Turbosprężarka Volkswagen Passat 1.9 TDI B5 AHU 90 koni. Moja turbinka przy Passacie nadaje się już do wymiany. na pewno znajdą się osoby które robiły coś takiego co ja mam na myśli zrobić tylko potrzebuję pomocy bo aż tak dużej wiedzy nie mam na ten temat a mianowicie: chciałbym wymienić turbinę w swoim Passacie tak aby podnieść nie jakoś bardzo znacząco...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Witam mam problem z turbosprężarka w Passacie b5 tdi 2000r w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wymienilem cztery turbiny rozwala na wirniku czy na uszczelnieniach ciśnienie ma prawidłowe. Jaka może być przyczyna że ciągle siada ta turbina
Turbosprężarka umarła. Najpierw prosze dokładnie sprawdzić turbine. I prosze uważać bo przy rozbieganiu sie silnika korby łatwo wychodzą bokiem.
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Problemu bym szukał w samej turbosprężarce.
Nie wiem bo nigdy tego nie robiłem. Jedynie pracuje przy regeneracji turbosprężarek.
Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu !!!). Ogólnie polecam 1,9 Wady 2,0 8v i 16v: Słaba...
Witam wiele osób opisuje że gdy vw b5 1.9 tdi AFN przechodzi w tryb awaryjny 'przeładownie' to mało kto wymienia gruszkę od turbiny :) A to podstawa bo czyszczenie geometrii przy turbinie pomaga na pewien czas a osoby które czyszczą to popełniają jeden błąd bo szlifują 'łopatki' a potem jest niewielki spadek ciśnienia w układzie a co za tym idzie utrata...
Witam, mam problem z autem jak z tematu. W trakcie jazdy nie ma mocy, praktycznie w całym zakresie obrotów. Błędy jakie rejestruje to: 16485 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza. 16683 Turbosprężarka podciśnienia. Jakie powinno być wskazanie przepływomierza na wolnych obrotach? U mnie na biegu jałowym pokazuje 585 mg/h, natomiast jak trzymam...
Mam Passata B5 1,8T i pojawił się problem z turbiną. Gdy przyspieszam do 2 tyś. obr. turbo pracuje prawidłowo, słychać jak "dmucha" ale przy większej ilości gazu i wzroście obrotów turbo nie przyspiesza dalej, nadal pracuje tak samo. Normalnie było słychać, że turbina nabierała coraz większych obrotów i auto świetnie przyspieszało a teraz nie chce dmuchać...
Auto ma chwilowe braki mocy i co jakiś czas odcina turbo i głośniej chodzi. Nieraz pomaga zgaszenie i odpalenie. Błędy takie jak na zdjęciu. Dodam, że mam zaślepiony EGR. 011 Dynamiczny 2 próby http://vaglog.pl/log-011_PSK6pL5.html http://vaglog.pl/log-011_3atApLh.html Basic 003 i 004 http://vaglog.pl/log-003_9l0ER.html http://vaglog.pl/log-004_2lG6cJ.html...
Witam ludzie pomóżcie. Nie mam już pomysłów auto nie ma mocy tyle co powinno sciaglem węże na żadnym nie ma ciśnienia sztanga sprawdzana kompresorem chodzi zawór n 75 sprawny wąż co idzie od turba do zaworu n 75 wgl nie ma ciśnienia nie mam pojęcia co to może być węże całe nie pekniete ani nie przytkane.. Pomóżcie.
Witam Założone nowe turbo po regeneracji Nowy zawór n75 pierburga Dolot nowy fmic Przeladowywuje turbinę do 2bar i odcina w czym tkwi problem?
Witam dużo już wyczytałem i się dużo dowiedziałem. Ale jeszcze jedno spokoju mi nie daje mianowicie mój ATJ przeszedl duzo zabiegów. Do końca jeszcze nie wiem jednej rzeczy . Uruchamiam silnik sztanga chowa się do tzw gruszki ruch jej ok 2 cm . Ale potem nie reaguje już na nic mam tu na myśli dodawanie gazu dopiero po zgaszeniu silnika ona powraca ....
Witam! Mam następujący problem. Uprzedzając zrzędzenie w stylu-to juz było omawiane-chcę dowiedzieć się konkretów(od kogoś kto miał taki przypadek i sobie z nim poradził). Czytając posty na ten temat dochodzę do wniosku że każdy pisze co tam sądzi,a część porad jest rodem z "fachowych";-) poradników typu "Auto Śmiat". Ogólnie chodzi o spadek mocy, wiem...
