Tłok, powinien minąć GMP.
No to jak w końcu mam wyciągnąć tłok?
Zmierz kompresję , być może się przytarła lub przegrzała i złapało tłok.
6-7,5 bar ale w tych silnikach jest odprężnik automatyczny i trzeba albo szybko kręcić (by się deaktywował automatycznie) albo deaktywować go ręcznie np przez zwiększenie luzu zaworowego na zaworze dolotowym. Bez tego pomiar może być zaniżony przez działanie odprężnika. Ja ogólnie teraz wolę robić pomiar szczelności cylindra. Polega to na ustawieniu...
standardowo dla silnika 4 suwowego minimum 9, ale chodzić będzie i poniżej, tylko coraz mniej mocy i coraz więcej dymu :)
Sprawdź czy zawór wydechowy uchyla się na moment gdy tłok zbliża się do górnego punktu w suwie sprężania.
Kręcisz silnikiem > zawór wydechowy się otwiera > zamyka i otwiera zawór ssący > zamyka i dochodzisz do górnego położenia tłoka > kręcisz aby tłok był 6-7mm poniżej najwyższego punktu.
No to zostaje dorobić na zamówienie albo ściągać z UK lub USA.
W jakim stanie jest tłok i cylinder ?
Zależy co się zatrze, ale podejrzewam, że autorowi chodziło właśnie o to, że silnik się zablokował. Nie rozbierał go, więc jak miałby stwierdzić zatarcie w miejscu innym niż tłok-cylinder?
cześć, mam problem nie wiem jak wyciągnąć tłok od kosiarki briggs&stratton, proszę o jakąś radę.
tak sprawdziłem i ubył dolalem tłok chodzi normalnie i jest kompresja a jeśli tak to jakie objawy przytarcia mogą byś wałem kręcę normalnie tłok chodzi
Remont polegał na całkowitym wyczyszczeniu silnika, szlifie cylindra (nowy tłok i pierścienie)
Przepraszam ale wkradł się błąd, model silnika to; 286707, typ 1185-E1, code 010914ZD. Mam jeszcze jedno pytanie, czym się różnią silniki 12,5 a13 HP, tłok, korbowód, itp?
Czy w tym silniku co masz jest cylinder jako całość z karterami ? Jeżeli tak to mogę Ci oddać cały silnik tzn. spód z wałem, tłokiem cylindrem ...
Jeśli twój Briggs to chińska podróbka odkręć głowicę,cofnij tłok i sprawdź palcem czy wyczujesz próg na cylindrze.Zakładam że tak,też miałem taką samą sytuację.Kosiarka wylądowała na złomie.Zbyt wyrobiony cylinder,po rozgrzaniu nieszczelność się powiększa i zmniejsza kompresja.W mojej,idealnej podróbce Briggsa trwało to pół roku zanim skończyła żywot....
A wytłumaczcie mi jeszcze jedno, jeżeli mam silnik 8hp bez tulei i daje go do zakładu by wcisnęli tuleje to na jaką średnic? Czy oni rozwiercają oryginalny cylinder i wciskają tuleje i następnie ją szlifują pod wymiar oryginalnego nominalnego tłoka? Czyli 76,20mm czy jak? Pytam, bo dzwoniłem po zakładach i chcą bym im dał cylinder i tłok jaki ma tam...
Można, koszt tulejowania, około 200 zł. plus tłok z pierścieniami Przeważnie tłoka nie trzeba wymieniać, tuleję szlifuje się do starego tłoka. Pierścienie, około 60 złotych.
Oleju mało było ale dolałem, a tłok chodzi, jakieś dalsze pomysły ?
Znaki rozrządu się zgadzają Czy jak znaki są na miejscu to tłok powinien być w GMP, bo teraz tłok jest niżej. Tak właśnie powinno być, tłok jest poniżej GMP.. Luz zaworowy ustaw w granicach 0.15 - 0.18mm, dla obu zaworów.
