Popraw sobie kąt synchronizacji bo się rozjeżdża i wywal katalizator bo przebieg pewnie już spory i zaburza pracę turbosprężarki.
Problemu bym szukał w samej turbosprężarce.
Jedyny sensowny log to 003 razem z 011. Tylko w przypadku nie szczelności, BMR czy BMN powinien zgłosić błąd aktuatora turbosprężarki.
Nie wiem bo nigdy tego nie robiłem. Jedynie pracuje przy regeneracji turbosprężarek.
Bardzo prosimy o pomoc w następującej sprawie. Jesteśmy właścicielami VW Passata B6 2.0 TDI BMR DSG 170 KM z 2007 roku. Ostatnio podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju, po czym niezwłocznie wyłączyliśmy silnik (zaczął stukać). Zadzwoniliśmy do serwisu pracownik powiedział, że...
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza...
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym...
Sterownik silnika o podanym przez Ciebie numerze przynależy do silnika AHH, który jako jedyny różni się od pozostałych silników o mocy 90 KM między innymi turbosprężarką i sposobem jest sterowania (podciśnieniowe) więc teraz musisz sam sprawdzić czy faktycznie masz silnik o symbolu AHH (najlepiej jego...
Witam, Proszę o opinie i sugestie co może powodować bardzo słabą dynamikę auta. VW PASSAT B5 1.9TDI AVF, skrzynia manualna, przebieg ok 280 tys km. Auto podłączone do VCDS nie ma zapisanych żadnych błędów w Address 01: Engine, wystąpiły tylko błędy w komforcie, więc raczej nie powiązane. Niepokojące...
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę. Daruj sobie elektrozawór N108 (nazwany przez kolegę zaworkiem przyspieszenia...
w 90% podobnych przypadków z jakimi spotkałem się, inne warsztaty kasowały tysiące na regeneracje, turbosprężarek, wtrysków, itp.... a problem był błachy i wymagał znajomości zasady działania silnika turbodoładowanego. Moja podpowiedz : masz nieszczelność w układzie doładowania tzn. rury turbo-ic-kol.ssący,...
Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem?? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze ewentualnie rury dolotowe do turbiny i kolektora ssącego. Mogą być gdzieś dziurawe albo łapac lewe powietrze. Możesz wyczyścić...
Cześć, mój problem najlepiej pokazuje to wideo: Od około 0,6b jak turbo zaczyna dmuchać zaczyna być słychany świst, gdy turbo osiągnie maksymalny poziom doładowania, zmienia się ten świst na falujący, oscylujący świst. Równo 3msc temu zmieniłem turbosprężarkę na hybrydową(przed wymianą nie miałem...
Witam, mój problem dotyczy Passata b5 fl. Silnik to diesel AVF. Po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczyna znacznie tracić na mocy. Pojawia się komunikat abgas werkstatt (od razu po uruchomieniu silnika zresztą też). Po podłączeniu do komputera wyskakuje mi błąd 17965 ("Ciśnienie turbosprężarki (TC)...
Sprawdź stan weżyków w układzie sterowania podciśnieniem Dodano po 49 Co do oleju w kolektorze. Czy na wejściu do turbosprężarki tez masz olej?
Jak w temacie , kupię sprawne turbo do passata b5 1.8T 150kM. Silnik o oznaczeniu APU. Moje uległo kompletnej awarii,pękło. Propozycje proszę kierować na PW.
ja bym zaczął od sterowania geometrią turbosprężarki. Przejrzyj sobie kolego również układ zasilania powietrzem tj.: - zajrzyj do filtra, wymontuj go sobie, wytrzep piach; - wyszoruj wąż doprowadzający powietrze do sprężarki turbiny; - przejrzyj wszystkie wężyki podciśnieniowe od sterowania turbiną...
jak w temacie. Mam problem z wyłączającą się turbosprężarką przy 3000 obr/min w passacie 1,9 TDI 115 KM, ATJ. Kto zna dobrego speca z VAG-iem w Poznaniu bądź okolicach, który mógłby zrobić testy dynamiczne i potwierdził jednoznacznie co padło: turbo, n75, przepływka, katalizator a może coś innego. Nie...
