1.3 turbo Diesel
Czujnik EGT siedzi na wlocie do DPF,a. Pisz, że w Vitarce masz F9Q Renówki to będzie mniej plątaniny.
W którym miejscu znajduje się Czujnik temp.dolotowego Opel Corsa D 2009r. 1.3 turbo Diesel 80 KM
Pompe ustawiasz jak na obrazku a koło zamachowe na znaki i masz ustawienie wstępne dokładnie mozesz wyregulować czujnikiem zegarowym albo sprawdzić przez nastawy podstawowe
witam wszystkich, moze ktos pomoze, Ford fiesta 2015 silnik 1.6 ropniak, mam problem z usunięciem 2 bledow zwiazanych z turbosprężarką, pierwszy blad to Błąd P2562 odnosi się do problemu z czujnikiem pozycji turbosprężarki ktory wymienialam na nowy i nadal jest to samo, drugi blad to Błąd P132B. moze ktos mial podobny problem, albo moze ktos powiedziec...
forum.fordclubpolska.org oto moja porada albo forum klubu mondeo sprawdz sobie jeszcze potencjometr/czujnik połorzenia przepustnicy jeżeli cos takiego istnieje w dieslu
A wtryskiwacze to koledzy sprawdzali kiedyś? Za częste zapychanie filtrów odpowiada w 99% święta trójca diesla, wtryski, turbo, EGR.
Map zwykle mierzy ciśnienie w dolocie a więc musi być w dolocie w tym aucie go nie ma. On zwykle jest dieslach albo benzynowych turbo i MAF to nie to samo co MAP Dodano po 55 Map zwykle mierzy ciśnienie w dolocie a więc musi być w układzie dolotowym w tym aucie go nie ma. On zwykle jest dieslach albo benzynowych turbo i MAF to nie to samo co MAP
szukaj na aukcjach, ewentualnie możesz znaleźć na szrotach ale u takich co nie trudnią się rozbiórką
Turbo posiada obieg wody ale nie jest wymuszony pompą wodną, tylko dodatkowym silniczkiem elektrycznym, którego włącznik (czujnik) znajduje się na turbo.
Co do utraty mocy podczas jazdy. Miałem podobnie w samochodzie z turbo diesel-em. Winny był czujnik ciśnienia bezwzględnego "MAP lub MEP". Sugeruję go na początek wyjąć i umyć alkoholem. Możliwe że jest do wymiany. mnie kosztował ok 50 PLN, wymieniłem sam :)
Źle nazwałem tą część, chodzi o elektrozawór sterowania turbiną a nie czujnik podciśnienia.
A sprawdziłeś jakie ciśnienie jest wstanie zmierzyć czujnik ciśnienia doładowania. Bo typowo to właśnie 2600 mbar i więcej nie pokaże. Dwa czy turbo zrobi bez rozsypania się te 2 bary?
Przyzwyczaiłeś się do diesla? Bo użytkowałeś "Golfa 4" i prostego klekoczącego TDI? Współczesny diesel z masą czujników, EGR-ów, DPF-ów to nie to samo, non stop komptuerek i błędy i wymiana a to czujnik taki a to inny itd. 7 letni Touran w dieslu będzie miał pod 200 tys nalatane czyli na dzień dobry klasyka diesla, sprzęgła, dwumasy, turbo itd reszta...
Witam mam problem polegający na czujniku paliwa w samochodzi Renault Espace 2.1 Turbo Diesel a mianowicie po przekręceniu kluczyka w statyjce wskazówka wstakuje na maxa do góry jest tam czujnik polegajacy na potencjometrze i jest pływak nie mam pojęcia co jest grane może ktoś miał już taki przypadek w innym samochodzie???? Z góry DZIĘKI za pomoc POZDRAWIAM...
Więc jeśli czujnik się uszkodzi|(zrobi zwarcie)wentylator będzie pracował non-stp
sygnału z czujnika na wtryskiwaczu zmierzysz tylko oscyloskopem-to małe napięcia obroty natomiast pochodzą z czujnika wału korbowego może on być bezpośrednio w bloku silnika bądź na obdowie sprzęgła na wyskokści koła zamachowego z czujnikiem lub bez na wolnych obrotach nie bedzie różnicy w pracy silnika czujnik fakt - drogi jesli jest opór powinienen...
Info z oryginału: Pomoc diagnostyczna Po wykonaniu obsługi serwisowej turbosprężarki lub jej części składowych trzeba wykonać ponowne wuczenie turbosprężarki. Zaniedbanie wykonania procedury wuczania turbosprężarki może spowodować ustawienie innych kodów DTC. Procedura wuczania turbosprężarki jest niezbędna po wykonaniu następujących procedur serwisowych:...
Rura się pisze to raz. A dwa diesel tak ma, olej zawsze się przez turbo może dostać do dolotu.
