Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Możliwe przyczyny P0170 - uszkodzone wtryski - nie szczelny układ dolotowy - nieprawidłowe ciśnienie paliwa - instalacja lpg. - uszkodzona sonda - uszkodzone ECU.
Daj po bucie, jak wskazanie z MAF pójdzie ponad 100 kg/h to MAF jest ok, jak będziesz miał o okolicy 60kg/h ( tak jest zazwyczaj) to jesteś uboższy o 300zł na nowy przepływomierz.
kiedys miałem podobny przypadek z corsa moze to dziwne ale pomogła wymiana czujnika temperatury
Czy udało Ci się znaleźć rozwiązanie? Mam identyczny problem z A12XER. Świece wymienione. Początkowo diagnozowałem problem z dławieniem LPG po mocnym wciśnięciu gazu na biegu jałowym, ale od tygodnia pracuje nierówno na benzynie i LPG. Wyskoczył check związany z uboga mieszanka iż podejrzewam że całość związana jest z zasysaniem lewego powietrza za...
Rozumiem że to są wykresy robione w tym samym czasie. Niby wartość przepływomierza jest ok ale przydała by się większą dokładność odczytu - może jakaś tabelka w Exelu. Tutaj na wolnych powinno być tak z 7kg/godz. Popatrz na pierwszą sondę - czemu ona trzyma tak niskie napięcie przez kilka sekund? Masz wtedy odczytu że jest uboga mieszanka. Trzeba by...
Na postoku Rozgrzany silnik sonda 1 mieszanka uboga i napiecie ok 0,20v-0,3v Na postoju Przy 2000rpm jw Czuc lekkie drgania silnika Jak jade to zmienia od 0,1 do 08v Bylem u mechanika i mowi mi ze to sonda 1 a podlaczal chyba delphi i wykasowal blad i silniczek pracowal ok sonda tez ozyla na postoju oscylowala 0,1-0,9 a mieszanka zmieniala sie uboga...
Witam Posiadam Opla Corse C 2001 z silnikiem 1.0 Ostatnio wymieniałem obydwie sondy. Nie bardzo wiem jakie tam były kody błędów ale tak słownie to: Za bogata za uboga mieszanka, brak grzania grzałki sondy czy coś takiego. Po przejechaniu zapaliła się kontrolka ale z czasem sama zgasła. Po jakimś czasie znowu się zapaliła i tak sobie świeciła i gasła....
Dzisiaj zczytałem kody błędów i wyskoczyły następujące: 13 - Sonda lambda - Brak zmian napięcia / obwód otwarty 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków 44 - Sonda lambda - mieszanka uboga 45 - Sonda lambda - mieszanka bogata 53 - Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - wysokie napięcie
Pisząc na początku o błędzie 44 przecież nie miałem na myśli od razu sondy. Aby interpretować odczyty błędów trzeba mieć doświadczenie..... 44- ciśnienie paliwa, wydatek pompy, filtr paliwa, sama pompa, zanieczyszczony zbiornik, przegrzane styki w przekaźniku pompy z tąd uboga mieszanka Ale bez dobrej diagnostyki nic nie wyjdzie..... Tak, że nasze porady...
Błąd w obwodzie sondy lambda II - jeśli dobrze pamiętam. Dziś jestem świeżo po wizycie u kolejnego mechanika. Te wartości mieszanki mają się zmieniać. Przy dodawaniu gazu sonda 1 mieszanka uboga a dolna bogata. Przy puszczaniu gazu dopiero to się zmienia tzn dolna żyje. :). Mówię to jako zupełny laik :).
A skoro przepływka zmienia wartości to dlaczego mam ją wyrzucić? Dodano po 1 Mogę dodać ze mieszanka w każdym zakresie obrotów jest uboga
widzę że kolega troszkę siedzi w temacie wieć jeszcze coś zapytam -kod 44 czyli zbyt uboga mieszanka -co to może być ? jaka przyczyna oprócz np kulawego gazu??? zapala się na ciepłym silniku -niezbyt często .
nie niestety, zawsze była kalibrowana "statycznie" i przez trzy lata nie było z nią żadnego problemu. zastanawiałem się, aby ostatecznie wykonać jazdę kalibracyjną. zastanawiam się również, czy nie jest to początek problemów z reduktorem, wszak przejechał już 75 tys. .... Tu raczej reduktor nie ma nic do rzeczy wlasnie najprawdopodobniej jest to uboga...
