Na oko i bez diagnostyki ciężko zgadywać, może np. pompa podciśnieniowa zdychać.
Pedał hamulca opada po odpaleniu, czy nie?
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
W przegrodzie gdzie jest serwo wody nie ma jest sucho. Z tego co sie dowiedziałem to najprawdopodobniej serwo ale sie okaże dam znac. Ten kruciec mam zrobiony od pompy vacum
Jakiś problem z podciśnieniami, tak mi się wydaje. Tak czy inaczej zaprowadzisz do mechanika, obejrzą klocki tarcze etc. Dziwne że tylko podczas cofania, nie potrafie sobie tego wytłumaczyć.
Mam taka całą pompę ABS z rozbiciaka, jak Cie interesuje to pisz na PW. Oddam za grosze.
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
Do wymiany tarcz i klocków układu raczej nie trzeba rozszczelniać... Cofając tłoki w zaciskach płyn z cylindra wbijasz zpowrotem w układ , czy luzujesz odpowietrznik i wyciskaszgo na zewnątrz ?
Sprawdz czy vacum pompa daje podciśnienie jak i szczelność układu, hamulce odpowietrzone ? plyn nie ucieka ?
To by potwierdzało moje podejrzenia, które opisałem w pierwszym wpisie... Dalej już powinieneś podmienić pompę, ale to moje prywatne zdanie.
Popatrz gdzie syczy
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Niby głupia sprawa, ale sprawdzałeś sam pedał hamulca pod względem uszkodzenia mechanicznego? Może coś glo blokuje.
Udało mi się rozwiązać zagadkę: wymieniona pokrywa zaworów — odma i zaworek przy kolektorze ssącym 55566514 0280142487
No i nie dowiedziałem się co było przyczyną twardego hamulca. Zacznie temat i nie kończy ,a mnie by się akurat przydało aby nie zapuszczać nowego posta.
Witam mam problem z hamulcami w oktavi 1 1.6mpi raz na jakiś czas pedał hamulca jest twardy i nie da rady go wcisnąć dopiero po 3 razie wraca do normy i chodzi normalnie co może być przyczyną ???
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
Na zgaszonym silniku pedał hamulca musi być twardy, dopiero jak jest włączony silnik pedał jest miękki bo działa serio, jak wpada pedał to zapowietrzony jest układ, sprawdzić poziom płynu, może też być zablokowany któryś zacisk.
Serwo
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
witam, mam podobny problem tylko ze u mnie to pedal caly czas jest twardy. pacjent to golf 4 1.9 tdi 90 KM ALH. jak wcisne pedal hamulca i odpale silnik to pedal powinien wpasc troche a on twardy!! stawiam na servo ale najpierw chcialbym sprawdzic ten zaworek na przewodzie. jak go sprawdzic czy trzyma? pompe vacum rozebralem i wyglada na ok. podcisnienie...
Miałem dokładnie to samo, pojechałem do elektryka. Podpinał pompę i sterownik ABS, posprawdzał pomierzył stwierdził że nic nie znalazł, popodpinał wszystko z powrotem i zadziałał. Sterownik ABS pod tylną kanapą.
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
golf 4 1.9 tdi brak mocy i twardy pedał hamulca po wymianie skrzyni. czego mogłem nie podlaczyc albo co się mogło odłączyć?
A czy moze wie ktoś jaka wartość powinno mieć to podciśnienie albo wie gdzie to sprawdzić?
Co tu drążyć temat.Albo masz uszkodzone następne serwo.Albo np oring na pompie.Oczywiście wykluczając złe podciśnienie i spartoloną robotę.
Może być wina czujnika, instalacji jak i pierścienia.
Zapaliła się kontrolka oleju na wyświetlaczu. Silnik zaczął stukać, osłabł i pedał hamulca zrobił się twardy. Zmierzyłem ciśnienie oleju-zegar nawet nie drgnął. Myślałem, że zegar nawalił, więc wykręciłem go, otwór na czujnik ciśnienia oleju zostawiłem otwarty i uruchomiłem silnik. Olej nie trysnął, nawet nie pojawiła się kropelka. Czy ktoś miał taki...
Doprowadź ten rozmiar kół do porządku. Na prostej ABS widzi różne prędkości osi i on może powodować chęć wyrównania prędkości kół. Niewyważenie objawia się tylko w danym zakresie prędkości, powiedzmy między 80 a 100 km/h i występuje niezależnie od hamowania. Usterka serwa lub pęknięty delikatnie wężyk podciśnienia objawia się tym że pierwsze wciśnięcie...
teraz to juz całkiem padła błędów jest od groma BBM MID 249 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 90 EBS MID 136 SID 70 FMI 10 OCCURRENCE 62 ECS MID 150 PSID 200 FMI 9 OCCURRENCE 3 EMS MID 128 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 255 IC MID 140 PPID 20 FMI 0 OCCURRENCE 255 VECU MID 144 PSID 227 FMI 9 OCCURRENCE 8 APM MID 185 PID 84 FMI 2 OCCURRENCE 126 mozesz to rozszyfrowac?...
Wdus hamulec, trzymajac zapal silnik, pedal powinien opasc po noga. Jesli nie opada to servo albo vacum-pompa. Dokrec ten przewod.
Witam, wróciłem z trasy. Na trasie miałem problem z hamowaniem, manipulator hamulca był tak twardy, że było ciężko z hamowaniem. Rano odpaliłem auto i wyskoczył błąd ABS, ESP i ASR. Ktoś miał taką sytuację? Auto to 607 2.2 HDI.