Z tych logów wynika, że kąt synchronizacji w grupie 004 masz źle ustawiony - optymalna wartość to "0" z drobną tolerancją do "0,6" a Ty masz "5". Przyczyna, która powoduje notlauf to wadliwie działająca regulacja ciśnienia doładowania turbo a przyczyna zapewne tkwi w zapiekającej się zmiennej geometrii...
Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu...
Witam Posiadam passata b5 z 2000 roku o mocy 115 Km. Mój problem polega na tym że nieraz np. jadąc do niemiec potrafi mi w trakcie jazdy na autostradzie itp. odciąć moc tak jakby nie miał turbiny. Ale jeśli wcisnę sprzęgło i wyłączę silnik i zapalę od razu nawet w trakcie jazdy to auto znowu zachowuje...
Witam, mam dość dziwny problem, czytałem o tym na forum, ale tak sobie zaśmieciłem głowę, że sam już nie wiem co robić. Padła mi turbina w Passacie 1,9 TDI 130 km AWX. Pobrało olej, który został spalany w silniku po wyłączeniu stacyjki przez ok 5-10 s. Kupiłem turbinę po regeneracji, starą oddałem. Mechanik...
Witam. Mam problem z Passatem 1,9 tdi 130KM 2003r AVF. Problem dotyczy braku załączania się turbosprężarki. Po odczytaniu błędów wywala błąd zaworu N75 ,N239 i N17.Błędów ne da się wykasować . Znalazłem przytopione do kolektora wydechowego przewody od N75. Założyłem nową kostkę zlutowałem założyłem...
Kolego ja miałem podobnie, Passat 2003 B5 fl 1,9 tdi. W moim przypadku był wykrzywiony jeden korbowód i nie było prawidłowej kompresji. Według mechanika przyczyną wygięcia korbowodu była awaria turbosprężarki ponoć puściła olej na ten tłok i oleju nie da się sprężyć no i coś musiało puścić. Dzień wcześniej...
Witam serdecznie. Mam problem z moim passatem b6 1.9tdi. Po wymianie turbosprężarki (regeneracji) przy równej prędkości i obrotach (nawet na tempomacie) powstały mi drgania w silniku coś jakby się dlawil. Wszystko zaczyna się po przekroczeniu 110 km na godzinę. Przejechałem 100 km w jedną stronę i problemy...
Witam wszystkich. Posiadam Passata b6 z silnikiem 1.9 tdi 105 KM. Od kilku dni silnik zaczął pracować strasznie głośno w momencie uzyskania obrotów 2 tys w górę. Niema znaczenia czy na jaowym biegu czy w trasie. Stukot jest głuchy i dochodzi z środkowej części silnika. Podejrzewałem panewki, ale z tego...
Witam Mam Passata b5 1.9 130 km fl kod silnika avf. Od jakiegoś czasu pod czas jazdy wciśnięcia gazu zaczęło buczyć z pod maski z okolicy turbosprężarki, na postoju postanowiłem otworzyć maskę i go przegazować ale nic nie było słychać tak jak by było wszytko ok, tylko pod czas jazdy tak buczy,co to...
Witam! Mam problem z VW passatem 2.0 tdi 170km 16V na pompowtrysku rok auta 2007r, ogólnie problem jest z dpfem auto jest w trybie awaryjnym kręci się makysmalnie do 2,5tys obrotów nie ma w ogóle mocy, rozpędzenie go do 50-60km/h stwarza wielki problem, świeci się kontorlka dpf, mryga spirala i check,...
Witam! Mam następujący problem. Uprzedzając zrzędzenie w stylu-to juz było omawiane-chcę dowiedzieć się konkretów(od kogoś kto miał taki przypadek i sobie z nim poradził). Czytając posty na ten temat dochodzę do wniosku że każdy pisze co tam sądzi,a część porad jest rodem z "fachowych";-) poradników...
Dokładniej jest to wersja bez niczego. Nie posiada on: wspomagania, szyberdachu, bocznych kierunkowskazów, elektryki szyb, turbosprężarki.... Silnik 1Y. Czy ktoś posiada schemat? Proszę nie odsyłać mnie do działu Download, nie znalazłem tam schematu do diesla, są tam schematy do benzyny z komputerem.
