To trzeba wziąść na logikę, zobaczyć jak pracuje po rozebraniu na " sucho". Tłoczki są wciskane przez krzywkę, skośnie scięty walec napedzany przez oś silnika. Ważne by krzywka, tu gdzie jest wyślizgane była zalana olejem, cała. Prawde mówiąc więcej dużo i tak nie wlejesz bo się wyleje. To się wlewa przed założeniem głowicy, przynajmniej u mnie. Ja...
Jak ręczny w zacisku to wkręcane, jak tarczobęben to wciskane
Czyli cylinderki wciskamy mechanicznie, bez użycia komputera , nic się nie uszkodzi. Pytam bo miałem wczesniej 730 i tam trzeba było komputerowo. Dodano po 1 jitro sprawdzę na kanale ,ale właśnie w komputerze tej opcji nie ma, w przeciwieństwie np. to bmw 7 . Dodano po 13 Zajrzałem pod auto do zacisków, żadne przewody elektryczne nie dochodzą, po za...
Witam kolegów Posiadam jak w temacie Merivę A 1,6 Z16XEP . Rok prod. 2009 . Tarcze na 5 śrub . Planuję wymienić klocki i tarcze z tyłu . Moje pytanie brzmi , czy tłoczki tam są wciskane i wkręcane czy tylko wciskane ? Z góry dziękuję za odpowiedź
Witam. Chcę wymienić płyn hamulcowy w Punto 2 1.2l. 8V 2000r. Z samą procedurą problemu nie mam bo w mondeo mk3 wymieniam sobie sam. Jednak Punto z tyłu ma bębny. Czy do odpowietrzania trzeba zdejmować bęben czy też są odpowietrzniki gdzieś na wierzchu? Auto to nowy nabytek więc jeszcze w nim tego nie robiłem i nie chcę strzelić gafy. Nie ma ABSu więc...
Tłoczek trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie, jest do tego specjalny przyrząd ale metodami chałupniczymi też się da.
Wkręcane są tylko te, które mają mechanizm hamulca ręcznego
Zapewne masz zapowietrzoną jedną ze stron zacisku, a nie możesz odpowietrzyć ponieważ odpowietrznik znajduje się na drugiej stronie zacisku, tam gdzie jest dopływ od pompki hamulcowej. W takiej sytuacji trzeba użyć sposobów, np. wysunięcie tłoczków pompką hamulcową i następnie wciskanie tłoczków. Zacisk powinien być ustawiony w odpowiednim położeniu...
Jeżeli zatem ręczny mi nie odbija i czuje lekki opór na kole to co powinienem zrobić ? Wkręcić tłoczek do środka obracając go wg ruchu zegara ? O jakies 1-2 obrotów ? Czy taka sama zasada działania jest w przednim kole gdzie nie ma ręcznego ? Również przy wymianie przednich hamulcy trzeba wkręcac tłoczek wciskając go ?
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , a objawy masz takie jak piszesz , to znaczy , że nie działają samoregulatory szczęk w tylnych bębnach . Szczęki składają się do oporu wciskając tłoczki cylinderka do końca . Jeden ruch pedału hamulca jest za mało żeby szczęki dotknęły bębna , zbyt mała wydajność pompy , więc po kilku razach masz hamulce .
Dodam że tłoczki są wkręcane, nie wciskane. Toś nam nowinę napisał. Rozebrać całość, dobrze wyczyścić, prawidłowo zmontować i będzie nienagannie spełniało swoja funkcję!
Wstaw flux do lodówki/zamrazarki i jak zgęstnieje wtedy wciskaj.
wkręcany który lubi się zacinać :)
Witam sprobuj ruchem obrotowym go wciskac.
Jest pasat,skoda,audi i vw. Odblokowywanie oraz zablokowanie zacisków z automatycznym ustawieniem grubości klocka. Dwa kliknięcia i po robocie. Osobiście testowałem na Audi A6 2006r i na Passacie B6 2008r Dodano po 1 Aha i pamiętaj że jak zluzujesz kompem zaciski,to potem wciskasz tłoczek ręcznie ale nie wkręcasz,nie ma takiej potrzeby,po prostu robisz...
