Sprawdz czy vacum pompa daje podciśnienie jak i szczelność układu, hamulce odpowietrzone ? plyn nie ucieka ?
Na oko i bez diagnostyki ciężko zgadywać, może np. pompa podciśnieniowa zdychać.
Pedał hamulca opada po odpaleniu, czy nie?
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
W przegrodzie gdzie jest serwo wody nie ma jest sucho. Z tego co sie dowiedziałem to najprawdopodobniej serwo ale sie okaże dam znac. Ten kruciec mam zrobiony od pompy vacum
Wracam do tematu. Może ktoś podpowie coś jeszcze. U jednego mechanika auto stało półtora tygodnia nic nie znalazł. Kasy nie wziął. Założył spowrotem moje serwo i dałem do drugiego. Drugi mówi że wszystko Ok i tak ma być. Też kasy nie wziął. Wróciłem do tego momentu że na moim serwie robi się twardy pedał po kilku godzinach. Każdy mówi żeby jeździć do...
Mam taka całą pompę ABS z rozbiciaka, jak Cie interesuje to pisz na PW. Oddam za grosze.
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
Niebieskie przewody na rysunku wyglądają na zasilenie w płyn hamulcowy pomp znajdujących się na serwach, ale może się mylę, na górze masz zbiorniczek. edit. Niby wg. legendy pod zdjęciem powinien tam być wozduch (powietrze) i to by się zgadzało...
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Jakiś problem z podciśnieniami, tak mi się wydaje. Tak czy inaczej zaprowadzisz do mechanika, obejrzą klocki tarcze etc. Dziwne że tylko podczas cofania, nie potrafie sobie tego wytłumaczyć.
Do wymiany tarcz i klocków układu raczej nie trzeba rozszczelniać... Cofając tłoki w zaciskach płyn z cylindra wbijasz zpowrotem w układ , czy luzujesz odpowietrznik i wyciskaszgo na zewnątrz ?
Popatrz gdzie syczy
Niby głupia sprawa, ale sprawdzałeś sam pedał hamulca pod względem uszkodzenia mechanicznego? Może coś glo blokuje.
To by potwierdzało moje podejrzenia, które opisałem w pierwszym wpisie... Dalej już powinieneś podmienić pompę, ale to moje prywatne zdanie.
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Udało mi się rozwiązać zagadkę: wymieniona pokrywa zaworów — odma i zaworek przy kolektorze ssącym 55566514 0280142487
Witam mam problem z hamulcami w oktavi 1 1.6mpi raz na jakiś czas pedał hamulca jest twardy i nie da rady go wcisnąć dopiero po 3 razie wraca do normy i chodzi normalnie co może być przyczyną ???
Raczej tak. Wygląda jak zawór zwrotny i pewnie nim jest (część samochodów ma zabudowany zaworek w serwie ale wszystkie oparte o serwo go mają). Odepnij cały przewód i sprawdź,w jedną stronę przepuszcza a w drugą jest kierunek zaporowy. Jeśli tak to jest to ten zawór. Teraz drobna uwaga: jeśli ten zawór niedomaga ,to trzeba coś z tym robić. Nie jest...
No i nie dowiedziałem się co było przyczyną twardego hamulca. Zacznie temat i nie kończy ,a mnie by się akurat przydało aby nie zapuszczać nowego posta.
Doprowadź ten rozmiar kół do porządku. Na prostej ABS widzi różne prędkości osi i on może powodować chęć wyrównania prędkości kół. Niewyważenie objawia się tylko w danym zakresie prędkości, powiedzmy między 80 a 100 km/h i występuje niezależnie od hamowania. Usterka serwa lub pęknięty delikatnie wężyk podciśnienia objawia się tym że pierwsze wciśnięcie...
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
Na zgaszonym silniku pedał hamulca musi być twardy, dopiero jak jest włączony silnik pedał jest miękki bo działa serio, jak wpada pedał to zapowietrzony jest układ, sprawdzić poziom płynu, może też być zablokowany któryś zacisk.
golf 4 1.9 tdi brak mocy i twardy pedał hamulca po wymianie skrzyni. czego mogłem nie podlaczyc albo co się mogło odłączyć?