W czasie manewru siła odśrodkowa ciągnie membranę reduktora i zamyka zawór z gazem, Mieszanka staje się uboga i gaśnie,zwiększyć ilość gazu na biegu jałowym(delikatnie z kręceniem) U mnie czasami tak jest pod koniec beczki.
Witam, Mam dziwny problem w swojej corsie b 1996r zapala się check engine podczas stałej jazdy lub postoju na swiatłach. Gdy jadę ze stałą prędkością zapali się check puszczę na chwilę gaz dodam ponownie i po chwili zgaśnie, nie ma w tym czasie żadnej utraty mocy. Myślałem że to sonda lambda wymieniłem ale dalej to samo. dzisiaj odczytałem kody błędów...
witam . corsina 1.2 rok 1995. pali 12 litrów gazu na 100 km . identyko corsa kolegi z montowanym w tym samym miejscu gazem pali 9 litrów . wymieniałem termostat . odczytałem kod z lampki check engine i jest to raz numer 45 czyli sonda lambda zbyt bogata mieszanka ( na postoju ) lub też kod 44 czyli uboga mieszanka ( podczas jazdy) . Autko paliło przed...
jeszcze został czujnik obciążenia silnika to działa na podcisnienie i jak by się zacioł to też by cuda były ale lepiej sprawdż jeszcze raz sonde bo jezeli mieszanka jest za bogata to sonda powinna to zaraz wyłapać a jak u ciebie otwiera wtrysk na ful i nie zapala się ta wstrętna lampka na liczniku to może swiadczyć o tym ze twoja sonda nie wykrywa zbyt...
Błąd od nowa się pojawił ten sam. Na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku 6kg/h po dodaniu gazu do oporu koło 100kg/h powietrza 1,35V czujnik przepływu powietrza 36oC temperatura powietrza Obroty 1000 1 czujnik położenia przepustnicy 6,65 2 czujnik położenia przepustnicy 4,33 Uboga mieszanka Sonda przed kat. 700 ,200,100 na wolnych obrotach tak skakała...
Witam, Mam Opla Corse 1.0 Ecotec, 1998 rok - wymieniłem w zeszłym tygodniu przepływomierz, ale auto chodzi tak samo jak nie gorzej - co prawda przy odpalaniu i po ruszaniu już tak nie muli, ale redukcja biegów (szczególnie 2) i próba płynnej jazdy okazuje się szarpaniem silinika (ciągle brakuje mu mocy)... dodam, że przepływomierz mam oryginalny. Nie...
Witam ponownie, Instalacja gazowa została zainstalowana. No niby wszystko działa poprawnie, na gazie chodzi w miarę ok. Oczywiście zawsze są jakieś spostrzeżenia :) Otóż mam wrażenie dziwnej pracy silnika na wolnych obrotach. Posiadam parownik lovato, który ma dwie śrubki regulacyjne. Jedna mała u góry druga duża na dole. Tą małą wkręciłem na maksa...
Tyle, że niskie napięcie oznacza mieszankę ubogą.
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Z tą przepływką to nie do końca tak. Trzeba sprawdzić czy ma dobre wskazania , to akurat łatwo sprawdzić. A nie żadne dmuchanie.!!! Po 7 jak sprawdziłeś że sonda dobrze działą skoro jest zła mieszanka - jak myślę uboga.
jeśłi błąd mówi "za uboga mieszanka" i spalanie wzrosło to raczej od sondy wypada zacząć
Już naprawione wymiana Sondy załatwiła sprawę temat zamknięty
rabbit1 dobrze mówi. Miałem podobnie tylko u mnie lewe ciągnął (za uboga mieszanka) i też się dusił
Jak zmniejszysz czas wtrysku,jak zaraz sonda wyłapie sygnały ubogiej mieszanki i sterownik to nadgoni wydłużając czas wtrysku?Układ działa w petli zamknietej.Sorry,ale to jest 45-cio konny silniczek w samochodzi który az prosi się o 60-cio konny.Typowy samochód miejski,specyficznie zestopniowana skrzynia (krótkie biegi)
"pomiar oscyloskopem i METEX'em wykazuje zmiany napięcia w zakresie od 225 mV do -230mV, z tego na ile mam pojęcie to powinno być od 200 do 800mV. O co kurde chodzi " pewnie chodzi o walniętą sondę - podstaw drugą 100% dobrą piszesz że wypluwa sadzę z wydechu - pewnie dlatego że skoro sonda pokazuje mieszankę ubogą to ECU wzbogaca stąd ta sadza po podstawieniu...
