Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane...
Zacina się zmienna geometria raczej wiesz jak to naprawić
Trzeba sprawdzić geometrię turbo i stan przewodów podciśnieniowych
Turbo bez geometri n75 jutro wymienię i zobaczymy a weżyki sprawdzone Dodano po 1 Ale wydaje mi się ze on by się rozbujał tylko go coś jakby blokuje
Cześć. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam identyczny problem w Peugeot 1.6 HDI 2013r. ~170 000km Na razie jestem na etapie diagnostyki. Zauważyłem, że na zimnym silniku, ciśnienie doładowania nie osiąga wartości zadanej. Podczas jazdy, wartość doładowania pokrywa się z zadaną. Natomiast (na ciepłym), podczas hamowania silnikiem i później po zatrzymaniu,...
bączek od zmiennej geometri...sprawdz czy podciąga, może się przycinać
Nie steruje zaworem podciśnienia turbiny (turbo bez zmiennej geometri) Zapodasz zdjęcie tej turbiny?? Jakim testerem traktujesz auto?
Cześć wszystkim! Jakie poleciacie większe turbo do a6 c4 2.5tdi 140km na stałej geometri bo aktualnie posiadam k14 i jest kicha. Z góry dziękuję za podpowiedzi
Na początek zrób diagnostykę. Turbo jest bez zmiennej geometri, ma tylko zawór regulujący ciśnienie i chodzi on w miarę ciężko. A jak ze zużyciem oleju i mocą?
Miałem tez przypadek, ze turbina juz byla na wykonczeniu i taki sam objaw był. Jezeli turbo jest na zmiennej geometri to wystarczy rozebrac i wyczyscic skrzydelka od zmiennej geometrii, jezeli jest zwykła to niestety koniec turba.. a raczej tej klapki co reguluje cisnienie.
Witam panowie Zaczne od małej histori. Kupiłem seta toledo 1.9 tdi 90 KM rok 2000, byl to tak zwany "skladak" gdyz karoseria byla z angli i silnik benzyna, a u nas chlopaki wsadzili do niej instalacje i silnik 1.9 tdi i z moich obserwacji wynika ze popelnili błąd ponieważ w moin przypadku komputer silnika pokazuje oznaczenie agr turbo bez zmiennej geometri...
Smarować możesz, twój wybór, łatwiej się będzie zapiekać. A resztę jak wyżej sztanga tam jest trwała za to geometria się tnie. Albo jeszcze coś innego bo ty na forum czytałeś jakimś, gdzieś tam że to na pewno Turbo tylko nic nie zdiagnozowałaś. A Forda można fejssem za 5 zł zrobić i programem forscan.
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Witam Renault Trafic 1.9 dCi 75kw 2001r .Świece nurnikowe(podgrzewacz płynu ) grzeją cały czas po przekręceniu kluczyka bez przerwy grzeje się bezpiecznik i często przepala nawet gdy silnik osiągnie temp pracy grzałki dalej mają napięcie .Pytanie Co odpowiada za uruchomienie i wyłączenie tych grzałek ??? ,czujnik temp jest ok .Drugie pytanie na temat...
Peugeot partner 1,6 HDi 2014r. Błędy z turbo, dziwna regulacja. Ogólnie peugeot po uszczelnieniu ach i wymianie turbo na regenerowane. Ale przed regeneracja też nie chciał jeździć normalnie. Więc tak. Błąd łapie z czujnika na gruszce Bład pomiar pozycji turbo P2565 turbo o stałej geometria, zwarcie do plusa, przerwa w obwodzie. Efekt pracy jest dziwny....
Temat rozwiązany została wymieniona pompa cr, listwa wtryskowa bo powinna byż troszkę inna, klapki zrobione, turbo wyregolowane na geometri bo ktos tam lapki tez wepchał i pokrecil nie w ta strone, a na koncu dla pewności, żeby sie nic nie działo w przyszłości zrobiony egr tak żeby nie bylo z nim problemow czyli wiadomo jak :). Dzieki wszystkim za zainteresowaniem...
Problem rozwiązany, winne ustawienie zderzaka geometrii.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba twierdzisz że AHH AFN nie ma geometrii.Jest to 90 i110 KM i turbo to samo ale geometri nie było w 1Z i AHU i tam był n75 metalowy bo sterowany cisnieniem.Jeśli po rozruch ciągnie gruszka to wiadomo-geometria.
