Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Witam, udało się rozwiązać problem z małą turbiną??
To może zrzuca Ci któryś z węży "powietrznych" albo jest pęknięty. Filtr->turbina, turbina ->przepustnica
Renault Master 2.3 163 BITURBO samochód ładnie ciągnie do 3 tys obrotów słabnie na 5 i 6 biegu co może być przyczyną zero błędów sprawdzany Clipem po wymianie pompy wysokiego ciśnienia i wtrysków czy może być odpowiedzialny za to czujnik ciśnienia doładowania przed turbiną
Czujnik doładowania do sprawdzenia. Podaj numery nowych wtrysków być może założono złe. Trzeba by sprawdzić jeszcze egr i turbinę.
ALbo wtrysk ci padł albo turbina.
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Nie jestem pewien ale czy w przewodzie smarującym turbinę jest jakiś filtr oleju . Być może jest on przytkany i masz słabe smarowanie .
A czy to czasem nie jedno i to samo? Pompa wspomagania to w domyśle pompa hydraulicznego wspomagania kierownicy. A vacuum to w tłumaczeniu przecież podciśnienie a nie wspomaganie :) Serwo może być uszkodzone w ten sposób, że po wciśnięciu pojawia się nieszczelność która "upuszcza" całe podciśnienie. Oczywiście, że trzeba posprawdzać, ale skoro autor...
Sprawdź turbinę i erg powodzenia.
Miałem podobny problem u mnie od razu stwierdzili że to turbina :/
A dolot też sprawdzony czy nie ma nieszczelności i podciśnienia?
mogło go coś zatrzymać po drodze?? mogła turbina
Turbina do naprawy.
sprawdź egr i westgate czy steruje turbiną
Jeśli świst dochodzi od turbiny to należy ją wymontować i oddać fachowcowi, bo skutki awarii mogą być bolesne finansowo. Najlepiej by ktoś kompetentny przejechał sie , posłuchał i podjął decyzje co do usterki, bo równie może być to dziura w przewodzie i sama turbina
Dzięki kolego, a czy wężyk od pompy VACu podłączam gdzieś? Jeśli założmy że była również zmieniona turbina na inną-ze zmienną geometrią czy wymiana sterownika silnika na EDC16 od F9K coś zmieni, w sensie wysteruje turbinę?
niebieski dym = spalanie oleju z tego co piszesz to raczej turbina
Wiec mam nowy filtr paliwa i zregenerowana turbinę.
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
U ciebie jest jeszcze jeden temat mianowicie ten błąd mid128 sid 32 fmi 7 dotyczy on zaworu sterowania hamulcem górskim.sprawdź jego przewody, czy nie ma ubytku powietrza ,pod kierownica masz przełącznik który go uruchamia.FMI 7 mówi o tym, że układ mechaniczny nie reaguje prawiłowo może jest coś na hamulcu za turbiną.
Nie ma żadnych niespodzianek więc w czym problem???? Problemu z odkręceniem głowicy nie ma, ale jest problem z odkręceniem kolektora wydechowego. Czy potrzeba wyjąć silnik czy można wyjąć głowicę z kolektorem wydechowym i turbina?
A powiedz kolego co dalej z tym zrobiłeś? Bo mam podobną sytuację. Też to znalazłem w turbinie. Turbinę miałeś do naprawy?
Może być również korba podgięta. Jak turbo za dużo pompuje wtedy sterownik jak najbardziej może obcinać żeby nie doszło do uszkodzenia. Do sprawdzenia najpierw sterowanie zmiennej geometri, oraz sama turbina.
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/o... proszę
Jeżeli Twój master ma 146KM to turbina ma zmienną geometrię i może się przycinać. Do sprawdzenia przed demontażem szczelność i drożność przewodów podciśnieniowych od samego króćca Vacum. Do sprawdzenia też elektrozawór turbiny.
Dzięki, też mam takie podejrzenia że wtryski , tak jakby silnik nie mial odpowiedniego cisnienia spalin i turbina nie pompuje
kolego ja mam lagune 2 z silnikiem 1,9 dci i miałem podobny problem z moca ale u mnie była przyczyna walnieta rura która łączy intercoler z turbiną
oj kolego, w 1,5 dci ma wplyw wszystko :P hahaha jak sie myle niech mnie ktos poprawi ale katalizator jest w benzynie Mylisz się kolego i to bardzo. Katalizatory w dieslach zaczęto montować na początku lat 90-tych. A w Scenicu możesz nie zakładać katalizatora, nic się nie stanie.
może być tak że jak zgasisz auto to olej spływa a jak odpalisz auto to zanim olej dojdzie to nie dymi a jak już dojdzie to dymi. może faktycznie czyszczenie wtrysków pomoże, bo to są albo wtryski albo turbina
A ja zawsze myślałem,że EGT to mierzy się w wydechu, najlepiej przed turbiną.... Za mały procent Flashlube w 1l flashlube - tak wynika z pomiarów EGT, które robiliśmy. Poza tym, jak podasz płyn do samochodu z turbiną?