Ustaw tłok dokładnie w górnym punkcie i dobierz takie położenie wałka rozrządu aby oba zawory były delikatnie uchylone. Chyba jednak zębatka wału się przestawiła, chociaż powinna być zabezpieczona "klinem"
Prawdopodobnie dokręcałeś bez użycia klucza dynamometrycznego? Poszło nie równo i ciśnienie na tłoku uszkodziło uszczelkę. Stąd to cykanie.
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
Tak ma być gdy tłok jest w GMP, pomiędzy suwem wydechu i ssania.
wracajac do tematu, silnik rozkręcony, wewnatrz nie widać uszkodzeń. Wygląda na zatarty tłok. Pytanie jak to rozruszać zeby wyjąć tłok ??
Podejrzewam że zrobienie szlifu będzie nie opłacalne, bo musisz kupić kompletny tłok. W przypadku tulejowania wystarczą nowe pierścienie (pod warunkiem że tłok jest w dobrym stanie).
Co może być problemem i jak się go mogę pozbyć? Przyczyn może być kilka. Od najpoważniejszej : Początki zatarcia. Poziom oleju zawsze był właściwy ? Kolejną przyczyną to zabrudzony układ paliwowy. Czasami aż się nie chce wierzyć ile śmieci można z niego wydostać. Pierwszą możliwość sprawdzisz odkręcając tłumik i obserwując tłok. Drugą rozmontowanie...
Tak, w tych silnikach, tłok jest twardszy niż cylinder.
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów, jedynie szlifowanie trzonka zaworu (zwiększenie luzu) lub frezowanie gniazda (zmniejszenie). Do pomiarów, tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy. Górny zawór to ssanie, dolny wydech, patrząc na silnik w normalnym położeniu.
Tak te komplety widziałem tylko czy się na pewno nada bo w moim tłoku np. wysokosć pierscienia olejowego to jest 2.6mm. , a wysokosć pierscieni sprężających ma 1,2mm. poniżej kilka zdięc.
Może korbowód. Zrób tak. Wykręć świecę,i zdejmij osłonę koła magnesowego tak żebyś mógł kręcić za to koło ręką. Ustaw tłok w górnym położeniu i wykonuj delikatne ruchu kołem lewo prawo i patrząc przez otwór świecy czy ruch koła magnesowego odpowiada ruchowi tłoka. Możesz też przytrzymać tłok np śrubokrętem przez otwór świecy i ruszać kołem magnesowym.
Kiedy zawory powinny być otwarte (który i w jakim momencie)? Przed zapłonem (sprężanie) i w czasie pracy oba zawory zamknięte. Następnie otwarty wydech (tłok idzie do góry). Otwarte ssanie - tłok w dół, jak w każdym czterosuwie. Iskra jest?
Podpowiem na moim przypadku. Inny model ale silnik B&S. Wymiana samych pierścieni jedynie pogorszyła sprawę. W wiekowych silnikach zachodzi zjawisko "owalizacji cylindra",więc wymiana samych pierścieni nie pomoże. Należy wymienić komplet: cylinder, tłok i pierścienie.
Wygląda, jakby tłok blokował się w "górnym" położeniu. Możliwe, że jest woda w komorze spalania. Wykręcić świecę i przedmuchać komorę spalania kręcąc wałem. Po tym sprawdzić ręcznie, czy nic nie blokuje tłoka. Należy wykonać 2 pełne obroty wału ręką (nie rozrusznikiem), aby przejsc przez pelny cykl pracy silnika (4 suwy). Powinieneś wyczuć, czy opór...
Witam ponownie - Briggs & Stratton - instrukcja ustawiania luzów zaworowych: - odkręcamy pokrywę zaworów, - odkręcamy świecę zapłonową, - ustawiamy tłok w fazie maksymalnego sprężania, tak ażeby "ciut" przekroczył najwyższe położenie (najlepiej wyczuć to ołówkiem - gdy tłok przekroczy najwyższe położenie i zacznie się cofać), - regulujemy luz zaworowy...
