Akumulatory Li-ION mają wiele zalet. Przede wszystkim mają dużą gęstość energetyczną, dzięki temu są lżejsze i mniejsze w porównaniu z akumulatorami o podobnym napięciu i pojemności w technologii Ni-MH, Ni-CD, czy Lead-Acid. Kolejnymi zaletami są płaska charakterystyka napięciowa rozładowania, relatywnie duże prądy ładowania, brak „efektu pamięci”,...
Nie mam pojęcia ile ma lat. OK - prościej - akumulatora rozumiem nie wymieniałeś, a auto z którego roku i ile lat je użytkujesz?
Czyli to co przedstawiłem z akumulatorkiem nie ma znaczenia, bo napięcie jest zbyt małe? Na początku degradacja styków zależy tylko od prądu, dopiero jak styki zostaną nadpalone napięcie zaczyna mieć znaczenie. Nie dałem ci jednoznacznej odpowiedzi, bo trudno to ocenić tak na 100%, ale na razie nie jest źle, jeśli zacznie się coś dziać w tym miejscu...
Musisz znać moc odbiorników które będziesz w danej chwili użytkowała.
Dawno temu w podręcznikach było tylko że powinno się użytkować akumulator do połowy jego pojemności.
1. Nie prąd tylko napięcie 2. Ile lat użytkujesz akumulator w tym aucie, jakiej marki to akumulator i jaki jest jego stan techniczny ?
Mają lepszą obudowę, więc nie tak łatwo je rozerwać. Co do zasady użytkowania - skład chemiczny akumulatora nie zmienia się, więc metody ładowania i napięcia oraz prądy graniczne pozostają takie same. Najlepiej patrzeć w dokumentację akumulatora.
U znajomego zrobiliśmy oświetlenie montując trzy lampy robocze LED zdjęte z ciężarówki ( 12/24V), którym pękły klosze. Świeciły, ale w aucie długo by nie po pracowały. Do tego lekko zużyte akumulatory 225Ah użytkowane na zmianę ( jak jeden do ładowania, to drugi podłączany do oświetlenia ). Lampy 15W.
I jak masz dobry prostownik to sam poda napięcie wyższe w trybie zimowym albo włączysz sobie sam. Tak robię od kilku lat - doładowuje aku w aucie w trybie zimowym co daje max 14,6 V u mnie, gęstości nie zrobi, ale pozwoli dłużej użytkować akumulator.
W tym układzie nie ma powiedziane ze się kończy ale 4 lata zależności od użycia to wiekuisty czas. Teraz musisz przyjąć ze w zimie wydłuża się czas ładowania ze akumulator równie dobrze może być niedoładowany. Mniejsza temperatura akurat służy akumulatorowi nie powodując degradacji chemicznej ale traci na pojemności. Rozładowany akumulator i mróz może...
Moim zdaniem, akumulator ze zwarciem wewnętrznym nie nadaje się już do dalszej eksploatacji. W przypadku dalszego użytkowania akumulatora ze zwarciem wewnętrznym prawdopodobnie dojdzie do przeładowywania cel pozostałych, jeszcze sprawnych i ich uszkodzenia. W skrajnym przypadku możliwa jest eksplozja akumulatora. Temat był już poruszany na Elektrodzie,...
To akurat zależy od sposobu użytkowania akumulatora. Niewłaściwe użytkowanie może zabić akumulator po jednym cyklu. Stąd i najważniejsza w temacie jest ładowarka. Prymitywna, ubije akumulator bardzo szybko.
Napięcie ładowania żelowego nie przekraczać 14,4V. Mróz nigdy nie był przyjacielem akumulatorów i raczej długo jeszcze nie będzie. Co do dolewania wody... to prawda ze akumulator gdy pracuje traci wodę (głównie ładowanie). Kupujesz wagę z miejscami po przecinku i ustawiasz ją na stałym miejscu. Ważysz każdy akumulator z miejscem po przecinku. Po nie...
Jeśli chodzi o fullriver, druga bateria nie nadaje się do użytku? Napięcie 0,65V na baterii niezależnie czy nie użytkowana czy użytkowana dyskwalifikuje go.
Albo zostało uszkodzone coś jeszcze albo elektronika zabezpiecza przed użytkowaniem akumulatorów "po przejściach".