Od niedawna mam nowy problem. Auto ma bardzo odczuwalną dziurę w mocy w zakresie 2000-2500 obrotów. Sprawdziłem VAG-iem - Brak błędów, wszystkie parametry w porządku. (Przepływomierz wymieniony 3 tygodnie temu) Gdzieś przeczytałem że w turbosprężarce jest tzw.: "kierownica" i ona jest powodem problemów. Podobno...
Zaprowadz autko do kogoś co ma czym sprawdzić paraetry (jeżeli nie masz) bo takimi sprawdzaniami jeżeli nie masz pojęcia możesz niezłą krzywdę zrobić turbosprężarkę i nietylko
Defekt turbosprężarki (zapieczone, zatarte kierownice). Pozdrawiam.
Dym jest biały, czy może delikatnie niebieski. Objawy które podajesz bardzo często występują przy uszkodzonej turbosprężarce,wycieka z niej olej i dostaje się do cylindrów a tam spala się w sposób niekontrolowany.
Dzień dobry od paru dni zauważyłem spadek mocy podczas jazdy tzn nie ma tego przyspieszenia a oprócz tego podczas przyspieszenia od 2000tys obrotów słychać świst tak jakby gdzieś od strony pasażera na podszybiu. Czy ktoś może coś doradzić albo miał już taki problem. Pozdrawiam Romek Witam. Prawdopodobnie...
Witam Twój mechanik dobrze Ci powiedział układ sterujący mierzy ciśnienie doładowania które powinno wynosić w granicach 0,04-0,08MPa i jeżeli ciśnie zostaje przekroczone jest odłączana. Myślę że przepływomierz jest ok bo on też jest podłączony do sterownika i gdy go odpinasz sterownik odłącza turbinę...
Mam też paska TDI 90KM, również z 94r. Z tego co czytałem ustawienia dawki paliwa, wyprzedzenia zapłonu itp. mające wpływ zarówno na start jak i osiągi silnika, zapisane są właśnie w sterowniku. Istnieje możliwość ich kalibracji interfejsem diagnostycznym, ale musisz znaleźć kogoś kto się na tym zna,...
Witam Czy to prawda że przed wyłączeniem silnika trzeba chwile poczekać aby turbosprężarka mogła zejść z obrotów ?
Witam Uszczelka pod głowica zmieniona, termostat wywalony, pompa wodna ok głowica sprawdzana na szczelność chłodnica drożna autko po naprawie przejechało 2 tyś km i znowu gotuje płyn kończa sie pomysły co to może być? Turbosprężarka posiada obieg wodny czy mogą w niej przedostawać sie spaliny do płynu...
Do poprawnej diagnozy potrzebne są logi dynamiczne grup 3,8,11.Głównymi przyczynami spadku mocy w silnikach tdi są problemy z samą turbosprężarka, z układem regulacji ciśnienia doładowania lub padający przepływomierz.Są pewne typowe objawy dla każdej z tych usterek ale żeby powiedzieć coś konkretnego...
A cobyscie powiedzieli jakby zaslepil EGR,moze jakims cudem by troche oszukal cale to ustrojstwo i niewlanczalo by sprezarki.Po niedzieli ma mi go przyprowadzic wiec bedziemy dalej temat gdybac.pozdrawiam wszystkich ktorzy sie przyczyniaja do tematu zaślepienie EGR nie spowoduje "wyłączenia" pracy...
Chodzi mi o tą,która wychodzi z turbosprężarki rura gumowa.
kolego jesli bedziesz pracował używając fachowej dokumentacji to sie dowiesz jak to się nazywa . Dodano po 1 a jak joz sie odzywasz to pomagaj a nie krytykuj kolego zawodowców bo akurat ja nim jestem . fachowa dokumentacja, zawodowiec - he he dobre ! każesz koledze demontować...
