BSE - wadliwe pierścienie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Raczej wcześniej jeździł na 10W-40.
Przyczyn może być kilka: -pęknięte pierścienie -zatkany filtr powietrza -u ciebie najprawdopodobniej problem jest w pokrywie zaworów- przytkany separator oleju.
Podjedź do kogoś na sprawdzenie spalin w zbiorniczku wyrównawczym od płynu. Koszt od 30-50zł, w mojej okolicy 30zł. Więc grosze. Sprawdzisz tym samym czy spaliny nie dostają się do układu chłodz. i czy głowica ok. Sprawdź też czy nie masz "zarzyganego" silnika olejem od spodu, bo moze masz gdzieś po prostu nieszczelnosć. Jak będzie ok. zalej go 10w40,...
Na 99% nie 1% to możliwy cud.
Uszczelka pod którąś z głowic, pęknięta głowica, korki - zaślepki otworów w głowicy przeżarte.
Wszystko zależy od tego w którym miejscu poszła uszczelka. Nie masz tam oleistego syfu w zbiorniku wyrównawczym, tudzież masełka w misce olejowej? Czy w zbiorniku wyrównawczym wyczuwalny jest zapach spalin?Jeśli to uszczelka to problem będzie się tylko pogłębiał.
Rwać głowice.
Ta biała maź to normalna rzecz. Już o tym było pisane jeśli chodzi o golfa II. Dzieje się to podczas jazdy na krótkich odcinkach trasy gdyż wtedy silnik jest nie dogrzany i ta maź wytrąca się z oleju. Jeśli chodzi o ubytek płynu chłodniczego to poprestu podczas mrozów troszkę samochód oddał go poprzez silnik na zewnątrz i jest to normalne lub masz gdzieś...
Ubytek oleju może być 4 5 10 i 11 12 lub może być peknieta obudowa 8
co to jest 5 na rysunku wycieka mi z pod tego paliwo przy wyższych obrotach?? aha niedawno zmieniałem olej w pompie
Tłoki NÜRAL czy MAHLE bez różnicy, obie firmy dobre. Trzeba tylko je zważyć, muszą mieć taką samą wagę. Pierścienie polecam GOETZE, pamiętaj tylko, żeby KAŻDY pierścień przed montażem na tłok włożyć do cylindra i zmierzyć luz na zamku.
I jak mam podobne błędy, a objaw ten sam: wolno gaz działa bez zarzutów, ale jak mocniej wcisnę, to na niskich obrotach ma problemy.
jeżeli rozwiązałeś problem proszę o podzielenie się rozwiązaniem
Podstawowe pytanie: czy przybywa oleju na bagnecie? no i czy w zbiorniczku wyrównawczych widać tłuste plamy oleju? taki osad może dawać np Doctor dolany do oleju
Litr oleju na 1000 km to kwalifikuje silnik do naprawy. Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworowe. Ja bym zdjął głowicę, oddał do obróbki, przy okazji rozwiązałbym sprawę uszczelki pod głowicą. Gdyby nie ten ubytek oleju, można by dalej zastanawiać się nad słusznymi sugestiami Kolegi 1133.
Turbo wymienione na jakie - używane , nowe , czy po regeneracji ? Auto dymi z wydechu ? Bo może turbina dalej puszcza olej. Ściągnij wąż idący do intercoolera i zobacz ile wyleci oleju , jak sporo to już masz odpowiedź - turbo.
Witam Mam ten sam problem z t5 2,5 AXD ubywa mi dużo oleju to jest ok 1 na 1000 km Głowice juz mam po regenerowana , turbo wymienione na nowe. Samochód po przebiegu 150,000 udokumentowany przebieg chciałem zapytac czy moze Bob1000 rozwiazał ten problem Z góry dziekuje Paweł
Jak zabrać się do czyszczenia odmy i jak sprawdzić drożność wszystkich kanałów? Chciałby zaznaczyć że auto nie kopci podczas jazdy. Jedyny dym z wydechu pojawia się zaraz po odpaleniu auta.
Tam jest uszczelniacz, nie ma problemu z jego wymianą, trzeba zwrócić uwagę, żeby ten drążek nie był zużyty - wżery, zadziory...itp Koledzy mają rację...niewielki ubytek oleju i piątkę szlag trafi... pozdrawiam
1266000 Znalazłem u siebie zdjęcie kolektora po wymontowaniu . Wyjmujesz razem z przewodami wodnymi i rurą karbowaną . Jeden przewód wodny odłączasz od zbiorniczka płynu , drugi z trójnika przy chłodnicy w okolicach akumulatora . Rurę karbowaną odłączasz od zaworu odmy na separatorze oleju . Inaczej nie ma tam dojścia .Po wymianie podgrzewacza ubierasz...