A co to jest 1l/1000km? Zacznie brać 1l/100km to możesz się martwić. W dodatku uszczelniaczami zaworów bym się nie martwił, bardziej turbiną....
w tym model niema elektrycznej regulacji turbiny
Panewki, turbina, zużycie.
Tak kolego demontaż całego podszybia i chyba jak dobrze pamiętam mechanizmu wycieraczek. 1. demontaż Turbo + regeneracja 2. dobrze wymyj cały dolot intercoler i przewody 3. zdemontuj miskę olejową i smok też dobrze wymyj 5. porób zdjęcia jak byś kiedyś potrzebował do gwarancji turbo 6. nowy olej filtry powietrza i oleju obowiązkowo
podpiełem pod clipa i wywala błąd df651 błąd czujnika doładowania przed turbiną Po pierwsze skąd wziąłeś taki defekt , ja na zdjęciach widzę całkowicie co innego :?: Po drugie wujek google i poczytaj o układach doładowania silników spalinowych . Sprawdź czy jakikolwiek producent stosuje czujnik DOŁADOWANIA PRZED TURBINĄ i co to w ogóle jest za zwierze...
[quote="dayu Kolejnym felerem u mnie jest nieszczelny intercooler i jego przewodu,poniewaz plastykowe kolanka byly polamane i sa tylko zaizolowane tasmą izolacyjna,wiec to zadne uszczelnienie. [/quote]to uszczelnij porządnie,bo inaczej nie zadziała nawet jak zmienisz turbinę
padła ci turbina zobacz posłuchaj czy chodzi
Witam mam pytanie czy jest możliwość że turbina hałasuje?
chce za to 1000 zł czy to dobra cena. Dla niego bardzo dobra. Lepiej turbinę sprawdź .
Oddać do kogoś kto ma doświadczenie z dci,co znaczy "turbina trzaska"?
Ten błąd w renault nie musi oznaczać tylko wtrysku paliwa. Ja miałem na warsztacie Vel satisa i był błąd "fault in fuel injection" po podłączeniu do komputera okazało się, że winny jest przepływomierz powietrza. Sprawdź dobrze przewody idące do IC od samej turbiny, a także połączenie turbiny z kolektorem, jak i samą turbinę, może jest źle skręcona.
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
Witam jak w temacie... nie dziala. na ktorym styku i w ktorej kostce jest sygnal obrotomierza. deska elektroniczna tzn bez linki. ma 4 zlacza ... biale , brazowe, czarne i szare. prosze o pilna odpowiedz. p.s. sygnal na impulsatorze pompy i do komputera dochodzi. silnik 1,9 diesel z turbina
Może turbina się kończy?
Sprawdź jaką wydajność ma turbina. Zobacz czy ten zawór się przypadkiem nie przycina. W zasadzie to 70% podejrzeń pada na niego więc zacznij od niego a późnije wydajność turbiny. Nie wiem dokładnie jak jest w tym mobilu ale sprawdź czy przy pedale sprzęgła masz czujnik, który reaguje na naciśnięcie sprzęgła.
Jakie ciśnienie uzyskuje turbina. Czy sprawdzono szczelność chłodnicy powietrza?
Panowie mam jeszcze pytanie bo jednak te ciśnienia z turbo nie są zadowalające, czy dołożenie skromnej zwężki między kolektor wydechowy a turbo zwiększy obroty samej turbiny? Czy też to droga do nikąd?
Turbina zbyt późno reaguje
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście. ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ? Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
Turbina do sprawdzenia.
A może odłącz te pompki i zobacz czy wróci błąd podczas odpuszczenia gazu. A swoją drogą ciężko rozgryźć logikę przepływu powietrza tego mastera. Po założeniu tych pompek mogła się lekko zmienić temperatura spalin, ale odczyt temperatury powietrza jest tylko w MAF chyba. Jaki tam masz przebieg?. Dodano po 3 Z reguły ten błąd zawsze się pojawia gdy jest...