Wciskacie tłoczki cały syf z zacisków wpompujecie do modulatora a potem cuda się dzieją. Przy wciskaniu tłoczków należy wcisnąć pedał hamulca popuścić odpowietrznik i dopiero wciskać tłoczek i wtedy nie będzie ze pedał leci czy takie tam.
Czy też Wam zawsze z tych prymitywnych odsysaczy do cyny , zawsze w końcu wystrzeliwuje ta czarna końcówka do wciskania tłoczka ? Potem to już najczęściej pęka ten plastikowy gwint .
Do tylnych tłoczków potrzebujesz przyrząd bo trzeba jednocześnie kręcić tłoczkiem i wciskać . A z przodu tylko wciskamy tłoczki, a i potrzebujesz jak dobrze pamiętam długi imbus 7 żeby zacisk odkręcić. ;)
przód normalnie tłoczek wciskasz, tył musisz wycofać komputerem i dopiero wcisnąć tłoczek, po złożeniu tyłu komputerem zamykasz tylne zaciski i robi sobie sam albo musisz zrobić adaptację, czyli zaciski się jak dobrze pamiętam dwa razy zacisną i zwolnią.
pierw sprężynka puzniej tłoczek tak aby sprężynka do niego wlazła i całość mocujemy wciskając tłoczek i przekręcając na dystrybutorze
Bardzo częstyprzypadek w skuterkach, miałem tak setki razy. Pompy tam mają bardzo słaba wydajnoścc jak jest juz stara to tym bardziej cieżko odpowietrzyć nawet przy prawidłowej procedurze. Ja mam na to sposób robie tak że 1.Zdjąć zacisk hamulca wcisnąć tłoczek do końca 2. zalac do pełna płynu 3. Na zdjectym zacisku jakimiś szczypcami segera lub kombinerkami...
Zacisk nie był rozbierany, a tloczek wciskałem przyrządem do wpychania tłoczków, chciałem sprawdzić czy przypadkiem tłoczek nie jest zapieczony, póżniej wciskając obracał się ale dość ciężko to szło aż musiałem zaprzeć sciągacz o jarzmo ( bez podpórki nie szło tego zrobić). Co do oporu podczas obrotu koło, to kolego sprawdzałem na drugim kole z lewej...
A przypadkiem tłoczek pompy nie jest troszkę wciśnięty? Możesz spróbować dokonać ruchu przeciwnego do wciskania, niejako wyciągnij tę dźwignię. Jeśli i to nie pomoże, to coś z pompą musi być grubo nie tak.
Odkręcić 2 śruby m8 , zdjąć zacisk, wyczyścić miejsce osadzenia klocków, założyć klocki , wkręcić tłoczek( wciskać i obracać ), zakręcić zacisk, nacisnąć hamulec by go podstawić i gotowe .Z tłoczkiem nie powinno być problemu bo ręczny w tym samochodzie masz oddzielnie
Prowadnice czyste. Tłoczek wciskałem wkretakiem jak jeszcze były stare tarcze i klocki. Nie wszedł do końca ale potem zrobiłem sobie przyżąd i go docisnąłem. Drugi tłoczek może trochę trudniej wszedł lecz oba koła zachowują się identycznie. Podniosłem auto koła się obracają lecz z lekkim oporem.
(at)grzeskk W regulatorach z obrotowym mechanizmem też? Jak ostatnio rozbierałem u siebie w Hondzie to niestety tak jest zbudowane że musi się obrócić i wypchnąć tłoczek żeby zapadka przeskoczyła - tak że bez ręcznego nie ma szans żeby samo regulator zadziałał. Nie wiem jak są zbudowane w innych markach gdzie trzeba wkręcać tłoczki żeby zmienić klocki...