Witam. Mam problem i nie mogę się z nim uporać od dłuższego czasu. Już nawet kabel kupiłem żeby nie wydawać na czujniki. Problem jest tego typu: jadąc na 3 biegu gaz w podłegę i przy 3500 obr/min odcina turbo. Jak wyłącze i włącze działa normanie dopóki nie depne. Wymieniłem N75 i czujnik ciśnienia doładowania. Dzisiaj rozruszałem cięgno od turbiny...
txt na tym procesorze.choc program proca sie rozni mozna sp u bowac,zgrac swoja podlozyc moja pamiec +regulacja w trybie geometri ztym procesorom tvn , turbo .wiaze sie to z wygaszaniem linii
Witam serdecznie mam takie 2 pytania do Szanownych kolegów, Posiadam Audi A3 1.9TDI AHF 110KM Przeładowuje mi Turbo i oczywiście po przeczytaniu dużo informacji na Forum Elektroda na 99,8% zapieczone są kierownice geometrii. Logi też to pokazały z Vaga. Wsadziłem Rękę i próbowałem ruszyć sztanga od kierownic i ani drgnie( Dodam że na zgaszonym silniku)...
jesli kontrole zrobiłeś solidnie i masz pojecie co sprawdziłeś to przyczyną może być zerwanie kierownicy zmiennej geometri
(at)koleskit geometria padła rozsypały się zabezpieczenia.. Zamowiona nowa czekam aż dowiozą i sprawdzonko 😁 i przy okazji okazało się że elektrozawór od gruchy padł
W tej Astrze to sobie można choć poregulować nastawnik. W mojej turbinie nie ma żadnej regulacji. Zauważyłem mały luz osiowy ośki zmiennej geometrii.Czy taki luz może mieć wpływ na niepoprawne za niskie napięcie na wolnych obrotach? Bo jeżeli tak, to możliwe, że wymiana turbiny by pomogła. Wsadziłem w to już kupę kasy, i ładowanie następnej w druga...
Pierwsze autor nie podał kodu silnika bo mało 90 km 1.9 miało turbo ze zmienną geometrią.
Witam wszystkich. A więc tak jak w temacie,awaria to urwany przewód od zmiany geometri w turbo. Problem jest o tyle ciężki,że auto jest za granicą a Ja próbuje pomóc znajomemu na odległość. W czym tkwi problem: ów znajomy nie może znaleść gdzie ten wężyk ma być podłączony (turbo-?) zapewne do zaworu sterującego geometrią,ale kolega nie zabardzo kuma...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
Witam sprawdzenie ciśnienia doladowania nic nie da bo pewnie go nie bedzie, jak masz uszkodzoną przeplywkę to nie zmienia geometri turbiny i nie dmucha , możesz sprawdzić też podciśnienia przy sterowaniu turbo. Pozdrawiam, stawiam na przeplywkę!
Nie no przelot przez intercoler kawałków większych jak 2mm2 raczej nie możliwy. Ale i takie zrobią robotę z zaworami (gniazdami) i porysowaniem tulei. Olej w cylindrach pognie korbowody, to fakt. Pytanie, czy nie jechał czasem bez oleju, zanim go dolał, bo jeśli tak, to masz owalne, przytarte i przegrzane tuleje. Przyjrzyj się odmie, czy nie ma przedmuchów....
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
Witam, Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę. Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją. Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett...
Uklad wyglada na calkiem szczelny a dwa nie ma tam zmiennej geometri turbinybjest zawor WG i on steruje iloscia spalin trafiajacych na wirnik turboaprezarki
A sprawdzałeś czy przypadkiem nie jest przytarta kierownica zmiennej geometrii ? I jeszcze jedno - potrafisz to skalibrować po zmontowaniu ?
Witam, Mam pytanie dotyczące turbiny. Na stronie http://nubira.autokacik.pl/lektury/turbi... jest opis turbiny, z której korzystał autor tego wątku (wygląda na ten sam typ). Zastanawiam się w jaki sposób rozwiązał kwestię zmiany geometrii łopatek w prowadnicy gazów (przy większym ciśnieniu trajektoria zmienia się z prostopadłej...