Kupiłem passata 75 KM, który zachowuje się tak, jakby mu nie działało turbo. Poprzedni właściciel coś majstrował z przewodami podciśnienia do turba i recyrkulacji spalin - oba przewody są połączone.Steruje nimi jeden elektrozawór, po drugim została tylko wtyczka. Jak powinno wyglądać sterowanie turbem i recyrkulacją, kiedy który elektrozawór powinien...
Witam jak w nazwie mam taki problem ze od zera samochód startuje dobrze ale jak osiąga 60-80 km na godzinę zaczyna szarpać, pali dobrze na ciepło i na zimno, vag nie pokazuje błędów poza tym ze dwa wtryski troszeczkę leja, ma brak mocy jak podaje mu gaz powoli to szarpie mniej i lepiej się rozkręca ale wyprzedzanie to tragedia redukuje bieg ale nie...
Witam wszystkich, mam problem wynikający z tego iż słyszę świst za każdym razem gdy gwałtowanie zdejmę nogę z gazu, dziś zauważyłem w drodze do Bielska, że auto nie przyspiesza tak jak należy (jakby jechało bez turbo) Gdy wracałem po ponownym uruchomieniu wszystko było ok. Co może być przyczyną? passat b6 1.9 tdi 105 km 2007 rok kombi fabrycznie bez...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Witam Panów proszę o radę mam VW Passat B5 90 KM tak jak już wiele osób pisze w okolicy 3000 obr/min i prędkości 130 km/h auto jedzie ale na pedał gazu nie ma prawie reakcji dodam że jak wyłączę i włączę silnik to jest ok do czasu. Wymieniłem już zawór N75 przepływomierz filtr pow byłem na kompie i mechanik fakt nie wziął kasy bo powiedział że on nie...
Passat B5 1.9 TDI 130 KM wolniej przyspiesza. Przy równym wciskaniu gazu przez moment nic się nie dzieje, dopiero po chwili dostaje odpowiedniej mocy. Jeszcze z miesiąc temu przy wciskaniu gazu praktycznie równo przyspieszał. Zaznaczę, że nie wciskam gazu dynamicznie do samej podłogi. Może ktoś coś podpowie? Z góry dziękuję.
witam mam taki przypadek brakuje autku mocy powyzej 3000 obr. Po odczycie Vagiem na kanale 10 i 11. Jak sie nie myle to kanal 10 to w nim zla wartosc cisnienia powietrza , a w kanale 11 powyzej 3000 obr zla wartosc cisnienia doladowania (charge pressure control). Jesto silnik na pompowtryskiwaczach. Czy to winna zaworu doladowania cisnienia? i gdzie...
Pisałem w wcześniejszym temacie o moim aktualnym problemie z TDikiem. Samochód na 4 i na 5 biegu powyżej 130km/h poszarpuje tak jakby włączał tryb awaryjny, na Vagu widać że turbo przeładowuje i w momencie zamułu odcina, i tak wkoło. N75 zamieniony i samochód nie odcina ale też nie ma czym jechać, przepływka zamieniana i to samo, dodam że po wymianie...
Panowie mam taki problem rozgrzewa mi się turbina do czerwoności wymieniłem katalizator bo był pusty, wymieniłem turbinę aczkolwiek okazało się że moja jest dobra, pozamieniałem cewki, wymieniłem przepływomierz z Passata oczywiście, który zapierdziela jak burza. Jeszcze został mi sprawdzić rozrząd bo ponoć jest przestawiony o pól zęba, ale nie wierze...
Witam mam passata b3 1.9d 1991r i chciałbym przełozyć wtryski z passata b3 1,9 td 1991r beda pasować ?
Witam, mam problem z doładowaniem w moim pasacie. oddałem turbinę do regeneracji, po zamontowaniu , pojechałem do elektryka/ tunera by zrobił logi i okazało się ze turbo w pewnym momencie pompuje około 1,5 bar. Próbował skorygować to mapami i stwierdził ze nie moze zbic tego cisnienia, bo najprawdopodobniej jest zle wyregulowana geometria. Wrzucam logi...
Witam mam problem z passatem b5 fl 1,8t AWT. Wymieniłem w nim turbosprężarkę na regenerowana gdyż stara miała spory luz wzdłużny przez co brała olej. Przy okazji został usuniety wkład katalizatora gdyż był zapchany. I objaw jest taki że podczas przyśpieczania w okolicach 2200 jest duża moc przez kilka sekund po czym spada i lekko wzrasta i juz pozniej...