Proszę o pomoc!! w rozwiązaniu mega problemu w volvo v50 1.6 d 2005 r auto zbiera sie jak diesel wolnossący,turbo ok, błędów zero,wtryski , przepływke, różne czujniki podkładałem,egr zaślepiałem,rozrząd ok, wydech nie zapchany (bez filtra cząstek stałych) jak podpinam kompa wszystkie parametry ok wyczerpały mi sie koncepcje...chyba tylko sterownik został...
Jakie jest ciśnienie gazu na wtryskiwaczu? Takie jak sobie ustawisz na reduktorze, przecież są samochody benzynowe z turbo tak samo jak diesle.
Odkręcisz czarną okrągłą klapkę i masz czujnik na widoku,odpinasz kostkę z przewodami włożysz szczypce do zagłębienia czujnika i przekręcisz w lewo. I czujnik masz wymontowany.Na giełdzie chcą 30-40zł.Mi udało się naprawić. Pozdrawiam
Witam Panowie. Mam następujący problem. Posiadam mercedesa w210 z 1997 roku z silnikiem 2.5 turbo diesel. Poszukuję do niego schematu klimatyzacji, ponieważ poprzedni właściciel miał kolizje i auto zostało uderzone w lewy przód więc wymontowano z niego osuszacz z czujnikiem bądź czujnikami. Chłodnice zatkano korkami żeby nie leciał syf do środka. 2...
kkknc, takie zabawki jak podałeś na zdjęciach poradzą sobie z utrzymaniem prędkości silnika sterując przepustnicą w dolocie (nieliniowa charakterystyka) ? Ten element wykonawczy to jakiś siłownik ? Jaka cena takiego zestawu, czujnik, regulator, aktuator. Docelowy silnik to 12dm3 turbo diesel przekonstruowany na LPG, ma napędzać maszynę o dość powolnych...
witam w moim punto 2 1,9 disel też tak było kiedy wymieniłem czujnik ruch wału korbowego już więcej nie gaśnie, powodzenia Znajdź mi czujnik położenia wału w Lublinie 3 w dieslu to cię ozłocę.
Okej sytuacja opanowana. Powodem błędnego wskazania na zapłonie (850mbar zamiast 950mbar rzeczywisctych) byl zły czujnik cisnienia daladowania, założony z silnika diesla, który ma inną skalę... po założeniu od benzyny problem minął ehh...
Kup kolektory z wolnossącego diesla i poprzekładaj, zaślep dopływ oleju do turbo, pewnie spasujesz tam jakiś czujnik, spływ zaślep. Niby sporo roboty, ale wszystko na ori cześciach i bedzie pasować, zaślepianie turbo to juz pachnie druciarstwem. A graty pod turbo sprzedaż.
Logiem nic nie zdziałasz tu potrzeba porównać wartości z czujnika z manometrem. Czujniki podobnie jak przepływomierze są do różnych silników inaczej wyskalowane. Czujnik ciśnienia jest kluczowy dla turbo im wyższe ciśnienie doładowania to wyższe obroty turbo. Diesel przyjął by ciśnienie doładowania nawet 2-3 bary ogranicza się je dla ekologi na niepełnym...
Pompa wtryskowa wróciła ponoć sprawna 100% Sąsiad mi ją wmontował auto pali jeździ ale dalej zachowuje się jak diesel bez turbo-czyt słaby silnik. Sąsiad posprawdzał jeszcze raz paramerty i zonk-czujnik doładowania 0281002438 na jałowych obr.pokazuje ciś.0.62bar a czujnik 0281002137 na jałowych pokazuje 0.85bar. Przed demontażem pompy i odesłaniem jej...
Dobra sprawa wygląda następująco: wydech drożny, dolot sprawdzony i wymieniony intercooler, który okazał się dziurawy, podmiana n18 i n75 nie daje efektów przy czym bezpośrednie podłączenie suszarki do vacuum pompy również nic nie zmienia. Lecz samochód jedzie normalnie w trybie awaryjnym, jak zwykły diesel. Po podłączeniu N75 objawy się nie zmieniają,...
Kompresję ma prawidłową ? Nie przeskoczył rozrząd ? Nie pamiętam czy ten model był na kołach zębatych czy na łańcuchu. Poziom oleju jest prawidłowy? I czy masz czujnik poziomu oleju w misce - brak oleju = brak możliwości uruchomienia motoru, jak jest to sprawdzić poprawność działania. Pompa podaje ciśnienie na wtryski ? Dużo pytań ale silnik to nic...