Też mam chyba przeładowanie ale nie umiem czytać logów. Właśnie, że masz totalne niedoładowanie. Po pierwsze to przepływomierz ogranicza strasznie dawkę, spróbuj go reanimować jak jest opisywane na kilku forach - płukanie specjalnym spray'em i jeśli po kolejnym logowaniu wartości w polu 3 nie przekroczą...
Witaj kolego co do błedu 0575 to: -uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone). Sprawdzić zawór magnetyczny N75 i układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką. A błąd 0519 to błąd od MAP,zobacz na...
1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem)...
Oddałem go, przynajmniej już pali i jako tako jeździ, bo przyciągnięty na sznurku. Oddałem bo nie widzę sensu ryć elektroniki jak samochód styrany mechanicznie. Sama elektryka to nie wszystko. Przewody powietrzne pod kolektorem ssącym porozrywane, przez to z podłączonym MAF samochód wogóle nie chce...
Natknąłem się na ten temat bo poszukuję czujnika temperatury spalin nr 3 (to tak na marginesie), z tym że w Octavii2. Ale w związku z tym poznałem inne czujniki spalin w tym aucie. Z tego co się zorientowałem to sa takie 3 sztuki i chyba jest bardzo podobnie w Twoim "Passku". W Octavii jest...
poza tym, uswiadomil mnie, ze to co zrobilo m i sie delikatnie czerwone, to juz nie byla turbina, tylko tlumik, juhu. Gdyby Ci się tłumnik rozgrzał do czerwoności, to katalizator, turbosprężarka rozgrzały by się chyba do białości :D
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie...
Musisz wiedzieć, że jeśli wyciekł olej z układu smarowania silnika to w pierwszej kolejności ucierpi na tym turbosprężarka bo jej wałek bez smarowania przy tej prędkości obrotowej musi dostać w du... Poradzili aby wymienić silnik - wcale się nie dziwię - przy takiej usterce koszty jego remontu będą...
Od razu możesz się zabrać za wymontowanie turbosprężarki i wyczyszczenie w niej zmiennej geometrii gdyż przy tych objawach co opisujesz się zapiekła w pozycji maksymalnego doładowania :
Mam zamiar wrócić do serwisu, ale co jak oni powiedzą ,że to turbosprężarka nawaliła i powiedzą, że należy ją wymienić, a po wymianie bez zmian?
Nie pojawiają się żadne błędy Wszystkie parametru są ok Turbosprężarka idzie równo a przy 2500 obrotów z 1.4 wskakuje na 2.4 Nie nie jest to wersja blumontion Co dalej ???
Kolego mam ten sam problem w Pasku z silnikiem AVF. Po nocnym postoju rano po odpaleniu poddymia na niebiesko. Jak się nagrzeje problem ustępuje. Jak postoi ponad godzinę i go odpalę, to walnie niebieskim bąkiem i spokój. Przebieg auta to 170000km(autentyczny). Również jak u Ciebie turbo wykluczone,...
Z oceną przepływki wstrzymajmy się dopiero do momentu aż turbo zacznie pompować jak powinno. Ciekawią mnie zatem fotki poprawnego ustawienia pierścienia względem muszli gorącej turbosprężarki a raczej obydwu czyli pierścienia poruszającego kierownicami spalin jak i pierścienia, w którym są one osadzone...
W przypadku kolegi Kamil-driver łatwo było po logach stwierdzić co jest źle a dlaczego a dlatego, że w dynamicznym logu grupy 011 ciśnienie rzeczywiste było mniejsze od ciśnienia zadanego o 400 mbarów a jednocześnie pomiar z przepływki zasysanego powietrza w grupie 003 na full i to właśnie świadczy...
Masz zaniżone wskazania z czujnika barometrycznego F96 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika. Zdemontuj sterownik i zobacz jak to wygląda. [url=]Tu masz fotki z rozbiórki sterownika. Ponadto kierownice spalin najprawdopodobniej stoją w turbosprężarce z powodu zapieczenia. Trzeba turbo wyjąć,...
