BSE - wadliwe pierścienie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Raczej wcześniej jeździł na 10W-40.
Mimo kompresji te silniki mają wadę pierścieni.Nie ma co się łudzić.Głowica i pierścienie trzeba robić...
Przyczyn może być kilka: -pęknięte pierścienie -zatkany filtr powietrza -u ciebie najprawdopodobniej problem jest w pokrywie zaworów- przytkany separator oleju.
to zalezy, raczej jakis stereotyp, dobry warsztat ktory sie tym zajmuje to ogarnie bez problemu.
Może wywalać odmą, czasem wyłazi olej z otworów na śruby mocujące dekiel ale wtedy trzeba go podnosić i uszczelniać całość.Dekiel wałków to nie głowica, jakby puściła uszczelka pod głowicą to by Ci lało na blok, nie na dekiel
Może prowadnica zaworu jest wyrobiona i zasysa tamtędy olej.
Ubytek oleju to pewnie maximum ćwierć szklanki i uszczelka do wymiany. Bez problemu będzie grzał. Lepszy niewielki ubytek, niż nadmiar.
Ubytek oleju może być 4 5 10 i 11 12 lub może być peknieta obudowa 8
Nie masz pojęcia co Ci się stało, a już chcesz dostać gotową receptę??? Skąd wiesz, co masz porównywać??? Znajdź miernik kompresji do benzyny albo życzliwego Ci właściciela takiego miernika i do dzieła. Poszukaj informacji co to pomiar kompresji + co to jest próba olejowa, będziesz wiedział na czym stoisz. Litości, opamiętania trochę - w internecie...
Podjedź do kogoś na sprawdzenie spalin w zbiorniczku wyrównawczym od płynu. Koszt od 30-50zł, w mojej okolicy 30zł. Więc grosze. Sprawdzisz tym samym czy spaliny nie dostają się do układu chłodz. i czy głowica ok. Sprawdź też czy nie masz "zarzyganego" silnika olejem od spodu, bo moze masz gdzieś po prostu nieszczelnosć. Jak będzie ok. zalej go 10w40,...
co to jest 5 na rysunku wycieka mi z pod tego paliwo przy wyższych obrotach?? aha niedawno zmieniałem olej w pompie
Tłoki NÜRAL czy MAHLE bez różnicy, obie firmy dobre. Trzeba tylko je zważyć, muszą mieć taką samą wagę. Pierścienie polecam GOETZE, pamiętaj tylko, żeby KAŻDY pierścień przed montażem na tłok włożyć do cylindra i zmierzyć luz na zamku.
Fiar Panda 1993. Silnik 1242cc FIRE SPI IAW 6F. Lpg Landirenzo LC01. (2generacja). Przebieg 116tys. Pięknie, równiutko, wręcz aksamitnie pracuje na obu paliwach. Wszystko sprawne elektronicznie. Od jakiegoś czasu przy odpaleniu na zimno puszcza taki oto dymek. Po kilku chwilach przechodzi. Dymek jest dość śmierdzący. Na ciepło nie występuje. Ma moc....
Dopóki będzie olej w silniku to nic się nie stanie poza dużym dymieniem co będzie skutkowało widocznym ubytkiem oleju na dłuższą metę .
jeżeli rozwiązałeś problem proszę o podzielenie się rozwiązaniem
Jeśli olej miał podobno klasę api i c3 to nawet lepiej może tak dać cerateka a ogólnie tsi 1.2 to niezbyt udana jednostka właśnie ona bierze olej. Przy już niewielkim przebiegu a lancuch rozciąga się jak ten papierowy na świątecznym drzewku. Pierścienie na tloku usczelniacze zaworów lub uszczelniacze wal skrzynia to pierwsze i najczęstsze mechaniczne...
Tam jest uszczelniacz, nie ma problemu z jego wymianą, trzeba zwrócić uwagę, żeby ten drążek nie był zużyty - wżery, zadziory...itp Koledzy mają rację...niewielki ubytek oleju i piątkę szlag trafi... pozdrawiam
Litr oleju na 1000 km to kwalifikuje silnik do naprawy. Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworowe. Ja bym zdjął głowicę, oddał do obróbki, przy okazji rozwiązałbym sprawę uszczelki pod głowicą. Gdyby nie ten ubytek oleju, można by dalej zastanawiać się nad słusznymi sugestiami Kolegi 1133.
przeważnie tak sprawdź czy nie masz ubytku oleju.
Turbo wymienione na jakie - używane , nowe , czy po regeneracji ? Auto dymi z wydechu ? Bo może turbina dalej puszcza olej. Ściągnij wąż idący do intercoolera i zobacz ile wyleci oleju , jak sporo to już masz odpowiedź - turbo.
