Pamiętam (ale to już były czasy Favoritki) była akcja serwisowa - na skutek jakiegoś źle dobranego fabrycznie płynu chłodniczego robiły się wżery pod uszczelką głowicy. To silnik z tulejami pływającymi, wymiennymi. W dodatku tłoki mają szczeliny dylatacyjne. Jak dla mnie, to któraś tuleja za głęboko osiadła, trzeba by liniałem sprawdzić. Skoda zawsze...
Kosiarka z przekładnią 1000 obr/min. Po czym poznać dwa koła pasowe o równej średnicy, tuleje pływające zmierzone średnica zewnętrzna i wewnętrzna, dorobione u tokarza.
up.....
Czy zmieniłeś już opony na letnie? Na zimowych oponach przy wysokich temperaturach auto może "pływać". Tuleje tylnej belki mogą mieć takie objawy, złap za tylne koło 2 rękoma i próbuj przekręcać lewo-prawo.
W felicji 1,3 miałem ostatnio zabawny przypadek, tłumik końcowy zatkał się na amen swoim własnym wygłuszeniem. Jak dobrze pamiętam, to chyba w 1,3 były tuleje pływające jak w VM i traktorach... Słyszał ktoś legendę o "gumowym biegu" felicji czy tylko mi się o uszy obiło? :D
Jakim smarem smarować tuleje pływającą w docisku koła.Jakiego użyć klucza do odkręcenia tarczy hamulcowej w Oplu Agila.
Sprawdź korek od zbiornika wyrównawczego i pompę wody. Z tego co pamiętam w tych autach są tuleje pływające w bloku i tam może być błąd.
Oringi na tulejach pływających.
Zobacz w jakim stanie jest tylna belka - tuleje pływające i górne mocowanie amortyzatora. Jak jedziesz to ci puka z tyłu?
Wielkie Dzięki czyli jednak jest to tuleja pływająca. Wracając do stabilizatorów ze FEBi 1 szt. sam stab. cena 45zł nie jest za niska?
Jeśli mówimy o tej tylnej tulejce, to ona musi mieć taki luz, jest to tuleja pływająca która właśnie tym luzem wytłumia pracę zawieszenia itp. Gdyby była wybita, koło chodziło by tył-przód około 4-6 cm i auto złe by się prowadziło.
Jeśli chodzi o tuleje pływające.. to jakieś 6 miesięcy temu wymieniałem i wszystko było ok... No ale nie wymieniałem wszystkich może się juz rozpadły.. Ale dobry pomysł posprawdzam jak dam rade!
Witam Posiadam młot celma PRWg2B, kuje dobrze tylko że gdy dłuto jest w powietrzu (nie dotyka do kutego materiału) to słychać metaliczne uderzenia. Najprawdopodobniej tuleja pływająca uderza w cylinder. Czy to jest normalne?
sprawdziłeś "tuleje pływające " czy są na "równo"względem bloku? ale powinieneś widzieć po oleju ,jeśli to one to na pewno tego nie zrobisz domowym sposobem jak np splanowałeś głowice :D
Pohuśtaj autem, i wyeliminuj zawieszenie, często „skrzeczy” tuleja pływająca zwrotnicy To co radzi vorlog to też dobry pomysł, aby wykluczyć lub potwierdzić efekt trakcyjny /choć czasem efekt może występować pod obciążeniem/.
Jest jeszcze jedna sprawa jeżeli ten akurat sinik ma tuleje pływające a nie wymienili pod nimi uszczelek to płyn będzie zaciągał jak w strzykawce i głowica nic do tego niema. Niestety częsta oszczędność przy takich remontach więc płyn powinien pojawić się również w oleju .
czy ten typ mercedesa ma pływające tuleje bo prawdo podobnie są jakieś uszczelniacze na cylindrach po przegrzaniu silnika przepuszczają płyn
Ściągnij zacisk i jażmo . Wyczyść dokładnie wszystkie miejsca gdzie przylegają klocki. Zacisk z jażmem trzymają tuleje pływające po których chodzi zacisk - wyczyść je dokładnie ale nie porysuj (tylko ropa, benzyna, nafta lub jakaś chemia i pędzelek) jak będziesz składał to przesmaruj je smarem miedziowym. A co z tarczami? Bo nic nie piszesz?
