Witam. Sprawdź cylinder wybieraka czy nie jest pęknięte zabezpieczenie tłoka.
A jak wyglądały tłoki i tuleje ? Były widoczne rysy, przytarcia.
Mogą być nieszczelne prowadnicę zaworów jak zdejmiesz kolektor wydechowy to zobaczysz czy z prowadnic wycieka olej. Dymienie czy parowanie z odmy może być spowodowane nieszczelnością skrzyni korbowej, miarka oleju, wlew oleju, membrana odmy, prowadnice zaworów, pierścienie -tłoki. W tej kolejności
Dlatego musisz sprawdzić do jakich silników były wkładane twoje tłoki , spróbuj w sklepie np. Autos, Suder lub serwis Scania. Jeżeli nie były stosowane w 480 hpi to będziesz miał gotową odpowiedz. Sprawdź czy wałek rozrządu jest taki sam w tych silnikach.
Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Nie ma żadnego problemu, trzeba kupić, co sie okaże po rozebraniu. Więc tak: Najpierw idzie głowica, potem kanapka z zaworami, którą trzeba rozpołowić i tam lubią wyszczerbić sie delikatne przylgnie gniazd zaworowych, czasem same płyty są tak wypracowane, że aż przecina się dziura, lub rozlatują się. Są tam dwa komplety: ssące i dwa tłoczne-wszystko...
Witam Do tego dojdzie na pewno inny wałek rozrządu,tłoki,korbowody i pompki.
witam jeżdzę Scania 124 380 w pażdzierniku doszło do awarii turbiny. Olej został rzucony na tłoki tak że rozrusznikiem nie szło przekręcić mechanik wyjął pompowtryski wyciągnął olej z tłoków scania dostała nowa turbinę zostało wszystko złożone ale spalanie wzrosło z 32/100km do 36/100km a teraz przy temperaturze pow ok 0 spalanie 39/100km. czy może...
Witam Na 90 % problem leży w przekładni planetarnej. Na 100% problem leży w przekładni planetarnej. Zdejmijcie tą planetarkę, rozbierzcie i zobaczcie co tam się niedobrego zadziało. Lubiły pękać pierścienie synchronizacyjne ale wtedy podczas zmiany z małej na dużą i odwrotnie słychać było zgrzyty. Upewnijcie się też czy sterowanie macie ok (dwa tłoki...
Witam Walcz kolego....
witam a moze ma ktos pompe paliiwową do xpi moze byc uszkodzona potrzebuje rolkę pod tłoka
niema małych biegów w scani 124l tłoki przesówek oczyszczone i nasmarowane wazeliną i nadal niema małych biegów moze ktoś miał taki problem i pomoze. dziękuje
No i kolejne pytanie: czy jak planowaliście blok to miejsca w bloku gdzie sie opierają tuleje też zaniżaliście o odpowiednią wartość? A po remoncie ten silnik normalnie chodzi? Nie slychać jakiś stuków tak jakby tłoki w zawory uderzały? Rozrząd na pewno dobrze poskładaliście??
Witam. Chyba nie trzeba wyjaśniać co jest uszkodzone! Zmierz kompresje, zresztą na wolnych obrotach powinno wyrzucić usterkę od wyważenia. Przyczyna od pierścieni az po dziurę w tłoku.
Układ zasilania z opisu wynika, że otwierany, więc jest zapewne zapowietrzony. Jest metoda: odkręcasz koniki i wyciągasz tłoczki z pompowtrysków. trzeba miec odrobinę wprawy, jakieś stukadełko.. wychodzi to wszystko ze sprężyną. Pompujesz pompką ręczna, aż zacznie się lać paliwo z otworów pompek. Poskładać i odpalić. Metoda została wypracowana przez...
Ok,wyjęte wszystkie tłoki i tuleje,wał delikatnie zarysowany na dwóch czopach,jak dla mnie silnik do wyjęcia i wszystko do zrobienia i oczywiście do umycia jak pisze Szaman.Jednak szef jest innego zdania,zakładamy 6 cylindrów kompletnych i panewki korbowodowe nowe +ten wałek i śruby :D Głównych nawet nie ruszam bo nawet miejsca nie ma żeby te wielkie...
