W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Pacjent Citroen C4 I, 2.0 HDI, 2005r. Moc turbiny czuć dopiero powyżej 2000 obrotów. Co to może być? Turbina sprawna.
Sztanga od gruchy na turbinie chodzi lekko?
Autko z turbiną?
Masz wersje z dwoma czujnikami (sondami) temperatury na schemacie 1344 1343, za i przed FAP. Mylisz się. Po pierwsze dlatego, że układ z dwiema sondami temperatury był stosowany do rocznika 2004. Po drugie, to nawet w wersjach z dwiema sondami temp. te sondy nigdy nie są obie zabudowane w zespole katalizator-FAP. Jeżeli występują dwie sondy to ta druga...
W tym silniku zapotrzebowanie na podciśnienie nie jest bardzo rozbudowane.Z wacum pompy cienki węzyk podłączasz do 2-ch elektrozaworów poprzez trójniki,a z drugiej strony elektrozaworów jeden jest do EGR-a,a drugi do turbiny.
witam pokazał mi się błąd p0234 niestety okazało się że to turbina
Nie ubyło płynu w zbiorniczku ani nie przybyło oleju ani nie zmienił koloru na biały. Właśnie przyjrzałem się głowicy na allegro i myślę że nie ma możliwości żeby to była wina pękniętej uszczelki bo nie ma ''połończenia'' między komorą spalania a kolektorem ssącym . To już łapanie się g..na ale czy mógłby zawiesić się zawór ssący chyba mało prawdopodobne...
Witam Szanowne Forum! Przeczytałem prawie wszystkie posty z podobnym problemem jak mój, jednak nie znalazłem odpowiedzi. Mam Citroena Jumpy silnik 2.0 TDI, rok prod. 2007 i od kilku tygodni zaczął sprawiać problem przy odpalaniu rano. Silnik nie chce zaskoczyć, pracuje jak by nie na wszystkich garach, mocno rzuca silnikiem i strasznie mocno dymi na...
Mam problem z ustaleniem przyczyny braku mocy (Xsara Picasso 2.0 HDI 90 kM 2001r.) Na diagnostyce wychodził błąd wałka rozrządu, czujnik wymieniłem na nowy (Boch) sprawdziłem wiązkę (ok), ale nadal występuje błąd 0340 (Synchronizacja wałka rozrządu do wału korbowego - Uszkodzony czujnik Halla wałka rozrządu). Auto nie ma mocy puki nie wejdzie na obroty...
Akumulator naladowalem do pelna. Samochod zapalil ale nie zalacza sie turbina. Na wyswietlaczu pokazuja sie bledy: - Depolution System Fault -Speed system control fault Nie dziala tempomat. Pokazala sie takze zolta kontrolka silnika.
Nowa (nie regenrowana) Kompletna Turbina TURBOSPRĘŻARKA TD025S2 - 06T4 Wraz z kompletem elementów do montażu (uszczelki) Pasuje do : Peugeot 207 1.6HDI 90KM DV6ATED4 10.2004- Peugeot 307 1.6HDI 90KM DV6ATED4 10.2004- Peugeot 308 1.6HDI (FAP) 90KM DV6ATED4 12.2006- Peugeot Partner 1.6HDI 75KM/90KM DV6ATED4 DV6B 10.2004- Peugeot Expert 1.6HDI (FAP) 90KM...
Witam! Ma pewien problem, tj. mój pojazd Citroen Xsara Picasso 2006r. 1.6 HDI FAP zbyt dużo pali. Zacznę od początku, tj. latem tego roku zauważyłem, iż moja cytrynka zbyt dużo pali tj. na pełnym zbiorniku zacząłem robić 800 km czyi spalanie sięgnęło 7l na 100 km przy czym wcześniej robiłem prawie 1000 km na pełnym zbiorniku 60 l, zaznaczam iż większość...
Witam. Posiadam Citroena Xantie z 97r. Mam w niej silnik 2.0 16v. Chcial bym wrzucic do niej silnik z turbina 2.0 v8 turbo c.t. Przy swojej mam komputer boscha i w tej gdzie jest silnik z turbina rowniez(pasuje wtyczka). Czy oprocz komputera wszystkie czujniki itp beda pasowaly? Chodzi mi o to czy jak przezuce silnik, to czy wszystko bedzie pasowalo.
witam mam następujący problem może zacznę od tego auto to citroen c5 2.0 hdi 107 km 2004r przed liftem przebieg na chwile obecną 274 tyś orginalny auto cały czas w jednych rękach więc tak gdy wciskam gaz stopniowo delikatnie do dechy auto zbiera się normalnie zrywa się od niecałych 2000tyś obr ale i to nie zawsze ale gdy wcisnę odrazu bezpośrednio szybko...
Witam Kolegów i zwracam się z prośbą o pomoc. Citroen C3 1.4hdi wtryski Siemens. W czasie gaszenia silnik szarpie(twardo gaśnie). Okazało się, że nie działa klapa gasząca(przepustnica EGR) Podmieniłem na sprawną i to samo.Teraz wrzucę co wyszło po podłączeniu do Lexii : Testowanie przed uruchomieniem: EGR-pracuje. Klapa(przepustnica EGR)- pracuje ;wszystkie...
Witam- sprawdzić stan filtra powietrza -sprawdzić szczelność węży i łączenia od filtra powietrza aż do kolektora ssącego --sprawdzić czy bez oporów obraca się wirnik turbiny.
Witam, Mam nieregularny problem z samochodem Citroen C5 mk2 2.0 HDI 136 RHR (podwójny dozownik powietrza) na Siemensie ze skrzynią AM6. Problem objawia się okresowymi gorszymi parametrami samochodu, tj. większym spalaniem, mniejszym zasięgiem, słabszą mocą silnika, dziwnym rozjechaniem między ciśnieniem doładowania mierzonym a oczekiwanym i praktycznie...
Cześć. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam identyczny problem w Peugeot 1.6 HDI 2013r. ~170 000km Na razie jestem na etapie diagnostyki. Zauważyłem, że na zimnym silniku, ciśnienie doładowania nie osiąga wartości zadanej. Podczas jazdy, wartość doładowania pokrywa się z zadaną. Natomiast (na ciepłym), podczas hamowania silnikiem i później po zatrzymaniu,...
Udało mi się rozruszać cięgło gruszki WG. Może rozwinę temat. Citroen Jumper trafił w moje ręce w celu zdiagnozowania usterki silnika. Silnik zachowuje się następująco: -po uruchomieniu pracuje normalnie -po podniesieniu temp. silnika oraz kilku krotnym podniesieniu >2500 obr/min wchodzi w tryb awaryjny i dymi lub gaśnie i zawiesza się na minutę. Wywala...