Witam. Astra H 1.7 CDTI 2011r, 110KM. Auto słabo jedzie, jak zwykły diesel bez turbo. Pokazuje błąd P0299 i P0130. Po skasowaniu błędów dalej mam wrażenie, że turbo nie dmucha dobrze. Pojazd był świeżo zakupiony z wyciekiem oleju. DPF rzekomo był wyprogramowany. Sporadycznie pojawiał się błąd P0130 od czujnika tlenu za DPF, ale auto zbierało się jako...
A skąd taki głupi pomysł że ilość powietrza jest stała? Nawet w silnikach wolnossących to się zmienia wraz ze zmieniającą się kondycją silnika, albo ktoś coś przekombinuje w wydechem i od razu efekt falowy ch... strzela. Chyba poniosła cię kolego fantazja z tą kondycją silnika !Czyli idąc twoin tokiem sterownik powinien mieć zakodowane że po przebiegu...
Myślę że jest to wykonalne. Oczywiście najprostszym sposobem sterowania reguacją będzie wykorzystanie ciśnienia (jak to ktos wyżej opisał). Ale można też pomyśleć o podciśnieniu z waku+zaworek reg+zasobnik pod.+czujnik ciśnienia i najważniejsze układ kontrolny.
Skoro mowa o komputerze samochodowym to mam pytanie. Samochód to escort 1.8 diesel '92 (bez turbo :) W jaki sposób zrealizować prędkościomierz i obrotomierz (oczywiście uC+LCD)? Czy w moim aucie są jakiś czujniki które mogę wykorzystać?
Sprowadź czy nie masz problemu: - czujnikami położenia walków - czy regelacja biegu jałowego jest prawidłowa - ewent stan układu podawania paliwa (cienienie na niskich obr /wyższych obr), jesli tak to możliwy jest problem z pompa iz podaje ona niewłaściwa mieszankę stechiometryczna do ilości obrotów, silnik prze t wchodzi na wyższe obroty. Nie jest...
A TDI Boscha czyli grupa VW to nie jest turbo diesel z intercoolerem tylko turbo diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa na komore wirową tłoka tak dla sprostowania. A jeśli chodzi o temp to może wypowiedział by się właściciel tego problemu czy już coś zrobił czy czyta i niewie gdzie jest chłodnica.
Masz na pewno większe doświadczenie. Zrobię tak jak napisałeś. Wydawało mi się, że coś takiego sprawdzi kondycję czujnika. Dodano po 2 Bo mam już trzy auta z tej epoki , czyli T4 i dwie Audi B3 na żółtych. W każdym wyskakuje ciśnienie oleju. Wczoraj kupiłem B3 na żółtych i całą drogę się darł, że nie ma ciśnienia. 1.6 Turbo Diesel, Przez 600 kilometrów...
Witam, W ubiegły piątek miałem naprawiane turbo w samochodzie. Po renowacji trochę dymiło z rury, ale tylko na początku. Dzisiaj jadąc pod górę, auto traciło moc i musiałem jechać na drugim biegu aby podjechać pod wzniesienie. Myśle,że jest obecnie około połowę mocy. Nie ma problemu z pierwszego biegu,ale to nie jest to co dawniej. Kiedyś miałem podobny...
Scania 164 V8 480. Potrzebuje wyjaśnienie następujących kodów EDC: 54 51 47 21 Cześć! Chętnie pomogę Ci zrozumieć te kody błędów EDC (Electronic Diesel Control) dla Twojej Scania 164 V8 480. Oto wyjaśnienie każdego z kodów: 1. Kod 54: Ten kod może być związany z problemem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego (IAT - Intake Air Temperature Sensor)....
Witam w moim aucie od momentu kupna świeci mi check engin błąd p0235 wymieniłem czujnik błąd znikł zamienił się na p0110 auto działa odpala po dłuższym kręceniu rano później od strzała natomiast jak na 141 kM jest straszny muł rozpędza się jak stary goły diesel bez turbo czy ten błąd może mieć wpływ na taką pracę silnika ?
Witam walczę z W140 S350 TURBO DIESEL. Klima nabita i działała w trakcie jazdy wyłączyła się i już nie działa. Nie załącza sprzęgła klimatyzacji. Błędów nie ma ciśnienie w diagnozie widzi 5 BAR. Temperatury OK więc czepiam się czujnika obrotów sprężarki. Ten czujnik jest podłączony do jakiegoś modułu który jest przekaźnikiem sprzęgła klimatyzacji. Potrzebuje...
Witam serdecznie. Pacjent alfa romeo 159 1.9 16v 136km jtdm, wymieniłem turbo na 2 po regeneracji i auto kompletnie straciło moc ledwo wchodzi w obroty przy 2000 turbo pompuje 0.2bara przy 3000 0.4bara a gdy dochodzi do 3500 to nagle szybuje do 1.4 i samochód wtedy wstaje dopiero żywo, przy odpięciu któregoś z węży podciśnienia samochód głośna zaczyna...
