Sprawdź przepływomierz powietrza i szczelność węży do turba i do intercolera.Sprawdź go na komputerze.
Element zaznaczony czerwoną strzałką: http://obrazki.elektroda.pl/7952654500_1...
Turbo napewno siedzi dobrze, jedyne co zauważyłem to jak ruszam elementem zaznaczonym na czerwono na zdjęciu , auto się przydusza, jak to puszczę to wydobywa się zza silnika chmurka spalin aż gryzie w oczy. Nie mogłem zdiagnozować dokładnie skąd ona się wydobywa. EDIT: Znalazłem miejsce nieszczelności. Znajduje się ono na rurze wychodzącej z turbo...
Swist turbo to nie jest dobra oznaka. Nowe turbo pracuje praktycznie bezgłośnie. Głośny świst to albo wibracje wirnika albo ubytki na łopatkach turbo. Kat często zapycha się spalanym olejem.
Witam opiszę to tak : Audi a4 b6 bke 1.9tdi 2004r. Jeżeli jadę około 100/120km na h i od 3 do 4 tys. Obrotów kręcę słychać świst / gwizd turbo działa i w pewnym momęcie odcina moc do 2,5 obrotów i 50 km / h i turbo nie działa. Turbina do wymiany czy do regeneracji?
Za bardzo kombinujesz. Weź drugiego człowieka niech przygazuje a ty trzymaj ściśnięty jakikolwiek wąż za turbo. Jak doda gazu ma "puchnąć" i masz to wyraźnie czuć pod ręką. Oczywiście sztanga ma być zaciągnięta do końca. Jak nie "puchnie" to albo dziura w dolocie (ale wtedy jest świst i błąd MAF za duży przepływ)albo turbo wysrane.
po problemie, przy wymianie filtra paliwa ukazala sie moim oczom dziura wielkosci palca w rurze od intercollera, tera chodzi jak ta lala dzieki
Witam. Mój problem z Passatem 1,9 tdi 115 km po wymianie uszczelki pod głowicą stracił moc. Mechnicy sprawdzili wszystkie czujniki, zrobiona regeneracja turbiny żadnych błedów nie wykazuje. W czasie jazdy pod kompem badany wszystkie parametry dobre. 3 ci pompowtrysk leje troche ale już lał przed wymianą uszczelki lecz chodzil dobrze. Pytanie co z pieprzyli...
To brzmi jak turbo.Mozesz zdemontowac przewod powietrza dolotowy do turbo i sprawdzic czy nie ma luzu oraz obejrzec.Czesta usterka w 1.6hdi,pomijam szczelnosc ukladu doladowania.
Z reguły tak brzmią uciekające spaliny tam gdzie nie trzeba głównie spod uszczelki kolektora wydechowego
Szukaj nieszczelnosci. Pewnie turbo po regeneracji
Witam wszystkich. Ja tez mam ogromny problem z saabem 9-3 1.9 tid 139.000 mil 2005r. Mianowicie po odpaleniu silnik co jakiś czas szarpnie strasznie kopci na czarno i ma totalny brak mocy. Ta sama sytuacja jest podczas jazdy. Gdy odepnę kostke od zaworu EGR silnik pracuje idealnie i po jakimś czasie zapala się check engine. Załatwiłem używany EGR i...
w przypadku silnego kopcenia przy normalnej mocy silnika dignoza jest jedna wtryskiwacze a dokładnie jeden może dwa niestety metoda przelewowa nie zawsze pokaże i dlatego należy zawieść do sprawdzenia. Gdy kopci i nie ma mocy a dodatkowym objawem jest świst powietrza to wtedy przyczyną jest nieszczelny układ powietrza turbo
Witam. Zdemontowałem EGR, sporo sadzy w w nim. Moknie w benzynie. Okaże sie jaki efekt czysżczenia, jeśli taki sam to wywale to ustrojstwo i zaślepie otwory po nim. Zauważyłem jeszcze w kolektorze ssącym, gdzie przykrecany jest egr do tego na górze a w otworze zasysa jak przykładam ręke, w środku jest odrobina oleju z sadzą. Co mogło puścić? Uszczelka,...
Ale auto jeździ normalnie. Jedynie ten świst ale może to normalne. Szczelność sprawdzę wizualnie a turbo ? A jak myślisz odnośnie przekłamywania? I tej temp ? Dodano po 5 Przepływka może mieć wpływ?
Witam. komputer wykrył stały błąd zaworu egr. Więc go dokładnie wyczyściłem wszystkie czujniki węże idąc od zaworu EGR a do układu ssącego, dymienie można powiedzieć że ustało ale teraz po załączaniu sie turba słychać tak jakby taki świst turbo jest sprawne nie ma praktycznie żadnych luzów jest dosłownie delikatnie nawet bardzo delikatnie w oleju. komputer...
