Diody i uzwojenia sprawdzałem w pierwszej kolejności i tu wszystko jest ok sam alternator pracuje poprawnie. Co do regulatora nie sprawdzałem go - bo szczerze to nie wiem jak, ale poszukam jak to zrobić i sprawdzę. Myślałem faktycznie aby dobrać inny regulator i dopasować go do tej konstrukcji zapewne zresztą tak się to skończy i zobaczę co z tego wyjdzie....
Ja patrzę na RW. Do tego prąd rozruchu. Mam też spadek napięcia podczas rozruchu silnika i czas. Do tego pomiar tętnienia alternatora. Mnie pomaga dokonać weryfikacji.
Można by coś takiego skombinować - np tętnienia - ich częstość z alternatora są funkcją zależną od konstrukcji alternatora/jego prostownika (zakładam mostkowy trójfazowy), przełożenia i samych obrotów silnika. Najsilniejsze tętnienia będą na alternatorze więc tam by chyba warto kombinować. Można też tachometr czy licznik impulsów zamontować.
Może rolę odgrywają tętnienia z alternatora?
https://www.youtube.com/watch?v=uwY8YvRS... Proszę bardzo.Tylko tutaj napędy są rozdzielne. Zapewne musiałyby być jakieś kondensatory do wygładzania tętnień. Alternator to jest trójfazowa prądnica prądu przemiennego. Potem jest prostownik trójfazowy który to zamienia to na prąd stały tętniący. W samochodzie napięcie wyrównuje akumulator. Trójfazowy...
Alternator. Sprawdź tętnienie.
Mam Ancela BA101 już parę lat i uważam, że jest dobry. Fajna rzecz to test tętnienia. Można łatwo sprawdzić diody w alternatorze.
Zrobiłem wzmacniacz nieodwracający aby móc mierzyć prąd ładowania akumulatora. Jednak tętnienia na alternatorze są tak duże że nawet uśrednianie 10 pomiarów z odrzuceniem najwyższego i najniższego nie dają dobrych wyników. Myślę nad zastosowaniem jakiegoś filtra, tylko czy przy tak małych napięciach będzie to dobrym rozwiązaniem? Szukałem na schematach...
zobacz, że brakuje filtrowania przebiegów czy tętnień z samego źródła alternatora Z całym szacunkiem, ale nie było sugestii pobrania napięcia z przewodów zasilających radia. Oczywiście pobranie zasilania z układu stabilizatora w układzie radio. A miało być tak pięknie I będzie, bo sprawdzone, co nie twierdzę że wyżej podane, przez kolegę SP5ANJ , będzie...
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Tak wszystko można zrobić lepiej. Dziękuje i pozdrawiam. ;-) Przepraszam bardzo ja pisze o zwykłych alternatorach jakie są były stosowane od wielu lat a Ty wyjeżdżasz z jakimiś rozwiązaniami najnowszymi w samochodach za duże pieniądze. Gdzie są one nafaszerowane elektroniką. Czy może o jakiś hybrydach gdzie kontrola ładowania i rozładowania jest ściśle...
a ja (w zasadzie ojciec) w tipo ma coś takiego że lampka sobie lekko żarzy, raz mocniej raz słabiej- pozostałe odbiorniki w zasadzie też, jest to nie regularne. Akurat nabyłem sobie oscyloskop :) i ... przebieg na aku prawie stały z niewielkimi tętnieniami. na alternatorze (B+) tętnienia są wieksze, ale takie same. W takt migania świateł cału przebieg...
... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia?... To czy alternator jest samowzbudny czy nie, nie ma wielkiego wpływu na sposób regulacji napięcia. Starsze konstrukcje alternatorów (obcowzbudne) miały układ wzbudzenia zasilany z akumulatora przez wyłącznik zapłonu (np. FIAT 125p). Wadą tego rozwiązania był fakt, że po włączeniu...
Podłączałem oscyloskop do ( pod obciążonym alternatorem) B+ sygnał prawidłowy na D+ również, tętnienie 480 mV. Jutro sprawdzę jeszcze prąd wirnika.
(at)jdubowski a alternatory 8-diodowe? https://obrazki.elektroda.pl/3986118900_... Albo 11-diodowe? https://obrazki.elektroda.pl/8491511700_... Swoją drogą, jaka jest korzyść z prostowania napięcia punktu neutralnego uzwojenia? Mniejsze tętnienia?
kontrolka lekko żarzyła jak jechało się wieczorem Przy słabym aku dzieją się takie czary mary (duża rezystancja wewnętrzna powoduje tętnienia napięcia z częstotliwością ładowania przez alternator)
Na zasilaczu komputerowym będzie działać bez problemów. A jak motocykl ma alternator i napięcie też tętni a zapłon działa.
