Połączenia gumowe "sierżanta" i dolnych lag, czyli Drążków mocujących tylny most do ramy sprawdzone?
Niestety w scaniach to dość częsta usterka, sprawdź olej w moście u mnie było mnóstwo złotawych opiłków po włożeniu palca przez otwór inspekcyjny, po odkręceniu spustu wypadła garść "zębów"
No właśnie, bo jak szukam drążka reakcyjnego to mi zawsze wychodzi tzw. sierżant mostu. Dzięki. Pozdrawiam.
scania 4 zbiornik wyrownawczy wymiana ,haczy o dobry 1 cm o przednia plastikowa sciane grodziowa nie da sie za chiny ludowe go o ten 1 cm przesunac aby go wyjac trzeba cala przednia sciane grodziowa zdemontowac (a tym samym nagrzewnice ,wycieraczki w kabinie CP,wentylator nawiewu,ogrzewanie kabiny jakies 30 srub trudno i ciezko dostepne na dodatek jak...
Właśnie nie wiem gdzie dokładnie jest przerwana ale w okolicy od tylnego mostu do kabiny. NR nadwozia XLER4X20004481235
Witam! Panowie!! temat jest z lipca 2010 roku i sprawa jest juz dawno zamknieta. Ale tak czy inaczej dziekuje za zainteresowanie. Kolego BanTir z tymi klockami to pomylilo ci sie z Actrosem. W Scani producent podaje wysokosc zawieszenia w mm. Np dla tylnej osi odleglosc ta mierzona jest pomiedzy wierzcholkiem obudowy tylnego mostu a spodem ramy i zalezna...
najprościej wyciągnąć wkład tylnego mostu. pewnie blokada zerwała się w moście.
Czujnik zużycia podłączony jest do tylnego modulatora tego nad mostem napędowym więc całe 3 kable do sprawdzenia. Aby sprawdzić sam czujnik możesz zamienić prawy zacisk z lewym albo jeszcze lepiej przedni z tylnym.
Tak. Domyślam się, że te uszczelniacze są mega ważne ,ze względu na możliwość przedostania się brudu z tyłu i oleju z mostu do łożyska. Dziękuję koledze za podpowiedź.
No,nie wiem czy to był dobry pomysł z tą zmianą.Jeżeli fabrycznie były zamontowane 315/70 to zakładając 80-tki znacznie wzrasta średnica koła,a co za tym idzie i obwód,co niesie za sobą większy opór podczas jazdy.Poprostu przełożenie tylnego mostu przystosowane jest do 70.:|
Sprawdź zawór przekaźnikowy hamulca ręcznego na tylnym moście i zawór Europa, z tego zaworu są wyjścia na przyczepę. Wszystkie te zawory są połączone z dźwignią ręcznego, odłączaj pokolei i sprawdzaj czy nie syczy z dźwigni hamulca ręcznego.
Moduł hamulca głównego D39 to zawór pod pedałem hamulca. Zobaczysz go po podniesieniu maski do góry. Moduł sterujący to w tym przypadku zawór EBS V95 znajdujący się pod siodłem (w przypadku ciągnika) lub w okolicach tylnego mostu (w przypadku podwozia z zabudową)
Nie mam osi podnoszonej, czujnik na tylnym moście od ciśnienia poduszek wymieniany. Jechać po kablach i szukać gdzieś przerwy?.
Jak mnie dawno tutaj nie było... Podczas pierwszego serwisu podpytałem majstrów. Okazało się , że elektryka cała działa tylko w tylnym moście mechanicznie jest uszkodzony jakiś bolec czy bardziej bolczyk... Pozdrawiam koniec tematu
Sprawdź kolego dźwigienkę sterującą -czy nie ma luzu na pręcie łączącym (łączącym zawór z tylnym mostem
Magnes w wywrotce ? :) Bez przesady. Tak jest założony most przedni jak i tylni wraz z reduktorem Steyra to pewnie dlatego. Dziękuję za pomoc.