W skrzyni korbowej jak nie będą wysysane opary to zacznie się pojawiać wszędzie olej. Więc lepiej założyć oryginał niech działa jak należy, przy okazji to wiedz, że każdy jeden zawór będzie minimalną ilość oleju przedostawał do kolektora ssącego. Jeżeli niema widocznego ubytku oleju to ja bym nie szukał problemu.
Szybkie znikanie oleju zawdzięczam simeringowi na wale korbowym. Nie dał rady bidny. Turbina też została dokładnie sprawdzona i ona również daje olej, minimalnie ale jednak za dużo, metoda sprawdzenia turbiny bajecznie prosta...
Podstawowe pytanie: czy przybywa oleju na bagnecie? no i czy w zbiorniczku wyrównawczych widać tłuste plamy oleju? taki osad może dawać np Doctor dolany do oleju
Silnik dymi podczas pracy? Ubytek oleju wcale nie musi oznaczać jego spania. W jakim stanie jest dolny uszczelniacz wału. Rysy nie zlikwidujesz, co do zużycia cylindra to trzeba zrobić pomiar średnicówką czy nie jest wytarty owalnie. Jeżeli jest owal to nowe pierścienie moa pogorszyć sprawę. Jest wyczuwalny próg na samej górze cylindra, tak około 4...
po ok. 2000 km zepsuła mu się skrzynia biegów (zmieliła się "piątka") Tryby zmieliło, bo pewnie jeździł z ubytkiem oleju. Ew. skrajnie wytłuczonymi łożyskami. Nie wiązał bym tego ze sprzęgłem. Czy nie zastanawiać się i kupić to sztywne koło Masz dobrego dostawczaka, wartego jeszcze niezłe pieniądze i chcesz oszczędzać na sprzęgle? Nie żartuj.
Jak zabrać się do czyszczenia odmy i jak sprawdzić drożność wszystkich kanałów? Chciałby zaznaczyć że auto nie kopci podczas jazdy. Jedyny dym z wydechu pojawia się zaraz po odpaleniu auta.
W tej ilości ten silnik przepchnie tylko przez turbo, cała reszta to tylko pobożne życzenia, a ten silnik... to nie koncert....
Witam Mam ten sam problem z t5 2,5 AXD ubywa mi dużo oleju to jest ok 1 na 1000 km Głowice juz mam po regenerowana , turbo wymienione na nowe. Samochód po przebiegu 150,000 udokumentowany przebieg chciałem zapytac czy moze Bob1000 rozwiazał ten problem Z góry dziekuje Paweł
Mam ten sam problem w swojej Madzi. Powiedzcie ile kosztuję wymiana pierścieni?
Witam, sądząc po przedstawionych objawach tzn.: zapaliła się kontrolka oleju, samochód zgasł, a rozrusznik nie miał już sił zakręcić silnikiem może oznaczać zatarcie się silnika. Skoro było bardzo mało oleju widocznie pompa nie miała już jak go zaciągnąć. Co do ubytku oleju nie mam pomysłu skoro brak wycieków. Zrób jak radzi kolega wyżej co pozwoli...
Wymiana pompki rozwiązała problem. Dziękuję za podpowiedzi
Jak byś wcześniej zrobił pomiary omomierzem przewodu WN i fajki to by wykrył przerwę w obwodzie tak samo z przerywaczem , a tak to się długo z tym męczyłeś . Co do ubytku oleju to puścił uszczelniacz simering lub oring. Co do rdzy w zbiorniku to powinno się trzymać w miarę w pełni zatankowany ale jak już wystąpiła rdza to będzie się odkładać w kraniku...
w moim passacie większych problemów nie było poza zapachem spalonego oleju w środku auta
Właśnie tak myślałem i dziękuję za podpowiedź. Sprawdziłem cały układ układu powietrza od turbiny aż do przepustnicy. Wąż dolny odpowiedzialny chyba za wydmuchiwanie powietrza jest usmarowane olejem i ścieka na dół. Ślady oleju kończą się na przepustnicy. Może nie duże, ale zawsze to jakiś znak.
heh jak jest tak zalany to nie przegonisz tego tak szybko.. kiedyś po wymianie turbawki powód ten sam ... mało do reklamacji nie doszlo klijent zrobił chyba z 10tysi i nadal kopcił .ubytków oleju nie było ale nie dał sobie przetłumaczyć zaproponowałem mu wymiane tłumników i jak bedzie ok to dopiero zapłaci . problem zniknął raz na zawsze po rozcieciu...