12.2 to tak nisko? Sam mam takie napiecie na akumulatorach rano a na bank nie są niedoladowane ani zasiarczone Auto regularnie użytkowane akumulator roczny Do 11.8v spada w 2 aucie gdzie mam agm I np zima tydzień nie odpalony i zawsze odpalają Nie wiem czy jest sens się przejmowania takim napięciem
No tak, ja myślałem o żarówce ;-) tylko trochę dłużej będzie się ładować. Żarówka żarowa to też rezystor niebyt dużej wartości. Dobrać odpowiednią i po sprawie. Oczywiście czas łądowania wydłuży się ale też wydłuży się czas (lata) użytkowania akumulatorów. Ładowanie zbyt wysokim prądem skraca życie akumulatorów. PS. Jeżeli byłem pomocny to klinij "Pomógł".
I jeszcze jedno jeśli taki spadek jest normalny napięcia,to można jakoś temu zapobiec? Tak to jest normalne, ale można temu zapobiec, trzeba wyłączyć oświetlenie!!! Poczytaj wujka Google np. "UŻYTKOWANIE AKUMULATORÓW ŻELOWYCH". itp.
Ma. Jeśli dobrze pamiętam, to trzeba podłączać ogniwa od strony minusa.
Jeśli długo nie użytkujesz akumulatora LIPO ustaw ładowarkę na storage i przechowuj akumulatory w woreczku strunowym w lodówce.
A może inne rozwiązanie ? Kupić radio na baterie. Wlutować przewody w styki baterii zakończone żabkami. Do tego akumulator żelowy. Użytkuje tak przerobione radio na rybach. Gra to cudo po cztery doby non stop włączone.
Dlatego, że niewłaściwie użytkujesz go. Owe zmętnienie jest wywołane przez spłynięcie mas czynnych z płyt wypełniających wnętrze akumulatora. Jeśli nadal będzie zachodził ten proces, to elektrolit zrobi się czarny i aku do wyrzucenia! Co do przyczyn, to powodować to mogą: - przeładowanie akumulatora - użytkowanie akumulatora przy niskim poziomie naładowania.
brunatny kolor oznacza splyniecie masy czynnej z płyt,taki akumulator można jeszcze przez krótki czas użytkować aczkolwiek w najbliższym czasie nadawał się on będzie do wymiany.
Witam, Od roku użytkuję akumulator firmy Topla. Zimą przy największych mrozach auto (Stilo, benzyna) odpalało bez najmniejszych problemów po tygodniu postoju.
Tak radzi Kol. kindlar , te akumulatory należy ładować szeregowo i wystarczy do tego typowa ładowarka 12V. A jeśli już nowa, to zdecydowanie warto dopłacić za kilka funkcji związanych konserwacją. Wydatek bez wątpienia zwróci się dzięki dłuższej żywotności zestawu akumulatorów. Z kolei na jesień i zimę polecam prosty panel solarny za oknem i prosty...
Akademia ładowalogii nie będzie miała końca. Zatem zapytam. Czy podczas jazdy samochodem zadajesz sobie takie pytanie? A wówczas w pewnych okolicznościach akumulator pochłania czasem i 20 A (zależnie od wielkości i okoliczności). Pomijam taki drobiazg, że coraz mniej akumulatorów ma możliwość odkręcania tych korków. Problem polega na odpowiednim ładowaniu...
Jeśli będziesz użytkował z głową i będziesz tylko ładował akumulatory to powinny sobie radzić. Ja je użytkowałem w "ekstremalnych" warunkach czyli częste załączanie/ rozłączanie dużych mocy, zwarcia(przepalanie cewki drutu 0,5mm). W tych przypadkach mostek sobie nie radził i zastosowałem tradycyjne diody. Jeśli chodzi o prostownik to powinno być ok.
Widziałem suszarkę turystyczną na 12V... Od napięcia zasilania bardziej istotna jest moc, którą pobiera urządzenie. Od tego zależy bowiem prąd (natężenie), który pojawi się w układzie. Przy niskich napięciach zasilania wartości natężenia są naprawdę spore, i przy urządzeniach dużej mocy (jak żelazko czy suszarka) osiągają kilkadziesiąt amper. Co sądzisz...
