Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Ach te opisy problemów tutaj. Powróżmy ,EGR ,MAF?
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
A jaka oporność zaworu podcisnienia od małej turbiny
Witam mam problem z małą turbiną w renault master 2.3 biturbo 170 KM a mianowicie nie wkręca się na obroty ,przy odłaczeniu przepływomierza turbina rusza gdy przepływomierz zostanie podłaczony znowu nie działa ,szczelność sprawdzona na dolotach ,podłaczone do manometru przewody do podciśnien mają parametry ,wtryski paliwowe nowe zakodowane korekty prawidłowe...
To może zrzuca Ci któryś z węży "powietrznych" albo jest pęknięty. Filtr->turbina, turbina ->przepustnica
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
Jeżeli Twój master ma 146KM to turbina ma zmienną geometrię i może się przycinać. Do sprawdzenia przed demontażem szczelność i drożność przewodów podciśnieniowych od samego króćca Vacum. Do sprawdzenia też elektrozawór turbiny.
Nie jestem pewien ale czy w przewodzie smarującym turbinę jest jakiś filtr oleju . Być może jest on przytkany i masz słabe smarowanie .
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Panowie mam jeszcze pytanie bo jednak te ciśnienia z turbo nie są zadowalające, czy dołożenie skromnej zwężki między kolektor wydechowy a turbo zwiększy obroty samej turbiny? Czy też to droga do nikąd?
Turbina się skończyłą, do regeneracji lub nowe. Rozrząd do sprawdzenia, chociaż musisz się liczyć z tym że silnik do remontu. Nie zapalaj więcej auta!!
Błędy zapisane w sterowniku silnika jako nieaktywne pozostaną tam jeszcze przez wiele godzin, to normalne że błędów związanych z układem oczyszczaniem spalin nie usuniemy ze sterownika, ale w niczym one nie przeszkadzają, skoro układ działa poprawnie, a wygląda że tak (kontrolka nie świeci) testy urządzeniem diagnostycznym pomyślne przechodzą, to może...
Witam. Dwa dni temu padła mi turbina w lagunie. Jadąc drogą ekspresową raptownie silnik stracił moc i samochód zaczął mocno dymić. Ze względu na to, że samochód nie jest dużo warty chcę kupić używaną turbinkę. Chciałem się zapytać, czy turbina od 1,9 dci 120km będzie pasować do mojego 107 km? Nigdy nie miałem z tym do czynienia, dlatego proszę o odpowiedź....
Z własnych doświadczeń wiem że 90 % warsztatów regenerujących turbiny ma problem z prawidłowym wykonaniem tej usługi ( przynajmniej za pierwszym razem) Jak wyjedziesz na nich z paszczą i postraszysz rzeczoznawca i sądem okazuje się że jednak turbo było źle zrobione i da się zrobić lepiej ( tutaj nie wiem jaką buźkę wstawić - śmiać się czy płakać) ....
Nie wiem czy o to Ci chodzi ale to pewnie wiesz w chwili odpalenia auta sztanga powinna być zaciągnięta przez podciśnienie i moim zdaniem dlatego jest 5% bo wtedy jest ,,pełny" przepływ podciśnienia przez zawór N75. Tak samo jak złączysz wężyki bez zaworu pełne podciśnienie. Jak turbina się rozbuja to większe wypełnienie PWM zaworu blokuje przepływ...
Masz tempomat? Dodano po 2 I sprawdz czy egr przypadkiem nie jest caly czas otwarty.
Ta książka jest o wszystkich meganach a silnik 2.0 16v jest tak opisany jak np f3n w książce o której piszesz (tzn nieźle) - ten podgrzewacz to zastanawiająca rzecz może wstawili coś nietypowego ? ; jeszcze sprawdze. - chłodnica o której piszesz chłodzi płyn od wspomagania na 99,9%- sprawdź dobrze Jak chcesz coś z tego silinika wyciągnąć to niestety...
Ten błąd w renault nie musi oznaczać tylko wtrysku paliwa. Ja miałem na warsztacie Vel satisa i był błąd "fault in fuel injection" po podłączeniu do komputera okazało się, że winny jest przepływomierz powietrza. Sprawdź dobrze przewody idące do IC od samej turbiny, a także połączenie turbiny z kolektorem, jak i samą turbinę, może jest źle skręcona.