Pomierzyłeś cylindry i tłoki? Jak masz owal, to nawet złote pierścienie Ci nie pomogą. Kolbenschmidt to dobra firma, bardziej upatrywałbym błędu w montażu lub doborze.
Volvo Scania MAN Merdedes pomoge. Silniki Cursor cała seria też. Do 315 niestety nie mam danych.
Witam podaj numer części z tego sterownika co był z tym silnikiem euro2.Jeśli biega o konstrukcję tych silników to inne są pompki tak jak pisał habi 7 i wałek rozrządu,reszta elementów takich jak tuleje,tłoki,blok silnika,głowice czy korbowody są takie same.Silnik euro2 powinien mieć numer 5772362 za to twój euro3 6106756 sprawdz czy tak jest.
Czy przy zmianie z 2 na pierwszy jest ten sam objaw? bo jeśli tak to synchronizator do wymiany.Koszt kompletnego synchronizatora to ok 1500zł plus robocizna ok drugie tyle. Na pewno nie skończy się jedynie wymianą synchronizatora. Jak już skrzynia będzie rozebrana to obowiązkowo łożyska, pompa oleju, kpl. uszczelnień na skrzynię oraz na tłoki od przekładni...
Jeśli wszystko sprawdziłeś to możesz jeszcze sprawdzić mechanicznie czy działa przekładnia planetarna. Jeśli nie działa zakres góra/dół lub skrzynia stanęła w martwym punkcie i w ogóle nie ciągnie to zdejmij cylinderki od zakresów te z tyłu skrzyni po obu stronach wału i zwróć uwagę na położenie tłoków. Dolna skrzynia oba tłoki powinny być wyciągnięte...
Nie jestem żaden fachowiec chociaż niby po szkole technikum samochodowe. Ale o czym tu gadać jak kończyłem w 85 roku wieku nie dzisiejszego. Użytkuje Volvo FH 12 od nowego , kierowców jest kilku przebieg już po gwarancji czyli grubo ponad 1000 000 km. Serwisowany na czas w ASO i jakoś do dziś z niczym nie było problemu, częściej z naczepami bywa są...
W mojej scani po naprawie chłodnicy oleju wpadł poprok i zatkał dyszę chłodzenia tłoka co skutkowało zatarciem tłoka i pęknięciem tulei
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane zostały głowice. Przy 800 tys wymieniona głowica pompy wysokiego...
Witam A jest na chodzie ten silnik? Silnik nie odpala wszystkie zawory są ciasne na każdej jednej głowicy a laski od popychaczy ssących i wydechowych zaworów powyginane tak jak by tłoki uderzyły w zawory.... Na plaku chwilę zagadka a mnie najbardziej interesuje przyczyną co spowodowało uszkodzenie Lasek Dodano po 11 Masz pozacierane prowadnice zaworów...
Wykorbienia muszą być identyczne, inaczej tłoki uderzą w głowice, lub nie dojdą w swoje położenie, to można zmierzyć u szlifierzy, czy w jakiejś tokarce.. optował bym jednak za oryginałem, (nie wielka to rada) możesz potem dorobić się jakichś niespodzianek. Jeśli wizualnie jest masywniejszy /wzmacniany/ to ja bym nie ryzykował, widzisz sam, ile to pracy...
Niestety nie znalazłem nikogo z SD2. Próbowałem odczytać kody błyskowe z poziomu deski ale nic nie wyświetla. Gdy wprowadzę go w tryb awaryjny wszystkie biegi przerzuca. Sprawdzone zostało sprzęgło,wybierak,uszczelnione tłoki przesuwek wysoka/niska oraz połówki bo wiało cewkami. Gdy go odpalę po chwili wyskakuje na wyświetlaczu FAILURE wrzuca 12 i dalej...
System HPI jest taki, że diagnostyka komputerowa jest w ciemnej d...Właśnie znalazłem w pompowtrysku dodatkowy otwór powstały centralnie w kierunku tłoka. Pojechałem na scanię i tylko po to, aby się przekonać, czy SDP3 wykryje to- nie, nie wykrył ani test wyłączania wtryskiwaczy, ani balans cylindrów.. System EGR ma być szczelny do bólu. Zamknąć sposobem...