Czy problemy z geometrią nie są bezpośrednią związane właśnie z ruchem geometrii, czyli sztangą? Czy jest możliwe, że sztanga przesuwa się o ok 2cm, a problem z turbiną może leżeć po stronie geometrii? Bo mam taki przypadek i myślę, że skoro sztanga pracuje w pełnym zakresie, to z geometrią jest wszystko w porządku. Jeżeli tak nie jest, to proszę o...
W takim razie turbo do wymiany.. Reasumując.. Jakiś czas temu sam czyściłem zmienną geometrię turbosprężarki ponieważ samochód łapał przysłowiowy notlauf. Okazało się że do wymiany była również gruszka. Po czyszczeniu całego nagaru łącznie z całym dolotem, Ickiem, EGRem i wszystkimi rurami i poskładaniu do 300km było ok. Turbina zaczęła działać w pełnym...
witam, jest to turbina ze zmienna geometrią i w zależności o ciśnienia doładowania i ropożerności hehe silnika w danym momencie przestawia ją ten siłownik jak ruszysz ta dzwignia musisz usłyszeć dmuch lub poczuć go, do czyszczenia Wdek jest taki sobie (potrafi sie przypiec) ja stosuje One shot preparat rewelacyjny (jak i cena) ale skuteczność gwarantowana...
Twoja turbina to nie VNT, nie masz tam kierownic... masz tylko zawór obejścia, który jest sterowany ciśnieniem turbiny. Pisałeś o kierownicach i chyba wszyscy się tym zasugerowali, nie sprawdzając jaką tam masz turbinę. Przy turbinie o stałej geometrii ciśnienie do gruszki jest podłączone bezpośrednio z wylotu turbiny (nie ma zaworu modulującego*)....
Witam Ciekawy temat został poruszony na tym forum :) A to dlatego, że akurat jeżdżę bez intercooler'a. Mam Mondziaka TDCI 130KM, z turbo ze zmienną geometrią, systemem CR, intercoolerem itd. Jakiś czas temu "trafiłem", jadąc przez las, zająca. Pociekła mi chłodnica silnika, którą dałem do naprawy. Pozostał jednak dziwny objaw - poszarpywanie przy jeździe...
Mylisz pojęcia. N75 Jest zawsze od sterowania ciśnieniem doładowania turbospreżarki. Masz turbo bez zmiennej geometri więc masz zawór który steruje "ciśnieniem turbiny". Taki u Ciebie jest właściwy. https://www.google.pl/search?q=N75&newwi...
Dobrze by było też znac dokładnie kod silnika jaki masz i to napewno pomoże. Przecież kolega podał, że ma silnik AUY, sprężarka ze zmienną geometrią czyli VNT, Garrett GT1749V o numerze 038 253 019 N, do wydechu montowana na szpilki, praktycznie w jej miejsce możesz zastosować zamiennie turbinki z silników o mocy 115 i 110 KM również z samochodów Golf,...
Czyli jest opcja ze ona jest podłączona ale nie ma tej zmiennej geometrii tylko ma stałą? i dmucha jak zwykła?
Jesteś trochę leniwy, nie skorzystałeś z przywileju jakim jest na forum wyszukiwarka, wystarczy wpisać słowo kluczowe "notfaul" masz wtedy całe kompedium wiedzy na ten temat. Na piechotę nic nie zdiagnozujesz, wałkowane wiele razy próba dynamiczna, logi w czasie jazdy, podgląd w bloki pomiarowe, daje jednoznaczną odpowiedz. Przykładowe uszkodzenia-...
Witam, zaczynając od początku, odcinało mi turbo na 4 biegu przy 100 kmh (nie zawsze), i na 6 na początku w okolicy 140kmh , potem schodzilo coraz nizej. Az na 6 biegu i do 100kmh max - turbo ciagnelo dobrze pozniej odcinalo. Gaszenie i odpalenienie samochodu nie zawsze pomagało. Wymieniłem n75 i problem był nadal. W ostatnich dniach jechalem w trase...
no teraz zaprzecze temu co napisałem z tym rozbieraniem głowicy bo to zależy też od przebiegu.Jak auto ma 500 tys to nie oszukujmy się że nei ma nagaru. (poza tym z tego co wiem to nie chcą udzielać gwarancji) mogę się mylić. kuzyn miał golfa 1.9 tdi asv ze zmienna geometria i cuda to auto przechodzilo tzn auto normalnie chodziło jak chciał wyprzedzac...