Witam szanownych kolegow.Mam problem z moim c5.Kiedy jezdzilem z padnieta turbina auto bylo slabe ale spalal jak fabryka twierdzi.Teraz po wymianie turbiny auto jezdzi jak szatan ale spalanie w miescie zamyka mi sie kolo 10 litrow.Autko pali na dotyk,praca silnika Dodano po 2 Moge dodac,ze mam zaslepiony ERG.Nie wiem czy to cos zmienia.
Cześć. Potrzebuję oryginalny wsad jak w temacie. Auto trafiło na warsztat po próbie usunięcia FAPa i w chwili obecnej przeładowuje turbinę i nie pracuje EGR (egr sprawdzony, elektrozawór regulacji podmieniony i zero efektu) Sama turbina przy regulacji podciśnienia na gruszce zmienia ciśnienie wiec ją wykluczam. Z góry dziękuję.
Usterka usunięta Błąd P0104 był wynikiem nie działającej turbiny tylnej spadło cięgno miedzy silnikiem krokowym a kierownicą turbiny
Witam Pytanie jak w temacie ,czy wtryski z Xsary 1998r silnik1,9 zwykły diesel będą pasować do Xsary 1,9 TDI czyli z intercolerem. Wizualnie na aukcjach oglądając fotki różnic nie widać. To nie jest VAG że tam jest TDI! Porównujesz XUD9 z XUD9TE. 1.9 Diesel zwykły diesel be InterCooler'a. 68KM 1.9 TD to diesel z Turbina z lub bez InterCooler'a. 90KM...
No i pupa.... Doszedłem do jednego. Odłączyłem przepływomierz. Auto pali i da się jeździć. Kopci trochę ale silnik się wkręca na obroty i nie szarpie. Turbina raz działa raz nie dział ale da się jechać. Nie wiem co to może być. Wężyki sprawdzone od podciśnienia nie ma nieszczelności. Najgorsze jest to że w tym aucie nijak nie da się zajrzeć za silnik...
Witam. Mam problem w citroenie c5 1.6 hdi. Po przejechaniu autem do trzeciego biegu ato w chodzi w tryb awaryjny i traci moc. Błąd P0299 niby mówiący wszystko. Akurat miałem drugie auto, żeby podmienic zawory itd... Po kolei wymieniłem zawór sterujący turbiną, BSM, turbinę, cały układ doładowania( przepustnicę wraz z czujnikami, intercooler oraz węże)...
Witam, a gdzie byłą robiona turbina w jakiejś sprawdzonej firmie może po prostu turbina jest źle ustawiona , źle postawiony ogranicznik i albo nie wyregulowana na sztandze od gruszki. A błędy egr był już przed tym jak go zaślepiłeś ? Weź pod uwagę że jeżeli egr jest uchylony to ciśnienie doładowania też będzie niepoprawne , a z błędami może przechodzić...
Dzisiaj rano problem z odpalaniem, jak już odpalił to po kilku km szarpało raz, szarpało drugi raz a później odcięło mi gaz..... Aż stanąłem i zgasł samochód. Później przy próbie odpalenia odcinało po jednym obrocie rozrusznika. Po zczytaniu błędów wyskoczył błąd turbiny. Po jakimś czasie odpalił. Ktoś miał coś takiego? Albo wie co chodzi? Turbina?...
Samochód poszedł do mechanika prędkość jaką można było osiągnąć to max 50 na h podejrzenie uszkodzona geometria turbiny jutro wszystko będę wiedział na pewno będzie drogo Dodano po 15 Wszystko jasne rozsypała się turbina dzisiaj jedzie do regeneracji wiadomo wymiana od razu oleju, filtra oleju koszt całości 1700zł na szczęście filtr dpf jest czysty...
Dzieki bardzo, to ma 2mb czym to bylo odczytane jak mozna spytac ? W bdm to ma ok 547kb , z Kess to bedzie ok 2mb. Dodano po 16 Problem leżał po stronie bsm i przkaźnika , który daje prąd na sterowanie elektrozaworu od łopatek turbiny, druga skrzynka bezpieczników i turbina ożyła. Widać naocznie ,że działa muszę podłączyć diagboxa i zobaczyć czy inne...
Dzień dobry, poruszam ponownie temat z brakiem synchronizacji wałków w Citroenie C8 (p0340), ponieważ nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój kłopot. A mianowicie... Samochód zachowywał się nieprzewidywalnie. Raz odpalał, raz nie ale jeździł, normalnie przyspieszał itp. Gdy nie chciał odpalać, kasowałem błąd p0340 i samochód dalej jechał. Nigdy nie...
Witam dwa tygodnie temu był wymieniany rozrząd Tydzień czasu było ok Po tygodniu przy jeździe słychać gwizd jak by turbina Gwizdała a turbiny nie ma w nim Na wolnych obrotach nie gwiżdże Co może się dziać z autem Pozdrawiam
Czyli sygnał mam Ok , actuator tez jest dobry. A auto nie działa :/ Wobec tego pozostaje problem albo w czujnikach , albo w sterowniku . Druga opcja najmniej prawdopodobna, ale niewykluczona. Nie znam za bardzo budowy akurat tego silnika, ale sterowanie turbo jest mniej więcej podobne do innych. Jeżeli układ sterowania turbiny jest elektryczny, to...
Witam. Posiadam Citroena C5 2.0HDI 136km z małym przebiegiem prawie 400tyś km. :) Sprawa wygląda następująco, karoseria w b,dobrym stanie, zawieszenie hydrauliczne również, pełne wyposażenie, elektronika sprawna. Z silnikiem jest już gorzej. Sprzęgło ślizga, turbina do regeneracji, pompa WC się łuszczy a olej cieknie z każdego możliwego miejsca. Chce...
Spód auta czysty, tłumik w środku w oleju. Dodano po 2 Taką sytuacje miałem kiedyś w Scani, nie kopcił, a z rury wydechowej lał olej poszła turbina.
Nie jest w stanie nikt jednoznacznie ocenić, która jednostka jest lepsza, ponieważ obie są udane w kontekście silników Diesla, czy w porównaniu do silników dCi. Przebieg 10 letniego auto to ok. 200-400tys i tylko od rzeczywistego przebiegu i stanu będzie zależało, czy turbina ze zmienną geometrią jest do wymiany lub został już wymieniona, podobnie jak...
dziwny dzwięk chrobotania to może być obijanie się tego mieszka o drążek kierowniczy? Nie jakby wypłynął płyn to chyba kręcenie kierownicą było by bardzo utrudnione Tak. Może turbina się rozlatuje, sprawdź czy jest dużo oleju w przewodzie dolotowym .