W nocie katalogowej jest to jasno opisane, "styk" wykonawczy jest zwierny. W tym konkretnym przypadku zbudowany o N-MOSFETa. Ważne, że ma izolację galwaniczną sterowania ze "stykiem" zwiernym czyli możesz włączyć szeregowo "styk" zwierny wykonawczy czyli wtórną stronę w szereg z plusem obwodu paneli słonecznych. Zalecałbym jeszcze dodać szeregowo ze...
W pierwszym ogłoszeniu looco5 wspomina o prostowaniu. Przypuszczam, że "prądnica" to alternator to trzeba się liczyć z tętnieniami i co za tym idzie z szybszym zużyciem. Pisał o tym goldwinger. Jeśli mowa wartości tętnień napięcia/prądu ładowania/rozładowania to producenci asekurują się zapisami w instrukcjach. Przykład: http://www.baterie.com.pl/ i...
tętnienia zawsze będą, bo przecież na wyściu z alternatora (za prostownikiem) masz wyprostowanego sinusa, razem z akumulatorem tworzy to układ podobny do zasilacza sieciowego zbudowanego z prostownika i kondensatora... poza tym 0.3V przy 14.3 to tylko 2% wahania, wg mnie nie ma się czym martwić. Dodam, że spoglądam na problem okiem elektryka-elektronika,...
Na początek podłącz tester kondycji akumulatora, ma on opcję pomiaru jakości ładowania, zmierzysz nie tylko napięcie ale i tętnienia to będzie wiadomo co w trawie piszczy zanim rozbierzesz pół samochodu.
...... zapomnieliście o kilkuset hercach tętnień w czasie pracy alternatora. To nie jest grożne,gdyż układy "filtrujące" są w laptopie tuż za gniazdem.
Bez obaw, jeśli nie przesadzimy z napięciem to nie ma prawa nic się stać. W końcu jest to prostownik 3-fazowy 6-pulsowy (identyczny jest w samochodowym alternatorze) który ma nieporównywalnie mniejsze tętnienia niż jednofazowe wynalazki z bazarów. Mimo wszystko w tym urządzeniu przydałby się woltomierz i amperomierz...
Temat poruszany wielokrotnie, więc postaram się ograniczyć do kilku pytań na które nie znalazłem dotychczas odpowiedzi: 1) Procentowa ocena stanu akumulatora Większość testerów jako wynik testu podaje stan akumulatora w procentach, np. 90%. Rozumiem, że jest to stosunek aktualnego prądu rozruchu do znamionowego podanego na obudowie? 3) Prąd rozruchu...
Na alternatorze powinien być taki mały kondensator przeciwzakłóceniowy likwidujący tętnienia powstające podczas ładowania. Może kabelek się oderwał i nie działa tak jak powinien
W czasach, gdy w pojazdach stosowano prądnice (a nie alternatory), dawały napięcie stałe niemal bez tętnień, i były takie przekaźniki, które miały dwie cewki: napięciową i prądową. Przy ładowaniu akumulatora ich prądy były zgodne, przy rozładowaniu przeciwne - i w tej drugiej sytuacji przekaźnik odłączał prądnicę od akumulatora. A w nowszych pojazdach...
weż oscyloskop i sprawdz czy prąd jest prawidlowo wyprostowany , jeśli ma duży poziom tętnień moze to oznaczać uszkodzoną diodę w alternatorze Wienio
(...) Podczas jazdy kiedy akumulator sie naładuje po momencie nie płynie przez niego żaden prąd po za tym wywołanym tętnieniami jak w kondensatorze filtrującym w prostowniku. Samochód raczej ma zabezpieczenia w postaci kondensatorów w środku. Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Alternator jest głównym źródłem energii w samochodzie podczas...
To by wskazywało na alternator. Niestety nie. Alternator zwykle jest trójfazowy, prąd jest prostowany za pomocą mostka diodowego pełnookresowago. Tak więc na każdy obrót przypadają 3 okresy prądu zmiennego, przy 2000 obrotów silnika zakładajac ze przekładnia zwieksza obroty alternatora 3 krotnie po wyprostowaniu tętnienia mają 600Hz i praktycznie całkowicie...
Jak wiem elektrolit niczego nie podbija, tylko filtruje - jak podłączysz elektrolit do źródła napięcia stałego, jak akumulator czy bateria, niczego on nie zmieni. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przy alternatorze lub uszkodzona dioda w alternatorze powodująca na wyjściu za duże tętnienia albo za mały kondensator filtrujący i/lub brak...