Wielce prawdopodobne że trzeba zrobić kalibrację przepustnicy, grupa VW ma to do siebie że często po odłączeniu akumulatora trzeba dokonać kalibracji. Ale to wróżenie z fusów, najlepiej podpiąć Vag'a i zobaczyć czy są jakieś błędy i test obwodów wykonawczych. Żeby załatwić turbosprężarkę na zimnym silniku...
Zbieg okoliczności, że dziś przyjechało do mnie audi a3 2006 r 1.9 tdi PD i to samo. Turbo nie pompuje i zasysa węża między t.sprężarką a IC. Okazało się że zawór od EGR wbudowany w wymiennik ciepła się zawiesił na maks otwartym i w ogóle spaliny nie ruszały turbosprężarki z miejsca i był objaw, że przy...
Oj, w tym przypadku to jest trochę gratów i wartości do sprawdzenia. Przede wszystkim wartości : czujnika temperatury paliwa, wartość kąta wyprzedzenie wtrysku w 000 BS, wartość masy powietrza w 003 BS, wypięcie odmy z dolotu i przejechanie około 1000 km (najlepiej po wcześniejszym wyczyszczeniu z resztek...
Nie wiem jak jest w 1,9, ale w moim 2,0 TDI B6 przerabiałem wybuch oleju zmieszanego z ropą w przewodach turbo ( nagły wybuch w czasie jazdy, potężny obłok szarego dymu z tyłu samochodu i przyspieszanie samochodu bez udziału kierowcy). Na szczęście udało się mi zdusić silnik i skończyło się na strachu. Efekt...
.....po skasowaniu błedów wagiem nie pojawiły sie..... A jakie błędy były ?? Bo te co napisałeś nie mają nic wspólnego ze skrzynią. 17964 - ciśnienie turbosprężarki - zawór, dolot, TC uszkodzone. 18261 - ABS nieprawidłowy sygnał - przewody, rezystor, ECM. Ps. jak manetkę ustawisz w tip tronik...
Olej do komory spalania może się przedostawać przez zużyte tłoki-pierścienie, uszczelniacze zaworowe, odmę lub wypracowaną turbosprężarkę. Może masz wydłubany katalizator, wtedy spaliny też dziwnie śmierdzą.
Z wykresu widać że: Uszkodzone są wewnętrznie przewody podciśnieniowe, kulejący zawór sterujący turbosprężarką, uszkodzona gruszka turbo lub zapiekająca się geometria w turbinie.
Kolego AFN poznasz po wtryskach, turbosprężarce, sprężarce klimatyzacji. Bo jak blok skorodowany to nic nie odczyta.
Raczej skrzynia, dźwięk dwumasu podczas jazdy przypomina raczej dźwięk cofającego się powietrza przez turbosprężarkę.
Poniosło mnie i to nie trochę - to fakt a alkohol też zrobił swoje - przepraszam za emocje. Logi ciśnienia doładowania turbo wskazują, że jest moment (miejsce) w którym zmienna geometria się haczy i spada wtedy ciśnienie doładowania (w zakresie 2800 do 3100 obrotów). Ponowne zlogowanie tej grupy pozwoli...
I nie będzie kopcić bo masz DPF. Jeszcze jedna sprawa to regulacja turbosprężarki podczas regeneracji, jak za bardzo gruszka będzie skręcona, też może dawać taki efekt, ale tu już trzeba diagnostyki komputerowej. Nie polecam jeździć tym autem bez podłączonej regulacji ciśnienia turbodoładowania.
Proszę o oznaczenie ponumerowanych elementów na zdjęciach. Ułatwi to pracę początkującemu. Jeżeli przewody podciśnienia łączą również inne elementy układu turbosprężarki proszę o zdjęcia faktyczne.
Mam vcdsa Super. Opalasz silnik, rozgrzany. Łączysz się z silnikiem, wybierasz "Basing Setings" (04) wybierasz- wpisujesz 011 i on. Silnik wchodzi na 1400 obr/min i co 30 sekund sztanga turbiny będzie wysterowana w skrajne położenia krańcowe. Dobra jest jutro tak zrobię Żeby było bardziej przejrzyście...