Ok to zobaczę te nieszczelności. Ewentualnie potem wastegate bo trochę mnie dziwi że od dziury w dolocie pogorszenie reakcji na gaz by było? dziwne. Przepustnica ok, bo na postoju reaguje od razu a jak się jedzie to ta reakcja dziwna by trzeba dusić gaz ostro na dobre 50% czy więcej żeby na prawdę auto przyspieszało. A jeszcze apropo przepływomierza...
Witam, mam pytanie jak można sprawdzić nieszczelnośc w okolicy turbiny w 1,8T Golf 4? Jak jadę normalnie jest ok, w momencie gdy daje pełen but tak zwany, np na drugim biegu, słychać przez moment jak turbo tak chwilo rzęzi, to nie jest świst typowy tylko takie skwierczenie. Nie wiem czy pęknięte żeliwo też tak słychać czy to bardziej wywalona uszczelka...
Cześć, mój problem najlepiej pokazuje to wideo: https://www.youtube.com/watch?v=gBaMkSLu... Od około 0,6b jak turbo zaczyna dmuchać zaczyna być słychany świst, gdy turbo osiągnie maksymalny poziom doładowania, zmienia się ten świst na falujący, oscylujący świst. Równo 3msc temu zmieniłem turbosprężarkę na hybrydową(przed wymianą nie miałem tego problemu)....
Witam Zdaje sobie sprawę iż tego typu tematów było mnóstwo ( dużo na ten temat czytałem) ale mimo wszystko proszę o pomoc w diagnozie. Leon ma częsty problem ze spadkiem mocy-czasami ma super przyspieszenie, czasami nie ma go wcale, czasami od razu przechodzi w tryb awaryjny. Auto 2 razy w niedalekim przeszłym czasie było u mechanika-miało być naprawione...
Świst jest przeważnie albo dziurawy dolot ,ale biorąc pod uwagę że turbo regenerowane (pewnie chiński środek i regeneracja za 600 -700pln) to raczej słaba jakość wykonywania wirników i luz miedzy wirnikiem a obudową. Jeszcze nie widziałem tanio zregenerowanej turbiny co by nie gwizdała.
Witam wszystkich,jestem nowy na forum.Mam problem z ChVoy 2.8 crd 2004r.Miałem dziwny świst i silnik gasł przy przyspieszaniu,okazało się,że przewód z turbo spdł i dżwignia regulacji ciśnienia w turbo(nie wiem jak to się fachowo nazywa)była zapieczona-nasmarowałem i rozruszałem,przewód na turbo założyłem.Przestało świszczeć,było dużo lepiej,ale przy...
Ale 4 turbiny? każda inna podobno z innym środkiem (różni producenci) ? Wszystkie wyły tak samo. Turbinę sprawdzał inny turbiniarz (nie ten który sprzedał) - twierdzi że bardzo dobrze zregenerowana. Na maszynie nie wyła i nie świstała, a jak wiesz testy wykonywane są na naprawdę wysokich obrotach i na realnych ciśnieniach..... Jesteś pewny że dziura...
Witam Jestem posiadaczem CHrysler Voyager 2001r. 2,5 CRD diesel. Przy jeździe z większą szybkością, może bardziej precyzyjnie, przy przyspieszaniu przy prędkości około 110 - 120 km / h samochód gaśnie i zapala się lampka w kolorze żółtym z rysunkiem silniczka. Dodam , że samochód przy tej szybkości zdaje się tracić moc. Wpadł mi do głowy że to może...
No właśnie to nie jest takie coś jak w 1,9 tdi typu pogotowie czy wesołe miasteczko to klasyczny świst powietrza, taki "odlot" Raczej dobrze przyspiesza chociaż ale to raczej normalne do 2500 rakietą nie jest, dopiero później się wszystko budzi, czyli raczej środek i góra, dół słaby. Turbo było regenerowane, a ten luz gdyby był co może oznaczać? A czy...
Witam. Odpowiadam na posta ponieważ mam podobny problem, od jakiegoś czasu, a po wizycie w serwisie aktualnie jest tragedia. Opis pacjenta MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km. Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione: czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy:...
Co do cewek to zarówno one jak i świece to były pierwsze podejrzenia, także nie sadzę, poza tym mechanik sprawdzał Z resztą np świece były wymieniane 1,5 roku temu także to było by dziwne jakby problemem były świece czy cewki i trzeba po wielu serwisach latać. A turbina, no kto wie ale..czy by nie było jej słychać podczas wkręcania na obroty? no ale...
