Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Smaruje się i tłom i tuleję smarem/gęstym olejem i wkręca tłok, układając obrzeża uszczelniaczy tępym nożem z wąskim, okrągławo zakończonym ostrzem. Ponadto przeróbka na plasticzany uszczelniacz zamiast stalowego jest błędem, uwierz. Zaglądałeś do wnętrza cylindra, czy przypadkiem nie jest ostro porysowany?
Jest kilka sposobów na montaż tłoków z pierścieniami do tulei tłokowych: jest specjalny przyrząd do ściskania pierścieni i jednoczesnym wsuwaniu tłoka do tulei, można tez (tak robiłem) przy częstym montażu-rostaczałem początek starej, niepotrzebnej tulei i wkładałem do niej tłok z pierścieniami. Tłok wchodził i w miarę jak się średnica zwężała pierścienie...
Musisz ściągnąć głowice i cylinder sprężarki ,wtedy dostaniesz się do wodzika w nim jest śruba która łączy z osią . Już nie pamiętam ale jak będzie za małe dojście to trzeba tłok zdemontować .
a powiedz mi gdzie jest ten tłok
Nie są godne uwagi, szkoda pieniędzy.
Oba tak samo. Dłuższa część idzie prawą stroną silnika.(prawa strona z pozycji kierowcy) https://www.youtube.com/watch?v=_4cmtDns...
Wymiana tłoków.
Dopowiedz sobie jeszcze jaki masz olej z bloku pędnym oraz ile. Ale pewno i tak wyjdzie zużycie elementów podnośnika jak pompa, rozdzielacz, tłok.
Zależy w jakim stanie jest reszta ale ja bym wymianą komplet niewielka różnica między samą tuleją a kompletem tuleja plus tłok.
W ursusie C-360,C-355,4011 przed górnym punktem są jeszcze 2 znaki,służą one do ustawienia pompy wtryskowej tj.mniej więcej 5,5 mm przed GMP, jeżeli ktoś ustawi według tych znaków rozrząd tak zwaną mijankę to zawór będzie stukał po tłoku.
Sprawdz jeszcze wtryski, jak będą ok to nie pozostaje nic innego jak zdjęcie głowicy. Jeśli będzie problem z pierścieniami to tłok powinien być zalany olejem.
Może jest uszkodzona uszczelka pod głowicą. Należy przeszlifować głowicę, warto również sprawdzić szczelność zaworów, ewentualnie wymienić zawory (gniazda zaworowe frezować). Stuki powoduje woda, która dostaje się nad tłok.
Witam , dźwignia wyboru regulacji w jakim położeniu?Manszety na tłok jakie założyłeś?
Rozrząd jak inni radzą warto sprawdzić. Można też jak rozebrane trochę plasteliny na tłoki pod zaworami, skręcić na starej uszczelce, przekręcić ręcznie i zobaczyć ile luzu jest między którymi zaworami i tłokiem.
Płynu Ci nie ubywa?. Dodano po 8 Woda ,olej ,paliwo jest nieściśliwe ,więc jakiś powóď musi być.W tej sytuacji rozwiązaniem byłoby dopuszczenie wtrysku(jego mocowanie do głowicy) i sprawdzenie czy wówczas da się silnikiem obrócić , czy coś wyleci obok wtrysku i na którym cylidrze.Wystarczy że tylko pod jeden tłok się coś dostaje ,a efekt będzie taki...
Też tak mam,że łapie na jeden tłok.Zmierz kompresję ,założę się że jest różnica.Może jedna tuleja być wyżej osadzona albo tłok niżej.
Może tłok uderza w zawór jak nie nie nadąża się zamknąć . Słaba sprężyna zaworowa ? Zdjął bym na twoim miejscu tą głowice i zobaczył czy nie ma śladów po tłoku .
Zmierz ciśnienie doładowania. Jaka jest średnica komory wirowej w tłoku ?
tak cylinder i tłok był nowy
Znając życie to tłok z 4 cylindra?
No wymienilem uszczelniacze na tłoku
Najłatwiej prasa, tłok na pryźmie i wciskasz sfożeń tłokowy. Podgrzać na gazie też można i nie zadrze broka przy wbijaniu, będzie prowadzenie na pierwszym stopniu otworu.
Przyczyną mogą być zapieczone pierścienie tłokowe, zużyte tłoki i tuleje, pęknięty tłok itp.
pierścienie i tłok do sprawdzenia, ewentualnie rozdzielacz.
Zdaje się że tak. Otwiera się ssący bo tłok idzie w dół i otwiera wydech na drugim gdzie tłok idzie do góry. Pisz zamyka otwiera bo ciężko zaskoczyć o co ci chodzi.