Miałem takie coś w astrze j 1.7 diesel. Zrobiony byl przegląd wiązki, wymiana gruchy na zamiennik, regeneracja turbosprężarki, regulowalem nastawnik żeby napięcia się zgadzały. Jakieś adaptacje czujnika kopiowania. Nic nie pomogło. Dopiero kupno używanej turbosprężarki z małym przebiegiem pomogło. Dlaczego tak, nie mam pojęcia.
Gdzie szukać czujnika temperatury do modułu sterującego tą świecą oraz samego modułu, gdzie on jest, bo auto jak zrobiło się mroźno nie chce zapalać, znalazłem na forum rozpiskę kabelków ale średnio się ona pokrywa. Auto w turbo dieslu 96 rok. Brak napięcia na świecy, kontrolka na desce zapala się na 3 sek - ale świeca i tak nie grzeje.
Dzień dobry przy próbie podłączenia radia Becker audio 10 na samym początku czyli jakieś dwa miesiące temu nastąpiła awaria świateł cofania, podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz nie działa dołączony czujnik cofania, wymieniłem wszystkie bezpieczniki na nowe, problem nie ustąpił, gdzie można szukać przyczyny usterki?, masę również sprawdzałem kilka...
Witam, posiadam vw golfa GT 1.9 TDI 110km, otóż mam poważny problem z turbiną :cry: . Autko jest w rodzinie już 8 lat nie było katowane itp, wszystkie płyny, filtry wymienione. Ostatnio zauważyłem że golf powyżej 3 tys. traci swoją moc i nie przyspiesza. Dawniej potrafiłem na stromej górce wyjechać na 4, a teraz na 2 ciągnie jak zwykły diesel bez turbo...
Witam. Posiadam Renault Laguna II 1.9 dci diesel, F9Q, 88kW.na komputerze wykazoło uszkodzony czujnik cisnienia doładowania. Co moze powodowac takie uszkodzenie, jakie obiawy magą wystepowac?Ja wiem co sie dzieje z moim samochodem ale niechce pisac żeby naprowadzac bo niewiem czy to moze byc spowodowane własnie ta wada .Dodam tylko ze musze miec gdzies...
Ja stawiam na instalację elektryczną - po 1: bo to francuskie auto, po 2: że raz działa dobrze a raz nie - sprawdzić kostki, piny, kable. Witam Nie twierdzę że nie, ale miałem podobną sytuację w diesel-u jtd. Okazało się że problemem był uszkodzony czujnik położenia wału. Do puki był zimny było ok. Jak się rozgrzał silnik tracił moc i się wyłączał....
tu jest skan od tego scalaka, sprawdź czy są podobne elementy (niestety w dojcze szprache) http://forum.electronicwerkstatt.de/phpB... dzieki szkoda że niemiecki :( tak jak pisalem tak tez zrobiłem :) zrysowałem oba obrotomierze wersja benzynowa działa bez problemu (pochodzi z uno turbo) sterowany z impulsu...
Czyli sterownik jest walnięty prawdopodobnie bo nie wyłącza grzałek a czujniki temp jest ok więc on tu nie robi problemu ,a zawór tak jak piszesz zaciąga sztangę ale poza tym nie dzieje się nic więcej bez znaczenia czy dam gazu czy nie a auto nie ciągnie od dołu dopiero po 3 tys obr gdzie na diesla to już praktycznie koniec obr..turbo od 3 tys pompuje...
jeżeli było turbo to prawdopodobnie silnik był wzmocniony, pompa elektroniczna to dodatkowo będą czujniki np położenie wału korbowego, niby wszystko to samo ale... Musze stwierdzić że jeżeli chodzi o dane techniczne to mamy prawie to samo. tutaj mamy zwykły diesel 324d http://obrazki.elektroda.net/91_12506325... tutaj diesel z turbinką 324td...
Dzięki. No właśnie jest kilka kosztownych spraw w dieslu, więc chciałem sobie zaoszczędzić dodatkowej sprężarki na przyszłość :) . Poza tym, chcę zejść e spalaniem do minimum. Ponoć 1.9 z turbo nie palą dużo więcej niż SDI ale ile to jest to niedużo. No i też opinia o tych silnikach SDI, ze są trwałe z powodu małej mocy a więc i silnik jest mniej wytężony...
Brak komunikacji spowodowany był zwarciem przy czujniku pozycji geometrii turbo. Po odpieciu wiekszej wtyczki przy sterowniku komunikacja wróciła i okazało się, że źrodłem ognia był gorący olej lecący z dziury w bloku na wydech (tak najpierw wyszła korba bokiem a później sie zapalił).