Masz dziure pomiedzy filtrem powietrza a turbo czesty przypadek i trudny do zdiagnozowania . wyciag rure i ogladaj dokladnie .
Witam mam takie pytanie czy od czujnika ciśnienia doładowania może turbina źle pracować. Turbo po regeneracji, wężyki dobre, zawory sprawne słychać świst turbiny ale auto nie ma tego kopnięcia. Po równym terenie jest okej autko się zbiera ale tylko mała górka czy trzeba coś wyprzedzić i już nie ma czym jechać. Po podłączeniu do komputera ciśnienie żądane...
No, ok, to wg sprawdzalem pompka z manometrem, jeden koniec wpiałem tam gdzie króciec od n75 , drugi normalnie podlaczony do zaworu wg. I pompując dźwignia otwierala się właśnie przy tych 0,8 według wskaźnika na pompce, trzymalo ciśnienie. Kolanko wymienione i zaworek w trojniku tez. Kiedy turbo zaczyna pompować to słychać gwizd, świst jakby była gdzieś...
Kiedy powinna mocno kopcić ?? czy przy drożnym czy niedrożnym kolektorze ssącym ?? Generalnie wogóle mi nie kopci nawet dymka nie puści !! aaa jeszcze jedno pytanko, mianowicie jak jest zimna odpala ładnie a jak się rozgrzeje trochę dłużej musi kręcić, czy jeśli rozrząd byłby źle to też by nie miała siły ?? Jak przy źle ustawionej pompie lub całym rozrządzie...
To nie takie proste, ani nie tanie. Świst nie musi oznaczać uszkodzenia turbiny - wystarczy nieszczelność, aby byłą ją słychać. Tak czy inaczej najtaniej i najprościej będzie wymienić ją na identyczną, a mocy szukać gdzie indziej.
Dzień dobry Mam problem z moim a4b5 kod silnika ahh, mianowicie turbo chyba przeladowuje, dolot sprawdzony , węże podcisnienia zmienione ( chyba wszystkie) samochód jest mulowaty , turbiny od 1.5k obrotów słychać jakby świst Poniżej załączam logi https://log.tunezilla.com/chart/462092#H...
Kolego smdbob, a jakie objawy oprócz spadku mocy miałeś ze swoim turbo? Branie oleju, kopcenie? Jak padło turbo to objawy były jednostajne czy może raz na jakiś czas przebłyski mocy? I czy przy padniętym turbo słychać jego świst tak jak przy sprawnym? Ja sam mam nadzieję, że u mnie to wina przepływki, w piątek jadę podpiąć auto pod komputer i będę trochę...
Osobiście sprawdziłbym gruszkę na turbo i wężyki(szczelność), dźwigenkę od turbo oraz czy nie jest rozkręcony ogranicznik dźwigenki. Sprawdź też a najlepiej podmień zawór sterujący od gruszki. Rozumiem że nikt nie bawił się długością ciegna gruszki? Nie raz ktos chce w ten sposób zrobić sobie tuning. Turbo po rozkręceniu do maksymalnych wartości ciśnienia,...
Jakie ciśnienie daje turbo ? W sumie nie patrzyłem, mogę to sprawdzić vcds'em? Tak na oko mogę powiedzieć że na nowych oponach Dunlop Wintersport4 225/50/17 na 1 biegu w zakresie 3-4 tys czuć, że zrywa przyczepność na suchej nawierzchni. Przy gazie w podłodze po spokojnym ruszeniu zbiera się fajnie.
3 tys obrotów ale bez obciążenia? tak jak na filmie? No to nie słychać nic albo zagłusza silnik. Raczej to jest jednorazowe "kopnięcie" w przepustnice, nie wiem jak to nazwać, nawet jak lekko i delikatnie zwiększam obroty to tego nie ma. To musi być nagłe zwiększenie obrotów. Na filmie jest chwilowe no bo wtedy to słychać. Co do dolotu, raz że (może...
Witam. Posiadam auto z takim silnikiem jak wyżej. Auto od jakiś 3 miesięcy straciło troche na mocy, odczuwam to dość znacznie, często(nie cały czas) czuć brak takiego przyspieszania jak wczesniej, często po depnięciu więcej gazem silnik tak jaby wyje a wolno się zbiera(według mnie tak jakby nie doładowywało go). Co jeszcze, słychać świst przy dodawaniu...