Witaj, mam ten sam problem tyle że w lagunie 2 1,9dci. Auto pracuje prawie normalnie, ale nie załącza się turbina. Nauczyłem się z tym jeżdzić, tyle, że odłączam kostkę od egr - wtedy turbina działa normalnie, a miła pani podaje komunikat glosowy - fault in fuel injection. No i pali jakies 10-12l w oszczednej jezdzie. Komputer pokazuje błąd 1805 czyli...
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Obejrzyj ten film od Moto Doradcy : https://youtu.be/-VHwhoo3yzw masz pewne narzędzia prawne do działania przy zakupie od osoby prywatnej. A ten przy zakupie w komisie https://youtu.be/XirbnmKj8PI może się przydadzą.
Tak mam odczyt RCO ale to jest tylko odczyt a nie ma zadanej czy oczekwianej wartości To nie jest odczyt tylko zadana wartość . Jak rozbierałeś elektrozawór to widziałeś gdzieś w nim jakiś czujnik który by robił odczyt :?: Różnica między oczekiwanym a zmierzonym ciśnieniam 0,7 bara a to chyba dużo. To dużo za dużo :cry: I pytanie czy to turbina pada...
Współpracując z niektórymi serwisami, procedura którą opisałeś na początku postu powyżej jest standardem. moze sprawdzić na hamowni ile mocy jeszcze zostało ale przyczyny spadu mocy nie okresli jesli jest to usterka mechaniczna lub zwykłe zużycie wtrysków pierscieni lub zmiejszonej srednicy dolotu itd. Tam gdzie pomagam w kwestii chipowania/usuwania...
Pytanie jak w temacie. Wszystko dlatego że wczoraj mi klient przyniósł nową (jak twierdzi) zakupioną w serwisie renault (jak twierdzi) sprężarkę do Renault Master Cdi. Turbina miała naprawdę spory luz. Jaki jest dopuszczalny luz turbiny w nowych lub regenerowanych spreżarkach i jak go ewentualnie mierzyć w warunkach warsztatowych?
Turbina po regeneracji za 1000 zł. Wczoraj czyściłem EGR cały w oleju tak jak i węże. Chciałem dmuchnąć w węża od odmy ale powietrze wróciło z mnóstwem sadzy. Dolot i wydech z turbiny sprawdzę najszybciej jak się da. A z czym wiąże się błąd podciśnienia w turbinie???
Turbina do naprawy.
Witam szanownych kolegów !! Mam tak od zakupu auta a trwa to już rok, jednak ostatnio wziąłem się za problem na poważnie. Samochód na V biegu nie jest w stanie jechać w zakresie prędkości od 70-80 km/h - czuć mocne szarpanie, od 60 - 70 km/h jest ok, silnik muli jak zaduszony ale nic nie szarpie, i powyżej 80 też już jest ok. Nie jestem w stanie bez...
Witam. Z dnia na dzień auto straciło moc tak jakby turbina przestała działac. Poza tym od czasu do czasu zapala sie kontrolka swiec żarowych i auto jeszcze bardziej traci moc.Na dodatek ostatnio zapaliła sie kolejna kontrolka czerwonego silnika z napisem stop, która mryga.Oprócz tego ,co najdziwniejsze w tym aucie, cofa sie główny licznik po przejechaniu...
Nie rozwiązane
Do tego silnika ja leję 7 do 7,5l oleju i to jest dopiero stan max na miarce. Co do tej mazi to wygląda jakby był nieszczelny wymiennik splainy-ukł. chłodzenia "wymiennik egr" i od sprawdzenia ciśnieniowego bym zaczął. Ewentualnie turbina jest chłodzona wodą ale raczej byłby duży ubytek płynu gdyby była pęknięta muszla.
Tam jest silnik z Reno z którym nie kojarzę takich problemów . Pytanie czy suzuki nie wsadziło tam jakiegoś dziwnego osprzętu - turbina czasami nie jest chłodzona wodą ? Poszukaj na forach Renault Megane / laguna czy ktoś nie wałczył z takim problemem .
Grand Scenic III 1.9 dCi 131 KM, czy ktoś miał taki problem? Turbina po regeneracji, wyrywało węże od intercoolera, zamocowałem mocniej i zablokowałem trytytką 😁 Niestety nie na długo, ponieważ 2 tygodnie później rozerwało intercooler. Jaka może być przyczyna? Dodam, że intercooler założony był nowy 3 miesiące temu.
witam zapewne poradzicie żebym podjechał na diagnostykę komputerową ale może ktoś miał podobną usterkę i pomoże.Opisuję temat:odpalam ruszam (nie czuć turbiny)do momentu aż nie wejdzie silnik na obroty około 3500-wtedy zaczyna się życie turbiny,auto normalnie się wkręca z niskich obrotów jest ok. Do momentu zgaszenia pojazdu!problem powraca i ponownie...