Mnie swoimi wyliczeniami przekonał do CWU w OFF i małej instalacji ON na resztę domu... ON wspomoże obniżyć bieżące zużycie z sieci. Oczywiście, bardzo dobrze ze potrafi przekonać i zalecam innym przechodzenie na ON 👍 Dodano po 8 Jak wydasz na magazyn 10tys zl to sie zastanowisz 3 razy zanim go dasz na mróz w styropianie Kolego pamiętaj akumulator...
A ile lat ma ten akumulator? i czy często go użytkujesz?
Jeśli o to pytasz, to użytkowanie akumulatora Li-ion w takim stanie może nieść ze sobą pewne ryzyko. Jeśli ładowarka ma dopiero pół roku, to czemu nie oddasz jej na gwarancję? Powinni uznać bez większego problemu.
... i jak zwykle, gdzie trzech Polaków, tam cztery zdania :) Zdania mogą być jakie chcą, ale przyśpieszona degradacja pod wpływem długotrwałego utrzymywania wysokiego SOC, jest faktem. https://www.researchgate.net/publication... Dyskutanci czuli tak wielką potrzebę wyrażenia...
Wersja 6.10 - Plant: dodano koszt użytkowania akumulatorów (PLN/kWh). Jest używany w Battery Forecast. https://obrazki.elektroda.pl/7111879500_...
W dodatku używana na mrozie zaniżała prąd ładowania co akurat było mało praktyczne. Ładowanie na mrozie to trochę na granicy. Pojemność wszystkich rodzajów akumulatorów na mrozie spada, w zależności od temperatury nawet do zera. Nowa ładowarka będzie się pod tym względem zachowywać podobnie, ponieważ to zjawisko wynika z właściwości chemicznych źródeł...
Taki wynik może wynikać z błędów pomiaru. Inny wynik będzie tego samego akumulatora sprawdzonego w 5 min po zgaszeniu silnika, a inny gdy akumulator postoi w spokoju 24h. Z jakiego powodu robiłeś ten test Jakie objawy cie do tego skłoniły? Czy poprzedniej zimy były jakieś syt awaryjne, jak niemożliwość odpalenia samochodu po mroźnej nocy? Czy obudowa...
Radio odłącz i pewnie mu minie albo jakiś alarm dokładany.
Najważniejsze, żeby przestrzegać kilku zasad dobrego użytkowania akumulatora jak doładowywanie w razie potrzeby, naprawa przebić w instalacji itp - można w ten sposób przedłożyć życie aku o 50%. Z drugiej strony wydać 200zł co 2 lata to nie jest jakiś wielki wydatek :) 8zł odłożysz miesięcznie i będzie na nowy przed zimą 2021 :D
Możliwe że leżała bardzo długo rozładowana bądź BMS jest wadliwy i rozładował ogniwa. Można by jeszcze spróbować odlutować pakiet ogniw od płytki i wtedy sprawdzić ale jeśli były tak bardzo rozładowane to już raczej się ich nie uratuje, a przynajmniej nie w stopniu umożliwiającym ich użytkowanie we wkrętarce.
andy1978 Już sobie sam odpowiedziałeś na zadane pytanie , chyba że będziesz użytkował akumulator czołgowy lub zestaw o bardzo dużej pojemności który będzie wstanie pochłonąć każdy prąd .
Ciekawe informacje. Stosujemy eneloopy od kilku lat w serwisie, jeszcze zanim Panasonic kupił Sanyo i nie mieliśmy z nimi jakichkolwiek problemów. Mówię tu o co najmniej kilkudziesięciu sztukach wymienianych w miesiącu w telefonach klientów. Nie tylko Panasonica ale również Gigaseta, Philipsa i innych mniej popularnych marek. Ich podstawową zaletą jest...
Prąd jaki pobiera obciążenie jest w granicach 5a przy minimalnym wykorzystaniu. Przy maksymalnym dochodzi do 30-35a lecz jest to chwilowe (maksymalnie 15-30 sek). Jest więc jakaś opcja pozwalająca na użytkowanie akumulatora poza samochodem, jednakże ładowanie go w identyczny sposób jak w aucie?