Wszyscy którzy oglądali uszkodzone turbiny wypowiadali się na temat zbyt wysokiej temperatury spalin (spowodowanej uszkodzonymi wtryskiwaczami), ponoć ona powoduje uszkodzenie turbiny i zmiennej geometrii. ?!?!?
Nie wysterujesz innej konstrukcji sprężarki bez dodatkowego sterownika np smt5, det3 ale to bezsens finansowy w tym aucie
Zastanawia mnie jaka spręzarka jest w tej chwili założona. Powinna byc spręzarka o stałej geometri z zaworem westgate sterowanym bezpośrednio przez nadcisnienie turbo. W 1.9 122km była na pewno turbina z zmienna geometrią sterowana przez elektrozawór turbo . Nie wiem jaka jest szansa podłączenia wydechu w traficu do takiej sprężarki ( czy to jest mechanicznie...
serwo, geometria turbiny, zawór nadmiarowy
Jeżeli twoja turbina nie ma zmiennej geometri to połacz wężyki na krótko tzn-ciśnienie turbiny z gruszką przy turbo i jazda próbna.
Może być również korba podgięta. Jak turbo za dużo pompuje wtedy sterownik jak najbardziej może obcinać żeby nie doszło do uszkodzenia. Do sprawdzenia najpierw sterowanie zmiennej geometri, oraz sama turbina.
Przed wymianą też rewelacji nie było ,a nie było widać że przepływ za niski bo ciśnienie było ponad normę i przepływ dociągał do wartości.
A podciśnienie przy zaworkach jest?
Możesz spróbować nieco rozruszać sztangę ręką możesz przegonić auto na 3 biegu ponad 3 tysiące wtedy się rozgrzeje i możliwe że nagar nieco pusci. Jak mówiłem wyżej, możesz sobie wstrzyknąć ale nikłe szanse do zmiennej geometri to nie dotrze za bardzo i w niedalekiej przyszłości nie ominie Cię wyciąganie turbo.
Witam, Mam problem z moja Audi a3 1.9tdi 110km 97r. silnik Ahf, turbo garetta o zmiennej geometri . Zaczęło sie od rozwalonej miski, olej wyleciał i wracałem do domu 6KM na oleju 5w40 ( tylko taki posiadałem, normalnie zalany castrol Edge 10W40). z Tydzień po tym samochód zaczął tracić moc i wolniej się rozpędzać , stopniowo przez 3 dni tracił moc....
Turbina do regeneracji a nie jakieś zaworki srorki po prostu zacina się kierownica sterująca łopatkami zmiennej wydajności turbiny i stąd te skaczące wskazania ciśnienia doładowania . To nic nie da że wyjmiesz turbinę i ją rozkręcisz potem wypolerujesz a i tak za jakiś czas znowu to samo .Łopatki zmiennej geometri są przytarte i będą się blokować. Daj...
witam, jaki kod silnika,zrób co napisał ptaszek, kopci na czarno? za mało podałeś objawów, mozliwe że pompa niskiego cisnienia się kończy, sprawdż jeszcze , nie mając kodu silnika to zgaduje czy elektrozawór zmiany geometri łopatek turbiny działa, jak masz ze zmienna geometrią, zrób co ptaszek napisał czyli diagnostykę bo reszta to wróżenie, pozdrawiam
Witam.Czyli zmienna geometrię chcesz zamienić na zwykłe turbo.Oczywiście że trzeba przerobić wsad bo zawór spustowy to nie to samo co zmienna geometria.
Witajcie. Wiem, że postów na forum za dużo nie mam ale spowodowane jest to faktem, iż zawsze staram się znaleźć odpowiedź u wujka google lecz tym razem się poddałem. Standardowy problem w seacie toledo 1.9 110 AHF - notlauf. Turbo zostało zwalone, geometria wyczyszczona z dużą starannością. N75 sprawny, działający. Wymienione przewody podciśnienia,...