T5 ma racje a nie panam bo tętnienie momentu jest od zapłonu ON, a nie od obciążenia odbiornikami. Na tej samej podstawie sa wyliczane dawki korekcyje. Dwumasy też łagodzą te same tętnienia tylko w stronę układu przeniesienia napędu i tam też tak trzepie bez dwumasu.
Generalnie radio samochodowe nie jest przystosowane do zasilania z zasilacza. Akumulator samochodowy ma dużą wydajność prądową i nie ma tętnień. Filtr na zasilaniu radia jest zaprojektowany do blokowania tętnień z alternatora - to jest kilkaset herców. Jeśli musisz zasilać radio z zasilacza to: 1. zasilacz musi mieć dużą wydajność prądową min 2A lepiej...
Hej Dzięki temu nie ma tętnień ale Ty i tak tego nie odczujesz podobnie i alternator. Więc spokojnie możesz go wymontować Pozdrawiam
... Witam Jeżeli wartość skuteczna prądu ładowania jest większa od średniej jest to szkodliwe dla akumulatora. Zawsze będzie różnica pomiędzy wartością średnią i skuteczną - jak kolega przy tym się upiera. ... Wartość średnia i skuteczna prądu będą równe gdy płynie prąd stały pozbawiony tętnień. ... Jaka teraz jest różnica, jaka powinna być z dławikiem...
Konieczna wizyta u dobrego elektryka samochodowego. Najczęstszymi przyczynami tego stanu rzeczy są: - słaba masa między alternatorem (silnikiem) a nadwoziem, - iskrzenie na szczotkach alternatora spowodowane na przykład uszkodzeniem mechanicznym szczotek lub pierścieni, - uszkodzona jedna z diod prostowniczych w alternatorze (prąd mocno "pulsujący")....
Miałbym jeszcze 2 uwagi 24V czemu nie do 12V potrzebne są 2 diody dajesz pełny mostek i masz 24V, na pewno tych parę amper wyciągnie, a do naładowania akumulatora często nie jest potrzebne aż 10A. A druga sprawa, już chyba została wyjaśniona, akumulator ładujemy prądem tętniącym (!) nie przemiennym, ale ja bym zalecał raczej stały. Alternator faktycznie...
połączenia z masą mam dobre, bo przy obciążeniu napiecie na aku i masą z + jest takie samo gdyby była jakas rezystancja przejścia-połączenia, to prąd spowodował by spadek V. przewód alternatora na klemie przeczysciłem, ale na alternatorze nie - nie mam kanału:cry: a co do pomiaru tętnień mam miernik wskazówkowy elektromagnetyczny zdaje się juz nie pamietam,...
Granie na samym akumulatorze to nie trafiony pomysł, szybko padnie bez ładowania. A doładowywać akumulator po każdym utworze mija się z celem. Prostownik jak sama nazwa mówi tylko "prostuje" prąd, bez wygładzania tętnień. Do zasilanie takiego wzmacniacza jak podałeś potrzeba solidnego zasilacza (powiedzmy że to taki bardziej rozbudowany prostownik)....
A może LM723 jako regulator ładowania? Napięcie ustala się przy użyciu dzielnika, łatwo na nim uzyskać charakterystykę CC-CV... Ale do włączania ładowania wypada użyć jeszcze TL431 i tranzystora PNP - LM723 tego nie załatwi. I TL431 przy braku ładowania będzie zużywał prawie 1mA z głównego akumulatora. Zamiast TL431 można użyć tranzystora NPN i mieć...
Witam, Produkujemy obecnie taki sprzęt, pod nazwą MAD-1. Można go nabyć cenie fabrycznej 198,00 zł brutto. Najnowsze, profesjonalne, urządzenie do diagnostyki w elektronice samochodowej, opracowane w firmie SEMI’, to Mini Auto Deteskop MAD-1, jest ze wszystkich najmniejszy i najszybszy, To więcej niż kieszonkowy oscyloskop I nieodzowny w wyposażeniu...
Sam alternator jest tak naprawdę generatorem "szpilek" uśrednianych do wartości znamionowej 14.4V - wzbudzenie nie jest w żaden sposób "regulowane" - działa dwustanowo - włączone/wyłaczone. Stąd i efekt popalonych żarówek i elektroniki, po odpięciu akumulatora przy pracującym silniku. Uzwojenie wzbudzenia jest sterowane w sposób "ciągły". Cudzysłowie...
Ten tranzystor wytrzyma 22A nawet bez radiatora (0,7W mocy strat) ale wysterowanie go z bramki 4011 jest bardzo kiepskim pomysłem, trzeba by dołożyć jakiś driver pomiędzy bramkę a tranzystor. Moim zdaniem impulsowo sterowane sztuczne obciążenie nie jest dobrym pomysłem, nie wiadomo jak regulator alternatora sobie z tym poradzi, w instalacji samochodowej...
