Czy można załorzyć taką turbine do zwykłego turbo dizla?
No bo bez przesady, kto widział bezpośredni wtrysk w Golfie III z 94 roku, a takowe autko ma znajomy ;) Kolega wogole niema racji . Elektrit idealnie to wytlumaczyl na przykladzie SDI . To ze pojazd jest na bezposrednim wtrysku paliwa , nie oznacza ze to common rail ! A wiekszosc ludzi to wszytsko myli . Pierwsze auta z silnikami diesla wyposazone...
Witam Udało się rozwiązać problem? Mam podobny objaw w dieslu
ja mam u siebie w seacie td zamontowany pomiedzy filtrem a pompą , tam działa najskuteczniej , bo jak miałem ładnie schowany przy baku to trzeba bylo spory kawałek przejechać nim skończyło sie paliwo
Na ale to jest typowa wada benzyny. Moc n papierze jest ale przy 5000-6000 rpm. Tam gdzie się notmalnie jeździ czyli 2000-3000 jest jej 1/3 lub nawet mniej. W turbo dieslu natomast robotę robi turbo. I taki np 1.6 biturbo od opla potrafi mieć 340 Nm już przy 1800 RPM i trzyma ten moment do 3000. Co daję 3/4 mocy maksymalnej (przy 3000 to jest 90%)....
tak patrzę co nie którzy piszą o bezzasadności montowania intercoolera bo on nie daje mocy, i momentami chce mi sie śmiać, a momentami płakać, że ludzie którzy nie mają wiedzy, wypowiadają opinie w takim kontekście jakby mieli wiedzę conajmniej na pozioie inżynierskim. i nie chodzi tu o to żebym kogoś wyśmiewał, intercooler sam w sobie nie daje mocy...
Przyzwyczaiłeś się do diesla? Bo użytkowałeś "Golfa 4" i prostego klekoczącego TDI? Współczesny diesel z masą czujników, EGR-ów, DPF-ów to nie to samo, non stop komptuerek i błędy i wymiana a to czujnik taki a to inny itd. 7 letni Touran w dieslu będzie miał pod 200 tys nalatane czyli na dzień dobry klasyka diesla, sprzęgła, dwumasy, turbo itd reszta...
Najważniejsza sprawa to cięgna gazu i ustawienie linek. Podciśnienie sprawdzasz przy skrzyni. Tak samo jak kick-down. Sterowanie zaworem zobacz.
Pompe ustawiasz jak na obrazku a koło zamachowe na znaki i masz ustawienie wstępne dokładnie mozesz wyregulować czujnikiem zegarowym albo sprawdzić przez nastawy podstawowe
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
Po co nowy regulator ? Założyć nowe szczotki, zamontować alternator powinien dawać 14V. Jakie radio posiadasz ? Czy jest podpięte tak że gra bez kluczyka ? Jeżeli tak to 100mA może pobierać. Moim zdaniem to tylko nowe szczotki i wszystko ma śmigać. I odłącz radio i sprawdź czy te 100mA dalej pobiera jeżeli nie to radio na stół.
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Downsizing silników i twój przykład 10l/100km jest mylnym wrażeniem. Silniki malały bo tak się opłacało bardziej producentom. Poczyta kolega ile taka Fabia 1.0 bez turbo spala przy prędkościach rzędu 120km/h. Czy się opłacało ? No ja nie wiem. Te silniki są dosyć awaryjne i często potem lądowały na gwarancjach bo coś się rozlatywało przy przebiegu...
Jedynie ktoś z kompem na miejscu przy aucie, sprawdzić trzeba parametry na żywo, ciśnienie paliwa, ciśnienie w układzie dolotowym itp.