Trochę ciężko w to wierzyć, że ta sprężarka będzie miała 2300l/min. Jak by tak spojrzeć to prawie 2x tyle co potrafi WAN-AW. Małe sprężarki śrubowe mają taką wydajność, a tu 3 tłoki tyle by potrafiły?? Części do tego pewnie prawie niedostępne, bo przypuszczam że to wytwór "żółtych rączek", a awaryjność nie będzie mała nawet przy okazyjnym piaskowaniu....
Auto w Niemczech było serwisowane bynajmniej tak wynika z książki serwisowej. Serwis który robił przegląd jak się dowiaduję miał przypadki, że źle wyregulował zawory i w autach się one urywały, zazwyczaj za granicą, o trzech takich przypadkach wiem, bo akurat poznałem tych przewoźników. Jeżeli chodzi o korbowody to są dobre, tłoki i pierścienie też,...
SDP3 tak jak kolega wspomniał obsługuje silniki przemysłowe i okrętowe, ale właśnie chyba potrzebny jest jakiś adapter. Tak jak koledzy wspomnieli w scani jest coś takiego jak SOPS, w internecie funkcjonuje już sops editor i u kolegi diagnostic55 można podejrzeć jakies ustawienia można edytować http://diagnostic55.com/sops/sopslist.pd... . SOPS to taka...
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
witam , na obrzeżach koła zamachowego są markery tdc down , 120/480, 240/600 i tdc up (choć ten ostatni nas nie interesuje) jeśli mamy ustawione na "tdc down" (tłoki 1 i 6 są w górnym martwym punkcie) mamy mijankę na 1 lub 6 (przyjmijmy że na 1) więc zgodnie z diagramem ustawiamy zawory na cylindrze nr 6 a pompowtryskiwacz na 2, po wyregulowaniu pomp....
Do wymiany uszczelniaczy na danym cylindrze,ustawiasz tłok w GMP i wymieniasz uszczelniacze.Tłok nie pozwoli zaworom wysunąć się z prowadnic.
Nie byla, tam sa odzielne. Ale widac, ze problem pojawia sie przy zjezdzaniu rolek z krzywek, wiec albo sie zawiesza na moment tlok w pompowtryskiwaczu, albo kierowca wprowadza motor na niedopuszczalne obroty.
Na skrzyni jest czujnik, który steruje tą żarówką, nie pamiętam, czy poziomem masy czy napięciem- nic nie szkodzi wypiąć wtyczkę przy skrzyni i zewrzeć zworą, aby sprawdzić zapalanie lampki. Wymiana żarówki, to nie wydarzenie, trwa 3 minuty. Co do zgrzytów, to wygląda na zużycie zębów i hamulca synchronizatora reduktora. Rozbieranie skrzyni. Wcześniej...
Moze to byc wina uszczelniacza zgarnajacego na górze siłownika odpowiedzialnego za dostawanie się brudu i wody do środka. Uszczelniacz zostaje uszkodzony przeważnie, przez wżery na tłoku. Więc jego wymiana z reguły nic nie daje.
Co było ostatnio robione w tym silniku ?? Taki objaw wskazuje na blokadę tłoków . To nie są panewki . Wtedy i na zimnym by nie przekręcił . :not:
Mam i miałem kilkanaście scani 124. kiedyś miałem problem w jednej 124 z ciśnieniem oleju . nieraz na moment wskażnik ciśnienia spadał . wymieniłem czujnik ciśnienia ,sprawdziłem zegar i dalej było to samo .Po jakimś czasie padł mi silnik , przegrzana tuleja na jednym tłoku . zrobiłem jedną dziurę , z aokoło 1 500 km padła zastępna tuleja z tłokiem...
możesz wymienić elektrozawór i gumę na tłoku Dodano po 40 podaj numer vin lub typ skrzyni biegów
Witam, od jakieś czasu silnik na wolnych obrotach zaczął inaczej chodzić i wszystkie plastiki dookoła bardzo drgają. Po podniesieniu kabiny zauważyłem że przy wtyczce drugiej cewki paliwowej (patrząc od przodu) pojawiło się paliwo oraz nie posiada tej zaślepki w krzałcie kółka( na innych jest) i ogólnie cała listwa paliwowa jest przypocona. Czy to jest...