Jeżeli świeci kontrolka to masz walnięty alternator,bo od tego ona jest.Twój elektryk to zwykły partacz.Miernik nie pokaże ci tętnień jeśli walnięta jest dioda.Składowa stała będzie 14,5V.Druga sprawa jest taka,ze jeżeli jest to alternator Delco to najbardziej tępy elektryk w tym kraju wie,ze padają w nich na potęgę prostowniki.Setki rocznie.Astry,Vectry...
Jestem akurat online więc o ładowaniu aku w samochodzie napiszę ci parę słów. Alternatory spotyka się najczęściej w wykonaniu 3-fazowym, ale i spotkać można inne np 5-fazowe. Jeśli chodzi o częstotliwość impulsów na na biegu jałowym przy 800 obr/min i przełożeniu na alternator najczęściej około 2:1 mamy tętnienia około 160Hz (6 impulsów na obrót alternatora)...
Dzięki za info. Rozuimiem że na zacisku jest sinusoida o amplitudzie takiej jak napięcie na wyjściu B+ (około 14V lub 25V dla ciężarówek) oczywiście z uwzględnieniem spadków na diodach.... Ponieważ alternator jest prądnicą(generatorem) 3-fazowym , to sinusoidy raczej bym się nie spodziewał , raczej tętnień o częstotliwości wprost proporcjonalnej do...
Ja miałem tak w starej Polówce... paliła ok, ale czasem gdzieś się pojechało, zgasiło silnik, potem powrót do auta zapłon i zero prądu. Odpaliło się "na popych", przejechała kawałek i znów paliła normalnie. Akumulator dostawał jakieś przerwy, jak auto wpadło w dziurę albo przejechało po bruku to albo się "psuło", albo "naprawiało". Jak alternator ma...
Miernik dobrze mierzy bo sprawdzałem z innym. Dzisiaj kupiłem żarówkę 24V i przy 33V, żarówka świeciła dalej i dalej nie kręciłem z napięciem wyżej bo szkoda mi żarówki. Zaraz dorzucę kondensator i sprawdzę, tętnienia będą zdecydowanie mniejsze. Edit: Kondensator 1000uF na wyjściu mostka. Mierzone dwoma miernikami. 35V i żarówka świeci dalej. Regulator...
Też bym skupił się raz jeszcze na wirniku . Przepuść przez niego prąd 12 V ,sprawdź czy przyciąga blaszkę np ( brzeszczot piłki do metalu ) Toczenie pierścienia to kosmetyka która zapobiega biciu a co za tym idzie tętnieniu ładowania , małe bicie niwelują sprężynki szczotek . Toczę zawsze nożem ceramicznym do miedzi i mi nigdy nie obróciło pierścieni...
Pewnie że bawię się we wróżkę ale nie chiromantę bo ręce mi opadają. W gniazdku zmienia się nie tylko amplituda ale i biegunowość. nie doczytałeś sensu albo ja się zbyt skomplikowanie to pisałem. Umownie, jak w przypadku zasilaczy to przy zasilaniu stałym dopuszczamy znacznie większe tętnienia i wachania niż przy napięciu stabilizowanym które z zasady...
a prąd szczytowy nic tu nie ma do gadania? czyli mogę w sumie dołożyć na transformatorze z 1 zwój i będzie z 12,7v w jałowym i z 17v szczytowego i to nic nie zaszkodzi? Pewnie przedrą się jakieś tętnienia ale, moim zdaniem, możesz je śmiało zignorować. Przecież takie zasilacze podłącza się tylko na czas rozruchu. Pamiętaj że alternator też produkuje...
Alternator w samochodzie to źródło energii elektrycznej sterowanym regulatorem napięcia, ten jest stabilizatorem napięcia o sterowaniu grupowym (czyli "ON/OFF"). Akumulator jest dla niego wielkim kondensatorem wygładzającym tętnienia. W każdym samochodzie z elektroniką (załóżmy, od połowy lat '90) instalacja elektryczna posiada trochę elektrolitów w...
Witam! Filtr to jedno, a możliwa jest całkiem inna przyczyna: podczas pracy silnika źródłem prądu jest alternator, który daje prąd zmienny wyprostowany, ale tętniący. Jeżeli akumulator wykazuje wiekszą oporność dla częstotliwości akustycznych, to w instalacji pojawiaja się właśnie te tętnienia, których akumulator nie "wygładzi". Przyczyna może być np....