Silnik na złom, szlifowanie nie wchodzi w grę, jedyna możliwość to wstawić żeliwną tuleję. Cena, za wstawienia, około 300 zł. Korbowód, też pewnie do wymiany, no i oczywiście tłok z pierścieniami. Tanio nie będzie.
Cylinder silnika serii 21---- ma w instrukcjach średnicę określoną jako 87,31 mm. Tak przeliczono oryginalny wymiar calowy, czyli 3-7/16 " (trzy i siedem szesnastych cala). Podawanie przez sprzedawców średnicy 87,30 mm jest zapewne jakimś uproszczeniem i tym bym się nie przejmował (zresztą różnica 0,01 mm na średnicy ok. 90 mm jest wartością pomijalną)....
Trudno powiedzieć, co najczęściej się uszkadza. Z twojego opisu wynika, że uderzenie poszło poprzez uchylone zawory na wałek. Wał korbowy jest mocniejszy, bo przenosi duże siły - mogło mu się nic nie stać. Należy po takim wypadku zweryfikować wszystkie elementy, tzn wał, tłok, wałek rozrządu, głowicę z zaworami (korbowód wiadomo że wymiana). Trochę...
Witam. Jak poprawnie ustawić zawory w silniku Briggs&Stratton 17.5 intek? Chodzi dokładnie w jakim położeniu ma być tłok, bo co nie czytam, to w każdym temacie jest inaczej? Jakie mają być luzy zaworowe? https://obrazki.elektroda.pl/6754837200_...
Niestety nie ma nigdzie żadnych numerów oprócz tego na tłoku. W załączeniu zdjęcia.
Prawdopodobnie zalany został cylinder olejem z miski olejowej wskutek przechylenia kosiarki. Sprwdź poziom oleju czy nie masz za dużo. Nie szarp sznurkiem bo możesz uszkodzić silnik. 1. Spuść olej z miski 2.Odkręć świecę i zobacz czy nie ma tam oleju. 3. Jeśli tak to wypłucz benzyną/wylej 4. powoli ciągnij sznurem tak aby tłok poszedł do góry aby wszystko...
Dla silnika serii 286700 Briggs przewiduje luzy: ssanie: 0,10 - 0,15 mm (inne silniki serii 280000 mają ten luz 0,13 - 0,18), wydech: 0.23 - 0,28 mm. Luzy mierzone na zimnym silniku, tłok 1/4" (6 mm) za górnym martwym położeniem po suwie sprężania.
Hej. Ponieważ nadal nie bardzo wiedziałem gdzie włożyć ten walec po lewej złożyłem silnik na próbę. Ten adapter to w końcu znalazłem gdzie powinien być. Ale silnik strasznie kopci. Bierze na pewno olej. Mam pytanie jaka powinna być odległość cewki od koła magnesowego i drugie pytanie czy ułożenie pierścieni na tłoku cylindra ma jakieś znaczenie? Ja...
Ja gdy zakładałem pierścienie w silniku B&S przygotowałem sobie blachę (jak na rdzeń transformatora) tak aby można było ścisnąć ją kombinerkami na tłoku. Po zamontowaniu pierścieni na tłoku zacisnąłem kombinerkami przygotowaną blachę i delikatnie popychałem tłok, cylinder był wcześniej delikatnie posmarowany olejem silnikowym w celu zmniejszenia oporów....
A jak sprawdzic czy silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni czy prowadnic zaworów? Chodzi mi o takie częsci jak pierscienie , tłok i uszczelki (wszystkie jakie bedą mi potrzebne przy tym remoncie).
Słuszna uwaga;na temat korbowodów oraz tłoków, oraz jak mają być założone. Na zdjęciu jeden z nich jest odwrotnie niż powinien być.
Witam silnik rozpolowiony wymieniony tłok i pierścienie wszystkie uszczelki ustawione zawory i pracuje i co najlepsze nie kopci bardzo prosty silnik dzięki za wszelką pomoc pozdrawiam
Czyli po dobraniu odpowiedniej tulei jest potrzebny tłok nad wymiarowy? Normalny nominał nie będzie pasował?