Niestety panewki też nie ;//. Ustawiałem ponownie zawory (mechanik ustawiał). Nie wiem czy nie może to być tłok lub pierścień.
Witam . czy tak wygląda uszkodzony tłok:
Każdy szanujący się zakład który regeneruje korbowody przed przystąpieniem do regeneracji będzie od Ciebie wymagał sworzni które spasuje z korbowodami. A w tłoki potem wbije się je młotkiem. Ew. podłoży żyletki, żeby za luźno nie było? To tulejkę w korbowodzie obrabia się pod sworzeń - spasowany wcześniej z tłokiem.
gdy jest zakręcony korek od chłodnicy to nie moge go odpalić bo nie ma siły zakręcić rozrusznik a gdy odkręce korek wtedy moge go odpalić Uważaj bo możesz mieć wodę na tłoku.
Prosta sprawa. Jak zgaśnie sprawdź czy wał obraca się lekko. Jeśli tak to nie jest to jego wina ani tłoków.
Przecież napisał że głowica nowa. Sruby kolektora idą na przelot w kanały popychaczy sprawdz czy nimi nie sączy się olej. Jeśli nie to pozostaje jedna możliwość między tuleją a tłokiem.
He he jest za mocny :D Nawet w fabryce nie pomyśleli że on może takie ssanie mieć :D Na serio.Masz albo źle założone pierścienie i wyrobiły ci się tuleje albo masz przedmuchy na tłoku
Moim zdaniem o ile ropa pojawia się jeszcze w kolktorze wydechowym to by świadczyło,że nie przepala,czyli wtrysk daje za dużo lub brak sprężania chociaż na jednym z tłoków.
postanowiłem sprężarek wyremontować, ogólnie w środku wygląda dość dobrze, natomiast pękł mi jeden dolny pierścień. Średnica tłoka to 60mm. Wysokość pierścienia 4,5mm, grubość 2,4. Sprawdzałem pierścienie do sprężarki jelcza - ale one maja tłoki 75mm. Podpowie ktoś z czego dobrać te pierścionki? Dodano po 11 doszukałem sie modelu na elektrodzie: IKOV...
Skoro był planowany blok, to trzeba sprawdzić na ile tłok wystaje w górnej pozycji. Należałoby zastosować grubszą uszczelkę pod głowicą.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Problem rozwiązany, okazały się jednak zapieczone pierścienie olejowe na 1. i 4. tłoku. Pozdrawiam
Tak jak napisałem Wycięcie w tłoku, idzie od strony wtryskiwacza ogólnie tj. filtra powietrza. Tłoki masz już założone na korbowody.
Tłok, pierścienie, cylinder i rozdzielacz.
Pompa hydrauliczna nie ma znaczenia, chyba że masz nieszczelny dolot w skrzyni i pompa zaciąga lewe powietrze zapowietrzając układ hydrauliki (podnośnik też byłby gumowy). Siłowniki powinny odpowietrzyć się same podczas pracy. Trzeba je wcisnąć do samego końca. Jeżeli mają dziwną konstrukcję w okolicy przyłącza, to spróbuj je odpowietrzyć ręcznie jak...
Mam nadzieję. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie głowic. Czy można wymienić sprężyny zaworowe bez ściągania głowicy z ciągnika? Czy to głupi pomysł i po ich wyjęciu zawory wpadną mi do tulei na tłok?
Dziękuje za link. Bardzo wzbogaciło to moją wiedzę, poniekąd mizerna, o pierścieniach. A co do kolejności, to znalazłem instrukcję naprawy C-360 i jest tam tak: http://obrazki.elektroda.net/2_125761904...
330 nie ma manszet czy uszczelniaczy wargowych na tłoku tylko żeliwne cztery pierścionki takie jak na tłoku silnika.
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
Witam . Jeżeli wymieniłeś tłok ,cylinder ,to czy prawidłowo zamontowałeś głowiczkę.
Ja też bym obrócił w jakość nowych części nie wierzę, ten wieniec wytrzyma następne 20 lat, a nowy pewnie z 10 lat. Wiem jak u mnie było w t25 tłokiem kupiłem zestaw naprawczy za 155 zł na wiosnę tłok spuchł gdy wpuściłem go w ciężejszą robotę i teraz musiałem znowu kupić jeden zestaw teraz za 205 zł rosyjskiej produkcji rzekomo. ;P
Na pewno będzie. Zrobią się miękkie a w skrajnych przypadkach pękają mimo że tłok nie uległ zatarciu.