To jest nierealne. Niema szans aby tam pojawiło się 0,0 V. Przecież to oczywista oczywistość że od Euro4 gro samochodów spełniających tą normę odłącza ładowanie gdy wykryje wciśnięte sprzęgło. Ma to zmniejszyć obciążenie i emisję gdy przy7spieszasz ale na początku działało to tylko na sygnał pedału sprzęgła. Ja bym zmierzył tętnienia, najlepiej oscyloskopem,...
Cześć, Pytanie pewnie nt ładowania pojawiało się milion razy, ale tutaj problem mam nieco inny. Mój ojciec ma Bealrusa 920, ale jest to wersja taka trochę przejściowa i ma sporo elementów z 820. Ale mniejsza o to, bo traktor przyjechał już z zagranicy z przerobionym alternatorem. Kontrolka ładowania się nie pali, jest coś tam nieźle pogrzebane, bo widzę...
Jakie napięcie miałby ten generator z magnesami trwałymi? Dla 3KW potrzebne byłoby co najmniej 24V. Zakładam również, że użyłbyś alternatora zamiast generatora (z odpowiednimi prostownikami?) Bezpośrednie podłączenie byłoby bardzo złym pomysłem, nawet gdyby się udało. Ten silnik/generator będzie działał częściowo jako źródło prądu, a ponieważ jest urządzeniem...
Zauważcie, że kształt napięcia jest taki sam jak prądu więc do pomiaru porównawczej kompresji w cylindrach wystarczy pomiar napięcia np z zapalniczki 🙂 Podobno tak mierzą choć nie wiem jak dokładnie wg mnie wyjdzie tylko kompletny brak kompresji czy np niedokręcona swieca. Na upartego możnaby to nagrać smartfonem jak sygnał z mikrofonu 🙂...
A sprawdzałeś jak bardzo jest tętniący ten prąd który wychodzi z alternatora? Ale mi nie chodzi o doładowywanie, czy ładowanie buforowe, ale o ładowanie mocno rozładowanego akumulatora...
Moim zdaniem to są zbyt krótkie odcinki by uzupełnić akumulator w energię która pobrałeś z niego w celu uruchomienia samochodu. "Ujemny bilans energetyczny"...;-). A co do sprawdzenia akumulatora to może warto by było podjechać do kogoś kto dysponuje porządnym testerem do akumulatorów.Pomierzą Ci napięcia w spoczynku,napięcie przy rozruchu,przy okazji...
Są przypadki gdzie uszkodzony regulator nic nie zrobi a są gdzie ubije sterownik silnika. Sam byłem świadkiem jak padł sterownik w Seicento. Wypaliło driver wtryskiwacza. Akumulator jest wstanie wydać i przyjąć chwilowo duże wartości prądu. Większe niż sam alternator jest w stanie dostarczyć na pełnej mocy. Jest on niejako ogranicznikiem napięcia w...
w pierwszym moim poście zanegowałem pomysł zakładania IC do silnika wolnossącego co do eTurbo się nie zgodzę urządzenia Turbodyne dają 0,3-0,4 bara przy poborze prądu ok 100A (dla silnika do 1,5L) prąd 100A daje moc takiej sprężarki 1,2kW czyli ok. 1,5 KM sprawność układu silnik - alternator to ok. 30% czyli e-Turbo zjada nam 5KM nadciśninie rzędu 0,2...
Od Tl5001 lepszy byłby jakiś driver z wyjściem totem pole i TC4451. Nie wiem dlaczego akurat totem pole, ale większość sterowników uniwersalnych do przetwornic takie wyjście ma. Różnią się tylko wydajnościa prądową i rodzajem tranzystorów: bipolar lub MOSFET. Dlatego już dawno proponowałem stareńki, ale tani TL494. Nie chciałem Cię zbijać z pomysłu...
Aby nie było tętnienia pierścienie powinny być toczone ,Zawsze toczyłem przy regeneracji a także nowe też. Do toczenia stosowałem noże ceramiczne ,miedź takim nożem toczy się bardzo dobrze. Z powodu braku nie dociskał bym blaszką tylko zrobił bym tak. Dwa kawałki drewna złożył do siebie i na styku przewiercił wiertłem otwór 0.5 mm większy jak średnica...
Witam. Regulator napięcia alternatora pewnie martwy, albo coś z diodami prostowniczymi. Tam bym szukał przyczyny na sam początek. Czyli jak pisał Kolega wyżej. Zbadać napięcia oraz dobrze by było zmierzyć prąd ładowania jakimś miernikiem cęgowym. Sprawdził bym też napięcie pod kątem tętnień.
najlepiej namierzyć źródło zakłóceń i usunąć musisz przybliżyć jaki samochód i wyposażenie często są to zakłócenia z alternatora i wystarczy zmienić szczotki z reglatorem napięcia. namierz przyczynę zakłóceń i spróbuj naprawić. radze poprowadzić zasilanie do radio odbiornika bezpośrednio z akumlatora, nie zapomnij o zabezpieczeniu przeciw zwarciu(bezpiecznik)...