Sprawdziłem dzisiaj. Klin jest na miejscu. Wyjąłem silnik spuściłem i odkręciłem dolna pokrywę. Okazało się że rozrząd jest ustawiony na znakach. Nie mam już pomysłu. Zauważyłem że jak spreże tłokiem powietrze to od razu ucieka do komory silnika tak jakby nie trzymały pierścienie czy to może być przyczyną ?
Tłok w gmp końcówka do kompresora i pchać powietrze przez świecę. Może jest słaba kompresja i wraca odmą. Do zapłonu najepwniejsza jest lampa stroboskopowa.
Nacięcie na tłoku powinno być od strony kola zamachowego.
Witam Posiadam kosiarkę spalinową od 5ciu lat, ostatni sezon zmusił mnie do remontu z powody bardzo częstego dolewania oleju. Jest to model 12H 602 545 81 060126FB, 4,2 KW, 53 cm. Silnik BROGGS. Po wymianie pierścieni tłokowych i uszczelniaczy, uszczelek, mam problem z odpaleniem. Rozrząd ustawiłem zgodnie z znakami, zawory domykają się, jest sprężanie...
Proszę Cię nawet tak nie pisz. Okaże się, że trzeba wymienić tuleje i tłok. Więcej już nic nie kupie, jak będzie znowu coś nie tak to sprzedam ten ciagniczek.
To co Ty nie widzisz czy hamulec się trze a my mamy wróżyć? Robisz film w jakiś ciemnościach i oczekujesz pomocy. Mi to wygląda na zatarty tłok lub zgięty wał i przez to ciężko się kręci ewentualnie rzeczywiście hamulec trzyma.
Witam ,przerabiałem ten temat ale nie miałem żadnych problemów.Schemat raczej będzie trudno dostać.Trzeba po prostu starać się zapamiętać podcczas demontażu.Szlif musi ktoś zrobić pod wymiar tłoków nadwymiarowych a jeśli takich nie dostaniesz,a stare są w miarę dobre to cylindry się tulejuje pierścienie pasuje nowe,można podebraćod innego silnika.Ja...
Co konkretnie do zrobienia, tudzież dlaczego i jakie są objawy? Jeżeli chodzi o zwykłe zużycie, remont w tych silnikach polega na odświeżeniu ścian cylindra oraz wymiany pierścieni tłokowych na większe (czasem tłoka). Tyle jeżeli chodzi o normalne zużycie silnika, ponieważ zużycie osprzętu to kwestia indywidualna i wychodzi dopiero podczas demontażu...
Po wlaniu bezpośrednio paliwa do gardziela gaźnika lub bezpośrednio na tłok kosiarka odpala (pochodzi na wolnych obrotach 2 sekundy) i zgaśnie. Co może być przyczyną?
Czy może ktoś mi powiedzieć, patrząc na wyżej pokazane zdjęcie, coś o stanie tłoka, cylindra i zaworów? Dotarły już do mnie uszczelki, jutro będę składał ale teraz się naczytalem że jak są rysy na cylindrze to tłok i cylinder są zatarte i nawet nie warto się bawić dalej.
Wspomniany korbowód pasuje do tego silnika:) Dodano po 37 Czy posiada ktoś informacje do silnika jak w temacie (28N707-1201-E1) jakie powinny być min/max wartości luzu pomiędzy tłokiem i cylindrem? Potrzebuję się dowiedzieć jaka powinna być średnica cylindra dla tłoka nadwymiarowego 87,55mm (87,3 + 0,25)?
Zawory to dobry trop ale skoro tłok uderzył w świecę to mogła ruszyć się głowica i co za tym idzie uszczelka pod nią.
świeca dziwnie nie jest bezpośrednio nad tłokiem jak w innych silnikach tej firmy W żadnym chyba nie było, tylko Husqvarna taka zacofana że do niedawna jeszcze dolniaki stosowali. To typowy OHV, jak 99% silników stosowanych obecnie w takich sprzętach. Zdejmujesz pokrywę i regulujesz luzy.