Zdejmij podciśnienie z turbo, przejedź się i obadaj, czy ciśnienie doładowania się zmniejszyło. Jeśli tak, to znaczy że być może wystraczy jedynie wyczyścić geometrię. Jeśli nie, to zapewne geometria całkiem stoi. Auto ma DPF? jeśli ma, czasami na zabrudzoną geometrię pomaga wymuszone dopalanie DPF, wtedy spaliny mają wysoką temperaturę i sadza z turbiny...
sprawdz podczas jazdy cisnienie doladowania max jakies 2.2 do 2.4 bar Dodano po 45 i czy przewody podcisnieniowe nie pozamieniane z zaworka egr do zaworka turba Dodano po 12 to jak przeladowywuje to sprawa geometri lozyska turbiny tam sie zaciera trzeba wyjac turbo i sprobowac to oczyscic czasami sie da czasami nie zlec to mechanikowi Dodano po 55 tylko...
Witam posiadam forda mondeo mk4 2.0tdci 140km 2008R od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem wczasie jazdy włącza się tryb awaryjny odcina turbine spada moc silnika i kręci się maksymalnie do 2000 obr. Byłem podjechany pod komputer,komputer pokazał błąd sensora zmiennej geometri turbosprężarki więc wymieniłem ten sensor który odpowiada za geometrię...
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
Jak turbo było zacięte na max. doładowaniu, to takie są wady naprawy (przedtem leciało na większym doładowaniu, niż powinno mieć). Dwa chińskie wirniki nie są tak sprawne jak oryginały. W logach wszystko ok; jedynie można by się doczepić do zafalowania w doładowaniu, ale to norma w regenerowanej turbo (luz na regulacji zmiennej geometrii).
Po kilku latach, paru eksperymentach, kilku rozerwanych turbinach sam sobie odpowiem. Taki układ jak najbardziej będzie działał ale... Kręcenie turbo bez potrzeby do max ciśnienia wymaga dużo energii. W praktyce to pochłonie od jednego litra do dwóch paliwa na 100. Żywotność turbo mocno się skróci. Pojawią się problemy z przegrzewaniem powietrza, ogólnie...
Kopci na bialo bo wypala się olej który zalega po poprzedniej awarii turbiny, musiał bys dac mu trochę ' po garach ' gdzieś na autostradzie i z czasem powinno się uspokoić. Tylko puki co to nie możesz bo będzie ci wskakiwał w program zerowy z powodu tego przeładowania. Co do turbiny to miał bym wątpliwości co do ustawienia tej geometri, lepiej poszukaj...
Najprawdopodobniej zacina się geometria turbosprężarki vgt. Setki odpowiedzi w internecie jak to naprawić
Teoretycznie ktoś kumaty jak odkręci gruszkę od razu będzie wiedział czy "klameczka" chodzi jak chodzi lub też zacięta na "amen" . Nie wkręcaj się w piękne reklamy. Samego korpusu turbo nawet się nie rusza jak wirnik kreci lekko bez luzów i nie wali olejem na zbyt . tam nic się nie powinno ruszać . Cała tajemnica jest w geometri ma chodzić lekko i to...
Po pierwsze chroni turbo nie silnik. Im wyższe doładowanie przy wyższych obrotach silnika tym obroty turbo większe. Za duże obroty turo to groźba rozerwania wirnika lub skrzywienia urwania osi turbo w efekcie turbo może sypnąć drobnymi do dolotu silnika i go skutecznie zabić. Tak praca zmiennej geometrii to kilka do kilkunastu mm w zależności od wielkości...
Wygląda ze któryś wtrysk leje, co by wyjaśniał wypalenie świecy i zakopcenie geometri w turbine. Rozumiem ze Mierzyłeś wysokość skoku tłoków i wszystkie stały równo? Dodano po 44 Jest też opcja ze coś z cylindra wpadło w turbo i uszkodziło geometrię.
Podciśnienie jest poprawne, zaworek wymieniałem prewencyjne jak zlokalizowałem problem z wężykiem. Tak jak to widać na zdjęciach, ecu wysterowuje na 85% a podciśnienie to osiąga. Pytanie tylko jak zrobić żeby wysterowywał na więcej niż 85%.
Przy tym błędzie co masz, kontrolki K29 to trudno uwierzyć, że jeśli się nie daje skować tego błędu to, że kontrolka normalnie się zapala i gaśnie a nie np. żarzy się lub wcale nie zapala. Katalizator wyciąłem jak miałem przebieg 180 tyś. km (przebieg był pewny gdyż kupowałem auto prawie roczne z przebiegiem 18 tyś. km.) a mimo to katalizator był drożny...