W turbie mam 2 rodzaje dźwięków. Podczas wciśniętego pedału gazu słychać świst a po nagłym puszczeniu słychać "pcy" wtedy otwiera się zawór blow off i upuszcza zbędne ciśnienie. Najlepiej to sobie zamontuj turbo i będziesz miał 2 dźwięki i w dodatku przyrost mocy. A jest to możliwe bo wiem ;) Ze Skody Felicii przy zmontowaniu turbo można z 60KM uzyskać...
Witam Mam problem z Mb c220 cdi 143konie 2001 290 000km auto kopci na czarno Brak takiej mocy jak kiedys wymienilem kolektor na Nowy klapki Byly polanane auto wydaje swist od strony filtra powietrza kolo turbo jest cZarny nagar pojencia co to moze Byc prosze o pomoc
Mówisz tak bo Twój jest niesprawny. Silnik 1.8T AGU jest absolutnie świetny, pancerny, tylko jeśli chcesz ogarniać sam to musisz się dokształcić, bo sprawia pewne kłopoty w diagnostyce. Po drobnych modach jeździ się nim praktycznie jak dieslem. Moment maks. już od 1700obr/min. Jeśli myślisz, że TFSI jest bezproblemowe to jesteś w błędzie. Poszukaj...
To i ja zapytam w podobnej sprawie. Mam Ford Focus rok 2000 kombi 1,8 turbo diezel 66 kW (90 KM) Wczoraj wymieniałem u mechanika alternator i przy okazji pokazał mi turbinę w moim aucie, całą zalaną olejem. Powiedział, że muszę z tym do fachowca jechac, bo on może ewentualnie tylko za 250 zł wymieni na inną, sprawną turbinę. Powiedział też, że jak się...
Ok, sprawdzę na kompie czy coś pokazuje, a jak nic nie będzie to co logowanie silnika? zostaje? Tutaj jeszcze raz filmik: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... To jest stara odmiana z gazem na lince takie coś jak w Passacie albo A4 1,8T AEB/AJL Bo nie wiem czy szukać dziury w jakieś odmie czy bardziej zapłon? Ale chyba nie wypada,...
Akurat może jest to laptop budżetowy ale w miarę Dobrze Spasowany chłodzenie też niezłe np taki acer Nitro 5 grzeje się jak patelnia Tu się zgodzę, wygląda bardzo dobrze, lekki zgrabny i dyskretny, bez zbędnych gamingowych świecidełek. Tylko ten świst pracujących na maksa wentylatorów tragedia. Nie wiem jak daje rade z ryzenem ale z I5 9300 tragedia,...
Na wolnych obrotach turbo nie może gwizdać, nie wiem czy w ogóle się kręci. Świst może wynikać z nieszczelności układu dolotowego.
Sterowanie jak i odlot turbo do sprawdzenia, radzę się szybko tematem zająć bo albo będziesz turbo z cylindrów wyjmować albo wpisz sobie w Google 'rozbiegany silnik diesla'
CWitam Zapala ładnie jezdzi dobrze.Silnik pracuje równo,nie słychać żadnych rolek tylko sam silnik.Ma lepsze przyspieszenie.Drgania nie znikneły, może w małym stopniu.Także prawdobnie mam zużyty komplet sprzęgła z kolem dwumasowym,ale na razie tego nie robie bo muszę troche pojezdzić. Jedna rzecz co mnie martwi to że po wymianie wałków wzrosła temperatura...
hmm a czemu przestała świstać na jakiś czas? byc może i to turbo niestety, bądz może nieszczelność gdzies na korektorze wydechowym?
Witam ! Koledzy mam problem gdyż turbina w Etech 480 2003r. gwiżdże strasznie mocno. Na pusto jest tak mocny świst aż głowa boli, a z ładunkiem to już w ogóle przesada... Podpiąłem pod Autocoma i na pusto pod lekkie wzniesienie turbo sięga 2,6 do 2,7 Bara. czy to normalne ? auto jest słabe... tak jak by turbo przeładowywało... nie kopci, intercooler...
Witam, mam problem z mocą w Kia Sorento 2.5 crdi 2003 rok. Automatyczna skrzynia biegów 4 biegowa bez tiptronic-a. Na sam początek po wizycie u mechanika kazano wymienić mi turbinę, ponieważ stara po ściągnięciu rury cała "ośka" w turbinie miała bardzo duży luz. Kupiłem używaną turbinę sprawną w 100%. Po założeniu turbiny zmienił się tylko dżwięk odpalonego...