Czy sprawdzałeś wpływ stanu naładowania akumulatora na intensywność tego objawu? Na rozładowanym akumulatorze (gdy jeszcze możliwy jest rozruch) tętnienie napięcia jest naturalne i związane ze sposobem regulacji napięcia przez regulator. Proponuję solidnie naładować akumulator( max.prąd 1/10 pojemności aku. przez około 10 godzin) i sprawdzić co stanie...
... np. ładowanie auku alternatorem przy pomocy roweru ... Zanim wciśniesz post, wcześniej to przeczytaj ;) Rower nie ma służyć do ładowania aku, bo to rowery EV są napędzane przez acu i silnik BLDC :D Natomiast alternator zastapi tam wolnobieg i łańcuch i niekoniecznie to będzie przypominać rower, to włożenie silnika BLDC do roweru to zbyt banalne...
Skoki napięcia powodują takie zachowania. Wspomaganie w aucie jest równiez elektryczne, dlatego po ruszeniu kierownica jest gwałtowny skok napięcia . Należy pomierzyc napiecie ładowania w róznych zakresach obrotowych, bez jak i z włączonymi odbiornikami prądu(dmuchawa , światła). Sprawdzić stan instalacji elektrycznej przy alternatorze, jak i połączeń,...
Alternator jest źródłem prądu tętniącego w dodatku o zmiennej częstotliwości a akumulator posiada skończoną rezystancję. Napięcie jałowe akumulatora 12.7 Napięcie ładowania 14.4 Akumulator ma bardzo niską rezystancję wewnętrzną ale po drodze jest jeszcze sporo makaronu i tą rezystancję można sobie wsadzić między bajki.
Akumulator 50Ah nalezy ładować prądem 10 godzinnym - wszystkie mądre książki tak podają. Trzeba jednak dodać że akumulator całkowicie rozładowany można tak ładować. Na szczęście za ładowanie zabieramy się zwykle wtedy kiedy taka sytuacja ma miejsce (a czasem jeszcze później czyli jest już bardzo źle). Pytanie brzmi: jak będzie wyglądał nasz akumulator...
Na wyjściu z każdego prostownika uzyskuje się napięcie pulsujące. Żeby zmniejszyć pulsacje należy zastosować filtr odpowiednio dobrany do obciążenia. Jeżeli odbiornik może być zasilany napięciem pulsującym (np. żarówka) to nie trzeba stosować filtru. Ten przebieg wygląda podobnie lecz ma dużo większy współczynnik tętnień. Jeżeli rozpatrywać to teoretycznie...
Dzięki za zainteresowanie. Pojemność 18Ah nie jest za duża - wnoszę po tym, że w tego typu kosiarkach stosowane są akumulatory około 20-30Ah, tyle że o budowie takiej jak samochodowe (z płynnym elektrolitem i przystosowane do bardzo dużych prądów rozładowania). Wg serwisówki B&S taki alternator jak w moim silniku powinien zapewniać 2-4A ładowania, więc...
Witam, mam wrażenie, że chodzi o prądnicę/alternator motocyklowy, mam rację? Te diody powinny się nadać, tak, jak zwrócono już na to uwagę będą wymagały solidnego radiatora. Mocowanie elementów musi wytrzymać drgania. Jeśli jest to prądnica ze wzbudzeniem od magnesów stałych (w co wątpię przy tej mocy) to jest jeszcze kwestia rodzaju regulatora napięcia....
Czyli ładujemy: - prądem stałym - przez 10h - prądem 10% pojemności Tak ładujemy prądem stałym i o wartości max 10% pojemności ale nie przez 10h tylko do wystąpienia oznak pełnego naładowania (czyli napięcie 14,4 V dla akumulatora 12 V). A 2.4V / ogniwo rozumiemy jako 100% naładowania. Czyli przeważnie baterie ołowiowe mają 5 ogniw? Baterie 12 V mają...
Gdzie masz taką prądnicę na ośmiofazowy prostownik? Wskaż to dokładnie i narysuj schemat. Zamiast pisać Fredziu, z doskoku, przeczytaj CAŁY temat. Kolega pisze, że może rozmieścic osiem cewek pod kołem magnesowym tego swojego generatora z silnika od motoroweru czy skutera, więc skoro tak, to najwłaściwsze było by zastosowanie 16 diod, prawda? Dodano...
