Nie jest normalne. Powinny wchodzić bez użycia młotka, ale i bez luzu - opór oringi na dole powinny stawiać.
nie są wymienne
będzie chodziło ale trzeba wymienić uszczelniacze na tej tuleji
Na silniku pisało castiron cylinder W takim razie, cylinder ma żeliwną tuleję.
Chodzi chyba o łożysko na spodzie obudowy w którym osadzona jest dolna część wirnika/ślimaka... Należy odkręcić i zdemontować stojan, później odkręcić obejmę łożyska u dołu wirnika, wyciągnąć wirnik z łożyskiem i ślimakiem (automat musi być wysprzęglony) . Po usunięciu niewielkiej ilości smaru ze spodu obu obudowy można wcisnąć łożysko i rozpocząć montaż...
Jeśli dobrze pamiętam to tłoki powinny być symetryczne - obojętne jak będą założone, jedynie korbowody trzeba montować zamkami w stronę wałka rozrządu.
Niema co gdybać, najczęściej oring tulei między blokiem silnika a tuleją. Czyli to co napisał robokop . Nie wyjmiesz nie sprawdzisz.
widocznie łapiesz je na samej górze to normalne , luzu ma nie być w podstawie tulei
Silnik czterocylindrowy ma niewymienne tuleje. Ja kupuje części Sparex-a ale w Anglii.
Witam. Tuleja cylindrowa w vw to integralna część kadłuba. Można wstawiać tuleje naprawcze po wytoczeniu kadłuba, ale to dotyczy raczej starszych silników do twojego bym nie polecał, silnik zbyt mocno obciążony.
Ja remontowałem silnik perkinsa 4,236 i założyłem polskie części ursusa.Silnik pracuje bardzo ładnie. A co do montażu i demontażu tulei to trzeba się dobrze przyłożyć i podejść w sposób bardziej normalny niż młot przecinak itp. Najlepsza metoda i bezbolesna to wkładanie tulei przy zamrożeniu suchym lodem zero problemów jak na filmiku:https://www.youtube.com/watch?v=...
Silnik nie może mieć luzu prawo-lewo konieczna naprawa. Czesci raczej tylko oryginalne w Yamaha mozna zamawiac po numerach ze http://www.pl.easyparts.nl/showdrawing/3... Jałowy luz przy kręceniu kołem to standard
Zbyt mocno i nie w/g istrukcji dociągnięta głowica, bądź bardzo mocno przegrzany silnik. Tuleja ma kołnierz który pękł i tłok wciągnął ją do karteru.
Pytanie: jaka jest tolerancja do wymiaru wewnętrznego tulei silnika MAN 18.400 typ silnika D2066LF61, wymiar nom. tulei 19,99 - 20,01 ? może ktoś pomoże?
Witam, jeśli jest możliwość chciałbym się zapytać jakie są łożyska do alternatora Hitachi i ich numery katalogowe aby kupić, i jak wygląda zamocowanie łożyska bo chyba jest jakaś plastykowa tuleja? Silnik 1.7 CDTI Alternator Hitachi 12v-100A 897189_1136 LR1100-502k
O ile pamiętam należało osadzić silnik na dwóch do tego przeznaczonych tulejach O ile pamiętam silnik w Electroluxach mocowany jest na czterech bolcach zbiornika
mam luz na wale to jest normalne czy trzeba wymienić łożyska? Ten silnik nie posiada łożysk na wale, jest wytarta tuleja w korpusie silnika i nic na to nie poradzisz.
Łukasz Kierzek bez prasy też te silniki się remontowało oto zdjęcie poglądowe z instrukcji napraw ciągników licencyjnych z której byłem uczony i miałem praktyki,a olej na niej jest autentyczny z silników które składałem.Przyrząd którym dysponuję jest wykonany na wzór oryginału na tokarni w tamtejszym zakładzie i służy mi do dziś-a co do prasy nazwałbym...
Zapieczone,pekniete,zurzyte pierścienie,pękniety tłok,zurzyte tuleje cylindrów-silnik oddycha rękawami,wybierz sobie cos z tego i odkręcaj głowice i misę,wtedy obejż też panewki.