To nie mój komputer byłem u mechanika i twierdzi że katalizator jest zapchany. Być może ma rację taki katalizator to koszta dlatego chciałbym poznać co Wy sądzicie. Nie można wykluczyc też sondy lambda gdyz to ona dozuje mieszankę paliwową hmm sam nie wiem. Grzegorz chodzi Ci o sprawdzenie czasu reakcji sondy uboga/bogata mieszanka? Odczyt i porównanie...
prawidlowo to od 0 mv do 1000 mv stosunek mieszanki musi byc raz uboga raz bogata Pozdrawiam
ja mialem identyczny problem Spr zostalo wszystko a przeplywka podmieniana 2 krotnie za kazdym razem inna i 2 razy sonda lacznie z nowa. Okazalo sie ze walniety sterownik. W momencie kiedy odlaczylo sie przeplywko wszystko bylo ok. Zbyt ubogi sklad mieszanki. Przelecialem wszystko i dopiero sterownik przyniosl efekt
Po zdemontowaniu czujnika wałka będzie on "brał" sygnały z czujnika wału. Sprawdź ciśnienie bo ono może być powodem nierównej pracy silnika. Jeżeli masz możliwość to podmień cewkę zapłonową. Czy silnik pracuje normalnie oprócz tych nierównych obrotów na biegu jałowym? Napięcie na sondzie jest dziwne. Wygląda jakbyś miał ubogą mieszankę lub sonda oszukuje...
Jeśli wcześniej dławił się a robiłeś więcej na zbiorniku czyli najprawdopodobniej miałeś tak ubogą mieszankę ze silnik się przegrzal I stąd wymiana uszczelki. Teraz po regulacji jest mieszanaka bardziej bogata lub może zwyczajnie właściwa no i pali trochę wiecej
W corsach z tym silnikiem padają pompy paliwa, przez co silnik dostaje za mało paliwa i komputer odczytuje to jako ubogą mieszankę. Podobna sytuacja i wyjaśnienie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Czujnik wałka rozrządu trzeba sprawdzić i upewnić się czy to nie przestawienie rozrządu.
Z tego wynika, że masz ubogą mieszankę, czyli komp od silnika nie podaje wystarczającej ilości paliwka. Trzeba by było zacząć od sondy lambda albo od razu sprawdzić jakie usterki zanotował komputer!
Pokaż korekty ,sondę 1 i 2,MAF na nagrzanym silniku. Jeden odczyt na wolnych ,a drugi przy 3000rpm. Wszystko wskazuje na ubogą mieszankę. A może to powodować właśnie MAF, dziura w dolocie(tutaj tylko na wolnych) ,sonda ,albo niskie ciśnienie paliwa. Przy tym błędzie w takich łopelach przeważnie padał MAF. Ale bez diagnozy to wróżenie.
http://corsa-b.cba.pl/usterki.htm Jak odczytasz to się pochwal co tam. Już mam :) Poszło łatwiej niż się spodziewałem... Wyszedł mi jeden błąd: 44 - Sonda lambda - uboga mieszanka Nie do końca wiem co to oznacza i jaka jest różnica między kodem 44 a 45? Co zrobić jeśli mieszanka jest "uboga"?? (przypomnę,że pali więcej niż palił)
instalacja na dziadowskich wtryskach , wyklepały sie i przyszedł czas na ich wymianę , najlepiej na coś lepszego. Nierównomiernie dawkują lpg i stąd błąd nieprawidłowego składu mieszanki. Pół biedy jak któryś leje ale jak jest ubogo ... Reduktor też nie wyjściowy choć styka. Marny kolega bo silnik nie jego.
analiza spalin na benzynie w normie a na gazie mieszanka uboga. Wydech sprawdzony, podstawiona inna instalacja gazowa i bez zmian. Sonda po wykręceniu czarna. Wszystko sprawdzona a jak sie dusiła tak się dusi im jest cieplejszy silnik tym gorzej przy 95 stopniach ujechać praktycznie nie idzie.
jest to z reguły oznaka zbyt ubogiej mieszanki, w tym przypadku jak najbardziej do zakładu, gdzie gaz był montowany, powinni lepiej wyregulować gaz, a jeśłi gaz II generacji, to emulować sondę mogliby również, ale jak znają się na temacie, to zrobią i będzie ok! :->
kodów jest bardzo duzo: 22Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie. 81-84Wtrysk1-4 - zbyt niskie napięcie 35Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków 44Sonda lambda - ubogamieszanka 45Sonda lambda - bogata mieszanka 34Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie oczywiscie kody są odczytane za pomocą kontrolki silmika bo tester...
