Nie kręci bo nie ma ciśnienia w układzie hydraulicznym sprzęgła/ skrzyni. Pompka powinna sie odezwać w momencie otwarcia drzwi pojazdu po postoju i dobić do chyba 70 bar . W sprawnym samochodzie to trwa jakieś 2-3 sekund. Później w czasie jazdy pompka się włącza jak ciśnienie spada poniżej 50 bar . Pompka działa ?
ale po kilkudziesięciu minutach z miernikiem i kawałkiem przewodu doszedłem do wniosku że wszystkie cztery są sterowane masą (po zapłonie powinny mieć stały plus) Dokładnie tak jest. Brakuje ci zasilania 12V na te żarówki. Nie wiem jak sprawdzić kontrolkę temperatury. Działa na tej samej zasadzie, co kontrolka ciśnienia oleju. Tam ciśnienie rozłącza...
Jak napisał, że iskra jest i ciśnienie też ok to starter musi kręcić.
Sprawdź jakie jest ciśnienie paliwa i czy jest iskra gdy nie chce zapalić .
Nie napisałeś z jakim silniczkiem jest to twingo (oznaczenie), wtryskiwacz pewnie jest sterowany minusem, plus dostaje po załączeniu stacyjki, pompa pracuje cały czas, oczywiście po uruchomieniu silnika, praca pompy nie ma nic wspólnego z ciśnieniem w układzie,ciśnienie paliwa jest regulowane czysto mechanicznie.
Pompa szrot i tyle. Spada ciśnienie korekty ecu wali na maxa bo próbuje wyrównać sklad ale nie ma czym.
Jeden to powrót paliwa więc nie będzie dużego ciśnienia.pasowalo by sprawdzić ciśnienie pompki bo mogła trochę na sucho chodzić i się zatarla lekko skoro chodzi jeszcze ale inny dźwięk wydaje
A to ciekawe, normalnie cud sprzęt, ciekawe czy w parametrach pokazuje ciśnienie na pompie HP :D Oddaj to komuś kto ma sprzęt do tego.
sprawdź ciśnienie paliwa i dane z komp. wtrysku przy pracującym silniku. za niskie obroty( silnik krokowy, czujnik temp. powietrza zasysanego, potencjometr przepustnicy, czujnik temp. silnika. ciśnienie paliwa), nie wchodzi na maksymalne ( czujnik temp. powietrza zasysanego, potencjometr przepustnicy, czujnik temp. silnika. ciśnienie paliwa). Zdiagnozuj...
Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
Więcej szczegółów? W mieście, w trasie? Na zużycie paliwa ma wpływ wiele czynników mniej lub bardziej ważnych. Począwszy od jakości benzyny... Po przez ciśnienie w ogumieniu, styl jazdy, filtr powietrza, nieszczelność w układzie zasilającym, regulacja luzu zaworów, sonda lambda, wtryskiwacze/gaźnik...
Podstawiłm drugą pompę i to samo. Czy to normalne prędkości z kół V[km/h] TYŁ | PRZÓD ------------------ 8 | 5 33 | 20 65 | 39 Rożnica jest tylko tył przód, a lewo prawo prędkości takie same. Opony na obu osia takie same 165/70 R14, ciśnienie prawidłowe. Zmieniałem kodowanie pompy na inny typ auta Clio/Twingo/Kangoo/
Dzięki za trafną decyzję. Uszkodzony potencjometr. to badasz przy dodawaniu gazu i odczytujesz wartość otwarcia przepustnicy, Powodem tego był zapieczony trzpień w silniczku krokowym to sprawdzisz patrząc na ciśnienie w kolektorze dolotowym abo patrząc na pracę regulatora obrotów przy dodawaniu gazu ( pod warunkiem że potencjometr jest sprawny), Sprawdź...