Owszem, można nią w ten sposób sprawdzić pracę zmiennej geometrii ale równie dobrze można przeprowadzić test Vagiem w 011 Basic Settings lub sprawdzić zakres skoku i ewentualne opory ręką a w tym konkretnym opisywanym przypadku możemy tylko pchnąć ciśnieniem w gruchę bo podciśnieniem już nic nie zdziałamy skoro sztanga jest wciągnięta do oporu i opiera...
A masz ty aby zmienną geometrię ? to jest 110ps ? czy te 101 ,130?
Czyli hamownie mają. Trzebaby pogmerać w dolocie z zapiętym komputerem i poglądem parametrów bieżących. Do szybkiej oceny tych podzespołów wystarczą logi dynamiczne, ew wysterowanie spod dignoskopu i fizyczna obserwacja reakcji. Zacznij od dokładnego obejrzenia dolotu. Błąd może być też spowodowany problemem ze zmienną geometrią turbiny lub jej sterowaniem.
Sam komputer bez badania organoleptycznego nic nie da. Zacytuję informację ze szkolenia "Trzeba sprawdzić obwód ciśnienia doładowania " :) więc może być wszystko i każda z podpowiedzi może być prawidłowa dla innego auta.A może być złożona usterka :) Przykład-pęknięty wężyk podciśnieniowy spowodował,że geometria nie chodzi w całym zakresie,po "naprawie"...
Tak tak, autor pisze ze chce po taniosci co ja podkreślam osobiście ze rozumiem i w żaden sposób nie będę tego podwazal i tu się rozpisywał i próbował zmieniać czyjeś zdanie. Co to znaczy w normalnym warsztacie? Wymiana turbo? Bo jezeli tak bardzo chcemy żeby było normalnie to wylanie oleju i dwóch opilkow jeżeli wypadną z intercoolera to co to jest...
sprawdzić informacje z czujnika położenia zmiennej geometrii oraz działanie egr podczas jazdy
P0234 to błąd przeładowania turbiny (większa niż dopuszczalna różnica między oczekiwanym, a zmierzonym ciśnieniem doładowania). Zapewne problem w sterowaniu geometrią turbiny.
Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć czy po zmianie sterownika ecu w passacie B5 1.9 z silnikiem AFN z turbiną na zmiennej geometri , na sterownik z 1.9 AHU ze stałą geometrią i zmianie turba na stałą geometrię, mogą zostać wtryski z silnika AFN, czy trzeba założyć wtryski z AHU?.Po.pa zostaje z AFN z tłoczkiem 10 mm
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
Zacina się zmienna geometria i ciśnienie jest za duże. Jest to co prawda na razie chwilowe przeładowanie ale pewnie zdarzy się już że awaryjnie ECU wyłączy turbo by je chronić przed wejściem na zbyt wysokie obroty.
105 konny silnik ma zmienna geometrię ktora pewnie sie zapiekla,badz przewod sterujacy silownikiem potocznie zwanym gruszka jest nieszczelny. Tak nawiasem mówiąc,wolalbym podjechac do kogos na prawdziwa diagnostykę dedykowanym sprzetem,zaplacil za nią i nie narabial sie nie potrzebnie.
Problem z turbodoładowaniem i tak skończy się albo na wymianie siłownika podciśnienia od sterowania zmienną geometrią albo na czyszczeniu zmiennej geometrii turbosprężarki więc te logi nie są potrzebne. Zapytaj mechanika w okolicy ile weźmie za czyszczenie turbo lub wymianę siłownika ( czyszczenie w okolicach 300-400 zł a siłownik około 100-250 zł)....
Czy można załorzyć taką turbine do zwykłego turbo dizla?