Witam serdecznie. Auto jak w temacie, Passat Variant. Konfiguracja auta: -1.9 TDI AHU -wtryski 0.216 Fratelli Bosio 220/300 -pompa wtryskowa na tłokorozdzielaczu z Renault 11mm -turbosprężarka z silnika CAHA -Program Do tej pory auto mieściło się w 6.5L przy mocniejszym pałowaniu, ale nie...
Problem masz w turbosprężarce. Albo geometria stoi albo źle poskładana, lub ktoś kręcił zderzakiem na turbina lub długością samej gruszki.
czy jak ten zawór jest niesprawny, to ma wpływ na moc auta, lub działanie turbiny ?? Ma, ucieka przez niego podciśnienie którego zaczyna brakować do sterowania turbosprężarką.
Procedura adaptacji gruszki była robiona ? Po wymianie gruszki prawidłową długość sztangi sprawdzisz VCDS w silniku, blokach pomiarowych , kanał 120. Przy całkowicie wsuniętej sztandze - bez podciśnienia (silnik zgaszony, zapłon włączony) w kanale 120 powinno pokazywać 3,3- 3,9V,maxymalnie wysunięcie...
Jak logi mogą pomóc w fizycznej ocenie stanu turbosprężarki i jej osprzętu? A EGR należy również wyłączyć programowo, nie kulką w przewodzie. To, nieodpowiedni zaworek w miejscu N75 - co jeszcze masz zdrutowane? Wypisz wszystkie takie rzeźby przy aucie. Pomijam już to, że wiesz co masz sprawdzić(i że...
"Statycznie Logujemy Grupy (Pojedynczo): 001 004 013 018 ** 023 ** Nastawy Podstawowe Grupy (Pojedynczo): 000 * 003 004 011 *** Dynamicznie Logujemy Grupy (Pojedynczo): 001 003 004 008 010... Logujemy Grupy (Grupowo): 001 + 004 003 + 011 011 +...
zaczął bym od sprawdzenia turbosprężarki, spróbuj zdjąć przewody i sprawdź luzy, bo wygląda że przepuszcza, ew poproś kogoś kto wie jak to zrobić.
Może faktycznie szukamy dziury w całym i automat ma inną mapę która daje pełny moment dopiero od 2000 a nie jak w manualu od 1800 lub wcześniej zależnie od możliwości turbosprężarki.
Cięgno reguluje zakład, który regeneruje turbosprężarki, robi to na stole probierczym i nie powinno się w to ustawienie ingerować samodzielnie. Zamiast tam grzebać sprawdź wskazania maf w gr003
On ma, normalnie na górze map sensor (czujnik ciśnienia i temperatury powietrza), teraz jest on na dole, pomiar temperatury będzie zafałszowany, bo będzie przed chłodnicą, a ponadto zaklei go olej z turbosprężarki
Jaką masz turbosprężarkę, zwykłą czy ze zmienną geometrią ? Możesz sprawdzić jeszcze czujnik powietrza dolotowego omomierzem.
Dzisiaj zajmowałem się słabym silnikiem w moim Pasku 1.9TDI AFN 110KM. W internecie jest sporo informacji na ten temat, większość z nich mówi o pompie turbo, przepływomierzu niedrożnych filtrach itp. Wczoraj zamówiłem nowy przeprzyłowierz jako że turbosprężarka była wymieniana dwa lata temu. Wcześniej...
Nie ma czegoś takiego jak błęd braku podciśnienia, masz typowe objawy zapieczonej zmiennej geometrii w turbosprężarce. Zobacz czy sztanga w turbo jest wciągana po zapaleniu.
Witam Chodzi o to, że jak wrzucę przykładowo 3 bieg i daje mu gazu to coś buczy (strasznie to denerwuje człowieka pod czas jazdy), zastanawiam się czy to nie Turbosprężarka, ale czuć że chce iść, nie wiem ale może jakaś guma jest pęknięta i dostaje powietrza, że tak buczy podczas przyspieszania? Teraz...
Witam, mam takie pytanie, w rodzinie jest drugie auto Passat B6 (jedno to golf 1,8t pytałem już o problem z nim w innym temacie) teraz problem z 2,0 TDI CR 110 KM pojawia się błąd gruszki P2563, ponoć to znany problem tych diesli i trzeba ją wymienić ale... skontaktowałem się z serwisem i gość twierdzi...