Hej, Może, szczególnie wskutek przeładowania. Wtedy wzrasta temperatura i otwiera się specjalny zaworek (vent). Nadmiar gazów, a przy okazji i inne rzeczy wydostają się na zewnątz. Akumulator traci na pojemności ale może być jeszcze używany ( o ile ładowanie zostało przerwane). To samo może zdażyć się podczas rozładowywania ogniwa nadmiernym prądem....
W golfie jedynce nie było fabrycznie elektroniki która pobierała ciągle prąd z akumulatora, chyba że masz liczniki z zegarkiem. Sprawdź ile prądu zżera Ci radio, ew. opcjonalne zegarki, albo autoalarm jeśli kiedyś ktoś w nim zakładał. Pobór 50 mA to jednak już sporo.
Zapewne należy to rozumieć tak, że firma Panasonic nie chce, by akumulator wysiadał niespodziewanie podczas pracy, więc dodaje do niego tę blaszkę, i jak już jest tak zużyty, że przy ładowaniu następuje gazowanie, to blaszka wyskakuje i wyłącza akumulator. Wciśnięcie jej oznacza, że dalsze użytkowanie akumulatora jest bez zabezpieczenia, i że pewnie...
Jak już pisalem producenci ogniw dążą do jak najwyższego bezpiecznego prądu ładowania ,bo to skraca czas ładowania a tego chcą użytkownicy. Z drugiej strony nie mówi że zmniejszenie tego prądu o połowę przedłuża żywotność ogniwa które przeważnie jest zaprojektowane na 500-1000 cykli ładowania-rozladowania . Prądem 1/10 można bezpiecznie ładować nieznane...
ma ok 40% nominalnej pojemności czyli ok 18 zamiast 45 Ah A ile ma lat i ile chcesz go jeszcze użytkować?
Póki akumulator jest jeszcze w miarę żywy z małym RW dostaje przez kilkadziesiąt minut prądy ładowania w kilkadziesiąt amper. Przy takim ładowaniu akumulator rozgrzewa się, płyty puchną i wykrzywiają się. Z czasem gdy już są częściowo skorodowane tak duży prąd je przepala Chyba mylisz normalne doładowanie po rozruchu (nawet kilkakrotnym) od ładowania...
Może masz problem z osprzętem jak co roku musisz wymieniać akumulator. Albo tak jak wyżej kup jakiś lepszy akumulator. Może też niewłaściwie użytkujesz te akumulatory i z tego powodu ich żywotność jest jaka jest. Dodano po 11 Pytanie też czy zamierzasz jeździć bez osłony wariatora czy za każdym razem ją zakładać i zdejmować?
Akumulator jak akumulator.....jak użytkujesz tak masz.... . Jak większość na rynku.
Cześć Mam taką zagwostkę. Proszę o poradę. Użytkowałem akumulator kwasowo - ołowiowy yuasa. miał on około 3 lata Był podłączony jako podtrzymanie systemu alarmowego w domu jednorodzinny. Nie zaglądałem do niego przez kilka miesięcy. Niedawno po sprawdzeniu okazało się, że akumulator mocno spuchł, do takiego stopnia, że pękła obudowa (zdjęcie). Jestem...
Witam czy można użytkować centralę Satel bez akumulatora?
Jak podpiąć i jakie zabezpieczenie podłączyć do dwóch akumulatorów 12V po 60Ah podłączonych szeregowo na 24V? Dwa akumulatory 12 V w szereg można traktować jak jedną baterię 24 V. Podłączyć można każdy moduł zabezpieczenia przed głębokim rozładowaniem dla akumulatorów 24 woltowych - wszystkie te układy działają na podobnej zasadzie. Na jakie wartości...
To typowy chińczyk brandowany w Polsce, ten super "akumulator" w środku to często gwarancji nie przetrzymuje... UPS ma być ciągle podpięty do prądu. Akumulator wymienia się na coś lepszego np CSB
Akumulator 3-letni, użytkowany w niekorzystnych warunkach, może być już zużyty. Inna sprawa jest taka, że te ładowarki, które masz na zdjęciu, to nigdy nie naładują w pełni akumulatora, bardziej ładują konserwacyjnie. Jest też opcja, że jakiś obwód kradnie prąd w aucie.