Że druciarstwo to oczywista sprawa ale pakować się w profesjonalną regenerację bloku to w tym przypadku przerost kosztów nad potrzebami. Druciarstwo? To gwałt. Żaden epoxyd tam się nie sprawdzi. Ja zadam pytanie: czy któryś z odpowiadających widział jakikolwiek silnik z bliska? Bo widoczne na zdjęciu ubytki na krawędzi nie mają żadnego związku z możliwością...
Kiedyś miałem podobny problem w 120. Silnik się gotował. Powodem był szlam pomiędzy tulejami cylindrów. Było tego kilka centymetrów. Po wyjęciu tulei i wyczyszczeniu bloku problem z gotowaniem silnika ustał.
Kolego nie zakładaj tylu tematów dotyczących tego samego problemu. Oczyścić radzę jak niema wżerów w tuleja cylindra to będzie chodzić. Głowicę też oczyścić dotrzeć zawory. Przyjrzeć się czy tuleja silnika nie jest pęknięta bowiem dużo tych silników z racji chłodzenia wodą ludzie uszkadzali zapominając spuścić wodę na zimę.
To typowa piła orbitalna. Silnik 2,2kW typu jamnik plus falownik do tego załatwi ci połowę roboty z mechaniką. Tyle że te silniki mają typowo 2800 obrotów, przy zmniejszeniu falownikiem do około 500 musisz zastosować zewnętrzne chłodzenie silnika
Taka jakość części. Sam miałem z tym problemy, tylko u mnie wytrzymywały zaledwie kilka miesięcy. Teraz pełno tego dziadostwa z Turcji, Indii, a jakość kiepska. Na olx ogłasza się sklep z Parczewa, oni mają dobre zestawy.
Frezowanie gniazd pod tuleje nadwymiarowe bez wyciągania silnika.
Jeśli chodzi o problemy z tulejami cylindrowymi, to nie ma "akcji serwisowej" dotyczącej tematu. Wada dotyczy to silników DAF 105 i 106 a także w mniejszym stopniu innych marek pojazdów. W żeliwnych blokach wykrusza się materiał na gniazdach osadczych tulei cylindrowych pod kołnierzami tulei, na wskutek "kawitacji". To powoduje opadanie tulei a wtedy...
Witam, a nie jest to moze tak, ze ta 'panewka - tuleja' wokol walu w odlewie silnika, ktora jest teraz 'na rowno' z odlewem bloku - moglaby byc lekko wcisnieta o te przykladowe 0,5 mm ? Moze tuleja wysunela sie o 0,5 mm z bloku w trakcie pracy silnika / na skutek nacisku walu od wewnatrz, spowodowanego przenoszeniem napedu kolami o zazebieniu skosnym...
Zeimp - skoro piszesz, że tak jest, to tak widocznie jest. :) Ja tak stale o tych Punto... ale co powiecie na poronione mocowanie tylnej belki na 4 tulejach metalowo-gumowych, które się po 20-30K potrafią rozsypać? Wali to tak niemiłosiernie np. na torach, że radia nie słychać. Do tego wielkość wlewu płynu do spryskiwaczy - wielkości złotówki. Trasa,...
Witam nie tuleje tylko kadłub silnika od latania na wodzie :D co do kopcenia sprawdz membrane odmy silnika czy nie jest pęknięta.
Nie napisałeś czy pozostałe funkcje takie jak włączenie widea, przełączanie kanałów tv działają. Jeśli nie to do sprawdzenia jest zasilacz. Jeśli tak sprawdź ustawienia mechaniki, wyczyść przełącznik switch mode oraz sprawdź tuleję na silniku ładowania Jak byś mógł to zamieść jakieś zdjęcia mechanizmu z góry jak i z dołu.
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
Tuleje są dwie i wymienia się je kompletami. Znajdują się patrząc na zdjęcie lewy dolny róg silnika (długa ośka, przewleczona przez dwa aluminiowe ucha silnika) .Po wyjechaniu silnikiem należy sprawdzić również czarny wahacz silnika on także może mieć luzy. Radzę nie wybijać z silnika tulei młotkiem bo można ułamać ucho ,potrzebny przyrząd lub prasa.