Witam A dlaczego chcesz wymieniać całą piastę ? Nie wiadomo w jakim stanie jest łożysko i tuleja pływająca koszt całości to ok. 100zł / łożysko i tuleja / a chyba tyle wyniesie prawie koszt transakcji z tą różnicą że będziesz pewny sprawności , kosztu wymiany nie znam .W zasadzie należy wymienić i jak to się mówi zapomnieć a nie za miesiąc podchodzić...
Witam, bardzo proszę o pomoc przy ustaleniu wysokości tulei pływającej w silniki 1.4 MPI 50kW AME. Jestem w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą, po demontażu mechanik stwierdził iż jedna z tulei jest za nisko. Pomiar niestety bez mikrometru więc chcę pożyczyć urządzenie i dokładnie to ustalić, jednak w żadnej instrukcji nie jest zawarte jaka jest...
:?: Witam mam problem co do układu chłodzenia. Został przegrzany silnik. Naprawy wymiana termostatu i obudowy, planowanie głowicy i wymiana uszczelki, sprawdzenie pompy wody i chłodnicy wszystko ok. A problem polega na tym że wywala mi ciągle płyn z układu chłodzenia przez zbiorniczek wyrównawczy, już nie wiem gdzie szukać czy to może być wina tulei...
pierwsza sprawa jaki silnik, druga sprawdź czy nie ma wody w oleju, a trzecia to sprawdź czy na rozgrzanym silniku przy otwartym termostacie (Jeżeli sie otwiera)na wolnych obrotach przewody chłodnicy gumowe powinny być Miętkie na wysokich troszkę bardzie twarde ale jeżeli są jak tzw. kamień to ciśnienie bije w układ chłodzenia, a potem do sprawdzenia...
Powinien, ale najlepiej sprawdzać to na szarpakach diagnostycznych, wtedy pięknie widać pływanie tulei i inne luzy w układzie zawieszenia i kierowniczym.
Nie możesz zakładać panewek z wyższego szlifu na wał bez przeszlifowania. Zatrzesz go wtedy. Wał oddajesz do przetoczenia na wymagany numer szlifu. Wtedy zakłądasz panewki na ten sam numer. Podobnie z cylindrami. Tylko jak robisz szlif, to zakładasz odpowiednio "szersze" cylindry. Stuk może występować na zaworach lub na hydraulicznych kasownikach luzu....
Z tego co pamiętam te silniki maja pływające tuleje i prawidłowo trzeba pod nimi wymienić podkładki i planować blok częsty objaw tego auta
Uszczelki w tych silnikach to nagminne,podstawa to idealne planowanie zawory dotrzeć nie zaszkodzi.Podstawa po zdjęciu głowicy nie ruszać tłokami bo tuleje są pływające i śruby muszą być nowe. W parunastu takich autach to robiłem bo jest tego tu jak 126-tek w Polsce.
Tak sie składa że mam takie auto od 2 lat. Dokładnie 2 lata temu zostało zawirusowane przy stanie licznika 177 000 km. Firma-Agma Toruń-Wynik 130KM/290 NM. Silnik 2.0 DTi Y20 DTH czyli wyjściowo 101KM/230 NM. Przejechałem tym samochodem 30 tys. km.Nogi lekkiej nie mam ale o auto dbam(olej,filtry). Jednostka napędowa jest w świetnej kondycji,oryginalne...
Uwalona zwrotnica Lub to super poliuretanowe zawieszenie które się nadaje kupić i od razu do kosza wrzucić tam spełnia dobrze swoją rolę. Wymień tuleje na zwykłe bo pływa na tym zawieszeniu. Jeżeli nie to zwrotnica do wymiany
Tuleje wahaczy.