Nie pozostaje ci nic innego jak jechac do mechanika aby sprawdzic faktyczne cisnienie oleju , bo konsekwencje zbyt malego moga byc straszne (remont silnika a jak jeszcze ci padnie turbo .... wole nie konczyc) a jesli cisnienie bedzie ok to tylko wymiana czujnika i po sprawie , szkoda ze nie napisałes przebiegu i jaki olej był a jaki wlałes .Powodzenia...
(at)sly_1978 Czytać nie umiesz? Chce rozkodować VIN. Charakterystyki pojazdu Model 407 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 10748 CJ 2 0111 Data Początku Gwarancji 23.01.2007 NRE(homologacja) e2*2001/116*0297*06 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 407 TYP NADWOZIA HATCHBACK...
wszystko da się zrobić, ale faktycznie te kombinacje przerosną nakłady pracy przy montażu turbosprężarki do 0.3..0.4 bara można dmuchać w silnik NA bez żadnych dodatkowych zmian - ECU potrafi skompensować takie nadciśnienie (pod warunkiem że samochód ma czujnik spalania stukowego) trzeba tylko zorganizować sprężarkę bez chłodzenia wodą (albo wymuszać...
http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
Dzień dobry, Rok temu kupiłem Toyotę Proace Verso long, manual, diesel 2.0 z 2018 r. i niewielu rzeczy w życiu tak żałuję jak tego zakupu ;) Z samochodem cały czas są problemy, ale od sierpnia ma dziwną przypadłość, z którą nikt nie może sobie poradzić - skaczę od warsztatu do warsztatu i każdy po pewnym czasie rozkłada ręce. Może ktoś spotkał się z...
Cześć mam problem z moim Nissanem. Autko jest z 2001 roku wyposażone w starą japońską konstrukcję 2.2 Turbo diesel 115KM przebieg 278 tyś km. W moich rękach już 8 lat. Mianowicie od czasu do czasu w ciągu ostatnich dwóch miesięcy lubił szarpać na biegu jałowym. Wyglądało to tak że jak rozgrzał się to np. dojeżdzając do skrzyżowania gdy był na luzie...
Na razie cieszysz sie z zalet turbo diesla i nie zauważasz wad i kosztów , bo nic sie nie popsulo- i niech tak zostanie. 3 tys i wiecej musisz zapłacic wiecej przy zakupie bo to diesel i pod maska ma rzeczy o 10 tys drozsze od benzynowej V6-ki. Jeśli za 3 tys montuje Ci ktoś rzeźbiona instalacje to współczuję. Dla mnie porównywalne jest auto z turbo...
Bo 95 % starych diesli ma problem z turbo że albo nie dobija ciśnienia albo ładuje za dużo. Objawy to właśnie kontrolka CHECK (lub świec żarowych) i tryb SDi. Napisałem w drugiej części że to takie pierwszy problem jaki mi przychodzi na myśl ,a na poważnie to potrzeba diagnostyki czyli komputer. PS Do autora przydało by się oznaczenie kodowe silnika...
To nie jest żadna sonda lambda. Pierwsze słyszę o sondzie lambdzie w dieslu. Sprawdziłem nr który podałeś i jest to czujnik ciśnienia doładowania. Sonda lambda umieszczona jest w układzie wydechowym a czujnik o którym piszesz jest w układzie dostarczenia powietrza do silnika pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Wskazania jego będą się zmieniały w zależności...
Problem jest taki. Peugeot expert, 1,9 diesel, bez turbo, 2002 rok. Zaczęły się upały, więc i problemy. W korku temperatura płynu mocno przekracza połowę, spada dopiero jak samochód normalnie jedzie i się schłodzi pędem powietrza. Na postoju go nagrzałem i zauważyłem, że nie włącza się wiatrak na chłodnicy. Wiatrak nie jest uszkodzony, bo jak go podpiąłem...
Witam wszystkich. Chciałbym zamontować turbo do zetora 8111 odpowiednik 912, c385. Wiem że były pewne różnice w silnikach, pierścienie i takie tam ale mniejsza z tym. Chciałbym aby forumowicze wyjaśnili mi kilka kwestii których nie do końca rozumiem. posiadam taki silnik: Zetor 8111 Silnik 4,6 litra, r4 diesel, moc 80km. Moc przy 2200rpm a max rpm to...
Mam takie pytanie bo w dieslach to ja się nie zbyt orientuje, czy korektor dawki turbo to to samo co "elektryczny zawór przestawiacza:?? Chodzi tu o mondeo 1.8TD z 94r. Wiem że ten zaworek przestawiacza jest napewno martwy gdyż właściciel (znajomy) aby auto pracowało równo na biegu jałowym zaryglował element wykonawczy w pozycji wysuniętej. Nie było...
Witam, w nawiązaniu do Waszego forum na temat diesla Peugeot 307 to mam taki problem (sorry ale jestem new użytkownik i nie wiedziałem za bardzi gdzie zadać to pytanie). Miałem prolem z FAP, założylem regenerowany. Później nie byo za bardzo mocy - wymieniłem zawór doładowania. ale pojawia się jeszcze coś takiego jak przy odpaleniu, jak auto jest zimne...