Miałem podobny problem u mnie od razu stwierdzili że to turbina :/
padła ci turbina zobacz posłuchaj czy chodzi
Dzięki, też mam takie podejrzenia że wtryski , tak jakby silnik nie mial odpowiedniego cisnienia spalin i turbina nie pompuje
Witam, Podłączę się do tematu, bo dzięki wpisom na tym forum udało mi się trwale rozwiązać problem z moją skrzynią biegów. Wymiana zaworów nie przyniosła niestety spodziewanego efektu ponieważ wymagana była zmiana oprogramowania sterownika do najnowszej wersji. Tutaj Automix miał z tym rację i przy starszych autach jest to konieczne. Programowanie w...
Renault Master 2011r 2.3 dci 125km Witam wszystkich. Miałem dokładnie taki sam przypadek jak opisany powyżej. Pierwszą oznaką usterki było dziwne dzwonienie w silniku, właśnie w okolicy chłodnicy spalin. Mechanicy rozkładali ręcę nie mogąc ustalić przyczyny dziwnego dźwięku. W efekcie okazało się, że w/w dźwięk to była luźna przepustnica, a luźna dlatego,...
Dzięki kolego, a czy wężyk od pompy VACu podłączam gdzieś? Jeśli założmy że była również zmieniona turbina na inną-ze zmienną geometrią czy wymiana sterownika silnika na EDC16 od F9K coś zmieni, w sensie wysteruje turbinę?
mogło go coś zatrzymać po drodze?? mogła turbina
Jeśli świst dochodzi od turbiny to należy ją wymontować i oddać fachowcowi, bo skutki awarii mogą być bolesne finansowo. Najlepiej by ktoś kompetentny przejechał sie , posłuchał i podjął decyzje co do usterki, bo równie może być to dziura w przewodzie i sama turbina
Cześć, Pacjent Renault Megane Grandtour 2011r. 1.4 tce Benz + gaz. Czy ktoś z Was przerabiał błąd P0069? W trakcie jazdy silnik zgasł, podczas jazdy szarpie, nie ma mocy, komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa oraz skontroluj układ wydechowy, dodatkowy objaw twardy pedał hamulca, prawie nie da się hamować. Aktualnie auto bezpośrednio po odpaleniu...
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
Witam, wracając z trasy auto straciło całkiem na mocy, nie może przekroczyć 3000 obrotów, do tego kontrolka świec żarowych świeci się jednostajnie. Zaworek N75 strasznie głośno bzyczy, przypomina to jakby spięcie. Podczas jazdy słychać, że turbina chodzi. Odpinając przepływomierz, nie widać było żadnej różnicy. Napięcie na zasilaniu świec prawidłowe....
Silnik bierze olej turbina po regeneracji Nie raz to ćwiczyłem, aż zacząłem turbiny naprawiać samemu.
Witam mam problem z Renault Trafic 2006r. 2.5 dci. Problem jest tego typu że auto nie ma mocy i palą sie kontrolki servis i spirala. Podłączony pod komputer pokazał błąd jakości oleju ( esi tronic-iem) a texą rozrzedzony olej. Czujnik został wymieniony na nowy z serwisu, turbina sprawdzona pracuje, zaworek od turbiny zaciąga. Więcej błędów nie ma ,...
Turbina zbyt późno reaguje
Pacjent Renault Master 2.5 dCi 2004 r. Wersja silnikowa bez EGR-a, bez przepływomierza. Silnik odpala prawidłowo na wolnych obrotach, chodzi rewelacyjnie, po dodaniu gazu na zimnym zaczyna szarpać silnikiem i kopcić szaro-niebieskim dymem. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach można nim jechać do Afryki i z powrotem, ale nie przekraczając 2200 obrotów,...
Witam wszystkich Właśnie mam tą renowke bo to jest córki I problem jest taki że na wszystkich biegach brak mocy może to turbina padła Odpala od razu Co o tym myślicie Dziękuję
W trybie awaryjnym turbina nie dmuchnie tyle co normalnie więc i chwilowe zapotrzebowanie na paliwo nie będzie tak duże. Zobacz po sondzie, powinna stać na bogato jak się depnie, albo pomiar ciśnienia przy obciążeniu.