Na zdjęciach autora tematu śruba jest starego typu z plastikowym sitkiem. Przy naprawie powinna być zastosowana nowsza wersja. Nowsze wersje śruby mają większe otwory i sitko z metalu. Jednak zakłady zajmujące się regeneracją, zalecają wydłubać to sitko (mechanik z serwisu citroena z którym rozmawiałem też przyznał, ze lepiej sitko wyjąć) wtedy nie...
Witam wszystkich, Posiadam Citroena C5 2008r. 1,6 Benzyna 160 km, autem po prostu nie dało się jeździć, byłem u mechanika na komputerze, pokazało mu błędy mniej więcej takie: -wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze, - usterka chłodzenia turbiny, po odbiorze od mechanika jakiś czas było dobrze ale wszystko wróciło, oddałem auto do serwisu Citroena i wykryli...
Jurekk55 piszesz aby rozszczelnic wydech,właśnie u mnie mam brak mocy,ponieważ uszczelnilem kolektor wydechowy,1.6 hdi Dodam że miałem też spadek mocy więc wymienilem EGR i regeneracja turbiny oraz wymiana kolektor ssący Przy okazji uszczelnilem wydech bo smród był w kabinie i auto straciło moc Jaki ma związek nieszczelny wydech do problemu braku mocy...
Witam koledzy mam pytanie odnośnie silnika 2.2 diesel znanych z forda transita i z dostawczych citroenów i peugeotów , chodzi mi konkretnie jaka powinna być wartość ciśnienia na przewodzie smarowania turbiny
Ja coś dodam od siebie. Aby wyjąc ta obudowę filtra powietrza (górną i dolną) to należy najpierw odkręcić obudowę górną. Następnie to już z górki. Wyjmujesz akumulator, jego półkę, odłączasz sterownik silnika i układu wspomagania, wyjmujesz rure zimnego powietrza do filtra (ta nad termostatem),podnosisz do góry na ile to możliwe dolna część filtra powietrza,...
Witam mam problem z uruchomieniem Citroen Berlingo 19 d bez turbiny. Rozrusznik kreci tylko zgasla na dobre kontrolka od podgrzewania swiec zarowych, sprawdzilem wszystkie bezpieczniki w srodku i pod maska wszystkie sa ok. Miernikiem sprawdzilem czy dochodzi prad do swiec, ale ani wolta niepokazalo. Swiece jedna wykrecilem i podlaczylem na ostro i nagrzala...
Witam Panowie i Panie.Problem poważny gdyż mechanicy rozkładają ręce,mianowicie pacjent Citroen Jumper 2.5TD jeździł sobie rześko,z gracją przemierzał polskie oraz zagraniczne drogi, kopcąc przy tym sobie troszku,aż pewnego dnia,w trasie,po zgaszeniu silnika na 3 minuty celem załatwienia potrzeby fizjologicznej,autko odpaliło,aczkolwiek nierówno bardzo...
Witam zainteresowanych moim postem . Mam problem z zdiagnozowaniem citroena C8 . Samochód jest dość słaby przy obciążeniu powyżej 3500 OBR/MIN nie bardzo chce się rozpędzać i lekko szarpie dodam że najmniejsze spalanie według komputera pokładowego 13,7 L/100KM . Dwa razy pojawił się komunikat " RYZYKO ZAPCHANIA FILTRA FAP" ale po dłuższej jeździe komunikat...
Witam mam znowu problem z Citroenem c8 2,2 hdi po rozwiązaniu problemu z poprzednich postów ( zapchany fap) pozostał mi problem z elektrozaworem SWIRL. Membrana szczelna rurki szczelne problem leży według mnie po stronie zasilania elektrozaworu na wtyczce jest po zapaleniu silnika napięcie 2,78 v ( dodam że elektrozawór po podłączeniu napięcia 12v się...
Dziś wydłubałem FAPa, o dziwo po zapaleniu zgasl błąd antipollution fault. Nawed checker zniknął. Po przejechaniu około 10km z niemal równą predkością 90km/h samochod znow zgasł i zapalił się znow błąd antipollution fault oraz checker. Jutro podjade gdzieś zeby mi usuneli FAPa z kompa i zobaczymy co się bedzie działo. mariank32 nie kazdy dba tak o samochód...
Witam! Citroen Evasion 2.0 hdi, 109 KM, silnik DW10ATED Sprawa wygląda następująco - po przekręceniu kluczyka w stacyjce, dochodzi odgłos pompki paliwowej, był on dziwny jakby pompa chodziła już resztkami sił. Zauważyłem też, spadek mocy i przerywaną prace silnika. Postanowiłem wymienić silnik owej pompy. Po wymianie pompa nadal nie ma swojego dawnego...
Na wstępie przepraszam jeśli temat jest w złym miejscu, proszę o przeniesienie jak powinien być gdzieś indziej. Przejdźmy do sedna. Kupiłem dzisiaj Citroena Xsarę 1,9 D - bez turbiny. Wszystko wydawało się w porządku, ale po przejechaniu 20 km z kratek zaczęło lecieć zimne powietrze a wskazówka od temperatury opadła. Po zatrzymaniu okazało się że oczywiście...
CITROEN C4 HDI 1.6 2005 r. - awaria, pali się kontrolka silnika Mam pytanie od dłuższego czasu pali się pomarańczowa kontrolka silnika. Auto jeździło normalnie, ale od paru dni mam wrażenie że głośniej chodzi silnik i ma nie równą moc podczas jazdy. Dzisiaj zauważyłem że pompa połączona od silnika z turbiną jest poluzowana. mimo , że ja przykręciłem...
Witam zainteresowanych . Poszukuję schemat instalacji elektrycznej do Citroena C4 1,6 HDI 2007 90 Km. a właściwie schemat wiązki która idzie od komputera do elektrozaworu sterującego podciśnieniem turbiny. Prawdopodobnie uszkodzony jeden z przewodów . BARDZO PROSZĘ O POMOC.
Postaram się go wrzucić, jednak najbardziej mnie oryginał interesuje. Szczególnie, że ten sterownik, który powoduje błąd Risk of... ma starszą wersję softu. co prawda tylko o parę miesięcy, ale być może aż o parę miesięcy, jest rozebrany i mam go na wierzchu, gdyż ściągałem immo (więc ponowne podpięcie do BDM100 to tylko chwila). Pasowało by mi do niego...
C4 grand picasso. Klima mi nie działa. Nie załącza się sprężarka ani wentylator chłodnicy. Wentylator działa jeśli silnik wbije się powyżej 100stopni czyli sprawny. Jak podam +12V do sprężarki z akumulatora to sprężarka się kręci ale żadna z rurek przy klimie nie robi się ani ciepła ani zimna. Wymieniłem czujnik ciśnienia na tej aluminiowej cienkiej...