Zatem proponuję wymienić zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej. Masz go z tylu na kapie zaworowej. Jeśli tak jak piszesz turbosprężarka była robiona, to powinno załatwić sprawę nadmiaru oleju w układzie dolotowym.
poza tym, uswiadomil mnie, ze to co zrobilo m i sie delikatnie czerwone, to juz nie byla turbina, tylko tlumik, juhu. Gdyby Ci się tłumnik rozgrzał do czerwoności, to katalizator, turbosprężarka rozgrzały by się chyba do białości :D
Mam zamiar wrócić do serwisu, ale co jak oni powiedzą ,że to turbosprężarka nawaliła i powiedzą, że należy ją wymienić, a po wymianie bez zmian?
Witam Uszczelka pod głowica zmieniona, termostat wywalony, pompa wodna ok głowica sprawdzana na szczelność chłodnica drożna autko po naprawie przejechało 2 tyś km i znowu gotuje płyn kończa sie pomysły co to może być? Turbosprężarka posiada obieg wodny czy mogą w niej przedostawać sie spaliny do płynu ?
Nie pojawiają się żadne błędy Wszystkie parametru są ok Turbosprężarka idzie równo a przy 2500 obrotów z 1.4 wskakuje na 2.4 Nie nie jest to wersja blumontion Co dalej ???
Opisze problem od poczatku , zakupiłem Passata z silnikiem avf . W samochodzie jest turbosprężarka po świeżej regeneracji , ale wstaje dopiero od 2200obr. Przejrzałem dolot brak nieszczelności oraz syczenia. Zaślepiłem egr by wykluczyć zawieszony zawór . Przewody podciśnienia również zmienione , geometria pracuje normalnie nie zacina sie . Przepływomierz...
Dzień dobry od paru dni zauważyłem spadek mocy podczas jazdy tzn nie ma tego przyspieszenia a oprócz tego podczas przyspieszenia od 2000tys obrotów słychać świst tak jakby gdzieś od strony pasażera na podszybiu. Czy ktoś może coś doradzić albo miał już taki problem. Pozdrawiam Romek Witam. Prawdopodobnie turbosprężarka ci siada. Pozdrawiam. jsah
Silniki CR mają już max przy 1800 - 2000 obrotów, te z pompowtryskiwaczami prawie tysiąc wyżej. Przypominają charakterystyką silniki benzynowe. Zaprzeczenie elastyczności diesla. Pierwszy lepszy Passat z pompowtryskiwaczami ma maksymalny moment przy 1750-1900rpm... Największy moment występuje tam, gdzie jest turbosprężarka zaczyna wytwarzać najwyższe...
Musisz wiedzieć, że jeśli wyciekł olej z układu smarowania silnika to w pierwszej kolejności ucierpi na tym turbosprężarka bo jej wałek bez smarowania przy tej prędkości obrotowej musi dostać w du... Poradzili aby wymienić silnik - wcale się nie dziwię - przy takiej usterce koszty jego remontu będą nieopłacalne.
Oj Kolego, nie przeczytałeś dokładnie jednak... Turbosprężarka z 2012 roku z silnika CAHA, pompująca 1,73 bara a nie jak napisałeś 0.73. EGR dawno wywalony a kolektor ma prześwit jak lufa w czołgu. CO ma przepływka do tego? Po pierwsze, jej parametry są w idealnej normie, a po drugie wytłumacz mi, jak przepływka może podlać diesla, skoro jest ona tylko...
czy jak ten zawór jest niesprawny, to ma wpływ na moc auta, lub działanie turbiny ?? Ma, ucieka przez niego podciśnienie którego zaczyna brakować do sterowania turbosprężarką.
Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem?? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze ewentualnie rury dolotowe do turbiny i kolektora ssącego. Mogą być gdzieś dziurawe albo łapac lewe powietrze. Możesz wyczyścić turbine z kolektorem ssącym specjalnym preparatem kolega...
Jedyny sensowny log to 003 razem z 011. Tylko w przypadku nie szczelności, BMR czy BMN powinien zgłosić błąd aktuatora turbosprężarki.
witam, kolego sztomel, po pierwsze wiesz jaką ma temp wirnik turbiny? około 400st, olej nawet najlepszy przy 280 smazy sie i łózyskowanie które jest slizgowe po paru takich zatrzymaniach jest do wymiany( spiecze się lub przypiecze i nie osiagnie swojej wydajności turbina), po jezdzie trzeba dać od 1-kilku min w zależności od tem zewnetrznej i czasu...
przyczyna moga byc podam od najprostszych zapowietrzony uklad paliwowy filtr paliwa filtr powietrza przeplywomierz powietrza wtryskiwacze pompa paliwa turbosprezarka
On ma, normalnie na górze map sensor (czujnik ciśnienia i temperatury powietrza), teraz jest on na dole, pomiar temperatury będzie zafałszowany, bo będzie przed chłodnicą, a ponadto zaklei go olej z turbosprężarki
Najprawdopodobniej zacina się geometria turbosprężarki vgt. Setki odpowiedzi w internecie jak to naprawić
najlepiej odkręcić śruby mocujące i ściągną przewody 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
Turbosprężarka, jej sterowanie, przepływ powietrza, pomiar ciśnienia doładowania.