Zaciski można odpowietrzyć bez odkręcania odpowietrznikow.Wciskamy tłoczek do końca a następnie pompujemy aż się maksymalnie wysunie.Następnie wciskamy tłoczek,zacisk musi być w takim położeniu aby przewod hamulcowy był w najwyższym połozeniu.Czynność tą powtarzamy kilkakrotnie.
Dziwna sprawa. Bo jeśli chodzi o mocowanie zacisku do jarzma to strzelałem. Ale mechanizm załączania hamulca postojowego do wymiany klocków zwalniasz testerem, wciskasz tłoczki i zakładasz klocki po czym robisz nastaw żeby się tłoczek ustawił? Passat B6?
Tak jest to pompka oleju (pompki z zębatką działają na podobnej zasadzie wciskania tłoczka). Ślizg ma różną wysokość i zależnie od obrotu koła wciska tłoczek pompując olej. Bo przy nowym kole zębatym ten element będzie musiał byc zdemontowany. Nowe koło zębate nie będzie miało identycznej scieżki na kole zębatym. Wiec kup kolo z taką ślizgiem pompki...
Podłubałem trochę w tej żabce i dalej bez skutku, ale stawiałbym na tłoczek. Po wykręceniu śruby, ale zostawieniu kulki tłoczek zaciąga olej z komory (kulka blokuje kanał idący do dużego tłoka) i przy wciskaniu przepycha go tak jak powinien. Jeśli włoży się sprężynę i przycisnie lekko śrubokrętem olej przestaje lecieć dalej - tłoczek zaciąga olej z...
A no to jest standard :) Pytałem no nie wiem, żeby luzy na wałku tłoczka sprawdzić, albo czy się równomiernie wciska, nie zacina itp.
Nie można cofnąć tłoczka z przedniego cylinderka? Przewód elastyczny zmieniony nowy, wytwarza się ciśnienie, jeśli popuszczę przewód przy pompie tłoczek się wciska.
https://obrazki.elektroda.pl/7228689900_... Nie we wszystkich modelach samochodów wciskanie tłoczków hamulcowych następuje poprzez wkręcanie ich imbusem.w samochodach typu Fiat CC i pochodne regulacja tłoczków następuje przez ich wciskanie.w korpus. Wykonałem prosty przyrząd do wciskania tłoczków w trakcie montwżu nowych klocków.
A widzisz.. Czyli ta śruba regulacyjna to tylko popychacz, więc on nie jest "na stałe" połączony z tłoczkiem. On go tylko wciska, a po puszczeniu pedału wraca do wyjściowego położenia, a tłoczek swoją drogą? Myślałem, że tłoczek był wciskany za pomocą pedału i też go "wyciągał", a tu inaczej. Dzięki. A wkładałeś kiedyś tłoczek do cylinderka, mówię tu...
Szczęki trzeba by dobrać po numerze wózka lub wymiarówce. Jest sporo firm handlujących częściami, nie powinno być problemu. Pytanie tylko czy okładziny są mokre od oleju, smaru czy też płynu hamulcowego. Szczelność cylinderka sprawdzisz blokując tłoczki np. kluczem francuskim i wciskając pedał hamulca. Uszczelnienia łożysk piasty i półosi sugeruję wymienić....
To jest myjka z pompą tłoczkową (3 tłoczki). Ten "nie symetryczny dysk" obracając się wciska po kolei tłoczki... Jaki model myjki posiadasz?? Jeśli nie cieknie woda z myjki... to prawdopodobnie są zabrudzone (nieszczelne) zaworki zawrotne w głowicy.
Tak też myślałem, ale w jaki sposób wcisnąć tłoczek przy rozkręconej śrubie ? Trzeba chyba kręcić i jednocześnie wciskać tłoczek - to będzie będzie trudne bez specjalnego urządzenia :( Jutro spróbuje coś z tym zrobić.
To zrób w/g opisu kolegi robertnov, i kup od razu nowy zacisk.Tam się tłoczka nie wciska tylko wkręca.