Witam ja miałem też problem z tym czujnikiem w lagunie 1.9 dci 120 km odłączyłem go auto chodziło dobrze miało odejście palił w granicach 7lit. i tak jeździłem przez siedem miesięcy nic się nie działo no i nie miałem czasu żeby się tym zająć teraz znalazłem czas poszukałem na allegro kupiłem zamontowałem i o dziwo nie było błędu ale turbina zaczeła...
Oscar dla Renault za dci (1.9 i 2.2) każdy z nas ma znajomych klientów i etc. Którym padł silnik lub turbina..... Jak się umie jeździć dieslem to turbina żyje długo Sam jeżdżę 1,9 DCI i wole go od starego kopcącego tdi 2,2 zgodzę się -brak pytań
Witam. Panowie mam problem i proszę specjalistów o porady i podpowiedzi , gdyż już sam nie daję rady. Otóż mój samochód Laguna ii 2003 1,9dci 120km i nie ma mocy. Turbina wymieniona ok. 1000km temu , gdyż padła , odma wyczyszczona , czujnik podciśnienia reaguję i napięcie na 2 i 3 przewodzie na zapłonie 1,8950v po odpaleniu przy 2000 obrotów ok. 2,4v...
Nie dziwie się że nastąpiła decyzja o zmianie auta, no bo taka puszka i 3 cylindry - prawie jak kosiarka także tutaj będzie spora różnica i jak idziemy w segment D - wg mnie polecany - to skok będzie spory. Tutaj nawet Audi A4 B5 z 98 było by sporą różnicą w kulturze pracy silnika, wygodzie i wyciszeniu. Jeśli chodzi o 1,8T to - owszem w A4 B7 też jest...
Opel Vivaro A 1.9 cdti 101km 2004r, silnik renault F9Q-760. Podczas gwałtownego przyspieszania błąd P1125 - zawór regulacji ciśnienia doładowania. Zawór jest sterowany podciśnieniowo ale upust spalin w turbinie jest na nadciśnienie, (żeby się ruszyć musiałem dmuchnąć powietrzem w gruszkę) Zamontowana jest turbina o numerze GT1549S. Czy ktoś może powiedzieć...
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/o... proszę
Renault Master 3, 2,3DCI 101KM . Podczas dodawania gazu puszcza czarny dym. To samo się dzieje podczas wzniesień lub zmiany biegów. Dodam ,że spalanie wzrosło do 15-16 litrów. EGR wymieniony i zaadoptowany , turbina nowa, wtryski nowe po adaptacji, sonda lambda nowa, brak jakichkolwiek błędów (ASO Renault). Mocy nie stracił,
Do kosik, fabi80, masterlot. Rozwiązaliście problem? Mam podobną sytuację. Silnik w moim masterku stracił ciśnienie pomiędzy dwoma cylindrami, po wymianie silnika na inny samochód nie rozpędzi się więcej jak 120km/h i to z górki z dobrym wiatrem w plecy. Pod górkę z materiałem to zwalnia do 70-80km/h redukcja nawet do 4-biegu, tiry mnie wyprzedzają....
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
niebieski dym = spalanie oleju z tego co piszesz to raczej turbina
czujnik ciśnienia paliwa i powietrza wymieniony
kopci przy niskich obrotach czy to mogą być niewyregulowane zawory Mogą być ale przyjrzał bym się nieszczelnościom w układzie dolotowym tzn. czy czasem między turbiną a kolektorem ssącym nie ma ubytku ciśnienia doładowania. Lub sama turbina dobre czasy może mieć za sobą.
Odpalanie nie ma tutaj za wiele wspólnego. Zagrzejesz świecami ,do tego dojdzie dozowanie rozruchowe i odpala . Chcodzi inaczej bo czegoś brakuje .Te wszystkie strategie do czegoś służą,nie są po to żeby je kastrować. Równie dobrze można podłożyć klocek pod pedał to turbina przestanie hałasować,a i efekt gumowego pasa zostanie zredukowany do zera. Jednak...
Pacjentem jest Renault Master 2018, 2,3 dci 170KM, TwinTurbo. Brak mocy na 5-6 biegu głównie pod górę, a wręcz spadek prędkości, mimo wciśniętego gazu do dechy. Często tylko utrzymuje prędkość,, po redukcji na 4 udaje się go trochę rozpędzić, ale to nie tak ja powinien jeździć. Od 1-4 biegu nie ma żadnych problemów - turbina elegancko pracuje i przyspiesza...