Koloego Dizzi od jakiego ciągnika zastosowałeś tuleję i tłok do swego sprzętu. Jeśli chodzi ci o podnośnik hydrauliczny to tuleja i tłok są robione na wzór\ ursusa c 360 tylko mniejsze uszczelniacze na tłoku są z siłownika.
Witam potrzebuję pomocy wycieka olej z kolektora dodam że nie jest to wyciek ze szpilek jest wymieniona głowica tłok pierścienie co może być przyczyną
.Najprawdopodobnie przez te obudowy wtrysku płyn dostaje się do oleju. Do oleju nie ma możliwości ponieważ tulejkę otacza płyn chłodzący a wewnątrz dociskana przez wtrysk nie pozwala na przedmuch kompresji z komory spalania na zewnątrz . Przy silnym skorodowaniu i wycieku płynu przez tulejkę , płyn ma jedyne ujście na zewnątrz wokół wtrysku , chyba...
Na twojej stronie rozmiar 60mm. Z mojej wynika 62x2,5mm (x2) i 62x4mm (x1). Najłatwiej zmierzyć średnicę tłok/cylinder. Nie tak dawno chciałem zmienić pierścionki w HS11; zamówiłem szybko, a okazało się, że potrzebuję nadwymiaru. Jeśli tłok zostawiasz stary, to kieruj się wyłącznie średnicą i wymiarem, a nie od czego pochodzi pierścień, bo niektórzy...
Cylinder z tłokiem i uszczelniaczami zakładał mechanik ja tylko włożyłem podnośnik
no właśnie najpierw po remoncie była inna pompa, ale na niej był zły początek wtrysku i paliła przy -8 z pół obrotu, ale potrzebowała świecy, bo tak to nawet nie chciała odpalać przy 10 stopniach. A na tej pompie to żem przestawił od razu, to nie wiem, ale mi dużo osób mówiło, że tam się zwiększa dawkę. Co do kompresji to nie wiem, ale jak korbą kręciłem,...
Wymień zawory bezpieczeństwa jeden i góry drugi na dole Możesz też sprawdzić rozdzielacz mając go na stole powietrzem. Końcówka przez gumkę pasuje Dodano po 10 a którą stroną masz uszczelniacze w tłoku bo mają być w ta strone co ciezko założyć
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Pozostał tylko rozdzielacz do wymiany , lub masz gdzieś coś pęknięte , przez co jest małe ciśnienie oleju na tłoku sprzęgła .
Wałek był ustawiony i na znaki i ząbek w przód i w tył i nic wtrysk idealnie w punkt na kole zamachowym zawór ssący otwiera się idealnie z rozpoczęciem suwu ssania gdy tłok rusza z gmp.
Przez szpilki olej dostaje się do kolektora w 330 a nie w 360. Jeśli już wali olejem w kolektor to remont cię nie minie. Taką ilość oleju w 60-ce może przedostać się tylko między tłokiem a cylindrem.
He he. Tak samo może powiedzieć niewprawiony mechanik o wydmuchanym zaworze lub uszczelce pod głowicą gdy dmucha w kanał spływu oleju lub na zewnątrz głowicy. Jest wrażenie jak by coś stukało w cylindrze. Zawór poznasz odkręcając kolektor wydechowy. Bo przeważnie wydechu zawory wypala. Głowica kombinuj, szukaj. Coś gdzieś misi być widoczne.
Każdy chwali swoje. Ja osobiście polecił bym ci czeski zestaw naprawczy. Mam je zamontowane. 1400 MTH i widać ślady po honowaniu jeszcze.
Cylinder z tłokiem mogą być w zamienniku (jeden pies szkoda kasy), uszczelniacze twarde np. http://agromasklep.pl/sklep/product.php?... nie żadne silikonowe (wywracają się).
I po temacie ,wymieniłem tłok ,pierścienie i rozdzielacz .Podnosi i trzyma!!!
Obecnie na rynku są gotowe zestawy: cylinder przedłużony z rowkiem na zabezpieczenie tłoka, tłok z uszczelnieniami poliuretanowymi. Zestawy pochodzą od kilku producentów, więc każdy się nieco różni wykonaniem.
sprężyna w zaworze się ścisnęła , bądź może coś z rozdzielaczem ? uszkodzona rurka na dole przy pompie , przyczyn może być wiele , w jak pierścienie ta tłoku ? nowe ?
A więc uszczelniacze na tłoku albo rozdzielacz
Witam. Oto zdjęcie zamontowania pompy.Pracuje ta pompa od 2 lat bez problemów tur jest bardzo szybki nawet przy nie wielkich obrotach silnika. http://obrazki.elektroda.pl/6804163300_1...