A ja tak nie uważam, samochód jedzie polem pod wykresem, co z tego że w dieslu masz "trista niuta w piku"? jak to za chwilę siada? Jak często masz na blacie 2 tys obrotów? A ile masz wtedy koni? 50..60? A jak diesel przyspiesza z 4 tys? No właśnie, są sytuacje gdzie nie ma tego dołu tylko jedziesz środkiem i górą. Osiągi diesli nie pozostawiają złudzeń,...
To poważny problem odkręcić kleme i trzy śruby jedź do elektryka
Moze ktos mi pomoże.Przełozony został silnik w W124 do Benzynowego 3.0 przerzuciłem 3.0 TD.Skrzynia została z benzyniaka 5biegów a most przełozyłem z Diesla ale ten 30TD był w Automacie.I teraz jest problem bo sa za długie biegi,Mietek Słaby jak już się bujnie to leci,ale np na 3im biegu 3000obr/min a na liczniku prawie 120km/h a na 5-tym biegu przy...
W moim pytaniu troche sugerowałem się info od kolegi gazownika, który opowiadał mi, że w przypadku lpg w sterowniku odpowiednim programem można zrobić właściwie wszystko, a szczególnie właśnie czasy wtrysków są kluczowe. Posiadając odpowiednią wiedzę oczywiście. Myślałem więc ,że benzynka też łatwa i przyjemna pod tym względem jest. Tym bardziej, że...
Pełna zgoda :) tylko że w zasadzie to mnie stać na to auto. Jednak nie lubię nadmiernie dokładać do auta. Pamiętam czasy, jak kolega kupił Zafirę w dieslu i cały czas dokładał kasę. A to wycinka DPF, a to klima się psuła, a to elektryka szwankowała i tak bez końca dokładał tysiące złotych. Ja w tym czasie (i do dziś w zasadzie) jeździłem Corollą Verso...
A widział jeden z drugim, kiedy w takim czy podobnym dieslu suchy dolot bez oleju? Nie widział, bo takich nie ma, zawsze coś puszcza i to nawet nowa pokrywa. Też mu wymienili EGR na nowy i powiedzieli że ten typ tak ma. Ale robota przyjemna bo przy okazji wymyli mu chłopaki silnik na błysk. Jak zassał olej z intercoolera to właściciel po wyjęciu kluczyka...
To chyba to ale jakby coś to mam te materiały do piątku do południa
moją pw przyjęło,więc takiej jeszcze nie ma,jeżeli jest to dostajesz link przy próbie przesłania,a skoro jest do 2005 to podaj link,bo coś nie chce mi sie wierzyć.
Jak wyglądały korekcje dawki poszczególnych wtrysków?
W aucie jak w temacie przy obrotach silnika do 2000obr/min obrotomierz zachowuje się poprawnie. Powyżej tych obrotów wskazówka spada do zera. Mam więc pytanie jak w tym dieslu odbywa się pomiar obrotów silnika i w którym miejscu znajduje się to urządzenie, ewentualnie co może być przyczyną. Dziękuję za wszelkie sugestie.
sam posiadam peugota 306 xr 1.4 sedan i jestem bardzo zadowolony:D mam silniczek 1.4 benzynka i powiem ze 175 poleci i dosc niezle ciagnie a co dopierko o dieslu turbodoladowanym:D bedzie spoko
Tylko warto porównywać te same silniki a nie turbo do wolnossaka. porównaj jakieś 1,4/1,6 mpi do diesla SDI a potem np. 2,0 TDI 150 do 1,4 TSI 150 taki Golf V GTI ma "tylko" 280 Nm i 200 koni, a pojedzie lepiej niż najnowsza Skoda Octavia RS w dieslu która ma 400 Nm Niutona w dieslu (turbo) jest sporo, ale jest w wąskim zakresie, a w turbo benzynie...
jeżeli to zwykły diesel,a nie cdi to nie masz wielkiego wyboru,jako podstawowe fioletowy rozrusznik i różowo-czerwony plus po stacyjce jakims dodatkowym wyłącznikiem lub drugim przekaźnikiem,wiązka idzie od stacyjki w lewo pod deską rozdzielcza,,to drugie odcięcie utrudni dość poważnie odpalenie na pych,bo nie ma wtedy podgrzewania no i też nie działają...
w zwykłym turbo dieslu odciął bym gdzieś głęboko czarny +po stacyjce i po problemie.