Sprawdziłem i wygląda że jest ok. Dziwi mnie tylko to ze jak autko chodzi na wolnych obrotach jak podłączę przewód podciśnienia do gruchy to słychać jak turbo zaczyna wkręcać się na obroty i jak się wkręci to już słychać ten świst
mam problem - i tu moje przypuszczenia z turbosprężarką. od około 3 miesięcy mniej więcej raz na tydzień przy wyjeździe w trasie pojawia się problem: przyspieszając - wyczuwalne są skoki mocy przyspieszenia, kolejnym objawem jest słyszalny syk powietrza po puszczeniu gazu (kiedy zwiększyłem znacznie obroty - na każdym biegu), kolejne stadium to zanik...
Już wszystko działa :D jednak wielkość przerwy na przerywaczu ma duuuże znaczenie :lol: zobaczymy teraz jak układzik sie będzie spisywał, ale już słychać różnice w pracy silnika, jeszcze tylko wszystko wyreguluje bo czasem słychać jakiś trochę dziwny świst (może przypadkiem zrobiłem sobie turbo :lol: ) Pozdrawiam
Witam Mam problem z moim Seatem Leon 1.9 TDI silnik ASV rok 2000 Od jakiegoś czasu samochód stracił swoją moc ,tzn turbo wkręca się dopiero od 3 biegu i to na 2500 tys obrotów. To wkręcanie też daje dużo do życzenia ,zamiast 110 km daje odczucie że ma zaledwie 75 km ,przy zmianie biegów lekki świst się pojawia Pierwsze co zrobiłem to zdiagnozowałem...
jezeli chodzi o ten swist - to zajrzyj nad turbem pod mala oslonke tam jest, krotka rurka elastyczna moze powodowac charakterystyczny swist, i wcale nie musi byc okopcone to miejsce-pod zaworem recy. spalin, co do mocy i pompowania turbo skala na max czyli powietrze pompuje, a problem z paliwem-dostarczeniem - sprawdz swoje wtryski na komputerze-jeszcze...
Witam Mam problem z silnikiem 2.5TDI AEL (ten sam co w audi A6 C4, VW T4) tzn. objawia się tym że turbosprężarka nie pompuje równo tzn. przy wciśnięciu do dechy na wyższym biegu gdzie obroty narastają stosunkowo wolno słychać jak turbo pompuje i za chwile przestaje, wydaje mi się że powinno być słychać ciągły świst turbosprężarki. Drugą sprawą są silne...
Jutro będę miał opcom'a zobaczymy co powie. Edit. Op-com wyrzucił błąd P0304. Wymieniłem świece (miałem już wcześniej taki zamiar, ponieważ stare były zużyte dość wyraźnie i na dodatek sklepane na jakąś chorą przerwę 0,6mm. Dodatkowo przeczyściłem wtyczki od cewek preparatem do styków. Problem ustąpił, zapłon nie wypada. Mimo wszystko myślę, że mam...
Każdy użytkownik samochodu z Turbo (szczególnie tuningowanego) powie że najpierw rozgrzej silnik później ciśnij gaz (jeśli chcesz aby długo żyła turbosprężarka ) a po każdej jeździe odczekaj co najmniej minute chyba że była to bardzo szybka jazda to nawet do 3-ch minut przed wyłączeniem silnika. Świst może być spowodowany brudnym filtrem powietrza -...
Remap softu z którego byl usuwany filtr fap . Tak reset lampek i błędów też był tylko że na trasie wskoczył znowu w tryb awaryjny ale o dziwo po ponownym odpaleniu wyszedł z trybu awaryjnego. Właśnie zamówiłem dwie brakujące sondy wepne i reset błędów i się zobaczy. Macie jakiś pomysł na turbo bo gdy ściągnę nogd z gazu np. na dwójce i jak obrty spadają...
Tak, auto jest po chipie na +/- 185 koni czyli takie "fake" RS, seria miała 150 i zostały dołożone koniki. Ale to poprzednik się tym bawił z 5-6 lat temu. Z tego co się dowiedziałem to jak będzie dziura typu dolot/podciśnienia to może rzucać silnikiem bo się dławi - jest lewe powietrze wtedy to nie jest prawda? Dodatkowo coś będzie nieszczelne bo słyszę...
Witam Niedawno kupiłem Leona CupręR 1M. Ok, fajnie się jeździ, ale trafiłem na duży problem, a mianowicie ubytki oleju. Co ciekawe samochód w ogóle nie kopci (ani na biało, ani na niebiesko). Jedynym objawem jest rzygający olejem blow off, który poprzedni właściciel zamontował podczas podnoszenia mocy z 225KM na 250. Sprzęt to "gfb stealth fx". Dolot...
Witam wszystkich na forum. Bardzo prosił bym o poradę w sprawie doładowania w focusie 2,0 Tdci. Auto jest z 2006 roku bez DPF. Focus Jeździł bez problemu aż do zeszłego tygodnia. Wracając do domu autostradą zaczął szarpać, ale w taki sposób że miał moc było słychać turbo i cyklicznie co jakiś czas turbo cichło i autko traciło moc i delikatnie zwalniało...