Moja sugestia to zdjąć cylindry od przekładni planetarnej i zmienić uszczelnienia tłoków oraz wodzików. Do tego dwa nowe czujniki. Nie kosztuje to wszystko zbyt wiele, roboty nie dużo a może ci to zaoszczędzić wielu problemów w trasie.
Prośba: czy ktoś miał problem z zacierającymi się silnikami w Scanii R420 z roku prod. 2011 bądź 2012 po przebiegu ok. 300000km. Tworzą się nagary na tłokach, zapiekają pierścienie uszczelniające, co w efekcie prowadzi do zatarcia silnika. Ciśnienie na pompowtryskiwaczach wynosiło 380 MPa, a po ich oczyszczeniu było już normalne w granicach 280 MPa.
Witam Szukałem specjalnie ostatnio w Multi informacji o oleju w retarderze i jest napisane że zalecają olej Shell Rimula 10w-30. Trudno mi powiedzieć czy to przez olej może uszkadzać uszczelnienia na tłoku. Znam samochody w których w retarderze jest ATF i też to działa, więc nie wiem co o tym sądzić...
Trochę logiki będzie pasował.?? ... Średnica tłoka taka sama a pojemność mniejsza ... to są zupełnie inne wały. .. inne wykorbienia ... Dodano po 25 Jedyny wal który może pasować to z 380 hpi
Sprawdź.... a ja już Ci odpowiem....skoro wyjmiesz moduł GEARBOX i nie włożysz w jego miejsce przekaźnika, to pin 2 gniazda tego modułu, który ma podać plusa na elektrozawór mała-duża będzie "wisiał w powietrzu" to jak załączy się wtedy elektrozawór i zmieni pozycję tłoka ????? Jedynie zakładając przekaźnik lub bez przekaźnika robiąc mostek pomiędzy...
Jak każda robota, trochę wprawy, nie wiem co to za żuraw, może odkręć sobie przednią atrapę, bo długość linki nie może być zbyt krótka. Jak ci się uda wyprasować te simerbloki, to zwróć uwagę na prawidłowe położenie nowych w drążku. Samo dociągnięcie śrub mocujących do podłużnic kabiny, na końcu, po napełnieniu poduszek i kabinie ustawionej do jazdy....
Witam. Na pokrywie skrzyni biegow jest cylinder od połówek, Zdemontować i sprawdzić czy pracuje prawidlowo (usterka stnchronizatora). Jesli nie to wina jest w przełączniku potwierdzenia na pokrywie na końcu wałka (patrząc na oś tłoka przełączającego polówki) albo w przewodach. Kod 53 to jest od zakresu 1-6 7-12 nie ma wplywu na co drugi bieg.
Nie chce bagatelizowac problemu, ale jezeli to HPI to zimny silnik przez pewien czas moze sobie tak charakterystycznie pracowac, takie uroki tego ukladu, na zimnym najlepiej slychac to wlasnie z przodu . Autor wspomina ze jezdzi ze "stukami" juz 4 miesiace, ale nie napisal od kiedy jezdzi tym autem, czy jest to moze nowy nabytek i zawsze tak bylo,...
czyli podsumowując tak naprawde nic sie nie robi wystarczy zaczac unosić kiper i ośki powinny same sie opuszczać ? Ośki się nie opuszczają, to zawieszenie się opuszcza poprzez wypuszczenie powietrza z poduszek, a po odciążeniu 1 ośka się podnosi . I w odwrotna strone kiedy skrzynia opadnie podniosą sie ? W nowszych naczepach tak , w starych dziadach...
Czy było może robione sprzęgło w tym czasie ,zrzucany zamach? Miałem podobny przypadek, przestawiono kolo zamachowe o jedną śrubę (wiem zaraz ktoś napisze że się nie da bo jest kołek ustalając y ale rozstaw śrub pasuje i idzie to skrecić) do rzeczy. Wyciągasz 1 czy 6 wtrysk ,kręcisz silnikiem i zbliżając się do TDC DOWN wkładasz np. Elektrode spawalnicza...