Podejrzewałbym nadmierne ładowanie - elektrolit rozkłada się na wodór i tlen, i ciśnienie gazów deformuje akumulator. Gdyby jednorazowo, to można by podejrzewać, że kupiłeś podróbki (sam trafiłem na podróbki GP), ale jakoś nie wyobrażam sobie, żeby były dwie serie podróbek z taką wadą... Być może ładowarka działa tak, że daje stały ładunek - dopóki...
Jeśli będzie sporadycznie użytkowana to akumulatory i tak relatywnie szybko szlag trafi. Nie podniecałbym się tym, że w komplecie są wiertła i bity. I tak są marnej jakości.
Jaki magazyn energii 5 kWh zastosować (oprócz firmowego Green Cell), którego BMS „dogada” się z inwerterem Green Cell 48VDC 230VAC 3000VA. Obecnie jako magazyn energii używam 4 sztuki AGM 100Ah. Po 2 latach użytkowania akumulatory straciły pojemność. KB
Przecież w opisie aukcji masz napisane, że nie ma potrzeby dolewać czegokolwiek (a ja ci mówię wręcz nie wolno) przez cały okres użytkowania. Uruchomiony fabrycznie.
Odpowiadając, wiem z praktyki i wyliczeń. Prawdopodobnie dmuchawa zasilana jest napięciem 40 V uzyskanym z dwóch akku 20V połączonych szerego 20V+20V=40V Zalecana pojemność przez producenta to 2x2Ah lub 2x4Ah Przykładowo, jeżeli w tej obudowie znajduje się bateria np. 20V/6Ah też może być użyta z dłuższym czasem pracy dmuchawy. Podsumowując mieszane...
Ja wcale nie optuję za diodą. To dodatkowa komplikacja nawet w pojęciu mechanicznym. Najlepiej byłoby podłączyć na stałe dodatkowy akumulator i zapomnieć o temacie. Moje obawy wynikały z obserwacji procesu ładowania akumulatora jaki użytkuję w rowerze - 10S10P. Podłączenie rozładowanego do ładowarki to 12A. Byłoby na pewno więcej ale taka jest jej wydajność...
Również potwierdzam, że futura to po prostu KICHA ! Po niecałym roku aku 74Ah przy napięciu "pokładowym" Chryslera 14,4 - 14,8 V (reguluje je komputer silnika) ma ok. 1/3 wymaganej pojemności. Mi również oczko się nie pokazywało. Dopiero długotrwałe ładowanie w temperaturach dodatnich prostownikem, gdzie przy prądzie ładowania 1A czyli 1/74 C napięcie...
Zrozumiałem przypomnienie :) Podsumuję z moich dotychczasowych obserwacji: Jeśli regularne w miarę użytkowanie akumulatorów, prawidłowe ładowanie, analiza stanu, odświeżanie - z czystym sumieniem polecam MH-C9000 - ładuje pięknie, dba o akumulatory, i ogólnie jest "miodna" aczkolwiek nie należy do tanich. Natomiast jeśli ktoś chce reanimować starocie...
Moje doświadczenia z DeWalt 18V, Ryobi 18V, Milwaukee 12V, Wiha 4V. W sumie użytkuję 27 szt narzędzi akumulatorowych. Do dużych narzędzi (kątówka, pilarka, piła łańcuchowa, kosiarka, kosa, wiertarka udarowa) na 18V zakładam akumulatory z dziesięcioma ogniwami. Można je poznać po dwukrotnie większej objętości a ich pojemności to zwykle 4-5 Ah. Mają większą...
Nie ma sensu łączyć baterii od telefonów komórkowych. Można kupić pakiety litowo-polimerowe o napięciach roboczych 7,2V, 11,1V oraz 22,2V. Są różne ceny, pojemności oraz rozmiary. Poszukaj na popularnych portalach aukcyjnych oraz sklepach modelarskich. Zalecam zapoznanie się podstawowymi zasadami obsługi tych pakietów, gdyż nie można ich lekceważyć...
Dla zainteresowanych powiem tylko, że akumulator został sprawdzony przez serwis producenta w Warszawie. Reklamacja odrzucona - destrukcja. Następnie odwołałem się do producenta. Akumulator wysłano do laboratorium producenta do Poznania (Exide Technologis) odrzucenie reklamacji podtrzymane. Teraz czekam na zwrot akumulatora do Wa-wy i odbiór. Poddaję...