Czy głowice były sprawdne pod kątem szczelności na stole? Chłodnice oleju podmień lub ją pomiń na jakiś czas, nie trafia do mnie stwierdzenie że "chłodniczka oleju ok". W zimie nic sie silnikowi nie stanie. Wydaje mi sie że przy tak dużych ubytkach oleju uszkodzenie bloku musi być widoczne gołym okiem. Wg mnie. - silnik na stół i oglądać, uszkodzenie...
Wiesz może jaki jest koszt naprawy tego...jeśli to pierścienie...jaka powinna być kompresja prawidłowa?
To trzeba porządnie umyć, odpalić i obserwować gdzie leci, a nie jeździć aż cały będzie obrzygany.
Na 99% nie 1% to możliwy cud.
Czesc. Dziś rano przy Temperaturze - 1 C odpalanie - film. Proszę o interpretację pod kątem uszczelniaczy zaworowych ( chmurka niebieska przy rozruchu). Odpaliłem auto pojawiła się bardzo malutka (błękitna?) chmurka. Następnie zero spalin. Po kilku minutach para wodna (biala chmura) . Po kolejnych kilku minutach para wodna znikła znowu zero spalin....
165 tys jest na liczniku. no raczej olej sie spala, bo na tylnym zderzaku i klapie bagażnika są ślady oleju
Witam, mam ten sam problem co ty. Nissan Almera 1.5 dci 2003 po regeneracji turbiny przed brał olej średnio 1,5 l na 1000 km po regeneracji turbiny nic się nie zmieniło. Wyciekow oleju nie ma silnik suchy, nie kopci ani na zimnym ani na ciepłym.
Możliwe, że uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą. Najpierw obejrzyj dokładnie silnik i połączenia węży z chłodziwem, czy nie widać wycieków. Czy węże, zwłaszcza te przy chłodnicy, robią się twarde podczas pracy silnika. Jeśli nie, jedź do warsztatu, niech sprawdzą, czy nie ma CO2 w płynie chłodzącym.
Najdziwniejsze jest to że auto potrafi jezdzic cały dzień i iebpusci dymka. Często jest tak że po jeździe na światłach Akopci. Albo bo lekkim ostudzeniu. Może to gumki zaworowe ? Mocy ma dużo pięknie chodzi. Przecież pierścienie cały czas by puszczaly a to wygląda jakby olej gdzieś się zbierał stąd kopcenie . Może przez gumki/zawory?
Musisz poczekać tak jak radzą moi poprzednicy. Jeśli głowica nie była dawno sciągana i samoregulatory, dźwigienki i tzw. "pastylki" ruszane to trzeba było zapewnić ich dokładny powrót w takim samym położeniu jak były. Ponieważ ściągałem to w swoim ponad 10 razy(kłopot tkwił w czym innym-w sworzniach tłokowych) to znaczyłem markerem nawet jak jest ustawiony...
Na wymianę tłoków, pierścieni chyba jeszcze trochę za wcześnie, ten model robią od 2008 roku. Zdziwił byś się.
zauważyłem znaczny ubytek oleju silnikowego wyłącznie na postoju, wolnych obrotach i biegu jałowym. . To jak auto jedzie olej jest w porządku ? Czym się różnią wolne obroty od biegu jałowego ? Podczas jazdy nie zauważyłem dymienia, jedynie gdy auto jest odpalone i chodzi na wolnych obrotach czuć i widać dym olejowy, i ubytek oleju rzędu 1L na 5000...
Dzięki za wskazówki, sprawdziłem płyn chłodniczy nie ma oleju w płynie. Ale zauważyłem ze ubyło tez płynu chłodniczego, muszę go zaprowadzić do mechanika.
Czy auto jest wyposażone w instalację LPG?
trzeba pomierzyć ciśnienie na cylindrach zobaczysz jakie są różnice
Witam. Posiadam samochód Renault laguna 2 1.8. I mam parę pytań odnośnie jego: 1. podczas odpalenia w chłodny dzień falują obroty od 900-3000. Wyczytalem gdzieś ze to oringi na przepustnicy (czy według Was to możliwe?). 2. po przejechaniu ok 10 tys muszę dolewać olej i zastanawia się czy to wyciek, czy remont silnika mnie czeka (dodam, Iz auto nie kopci)....
silnik już jest do wymiany
Witam Mam pytanie, w ostatnim czasie zauwazylem, ze moja Alhambra bierze duzo oleju i plynu chodniczego. Po przejechaniu zaledwie 3000 km poszedl litr oleju, natomiast płyn chłodniczy dolewalem juz parokrotnie. Nie wiem czy jest to prawidlowe dzialanie samochodu czy jednak to jakas usterka. Bylbym bardzo wdzieczny za jakąkolwiek rade. Dziekuje
Trzyczęściowe pierścienie zgarniajace zakończyły żywot. Rozbierać, wymienić i jeździć - o ile cylindry sie nadają.