Może faktycznie szukamy dziury w całym i automat ma inną mapę która daje pełny moment dopiero od 2000 a nie jak w manualu od 1800 lub wcześniej zależnie od możliwości turbosprężarki.
w tych układach sa 3 czujniki temperatury spalin czujnik przed filtrem DPF,za filtrem dpf,i3 umieszczony na wejściu do turbosprężarki
Podciśnienie które podałeś w 14 poście w testach jest prawidłowe. To na wolnych w ostatnim też. Problem masz tylko i wyłącznie w turbosprężarce.
Hybrydy potrafią gwizdać, lecz to jest zależne od człowieka, który robił tą turbosprężarkę. Próby powietrzem odradzam, gdyż możesz nie utrzymać ciśnienia tego jednego bara, bo zawsze masz otwarte któreś zawory ssące. Jeżeli już chcesz zrobić to możesz zrobić próbę szczelności od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego. Nigdzie pod...
Witam wszystkich i proszę o pomoc, kupiłem paska1,9tdi 110kw1998 i wydaje mi się że jest jakiś mułowaty i pali też nie mało bo średnia to 14L wspomne że to automat,czy mogę sam sprawdzić sprawność turbo-sprężarki i jak to zrobić? poza tym jest ok
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Nie no zgadza, ale trzeba patrzeć realnie 2700 kosztuje nowe turbo: [url=https://www.turbosprezarki-nowe.pl/...
zaczął bym od sprawdzenia turbosprężarki, spróbuj zdjąć przewody i sprawdź luzy, bo wygląda że przepuszcza, ew poproś kogoś kto wie jak to zrobić.
Logi turbosprężarki problem z doładowaniem, vcds, passat b5 1.9tdi 130km avf Pompowtryski stan bardzo dobry, odchylenia maksymalnie na -18 a średnio -15 więc tylko samą turbosprężarkę, jest po regeneracji 3 razy i tak samo dalej, pierwsza regeneracja była bo turbo już olej puszczało, po drugiej regeneracji i 3 czyli poprawieniu wszystko tak samo jest,...
Popraw sobie kąt synchronizacji bo się rozjeżdża i wywal katalizator bo przebieg pewnie już spory i zaburza pracę turbosprężarki.
.....po skasowaniu błedów wagiem nie pojawiły sie..... A jakie błędy były ?? Bo te co napisałeś nie mają nic wspólnego ze skrzynią. 17964 - ciśnienie turbosprężarki - zawór, dolot, TC uszkodzone. 18261 - ABS nieprawidłowy sygnał - przewody, rezystor, ECM. Ps. jak manetkę ustawisz w tip tronik to też nie rusza ?
Sterownik silnika o podanym przez Ciebie numerze przynależy do silnika AHH, który jako jedyny różni się od pozostałych silników o mocy 90 KM między innymi turbosprężarką i sposobem jest sterowania (podciśnieniowe) więc teraz musisz sam sprawdzić czy faktycznie masz silnik o symbolu AHH (najlepiej jego oznaczenie odczytaj z bloku silnika pod króćcem...
Chodzi mi o tą,która wychodzi z turbosprężarki rura gumowa.
Defekt turbosprężarki (zapieczone, zatarte kierownice). Pozdrawiam.
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Bzdury ,turbo z zaworem upustowym. http://www.kolmot.com.pl/pl/p/TURBINA-TU...
Podałem ten temat celem podpowiedzi gdzie szukać przyczyny. Sprawdź czy kierownica w turbosprężarce rusza się płynnie.
Raczej skrzynia, dźwięk dwumasu podczas jazdy przypomina raczej dźwięk cofającego się powietrza przez turbosprężarkę.
serwomotorem nazywam sterownik turbosprężarki wraz z silniczkiem wykonującym pracę ówczesnego siłownika podciśnienia. Dodano po 1 co do pionowego i poziomego położenia siłownika to już począwszy od silnika 90 KM AGR wszystkie pozostałe poza ANU PD posiadają VNT.
sterować turbosprężarka zawora turbosprężarka budowa turbosprężarka
oznaczenia motronic generator klatkowy atapi cdrom
analizator widma antena pokojowa
Tonsil Voyager 350 vs STX F-360N – która kolumna głośniejsza i bardziej dynamiczna do mocnego grania? Fotowoltaika: 7 paneli szeregowo, 4 zacienione – czy przeniesienie panelu lub dioda zwiększy uzysk?