2.0TDI niby fajnie chodzi, no ale tam już niestety DPF i EGR trochę droższy niż w starych PD, Zrób jak ja, i kup z silnikiem wolnossącym. Brak EGRu, delikatnej turbosprężarki, jakieś proste katalizatory, silnikowi od razu się bez doładowania lżej pracuje, może pracować na byle czym. Polecam :)
Witam wiele osób opisuje że gdy vw b5 1.9 tdi AFN przechodzi w tryb awaryjny 'przeładownie' to mało kto wymienia gruszkę od turbiny :) A to podstawa bo czyszczenie geometrii przy turbinie pomaga na pewien czas a osoby które czyszczą to popełniają jeden błąd bo szlifują 'łopatki' a potem jest niewielki...
Witam mam problem z turbosprężarka w Passacie b5 tdi 2000r w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wymienilem cztery turbiny rozwala na wirniku czy na uszczelnieniach ciśnienie ma prawidłowe. Jaka może być przyczyna że ciągle siada ta turbina
Witam mam problem z passatem b5 fl 1,8t AWT. Wymieniłem w nim turbosprężarkę na regenerowana gdyż stara miała spory luz wzdłużny przez co brała olej. Przy okazji został usuniety wkład katalizatora gdyż był zapchany. I objaw jest taki że podczas przyśpieczania w okolicach 2200 jest duża moc przez kilka...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator...
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu, interpretacji pewnych określeń z programu VCDS. Chodzi mi o wyjaśnienie takich pojęć jak: większość z ramki zamrożonej( bo niektóre oczywiste) stan, priorytet , częstość błędu. Co znaczy "Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Potwierdzony - Testowany...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane...
Witam, Czytałem posty na temat EGR plującym olejem w passacie b5 na tym forum. Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza...
Dziękuje za odpowiedz. No niestety te silniki były produkowane dawno temu i przebiegi które przejechały są już ogromne. Jednakże spotyka się silniki które pracują w ciągle jeżdzących samochodach. Zastanawiałem się też nad silnikami 1,9 ze starych passatów, tych produkowanych w latach .80 Z tego co widziałem...
Warto pakować się w coś takiego ? Na każdą turbosprężarkę udzielamy 12 miesięcy pisemnej gwarancji bez limitu kilometrów. Na życzenie klienta do każdej turbosprężarki dołączony jest protokół wyważenia oraz kalibracji turbosprężarki. Wiem że muszę wymienić jeszcze olej i filtr, choć olej wymieniałem...
witam Passat 1,9 TDI: zatarte łożysko turbiny (na Kujawskim od miesiąca) - Volvo 850 2,5 TDI: uszkodzona pompa wtryskowa (na Kujawskim od 50 tys. km) - Astra 1,7D: smalec pod pokrywą zaworów, 12h czyszczenia (na Kujawskim od 50 tys. km) Fabia 1,9 TDI: zatarte łożysko turbiny (na Kujawskim od 10...
Oznaczenie turbosprężarki znajduje się na prostokątnym nadlewie części zimnej czyli w przypadku Twojej turbinki na pierwszej fotce jest widoczny ten nadlew nad wylotem powietrza doładowanego - niestety na fotce napis jest niewidoczny (nieczytelny), przeszlifuj go lekko papierem ściernym (jeśli turbo...
Świece były ngk i takie założyłem nowe, zwykłe 1 elektrodowe, więc środkowa nie miała jak wypaść, natomiast uleciała zewnętrzna, ale nie wiem jaki był związek przyczynowo- skutkowy, czy najpierw odpadła elektroda i iskra waliła w tłok (głowicę, korpus świecy), co spowodowało wypalenie zaworu, czy zaczął...
...Wiadomo telewizja kłamie a że kumpel miał podobnego meśka i też w dieslu który nie nadawał się już na drogę postanowiliśmy to sprawdzić i ... skubany na całym baku oleju ( po frytkach - ok 55L ) zrobił 800km i żadnych oznak mówiących o tym że silnik padnie, że ciężej się rozpędza itd. Są tylko 2...