Witam! mam nastepujacy problem: Jechałem sobie spokojnie moim pasacikiem az tu nagle cos zaczeło głosno pikać i właczyła sie lampka cisnienia oleju? Pierwsza czynnoscia jaka zrobiłem to zjechałem do domu i sprawdziłem czy jest cisnienie oleju, jest i to bardzo dobre, wiec odłaczyłem kable od czyjników! Ale to nic nie dało bo jezeli samochód zapale,...
spalanie sutkowe w dieslu?-normalnie bajka jakich mało... tam przecież o to chodzi silnik diesla jest silnikiem z zapłonem samoczynnym!!!!!!!!!!!! a tak po za tym po co mu większe turbo jak praktycznie każde może dmuchnąć te 15% więcej-większe turbo jest potrzebne jak chcemy mieć 2 atmosfery i hełm zakładać żeby nie oberwać głowica;p wg mnie ten rezystor...
Rozrząd sprawdzony, wałki nie są wytarte. 27 bar kompresji, więc jak na turbodoładowany diesel to kompresja według mnie jest dobra. Nie mam już pomysłu.
Witam , mam problem ze samochodem Mazda 6 2.0 diesel 2005r. A więc autko odcina moc przy 2 tyś obrotach najczęściej aby odzyskała moc czekam aż obroty spadną w dół potem chwilowo dostaje kopa potem jedzie i znowu to samo odcina ją lub redukuje jeszcze raz bieg i jedzie potem znowu tak samo odcina i brak mocy, I tak w kółko później załącza się kontrolka...
Witam! Autko to Saab 9-5 kombi z 2003 roku 3 litrowy silnik turbo diesel 177KM. Wymieniony zostal silnik (blok silnika) po zmontowaniu silnik zapala ale chodzi tylko przez chwilke, tyle ile jest zalaczony rozrusznik. Po puszczeniu kluczyka silnik gasnie natychmiast. Odpala tez ciezko, dlugo trzeba krecic. Po wlaczeniu zaplonu pompa sie zalacza, swiece...
To auto zawsze potrzebuje troche pokręcić zanim odpali. Jak wsiadam do a3 8l tdi 130koni to juz silnik jest odpalony zanim przekrece kluczyk, tak szybko.. Chciałem zrobić takia test jak na filmie poniżej. https://www.youtube.com/watch?v=C6-Lw0Zf... Takie moje spostrzeżenie. Wydaje mi się jakby nie dostawał odpowiedniej dawki powietrza... 2 litrowy diesel...
Nie mam pewności, ale wygląda to na intercooler od diesla, sądząc po izolacji na czujniku z 1. zdjęcia był boom przodem i być może tylko taki IC był u "mechanika". Najszybciej będzie znaleść drugiego takiego VAGa w słupsku i porównać.
A przed odpaleniem? Jak nie ma około 100 to walniety czyjnik albo kabelki do niego. Bo przepustnica jest za czujnikiem i ecu nią reguluje na podstawie głownie wartości z przepływomierza. Ma dwa zadania regulować przeplyw aby zagadzał sie z zadanym i egr mógł w częściowym obciążeniu zawrócić więcej spalin i dwa jako klapa gasząca do lagodnego gaszenia...
Dane z ServiceBox'a Peugeota Model 3008 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12394 89 2 0592 Data Początku Gwarancji 22.11.2010 NRE(homologacja) e2*2001/116*0377*04 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 3008 TYP NADWOZIA CROSS OVER 5-DRZWIOWY WYKOŃCZENIE ŚREDNI ŚREDNI SILNIK DIESEL...
307 z dieslem jest bardzo dobrym samochodem szczególnie z silnikiem 2.0d 90 km lecz jego utrapieniem jest układ elektryczny, komputer BSI. Oczywiście turbo, dwumas - jeżeli jest bo są wersje bez znajdziesz chociażby po nr VIN, wtryski, pompa jak w każdym nowoczesnym dieslu.Z silnikiem 1.6 hdi jest jeszcze gorzej - problem ze smarowaniem utrapienie to...
Witam. Panowie poradźcie coś. Mam passata b5 tdi 115 km AJM na pompowtryskach. brakowało mu już troche mocy jak go kupiłem ale jeszcze 180 km/h pojechał. Pewnego dnia dałem samochód do warsztatu celem wymiany uszczelki pod głowice Po wymianie uszczelki samochód nie chodzi mój taj jak by turba nie było. Goście sprawdzili wszystkie czujniki przepływomierz...
dlatego ze filtr olejowy w silniku jest filtrem pelnoprzeplywowym co znaczy ze caly olej jaki podaje pompa przechodzi poprzez filtr i idzie do glownej magistrali olejowej jesli bedzie zapchany to pompa po prostu mieli i wypuszcza olej przez zawor nadcisnieniowy spowrotem do miski co powoduje ze na magistrali nie masz cisnienia powyzej 0.7 at ktore to...