Witam Mam problem z Citroenem Jumperem 2.8 HDI , po wymianie skrzyni z automatu na manual oraz rozrządu,uszczelnieniu pompy oraz wymianie filtra paliwa, powietrza wystąpił problem . Auto odpala jedzi, skrzynia pracuje normalnie ale auto nie ma mocy jak przed naprawą - mozna było jechac 190 , teraz ledwo przyśpiesza do 110 i nie chce więcej, ma 128 km...
Witam. Kupiłem niedawno Citroena C4 z silnikiem 1.6 HDI 110 KM FAP (taki silnik jest też w Peugeotach, Fordach i Mazdach). Problem polega na tym że auto jest słabe i dosyć twardo pracuje. Turbina ok dmucha jak trzeba, geometria sprawna, EGR wyczyszczony, podciśnienia sprawdzone, filtry wymienione a komputer nie zgłasza żadnych błędów. Auto pali na strzała...
No jak benzyna bez turbo to tak będzie :) Mi wystarczy 90KM i jeszcze z turbiną.
Dzień dobry. Chciałbym poprosić o poradę odnośnie problemu z silnikiem 1.6 HDi 109KM (kod silnika 9HZ) w Citroenie C4 GP (rocznik 2008, ok. 309 tyś km według licznika). Problem zaczął się w ubiegłe lato i polega na tym iż tylko w cieplejsze dni (temperatura powyżej 0 – 5 ºC) i tylko na rozgrzanym silniku mam problem z odpaleniem auta tzn....
Witam pacjent citroen c4 1.6 hdi 109km 2005 rocznik problem wygląda tak wymieniane były podkładki pod 3 wtryskami bo jeden nie chciał wyjść, turbina oraz odma,filtr oleju powietrza oraz kabinowy, i oczywiście nowy olej auto odpaliło pochodziło 20 minut na wolnych obrotach po czym dodałem gazu auto zaczęło się krztusić i zgasło teraz nie chcę odpalić...
A bez logów się nie da? Tech 2 logów nie robi, tak samo clip, lexia, pps. Czyli że ople, renówki, citroeny są nienaprawialne?
Ja też chciałbym dodać parę groszy - podmień przepływkę. Ten sam problem miałem kiedyś w citroenie berlingo 1.6.
Witam To i ja dodam swoje trzy grosze (zrzut z Instrukcji obsługi Citroena Berlingo rocznik 2008): Co prawda nie jest podany precyzyjnie czas ale jednak producent wspomina o tym fakcie. A swoje, uprzednio opisane zachowanie, zostało mi wpojone przez dobrego mechanika samochodowego. Pozdrawiam Krystian
Witam, Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo. Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h) traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym uruchomieniu moc wraca. Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy: - P1351 Przekaźnik wstępnego...
Witajcie. Może na tym forum ktoś nakieruje mnie na rozwiązanie problemu. Od początku. Podczas zwykłej jazdy auto zbiera się normalnie,ciśnienie zmierzone turbiny=ciśnieniu zadanemu oraz elektrozawór turbiny pracuje jak powinien-otwiera się i zamyka płynnie. Problem pojawia się,gdy staram się utrzymywać auto na stałych obrotach- w tym momencie ciśnienie...
Tak jak poprzednicy twierdzili odpuść sobie. Zwykły diesel kupisz w dobrym stanie za około 100pln plus nowa turbina 3000 pln. W komplecie używka mało exploatowana 2000 pln
Witam szanowne grono specjalistów Odrazu powiem że szukam zamiennika MAP sensora bo oryginalny kosztuje chore pieniądze (w porównaniu z cenami czujników innych samochodów) Zakładam że mój jest uszkodzony ponieważ : - po odpięciu wtyczki w dynamice jazdy nie ma żadnych zmian - na postoju, na wysokich obrotach mocno dymi na czarno - zmiana napiecia na...
Turbina puszcza olej. Silinik wsysa olej wraz z powietrzem i chodzi na oleju. Dobrze ze kierowca przytomny i zgasil przez zdlawienie, bo inaczej zwykle konczy sie "metalowym deszczem"
kybernetes, ale po wyłączeniu kluczyka nie jest zasilany EDC i nie działają wtryskiwacze, więc czemu dalej pracował? Bo to może też wyglądać tak, że turbina przepuszcza olej na stronę ssącą.
Według danych technicznych z tym silnikiem to spalanie w mieście w granicach: 9 litr.. Polonez z tym silnikiem miał: 9.5 litr. w mieście , Xantia z tym silnikiem i turbiną: 8.8 litr.
Niestety dołożenie tempomatu nie powiodło się. Objaw jest taki, że tempomat na chwile się włacza i zaraz wyłącza. W lexi nie można włączyć opcji ograniczenie prędkości (jesli dobrze zapamietalem, zaraz pod nią jest prędkość automatyczna -ją można włączyć) - jest zablokowana. Czy da radę to jakoś obejść - zmiana softu ? Czy grzębiąc w tych ustawieniach...
Jak w temacie mam XSARE.0l HDI 90HP z 2001r, wiem że przy wersji 110HP jest usytuowany w intercoolerze którego u mnie nie ma, prosił bym o fotki i w jaki sposób się do niego dostać, albo przynajmniej złącze elektryczne, bo potrzebuje pod niego podłączyć woltomierz celem sprawdzenia działania turbiny.
z tego co sie orientuje to zawor odpowietrzajacy jest ale recyrkulacyjny czyli powietrze z przed przepustnicy wraca do dolotu przed turbina.
Witam! Przeszukałem elektrodę, internet i niestety narazie nie wiem co robić dalej. Prosiłbym o pomoc, sugestie bo póki co jeżdżę i place, a efektów zero... Mam citroena c2, 1,4 hdi, od początku jest zmulony, szczególnie w niskim zakresie obrotów (dławi się, jak odpalam czasem zgaśnie, jak wciskam gaz to baaaardzo ospale przyspiesza, rzekł bym nawet...