Ważne jest jak użytkujesz i przechowywasz akumulator. Pytanie zbyt ogólne więc napisz je do producenta aby uzyskać najlepszą odpowiedź
Problem: akumulator ciągnie ostatkiem sił. Ten akumulator to część niedostępna w serwisie ale podejrzewam, że jest w miarę standardowa. ... Masz wszystko w tym wyjmowanie akumulatora w instrukcji obsługi: https://obrazki.elektroda.pl/5584980000_... Obawiam się, że raczej jest to akumulator niestandardowy. W danych technicznych nie...
Generalnie z akumulatorami to jest tak, że krzywa żywotności nie jest linią prostą. Tak samo jak odpowiedź na pytanie czy używać czy też nie używać np. 60% akumulatorów jako stałych magazynów energii. Wszystko zależy od właściciela i dostępnej przezeń technologii by przekształcić taki akumulator w magazyn energii. Trzeba mieć go też gdzie postawić,...
Popatrz, złom Vander masz za 600zł: No tak zrobię, dzięki za podpowiedz Nie ma sprawy, życzę podjęcia dobrej decyzji i udanego zakupu.
Tak, znam te wykresy.... Intencja tego projektu jest wydluzenie żywności baterii i niezawodnosc rozruchu zimą . Fachową literaturą chciałem zweryfikować opinię że użytkowanie akumulatora przy dużych mrozach skraca jego żywotność. Mróz niszczy akumulator. Kkknc zapoznaj sie chociaż pobieżnie z pojemnoscia akumulatora w funkcji temperatury. Przy minus...
Kody akumulatorów BANNER: http://obrazki.elektroda.pl/8463259700_1... Przykład wytłoczenia na akumulatorze: - " ) to tydzień/rok produkcji, czyli 3116 https://obrazki.elektroda.pl/7827956000_... ***EDIT*** 16.01.2021 Ostatnimi laty zimy były łagodne, dziś znów srogie mrozy (-17°C), jak na razie bez problemów z uruchomieniem...
Do tego sterownik silnika, może jeszcze jakiś inny (LPG, komfort), a dwuletni akumulator może być już w kiepskim stanie. Dużo zależy od tego, jaki był charakter użytkowania auta.
Witam. Więc wszystko ładnie wygląda z obliczeń. Gdyby nie fakt że te przetwornice mają zabezpieczenie przed za niskim napięciem akumulatora. Dlatego czasami przerywają pracę i trzeba odpalić auto nawet jeśli obciążeniem jest lutownica transformatorowa 75W i to przy czasie pracy koło 15 minut przerywanej. Przy zasilaniu ładowarek chyba bez sensu jest...
ale słyszałem że one mają zabezpieczenia które jak się uszkodzi to źle Są akumulatory z zabezpieczeniami i bez. Nie ma tu znaczenia kto je produkuje. Jak sama nazwa wskazuje służą do zabezpieczenia akumulatora. Źle to jest kiedy przekracza się dopuszczalne parametry ładowania i rozładowania w akumulatorze bez zabezpieczeń. I odwrotnie, niczym nie grozi...
Ale czy Kolega chce mi powiedzieć że opad masy ma również miejsce w przypadku ładowania małym prądem przy wysokim napięciu ? Raczej mam na myśli, że ma miejsce wtedy, gdy akumulator gazuje. Bez względu na prąd i temperaturę... No tu jesteś w pewnym błędzie. Użytkowany akumulator stale gazuje. Zarówno przy ładowaniu jak i wyładowywaniu. Nawet spokojnie...
Bardzo ciekawy temat. Chociaż nie jestem specjalistą w branży, uważam, że dla użytkownika najważniejsze powinno być jak najdłuższe użytkowanie akumulatora. Zatem nowy egzemplarz niezależnie od technologii wykonania formować należy. A potem unikać niepotrzebnego, wcześniejszego podłado- wywania. Akumulator ma przecież określoną liczbę cykli ładowania....
to "niszczenie akumulatora jest" Czyli co? Wyrzucić? W sytuacji gdy procedura pozwalała zregenerować akumulator i umożliwiała dalsze użytkowanie? Oczywiście nie była to sprawność 100% - ale w dalszym ciągu nie żyjemy w czasach kiedy każdego stać na wyłożenie "z marszu" kasy po zakup nowego.