Sprężyny a w zasadzie sprężynki w pompie służą tylko do tego żeby tłoczki wracały do początku. Muszą być wystarczająco mocne aby pokonać tarcie (w uproszczeniu) tłoczków o korpus pompy. Związku z serwem żadnego nie ma, jedynie powinno być szczelnie na połączeniu pompy i serwa, chociaż spotkałem serwo z dziurką tuż obok pompy więc tu zależy jaka konstrukcja....
witam, mam podobny problem tylko ze u mnie to pedal caly czas jest twardy. pacjent to golf 4 1.9 tdi 90 KM ALH. jak wcisne pedal hamulca i odpale silnik to pedal powinien wpasc troche a on twardy!! stawiam na servo ale najpierw chcialbym sprawdzic ten zaworek na przewodzie. jak go sprawdzic czy trzyma? pompe vacum rozebralem i wyglada na ok. podcisnienie...
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
A gdyby samochód był na luzie, to może nie zadziałać hamulec? Przy jakiejś sporej nieszczelności układu podciśnienia może się zdarzyć, że przestanie wtedy działać wspomaganie. M. in. z tego względu nigdy nie należy wrzucać luzu kiedy samochód jedzie, ani nie należy jeździć z wciśniętym sprzęgłem. Wyjątkiem są tzw. "miękkie hybrydy" ze skrzynią automatyczną,...
Prawidlowo hamulec powinny być twardy i nie wpadać w podłoge, układ najprawdopodobniej zapowietrzony, wracaj do tego mechanika i niech poprawia, bo zagrazasz sobie i innym.
Tak zaworek jest dobry tez już go wymianialem gdyby był zepsuty objawem byłby twardy pedał. Płynu nie ubywa a tyl jest ok korektor hamowania jest nowy, nawet robilem probe bez tylnych hamulcy tzn. zaslepilem na pompie wyjscie i bez zmian. Moim zdaniem to jest wina złego podłączenia podciśnień bo na zgaszonym silniku pedal jest wysoki i nie ucieka ma...
ale jak by była pompa walnieta to by pedał szedł do podłogi tak??? a on jest z 10 cm od podlogi i dalej niechce iść ale na poczatku jak wcisne na hamulec jest twardy ale powoli idzie w dół okolo 5-8 cm i dalej nie idzie jest to układ dwu obwodowy i w pompie są dwa tłoczki jeden za drugim czyli dwie sekcje . Jedna sekcja puszcza i pedał opada kilka...
Serwo
Miałem dokładnie to samo, pojechałem do elektryka. Podpinał pompę i sterownik ABS, posprawdzał pomierzył stwierdził że nic nie znalazł, popodpinał wszystko z powrotem i zadziałał. Sterownik ABS pod tylną kanapą.
Zapaliła się kontrolka oleju na wyświetlaczu. Silnik zaczął stukać, osłabł i pedał hamulca zrobił się twardy. Zmierzyłem ciśnienie oleju-zegar nawet nie drgnął. Myślałem, że zegar nawalił, więc wykręciłem go, otwór na czujnik ciśnienia oleju zostawiłem otwarty i uruchomiłem silnik. Olej nie trysnął, nawet nie pojawiła się kropelka. Czy ktoś miał taki...
A co tu ustalać. Gaźnik do regulacji, bo zalewa. Chcesz władować się w koszty - grzeb. Ewentualnie zainteresuj się, czy w trakcie jazdy też masz pedał hamulca twardy - jeśli tak, to albo przewód serwa, albo samo serwo do wymiany.
Może być wina czujnika, instalacji jak i pierścienia.
A czy moze wie ktoś jaka wartość powinno mieć to podciśnienie albo wie gdzie to sprawdzić?