Witam Od kilku dni mojego sprintera dręczy pewna przypadłość. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ( zwłaszcza rankiem, lub po długim postoju gdy ostygnie ) Włącza się kontrolka świec żarowych. Oczywiście po przekręceniu zapłonu kontrolka świec żarowych gaśnie, lecz ponownie zaświeca po około 20 sekundach od uruchomienia. Gaśnie dopiero po około minucie...
Witam, mam maly problem. Zauwazylem kiedys, ze przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 slychac swist.Cos jakby zrzucanie cisnienia. Dzisiaj ten swist slychac bardzo glosno jak blow off jak w subaru imprezie, a do tego auto nagle zaczelo glosniej chodzic jakby sie zrobila dziura w dolocie. Czy te obie rzeczy sa ze soba powiazane? Dodam ze nie czuje az...
Witam. Panowie od jakiegoś czasu mam problem który opisuje poniżej. Aktualnie po wizycie w serwisie jest tragedia. Opis pacjenta MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km. Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione: czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy: późno załączająca...
Czy przyczyną może być wadliwa część nowego rozrządu Nie. Najprawdopodobniej zbieg okoliczności, że turbo padło, lub nie została zachowana czystość podczas w/w prac i "coś" dostało się w układ dolotowy i uszkodziło łopatki (na zimnej stronie oczywiście).
Witam, takie pytanie czy to norma że jest problem z serwisem silników 1,8 turbo? To znaczy mam wrażenie że dla wielu mechaników grupa VAG to tylko 1,9 tdi. Mam wg logów nieszczelność w dolocie, byłem w trzech serwisach i w jednym twierdzą że to musi być specjalistyczny sprzęt z kompresorem do mierzenia ciśnienia a oni tego nie mają, w drugim że auto...
Witam. Ostatnio kupilem seata leona 1.9tdi 2001r sprowadzonego z zza granicy.Problem polega na tym ze gdy go ogladalem a jestem kompletnie zielony w tych tematach po odpaleniu samochodu odpalił od strzala silnik chodzil elegancko 264k przebiegu (sprawdzałem auto dna i rzeczywiście pasuje) a teraz dokladnie co do problemu. Odpalam silnik chodzi elegabcko...
https://obrazki.elektroda.pl/7729178000_... https://obrazki.elektroda.pl/6377131800_... Kolejny parametr to m.in. czujnik spalania stukowego - zdjęcia poniżej - również na biegu jałowym ponieważ w trakcie jazdy program nie mógł wykonać tego testu. Niestety nie potrafię zinterpretować wyników, proszę Was o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/5441248800_...
Witam Mam problem dotyczący nadmiernego dymienia, spadku mocy oraz wysokiego spalania w moim nissanie (primera rok 00) silnik 2.0 turbo diesel. Auto stało sie strasznie mułowate ponad to strasznie dymi i dużo pali, silnik pracuje normalnie natomiast podczas jazdy można usłyszeć delikatny świst (sprężarka?). Auto mam od niedawna wcześniej zawsze jeździłem...
Witam Ostatnio mam problem z Mondeo 2.0 TDDI 115PS. Najpierw 3 dni słyszalny był świst podczas gazowania, jak przyszedł weekend i czas naprawy świst ucichł, a auto straciło totalnie moc. I tak: - nie kopci - sztanga przy włączaniu silnika i gazowaniu nie pracowała - wyczyściłem dolot - wymieniłem oring w zaworze podciśnienia - egr jest czysty, w środku...
Taki świst jest charakterystyczny dla uszkodzonego wirnika. Jak oderwie się kawałek łopatki to potrafi nieźle gwizdać. Pomysł ze sprawdzeniem turbiny jest trafny, ale u dobrego i UCZCIWEGO mechanika. Jak gdzieś pojedziesz i powiesz , że coś ci świszczy to większość powie turbo do regeneracji albo wymiany.
Czyścił mi kolega na można powiedzieć stole w garażu turbina nie była ruszana tylko czyszczenie kierownic. Kurka nie chce się z tym pogodzić ale chyba TRANS-SERWIS ma racje może turbo ociera o obudowę chociaż po czyszczeniu świst który był słyszalny wcześniej przed rozebraniem turbiny ustał. Dziś byłem na podłączeniu pod kompa i wskazało że turbina...