Czy potrafisz tą indukcyjność określić (policzyć lub oszacować)? Szacuję, że są to pewnie wartości rzędu nH, nie więcej niż 1 uH. Jak się ona ma do indukcyjności cewki głośnika Ma się nijak. To całkiem inna para kaloszy. Czy wiesz, dla jakiej częstotliwości jest ta kompensacja? To trzeba pomierzyć oscyloskopem. Masę sondy podłączamy do zacisku + na...
Pisałem o zasilaczu i akumulatorze ponieważ będzie to relatywnie najtańsze rozwiązanie. Webasto pobiera duży prąd podczas rozruchu i chwilę po nim na potrzeby podgrzania świecy żarowej. Później pracuje już tylko pompa i wentylator. Zimna świeca żarowa też potrafi "szarpnąć" prąd o natężeniu znacznie większym niż rozgrzana. Akumulator to będzie tolerował,...
wiem, że bez anteny radia CB dziwnie się zachowują ... właśnie takie pierdzenie słychać.. ale u Ciebie może być inny problem ... mianowicie : mogłeś źle podpiąć radio w instalacji ... zwykle jeżeli chcesz żeby dobrze CI to działało to najlepiej jest kable zasilające pociągnąć aż od samego akumulatora. Może to być też jeszcze inny problem i to z alternatorem...
Zdaje się, że częstotliwość będę w stanie ustawić prędkością obrotową za pomocą oscyloskopu. Nie ustawisz, bo "f " zależy od prędkości obrotowej.Prędkość zależy także od obciążenia prądnicy. Prądnica hamuje silnik napędowy. Nie sądziłem, że podłączając 2 fazy których sinusoidy są przesunięte o 1/3 cyklu bezpośrednio do "wtyczki" sprzętu możliwe jest...
No to masz dwa rozwiązania: 1) Słomczyn i 2 silniki BLDC do skutera 2 kW po 300-500 zł/szt (rzadko się trafiają). Przy obrotach typu 600-800 min^-1 uzyskasz z niego 72-90V, prąd znamionowy tam jest 50A. Sprawność ok. 90%. 2) Silnik indukcyjny jako prądnica pracująca wyspowo z kondensatorami. Na olx kupiłem za 200 zł swego czasu KUENLE Antriebssysteme...
Pomimo że nie masz wbudowanego ogranicznika prędkości, pobiegniesz 50km/h? Ograniczenie wynika z zasady działania maszyny. To że na alternatorze napisano 130A, to nie oznacza że odda je on w każdych warunkach. Super - idąc Twoim tokiem rozumowania wszystkie urządzenia mają zabezpieczenie nadprądowe ! - i wzmacniacz, bo ma przecież ograniczoną moc -...
heh , no jasne że w gniazdku masz prąd zmnienny . I dobrze ! Stanowczo odradzam stosowanie prostownika do zasilania wzmacniacza !!! Podejrzewam że miałby za małą wydajność prądową no i przede wszystkim nie nadaje się z racji na brak filtracji i brak stabilizacji napięcia wyjściowego . To znaczy że napięcie będzie siadać zależnie od obciążenia , no i...
Chyba dalej nie rozumiesz zasady działania tego regulatora. Napisałem, że tyrystory kolejno zwierają nadmiar mocy do masy, a przez diody (prawa pionowa grupa na rysunku) fazy między sobą. Układ jest trójfazowy, więc rozpływ prądów między fazami ciągle się zmienia. Ważne jest to, że w momencie otwarcia tyrystora alternator pracuje na zwarciu do momentu...
Ja co prawda nie jestem specem od statków powietrznych czy też wodnych i instalacji w nich stosowanych, aczkolwiek odpowiedzi na niektóre z pytań wynikają z logiki związanej z elektroenergetyką. Ad1. blokowy, ideowy i montażowy-nie mając styczności z tematyką tak bym powiedział Ad2. Schemat mostka prostowniczego 1 lub 3 fazowego w zależności od potrzeb...
Dla akumulatora nie ma znaczenia, czy sie mu podaje napięcie tętniące (takie jest np. z alternatora), czy "gładkie". Pojemność elektryczna akumulatora działa jak kondensator o olbrzymiej pojemności (pamietaj, że kondensator o pojemnosci 1 farada =milion mikrofaradów oddaje prąd 1 ampera w czasie 1 sekundy kosztem obniżenia napiecia o 1V). Bezpieczne...
a kto tu mowil o jezdzie bez filtra, jak na rysunku widac byly by 2 filtry powietrza (teoretycznie) a co do klapki to nie wiem czy to jest zly pomysl, skoro wiekszasc instalacji LPG jest zaopatrzona w taka klapke. Co do silniczkow to nie orientuje sie jaki bylby dobry ktos napisal na forum: "dlatego zakładając aktywny IC do wolnossącego silnika warto...