Chyba to jest ten blok Wygląda podobnie, jednak tłoki nieco inne, to tłoki z w210? Pójdę zaraz na warsztat zrobić zdjęcia tłoków.
Silnik (pompa myjąca) jest montowany na wcisk w tuleję misy i zabezpieczony metalową opaską. Te silniki często padają. Sprawdź też kondensator rozruchowy silnika.
Pomogło ustalenie pisakiem głębokości wkręcenia bocznych śrub blokujących tuleję tłoka silnika zaworu 3D w obudowie zaworu i dokręcenie ich, pokonując opór zatartego gwintu w tworzywie. Tuleja odzyskała osiowość i tłok pracuje poprawnie.
Wygląda na problem ze szczotkami albo tulejami na osi wirnika silnika. Wymiana silnika pewnie usprawni. Podłożenie na chwilę innego silniczka do testów na pewno pomoże zweryfikować problem.
Cześć, czy ktoś był w stanie znaleźć nowy silnik pompy? W moim obecnym silniku pękły tuleje i silnik się zatarł. Przede wszystkim trzeba zdobyć nowy simering, który uszczelnia wałek silnika. To przez jego zużycie adBlue dostaje się do wnętrza pompy. Dlatego najpierw jest zalewany silniczek, a później cała elektronika. Niestety nie udało mi się nigdzie...
Najprawdopodobniej była dolewana woda na gorącym silniku jak miałeś ubytki ,albo gdzieś pękł jakiś wąż przepytaj kierowcę ale pewnie i tak się nie przyzna stał na parkingu i pewnie dolał wiadro zimnej wody do silnika i dlatego pękła tuleja jak piszesz ,tuleja są mokre w tych silnikach ,to nawet by się zgadzało bo uzupełniając wodę na początku ona dostaje...
Wymiar standardowy: 95,5 - 95,53mm. Nadwymiar: 95,7 - 95,73mm. Tolerancja okrągłości: 0,015mm. Tolerancja walcowości: 0,01mm.
Ten talerz trzyma się mocno i może będzie nawet niezłym oparciem dla tulei. Rozwiązania z przerabianiem wirnika odpadają- założeniem jest wykorzystanie tego silnika w jego obecnej postaci z minimum przeróbek. Dostawienie obracającej się tulei do talerzyka: Będzie solidnie trzeć, będzie hałasować, będzie pożerać moc, będzie się nagrzewać. Wszystko na...
Jeżeli tuleje są obniżone w stosunku do bloku silnika, to do montażu tulei potrzebne są odpowiednie podkładki miedziane. I dopiero montaż, aby wyrównać tuleje z odpowiednim "zapasem w stosunku do bloku silnika. Są to podkładki tego typu. https://obrazki.elektroda.pl/3019303300_... Tu do nabycia. https://allegro.pl/oferta/podkladka-mied...
Da się. Swojego czasu na portalu aukcyjnym były dostępne bloki silnika z nowymi tulejami niby do 2.5. Blok który przyszedł nie miał wstawionych nowych, ale tłoki nominalne pasowały. Tabliczka z silnika zerwana, więc najpewnie został 2.2 rozwiercony.
Witam Mam do sprzedania różne części do Mf-70 - skrzynia biegów, silnik, tłok, cylinder, głowice, gaźnik, obudowa silnika, wał korbowy, tuleja skrzyni, skrzynia korbowa silnika, koła, koło magnesowe. Oferty na PW.
Prędkości te muszą być równe, a wiec tuleja 1 i tuleja 2 musi obracać się z ta sama prędkością Prędkościa liniową czy kątową? Tłumacząc po chłopsku, czy ma robić tyle samo obrotów na minutę, czy nawijać sznurek z tą samą prędkościa? Ja jako laik uważamg, ze tuleja wewnętrzna musi obracać się nieco szybciej, bo ma mniejsza średnice aby była idealnie...