Turbina po regeneracji
Turbina do regeneracji.
A problemów z turbiną nie było ostatnio?
no przeczyscilem czujnik erg i bez zmian ja sie tak za bardzo nie znam on nie ma obrotow i nie wiem co robic tak do 120 dobrze jedzie ale gaz do dechy to odchodzi a moze turbina siadla
Po odłączeniu EGR jest niestety tak samo, błąd pokazuję się po załączeniu turbiny, a turbina była wymieniana
Pytanie jak w temacie. Wszystko dlatego że wczoraj mi klient przyniósł nową (jak twierdzi) zakupioną w serwisie renault (jak twierdzi) sprężarkę do Renault Master Cdi. Turbina miała naprawdę spory luz. Jaki jest dopuszczalny luz turbiny w nowych lub regenerowanych spreżarkach i jak go ewentualnie mierzyć w warunkach warsztatowych?
Witam,mam spory klopot z moim autem silnik 1,9 dti.98r. Od jakiegoś czasu skakały obroty i to bardzo wysoko ,do tego w czasie jazdy kopcił kilka minut na biało.Jednak ostatnio ruszyłam kilka kilometrów i złapał tych szalonych obrotów,szybko go zgasiłam,ale jeszcze chwilę chodził.Spróbowałam kilka razy ale już nie odpalił.Za to ja nie mało odpaliłam...
Jest pod turbiną.
Wymień turbinę na sprawną .
Auto ma moc, a turbina strasznie wyje
Oczywiście że ma bo elektrozawór steruje zarówno turbiną jak i górskim
Zdecydowanie 1,9.Silnik 1,5 jest dość awaryjny tzn. kłopoty z wtryskiwaczami, turbina itp.
No to zostaje tylko wymienić turbinę na inną, używkę.
No. Ja mam jedynkę. Byłem na diagnostyce i nie wiem czy oni mają sprzęt zepsuty czy co, bo nic nie pokazało. Wszystko ok. Ja podejrzewam turbinę lub jakiś kabelek od turbiny.
Nie rozwiązane
Szukaj drugiego silnika, z turbiną bo ta też złom.
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
turbina nowa Fabrycznie nowa , czy regenerowana ?
Turbina zasilana jest z filtra powietrza poprzez przeplywomierz
Po wymianie wałka była regulacja robiona (bezpośrednio po). I ok. 20 tys. później przebiegu jeszcze sprawdzone. Układ doładowania był sprawdzany jest szczelny. Może turbina już słaba ?
Witajcie ! Częściowo problem został rozwiązany, poprawiło się spalanie. Mechanik zauważył że dźwignia od turbo ta od podciśnienia była totalnie zapieczona nie szło nią ruszyć. Po polaniu różnymi środkami zaczęła się ruszać mechanik miał wątpliwości czy rusza się w pełnym zakresie. Zresetował mi również wtryski. Po tej operacji zaczęło być po jakimś...
Witam wszystkich..mam takie pytanie czy powinien być luz poprzeczny na turbie po regeneracji jeżeli tak to jaki? Wczoraj przyszła do mnie turbina po regeneracji zapłaciłem 750zl i wyczułem luz poprzeczny nie zamątowałem jej bo nie wiem czy ma tak być..Renault Laguna 2003r 1.9dti turbina GARRETT PROSZĘ O POMOC.. pozdrawim
Z tym gaszeniem silnika to miałem na myśli, to że jak go zgasisz to powinno być słychać turbinę która rozpędzona schodzi z obrotów i w końcu się zatrzymuje. Jeśli jest zatarta to niebędzie jej słychać, bo stoi, można to sprawdzić poprzez obrót jej ręką ale do tego trzeba coś rozkręcić. Nieszczelność przewodów wydechowych i dolotowych od silnika do turbiny...
Witaj To jest standardowa usterka silnika 1,5dci. padają pompy oleju. następstwem tego jest wykończenie panewek i turbiny. Pozdr
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-uk...
Hmmm Pozdrawiam kolegę Stacha... który twierdzi że kolektor ssący w silniku DCI potrzebuje smarowania :D Na podstawie moich łasnych obserwacji stwierdzam że turbina w silnikach DCI Renaulta pod wględem żywotności nie jest jakimś tytanem. Nawet na syntetyku ta turbina wytrzymuje ok 40 000 km. Nie więcej.
Jutro zobacze jeśli pomoże to dam znać,ale chyba na tym sie nie skończy.Myślisz że egr i turbina będzie o.k?