Kosi pan tylko trawnik. Na którym pewnie są kretowiska? Proszę na początek umyć lub wymienić filtr powietrza. Dalej sprężynki samoregulatora. Najlepiej wymienić bo też tracą sprężystość. Dalej i tu najwięcej pracy. Klin koła zamachowego. Kosiarka jeśli podczas uruchamiania próbuje linką urwać rękę to od razu trzeba sprawdzić klin. Jego ścięcie to przestawiony...
Chyba, jego dni są już policzone. Tłok i pierścienie, zostały założone poprawnie, czy tak jak się włożyło? Pierścienie były odpowiednie, czyli przeznaczone do żeliwnej tulei cylindra?
1- korbowód będzie pasował, jest to chyba jakiś chiński zamiennik. 2- membrana raczej do wymiany, 20 zł, ale można spróbować z tą , 3- tłok trochę przytarty ale ważny jest stan cylindra, pierścienie mogą jeszcze być. 4- zawory trzeba wyczyścić, załóż tylko sam popychacz. 5- z tym może być problem, pozostałości aluminium z panewki, można usunąć przy...
Wymień fajkę świecy. Po nagrzaniu lubi większe obroty. Albo sprawdź luzy zaworowe, odkręć tłumik, pod nim jest pokrywa zaworowa, ustaw tłok 5 mm za gmp gdy zawory są domknięte i sprawdź luzy, wynoszą 0,15 ssący 0,20 wydech.
Moduł CDI cokolwiek to jest to na pewno nie był wymieniany. Na tą chwilę wymianie uległ tłok i pierścienia oraz przeciwwagi z uwagi na luzy. Pozostałe części bez zmian Zawory były regulowane, wątpię czy sprawdzano je na szczelność.
Są jakieś ślady wycieku oleju z silnika od strony noża? Piszesz, że kompresja jest dobra, spowodowane to jest przepuszczaniem oleju przez pierścienie, który dodatkowo uczelnia tłok, jednak przedmuchy do komory korbowej, podczas pracy, są spore. Będzie już tylko coraz gorzej.
Sprawdzam zaraz dam znać. Dodano po 20 Witam , chyba silnik wyzionął ducha , od środka pokrywa cylindra jest popalona , tłok w 1/3 od góry tak samo , dodaje link do fotki . http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/079a... Dodano po 1 Witam , cylinder mechanik mówił że dobry to samo tłok , wina w pasku , dało się palcem ściągnąć , do wymiany...
To będzie prawdopodobnie to: http://skladczesci.pl/Pierscienie_tloka_... Najlepiej skontaktować się ze sprzedawcą, w każdym razie jest taki sam numer części, 394959.
Ustaw tłok około 4mm za GMP po suwie sprężania i wtedy sprawdź luz. Jeżeli nie będzie odpowiedniego luzu to musisz szlifować trzonek zaworu wydechowego, innej możliwości nie ma.
Sezon za pasem więc zagęściłem ruchy. Jeśli ktoś z uczestników forum mierzy się z podobnym tematem jak mój i mieszka w okolicach Gdańska, szczerze polecam warsztat szlifierski w Leźnie. Za wstawienie tulei zapłaciłem 300 zł. Robota szybka i sprawna. Kupiłem tłok z pierścieniami, które polecił mi Rycho T. i mam mały dylemat. W zamienniku pierścienia...
Dzień dobry, zerwało mi korbowód i umocowanie na tłoku przy sworzniu. kupiłem korbowod i przy montowaniu okazało sie że po zakreceniu korbow. na wale są luzy w dwóch płaszczyznach (gora-doł, i na boki) sytuacja przedstawiona jest na filmiku: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... sprawdziłem na starym korbow. i sytuacja jest...
ale sprawdź tłok i pierścienie że nie chce zapalać to może być oznaka zatarcia potem może chodzić normalnie , a jak kosisz to nie traci mocy ? daj zdjęcia gaźnika i silnika bo tak to można sobie zgadywać
Jeżeli będzie przewracany na stronę tłumika, to tak. Jednak nie w takich ilościach aby od razu blokować tłok. Jeżeli po zdjęciu głowicy jest tak samo, to spróbuj zmierzyć luz na zaworze wydechowym. Sprawdzałeś jaki luz ma tłok w cylindrze, możliwe, że taki iż widać już pierścienie. :D Ten silnik to już staruszek, i pewnie jest tak jak pisał robokop...