Objaśnienie kodu po angielsku. Po angielsku coś tam rozumiem i akurat ten kod był dla mnie zrozumiały(mówił on coś o niesprawnym elektrozaworze od turbiny) problem jest w tym ze jak szukałem czegoś więcej na temat tych kodów DF to znalazłem np DF001-moduł elektroniczny, DF002-obwód czujnika wysokości przodu nadwozia,DF002-obwód czujnika wysokości tyłu...
witam . dzieki za dyskusje . ale jednak problemem nie było cisnienie w układzie paliwowym . Katalizator był zatkany , i zawór upustowy turbiny bał ciagle otwarty i silnik nie miał praktycznie wogole doładowania
Jadąc autostradą silnik sam dodawał gazu nie wiedząc co zrobić zgasiłem, po czym następnie chciałem go odpalić i już się nie dało. Jeden mechanik powiedział mi że to turbina, zdemontowałem ją okazało się że wygląda dobrze ojeju też nie ma w interkulerze. Dziwi mnie jedna sprawa na pompo wtryskiwaczach jest olej.
raczej sterowanie turbiny, podcisnienia, elektrozawór
Zakładasz najgorszy scenariusz dla Diesla, przy najlepszym dla benzyny i to jest teoretyzowaniem. No to jaki jest ten najgorszy scenariusz dla benzyny? Zerwanie paska rozrządu i przemeblowanie silnika, o ile rozrząd jest na pasku, a silnik kolizyjny? Przegrzanie, skutkujące koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą? Co jeszcze i ile to wyniesie?...
rozszczelniony intercooler gdyż było widać olej w środku A co ma rozszczelniony intercooler do obecności oleju? Olej to chyba z turbiny, nie uważasz?
Okazalo sie, ze gościu, który podłączał samochód pod komputer i twierdził, że turbina do wymiany poprzestawial cos w ustawieniach wtryskow.
Witam zwracam się do Was z problemem alarmu firmy Texalarm e11 który jest zainstalowany fabrycznie w mojej Xsarze Picasso 2000 rok 2,0 HDI. Zaczęło się to objawiać najpierw zamykaniem centralnego od razu po otwarciu, czyli otwieram auto z pilota po czym od automatycznie się zamyka po kilku sekundach. W sobotę podczas chłodzenia turbiny silnik się po...
Witam mam xsarę 2.0 HDI 1999r.samochód nie da się ukryć jest leciwy , ale poprzednio jak leciałem 120km/h to załączała się turbina i bujałem sie do 150km/h bez problemu , ostatnio pojawił sie problem tego typu że samochód rozpędza się do 130km/h i spada prędkość do 120km/h i tak w kółko , także o wyprzedzeniu na trasie można zapomnieć . Martwi mnie...
Nie będę miał wyjścia, ale czekam bo może ktoś miał podobny problem i wystarczy sprawdzić jakiś kabelek lub wymienić jakiś element pt. regulator doładowania ciśnienia na turbinie - szukam po sieci ale nic konkretnego nie mogę znaleść. :(
Mam problem ze znikajacym olejem okolo 1litr na 600km, czy mozliwe jest ze turbina temu winna? Wycieki sa w silniku niewielkie przez uszczelniacz skrzyni na polosi.Turbina jest po regeneracji pol roku temu i jest na gwarancji.Zanim ja zareklamuje chce sie dowiedziec wiecej na ten temat. po za tym co jakis czas wyskakuje blad poprawy jakosci spalin zwiazany...
A co ma sprzęgiełko alternatora do mojego problemu z brakiem mocy po zalaniu ? A więc tak po ten ulewie co opisywałem wyżej odkręciłem filtr powietrza, przeczyściłem przepływomierz ( nie wygląda na uszkodzony ), przeczyściłem styki ale udało mi się dostrzec przetarty kabel w kostce (nie urwany) ale niestety nie mam schematu :( Po tym zabiegu udałem...
Wtryskiwacze zostały wyjęte i sprawdzone na maszynie. Zaprogramowane są prawidłowo lexią. Turbina o ile mi wiadomo nie była w tym samochodzie robiona. Kompresję chciałem sprawdzić tyllko muszę zorganizować przejściówkę do wtrysku, do świec żarowych dostęp jest mocno utrudniony. Jeżeli jednak usterka jest mechaniczna to czy nie ma sposobu by przy wyłączonym...
Czyli prawdopodobnie jest turbina do wymiany?
Tdi to włoski Sofim, tych bez turbiny nie było.
Też się tego obawiam a jest jakiś zestaw do regeneracjii takich turbin czy szukać fachowca????
Dlaczego w szoku? mieszek Swirl - dziurawy przewody podciśnienia - przynajmniej 2 były dziurawe, reszta była sfatygowana zawór sterujący podciśnieniem - nie puszczał podciśnienia po podaniu napięcia EGR - uszkodzone, a poza tym skorodowane podmiana czujnika ciśnienia - nie wymieniałem bo był sprawny gruszki przy turbinie, wyczyszczeniu turbiny - turbina...
Jeszcze przed snem zapytam ile filtr paliwa "przepuszcza"? Z tego co wiem zatrzymuje wsio co większe niż 0.003mm, a tu w jednym z postów padają wielkości 0.002mm... Ja tam za "flejarstwem" nie jestem, też mnie trzęsie jak po giełdzie się przejdę i widzę turbiny i wtryskiwacze które leżą DOSŁOWNIE na piasku bez zabezpieczeń., ale pod maską też stołu...
No i niepotrzebnie wymontowałes alternator. Szukaj przyczyny gdzie indziej. No to mnie pocieszyliście :| Z tego wnioskuje ze rolka musi szumieć :) No nic, dobrze że robiłem to sam. Jak już jest wymontowany, to zawiozę chyba i tak, obejrzą czy szczotki się nie kończą albo coś innego, szkoda by się było męczyć na marno. Może ktoś wziął odgłos prac tej...
Czesc posiadam citroena c8 2.0hdi i i wydaje mi sie ze cos jest nie tak strasznie sie muli prawie nie ma przyspieszenia silnik jest 2.0 deasel i zachowuje sie jak by byl 1.1 czy wie ktos dlaczego tak sie dzieje ?? Sprawdź filter FAP. Ja miałem podobnie, filter był zapchany, czujnik nie dał o tym znać i cały maras zaczoł zapychać turbinę i w ten sposub...
Usterka zlokalizowana. Jutro napiszę co było przyczyną jak poskładam wszystko. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Była mała nieszczelność w przewodzie od turbiny do intercoolera.
co do kosza to wiem, ale to w tej sytuacji najmniejszy problem Defekt polega na tym, że auto nie odpala, chyba że ma podawany plak. Co do błędów jedynie czujnik ciśnienia turbiny, ale już wcześniej był uwalony więc nie wiążę tego z obecnym problemem. Chodzi mi jeszcze po głowie jakość paliwa - choć to mało może prawdopodobne. Podepnę osobny kubełek...
Najmniej skomplikowany , niewysilony ( choć dość mocny) i powszechnie znany silnik to V6 211KM. I zawsze możesz założyć LPG. Poważny koszt to rozrząd, ale to i tak pikuś przy turbinach, FAP'ach i innych.
Nie wiecie (nie wszyscy)do czego jest MAF. Silnik ma trochę gorsze lub takie same osiągi po odłączeniu przepływomierza, tylko gdy sterownik posiada dodatkowo informacje z czujnika ciśnienia. Nie każdy HDI ma MAP. To rozwiązanie "zagadki" która wyłoniła się wyżej. Zanim szczęśliwy posiadacz Xsary wywali kasę na wtryski, to może by sprawdzić, czy sterownik...