Witam, Miałem ostatnio kłopot z pompą podciśnienia, ponieważ po odpaleniu samochodu po długim postoju trzeba było chwilkę poczekać (minutę-dwie) na wspomaganie hamulców. Wymieniłem pompę podciśnienia (ze względu na aktualną pogodę i brak czasu w ciągu dnia) zawiozłem samochód do mechanika. Pompa została wymieniona na sprawną używaną. Problem ze wspomaganiem...
cześć Pacjent to 1.9 TDI ASV 110hp w skodzie Octavii I Od tamtego weekendu zauważyłem że octavii brak mocy. Na 2gim biegu niemiłosiernie długo się rozpędzał. Zwykle to był moment i zmiana na 3ci bieg. I tak testując co jest nie tak uświadomiłem sobie że prawie wcale nie słychać turbo. W sumie to zauważalny świst pojawia się od 2200 obrotów. Myślałem...
Witam mam problem ze swoim autkiem jakim jest Opel Astra G 1.6 8v 55KW X16SZR Benzyna 1999r. Spadki obrotów na biegu jałowym od 20 do 50 szarpanie podczas ruszania lub jazdy na 1-2 biegu bez gazu losowo czasem jest ok czasem szarpie łapanie muła od ok 1600 do 2200 mimo rosnących obrotów auto nie przyśpiesza dynamicznie w losowych momentach. Częste chodzenie...
Witam wszystkich. Mam ogromny problem z saabem 9-3 1.9 tid 120 KM 139.000 mil 2005r. :cry: Mianowicie po odpaleniu silnik co jakiś czas szarpnie strasznie kopci na czarno i ma totalny brak mocy. Ta sama sytuacja jest podczas jazdy. Gdy odepnę kostke od zaworu EGR silnik pracuje idealnie i po jakimś czasie zapala się check engine. Załatwiłem używany...
Witam! Przeglądałem podobne wątki ale nigdzie nie mogłem odszukać jednoznacznej odpowiedzi na mój problem, a sprawa wygląda tak... W Poniedziałek po południu (23.I) zaprowadziłem samochód do mechanika - miał wymienić impulsator od prędkościomierza i naprawić zepsuty fotel od pasażera. Nie działał licznik, odczyty spalania na wyświetlaczu i tempomat....
Są trzy możliwości : - nieszczelność dolotu (byłby słyszalny świst powietrza doładowanego), - niedomykający się zawór wastegate w części gorącej turbosprężarki, - uszkodzony mechanicznie elektrozawór N75, pierwsza i trzecia przyczyna jest najbardziej realna. Wjedź nim na kanał, zdejmij dolną osłonę silnika i sprawdź węże idące od turbo do kolektora...
witam. octavia 2001r. - 1.9tdi ahf otoz taki problem: turbina po czyszczeniu - mieszek, gruszka, zawor regulujacy turbo (rozne nazwy podaje :P) wymieniony na nowy. co prawda jeszcze turbinka nie jest dobrze wyregulowana ale niepokoi mnie taki dzwiek: obojetnie jakie obroty, sprzeglo i slysze taki dzwiek jakby powietrze uchodzilo, cos jakby nie skończyło...
Na początek jedno zastrzeżenie - to co opiszę dotyczy rozwiązania w innym samochodzie,ale podejrzewam że w mercu może być dokładnie tak samo. Przekaźnik sterujący ciśnieniem a właściwie podciśnieniem wysterowania wydajnością turbiny może po prostu się klei - i tu niestety tylko wymiana na nowy. W prosty sposób można to sprawdzić ( czy działa czy nie...
Witam, od kilku dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem VW Crafter 2.5 TDi CR 136KM BJL z roku 2007 i przebiegiem 107tys km. Podobno auto wcześniej było użytkowane na krótkich odcinkach około 20km. Otóż od zakupu jest z nim taki problem że nie ciągnie od dolnych obrotów(jest strasznie mułowaty), dopiero tak od 2200 zaczyna porządnie przyspieszać. Wczoraj...
Ja bym zmienił silnik na 2.0 lub 2.0 16V. Silnik kupisz za ok 1tys.zł (jak dobrze poszukasz - tak jak ja - 2.0 16V z osprzętem). Zostawiłem mechanikowi, za dodatkowe części wydałem 500zł a za robocizne 350zł po znajomości. czyli taki tuning wyszedł mnie prawie 2tys. zł a "nabyłem" ok 57kucy więcej. Też miałem 1.8 90km. Nie chciałem sprzedawać bo ogólny...
Witam, mam podłączony cd-rom CTX 50X do samochodu. Radio jest wyjęte bo sie zepsuło i postanowiłem załóżyć cd-rom. Zasilanie na 7805 i 7812 bez żadnych oporników tylko dwa stabilizatory i bezpiecznik na początku. Całośc do obudowy przykręciłem. Zero przerywania na dołkach, a stabilizatory tylko letnie. Wszystko idzie przez wzmacniacz z Nord Elektronik...