Witam. jak pisałem scania 124 420 na pompowtryskach listwa. stała kilka miesięcy, zgasła z braku paliwa a teraz odpowietrzona zalane paliwo na tłokach jest paliwo, nie pali, coś z elektroniką od czego zacząć co może powodować że nie pali wcześniej paliła bez problemu.jakieś przekażniki,jestem załamany. Dodano po 7 Stała na warsztacie i jest opcja że...
Retarder jest do wyciągnięcia i roboty, usterka jest mechaniczna. Uszczelnienie i jakiś kołek klin ścięty. Retarder można pod tym kątem sprawdzić na krótko: zasilasz powietrzem przez dmuchawkę przewód do tłoka kondensatora i przewód sterujący z elektrozaworu proporcjonalnego, oczywiście kliny pod przednie koła, tylna oś w górę i włączasz 3-4 bieg i...
Witam, kupiłem scanie i nie ma mocy robione byly i dobrze sprawdzone nastąpujące rzeczy: pompa wtryskowa jak nowa, turbinka jak nowa, interkuler szczelny, ftryski po regeneracji, cisnienie na tłokach BARDZO dobre, odpala bardzo ładnie w gorących czy mrożnych warunkach pogodowych. Myslałem o retardeże ponieważ on nie chodzi i jest podłączony, kiedyś...
Dobrze trafiłeś. Wymontuj w pierwszej głowicy pompowtryskiwacz i wymień na nim gumowe oringi. Będziesz zadowolony. Nowa pompka może dawać większe ciśnienie i te pruchna nie wytrzymały. Na nowe oringi nanieś trochę wazeliny ( lub oleju) przy wkładaniu wtryskiwaczy. Przy okazji- przy wymianie pompowtrysku, należy spuszczać paliwo z listwy, bo można narobić...
Jak problem z biegami parzyste/nieparzyste to na pewno cos z polowkami. Bieg nr 2 to jest jedynka, bieg nr 1 to jedynka z polowka. Bieg nr 4 to dwojka, bieg nr 3 to dwojka z polowka itd. Tlok od polowek znajduje sie na gorze skrzyni mniej wiecej na srodku troszke na lewo. Cewki napowietrzajace tlok od polowek to 3 i 4 cewka w dolnym rzedzie cewek liczac...
Na placu mam Scanie r420 Euro 4 Usterka: -nie wchodzi na obroty, jak doda się gaz to się krztusi. -po odpaleniu słychać ostre walenie tłoka na jednym cylindrze. -po kilku minach się uspokaja, lecz po odłączaniu cylindra testerem (6) znowu zaczyna ostro tłuc. -sprawdzono panewki, zawory, cewki, wyregulowano wtryskiwacze, - po zdjęciu kolektora wydechowego,...
Minimum na rozgrzanym silniku to cos około 1,5 - 1,8 bar. Sprawdź ciśnienie manometrem jeżeli jest tak jak pokazuje wskaźnik to rzeczywiście zaczynaj się martwić. Witam Tak jak kolega wspomniał , pierwsze to sprawdź ciśnienie przy pracy silnika na wolnych obrotach , silnik powinien zachowywać w tych parametrach ciśnienie , natomiast co do zmartwień...
Działanie - Sprężarka ze sprzęgłem Sprężarka jest napędzana przez koło zębate mechanizmu rozrządu. Głowica sprężarki jest chłodzona płynem z układu chłodzenia silnika. Smarowanie sprężarki jest realizowane przez układ smarowania silnika. Smarowanie wału korbowego jest wymuszone, zaś inne powierzchnie oraz łożyska smarowane są rozpryskowo. Olej jest...
scania tłoki zetor tłoki ruszyć tłoki
konwertery triax tracer sterowniki myszki almera kluczyk
aktualizacja radia android hanseatic lodówka
Schemat budowy silnika Volkswagen Golf IV 1.6 105 KM Brak świateł mijania w Citroën Berlingo 2006 1.6 HDI