Jeśli w tym młotku udar jest słaby mimo "posmarowania" to należało by sprawdzić stan tulei w której chodzi pływający "bijak" oraz bodaj trzy oringi na bolcu. Acha, czy bolec nie jest urwany- pęknięty. To lubiło się zdarzać.
wymieniłem gumy stabilizatora tylnego oraz tuleje wahaczy tylnych No to przód też należałoby skontrolować : układ kierowniczy + drążki + zawieszenie . Opon o " pływanie " bym raczej nie podejrzewał.
A więc tak: żle że sam wziąłeś się za naprawę automatyki. Hilti pracuje na specjalnym oleju, który musi być idealnie odmierzony, aby ciśnienie powstałe wewnątrz maszyny nadało mocy udarowi, a jednocześnie nie rozwaliło szczelnie zamkniętego korpusu. Uderzenie zależne jest od tego na jakich obrotach pracuje silnik, który jest stabilizowany cały czas...
Witam Nie tylko głowica ale i tulejki prowadnicy karetki Tzw "pływające" pasy na czarnym kolorze to właśnie tuleje Pozdrawiam "serwek" :)
Mowie o drążkach, które są z regenerowanymi maglami. W tej Borsehung bym nic nie zmieniał. A co z tulejami z tylu w belce? Skoro auto pływa to może tam coś skopane jest? No i same amortyzatory tez maja na to wplyw.
Więc można wyeliminować układ hamulcowy jako bezpośrednią przyczynę trzeszczenia. Jednakże przyczynia się również pośrednio do powstawania hałasu jak podałeś. Dziwi mnie, że hałas nie powstaje również na wybojach w jezdni. Sam wymieniłeś te rzeczy czy jakiś mechanik? Czy wcześniej coś było w aucie wymieniane przed tymi trzaskami? Sprawdzałeś dokręcenie...
A jeszcze jedno czy do Waryńskiego potrzebuje również tuleje ciśnieniowa czy jakieś inne specjalne akcesoria? Pływającą mam na błotniku ten rozdzielacz wyłącznie do sterowania siłownikiem dwustronnego działania
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Rozrząd to sobie będziesz blokował przy składaniu, blokada na wał będzie ci potrzebna a na kole rozrządu jest znak. Wymiana samych pierścieni rozwiąże problem ubywania oleju ? Czy tuleje trzeba szlifować ? Skąd przyszło ci do głowy że ktoś mógł by to wiedzieć bez rozebrania silnik i ocenie stanu...
Witajcie Nie robię HP-ków akurat tej serii zbyt wiele ale od czasu do czasu coś się takiego trafi... Urządzenie wielofunkcyjne HP laser Jet 2840 http://obrazki.elektroda.pl/5352359700_1... Klient się mocno uparł żeby było taniej, kazał wymienić sam wałek bębna z listwą... Wiedząc że te urządzenia są jakie są, a ten egzemplarz wygląda jak zapuszczony...
Witam serdecznie, mam lekki problem z Fiatem Albea 1.2 2004r. Auto lekko mówiąc pływa po drodze i przy mocniejszym hamowaniu ucieka tył. Sprawdzałem zawieszenie, amortyzatory są w bardzo dobrym stanie, sprężyny w trochę gorszym, ale najprawdopodobniej je wymienię, belka siedzi bardzo ładnie. Tuleje na belce z tyłu też, siła hamowania jest dobra, różnica...
Nie były czasem wymieniane tuleje na wahaczach.Wiem że w tym tym modelu jedynie orginalne tuleje się sprawdzają.Wszystkie podróbki łatwo się rozlatują lub są za miękie.To tłumaczyło by pływanie auta.
Jak chodzi o pływanie na wybojach, to wygląda mi to na wahacze (tylna tuleja?), lub ew. amortyzatory. Łączniki i gumy drążka stabilizacyjnego, też do sprawdzenia. Tak ogólnie, to w starych francuzach prawie zawsze coś stuka i nierzadko trza się sporo nagłowić oraz wydać trochę kasy, by dojść do przyczyny. Pozdrawiam.
witam mam problem z moim renault trafic od pewnego czasu auto zaczęło nie równo się prowadzić pływa po drodze zostały wymienione sworznie, końcówki drążków, tuleje na wahaczach, gumy na stabilizatorze, łączniki stabilizatora, amortyzatory niby 65% a efektów nie widać morze ktoś wie gdzie jest przyczyna takiego zachowania auta z góry dzięki za dobre...