Ja bym podkręcił obroty obroty lub na kowadełku trzeba opóźnić zapłon, bo jak strzeli na wysokich obrotach to może korbowód nie wytrzymać. Dodano po 8 Na wolnych obrotach fuka bo tłok jest w górnym martwym punkcie i zawór ssący jeszcze się nie zamkną a nastąpił zapłon mieszanki, takie fukanie spowoduje wypalenie tego zaworu na dłuższą metę.
Witam Wymieniłem pierścienie w silniku briggs&stratton 15hp bo brał już olej, . Po wymianie i złożeniu silnik odpalił bez problemu lecz słyszalny był stukot rozebrałem jeszcze raz i rozrząd był przestawimy o 2 zęby Po prawidłowym złożeniu silnik ma bardzo wysoka kompresję rozrusznik nie jest w stanie go obrócić w cyklu sprężania, po wykręceniu świecy...
Witam. Czytałem już wiele tematów odnośnie mojego problemu, ale... silnik jest prawie nowy, kupiony w sierpniu, olej wymieniony po pierwszych 5 godzinach godzinach i nigdy nie przegrzany. Robiłem pauzy w koszeniu co 10min i 10 odpoczywała kosiłem co dwa tygodnie jakieś 1000mkw Na cylindrze nie ma wielkich rys, opuszkami palcy są nie wyczuwalne, lecz...
Witam szukam pierścieni oraz uszczelki pod głowice do silnika od kosiarki wrzecionowej. Silnik to jest Briggs and stratton 75G 14. Pojemności 75ccm, żeliwny blok. Szukam bo może ktoś wie gdzie możliwie tanio bym zdobył te części. Najlepiej polska ale wątpię że gdzie kolwiek jest na stronach. Szukając znalazłem na eBay z wielkiej Brytanii chyba. Ale...
Jeżeli chodzi o zawory, to w tym silniku, na obu cylindrach, luz zaworów powinien się mieścić pomiędzy 0,10 a 0,15 mm. Ustawiamy go na 0,13 mm, dla wszystkich zaworów. Tłok, ustawiony 6 mm za GMP. Sposób regulacji jest opisany na rysunku. http://obrazki.elektroda.net/69_12659576...
Po co te nerwy, czy ten nieszczęsny regulator i jego konstrukcja nie jest identyczna w obu tych silnikach? Przecież o to właśnie chodzi, a nie o kształt miski olejowej, gaźnik czy tłok, które nie maja tu żadnego znaczenia. Przepraszam, nie będę się więcej wtrącał i życzę powodzenia w dalszym dzieleniu włosa na czworo. Chylę czoła przed ogromem wiedzy...
Jak realizowane jest ssanie? Czy sprawdzałeś długość możliwej do osiągnięcia iskry? Piszesz że jest "słaba". To bardzo nieprecyzyjne określenie. Jeżeli silnik po różnych zabiegach odpali i pracuje prawidłowo ( czy aby na pewno???), to: 1. Źle działa ssanie. 2. Układ zapłonowy szwankuje i przy małych prędkościach wału nie daje wystarczającej iskry. 3....
Nie będę tego remontował, jeszcze jakby sam tłok był do wymiany to bym zaryzykował, ale jak tuleja jest nadruszona to nie ma sensu pchać się w remont. Trzeba kupić taką kosiarkę aby co jakis czas coś w niej było do roboty:). No tak Hondy fajne silniki żywotne.
Sprawa dotyczy kosiarki AL-KO 5.15 SP-B Plus z silnikiem B&S 625E a dokładniej 122T02-5157-H1 Problem polega na tym, iż nóż koszący można zamontować na piaście w dowolnym położeniu względem wału (suwu tłoka). Nie ma żadnych oznaczeń, bolców czy wypustów po za podtoczeniem do centrowania noża na piaście. W żadnej instrukcji nie ma nic na temat ustawienia...