Problem rozwiązany po wymianie zestawu tulei silnik pięknie pracuje a wody nie wybija z chłodnicy dziękuję i pozdrawiam 😊
Poduszka wymieniona - kilka wskazówek dla Potomnych na temat jej centralnego wprasowania: - trzeba zastosować pręt gwintowany o twardości 10.9 oraz nakrętki poszerzone/powiększone, - blacha/płaskownik dociskowy no najmniej 8mm w otworem po środku, - trzeba zadbać zwłaszcza na początku by tuleja idealnie była wprasowywana osiowo (w moim przypadku Hutchinson...
Można wstawić tuleję. Taniej wyjdzie kupić drugi silnik.
Witam Mam do sprzedania różne części do Mf-70 - skrzynia biegów, silnik, tłok, cylinder, głowice, gaźnik, obudowa silnika, wał korbowy, tuleja skrzyni, skrzynia korbowa silnika, koła, koło magnesowe. Oferty na PW.
te tulejki to pewnie łożyska ślizgowe posiadające w swojej strukturze jakieś smarowidło, w zasadzie ich się nie smaruje warto zadbać o ich czystość i można delikatnie jakimś olejkiem np. maszynowym z twoich smarów bym raczej wybrał silikonowy istotne jest to aby tam nie było luzów i powierzchnia ośki wirnika była w nienagannym stanie , wirnik lużno...
Żadna wymiana czujników na inne nic nie da. To że się bąbli oznacza że się gotuję a nie że są przedmuchy. Jakby były przedmuchy to by był problem z odpaleniem po postoju bo by płyn stał na tłoku. W 120 miałem to samo. Syf w silniku między tulejami a blokiem. Do wyjęcia tuleje i płukanie bloku z syfu w środku. Trzeba podjąć decyzję czy się opłaca to...
Witam. Przepraszam za odkopanie starego tematu. Ale może ktoś podpowie, gdzie mogę dorobić takie precyzyjne podkładki dystansowe? Mam ten sam problem na jednej tulei z silnikiem John Deere w maszynie rolniczej.
Głowica to nie jest problem - musiały być frezowane gniazda zaworów i szlifowane przylgi na zaworach , tańszy sposób naprawiania głowicy jak nowe części - kiedyś nie można było kupić nowych , jak tuleje były zarośnięte to cały silnik też - można wyczyścić kwasem solnym odpowiednio rozcieńczonym na pracującym silniku z wyjętym termostatem , NIE UŻYWAĆ...
Najpierw zacznij od ściągnięcia tej aluminiowej pokrywy klawiatury i sprawdzenia czy zawory nie są po podpierane, domyślam się że odprężnik masz wyłączony jeśli zawory nie będą podparte to zdjęcie głowicy i oględziny co z pierścieniami oraz samą tuleją.
W takim przypadku lepiej pomiędzy sprzęgła dać koło pasowe wówczas regulację obrotów można mieć poprzez dobór kół pasowych .Jednak koło pasowe bez podparcia pozostaje, bo na sprzęgłach to żadne podparcie .Nie bardzo rozumie czemu ustawiać rzędowo sprężarki jak można po obu stronach silnika . Fakt że w hs 21 lepiej poprzez koła pasowe nie napędzać bo...
Sprawdź czy na tulei wieloklinowej osi silnika nie nawinęły się sznurki po poprzednim pasku , w razie czego wyplącz je.Ta pralka nie ma regulacji napięcia pasa, naciąg jest stały . Skontroluj czy tuleja silnika nie obciera o dolną blachę tylnego wycięcia obudowy
Tuleje go nie trzymają i wyjdą z silnikiem, trzeba go po prostu przesunąć.
Blok dostał 4 nowe tuleje, silnik czeka na złożenie.
jest to taka tuleja ,która w silniku sb 82km golf td ma wycięcie które powoduje większą ilość paliwa,a w aaz tego niema,można dostać na allegro lub do tokarza podjedz,na forum jest dużo informacji na ten temat np;forum vw,,,opisałem w skrócie jak to działa
Moi drodzy. Zabieram się za drugi projekt i szkoda mi męczyć KO dalej (wraca do roweru Ukraina, tam jest jego miejsce). Odsprzedam części do zrobienia Jackshaft'a . Do oddania jest: -korba z gwintem pod wolnobieg, do korby suport, -wolnobieg z kołnierzem do montażu zębatek korby (zębatki mam założone ale stare. Nową korbę trzeba pozbawić ramienia i...
wymiana kompletnego wiatraka / dmuchawy lub wymiana silnika KOlego najpierw sprawdź .co w tym zepsute. Zapewne szczotki jw. lub komutator. No chyba że kupujesz NOWY to kup. Wentylatory zawsze wyprasowuje na prasie i tulei trochę większej od silnika.