Powodów może być wiele... - słabe ciśnienie w oponach - trzyma ci któryś zacisk hamulcowy lub ręczny - zaciera się łożysko w kole - termostat za wcześnie się otwiera - uszkodzony czujnik temperatury i oszukuje ecu - przypchany filtr paliwa / wtryski zamiast puszczać mgiełkę leją/ - zalałeś olej z Lidla ;) - końcówka silnika - itp... :-)
najlepsze chipy robi vtech zreszta do wszystkich aut. acha ale lepsze efekty daje tuning mechaniczny. bo pomyslcie, komputer w aucie ma zapas ktory wy chcecie wykrozystac. ten zapas to taka rezerwa bezpieczenstwa. a mam pytanie co sie stanie gdy termostat sie nie otworzy (zapiecze) i silniks ie rpzegrzeje przy przyspieszaniu? podejrzewam ze po chiptunningu...
Więc zrobiłem tak: Wyciągłem wszystkie przekaźniki, przekręciłem zapłon i bezpieczniki nie wywaliły. Po kolei wkładałem je z powrotem aż dotarłem do tego, który powodował palenie bezpiecznika 11. Okazało się, że jak nie ma tego przekaźnika to nie odpala samochód ( rozrusznik kręci). Następnie odłączyłem wtyczkę od cewki, przepływomierza, przekręciłem...
Witam. Proszę o opinię dot. spalania gazu w renault twingo 1.2 8V 2003r. Samochód jest użytkowany na regularne dojazdy. Trasa około 60 km w jedną stronę. Prędkość między 80-100 km/h, bez stania w korkach, częstego wyprzedzania, hamowania, itp. W tych warunkach samochód spala do 5.5l/100km (max) benzyny. Od 2 tygodni posiada instalację stag4. spalanie...
W takim razie zacznij od sprawdzenia ciśnienia powietrza w kole zapasowym.
Pod kierownicą koło skrzynki bezpiecznikowej są przekaźniki ,w białej obudowie masz od sygnalizacji dźwiękowej. Jeżeli nie działa poprawnie sygnalizuje to dźwiękiem 3 albo 9 razy w zależności od powagi usterki. Ja sprawdziłbym wartości potencjometrów ,gaz ,pompa ,skrzynia biegów ( wartości poszczególnych biegów masz podane w pdf ) i czujnik lewarka....
W kolektorze ssącym zamintowana jest przepustnica elektryczna i ona prawdopodobnie jest zabrudzona, przez co skleja sie i powstaje błąd ciśnienia. Trzeba rozebrać i wyczyścić.
Kupiłem nowy czujnik, 120 zł. I nadal to samo.
Ok, wygląda na to że problemem był przycinający się czujnik ciśnienia oleju w skrzyni. (sterujący ww silnikiem).
mylicie 2 urządzenia.... wspomaganie elektryczne (EPS) (clio2, punto, fabia...) gdzie nie ma płynu hydraulicznego i silnik elektryczny skręca kierownicą - i to pobiera duuuużo prądu... z pompą hydrauliczną o napędzie elektrycznym (clio, twingo....) która to pompuje płyn hydrauliczny zamiast pompy umieszczonej na silniku i napędzanej z paska - to urządzenie...
mam takiego oto żabola - twingo 1.2 8v 2000 rok silnik d7f trapi go spadek obrotów w czasie jazdy, tak jakby na sekundę zanikł zapłon i zaraz powraca, a na biegu jałowym czuć wypadanie zapłonów ma już wymienione: cewka, kable WN, świece (bosch dwuelektrodowe), czujnik wału, filtr paliwa zbiornik czysty, pompa ciśnienie podaje, lewego powietrza nie ciągnie...
jestem posiadaczem clio 1 z 95r z silniczkiem 1,2 energy. Stawiałbym na remont a jego cena na pewno nie przekroczy 2000zł.Swój już dwukrotnie reanimowałem i nigdy nie wydałem więcej niż tysiąc a przebieg mojej reni to już ponad 500 TYS KM!!!bez szlifu tulei zaznaczam- łatwo kupić drugie nowe lub używki na szrocie.Ostatnio ściągnąłem głowice bo uszczelka...