Witam po dlugiej przerwie, jako ze mam "generalke" domu to nie bylo czasu zabrac sie za "przyjemnosci" Rycho pewnie nie będę pierwszym ktory przy przy jakiejś okazji postawi Ci chetnie browara i mam nadzieje ze nie ostatnim ;-). Gaźnik wyczyszczony i uszczelnione połączenie gaźnik/kolektor efekt o mało sobie reki ze stawu nie wyrwałem bo bylem przygotowany...
wojtaz132: jak ją trochę odremontujesz żeby jeździła, to sprzedasz za jakieś 1500 zł bez problemu, więc na pewno nie stracisz. :) Za te pieniądze kupisz kosiarkę-traktorka do podremontowania z 4-suwowym silnikiem, którą w dodatku będziesz mógł legalnie jeździć którędy będziesz chciał (po drodze, chodniku, trawniku), bo to kosiarka. :) I nie potrzeba...
Witam.odnośnie dokręcania pokrywy pompy to 10 Nm bedzie ok! Do ustawiania zaworów stosuje sie dwie techniki, pierwsza to;tłok w GMP w końcowej fazie suwu sprężania- dwa zawory w pozycji zamkniętej (tłok musi dokładnie znajdować się w górnym martwym punkcie).Druga to;jeden z zaworów musi być w położeniu pełnego otwarcia (wciśnięty do końca) i wtedy ustawiamy...
Witam, zauważyłem że w mojej kosiarce jest krzywy wał, miałem akurat drugi taki silnik na części więc postanowiłem go przełożyć. Najpierw rozebrałem stary silnik i wyjąłem z niego wał, potem rozebrałem drugi silnik i też wyjąłem wał, zamontowałem nowy wał, przykręciłem korbowód wraz z tłokiem i teraz mam problem bo nie wiem jak odpowiednio złożyć ze...
Witam, Mam traktorek kosiarkę briggs stratton model 28m707 typ 0124-01, problem polega na tym, że podczas pracy jakby dmucha z gaźnika. Uznałem, że jest coś nie tak z zaworami, zdjąłem głowicę i widać, że pod zawory otwierają się za szybko i zamykają za późno. Podczas suwu wydechu pod sam koniec kiedy jeszcze jest otwarty zawór wydechowy już otwiera...
No i rozebrałem silnik a pierścionki całe. Gładź cylindra trochę zrysowana, tak samo tłok. Nie wiem czy wymieniać pierścienie, czy dać sobie spokój. Może ktoś wie jaka jest grubość nowych pierścieni, bo cudów nie ma i coś musiało porysować cylinder i być może ich zużycie powoduje kantowanie tłoka. A może ktoś ma lepsze pomysły.
3. świeca raczej mokra. Silnik się zachowuje jakby nie było paliwa. Kręci jak szalony. Nie odpala. Albo świeca mokra albo brak paliwa... Chyba że świecę zalewa olej z układu smarowania... Zapłon raczej da się sprawdzić - iskra ma być w "okolicy" GMP tłoka, na pewno nie w połowie lub na wycofanym tłoku.
Witam. Potrzebuję pomocy przy ustawieniu rozrządu w silniku 12,5HP model 28T707,typ 1121-E1. Rozebrałem silnik do wymiany pierścieni i przy wyciąganiu wałka z krzywkami nie spojrzałem na znaki.Jasne jest że tłok ma być kilka stopni przed ZZ,zawory zamknięte,krzywki obie na dole ale koło zębate z krzywkami musi być ustawione idealnie a jest możliwość...
Witam mam problem z ustawienie rozrządu mianowicie poczytałem trochę w necie i ustawiłem rozrząd według znaków ale czytałem że tłok powinien być ustawiony w najwyższym położeniu a u mnie tak nie jest widać na zdjęciu. Zaznaczam że koło zębate na wale jest na klin a więc nie ma innej możliwości założenia tej zębatki. A więc czy ustawienie rozrządu jest...