Dokładnie, za charakterystyczny dźwięk pracy diesla odpowiadają wtryskiwacze. W Oplu mogą dawać trzy rodzaje dzięku: - głośny, twardy - przy pełnym ciśnieniu wtrysku, - typowy diesel, tak jak na biegu jałowym - mniejsze ciśnienie wtrysku, - charakterystyczny cienki i wysoki głos - w trybie awaryjnym Czujnik ciśnienia doładowania może mieć tutaj duże...
n 75 steruje : nastawnikiem :na turbinie , ma do niego być podłączone podcisnienie z vacum ,jeśli nie działa nie będzie ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia doładowania nie ma z tym n ic wspolnego ,on mierzy tylko jakie jest . Dodano po 3 http://wiki.ross-tech.com/index.php/1800... tylko tego g 31 nie moge skojarzyć ,nie wiem czy nie...
Witam Panów. od tygodnia mam problem z mo ca w moim pugu silnik do 2,500obr ledwo kula po podloczenia do komputera otrzymalem dwa komunikaty blad egr i zbyt niskie cisnienie w turbo odkrecilem rure dolotowa do egr-u i niebyla zbyt zaczadzona a tloczek w egr chodzi lekko wiec chcialbym spytac cczy moze to byc uszkodzenie jakiegos czujnika czy czegos...
Czy przez złe ustawienie kąta wtrysku czy inaczej zapłonu może zostać wyłączona turbina ? czyli zawór przy turbinie ( gruszka ) zostaje otwarta ? Po ustawieniu kąta wtrysku wszystko było dobrze i nagle po nocy postoju spadek mocy. Auto chodziło bardzo ładnie i wszystko było ok. Kolejnego dnia zabrakło mu ducha. Jedzie jak wolnossący diesel. Podcisnienia...
Opony masz katalogowe, jeżeli nic nie stawia oporów-łożyska, podłącz komputer, odpowie ci na wszystkie pytania, wartości i itp, teraz to tylko gdybanie, jeżeli nie ma plan i z silnika jak jest ciepły nic nie paruje i nie śmierdzi diesel to tylko jedna opcja, przepływkę i wszystkie elementy wykonawcze możesz zmieniać aż dojdziesz do celu,a to,że zacinał...
Witam wszystkich. Może tutaj znajdę odpowiedz na mój problem:( U mnie sytuacja wygląda następująco. Silnik pracuje do 3tys obr. jak traktor, wali taki metaliczny dźwięk. Po tych mniej więcej 3tys. jak by go poszczało i chodzi jak zegarek i normalnie przyśpiesza, nie słychać tego walenia. Do tych obrotów jest też słaby i dymi na czarno, ale nie ma tragedii....
Faktycznie chodzi chyba o czujnik przy turbinie ciśnienia spalin zmyliło mnie to że wpisywałem kod błędu df651 i naczytałem się na innym forum o tym czujnku a wpisując kod błedu i czujnik ciśnienia wyskakiwał mi w gogle ten czujnik ciśnienia doładowania bosch a nie ciśnienia spalin przed turbiną. Nie chodzi już o to że zadarmo sobię naprawię bo już...
Ja Ci polecam A3 1.8T. za 20 tysi kupisz już bobry egzemplarz z 2003r. Jak bedziesz pilnował olejów i chłodził turbo to go nie zajeździsz. A auto jedzie jak szalone. Zawieszenie masz tanie w naprawie, no ale sportowe i troszkę sztywne. Polecam fajnie się jeździ, nie był awaryjny(tylko pierdoły typu czujnik abs, włacznik wentylatora itp zazwyczaj po...
Witam. Mam problem z płomieniówką w w/w aucie. Rocznik 94 2.5 turbo diesel 17 osobowy bus. Problem polega na tym że sterownik załącza świecę tylko na 0.5 sek.Czy ktoś się orientuje czy jest tam jakiś pomiar temp. I czy powinna ona grzać już przy ok. 0 stopni. Obejrzałem silnik i przewody od ogrzewania z każdej strony ale nigdzie nie widzę żadnego czujnika....
Hej, Mogę prosić o rozkodowanie VINu: VF38D9HR8BL060186 Przede wszystkim zależy mi na wersji wyposażenia Pozdrawiam Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12651 CJ 1 0034 Data Początku Gwarancji15.07.2011 Numer seryjny silnika10 JBEG 3019777 NRE(homologacja)e2*2007/46*0080*00 P4A9666506499 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY...