Witam mam pytanie odnośnie filtra oleju na tylnej części mostu napędowego .Co ile km należy go wymieniać a także na jakiej zasadzie on funkcjonuje czy w moście jest pompa olejowa? Pozdrawiam
W takim razie przed zaworem przekaźnikowym tylnej osi jest jeszcze pneumatyczny korektor siły hamowania. Powinien on być zamontowany w okolicach mostu napędowego. W górnym schowku nad przednią szybą po stronie pasażera powinien być umieszczony wykres zmiany ciśnienia w siłownikach w zależności od obciążenia czyli ciśnienia w poduszkach. I to najprawdopodobniej...
kwantor myślałem , że Tobie chodzi ogólnie a nie o ten konkretny pojazd... ;) poza tym przełożenie mostu i rozmiar opon zawsze można zmienić. zresztą można sobie policzyć jakie są mniej więcej obroty silnika. 90km/h / 60min = 1,5km/min 1,5km = 1500m opona 315/70 R22,5 obwód toczenia ok 3093mm = 3,093m 1500m/min / 3,093m =ok 484,966 obr. kół osi napędowej...
Czujnik zasilany jest napięciem 5V, sprawdź na wtyczce. Sprawdź oporność szujnika ma ok 4,5 kOhm na dwóch z trzech pinów. Przewody o które pytasz biegną do kasety GMS. Bzdura! Przewody zarowno od czujników zużycia klocków oraz od czujników prędkości kół idą do modulatorów. Dla tylnej osi jest to dwukanałowy modulator ktory znajduje sie w ciągniku pod...
Zawsze po zmianie ogumienia na inny rozmiar trzeba w pierwszej kolejności zrobić tachograf tzw. legalizacje, i później po przejechaniu jakiś 100 km wszystko powinno poustawiać się samo tak zawsze miałem jak robiłem "scakanki" seri r i nie było żadnych kłopotów. W pierwszej wersji COO trzeba wpisywać ręcznie stałą K. W późniejszych Już nie (automatycznie...
Witam Was ponownie i mam trochę mierny ale drażniący temat. Mianowicie problem z poduszkami w Scani 124 na tylnej osi. Jest to moja 3 scania i wcześniej nie miałem z czymś takim problemu, w tej wystarczy na noc -ok 12h - zostawić auto załadowane to na tylnej osi nie ma powietrza w poduszkach na tyle by utrzymać załadowane auto, dodam że kabina stoi...
Tak zwróciłem dziś uwagę na to i rzeczywiście cały czas pracuje sprężarka ale powietrza mi nie brakuje a wczoraj o 4;00 rano było -17stopni i od razu nabiła do oporu . Pewnie szybciej poleci sprężarka przez to że cały czas śmiga . A mam takie pytanko czy ktoś nie wie jak naprawić komputer (jednostkę) od samo poziomowania tylnego zawieszenia . Tak stwierdził...
witam, kolego jezeli pokazuje ci blad modulatora, ja na poczatku sprawdzil bym ten czujnik abs rozpial bym wtyczke wsadzi miernik to ze pokazuje 1800 om nie znaczy ze jest sprawny, patrzysz na wskazania miernika druga osoba kreci kolem musi sie zmieniac wartosc np. 1800-2000-1788-2022 czyli-przeskakiwac na wiencu jezeli skacze to masz czujnik dobry-...
Kakibara słuchaj, nie wiem czy chcesz się kłócić czy nie. Ja już chyba jestem za stary na kłótnie, tym bardziej, że nie stoimy pod blokiem ani pod budką z piwem. Po kliku miesięcznej diagnozie problemów w samochodzie ciężarowym, brak jakiegokolwiek efektu. W pompowane w auto prawie 20.000, tyleż samo strat z tytułu braku przychodów, i podobnie z tytułu...
tylnym mostem tylnym boczkiem stukanie tylnym zawieszeniu
podgrzewanie przedniej szyby szyby montaż zasilacza antenowego solarny panel
schemat bezpieczników laguna diora ws440 schemat
Bosch SRV45T13EU – mikrowyłącznik pływaka uruchamia się przy spuszczaniu wody z płaszcza Jak rozhartować stal Hardox - metody i wskazówki