Gdy ja ją kupiłem to wyglądała tak Do pływania rekreacyjnego. Do sportowego za wysoko są siedzenia. Czy wie Pan co to za dziwna płytka i do czego służyła? Był tam jakiś układ scalony(czerwona strzałka) To był układ czasowy do wentylatora przewietrzania komory silnika. Wentylator chodził jeszcze 3 minuty po wyłączeniu silnika. Bez dobrego przewietrzania...
frontera za 6tys, to raczej zły wybór, jezeli chłopak ma tylko 6tys złotych to raczej nie bedzie go stac na utrzymanie frontery... frontera -slaby przedni mechanizm roznicowy, czesto leci przednie zawieszenie (tuleje) samochod w zasadzie jedzie ale wrazenie jak by pływał... jezeli dysponujesz taka kwota to poszukaj suzuki samuraja lub vitarke, czesci...
Nigdy nie robiłem tensometru w rowerze, ale z tego co piszesz o napięciach i cewce oraz ze zdjęcia mi to wygląda na enkoder, coś jak czujnik abs-u czy pozycji wału, więc sygnał z tego może być widzialny tylko na oscyloskopie. Jak według Ciebie to ma działać? (bo masz komplet przed sobą). Co tam jest mocowane do ramy, co do pedałów, a co do przekazania...
Problem rozwiązany. Auto czasem dziwnie pływało jakby wiał boczny wiatr. Pojechałem na stacje diagnostyczna i się okazało ze "nowych" tulei wachacza założonych rok temu już nie ma. Nic nie stuka a luz jest ogromny. W przyszłym tygodniu wymieniam. Teraz zainwestuje w lepsze części niż rok temu. :-)
Fakt, na 4x110 za dużo felg nie ma. Wyjść masz minimum 3: 1. Nakrętki/śruby pływające jak trzok napisał i porządne centrowanie, nie jakieś plastikowe tulejki. 2. Tuleje dystansowe zmieniające rozstaw śrub/szpilek. 3. Wykonanie nowych otworów w piastach i tarczach na praktycznie dowolny rozstaw (dotyczy też punktu 2).
Czy w r-ce jest taki sam siłownik podnoszenia kabiny jak w 4-ce?Bo jeśli tak to w pozycji opuszczonej kabiny siłownik a raczej tłoczysko pływa w poszerzonej części cylindra nie dotykając jego ścianek.Więc opór tylko w przypadku takiego siłownika może stwarzać tuleja prowadząca tłok,a ewentualne stukanie może pochodzić również od tulejek łączących siłownik...
Jeśli dowijanie OK, to znaczy, że zbyt ciężko taśma ma przed rolką; sprawdż prowadnice(czy rolki się nie zatrły), wyczyśc głowicę i cokół pod nią(mi pomógł rozpuszczalnik do lakierów "uniwertsalny" http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic47... ew. zmniejsz siłę napinacza. Stopień wyrobienia tulei capstan łatwo ocenić organoleptycznie- palcami.
Ciśnienie w granicach 3 atmosfer na rozgrzanym silniku może być, pytanie ile spada w miarę rozgrzewania się silnika, np na zimnym ile jest a ile na gorącym. Co do pierścieni - nie wiem jak to opisać, jeden, pierwszy na pewno różni się od dwóch kolejnych. Te dwa kolejne są identyczne i nie ma znaczenia który będzie "wyżej" a który "niżej". Z kolei ostatni,...
pływać światełko pływać głośność układ pływać
kabel electrolux odkurzacz schemat sterownika pompy pieca zegarek casio moduł
Aktualizacja oprogramowania radia Makita DMR114 Opel Vectra 2.0 Diesel - Błąd 1635 - Diagnostyka