Wdus hamulec, trzymajac zapal silnik, pedal powinien opasc po noga. Jesli nie opada to servo albo vacum-pompa. Dokrec ten przewod.
teraz to juz całkiem padła błędów jest od groma BBM MID 249 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 90 EBS MID 136 SID 70 FMI 10 OCCURRENCE 62 ECS MID 150 PSID 200 FMI 9 OCCURRENCE 3 EMS MID 128 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 255 IC MID 140 PPID 20 FMI 0 OCCURRENCE 255 VECU MID 144 PSID 227 FMI 9 OCCURRENCE 8 APM MID 185 PID 84 FMI 2 OCCURRENCE 126 mozesz to rozszyfrowac?...
Witam. Mam problem z hamulcami w ciągniku jak wyżej. Mianowicie założyłem lepsze tarcze hamulcowe niż były wszystko poczyścilem do błysu i nadal nie ma hamulca. Z tego co dojżałem w oryginale to w tym ciągniku co ja robię hamulce to jest inne pompka a dokładniej pompki od 60. Wszystko ładnie odpowietrzone a hamulec robi się twardy po pierwszym wciśnieciu...
A jakie masz luzy? Już są zawory podparte? Jak sa podparte to sugeruje zwalenie glowicy, zrobienie zaworów i zrobienie luzów w górnych granicach. Przy dobrej instalacji będzie spokój na jakieś 100tys km. A jak są tylko zmiejszone, to zgodnie ze sztuką wymiana szklanek, albo podszlifowanie szklanek od dołu, albo zeszlifowanie trzonków zaworow. Może się...
Najpierw sprawdz szczelność przewodu podciśnienia od wakum do serwa. Sprawdz dolot powietrza do wakum . Postaw auto na znacznym spadku (z górki lub pod) . naciśnij raz hamulec i zobacz czy auto po puszczeniu podału natychmiast zaczyna sie toczyć. jeśli tak , to winna jest pompka wakum jeśli nie , serwo.
Problem polega na tym iż po wymianie klocków na tylnich kołach pedał hamulca zrobił się bardzo miękki tzn. trzeba go sporo głąbiej wcisnąć niż przed wymianą. Możliwe jest że w układzie hamulcowym jest powietrze??? Dodam jeszcze że jest to Passat B4 94r. z systemem ABS. Wielkie dzięki za każdą radę!!
Witam Was, Potrzebuję pomocy znawców tematu. W moim traktorku / kosiarce ze skrzynią hydro zacina się pedał gazu w obu kierunkach. Wystąpiło to nagle podczas spokojnego koszenia. Ciekawe jest to, że jeżeli zablokuję hamulec (wcisnę i przekręcę pręcik :-)) (hamulec w tej pozycji i tak nie trzymał) wtedy kosiarka pracuje perfekcyjnie. Generalnie jeżdżę...
Witam mam problem z Audi A4 b7 2.0tdi 170km samochód ma bardzo twardy pedał hamulca. Hamulce są dobrze odpowietrzone i zmieniłem serwo. Bardzo proszę o pomoc
Pytanie 1. O czym świadczy to, że pedał hamulca po napompowaniu, po odkręceniu lewego odpowietrznika twardo się trzyma? Po odkręceniu prawego odpowietrznika, pedał powoli wchodzi do podłogi. W obu przypadkach płyn wychodzi bez bąbelków. Tak W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły...
Cześć, po wciśnięcie pedału hamulca słuchać z pod niego syk powietrza, pedał podczas jazdy jest twardy a po postoju praktycznie jak kamień do momentu odpalenia, gdzie szukać przyczyny? Wymienic od razu całe serwo czy może szukać gdzie indziej? Syk powietrza po wciskaniu mam wrażenie jest za pedałem hamulca
Witam! Wymieniałem w c360 pomkpę hamulcową( jedna) ,wyrównywacz , szczęki, cylinderki , bębny , przewody i po tym zabiegu pedał hamulca jest ciągle miękki niby leci z odpowietrzników czysty płyn ale słabo ...nawet po kilkukrotnym naciścnieciu nic sie nie dzieje ( twardnieje) . Regulowałem tymi śrubami co wchodza w pompki i nic . Wszystkie części kupowałem...