Instalacja gazowa wspomaga się benzyną tylko wtedy, gdy pomimo pracy na pełnej wydajności z maksymalnymi korektami, sonda lambda generuje sygnał o zbyt dużej zawartości tlenu w spalinach, czyli - zwykle - zbyt ubogiej mieszance. Pomijam tu możliwość ustawienia nakładania się paliw podczas przejścia z jednego zasilania na drugie. Nie znam dobrze oprogramowania...
przede wszystkim ustaw reduktor, - smontuj sobie kabel z dwiema wsówkami długości sięgającej do akumulatora - podepnij ten kabel do elektrozaworów - zakręć by-passa - zdejmij węża z krokowca i przystaw do ucha -styknij kablem do + i słuchaj czy słyszysz jakiekolwiek minimalne syczenie z parownika Jeśli słyszysz to dokręć czułość membrany dotąd aż syczenie...
Najmniej prawdopodobną przyczyną przełączania na benzynę jest reduktor. Jeżeli Koltec jedzie dłuższy czas na ubogiej mieszance, wymusza przełączenie na benzynę w celu ochrony zaworów i katalizatora. Jeżeli przełączanie jest w nieokreślonym momencie a system posiada czujnik ciśnienia, to może on podawać złe wartości. Najprościej podłączyć komputer i...
Witam byłem dziś u mechanika i poprosiłem o podpięcie do kompa, świeciła mia się kontrolka check, zaznacze że bywało iż znikała czasami, natomiast samochód jezdził. Po podłączeniu U mechanika programem CDIF/2 wyskoczyły następujące błedy -obwód grzałkisondy lambda (Bank1 Czujnik2) -usterka -sygnał nieprawidłowy -p0141 -obwód sondy lambda (bank1 Czujnik2)...
Hej. Powracam z nowymi informacjami. W dniu dzisiejszym wymieniłem przepływomierz, który faktycznie miał awarię gdyż w programie ScanMyOpel (Tak, kupiłem pełną wersję) Dopiero po wymianie zaczęła się pojawiać informacja odnośnie rodzaju mieszanki powietrze/paliwo. Parametry zmieniały się po dodawaniu gazu (Uboga, Bogata). Jednak problemu słabej mocy...
ok moze wn ale jeśli cos jest nie tak z lambdą to takze moze byc problem taki jak opisywał kolega który moze polegac na zbyt bogatej lub zbyt ubogiej mieszance co do prowadzi do dziury w gazie proste lambda odłączona brak błednego w tym wypadku sygnału wg mnie informującego o zbyt bogatej mieszance w takim wypadku w komorze spalania jest samo powietrze...
Dzieki za info, zaraz pojde przegladnac styki. Jeden plus tego, nauczylem sie sam odczytywac bledy. Jesli ktos nie wie jeszcze jak polecam strone: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Znowu wyskoczyl blad 44 - czyli nieszczesna sonda lamda - uboga mieszanka, a przeciez sonda jest nowa :( Moze to pomoze komus w zdiagnozowaniu mojego problemu. Narazie...
Witam, mój problem z corsą (C14NZ __LPG_ 96r.) polega na tym, iż żeby ją odpalić na goracym silniku trzeba min. 2-3 razy męczyć rozrusznik po kilka ładnych sekund. Taka sytuacja jest od ok. miesiąca.Na zimnym pali natychmiast, a wystarczy się przejechać, zostawić na 5 min. i już jest problem z odpaleniem. Jeśli natomiast zgaszę silnik i spróbuję odpalić...
uboga mieszanka mieszanka uboga uboga mieszanka bogata mieszanka
sterownika pompy centralnego sprzedam głośnikowe testy akumulatorów
falownik hybrydowy falownik hybrydowy
Schemat kierunkowskazów Jeep Grand Cherokee WJ Philips D260 nie wyświetla identyfikacji dzwoniącego