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów mam duzy problem z którym mechanicy nie mogą sobie poradzić a ja jestem już bardzo poddenerwowany że naprawa trwa ponad miesiąc. Otóż samochód (1.9 DCI -2003 Grantoure) po wystartowaniu silnika wskakuje na wysokie obroty, i brak mu mocy pod czas jazdy - silnik 120KM, podobno gazy na wylocie na rurze wydechowej...
To może być problem z zaworem EGR od turbiny
Witaj, mam ten sam problem tyle że w lagunie 2 1,9dci. Auto pracuje prawie normalnie, ale nie załącza się turbina. Nauczyłem się z tym jeżdzić, tyle, że odłączam kostkę od egr - wtedy turbina działa normalnie, a miła pani podaje komunikat glosowy - fault in fuel injection. No i pali jakies 10-12l w oszczednej jezdzie. Komputer pokazuje błąd 1805 czyli...
Trzeba robić turbinę bo przez nią ucieka olej.
Np uszkodzona turbina rzuca olejem do dolotu.
turbina nie chodzi Jak to sobie wyobrażasz żeby niby sprawna mechanicznie turbina miała nie pracować? Nie ma takiej możliwości. Jeśli to są słowa mechanika to świadczy tylko o tym że nie właściwa osoba się za to zabiera. Tylko wymiany, dłubanie a gdzie diagnostyka?
czujnik cisnienia doładowania przed turbiną master 2.3 ma wpływ na spalanie i moc samochodu
ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej Turbiny W czym bo naliczyłem przynajmniej 4 silniki z turbiną w Lagunie II???
Tam jest silnik z Reno z którym nie kojarzę takich problemów . Pytanie czy suzuki nie wsadziło tam jakiegoś dziwnego osprzętu - turbina czasami nie jest chłodzona wodą ? Poszukaj na forach Renault Megane / laguna czy ktoś nie wałczył z takim problemem .
Witam. Mam Renault Laguna z 2002r 1.9 DCI 120km. Nie wiem dlaczego ale znika olej, samochód nie kopci, brak plam pod samochodem, turbina ładnie ciągnie. Jedyne co widać to spocony czujnik na rurze z filtra powietrza do turbiny.
Doprowadziłem nową instalacje do turbin.
Nieszczelny dolot powietrza przy turbinie
Turbina się skończyłą, do regeneracji lub nowe. Rozrząd do sprawdzenia, chociaż musisz się liczyć z tym że silnik do remontu. Nie zapalaj więcej auta!!
Turbina założona nowa , regenerowana czy używana ?
Cześć. Szczegółowo problem opisałem na forum Laguny https://renaultlaguna.pl/forum/topic/165... Przekopałem różna fora i nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Otóż. Drodzy, powiedzcie jak jest sterowany elektrozawór doładowania. Rozumiem że na podstawie info...
Bynajmniej. Mam na myśli ciśnienie doładowania.
Witam. Z dnia na dzień auto straciło moc tak jakby turbina przestała działac. Poza tym od czasu do czasu zapala sie kontrolka swiec żarowych i auto jeszcze bardziej traci moc.Na dodatek ostatnio zapaliła sie kolejna kontrolka czerwonego silnika z napisem stop, która mryga.Oprócz tego ,co najdziwniejsze w tym aucie, cofa sie główny licznik po przejechaniu...
Dlaczego wymieniałeś turbinę? Jest jakiś olej w układzie dolotowym?
Bazowa jednostka bylo fabryczne 60 KM. Na poczatku zdlubalem glowice, zmienilem kolektor wydechowy, walek i dalo to 68km i 114nm - bylo to malo.... Zalozona zostala turbina garetta k03 z Audi S4 2,7l biturbo, IC z Iveco - co dalo 130 km i 170nm przy doladowaniu 0,5 bara :) Teraz jezdzi sie fajnie :)
Jeżeli przy tym dymił to mogła sie rozlecieć turbina i się udusił olejem.
ale turbina aż gwiżdże wchodzi bez problemu na obrotu
renault premium turbina turbina renault scenic renault master turbina
rezystor cewka zapłonowa sterownik lm339 hasło wygasa
galmet wyswietlacz galmet wyswietlacz
Zmywarka Ariston LSTF9M117CEU przestaje pracować i miga zielona dioda Electrolux EWF 1220 – zła jakość prania, czyszczenie, diagnostyka, typowe usterki, łożyska