Panowie podsumujmy :wymienione wszystkie zaworki.Wtryski nie przelewaja.Samochod odpala ale nie od strzala.Po wyczyszczeniu EGR samochód 3 raz zapalił rewelacyjnie .Później spowrotem trzeba 2 ,3razy zakręcić.(może zaslepic EGR?)Podczas jazdy nie tak często jak wcześniej ale zapala się kluczyk i wtryski na kilka sekund i gasnie szczególnie przy równej...
Nad lewą nogą w kabinie masz kompa sterującego tym cudem (Borg-Warner), do tego trochę czujników, wlącznik na gałce biegów oraz pompa z akumulatorem ciśnienia i wysprzęglikiem na skrzyni. Proponuję zrobić na początek diagnostykę od strony elektronicznej.
ja tam akumulatora nigdy nowego nie kupiłem, za 1/4 ceny kupilem nową opornicę i idę sobie z nią na złom i wybieram najlepszy akumulator, zostawiam stary i dopłacam "na flaszkę" :) teraz bardzo łatwo o dobry akumulator na złomie, kiedyś to było bardzo ciężko rozrząd? no proszę... pasek ok 70zł kosztuje, rolki/pompa zwykle są dobre (jak nie mają luzów...
na 90% czeka cie jednak wybebeszanie kokpitu i odmulanie nagrzewnicy, możesz jeszcze robić próbę przepchania nagrzewnicy bez jej wyciągania wodą pod ciśnieniem, ale w sumie woda i tak pojdzie najkrótszym obiegiem i problemu to nierozwiąze Dodano po 2 a i przy okazji możesz częściowo przykrywać chłodnicę czymś, nie wiem czy wszystkie Renaulty tak mają...
Witam. Podobny temat już się pojawił na tym forum, ale chyba nie do końca te same objawy są w moim przypadku.Post dość długi, ale proszę o dokładne przeczytanie. Do rzeczy: Twingo 1.2 z 1997, silnik D7F. W czasie jazdy (na biegu) lub czasem zaraz po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty - pomaga jedynie zgaszenie i ponowne odpalenie. Czasami w...
hej. To faktycznie podobne objawy. Ja zwiększyłem przerwy na zaworach do 0,3 na wlocie i 0,35na wylocie i auto mocno klekota jak jest zimne ale mniej gaśnie i rusza bez dodawania gazu. Po kilkudziesięciu metrach jest normalne. Przetestował je bardzo dobry elektryk i stwierdził, że jedynie czujnik ciśnienia powietrza dolotowego mógł go oszukać ale nie...
Witam Prosił bm o pomoc albo poradę jak ogarnąć to ustrojstwo zwane climatronic. Samochód Clio 2 2001r. 1.2 16v sterownik silnika IAW 5NR.CI2 Mianowicie klima nabita (po wzbudzeniu na krótko przekaźnika kompresora odpala ,i chłodzi ,ale wtedy brak zabezpieczenia ciśnieniowego i nie działający wentylator.) Czujnik ciśnienia nowy (trzy piny),i tu się...
witam. mam podobny problem z twingo 1.2 99r. syrius32. DF045 - czujnik wymieniony. niby ok i po krotkich jazdach probnych to samo - autko jakby odcinalo paliwo. filtr paliwa oryginal - wymieniony.sprawdzony kolektor i wszystkie podcisnienia. stala masa do MAP'a rowniez dodana. problem powstaje dopiero przy gwaltownym puszczeniu gazu do hamowania. przepustnica...
twingo automat twingo czujnik twingo pompa
układ próbkująco pamiętający gniazdka angielskie pompa transit wymiana
Czujniki wału korbowego i rozrządu w Fiat Ducato Mikroinwerter Hoymiles HMT-2250-6T z 4 panelami