Plecak zrzucaj gdzieś ucieka olej. Tylko tyle, więcej zobaczysz jak go zdejmiesz. Załóż niebieskie uszczelniacze na tłok te czarne to straszne dziadostwo.
Zawory ustawiasz jak są obydwa zamknięte :!: :!: - tłok w GMP (górny martwy punkt)
Witam. Jeżeli wydmuchuje spod korka oznacza to zużycie pierścieni oraz tłoków. Może nawet znacznemu zużyciu uległy cylindry. Podejrzewam, że ciśnienie spreżania jest za małe i dlatego ciężko odpala. Tak jak napisał (at)1 Marcin, pomiar ciśnienia sprężania wyjaśni sprawę.
Jak składałeś cylinder z tłokiem nie mierzyłeś luzu na zamku pierścieni :?:
Tu masz pozycję z której możesz skorzystać http://chomikuj.pl/Mariano1/*e2*96*ba+Ur... Tłoków i korbowodów nie można zakładać tak jak się chce. Kto to rozbierał.
Witam, akurat rozebralem korowód z silnika Andoria 231, 1hc102, 15KM i zastanawiają mnie panewki ktore sie tam znajdują, z reszta ciezko to nazwać panewkami bo są to cieniutkie blaszki, bez żadnych ząbków jak np. w ursusie 330 no i są dużo cieńsze. I w ogóle wyglądają tak jakby były wycięte samemu z jakiejś blaszki. Czy one tak mają wyglądać? Bo w Internecie...
Trzeba sprawdzić sprężanie na tym tłoku co nie pracuje.
Ursus c330 zostawiony na deszczu Cześć, Rozumiem, że Twojego Ursusa C330 może dotknąć deszcz. Jest kilka kwestii, na które powinieneś zwrócić uwagę. Pierwszą rzeczą, o której musisz pomyśleć, jest ochrona silnika. Deszcz i wilgoć mogą powodować korozję metalu, co może prowadzić do poważnych problemów, takich jak zużycie tłoków, cylindrów oraz uszkodzenie...
Wał jest bez rys więc zostaje wymiana panewek. Bardzo mi pomogłeś dzięki wielkie
Nie da się prościej niż w pierwszym poście. Jeszcze można patrzeć na klin na wale musi być u góry wtedy jest pierwszy tłok w gmp. Kolejność liczy się od rozrządu zawsze
Trochę to wszystko niepewne. Bardziej spodziewałbym się korozji (wżerów na wylot) tulei niż ustąpienia pierścieni przy zalanym silniku płynem niezamarzającym. Ale jedno i drugie wymaga wyciągnięcia tulei. Niestety może się zdarzyć, że przy wyciąganiu tuleja uszkodzi się pomimo ostrożności więc wiadomo konieczny zakup. Poza tym koszt tulei nie jest...
Witam mam taki problem z moją 30. od jakiegoś czasu podnosnik odmawia posłuszeństwa. Podnośi jeszcze w miare ( kosiarke 350 kg) na wiekszych obrotach bez problemu dźwiga. Problem jest z utrzymywaniem go w gorze , zwłaszcza gdy jest ciepły olej podnośnik bardzo szybko opada. Dodam ze ok rok temu był wymieniony rozdzielacz oraz cały siłownik( tłok, pierścienie,...
Zaczynasz od pierwszego tłoku i pokolei... Z reszta tu nie ma różnicy od którego zaczynasz.
ostatecznie trzeba było wymienić całą pompę i cylinder z tłokiem- opiłki pierścieni zrobiły niezłe szkody
Witam! Nikt tu nie sugerował wymiany pierścieni tylko usterkę (proszę czytać uważnie). Druga sprawa to nie było stwierdzenia że ten silnik ma cztery pierścienie. Była to tylko informacja ogólna dotycząca silników z zapłonem samoczynnym, a ilość pierścieni jest podyktowana konstrukcją silnika. Rozbierz sobie silnik Andorię albo Tatrę (ciężarówkę) zobaczysz...
Witam .Czy napewno tłoki są od M ki bo może od zwykłego i nie ma prawa zapalić no i zasadnicze pytanie z kąd wziołeś uszczelkę pod głowicę bo kupić dobrą uszczelkę to raczej marne szanse ,zuuważyłem że uszczelki obecne to mają wymiar 108 a tłok ma 102 więc coś tu niegra ,ja też tak miałem i uszczelkę musiałem dorabiać .