Awarią okazała się turbina.. padło wiertło i całe turo do regeneracji...Na moje szczęście nie rozwaliło silnika i nie zalało fap'a... z robocizną , wymianą oleju i filtrów 2.5 tys. Regeneracja robiona w firmie turboprof w sosnowcu.Troszke drogo ale wszystko na oryginalnych częściach i ponoć trzyma jak nowe turbo W tym samochodzie nie wystarczy zregenerowac...
Finał: Komputer, diagnostyka, Wymiana zaworu pneumatycznego przy turbinie i po sprawie pomogła firma [url=]Link za Warszawa koło Piaseczna Gorąco polecam. tam na prawdę ludzie znają sie na rzeczy. Pozdrawiam Pana Mariusza. Temat do zamknięcia, problem rozwiązany.
Witam!!! Jak w tytule chciałabym zapytać co oznacza migająca kontrolka zaraz po odpaleniu auta jak w załączniku. Dodam że nie zawsze miga a pod autem zostawiam plamy oleju. Podobno cieknie gdzieś z pod turbiny. Czyżby była już na wykończeniu ??
Witam Auto przyjechało do naprawy, gdyż strasznie kopciło w czasie jazdy powyżej 2,5tys obrotów, wymieniony zawór EGR na nowy w starym membrana podciśnienia dziurawa i w ogóle nie chodził. Po rozkręceniu połowy samochodu, gdyż słabe dojście do śrub egru i złożeniu z powrotem auto nie ma mocy, jakby nie działała turbina i jak się przygazuje do 3tysięcy...
Autko zakupiłem dla siebie więc tak, ten samochód chłodnia izoterma, silnik 3.0 115,5 kw pompa WC w tym samochodzie to bosch edc16, egr sterowany przez zawór elektr. Wywaliłem katalizator (głupota). Te samochód posiada też dpf ale bez dopalacza, dpf wyczyściłem., -czujnik masy powietrza był zalepiony Wymienione :) - przepływomierz bosch -sonda lambda...
Witam. C3 1,4 16V na Delphi. Początkowo miałem problem z przepływomierzem był błąd którego nie można było skasować, okazało się że był uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny. Autko jedzie dopóki się nie nagrzeje, tryb awaryjny i wyskakują błędy P 0105 Czujnik ciśnienia doład nieprawdopodobne, oraz P0609 Napięcie zasilania czujników 5V poza zakresem....
Wymiana turbiny na używaną z allegro bardzo znacząco poprawiła przyspieszenie, ciśnienie identyczne z zadanym w całym zakresie. Pompa wysokiego ciśnienia również używka z allegro. Na 2 biegu 1200bar i 4900obrotów do odcięcia nie ma problemu. Zmiana na 3 i przerwało przy 3000rpm. Mimo przerywania udało mi się rozbujać auto do 160km/h.
Tiaa , tylko wszystkie wyliczenia oparte są o dane ze zliczenia ilości tankowanego paliwa . Spotkałem już auta gdzie czujnik wlewu paliwa był po prostu wylogowany, sterownik nie dokonywał wyliczeń, a wymieniono czujniki , turbinę ,przepustnicę EGR . NIKT w 5 warsztatach nie przejrzał danych rzeczywistych. Dobrej zabawy
A więc tak ostatnio samochód z rana po długim staniu miał problem w odpaleniu poszarpuje na pierwszym biegu oraz na drugim przy prędkości poniżej 20km/h , przy staniu w miejscu śmierdzi taką spaloną ropą plus samochód terkocze . W samochodzie ostatnio zostało wymienione sprzęgło,moduł turbiny,przewodu paliwowe i teraz powstał ten problem ponadto komputer...
Nie wiem jak w berlingo ale często przy wersji 90 konnej była turbina bez zmiennej geometrii i brak koła dwumasowego co znacząco wpływało na koszta eksploatacji przy wyższych przebiegach.
Witam Ja mam problem trochę odwrotny - od kilku miesięcy silnik osłabł w zakresie 1300-2000 obrotów - wcześniej ładnie się zbierał już od dołu. Teraz dopiero koło 2000/min dostaje kopa. Pod komputerem mam różnicę między zadanym ciśnieniem turbo a zmierzonym o -200-400mbar. Dopiero koło 1900-2000/min ta różnica w pomiarze znika. Jednym słowem tam gdzie...
Witam. Podepne się pod ten temat z pytaniem co do mojego przypadku. Wyglada to nastepująco. Jeśli zgaszę silnik bez delikatnego przegazowania to w chwili w której będę chciał go ponownie odpalić wyskakuje komunikat "Arrange service" . Samochód nie wchodzi na wysokie obroty i jeździ bez turbiny. Kiedy go po jakimś czasie odpalei potrzymam pedał gazu...
Dodam jeszcze, iż pofatygowałem się również do serwisu Citroena. Po 20 minutach wyszedł pan i stwierdził, że to najprawdopodoniej dwumasa. Potem były jazdy testowe, najpierw 2, potem 3 człowieków, stwierdzili że turbina przeładowuje, sprawdzili wtryski. Dalej stwierdzili że mogą sprawdzić egr za 650zł. Po dłuższej konsultacji stwierdzono że to komputer...
Kawaleczek elektroniki odpowiadajacy za zamiane pociagniec linki na postac cyfrowa (tuz pod maska) wymieniony na nowy ale problem dalej istnieje. Trace moc w kompletnie nieoczekiwanych momentach (w wiekszosci, jesli nie glownie, w momencie przyspieszania kiedy zakres obrotow jest juz w polu pracy turbiny). Lokalny specjalista uwaza ze moze to byc jakis...
kolumna wykręcona. klapka jedna siadła ale chce zrobic obie na wszelki wypadek i mieć święty spokój na parę lat. później turbina bo juz ledwo zipie, tylne zawieszenie bo trzeszczy, trzeszczące uszczelki w drzwiach i chipowanie silnika bo jest za słaby i pozostanie radio do wymiany lub kupie coś z usb do oryginalnego... masa roboty i kasy ale zachciało...
Witam wszystkich serdecznie na forum. Postaram się opisać mój problem ze wszystkimi szczegółami. Zacznę od tego, że jestem mechanikiem z wykształcenia. Od małego kajtka grzebałem w silnikach spalinowych czy to w motocyklach czy w samochodach. W słynnym „maluchu”, wieki temu i jakże wtedy pożądanym małym komunistycznym autku, poprawiałem...