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
A jak to sprawdzic ktory jest w srodku ??? toc to zwykla geometria :!: poniewaz twoj trójkat (patrzac po lini ktora nazwales podstawą) jest skierowany w dół zrób taki prosty myk : przesuń sie na środek "podstawy" czyli (250, 300) i zejdz 1 jednostke w dol (ze wzgledu na orientacje trojkata) czyli punkt (250,299) powinien byc w srodku
Witam, błąd dotyczy złego sterowania turbiną, idąc tym tropem zostały sprawdzone wężyki, zawór regulujący turbiną, czujnik map oraz maf, wyczyszczona zmienna geometria turbiny. Jednak problem nie minął. Podczas rozpędzania dobrze ciągnie bieg 1, 2 a na trzecim już turbo dziura, trzeba zejść z obrotów do 2000 i dopiero ją załącza. Na 4 biegu trzeba zejść...
wychodzi na to, że ktoś się bawił cięgnem sterującym nachyleniem łopatek zmiennej geometrii turbiny, tego byle "macher" nie ustawi, nie wiem skąd jesteś ale polecam firmy, które się znają na diagnostyce Vagiem - trochę trzeba czasu poświęcić aby wyregulować cięgno siłownika turbiny wg. wskazań w grupie 011 Vaga lub oddać auto dobremu tunerowi.
Cześć wszystkim! Niedawno wymieniłem rdzeń turbiny (Melett) (łopatki już ocierały) oraz zmienną geometrię na nowe. Podczas jazdy mam wrażenie, że turbo zaczyna porządnie działać dopiero przy około 2500 obr/min, nagle jest taki dopalacz, potem już idzie dobrze. Może to być wina źle ustawionej sztangi? Ustawiłem mniej więcej tak samo jak było wcześniej....
Ciężko tak na odległość zdiagnozować co to może być ale może ci coś podpowiem. Miałem podobny problem w 1.9 na pompowtryskach samochód nie jechał na kompie turbo wg nie wstaje. EGR co prawda nie ruszałem ale pierwszy strzał poszedł na geometrie turbiny już chciałem wyciągać ale zawsze uczyli żeby zaczynać od najprostszych rzeczy i tak szukałem że padł...
Najpierw sprawdź czy reaguje prawidłowo sztanga. Tzn na odpalonym podłączaj i odpinaj wężyk do turbo i patrz czy sztanga się rusza ok 1 cm. Potem test z odpiętym wężykiem czy doładowanie będzie minimalne podczas jazdy (możliwy not lauf przez za niskie ciśnienie doładowania ).
Gdzie widzisz, że turbo nie ładuje skoro w ostatnich logach w grupie 011 uzyskuje zadane ciśnienie przy 2000 obrotów, potem przeładowuje przy 2500 o 300 mbar a potem utrzymuje zadane aż do 2750 RPM więc na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że nie ładuje jak log : http://vaglog.rtnet.pl/domex32_75082.htm... mówi zupełnie co innego ? Mógłbym powiedzieć...
Jak nie idzie ruszyć cięgna od gruszki to masz przyczynę . Choć to nie oczywiste bo nie wiadomo w jakiej pozycji zacięta. Także trzeba wyjąć turbo i wyczyścić geometrię na początek. Oczywiście zakładając że wirnik nie ma luzów i nie pije ono oleju. Także wysoce prawdopodobne że jednak turbo poleci do roboty.
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
w 90% podobnych przypadków z jakimi spotkałem się, inne warsztaty kasowały tysiące na regeneracje, turbosprężarek, wtrysków, itp.... a problem był błachy i wymagał znajomości zasady działania silnika turbodoładowanego. Moja podpowiedz : masz nieszczelność w układzie doładowania tzn. rury turbo-ic-kol.ssący, a w silnikach na zwykłej pompie czyli taki...
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
http://obrazki.elektroda.pl/1297391400_1... Ale sądze,że geometria turbiny stoi dęba.Trzeba wyjac turbo i wyczyscić
Witaj. Nie chce cie wprowadzic w błąd ale ten blad od turbosprezarki to moim zdaniem jest zle wyregulowane ciegno od zmiennej geometri to co masz przykrecone do gruszki przy turbosprezarce. Gdybym mial to naprawiac zawiozl bym turbo na regeneracje ale to troche kosztuje wiedz najpier sprobowal bym wykrecic o dwa obroty srobe regulujaca zaworkiem turbosprezarki....
turbo zmienna geometri turbo zmiennej geometri zmienna geometri
interfejs ev2300 runtk 5351tp 0055fv ic501 funai
Brak zasilania w 10-letnim Fiacie Panda mimo nowego akumulatora Radio VW T5 nie działa po wymianie bezpiecznika - przyczyny