Musisz poczekać tak jak radzą moi poprzednicy. Jeśli głowica nie była dawno sciągana i samoregulatory, dźwigienki i tzw. "pastylki" ruszane to trzeba było zapewnić ich dokładny powrót w takim samym położeniu jak były. Ponieważ ściągałem to w swoim ponad 10 razy(kłopot tkwił w czym innym-w sworzniach tłokowych) to znaczyłem markerem nawet jak jest ustawiony...
Mam ten sam problem w swojej Madzi. Powiedzcie ile kosztuję wymiana pierścieni?
Silnik dymi podczas pracy? Ubytek oleju wcale nie musi oznaczać jego spania. W jakim stanie jest dolny uszczelniacz wału. Rysy nie zlikwidujesz, co do zużycia cylindra to trzeba zrobić pomiar średnicówką czy nie jest wytarty owalnie. Jeżeli jest owal to nowe pierścienie moa pogorszyć sprawę. Jest wyczuwalny próg na samej górze cylindra, tak około 4...
W tej ilości ten silnik przepchnie tylko przez turbo, cała reszta to tylko pobożne życzenia, a ten silnik... to nie koncert....
Wiesz może jaki jest koszt naprawy tego...jeśli to pierścienie...jaka powinna być kompresja prawidłowa?
Na wymianę tłoków, pierścieni chyba jeszcze trochę za wcześnie, ten model robią od 2008 roku. Zdziwił byś się.
Olej 15W40 Orlenu cały czas na nim jeżdżę a problem jest od jesieni. A czy MotorDoktor K2 pozwoli mi spokojnie pojeździć chociaż rok? Czy zmniejszy ubytek oleju? Dobiłeś silnik tym olejem. Nie można lać takiego syfu do silnika. K2 dopełni dzieła. Jeśli to 15 letnie seicento w dobrym bez dziur stanie to je ratuj. Nie ma samochodu tańszego w eksploatacji....
Dzięki za wskazówki, sprawdziłem płyn chłodniczy nie ma oleju w płynie. Ale zauważyłem ze ubyło tez płynu chłodniczego, muszę go zaprowadzić do mechanika.
Kopci na biała po odpaleniu na zimnym lub podczas jazdy? Zobacz czy na korku wlewu oleju nie ma żółtego-kawowego nalotu
No właśnie ubytek oleju jest, ale to dolegliwość tych silników. Zawór chce wymienić z jeszcze jednego powodu a właściwie dwoch o których nie napisałem wcześniej , mianowicie jak wiadomo jest to silnik turbo i w różnych miejscach spotkałem się ze stwierdzeniami że przez oryginalny zawór PVC są straty ciśnienia doładowania gdyż ten zawór nie trzyma ciśnienia...
Czesc. Dziś rano przy Temperaturze - 1 C odpalanie - film. Proszę o interpretację pod kątem uszczelniaczy zaworowych ( chmurka niebieska przy rozruchu). Odpaliłem auto pojawiła się bardzo malutka (błękitna?) chmurka. Następnie zero spalin. Po kilku minutach para wodna (biala chmura) . Po kolejnych kilku minutach para wodna znikła znowu zero spalin....
Przed to zawsze mokro będzie bo odma daje...
Najdziwniejsze jest to że auto potrafi jezdzic cały dzień i iebpusci dymka. Często jest tak że po jeździe na światłach Akopci. Albo bo lekkim ostudzeniu. Może to gumki zaworowe ? Mocy ma dużo pięknie chodzi. Przecież pierścienie cały czas by puszczaly a to wygląda jakby olej gdzieś się zbierał stąd kopcenie . Może przez gumki/zawory?
A czy to możliwe żeby przy przebiegu 250 tys udokumentowanym silnik był na tyle zużyty żeby pobierał olej ?
Niestety to jest objaw nieszczelności tłok/cylinder,lub uszczelniaczy zaworów . Olej po zgaszeniu sączy się po trzonkach ,a potem zalega w kanałach.Po odpaleniu jest spalany od razu w całości więc widać dym. Podczas pracy oleju przedostaje się mniej,a ten niezgarnięty przez uszczelniacz jest w małej ilości i nie dymi. Nie chcę tutaj rozpętać nowej burzy...
