sam naprawiałem tylko mechanik :/ . Po drugie tuleje pękają pod kołnierzem ,po trzecie tuleje są kupowane orginalne. Dodano po 43 a tuleje są mokre
mikrometrowe mosiężne podkładki regulacyjne,które jednocześnie uszczelniają. One nie są mosiężne tylko miedziane, jak mi się zdaje Nadmienie że jeszcze się nie spotkałem z wżerami w miejscach pod kołnierzami tulei Bo ich tam być nie powinno, przy prawidłowym złożeniu i eksploatacji silnika. Taki sposób złożenia ma bardzo wiele silników z wymiennymi...
widze że koledzy piszą dla satysfakcji pisania,mie rozumując logicznie.Aby zwiększyć moc silnika należy albo zwiększyć pojemność skokową,albo zwiekszyć jego obroty maksymalne,albo zwiększyć stopień sprężania (kompresję).I każdy z tych punktów dyskwalifikuje silnik skody bo wał ma podparty tylko w trzech punktach ,a ponadto jest robiony na tulejach mokrych.
Mam rozumieć że chcesz się nimi podzielić, odsprzedać? Nigdy takiego nie rozbierałem może będą przydatne wskazówki. Silnik na pewno by mi się przydał. Ciśnienie powychodziło poniżej 20 bar (18-19-19-1.8,5-19-18)(!!!) po próbie olejowej około 30 bar. ( Lepiej wyszedł stary Leyland co palić w zimie nie chce) Co dziwne że motor siłę ma i oleju nie bierze...
Jeszcze raz napiszę pęknięcie bloku między tulejami mokrymi kwalifikuje blok do wymiany nikt kto spawa bloki tego nie pospawa bo to nie ma sensu , a jak pospawa to po spawaniu musisz zawieść blok do frezowania lub tulejowania otworów pod tuleje i nikt normalny nie udzieli ci na to gwarancji jak zobaczy że ktoś spawał między tulejami. Kup sobie cały...
Zarówno pęknięcie głowicy jak i tulei cylindrowej (także przerdzewienie) spowoduje przedostawanie się gorących gazów do układu chłodzenia co oczywiście podniesie temperaturę oraz ciśnienie. Prawdę mówąc nie wiem czy w tym samochodzie są tuleje mokre czy suche a mój pomysł dotyczy mokrych. Niektóre silniki wymagają np regulacji wysokości wystawania tulei...
Po godzinie na tulejach wychodzi rdza jeśli są mokre.
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po zdjęciu głowicy zobaczysz, czy nie masz rys na tulejach cylindrowych...
Seat Toledo II, cholernie parujące reflektory przednie. Przychodzi jesien - cały reflektor przedni mokry.
Tłok nie wystaje w tym modelu ponad blok. Ponad blok wystają tuleje.To benzyna jest z mokrymi tulejami. Coperfild - nie wiem, jaka była na tym konkretnym silniku. Ktoś ją wyrzucił po demontażu.
Jaki masz zasobnik? Jeżeli tuleja jest od góry sprawdź czy czujnik nie jest mokry. Sprawdź regulator bądź zegar jeżeli jest jakaś automatyka np. DT? TA? EU? czy cw jest ustawiana i programowana zdalnie?... Dalej włącz kominiarza przy odkręconych na max grzejnikach. Czy jest odejście ciepła? Czy kocioł się gotuje?.. Dalej czy pokrętło od cw nie chodzi...
Dziwi mnie też to, że w warsztacie mechanik mówi, żeby szukać silnika bo naprawy na mokrych tulejach są problematyczne. Jakby chciał pozbyć się tego silnika bo może zacząłbym mu się zbytnio przyglądać. Pewnie chce ukryć swoje dzieło.
https://obrazki.elektroda.pl/3884400000_... Jak widać, filtr jest przykręcony bezpośrednio do bloku. Nie znalazłem też żadnej innej chłodnicy oleju. Pomijając już całą sprawęz olejem, moją obawę budzą te mokre tuleje cylindrowe. Wiem, że w angielskich silnikach serii K te tuleje były tak lekko osadzone w bloku, że po zdjęciu głowicy...
Nie ma czegoś takiego jak silnik case 3 cylindrowy, silniki robi dla nich inna firma zapewne. Podaj dokładne oznaczenie silnika to coś może da rade ogarnąć. Jeżeli ma mokre tuleje to tak, może lecieć do miski olejowej.