Silniki CR mają już max przy 1800 - 2000 obrotów, te z pompowtryskiwaczami prawie tysiąc wyżej. Przypominają charakterystyką silniki benzynowe. Zaprzeczenie elastyczności diesla. Pierwszy lepszy Passat z pompowtryskiwaczami ma maksymalny moment przy 1750-1900rpm... Największy moment występuje tam,...
Info dla kolegów spierających się o rodzaj turbosprężarki w opisywanym silniku : kolega ma silnik o symbolu ALH (90 KM, sterownik o nr 038 906 012 M - widać to przecież w logach) więc ze zmienną geometrią (jedyny silnik o mocy 90 KM z turbo VNT montowany w Golfie 4 i A3, Seatach i Skodach. AHH montowany...
Witam. Posiadam Passata 1.9 TDI 130 KM z 2001 roku i mam pytanie czy nieszczelny (przetarty) wąż turbosprężarki ( nr. części 3B0 145 828 G )może być przyczyną mocnego i czarnego kopcenia z tłumnika. Jesli nie to co może być tego przyczyną? Czy może to być niesprawna lub uszkodzona turbina. Bardzo prosze...
Bezpiecznie będzie przyrost o 20% to jest seria AJM czy AUY ma około 120 KM i 285nm zrobić te 140 i 350NM, zakładając że będziesz jeździł tak jak jeździsz, nie katując auta, spalanie SPADNIE. Skutki uboczne to szybsze zużycie turbosprężarki, koła dwumasowego i układu przeniesienia napędu. W mojej...
Zatkany DPF uniemożliwia wkręcanie turbosprężarki na wyższe obroty (wynika ze zbyt małej róznicy ciśnien przed i za zwężką) więc turbo nie jest wysilone. Przytkany DPF nie powoduje także przegrzewania turbiny - to mit. Ja bym się nie doszukiwał przyczyny w DPF. Radzę najpierw zrobić turbo, potem podjechać...
Witam jestem mechanikiem, zastanawiam sie nad swapem bmw e46 na v12 5,4 z bmw 750, i teraz pytanie bo nie chce mi sie za bardzo ładować w koszta i przerabianie skrzyni, więc pytanie brzmi czy kołnierz ze skrzyni 6 biegowej z silnika 4.4 pasuje na śruby itd do 5.4, czytałem różne opinie trudno coś z tego...
Jeżeli na nieduże trasy to raczej benzyna. Ewentualnie z instalacja gazową. Diesle produkowane po 2000 roku to niewypał. Mają nietrwałe wtryskiwacze, filtry cząstek stałych, turbosprężarki (ogólnie są bardzo kosztowne w serwisowaniu). Do Fordów są tanie części, więc mondeo powinien być ok. W cenie...
Opisze problem od poczatku , zakupiłem Passata z silnikiem avf . W samochodzie jest turbosprężarka po świeżej regeneracji , ale wstaje dopiero od 2200obr. Przejrzałem dolot brak nieszczelności oraz syczenia. Zaślepiłem egr by wykluczyć zawieszony zawór . Przewody podciśnienia również zmienione...
Witam, nie wiem czy nie szukam dziury w całym, ale takie pytanie akademickie czy w silniku turbo - szczególnie turbo benzyna czy turbosprężarkę ma być słychać? Różne krążą opinie, nie wiem tylko czy nie piszą tego domorośli mechanicy, że jak słychać to początek końca itp. Mam u siebie taki problem...
Kiedy w passacie miałem taki przypadek. Kilka tygodni później okazało się, że winny temu był silownik turbosprężarki, a właściwie jego nieszczelność. Podłącz do "gruchy" wakuometr i sprawdź czy jest szczelna.
VW Passat B7 2.0 TSI 210hp . 2012rok Przebieg 140 000 to jest ok 250 000km Błąd P2188 Po wymianie już prawie wszystkiego co było można w dalszym ciągu mam ten sam problem. Wymienione zostały wtryskiwacze świece cewki zapłonowe czujnik lambda oxygen sensor przed katalizatorem odma olejowa sprawdzono...