Nie popadajmy w panikę. Dpf off można zrobić poprawnie i cieszyć się autem bez pseudoekologii. Nasz polski rynek jest specyficzny. Królują tu diesle z przebiegiem 300tys albo lepiej. Przywracanie takiego parcha do oryginału nie ma sensu bo długo nie pociągnie. Jeszcze nikt z klientów nie chciał filtra z powrotem ;) . Auto ma większą moc i mniej pali...
Czyli sztangę masz w pionie. Oprócz problemu z za wysokim ciśnieniem paliwa, możesz mieć problem z luzem na geometrii na zderzaku, co powoduje zbyt mocne zamknięcie i duszenie spalinami. Podobne efekty spotyka się przy źle zregenerowanych turbinach. Trzeba by to zweryfikować, sprawdzić również egr, nie zaszkodzi.
Jak turbina nie pompuje odpowiedniego ciśnienia to podejrzewam że może zapchana - zasyfiona jest chłodnica powietrza ( intercoller). Najprościej odłączyć ją i zobaczyć czy auto się lepiej zbiera.
Schematu poszukaj w Google, jest tego pełno. Jeśli zasysa przewód za turbina, to znaczy ze ciśnienie z turbiny nie wędruje do silnika. Coś po drodze jest przyblokowane, lub wydajność turbiny jest za mała a turbina jest ze zmienna geometria i może to nie działa wlasciwie
Mam XP z 2006 roku, auto posiada silnik 1.6 HDI (bez FAP i bez dwumasy). Auto ma stan licznika 195 tysięcy, czyli przez dwa lata zrobiłem nim 15 tysięcy. Niewiele. Celowo piszę: stan licznika, nie "przebieg". Nie zdziwiłbym się, gdyby przebieg był znacznie większy, bo książka serwisowa ma powyrywane strony (sic!). Jeżdżę nim już dwa lata. Jest w nim...
Znam mnóstwo ludzi którzy mają naprawdę sporo sprzętu. Bogatego sprzętu. I cóż z tego jak potrafi nim tylko skasować i odczytać błędy (nie mówie o tobie nie zrozum źle). Nie wspominam o kodowaniu, programowaniu, eepromach, flashowaniu itd. A jak już dzieje się coś z autem, !!! i nie daj bóg nie ma błędów !!! to wymieniają wszystko co popadnie goląc...
Tak taką usterkę powoduje niewłaściwe smarowanie panewki lub zapchanie kanału doprowadzającego olej do niej. Lub za duża dawka paliwa tzn przelewa wtrysk, miałem przypadek ze wywalilo korbowod bo zassal płynu chłodniczego, może się to stać np od zassania oleju z turbiny. Przyczyn jest wiele, ale to chyba widać na wale i panewce czy się zatarla czy...
Witam.Mam problem z moja cytrynka wyskakuje mi blad ABS/ARSR i hamulca recznego(automatycznego) jak jest mokro nie zawsze wyskakuje tylko jak jest sucho .Moze wie ktos gdzie moge szukac przyczyny . Druga rzecza ktora sie pojawila dzisjaj jest wyciek oleju z turbiny,moze wiecie co moze sie dziac znia?
Akumulator owszem i nie najnowszy ale po zimnej nocy pali, wiec jeszcze dycha. Rozrusznik tez ok bo jak pisalem, kreci, tylko nie chce zaskoczyc. Z tych rzeczy, to najpredzej wtryskiwacze ale auto jezdzi ogolnie tak samo, gdy bylo nowe. Spalanie bez zmian itd. Mysle, ze to jednak cos innego. Jakis czujnik lub klapa gaszaca/przepustnica, Wczoraj wlasnie...
Witam Kolegów. Od kilku miesięcy borykam się z niezdiagnozowaną usterką w mojej Cytrynce C4 GP 1.6 HDI. Po odpaleniu zimnego silnika pracuje on równiutko, jednak po ruszeniu i zmianie biegów na wyższe, pojawiają się jedno sekundowe szarpnięcia/przerwania -jakby było coś lekko przytkane i natychmiast się odtykało. Ma to również miejsce po wyjściu pojazdu...
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Do (at)szachu41, wiem że wtrysków nie wolno odpinać na pracującym silniku. Nie zawsze najprostsza metoda jest najskuteczniejsza ale na pewno jest najszybsza . Przelewy nie powiedzą nic o końcówkach wtrysków, tak. Ale już wydatek wtrysku (czyli kompresja cylindra) odczytany Lexią i załączony do pierwszego postu...
Witam. Proszę o podpowiedz i wskazówki. Pacjent c4 pierwszej generacji, silnik 2.0 hdi 136 koni. Wycięty DPF i najprawdopodobniej cos bylo grzebane w kompie. Oddałem auto do mechanika bo raz na x czasu na sekunde odcinało moc i czuć było szarpnięcie auta- potem zamieniło sie to w gaśnięcie auta i konieczność odpięcia akumulatora. Oddałęm auto do mechanika,...
Podepnę się pod temat, silnik 2.0HDi 90KM, jakie wskazania MAF powinny być przy sprawnym czujniku na wolnych obrotach? U mnie przy 830RPM wskazanie MAFa to około 14.5g/s, czy te wskazania nie są za wysokie? Drążę temat gdyż odczuwam brak mocy, filtry wszystkie wymienione, dolot do turbiny szczelny, żadnych błędów nie ma.
Witam. Jak mam sprawdzić czy krzywki na wałku rozrządu się przestawiły? Silnik przy pierwszym uruchomieniu potrzebuje długiego kręcenia rozrusznikiem ale potem pali na starcie. Turbina też musi się rozbujać na początku to takie mielenie, mulenie i dymienie. Dla wykluczenia innych przyczyn usunełem katalizator, egr, przepływomierz, filtr powietrza choć...
Witam, Mam problem z szarpaniem przy rozpedzaniu w zakresie 1300-2300obrotow. Na kompie nie ma żadnych błędów, tylko ciśnienie paliwa się rozbiegalo i falowal parę razy na wolnych obrotach. Wymieniłem regulator ciśnienia i przeszło falowanie a poszarpywanie nadal jest tylko z mniejszą częstotliwością. Wczoraj przy podłączeniu kompa wyskoczył tylko błąd...
Dzień dobry, Zwracam się do Was z prośbą o pomoc i nakierowanie na potencjalną przyczynę usterki. Niedawno kupiłem auto Citroen C5 II z silnikiem 2,2 HDI 133 KM ze skrzynią automatyczną 4HP20. Auto od początku charakteryzowało się brakiem odpowiedniej mocy. Na zimnym silniku dymiło trochę na biało. Oddałem go do warsztatu w celu wykonania kompleksowego...