mam tytanie wpada mi pedał hamulca cały czas jest miękki pedał klocki są nowe i tarcze też odpowietrzony układ hamulcowy dotyczy to audi b4 może ktoś mi podpowiedzieć co to jest za przyczyna
Witam Mam problem Robiłem buggy i zaczołem hamulce. W tym problem ze szczęki sa cylinderki tez i w całym układzie jest płyn ( prawdopodobnie ) i chodzi o to zeby odpowietrzyć hamulce trzeba pompować pedałem ale on jest calokowicie luźni zachowuje sie jakby płynu nie było wcale tzn ze nic nie pompuje jest cały czas przy ziemi i nic nie twardnieje Macie...
Jestem właścicielem Poloneza Caro z silnikiem Rover'a z 94r. Wymieniłem most, ale z tarczy na bęben. Problem jest natomiast taki, że hamulec na początku hamowania jest miękki, lecz twardnieje po następnym przyciśnięciu. Odpowietrzanie i podkręcenie serwa nic nie daje (znaczy po podkręceniu serwa jest żyleta, ale bardzo trze). Proszę o pomoc.
Wymieniłem wszystko przy hamulcach szczęki cylinderki zabezpieczenia sprężyny bębny i jak przyszło do odpowietrzania to jest problem w tym że nie chce się podnieść pedał hamulca do góry przy pompowaniu tylko tak z 3 cm od podłogi się podniesie i dalej nie chce w czym jest problem bo odpowietrzylem też pompę i nadal to samo
Witam. Posiadam Seata Leona Cuprę R z 2003r. Problem polega na tym, że wg. mnie hamulce bardzo słabo działają. Jest to fabryczny pakiet Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami i tarczami 323mm. Podczas silniejszego hamowania (niezależnie z jakiej prędkości) pracę pedału hamulca można porównać z próbą wciśnięcia tłoczka strzykawki, gdy ta ma zatkany wylot....
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem...
Do uszczelnienia króciec przy pompie vacum. Pozdrawiam.
Koledzy mam dziwny problem jak w temacie, po wymianie tarcz i klocków z tyłu. Okazało się, że pozrywały się gumki (osłony) tłoczków, więc kupiłem reperaturki i wymieniłem je. Po wyjęciu tłoczków oczywiście uciekło trochę płynu z zacisku lecz po złożeniu odpowietrzyłem obie strony wydaje mnie się że dość solidnie bo spuściłem w sumie z obu stron 250ml....
Witam na chwilę obecną auto naprawione, najprawdopodobniej zapchana magistrala a dokładniej wlot do pompy vacum. Po odkręceniu pompy i odpaleniu auta ( wyleciało z pół litra oleju) wałkiem i problem ustał. Pozdrawiam.
czy serwo wogle działa można sprawdzić bez zaglądania pod maskę - najpierw powoli naciśnij 2-3 razy pedał hamulca, naciśnij i trzymaj lekko hamulec, odpal silnik, jak pedał opadnie to znaczy że serwo działa
Brak wspomagania hamulców. Uszkodzona pompa podciśnienia, dziurawy przewód lub pęknięta membrana w serwo. Zdejmij przewód podciśnienia z serwo. Zapal silnik i zatkaj przewód palcem jeśli efekt będzie podobny ja przy zatykaniu rury od odkurzacza to przewód i pompa są sprawne. Pozostaje serwo.
hej. problem rozwiązałem. co okazało się to przepustnica się rozszczelniła i przy wyższych obrotach traciła ciśnienie. co za tym idzie brakowało mocy. wymieniłem na używaną, bo nowa to wydatek ok 700zł w PL a w IE 280euro. pozdrawiam
hamulca twardy pedał pedał hamulca twardy twardy pedał hamulca
czujniki hyundai accent naprawa linuxa ustawienia atheros ar5007
zawór zwrotny atego zawór zwrotny atego
Zanikanie prądu na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem Jak uruchamiany jest zasilacz główny w układzie z zasilaczem standby?