Witam Z racji tego iż użytkuję dość duże akumulatory 200Ah czy jest możliwość zwiększenia prądu lądowania? co należało by zmienić aby maksymalny prąd ładowania wynosił 20A i czy jest to w ogóle możliwe w tej konstrukcji? Pozdrawiam Grzegorz Ps. wielki "szacun" za pomysł i konstrukcję.
Za mało szczegółów, jak długo użytkowane są akumulatory, zrób pomiar czy po mimo wyłączonych odbiorników pobierany jest prąd ?.
Witam, Podczas ciężkiej pracy uszkodzeniu uległo jedno z ogniw pakietu akumulatora oraz termistor (chyba bo nie jestem pewien). Nie ma na nim żadnych oznaczeń. Nie wiem jakie jest jego dokładne zadanie, czy tylko zabezpiecza aku przed przegrzaniem czy służy też do kontroli ładowania. Ogniwo już sobie już załatwiłem identyczne ze źródła w którym kupiłem...
Akumulatory Westa Forse. Dwa użytkuję jeden w dieslu, piąty rok bez problemów.
Nie sprawdziłem ale te Varty to akumulatorki typu NiMH bo jeśli nie to ładowarka Energizer CHVC3 się do nich nie nadaje Akumulatorki są typu nimh. Stan zużycia akumulatorów na dzień dzisiejszy nie jest mi znany. A czy ewentualne przeładowanie może grozić jakimś niebezpieczeństwem jak będę użytkował te akumulatory?
Ja u siebie mam UPS-a. Dokładnie taki model: https://www.wisp.pl/p4795,przetwornica-n... Dokupiłem zwykły akumulator samochodowy taki sam jak użytkuję w jednym z samochodów. W razie awarii zasilania na w pełni naładowanym akumulatorze jestem w stanie utrzymać przy pracy...
witam, każdy akumulator ma oporność wewnetrzną i im mniejsza tym lepiej, na tym oporze nastapuje rozładowywanie aku rośnie ona wraz z czasem użytkowania akumulatora, układ ładowania samochodu powinien ustalic napiecie ładowania na poziomie 13,8-14,2V i utrzymac je mimo zmiennego obciązenia instalacji, dobiera producent sam moc altka i pojemność aku...
Temat znany w dieslach od minimum 20 lat. Przynajmniej. W użytkowaniu miejskim po bułki może powodować osłabienie akumulatora. Po prostu nie bilansuje się energia. Rozwiązanie już podałem .
Akumulator użytkowany w pojeździe, włożony z odpowiednią gęstością elektrolitu. Po X czasie traci prawidłową gęstość. Alternator nie jest w stanie doprowadzić go do prawidłowej gęstości, brak końcowej fazy wysycenia. Taki akumulator ma widoczny biały nalot. Technologia Ca/Ca nie jest kompatybilna z ładowaniem aktualnych samochodów. Jest to celowe postarzanie...
Witam, miałem ten sam problem, też akumulator na gwarancji. Pojechałem do sklepu gdzie kupiłem, naświetliłem sprawę co się dzieje, sprzedawca wymienił na nowy. Użytkuje wymieniony juz rok i narazie działa bezproblemowo, wiec wina leżała po stronie akumulatora.Pozdrawiam
Obejrzyj dokładnie akumulator. Płytka z zabezpieczeniami była montowana na akumulatorach albo z jednej, albo z drugiej strony. Teraz takie zabezpieczone akumulatory są niemodne, więc na 99% ten jest niezabezpieczony zaś zabezpieczenie jest na płytce urządzenia. To pozwala używać tańsze akumulatory a zabezpieczenie jest jedno na cały okres użytkowania...
Jak rozumiem im większy prąd rozruchowy tym lepiej. Spróbuje zorientować się w cenach. Napiszcie proszę czy się nie pomyliłem: najlepszy prąd ładowania akumulatora to 10% jego pojemności, i druga sprawa jak użytkować takie akumulatory, chodzi mi o to czy ładować i jeździć do wyczerpania czy raczej pilnować żeby zawsze były załadowane w miarę do pełna....