Niebieskie przewody na rysunku wyglądają na zasilenie w płyn hamulcowy pomp znajdujących się na serwach, ale może się mylę, na górze masz zbiorniczek. edit. Niby wg. legendy pod zdjęciem powinien tam być wozduch (powietrze) i to by się zgadzało...
Najpierw sprawdz szczelność przewodu podciśnienia od wakum do serwa. Sprawdz dolot powietrza do wakum . Postaw auto na znacznym spadku (z górki lub pod) . naciśnij raz hamulec i zobacz czy auto po puszczeniu podału natychmiast zaczyna sie toczyć. jeśli tak , to winna jest pompka wakum jeśli nie , serwo.
Raczej tak. Wygląda jak zawór zwrotny i pewnie nim jest (część samochodów ma zabudowany zaworek w serwie ale wszystkie oparte o serwo go mają). Odepnij cały przewód i sprawdź,w jedną stronę przepuszcza a w drugą jest kierunek zaporowy. Jeśli tak to jest to ten zawór. Teraz drobna uwaga: jeśli ten zawór niedomaga ,to trzeba coś z tym robić. Nie jest...
Witam Mam problem Robiłem buggy i zaczołem hamulce. W tym problem ze szczęki sa cylinderki tez i w całym układzie jest płyn ( prawdopodobnie ) i chodzi o to zeby odpowietrzyć hamulce trzeba pompować pedałem ale on jest calokowicie luźni zachowuje sie jakby płynu nie było wcale tzn ze nic nie pompuje jest cały czas przy ziemi i nic nie twardnieje Macie...
Wymieniłem wszystko przy hamulcach szczęki cylinderki zabezpieczenia sprężyny bębny i jak przyszło do odpowietrzania to jest problem w tym że nie chce się podnieść pedał hamulca do góry przy pompowaniu tylko tak z 3 cm od podłogi się podniesie i dalej nie chce w czym jest problem bo odpowietrzylem też pompę i nadal to samo
A jakie masz luzy? Już są zawory podparte? Jak sa podparte to sugeruje zwalenie glowicy, zrobienie zaworów i zrobienie luzów w górnych granicach. Przy dobrej instalacji będzie spokój na jakieś 100tys km. A jak są tylko zmiejszone, to zgodnie ze sztuką wymiana szklanek, albo podszlifowanie szklanek od dołu, albo zeszlifowanie trzonków zaworow. Może się...
Brak wspomagania hamulców. Uszkodzona pompa podciśnienia, dziurawy przewód lub pęknięta membrana w serwo. Zdejmij przewód podciśnienia z serwo. Zapal silnik i zatkaj przewód palcem jeśli efekt będzie podobny ja przy zatykaniu rury od odkurzacza to przewód i pompa są sprawne. Pozostaje serwo.
Do uszczelnienia króciec przy pompie vacum. Pozdrawiam.
Witam na chwilę obecną auto naprawione, najprawdopodobniej zapchana magistrala a dokładniej wlot do pompy vacum. Po odkręceniu pompy i odpaleniu auta ( wyleciało z pół litra oleju) wałkiem i problem ustał. Pozdrawiam.
Jutro rano się tym zajmę i opisze. Powiedz mi jak ten zaworek powinien się zachowywać.
czy serwo wogle działa można sprawdzić bez zaglądania pod maskę - najpierw powoli naciśnij 2-3 razy pedał hamulca, naciśnij i trzymaj lekko hamulec, odpal silnik, jak pedał opadnie to znaczy że serwo działa
Do sprawdzenia urządzenia wspomagania hamulca czyli serwo, przewody, pompa.
Może zawór zwrotny na wężu do serwa jest zablokowany. Wyciąg króciec z serwa, podepnij do węża wakuometr i zmierz podciśnienie. Masz jeszcze duże szanse , że obie pompy są uszkodzone.
Witam mam problem z Audi A4 b7 2.0tdi 170km samochód ma bardzo twardy pedał hamulca. Hamulce są dobrze odpowietrzone i zmieniłem serwo. Bardzo proszę o pomoc
To jest wynalazek bez serwa itp. Wydaje mi się że będe musiał rozebrać pompę abs bo silnik brzęczy tylko że jest pytanie czy nie oberwał się napęd od silnika i tylko słychać że silnik pompy pracuje ale nic może nie napędzać bo oberwał się napęd
A co tu ustalać. Gaźnik do regulacji, bo zalewa. Chcesz władować się w koszty - grzeb. Ewentualnie zainteresuj się, czy w trakcie jazdy też masz pedał hamulca twardy - jeśli tak, to albo przewód serwa, albo samo serwo do wymiany.
hej. problem rozwiązałem. co okazało się to przepustnica się rozszczelniła i przy wyższych obrotach traciła ciśnienie. co za tym idzie brakowało mocy. wymieniłem na używaną, bo nowa to wydatek ok 700zł w PL a w IE 280euro. pozdrawiam
- Golf 4 1.9TDI - Brak mocy i zblokowany pedał hamulca, wyciek w okolicy pompy vacum. Mam taki problem, króciec do serwo nie ma luzu, wydaje mi się, że może uszczelka poszła. auto nie ma mocy i po paru wciśnięciach hamulca robi się twardy. Jest ktoś w stanie stwierdzić co trzeba zrobić? z góry mówię, że nie posiadam wakuometru. https://obrazki.elektroda.pl/8911390100_...
twardy pedał twardy pedał hamulca hamulca twardy pedał pedał hamulca twardy
centralny podłączenie kierunków pralka bosch buczy wirowania switch pobór prądu
Rozmówca mnie nie słyszy - diagnoza i rozwiązania Radio w Mercedesie W211 wyświetla tylko logo