Witam! Pokrótce postaram się opisać jak doszło do usterki jak w temacie. Auto użytkuje niecały rok, po kupnie zdarzyło się, że turbina weszła w tryb awaryjny, potem sytuacja się unormowała, natomiast niedawno znów NOTLAUF zaczął się włączać i to już systematycznie. Tzn po przekroczeniu około 120km/h turbina się przełączała w tryb awaryjny i pomagało...
BMW zdecydowanie mniej wygodny i praca silnika rzeczywiście jest porównywalna z URSUSEM 30 lecz ma to też swój urok co kolega miał na myśli ? sprawdź wtryskiwacze wykręć wszystkie i sprawdz czy nr seryjne są zbliżone do siebie ile kosztuję sprawdzenie w serwisie bmw i czy nie można tego dokonać bez wykręcania i o ile nr mogą się mylić? turbo też można...
Miałem podobnie w VW kupa dymu i nierówna praca silnika. Turbina była do regeneracji. Mechanik powiedział, że z mojego turbo tylko obudowa została, reszta do wymiany była.
.... TURBO ... a gwizdanie/świst ... nie jest normalne! ps. aby nie było, mam już 2-go Leona 1M1 (2-go ASV po stage III).
Jakaś nieszczelność w układzie turbo.
Witam mam problem z moim golfem od pewnego czasu w silniku przestalem slyszec swist turbiny i poczułem lekki spadek mocy prawie nie odczuwalny ale jednak jedzie cos slabiej. Czy turbo sie rozpada? Prosze o pomoc
Witam wszystkich, sprawa dotyczy auta Peugeot 607 2.2 hdi Ostatnio wymieniałem przewody podciśnienia ponieważ nie działał mi zawór swirl od przepustnicy (2 przewody były zaślepione kulka łożyska), po wymianie auto zaczęło lepiej jeździć i swirl otwiera i zamyka. Przy wymianie zauważyłem zaślepiony egr, postanowiłem wywalić tę zaślepkę by było tak jak...
Z tym że, to turbo jest wielkości bułki kajzerki i może po prostu nie pompuje tyle aby rury puchły bo z tego co słyszałem to turbo działa, słychać jego świst. A cięgno gruchy stoi ciągle w jednym miejscu lecz powietrze nie ucieka wastegatem podczas pracy turbo (tak mi się przynajmniej wydaje bo nie słychać głośnych świstów ani innych niepokojących dźwięków).
Czy skrzynia jest identyczna?Coś mi się nie chce wierzyć że to skrzynia.Swist czy zgrzyt?Może dwumasówka..... Jak się ma przepływomierz?Zawór N75?Turbina?
Luknij na przewody ciśnieniowe turbo.
no to sadze ze nie bedzie wygladac zle.Bo tak ja pisalem wczesniej taki efekt w slabym samochodzie jest troszke smieszny.Pzdr
Przy odpuszczaniu gazu świsty... sprawdź turbo, również może być coś nie tak, ja tak miałem, kiedy były luzy na wałku. Poprzeczne, wzdłużnych nie sprawdzisz, bo olej, jak będzie przepływać, to wywoła nacisk na oś i wtedy ten luz się redukuje. No chyba że ten luz wzdłużny jest ogromny, to wtedy mamy pewność, że turbo padło. Trzepotanie klapek... w sensie...
No to faktycznie może coś z turbo. Jedź do warsztatu, który się tym zajmował i niech zerkną/poprawią.
Sprawdź turbo
Witam!Nabylem niedawno Golfa'02 GTI TDI 150 KM numer sililnika ARL.Mam nastepujacy problem:slychac swist turbo,czuc delikatnie przy ok 2 tys obr.,ze przyspiesza ,ale od okolo 3,5-4 tys obr. w gore wolno wedlug mnie...Pojechalem zrobic VAGa i osoba"znajaca sie w temacie" powiedziala,ze turbo przeladowuje...Nie pokazalo zadnych bledow oprocz termostatu,czyli...
Najprawdopodobniej uszkodzony przewód po stronie ciśnieniowej turbiny na drodze turbo-intercooler, lub intercooler-kolektor ssący. Gwizdy i świsty o tym by świadczyły.
świst silnika świst silnik świst turbina
sprzedam zwrotnicę normy pomiarowe sprzedam głośniki eminence
electrolux plyta indukcyjna electrolux plyta indukcyjna
Rower elektryczny wyłącza się na wybojach - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja pompy kondensatu w suszarce Amica EMADP 82LCW