Ściągnę koło i zmniejszę póki co przerwę. Kurde tylko to ciężkie palenie echh. Tak czy inaczej, dzięki za cenne rady. Sprężynka z podkładką mała gruba powinna być na gaźniku czy zbiorniku? OK poustawiałem wszystko według wskazówek i nadal lipa. Ciężko pali, ale lepiej niż na początku. Jeśli zapali to wchodzi na obroty do pół gazu, później kicha prycha...
Witam Kupiłem silnik Briggsa 190cc dolnozaworowy, model 122T02-0202-B1. Silnik na początku trochę dymił, z czasem to się pogorszyło aż zaczął nadmiernie ten olej palić. Stan cylindra i tłoka widoczny na zdjęciach, pytanie czy warto go naprawiać kupując sam tłok z pierścieniami, a cylinder przetrzeć bardzo drobnym papierem ściernym? Czy jedynie silnik...
tak, zaworek sprawny, możesz jaśniej, bo nadal nie rozumiem.. Czyli powietrze które przedostaje się na dół, potem wylatując ze skrzyni korbowej, to w jaki sposób zabiera ze sobą olej do odmy Dodano po 1 A wiec wiem już co to przedmuch. Spaliny które przedostawają się do skrzyni korbowej wpadają w rozbryzgiwany się olej i wylatują razem z olejem do odmy....
Witam. Przyłączę się do tematu. Kupiłem kosiarkę niesprawną z silnikiem Briggs 12,5HP model:286707. Pomimo wielu prób nie udało mi się uruchomić silnika. Sprawdziłem ciśnienie sprężania- 2 bary, czyli bardzo mało, zdjąłem głowicę gdyż myślałem że kompresja ucieka przez tłok, pierścienie. Po zdemontowaniu głowicy zauważyłem że zawód ssący nie zamyka...
Sprawdzałeś czy cylindry nie są tulejowane, jezeli są, to zrobic szlif, kupić nadwymiarowe tłoki. Można je kupić, bez problemu. Jeżeli brak tulei, można ja wstawić. Wstawienie tulei to około 250 zł. sztuka, kompletny tłok (pierścienie, sworzeń) około 200 zł. sztuka. Nie wiadomo w jakim stanie jest wał, czy są luzy na korbowodach (brak wymiennych panewek)...
Za pierścienie tłokowe do tego modelu gość zaśpiewał 300 zł (podobno orginalne) Wystarczy podejść lub zadzwonić do "autoryzowanego" serwisu Briggs & Stratton i dowiesz się prawdy. Ale faktycznie ceny mają kosmiczne. W moim wypadku potrzebowałem same pierścionki do silnika kosiarki, okazało się, że cena tych pierścieni jest równa cenie zakupu drugiego,...
Witam,mam duży problem z silnikiem B$S model 28M707 type 104201 code 94101.14D. Mianowicie podczas ostatniego odśnieżania coś strzeliło w silniku. Silnik momentalnie zgasł. Po rozebraniu silnika okazało się ,że poszedł korbowód ogólnie rozsypał się tylko pozostała ta część co jest tłok przymocowany. Obawiam się ,że wał też oberwał i będzie do prostowania...
Witam, temat trochę stary ale może się przyda posiadam traktorek z silnikiem BRIGGS & STRATTON 282707 typ 0170-01 11hp i sprawa wyglądała nastepujaco posiłkowałem sie opinia różnych opinii na temat czy " tulejować cylinder" podpowiedzi były najbardziej. Otóż powiedzenie jak sam się nie przekonasz to nie bedziesz wiedział. W moim silniku cylinder jest...
briggs stratton tłok tłok hydrauliczny pęknięty tłok
alkohol etylowy diagnostyk mercedes schemat karta pamięci 6230i
wasze kolekcje odzyskanie hasła poczty
Jak uniknąć nakładania się czasów nawadniania w Satel Integra? Termistory w przetwornicy 3000W Volt Polska