Subaru za sprzęgła w dieslu które podobno potrafią paść po 7 tys. km. (tak stoi na ich forum. To jest prawda w 100% nawet na TVN Turbo było o ich masakrycznej awaryjności, a producent powiedział że zamiast gwarancji będzie uczył ludzi jeździć tymi samochodami hehe.
Robisz od dołu , jak widać mało miejsca. Ale cóż dizle tak mają. Dodano po 1 Tylko jak wyciągniesz to zobacz czy masz wtyczkę 2 czy 4 pinową.
to po prostu pieniadze wyrzucone w błoto
tak o turbo dieslu 2,5
Witam, takie pytanie czy można w sposób bezinwacyjny poprawić jakość/skuteczność hamowania - Skoda Octavia I silnik 1,8 turbo Mam to auto, poprzednik coś wspominał o podniesieniu lekko mocy na 185 koni (nie byłem na hamowni), to jest miłośnik skód, teraz ma Octavię 3 RS, ogólnie autko leci dobrze ale właśnie to hamowanie jest takie na styk tzn no na...
Masz jeszcze czas do zakupu i juz widze ze twoją decyzją sie zmieni. Na początku napisałaś o daczi, mój znajomy kupił nowe vivaro jak wyszło z silnikiem 2.0 dci rocznik chyba 2011 później zakupił znowu vivaro w nowej budzie ( froncie) z silnikiem 1.6 diesla. Oby dwoma autami kilkukrotnie był był Hiszpanii tam ma rodzinę i wiadomo nocowanie za darmo...
Napinacz paska (na rysunkach z linka oznaczony "TENS") ma kwadratowy otwór - wkładasz tam przedłużkę nasadki i obracasz w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara) - w ten sposób luzujesz pasek. Nowy zakładasz wg rysunku na wszystkie koła (łącznie z napinaczem) posuwając się od dołu, a kończąc na kole prowadzącym na górze. Teraz znowu zwalniasz napinacz...
Jeden bamber kiedyś wymyślił twierdzenie o dieslu teraz każdy powtarza. Też tak myślałem - dopóki sam nie kupiłem diesla. Co prawda nowego, więc jednak bardziej skomplikowanego niż ten w ww. corsie, ale diesla. Na rok robię ok. 20tys km, więc niewiele. I to nie chodzi o to, że diesel jest do luftu, ale nie został stworzony po to by jeździć po 3km....
W A8 D3 ponizej 6 sekund do setki na pewno robi robotę, ale jest poza moim budżetem. 6 sek to on ma katalogowo wg producenta, ale dziś te auta mają po 20 lat, przebiegi 500 tys więc może i mieć 7 sek. Poza tym szukasz auta do dragów ze świateł czy ćwiartkę? To 0-100 nie ma takiego znaczenia, czasami zwinne, auto, które dobrze się prowadzi lub ciekawie...
w turbo dieslu to raczej nie ma kabli wysokiego napięcia i swiec zapłonowych.
Nie każdy jest przestawicielem handlowym i żyje w aucie, w moim otoczeniu jest kilka osób które Jeżdżą dieslami i robią max 5 tys km w roku - jak dobrze pójdzie. (zadne auto nie ma problemu z dpf czy turbo nie dogrzaniem czy czym tam jeszcze) Z drogiej strony jest kobieta kupiła benzyne na miasto od kilku miesięcy auto stoi w miejscu pod chmurką niszczeje...
Najlepiej wejdź na stronę Castrola i zobacz w wyszukiwarce jaki oni olej polecają konkretnie do Twojego autka biorąc pod uwagę konkretny model auta i silnika. Tu masz stronę. http://www.castrol.com/castrol/castrolho...