Zobacz czy dolot nie jest upaprany olejem, może turbina puszcza olej i zaczął go spalać. Jeśli tak to napraw bo jak zaciągnie za którymś razem to pognie korby nawet nie będziesz wiedział kiedy albo w ogóle wystawi korbę bokiem w chmurze dymu (choroba szalonego Diesla). Jeśli to nie olej to zostaje problem z pedałem gazu, tam jest CR więc pompa odpada.
Czego włos na czworo tniesz? Sprawny MAF jest jedną z kilkunastu zmiennych wg których ecu ustala paliwo i powietrze a więc sposób pracy turbiny. Jeśli ecu stwierdzi nieprawidłowości w jednej z tych zmiennych to dla bezpieczeństwa silnika turbo wyłączy. Każdy z czujników ma taki sam wpływ na pracę turbo jak MAF
Tak to była kostka po wymianie samochód normalnie odpalił tylko czasami nie włącza się turbina może przez to że kilka dni stal nie wiem
Tak zawór jest elektryczny ale on steruje zaworem podciśnieniowym i od tych zaworków podciśnieniowych idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - kierownicy jak zwał tak zwał , w każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów , ja tym bawiłem sie w silniku...
Zobacz czy na 3 biegu gdzies od 50km/h nie zaczyn wyć turbina- na 3 ce najbardziej charakterystyczne to słychać w 1.6 hdi. Sprawdz czy navigacja jeżeli jest czy dziala - jezeli bedzie fabryczna i przerobiona to znaczy ze jest problem z uciekajacym prądem- modulem uspienia - radiem. Jak bedziesz jechał wsluchaj się od 1500obr/min czy nie ma szorowania...
Tak ogolnie Boscha zmienili na przelomie 02r na 03r silnik był wedlug różnych źródeł bez fapa( ja zawsze widzialem ze wersja 109km była z fap) ale jak wiesz to tylko tłumik i dolozone czujniki w PSA - nie ma zmienionych wałków, czy innej glowicy jak u innych producentów więc nawet podczas zakupu golego slupka czy nawet kompletu nie ma tu znaczenia zmienione...
(at)cichy koksik ad1. Na postoju jest OK, tzn wartość rzeczywista podąża za zadaną. Układ reguluje bez zarzutów. Problem jest podczas jazdy przy dodawaniu gazu, jak jade je stała prędkością to też jest OK. Wydaje mi się jakby turbo za mocno dmuchało, ale nie aż tak mocno żeby przeładowywać i wywalać błąd. Zauważ, ze na filmiku ciśnienie Turbo zmierzone...
Dzień dobry, Proszę o pomoc. Odebrałam z warsztatu samochód po regeneracji turbiny, wymianie świec, wymienie oleju a teraz słyszę jakby klekotanie przy pracy silnika. Co jest grane z moim autem? Przedtem był tylko świst jak przy padniętej turbinie. A teraz po naprawie doszło coś takiego? Czy ktoś coś w tym temacie? Agnieszka
Zapchana odma ale najczęściej turbo. Nie jeździj tak bo wiele aut z tym silnikiem umarło przez uszkodzona turbinę!
Witam, autko odzyskało moc, wymieniono łańcuch z napinaczem, popychacze, rozrząd, turbinę i zawór egr. Silnik pracuje równiutko nie szarpie itp. ale zastanawiam się jeszcze nad zaworem w turbinie, konkretnie nad jego pracą. Po uruchomieniu silnika gruszka podciąga sztangę i trzyma po przegazowaniu przewody puchną, ale po puszczeniu gazu sztanga stoi...
Szyba ta sama cena. Ale czy moja Xsara ma turbinę?
Oleju ci przypadkiem nie zaczyna spalać przez turbinę?
Witam, mam pytanie odnośnie mojej c3 1.4hdi 2004 68km Mianowicie ciężko odpala na zimnym czasem nawet nie chce zapalić Wymienię co w samochodzie było robione Wszystkie filtry zmienione, nowy zawór zwrotny paliwa (gruszka do pompowania paliwa do filtra) Rura turbiny Rozrzad z pompą wody Akumulator ma napięcie 12.05 a na odpalonym 14.01 Wyskakuje mi błąd...
Witam.Temat rozwiązany. Podczas zakręcania obudowy filtra oleju, wykonujący-czyli ja-nieopatrznie i nie złośliwie zsunął przewód od podciśnienia sterowania turbiną (czy jak on tam się nazywa):cry: Dopiero dogłębna i fachowa diagnoza młodego pomocnika mechanika z przypadkowego i desperacko szybko znalezionego warsztatu, trwająca około 1 min :D :D pozwoliła...
kwestie małych silników i turbo są mi mało znane. + - 1.2 Benzyna z ośmiobiegową skrzynią automatyczną - 1.5 (chyba) z taką samą skrzynią. + Przewidujemy niewielki przebieg przez 5-6 lat, jakieś 250k - 300k. Ciężko to widzę aby silnik 1.2 z turbiną uklepał 300tyś przebiegu. Wolnossący przy użytkowaniu z głową jeszcze ale 130KM z 1.2 benzyna....
Witam, mam problem związany z moim Citroenem C5 1 2002 kombi w automacie silnik 2.0 HDI problem dotyczy lekkiego świstu z okolic silnika podczas jazdy i zwiększania obrotów silnika słychać lekki świst tak jak by turbina pracowala z o wiele większą prędkością do tego podczas jazdy silnik pracuje strasznie opornie tak samo jak skrzynia podczas jazdy po...
Wszystko zależy jaki to rocznik. Jeżeli jest MAP (1312) to jest w kolektorze ssącym od strony ściany grodziowej. Wtedy czujnik temperatury powietrza jest na wężu z turbiny (1240). Kolory przewodów to fioletowy i jasno niebieski. MAP jest 3 pionowy więc to tylko czujnik ciśnienia bez pomiaru temperatury. W starszych rocznikach nie ma MAP i nie widzę...
Witam Posiadam Xsare II 2.0hdi 90km 2003 chyba układ Siemens . I mianowicie nie mam mocy powyżej 3.5tys coś ożywa . Wjechałem w kałuże nie wiem czy to przez to czy jak ? Niby słychać turbinę. I chyba chwilowe spalanie przy pedale w podłodze teraz jest takie jak powinno bo prędzej to chwilowe było 20.
Problem był w czujniku doładowania turbiny i potencjometr gazu pod maską
Nie fajna, bo z tego co widze poziom oleju jest ponad turbiną i filtr powietrza n a ziemi i w dodatku goły. Dodano po 3 Skąd wziołeś dodatkowe paliwo dla turbiny i ile dmucha?
Objaw ustąpił sam, silnik głośniej pracuje, turbina nie gwizda może to coś z układem wtryskowym. Sprzęgło łapie od samego początku.
Zmienna geo do sprawdzenia czy się nie zacina oraz zawór sterujący turbiną (ten pod pompą WC).