5 lat, nie wiadomo, ile cykli ładowania przeszły, nie wiadomo jak przechowywane. Czyli znowu trzeba podsumować zasady używania akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych. Akumulator... szczelne, ale mają zawór pozwalający upuścić gazy, gdy ciśnienie wewnątrz jest zbyt wysokie. Gazy to para wodna lub tlen i wodór, gdy dojdzie do elektrolizy. Na szczęście...
Czyli tak naprawdę nie wiemy czy akumulator ładowany szczątkowym prądem jest prawidłowo użytkowany czy jednak nie.
Może to być kłopotliwe w użytkowaniu ale może założyć tzw "hebel' czyli odłącznik akumulatora
Chciałbym się dowiedzieć jak długo akumulatory wkrętarek nadają się do użytku i po jakim czasie trzeba kupić nowe. W odpowiedzi prosiłbym o napisanie jaki to jest rodzaj akumulatora, oraz jak intensywnie jest użytkowane.
Witam. Nie rozumiem tego parcia ze strony producentów na wszelkie wersje akumulatorów litowych, w zastosowaniach stacjonarnych nie ma to sensu. Dobrze ale jak jest z bezpieczeństwem użytkowania poszczególnych akumulatorów? Chodzi zarówno o możliwość wywołania pożaru jak i wybuch spowodowany wytwarzaniem wodoru podczas ładowania. Tutaj ważne są dwie...
Rozumiem, że te akumulatory mogę doładowywać w każdym momencie Tak. Te akumulatory nie posiadają "efektu pamięci". Kontroler ładowania/rozładowania zwiększy bezpieczeństwo użytkowania akumulatora i wydłuży jego żywotność. Taki akumulator pozbawiony kontroli stanowi poważne zagrożenie. Byłem świadkiem kilku eksplozji...
1Kilkujadek Elektrownie wiatrowe mają zmienny prąd ładowania.Jeżeli Nasz nowy kolega zamierza tak użytkować akumulator, radzę zrezygnować z elektrowni wiatrowej. A dlaczego? Trzeba sobie wszystko ładnie poskładać a niebawem przekona się ile zostało pojemności.A to dlatego że ELEKTROWNIE WIATROWE SĄ ZABÓJCAMI DLA AKUMULATORÓW. I uszkodzą każdy rodzaj...
Miałem już nie pisać nic w tym temacie, ale. Ciągnika nie oglądałem chyba z pół roku. Jednak nieodparcie mam przekonanie, że ten sam pasek klinowy napędza alternator i pompę chłodziwa. Jako, że drugi pasek może być do sprężarki. Więc jak to będzie wyglądało użytkowanie tego sprzętu bez chłodzenia ( a może i bez chłodziwa) ? Jeśli już upierasz się przy...
Akumulatory kwasowe samochodowe to inna konstrukcja niż żelowe i trochę inne przeznaczenie. Zasada działania jest identyczna, oba to akumulatory ołowiowo-kwasowe. Nawet np. BMW stosuje fabrycznie AGM. Każdy akumulator poprzez niewłaściwe użytkowanie można szybko doprowadzić do stanu utylizacji.
Nie ma problemu by połączyć szeregowo, problem w tym że nie jest zalecane łączenie o zbyt dużych różnicach pojemności do ciągłego użytkowania zwłaszcza jak akumulator ma BMS.
Jak dla mnie to uszkodzony akumulator... tym bardziej jak "nie iskrzy" a poza tym za duży spadek prądu na zaciskach przy obciążeniu. CO do akumulatora to tu masz co i jak: Rozróżnijmy dwie rzeczy napięcie ładowania i napięcie akumulatora pod obciążeniem. Aby poprawnie zdiagnozować akumulator należy zbadać: -napięcie jałowe (V) co najmniej 2 godziny...
użytkowanie kompresora junkers użytkowanie fotowoltaika użytkowanie
przełożenie przekładni planetarnej zasilacz impulsowy oznaczenie technics potencjometr balans
haier klimatyzacja plyta indukcyjna
Lokalizacja bezpiecznika sondy lambda w VW Jetta 2011 Kontrolka świec żarowych i nierówna praca silnika Diesla