Mam zaufanie do Defro ale trzeba popatrzyć gdzie można kupić sam palnik (komorę spalania) bez ślimaka i przekładni bo to może być od tego palnika co jest. Sterownik też może być ten sam ale zbiornik już peletowski- można przerobić ten co idzie od ekogroszku (chodzi o możliwość cofnięcia się płomienia). Dodano po 7 Widziałem już komorę spalania z mokrej...
A może ktoś wie czy w tym silniku są wymienialne tuleje (te w których Pracują tłoki)czy trzeba robić szlif ?
Skoro nie można przekręcić wałem korbowym to na 99% pękła tuleja ,silnik na złom.
Koła rozrządu,nie łaziło któreś z nich do przodu i do tylu? Jak się zachowuje gdy odłączysz przedni cylinder(odkręcona rurka wtryskiwacza)?
Sama rysa to nie jest problem, jest nim zużycie cylindra. Duże przerwy na zamkach to właśnie tego efekt plus wytarcie samych pierścieni. Jeżeli chcesz reanimować trupa to jedyne co możesz zrobić to wymiana pierścieni. jednak nie masz żadnej gwarancji, ze będzie lepiej a nie gorzej. Jeżeli będziesz miał szczęście i się poprawi, to nie na długo. Można...
Cały mechanizm do sprawdzenia. Może się przytarł i stawia większy opór dla silnika, a może już sam silnik ma wytarte tuleje i ciężko chodzi.
Niestety w naszej firmie był problem z Dafem w postaci ubywającego płynu przez nadmiar. Wymieniliśmy uszczelnienie sprężarki, korek wyrównawczy w zbiorniczku, problem się nasilał dalej. Sprawdzenie zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - wynik negatywny. Ostatecznie winna była opadnięta tuleja silnika, a motor się wcale nie grzał. Auto miało...
Wiem, moje niedopatrzenie. Z takich innych informacji to najlepiej by było jak by cały silnik mieścił się w tej tulei.
Przy parkinsonie możesz mieć problem z utrzymaniem narzędzi w miejscu. A tak poważnie to pewnie, że sie da. Wszystko zależy od doświadczenia.
Interstar to klon Renault Master 3.0 DCI . Silnik stosowany w tych samochodach to silnik Nissana o oznaczeniu ZD3 ( w nissanie ZD30) Silnik stosowany m.in. w Nissanie Patrolu . Wszystkie informacje jakie znajdziesz dla Renault Master z tego przedziału rocznikowego z tym silnikiem są identyczne jak dla twojego Interstara. Kluczyk przy wymianie baterii...
Mam jedną wątpliwość - gdzieś czytałem o tym że tuleje w tych silnikach "siadają" po przegrzaniu silnika, wskutek "rozhartowania" aluminiowego bloku.. Czy to możliwe czy to tylko czyjeś dywagacje? Jeśli to prawda to boję się że nawet jak dorobię podkładki pod tuleje to po zmontowaniu silnika tuleje znowu mogą osiąść..
Żuka nie znam, ale w innych pojazdach, z którymi miałem styczność, dłuższa strona tulei zawsze była w kierunku skrzyni biegów. To ciekawe, bo w ursusie c385 (i całej ciężkiej) dłuższa strona jest do silnika inaczej tuleja oprze się o wałek skrzyni.
Jakie pokrywy? Chyba kartery. Inżynier zadbał o to, aby nikt nie kombinował z wkładaniem większego cylka. Kartery 50 cm³ 60 km/h mają otwór 46 mm. Do cylindra 70 cm³ potrzebne są kartery z otworem 50 mm. W latach '90 było jeszcze jedno zabezpieczenie w postaci zwężenia otworu i podtoczenia w tulei cylindra, aby nie można było bez obróbki wstawić starego...