Czyli pierścienie tłoków od zwykłej c330 niczym się nie różnią od c330m?
sprawdż stan oleju Dodano po 5 podam Ci przyczyny które znalażem wksiążce: -niski poziom oleju -zapowietzrony układ -zanieczyszczony zawór przeciążeniowy pompy hydraulicznej -nieszczelność w układize cylinder-tłok to tylko 4 z 14 bo reszta mysle nie ma z tym nic współnego
Uszczelniacze na tłoku do wymiany szukaj takich z napisem INCO
Wielkie dzięki Panowie! Czyli początek wtrysku ustawiam na kołek pierwszy gdzie tłok jest niżej niż tuleja. Jutro ogarnę kapilarę i spróbuje odpalić ciapka.
A czy jest jakiś sposób bez rurki kapilarnej? Gość który robił z pompą powiedział mi żebym przykręcił ją w górnym położeniu pierwszego tłoka.. i ustawił zębaty zgodnie z 0 jeśli dobrze go zrozumiałem.. tylko skąd mam wiedziec kiedy pierwszy tłok jest w położeniu górnym?
Hydraulika w tym ciągniku składa się z: 1. pompy 2. rozdzielacza 3. przewodów 4. zaworu ciśnieniowego 5. tłoka siłownika Wolno podnosi, więc albo pompa słabo tłoczy, albo zawór ciśnieniowy otwarty, albo tłok zużyty, albo przewód pęknięty i nie ma ciśnienia. W zasadzie pewnie nie ma ciśnienia, więc pierwsze, co robisz to mierzysz ciśnienie w układzie....
Nie wiem czy tak ustawisz tłok jest w GMP przez kilka stopni obrotu wałem zanim się znów ruszy.
Prawdopodobnie jest to pompą. Za znacz gdzie jest teraz i obróć 1mm w prawo z tego co pamiętam. Jeśli chodzi o nie równą pracę zazwyczaj to jest problem. co do metalicznego dźwięku tyczywawaj jest przy problemie z pompą oleju no ale skoro mówisz że była robiona to nie wiem w bymm dokładnie jest problem. ciśnienie oleju jest odpowiednie? Przerabialem...
Przemyślę a jak lepiej zapiąć tłok do łyżki wyżej czy niżej?
Witam. Po remoncie sprężarki w Ursusie 360, nowy: - tłok, - cylinder, - sworzeń, - pierścienie, - głowica. Sprężarka nadal nie bije ciśnienia. Można palcem zatkać wylot powietrza i ciśnienie go nie wyprze. Zmiana głowicy na starą daje minimalnie lepszy efekt. Słyszałem, że głowice można regulować tylko jak? Druga sprawa to pierścienie. Dowiedziałem...
Cześć, Wracam ponownie z tematem. Miałem nadzieję że w tym tygodniu będę mógł go już zamknąć ale niestety ... Mam teraz pytanie do osób które zajmują się naprawą ursusów. Jaki zestaw cylinder + tłok polecacie do C360? Średnica standardowo, taka jak w C360. Nie zakładam jednak żadnego większego od zetora. Zależy mi natomiast na tłoku z czterema pierścieniami....
Cześć Mam problem z wymianą pierścieni w Ursus C-360. Otóż po rozkręceniu silnika widzę, że na jednym z tłoków wybity jest nominał 'C' oraz napis '+0.50'. Problem z tym, że nie wiem jakiego rodzaju pierścienie mam dobrać do tego zestawu tłoków. Zaprzyjaźniony mechanik podejrzewa, że jest to zestaw po tzw. szlifie pierwszym lub drugim. Czy ktoś może...
Wymieniłem cylinder i tłok o dalej podnośnik opada? Ma ktoś jakis pomysł czego opada podniśnik
Najbardziej zastanawia mnie, czemu nie działa hydraulika gdy podnośnik podnosi wyżej niż 80% swoich możliwości? Ponieważ masz źle wyregulowane wysokości podnoszenia lub uszkodzony podnośnik(zgięte tłoczysko, uszkodzony tłok, ewentualnie rozdzielacz).
jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć. Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około.
Witam posiadam ursus c330 po wymianie tłoków tulei głowicy i końcówek wtryskiwaczy traktor nadal kopci na czarno może to być wina pompy wtryskowej ????
Na rozrządzie wszystkie kropki się zgadzają Sprawdź kiedy znika luz zaworowy. Powinien ( chyba ? ) po górnym przełamaniu (GPZ lub GZP) Zaczynają się otwierać w gmp ssący zawór i podczas 2 obrotu wału na tym samym tłoku dochodzi do kolizji
tuleja tłok ursus wystawać tłok karcher tłok
próba biegu jałowego transformatora źródło prądowe mosfet bilans elektryczny
Przerywanie silnika na niskim gazie w Oplu Corsa C Błąd P08 w kotłach Buderus - system spalin