Volvo s80 II. Wymieniłem hamulce z tarcz 300 mm na 316, cały komplet tarcze + klocki firmy Brembo. Z lewej strony tarcza jest ścierana równo, z prawej nie do końca (foto). Zaciski i jarzma, przed założeniem, zostały pomalowane proszkowo. Wszystkie gumki, uszczelniacze są nowe, wszystko zostało przesmarowane zgodnie ze sztuką. Ostatnio rozebrałem zacisk......
No tak ale kto co 2 lata wymienia przewody hamulcowe? Najczęściej płyn wymieniany jest przy wymianie kompletu klocki i tarcze, wtedy tłoczek maksymalnie wciskamy przy otwartym odpowietrzniku bo tam właśnie jest newralgiczne miejsce gdzie woda powoduje korozję i może poważnie uszkodzić cały zacisk. Jak ktoś prowadzi warsztat to ja się nie dziwię że bardzo...
Dość często tam padają węże. Jeżeli przy odkręconym odpowietrzniku tłoczek zacisku wciska się bez problemów to wymień przewód elastyczny.
Sam szukałem co z tym zrobić ale zbyt dużo konkretów nie znalazłem. Doszedłem jak to złożyć. Zaczynając od tego ze najlatwiej zdemontować stary tłok sprężonym powietrzem, wtłaczając je do środka. Wykrecasz zabezpieczenie trzpienia http://obrazki.elektroda.pl/7874267700_1... Wyjmujesz całość, wyjmujac zabezpieczenie wewnątrz zacisku,...
Tłoczki bezproblemowo wciskasz w cylinderek? Powinieneś bez problemu przetłoczyć płyn z powrotem do zbiorniczka.
Śruba wyczyszczona i założona. Dokręciłem do oporu. Próbowałem odpowietrzać jak radziłeś. Faktycznie, poziomo tłok idzie ok. 2 cm. do przodu. Obracam go pionowo i coś tam chlupie i się przemieszcza jakby powietrze z olejem. Przy naciśnięciu na tłok, bardzo ''wybula''gumowy korek i chce go wypchać. Oprócz tego tłoczek, którym się pompuje wystrzeliwuje...
Jeśli miałbyś skrzywioną tarczę na pewno będziesz czuł bicie tarczy przy wciskaniu pedału hamulca podczas hamowania. Tak jaki pisał kolega wcześniej jeśli nie masz praski tłoczek wkręć kluczem żabką. Czasem trzeba go trochę docisnąć podczas kręcenia w stronę zacisku aby "gwint" złapał. Zdejmij zacisk, wkręć tłoczek, wciśnij dźwignię od ręcznego zobacz...
Na znanym portalu ALLE... zestaw do wciskania tłoczków hamulcowych
taki ktoś nie powinien nazywać siebie mechanikiem... albo zapieczone bolce na których porusza się zacisk hamulcowy, albo zapieczony tłoczek w zacisku albo wężyk gumowy od tego zacisku spuchnięty w środku i blokuje powrót płynu. stawiam na wężyk
Co znaczy nic? Nic płynu, czy nic powietrza? Nie wciskałeś przypadkiem tłoczków przy zakręconym zbiorniczku wyrównawczym?
Jak będziesz wciskał tłoczki to odkręć zbiorniczek płynu hamulcowego.
tłoczki hamulcowe wciskam palcami jak ściągne zacisk, oba zaciski rozebrane wymienione gumki na nowe, tak samo prowadnice, gniazda klocków wyczyszczone dokładnie
diody wciskane tłoczki hamulcowe tłoczki mercedes
zrobić projektor laserowy mikrotik podział pasma wymiana grzałki
zmywarka bosch zmywarka wirpool
Technics magnetofon – ślizgające sprzęgło, naprawa, wymiana filcu i sprężyny Windows Defender, Avast, Chrome – błąd „niepowodzenie – skanowanie antywirusowe nie powiodło się” podczas pobierania plików