Powiem szczerze , że nie sprawdzałem dokładnych parametrów turbiny, w kilku warsztatach z diagnostyką twierdzą ze działa ok, dodam jeszcze ze do 2000 obrotów auto wogóle nie idzie gdy włączy sie turbina zaczyna przyspieszac ale przy kolejnym biegu znowu się zamula, czujnik wału wymieniałem bo tez oczywiscie padł, wiązke przy nim poprawiłem bo była przetarta...
na wygląd to 1.9 dci .Radziłbym wyjąć EGR i oczyścic go bo jeśli jest olej w dolocie to turbina albo puszcza albo odma do wymiany .Trzeba zdjąć rurę dolotową do turbiny i zobaczyć czy jest na niej ścieżka oleju.Jeśli jest to odma jeśli nie to turbina.No isprawdzić luzy na osce turbiny.
Bazowa jednostka bylo fabryczne 60 KM. Na poczatku zdlubalem glowice, zmienilem kolektor wydechowy, walek i dalo to 68km i 114nm - bylo to malo.... Zalozona zostala turbina garetta k03 z Audi S4 2,7l biturbo, IC z Iveco - co dalo 130 km i 170nm przy doladowaniu 0,5 bara :) Teraz jezdzi sie fajnie :)
w tym model niema elektrycznej regulacji turbiny
Może turbina się kończy?
Turbina zasilana jest z filtra powietrza poprzez przeplywomierz
Witam. Mam Renault Laguna z 2002r 1.9 DCI 120km. Nie wiem dlaczego ale znika olej, samochód nie kopci, brak plam pod samochodem, turbina ładnie ciągnie. Jedyne co widać to spocony czujnik na rurze z filtra powietrza do turbiny.
Witam koledzy, troszkę się zamotałem w temacie Mascotta 2,8 dci 110 koników rok 2001. Jeżeli będzie potrzebny VIN, to za niedługi czas go odnajdę, ale do rzeczy, problem jest taki, zaznaczę / WURTH nie daje rady TEXSA. W trakcie testu zrywa połączenie, jedyne co to DELPHI działa bez problemu. Jest taki cyrk, że połączenie jest, no i świeci stop i spiralka....
Musisz ustalić dlaczego turbina jest głośna ,są 2 powody;nieszczelności ,rozsypane turbo to na początek.
może być tak że jak zgasisz auto to olej spływa a jak odpalisz auto to zanim olej dojdzie to nie dymi a jak już dojdzie to dymi. może faktycznie czyszczenie wtrysków pomoże, bo to są albo wtryski albo turbina
Witam wszystkich. Panowie, kupiłem Mastera 2.5 114km z 2004 roku. Jest to wersja angielska bez przepływomierza i EGR. Kupujący twierdził, że auto kopciło na czarno, dlatego zdecydował się oddać je komuś do naprawy. Podobno - podkreślam, podobno - turbina została wysłana do regeneracji, przy okazji wymieniono rozrząd oraz zrobiono jakieś uszczelnienie...
Hejka Powoli opadają mi już ręce i zaczyna brakować pomysłów, ale od początku: Auto jak w temacie,kupione ze stukami(luz na sworzniu korby),silnik zrobiony. Turbina miała być po regeneracji ale tylna lampa od wydechu całą czarna wiec nie wiem co wcześniej było nie tak. Objawy na chwilę obecną.Mówimy o postoju bo podczas jazdy ciężko osiągnąć 50km/h....
Po odłączeniu EGR jest niestety tak samo, błąd pokazuję się po załączeniu turbiny, a turbina była wymieniana
Witam mam pytanie czy jest możliwość że turbina hałasuje?
Turbina według wielu fachowców jest OK . Wtryskiwacze pół roku temu były kupione nowe i zaprogramowane . Co do poziomu oleju to miałem ostatnio jego wyciek przez rurke do smarowania turbiny którą też kupiłem własnie nową . A czy Przepływomierz ma jakieś znaczenie do tego że auto dymi ???
Problem powrócił turbina po regeneracji a oleju ubyło 1 litr na 1000 km .Zostały pierścienie i uszczelniacze jak piszecie.