Trzyczęściowe pierścienie zgarniajace zakończyły żywot. Rozbierać, wymienić i jeździć - o ile cylindry sie nadają.
Sztomel dobrze mówi, TDI a szczególnie na pompowtryskach zużywają olej, doczytałem gdzieś w dokumentach że mogą brać w/g producenta do 0,5 l/1000 km, a plamka oleju pod pojazdem jeśli jest w okolicy intercoolera, to normalka nie przejmuj się, turbo zawsze będziesz miał szansę naprawić ale z innego powodu Dodano po 25 Sztomel dobrze mówi, TDI a szczególnie...
Witam Mam pytanie, w ostatnim czasie zauwazylem, ze moja Alhambra bierze duzo oleju i plynu chodniczego. Po przejechaniu zaledwie 3000 km poszedl litr oleju, natomiast płyn chłodniczy dolewalem juz parokrotnie. Nie wiem czy jest to prawidlowe dzialanie samochodu czy jednak to jakas usterka. Bylbym bardzo wdzieczny za jakąkolwiek rade. Dziekuje
powiem tak, dzis "pomacalem" troche laczenie miedzy skrzynia biegow a silnikiem tak gdzie jest sprzeglo , no i palec czarny :/ jak nazywa sie ta uszczelka i czy pracochlonna / kosztowna jest wymiana?
Cześć. Posiadam Astrę 1.6 16V, pracuje cicho, nie posiada spadków mocy ale zaczął dymić przy ruszaniu ze świateł, oraz po dłuższym postoju na ciepłym silniku. Bierze trochę więcej oleju, bo 4 tys. km temu wymieniany olej, filtry, oraz różne uszczelki bo wcześniej trochę uciekało oleju... Teraz olej nie cieknie na ziemię ani nigdzie, nie pluje ale trochę...
Żadnego uszczelnienia tam niema.
Tylko, że wtedy brałby olej a kolega na 600 km wlał ok. 1.5l litra ale możliwe, że mało , bo tylko na jednym cylindrze jest problem. To stwierdzenie diametralnie zmienia postać rzeczy. Ubytek 1,5 l oleju na 600 km nie jest czymś normalnym w szczególności w jednostce 8 zaworowej. Pozdrawiam.
Jeśli stwierdzisz że napewno płyn jest w oleju to na 100% uszczelka pod głowicą.
Gdyby chłodniczka EGR-a była nieszczelna, to spaliny by szły do układu chłodzenia i w zbiorniczku płyn by bąblował. Generalnie Transity Mk6/7 mają bardzo skomplikowany układ wodny, z chłodniczką EGR-a. chłodniczką oleju i skomplikowanym systemem zaworów sterowanych (do nagrzewnic) i automatycznym (do EGR-a). A u ciebie jeszcze dochodzi ogrzewanie niezależne...
Ten wyciek u góry to o-ring pod podstawą cewki, ale ten wyciek na dole wygląda na uszcelkę pod miską oleju
Nie chodzi mi o wymianę. Gdzieś ten płyn musi ginąć. Zastanawiam się czy nie dostaje się do oleju poprzez wydmuchaną uszczelkę głowicy.
sam sobie udzieliles odpowiedzi.ten olej co ci znikl zatkal dpf,niech odkrecą wydech od turbiny to zobacza,
Witam, Co może być? Na odcinkach powyżej 100 km ubytek oleju mam 1litr , nie ma żadnego wycieku . Co może być przyczyną tak dużego ubytku oleju.
Myślałem o pierścieniach właśnie. A jak turbina?
dodam ze gdy byl nalewany to bylo powyzej minimum az za czesc kropkowana. Jak masz pomiędzy minimum-maksimum to stan oleju dobry i taki powinien być. Przy wymianie miałes go za duzo zalane. Sprawdź czy kopci z rury, jeśli kopci to remont silnika Cie czeka a doktorek nic nie pomoże takie cuda robią gdy auto idzie na handel. Co do jakości oleju jesli...
ubytek oleju skrzyni ubytek oleju skrzynia ubytek oleju kopcić
pilot przestał działać podłączyć gniazdo zapalniczka wyświetlacz ciemnieje
ogrzewanie toyota ogrzewanie toyota
Czy bramka logiczna NAND może być zasilana 14V? Jak sprawdzić działanie triaka BTA10 z MOC3023?