Szanowny kolego driVer010 niebieskie spaliny w każdym aucie oznaczają spalanie za dużo oleju a czarne w dieslu nie dopalanie paliwa każdy mechanik o tym wie i bez VAG'u się obejdzie :-) natomiast jeśli były by spaliny białe to oznacza że dostaje się woda z układu chłodzenia to podstawowa diagnostyka lecz do tego dochodzi jeszcze zapach spalin ale to...
....co prawda jest on tylko do diesli z turbo ... Tam jest napisane wyraźnie: Any Turbo or Naturally Aspirated Diesel Czyli do wolnossących też, ale najbliższy sprzedawca jest chyba w Kanadzie.
Mnie się udało wyrwać w dobrym stanie VW golf2 z 91r w turbo dieslu z intercoolerem ;1,6l 80KM za niecałe 3000zeta nie licząc kosztów przerejestrowania i ubezpieczenia.
Witam. Mam takie zapytanie o peugeota 306 w turbo dieslu. Od nie tak dawnego czasu zauważyłem że po dodaniu gazu płynnym czy gwałtownym strasznie przydymia na czarno. Pierwsze co to wtryski wykręciłem i dałem do sprawdzenia do dwóch mechaników (pompiarzy) pod rząd. Obaj stwierdzili że końcówki są dobre i nie ma co w nich szukać. Więc teraz mam dylemat...
Gdzie szukać czujnika temperatury do modułu sterującego tą świecą oraz samego modułu, gdzie on jest, bo auto jak zrobiło się mroźno nie chce zapalać, znalazłem na forum rozpiskę kabelków ale średnio się ona pokrywa. Auto w turbo dieslu 96 rok. Brak napięcia na świecy, kontrolka na desce zapala się na 3 sek - ale świeca i tak nie grzeje.
w turbo dieslu zwykłym jest taka sruba do regulacji dawki paliwa luzuje się kluczem 13 a reguluje bodajrze 7mm myślę że masz ustawionego na większego kopa zmniejszenie dawki obniży moc i spalanie
Pozwolę sobie o swoją opinie. Kiedyś jeździłem samochodem z silnikiem Diesla i jakoś nie zauważyłem żeby taki silnik słabo hamował. A jeździłem wtedy dużo w górskim terenie typu Karpacz, przełęcz Rędzińska, przełęcz Kowarska. A był to zwykły prosty silnik. Bez turbiny, bez żadnych klap itp. Zwykły prosty Escort 1.9D . Po drugie nieraz w swoim życiu...
widze ze mi chyba jakos nikt nie moze pomoc. a moze ktos zna zasade dzialania turbo diesla sterowanego komputerem.? bo w w sumie w zwyklym dieslu do pompy wtryskowej idzie jeden plus zalonczajacy elektromagnes. w tym idzie tez jeden przewod ale tu chyba to jest inaczej sterowane. czy ktos mi to moze wytlumaczyc ?:>
Mam też Paska ale z 92 roku w turbo dieslu i założyłęm licznika od Paska 94 powiem wam że oprócz obrotomierz to działa ale właśnie chodziło by mi o to żeby uruchomić ten obrotomierz a jeszcze jedno zwróćie uwagę jak montujecie inny licznik tzn np.od młodszego to czy dokładnie pokazuje wskaźnik paliwa bo mi lekko oszukuje.
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
zapłon dieslu sonda dieslu wtryskiwacze dieslu
tracer highlander silent naprawa zasilacz drukarka skasowana partycja
samsung ue50au8002k sterownik hulajnoga elektryczna
Pompa CO Grundfos, Wilo – różne ciśnienie na biegach, wysokie ciśnienie 4,2 bar, brak przelewu Parkside wiertarka udarowa akumulatorowa – pęknięta sprężyna, naprawa, dobór części