Witam od niedawna mam renault laguna ll 1.9dci. Ostatnio zaczeła mi brać olej jakies pół litra na 500 km i ciagle poci sie kolektor ssący. Czy to turbina zaczyna sie kończyc? Niedawno wyciagałem turbine,czysciłem kolektor ssący zawór egr-u. Wirnik turbiny nie miał dużego luzu. Czy pomimo to turbina może wyganiac tyle oleju:?:
no przeczyscilem czujnik erg i bez zmian ja sie tak za bardzo nie znam on nie ma obrotow i nie wiem co robic tak do 120 dobrze jedzie ale gaz do dechy to odchodzi a moze turbina siadla
Turbina po regeneracji
witam wszystkich. podzczas dynamicznej jazdy zapala sie kontrolka świec żarowych i auto zaczyna zamulać. dzieje sie tak kiedy przyspiesza i załacza sie turbina to za chwile masz kontrolke swiec zarowych która sie pali. przy spokojnen jexdzie nie ma tego problemu. pomocy!!!!
tak, znajomy po clipa reno, wtryski nie laja, turbina ok. ogolnie auto ma parametry pracy silnika dobre. zero bledow. przy -20 odpalilo za 1 od reki. mam nowy rozrusznik, alternator, 2 aku, auto cale nie zniszczone nie poobijane , ani jezdzic nim teraz i sprzedac go... Dodano po 4 jak ktoś zna jakiś typowy warsztat pod Renault Master to proszę o namiar...
ale turbina aż gwiżdże wchodzi bez problemu na obrotu
Wiec rozwiązałem problem okazało się ze wtryski w stanie idealnym turbina zregenerowana i dalej szarpał w końcu dałem do normalnego mechanika ;p i okazało się ze zawór przed pompa paliwowa był zapchany po wyczyszczeniu autko już jeździ normalnie ;)
Jazda na zimnej skrzyni biegów musi być ostrozniejsza, olej nie ma znamionowej lepkości. Skrzynia nagrzewa sie nawet do 10 km ( niektórzy twierdzą , ze dłużej). W tym czasie nie ciągniemy obrotów na czerwone pole ( niezdrowe dla silnika, turbiny i skrzyni), normalna jazda do 3 tys obrotów. Turbina w tym silniku to nie jest szczególnie awaryny punkt,...
Turbina do sprawdzenia.
Pierwszy i drugi błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate. Pierwszy to zacinanie się zaworu a drugi wskazanie zaworu. Oczywiście to teoria w praktyce bywa że przycinać się może turbina lub problem z powietrzem zasilania zaworu. Nieszczelność przewodu sterującego turbiną oraz zły pomiar czujnika doładowania.
Cześć kolego i co poradziłeś sobie z tym kopceniem bo ja mam to samo w swoim wymienione już pół auta i u 3 mechaników był nikt nie wie co mu jest sprawdzone wszystko. Nowe wtryski ,nowa turbina ,przepustnica ,katalizator ,czujniki,egr , no chyba wszystko co możliwe i co ma związek ze spalaniem i dalej nic kopci i słaby z Dolu. Na forach wszyscy opisują...
Turbina była wymieniona z powodu awarii czy z innego powodu?
Turbina na 100 procent jest dobra. A czy tam przypadkiem w ogole nie ma klina?
Witam. Miałem podobny problem z dymieniem w Lagunie pierwszy to turbina ,drugi to pierścienie i uszczelniacze zaworów. Teraz rada . SPRAWDZ węże pomiędzy turbo a interculerem jeśli znajdziesz większą ilość oleju wszystko jasne. Powiedz ile oleju Ci ubywa i czy wydmuchuje z odmy.
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście. ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ? Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
Turbina do regeneracji.
No to się trochę wyjaśniło. Dzisiaj padła turbina, zasłona dymna już od 1300obr. Dym szaro niebieski z posmakiem oleju. Pracował krótko więc na bagnecie nie widać aby dużo ubyło. Co dziwne to całkowicie przestał kopcić na czarno nawet przy 4k obrotów. Czy to kopcenie na czarno mogło być spowodowane agonią turbiny? Czy turbina w tym modelu jest chłodzona...
Witam. w mojej Lagunie II 1.9 DCI brakuje mocy jest slaba, powoli sie rozpedza, tak jak by sie dlawila jakby kulawo chodzila jak sie rozpedzam na wolnych obrotach jak stoi jest dobrze rowno silnik pracuje, jak na postoju dodaje nagle gazu do dechy to ten wskaznik od obrotow jakos pomalu sie podnosi, wyczyscilem kolektor i zawor egr i nic to nie daje...
renault turbina renault premium turbina turbina renault scenic
canon mp550 głowica amika piekarnik wentylator chłodnicy mondeo
robienie pakietów 18650 robienie pakietów 18650
Valtra 6850 - brak zasilania wyświetlacza licznika Kod błędu F134 w piekarniku Electrolux - przyczyny i naprawa