EDC (Electronic Diesel Control) to nie czujnik tylko sterownik silnika. ECT (Engine Coolant Temperature) to czujnik temperatury. Się powymądrzałem, no... :D
Zajrzyj w kolektor, może turbo już puszcza, ciepły olej jest rzadszy, łatwiej się sączy i łatwiej jest zasysany z ciepłego kolektora do silnika a w czasie jazdy już te minimalne ilości oleju zmian nie powodują. Jak odpalasz na zimnym silniku to w kolektorze jest zimno i gęstszy olej nie jest zasysany tak szybko. Jak napisałem wyżej. "Na zimnym silniku...
Witam, mam problem z astrą 1.7 turbo diesel z 1998r silnik opla z elektroniczną pompą wtryskową. Na zimno odpala raczej ok, ale kiedy sie nagrzeje trzeba długo krecic żeby odpaliła tak jak jak by sie zapowietrzała, ale na zimno jest ok. Komputer diagnostyczny pokazuje bląd numer 1335 Injection pump - no RPM signal from ECU. Kontrolka silnika zapala...
Nie mniej po w/w metodzie wyrzygał odrobinę "czerwonawego" płynu - pachnie jak płyn chłodniczy z domieszką rdzy Skąd on to wyrzygał? Z wydechu? Zbiornikiem wyrównawczym? na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia widać bombelki powietrza - skąd może brać lewe powietrze? Oring na filtrze? Robiłem odpowietrzanie, ale bez problemu po jednym pompięciu gruszką...
witam. Chciałem uzyskac odpowiedź na pytanie zawarte w temacie. Spotkalem sie z dwoma przeciwnymi teoriami. jedni mówia ze to jedyny sposob na blokade silnika diesla inni mówia ze zapowietrze silnik. Chciałbym usyzkac odpowiedź czy bawić sie w montaz czy nie, bo odpowietrzenie silnika to już skomplikowana sprawa. Jesli sie bawić to gdzie najlepiej zamontować...
Witam Jak w temacie, projekt ma dotyczyć cyfrowego wskaźnika ciśnienia doładowania. Z racji tego iż moje auto to Diesel, które poddane jest "delikatnym" modyfikacją, chciałbym mieć możliwość podglądu rzeczywistego ciśnienia doładowania. Pewnie nie jeden z was pomyśli: "Czemu nie kupisz zwykłego zegara" http://obrazki.elektroda.pl/1956515100_1...
Witam.Mam problem z Fordem Mondeo MKIII 2,0 TDCI 2002 r,130KM.Niedawno w moim aucie wystąpił problem z mrugająca kontrolką -sprężynką.Auto nie miało problemów z zapłonem,nie dymiło nadmiernie,natomiast silnik na wolnych obrotach chodził nierównomiernie,a w czasie ruszania rzęził jak "stary diesel" . Podczas ruszania z opóźnieniem reagował na pedał gazu,szarpał.Pojechałam...
Tak sam z siebie. Np. jak jest słaby akumulator. Mam E60 z 3.0d 218km 2004r. i nie raz mi tak wywalało. A tak po za tematem to E60 z M57N to totalna porażka 2xTurbo wymienione 3700zł, wtryski 6x1430zł cały układ podciśnienia i jeszcze nie jeździ tak jak powinna Sorki za OT. Ale problem z BMW w dieslu polega na tym, że w naszym kraju są tacy a nie inni...
Cześć, poniżej rozkodowany VIN : Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12497 89 1 0217 Data Początku Gwarancji01.03.2011 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*29 P4A9665526199 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA NISKA SILNIKDIESEL...
Witam, powiedzcie mi, panowie, W211 OM642 V6 diesel 190 KM. Zaślepiłem klapy wirowe (urwała się dźwigienka od nich), nie zdążyłem jeszcze wyprogramować tego ze sterownika. Czy może mieć to cały czas jakiś negatywny wpływ, że silniczek nadal pracuje, ale klapy są zaślepione? Czy nie muszę go wyprogramowywać? Dodano po 10 A do tego będę walczył ze sterownikiem...
"wymieniłem wiele rzeczy w tym kolektor ssący gdyż urwała się jedna łopatka otwierająca dolot" - takie dobre diesle a lopatki sie urywaja :lol: ale pociesze cie w bmw jest to samo demontuja kolektory i usuwaja te blaszki ktore sluza do gaszenia silnika ale nie wazne. Ten cooler tez moze sie przyczynic do tego ale ja strzelam w zawor sterujacy doladowanie...
turbo diesel turbo diesel kopci mazda turbo diesel
tuning kolumn wymiana tablicy elektrycznej samoczynne uzbrojenie alarmu
windows vista 17mb140 panasonic
MiFi nie łączy się z radiem NewCar BT - brak internetu Lokalizacja czujnika IAT w Audi A3 8L BFQ 1.6