To żadne odkrycie. Chyba wszystkie elektroniczne regulatory napięcia przemiennego (skutecznego) tną sinusoidę z boku, a nie od góry (lub od dołu) - powierzchnia pola pod okrojoną sinusoidą maleje, ale wysokość sinusoidy (Vmax) pozostaje taka sama. Twoje posty wcześniejsze i wyliczenia rzeczywiście, plus screen z oscylografu przez innego kolegę wrzucony,...
Witam Nawiązując do przywołanego schematu układu sterującego proces ładowania akumulatora mam kilka pytań poniżej. Nurtuje mnie kwestia warunków ładowania akumulatora kwasowego podłączonego do prostownika. Z tego co pamiętam z lekcji elektrotechniki prostownik czyli transformator i układ prostujący jedno czy dwupołówkowy jest źródłem napięcia o charakterze...
No no powiedzmy, że się tego spodziewałem. Wiem, że stosowanie żarówek o dużej mocy nie jest do końca zgodne z prawem, pragnę jednak podkreślić, że przepis który tę kwestię reguluje nie określa maksymalnej mocy żarówki! Przyznaję, że o negatywnym wpływie zaniżonego napięcia na trwałość żarówek H nie wiedziałem, choć zaznaczam, że taka sytuacja miałaby...
witam mam problem z instalacją w moim simsonie gdyż przewinąłem cewki (3) po tyle samo zwoi ,grubszym drutem ,każdą puściłem przez mostek ,minusy na masę,zwarłem plusy z cewek i dokonałem pomiaru (multimetrem) i na niskich obr.miałem 18V,na max.91V (pewnie miernik oszukuje), a prąd wachał się w granicach 5...6,5 A.Teraz potrzebuję niezawodnego stabilizatora...
W układzie, który jest na schemacie cały czas jest podawane napięcie na kontrolkę. A gaśnie ona dlatego, że napięcie na zacisku D+ zrównuje się z napięciem akumulatora i nie ma już różnicy potencjałów. Altek nie ma być używany w silniku spalinowym jak zaznaczyłem w pierwszym poście, a w pojeździe EV do doładowywania acu... pedałami ;) To ostatnie akurat...
Wszystko co napisał Kkas 12 to prawda, wynika to z jego doświadczeń zawodowych. Trzeba mieć praktykę,żeby uwzględniać wszystkie możliwości. Zwłaszcza przy awariach. Napięcie poniżej 30V nie będzie "ręcznie" odczuwalne na kranie, Będzie dobrze odczuwalne, jak stoisz boso na ziemi.( przeczytaj temat). W kapciach, butach nie będzie odczuwalne. natomiast...
a prąd zmienny może mieć dowolną postać np. trapezową, skokową itp. Prąd przemienny nie musi być sinusoidalnie zmienny choć w żargonie technicznym mianem przemiennego określa się właśnie prąd sinusoidalnie zmienny. "Prąd przemienny (ang. alternating current, AC) – charakterystyczny przypadek prądu elektrycznego okresowo zmiennego, w którym wartości...
Co do gazowania. Jedni piszą, że to oznacza koniec procesu ładowania, inni, że jeśli temperatura nie rośnie powyżej 45 stopni to potrzymać pare godzin.... Człowiek już nie wie co prawda a co mit. To prawda, że gazowanie oznacza, że akumulator jest w pełni naładowany, ale gazowanie to również utrata wody z elektrolitu. Im intensywniejsze gazowanie,...
Cześć Numerek 12. Twoje słowa: (zgodnie z tematem postu robimy elektrownię domowym sposobem czyli małą na wlasne potrzeby z ostatniej dyskusji wynika że robimy wielka elektrownię tak circa ~100 Kw i sprzedajemy prąd skupmy się może na wykonaniu domowym sposobem jakiejś prądnicy która bedzie dzialać ( nie mam na mysli silnika od pralki) tak samo z wiatrakiem...
Akurat skończyłem odrabianie lekcji na ten temat i podzielę się moimi wnioskami wyciągniętymi z tej lekcji. 1. Modyfikacja pierwsza dotyczy wyłączenia ładowania po osiągnięciu napięcia 14,4V. LELEK zaprojektowany jest do utrzymywania prądu konserwującego przy napięciu 14,4V. Zależy mi na tym aby po osiągnięciu napięcia 14,4V na akumulatorze prostownik...
kondensator tętnienie zasilacz tętnienie tętnienie napięcia
delphi mondeo neotec magnus renault kangoo wskaźnik
ic205 samsung układy prostownicze
Czy LGT8F328P można programować programatorem STK500v2? Jak dodać płytkę LGT8F328P do Arduino IDE?