Mam zaufanie do Defro ale trzeba popatrzyć gdzie można kupić sam palnik (komorę spalania) bez ślimaka i przekładni bo to może być od tego palnika co jest. Sterownik też może być ten sam ale zbiornik już peletowski- można przerobić ten co idzie od ekogroszku (chodzi o możliwość cofnięcia się płomienia). Dodano po 7 Widziałem już komorę spalania z mokrej...
Czasem dzieje się podobnie jak jest zamoczony czujnik temperatury w zasobniku. Jaki masz zasobnik CWU? Czy op wyjęciu czujnika zasobnika CWU jest mokry? Czy do rurki/tulejki do której wkłada się czujnik zasobnika wlała się woda, czy jest w nim wilgotno lub mokro? Miałem dwa przypadki zalania wodą tej tulejki. Mokry czujnik pokazywał temperaturę rzeczywistą...
Powiedz fachowcowi że podkładki miedziane pod tuleja służą do regulacji wysokości tulei - minę będzie miał na bank uśmiechem. Bo służą i (at)robokop w tej kwestii ma rację, podkładki pełnią tylko rolę dystansową. Mogę Ci podać przynajmniej kilka modeli silników z mokrymi tulejami w których żadne podkładki uszczelniające nie występują. Niewielkie wżery...
Witam szanownych kolegów! Szukam kogoś kto wie cokolwiek o silnikach Vetus a konkretnie M 4. 14. Znajomy ma taki silnik zamontowany w łodzi i chodzi mi o to, że w misce olejowej pojawiła się woda i moje pytanie jak się tam dostała. Mam pewne podejrzenia co do pompy wody obiegu zewnętrznego (wody brudnej) lub pękniętą tuleję cylindra o ile tuleje te...
Temperatura na dwuwskaźniku: Biały — do 80°C Zielony — 80...95°C Czerwony — powyżej 95°C https://archive.org/details/UrsusC330C33... Poza tym książki „z epoki” w czasach termostatów mieszkowych podawały prawidłową temperaturę płynu chłodzącego w przedziale 75–85°C. Termostaty...
Mam już tłoki na wierzchu byly cale mokre i pierscienie juz zlo.tuleja jest ładnie utrzymana odma sucha tylko pera leci zależy od pracy
Witam walcze z bmw n47 problem polega na kopceniu na niebiesko do momentu rozgrzania silnika do ok80 stopni. Do tej pory zrobione Turbo Wtryski Chlidnica egr Test na co2 ok Swiece zarowe sterownik Bledow brak Cisnienie sprezania ok Po odkreceniu kolektora wydechowego dym wydostaje sie z 2 i 3 cylindra. Po zdjeciu glowicy tloki 2,3 mokre. Slyszalem o...
1. Napęd rozrządu. 2. Zawory. 3. Popychacze. 4. Głowicą lub jej uszczelka - teoretycznie. 5. Całkowicie zatarte tuleje - teoretycznie. 6. Pierścienie - teoretycznie jest taka możliwość.
Jeżeli chodzi o zamrożenie łożyska krytego to jeszcze można się pokusić, ale podgrzewanie go później gdy w środku jest smar, który ma tam pozostać do końca żywota łożyska to zdecydowanie odpada. Jeśli jesteś cierpliwy i działasz systematycznie to po prostu wbijesz łożyska na swoje miejsce bez patentów. Zostały Ci odbudowy starych łożysk, którymi możesz...
silniki Vw mają pojemność 1390ccm zas te dwa (60 i 68 km -skodowskie) mają pojemność 1397ccm. oba powstały na bazie starej skodowskiej jednostki: żeliwmy blok, mokre tuleje, aluminiowa głowica i napęd łańcuszkiem (oznaczenie AZE i AZF). silnik 60km był nawet montowany w octavii ale nikt nie chciał go kupować i (o ile pamiętam) po 2 latach zniknął z...
mokre kabel mokre dywanik ogrzewanie mokre
whirlpool lodówka zamraża uszczelniać rurka solidny laptop
czujnik temperatury termet tms370 programator
Jak zrobić własny rysik do telefonu? Błąd 980 w drukarce OKI MC363 - jak go usunąć?