Zakładając że to jest tylko i wyłącznie jeden kod błędu aktywny w DMCI to wychodzi na to, że masz problem albo z zaworami na 2 i 5-tym, albo tłok- korbowód - tuleja. Silnik na wolnych pracuje jednostajnie? Sprawdzane były luzy zaworów i skoki krzywek wałka ? A nie miał ostatnio turbosprężarki wymienionej po rozleciała się i dużo oleju poszło przez intercooler...
Mam pytanie. Kolega ma na sprzedaż sam blok silnika z 11,5 Hp i 13 Hp z żeliwną tuleją a mój silnik to 12 Hp bez tulei. Czy tłok i cała reszta wnętrzności mojego silnika będą pasować do niego? Ktoś tak już robił i jest taka możliwość przeniesienia wszystkiego z czarnego silnika 12 Hp bez tulei do czerwonych silników z 11.5 Hp lub do 13 HP z czerwoną...
Kołpak to chodzi ci o które miejsce? tam między tą czerwoną końcówką a że tak to nazwę tuleją?
W silnikach DAF, MAN, także E6 zajmuję się frezowaniem gniazd cylindrów pod tuleje nadwymiarowe lub podkładki. Zrobiłem już trochę takich bloków bez wyciągania silnika z powodu kawitacji pod kołnierzem tulei. Trudno więc mówić, że nie znam MAN-a, może bardziej silnik, niż resztę. Należy przyjrzeć się zaworowi odmy!
Zależy od twoich możliwości technicznych. Wygląda, że mocowanie silnika jest bezpośrednio do wystającego elementu zbiornika. Tam są spore siły w trakcie wirowania spowodowane bezwładnością silnika. Spawanie plastiku chyba nierealne - wymaga kompletnego demontażu i warsztatu usługowego i to bez gwarancji, że wytrzyma. W zależności od rodzaju tworzywa...
Sawek - trafiłeś z tą tuleją- to z silnika ale nie wiem z jakiego. Była na złomie to zmieniła właściciela :) A co do dyszy to wyrób n/n raczej podobny do delawana ale marka nieznana. Oczywiście po "tuningu" W oryginale to była bee.
to że hałasuje może być spowodowane tym że wyrobione są tuleje silnika przez to też trze o obudowę a jeśli chodzi o zimne powietrze sprawdź czy oba węże wchodzące do nagrzewnicy są gorące po przejechaniu (15km) i jaką temp w tym czasie pokazuje silnik
Kolega karol3 ma rację co do tulei tylko jedno ale: nie wiemy co to za producent, być może w tym silniku są tuleje. Widziałem odkurzacz znanej firmy który miał silnik na tulejach. Niemożliwe? A jednak! Elektrolux produkuje cos takiego.
Dobry olej nie tworzy nagaru. Źle pierścienie dobrane do tulei i silnik nie był docierany. Niedotarty pierścień ma małą powierzchnię odprowadzania ciepła, powstają lokalne ogniska na których się przypala olej. Pierścienie uszczelniające są za sztywne, za duży zamek po wyjęciu z cylindra. Ile mm ma odstęp pomiędzy końcami pierścienia po wyjęciu z cylindra...
Miałem to samo w Multikarze M25. Skonczyło się remontem silnika. Tuleja byla pęknięta.
Najprawdopodobniej sa tam pływajace tuleje - więc może byc problem z uszczelnieniem tuleja - dół silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/1559781200_... https://obrazki.elektroda.pl/9654605700_... Kawitacja Dodano po 37 To tuleja ze starego silnika
Zapewne skończyło się smarowanie oś wirnika -tuleja.Między tuleją a obudową silnika znajduje się pierścień filcowy który utrzymuje zapas oleju smarującego a który to zapas z biegiem czasu się skończy wskutek czego następuje zatarcie silnika.Po demontażu należy ponownie uzupełnić olej w pierścieniu filcowym i może to być olej stosowany do smarowania...
Tuleje i tłoki? Tak jak motor i samochód. Normalnie pracuj tylko nie przeciążaj silnika. Dbaj by temperatura silnika była na zielonym polu na dwuwskaźniku.
tuleje - albo któraś pękła, albo wytłukła sobie dołek w bloku silnika Wiem, np miedziane podkładki pod tulejami ugniatają się i mamy szczelinę ... W tych silnikach "opadają" tuleje i wymiana uszczelki pomoże na krótko. Będę musiał "ruszyć" praktycznie cały silnik.
Czy mowa o tulei główki kobowodu? Jeśli tak to proszę przemyśleć dlaczego tak ma właściwie każdy silnik tłokowy.
Jeżeli tuleja opadła to szlifierz spartolił robotę. Dobry spec da sobie radę z tą tuleją
Mozę trochę więcej informacji byś podał numer nadwozia albo jaki silnik jest zamontowany. Poniezej masz dokument pdf pomiaru wysunięcia tulei silnik 541.9 i 542.9
Hym.... nie wiem o czym mowa nie słyszałem, mam zrobione 250tyś i nic się nie dzieje. W prawdzie wcześniejsze wersje na wtryskach Boscha były żywotniejsze i tam były bodajże dwa wałki a tu jest jeden, ale sporo bolączek usunięte z tamtych wersji - przecieki, tu ich brak.
Nie zgodzę się z przedmówcą... Silnik c 330 jest tak skonstruowany że musi mieć albo termostat, albo robi się taką specjalną tuleje w obudowie termostatu aby wymusić tzw. długi/duży obieg... W przeciwnym wypadku pompa wody pracuje na krótkim obiegu i ciągnik się przegrzewa... Radzę więc założyć termostat albo wykonać tuleję w obudowie termostatu, w...
Tuleje cylindrowe są niższe w Turbo dlatego podkładki są wyższe.
olejowego pozostaną na tulei cylindra i nie da się tego uniknąć. Jeżeli to zużycie jest na poziomie 4-suwowca to już coś. Bo normalnie 2-suwowiec za dużo spala oleju. Nawet z rozdzienym smarowaniem - przez okienka w tulei.
Osobiście zalał bym od razu może przepłukał tylko wodą. Jeśli będą problemy z chłodzeniem będziesz myślał dalej. Jeśli dotychczas ich nie było to i na płynie nie będzie. Płukanie odkamieniaczem jest ryzykowne bo silnik wiekowy. Mogą wylecieć dziury w tulejach lub na łączeniu tulei z blokiem. Płyn zabezpiecza przed korozją zakonserwuje na lata to co...
Zmienię troszkę temat. Mam jeszcze mały problem ze skrzynią w tym traktorku, a mianowicie spory luz na osi gdzie siedzi koło pasowe przeniesienia napędu z silnika. Czy ta oś jest osadzona na łożysku czy na tulei?
Kto tu mówi o wyczynach ?? Kosiarka jest 2012 rok, wózkiem już korozja się nieźle zajęła, bo to konstrukcja Al-Ko. Napęd się skończył jakies 2 lata temu. A silnik ma się w najlepsze i to na najzwyklejszym oleju. Jeżeli motor nie przegrzany i pierścienie nie dojechane to dlaczego miałby brać olej?? Spotkałem się natomiast wielokrotnie, że przez niedbałość...
Primo wyczyść góre tulei. Po drugie sprawdz czy nie ma duzego luzu na panewce koła zamachowego, trzeba uzyc brech bo reką nie ruszysz tego. Po 3 sprawdz czy w misie olejowej nie ma szlamu i blota.
Proszę o poradę , silnik perkinsa A4. 318. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą i na tulejach nie było dużych progów ( ledwo wyczuwalne). Silnik dymi z odmy i wlewu oleju po rozgrzaniu mocno na niebiesko. W pracy pod obciążeniem nie dymi z tłumnika zbyt mocno. Pracować nie da się - pod obciążeniem bo wyrzuca płyn i grzeje się. Jakie z tego wyciągnąć wnioski?
silnik kosiarka tuleja tuleja wymiana silnik tuleja mosiężna silnik
prawa konsument wymiana modułu pralki ariston wytrysk paliwo
Czarny dym z silnika Mercedes OM651 - przyczyny i diagnostyka Czarne kopcenie Mercedes OM 651 po zamienniku DPF