Witam na jaki kolor kopci ci z tłumika nie masz przypadkiem ubytków w oleju albo płynie chłodniczym ? nie robi ci się masło na korku oleju ?
Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Uważasz że przez uszczelniacze zaworowe olej nie dostaje się do wylotu albo dolotu ? Panewki pomijam bo do spalania nie maja nic, natomiast dużo do układu smarowania i dużo można z tego wywnioskować o sposobie eksploatacji samochodu. Najważniejsza przyczyną...
Ubytku oleju na razie nie zauważyłem. Kolor oleju też OK. Wydaje mi się że raczej benzyną śmierdzi za dużo. Próbowałem z mniejszymi dyszami, bez obciążenia przestaje kopcić, z obciążeniem obroty mocno pływają.
powiem tak, dzis "pomacalem" troche laczenie miedzy skrzynia biegow a silnikiem tak gdzie jest sprzeglo , no i palec czarny :/ jak nazywa sie ta uszczelka i czy pracochlonna / kosztowna jest wymiana?
Albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie na tłokach tak czy siak koszt remontu duży no chyba że sam ogarniesz.
Żadnego uszczelnienia tam niema.
Biorąc to na rozum to nawet uszczelka pod głowicą może delikatnie puszczać. Koszt wymiany uszczelniaczy jest nieduży, aczkolwiek nie znam tych silników i nie wiem jak takie części kosztują i ile jest z tym roboty. W pancernych jednostkach mpi grupy vag to koszt 30-50 zł i wymiana od góry, oczywiście samemu. Nawet nie ma się co zastanawiać.
Filtr czysty znaczy sie wymianiałem nie dawno, Odme ma dzisiaj sprawdzić mechanik dam znac jak cos wymysli A wiec tak : Odma wyczyszczona wypłynęło sporo dziadostwa i teraz tak jak by mniej tego oleju leci. Druga sprawa jaka mnie zastanawia czy to nie jest juz koniec turbiny ponieważ przy około 2,5 tyś/obr turbina bardzo głośno piszczy i nagle jest...
Wszystko zależy od tego w którym miejscu poszła uszczelka. Nie masz tam oleistego syfu w zbiorniku wyrównawczym, tudzież masełka w misce olejowej? Czy w zbiorniku wyrównawczym wyczuwalny jest zapach spalin?Jeśli to uszczelka to problem będzie się tylko pogłębiał.
do sprawdzenia cylindry na szczelność może by pęknięty któryś z pierścieni.
Na okopcenie świecy mogą mieś trzy rzeczy . 1) Zbyt bogata mieszanka 2)Silnik spala olej w wyniku dużego wyeksploatowania 3)Świeca o złej wartości cieplnej , nie osiąga temp. przy której się samo oczyszcza . .
Każdy producent od dawna się zabezpiecza przed roszczeniem gwarancji oznajmiając nawet w książce obsługi iż ,, ubytek oleju silnikowego może wynosić 0,9L/1000km"
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi
A płyn chłodniczy masz czysty ??
sam sobie udzieliles odpowiedzi.ten olej co ci znikl zatkal dpf,niech odkrecą wydech od turbiny to zobacza,
Sztomel dobrze mówi, TDI a szczególnie na pompowtryskach zużywają olej, doczytałem gdzieś w dokumentach że mogą brać w/g producenta do 0,5 l/1000 km, a plamka oleju pod pojazdem jeśli jest w okolicy intercoolera, to normalka nie przejmuj się, turbo zawsze będziesz miał szansę naprawić ale z innego powodu Dodano po 25 Sztomel dobrze mówi, TDI a szczególnie...
Przed to zawsze mokro będzie bo odma daje...
seb_pl-czy naprawdę tak ciężko zrozumieć to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... i to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... ? To może podpowiesz mi,jak to zredagować,aby było zrozumiałe dla każdego,kto ma choć jeden zwój mózgowy więcej od szympansa?
No jak tak dymi i zjada olej to zagadnij co Jak już pod maską tez dym to musi być też nieszczelny (uszczelka głowicy) i pieron wie jeszcze co... Pewnie ma przejechane ~500 000 km więc to trup.
tak myślę i ja. Ale jeszcze się waham bo czasami jest dobrze i płynu nie ubywa. Mało trochę jeżdżę bo max 20km dziennie i nie daje mi to dobrego obrazu sytuacji. Dzięki
Witam, Co może być? Na odcinkach powyżej 100 km ubytek oleju mam 1litr , nie ma żadnego wycieku . Co może być przyczyną tak dużego ubytku oleju.
witam mam problem z kompresorem firmy gudepol wybiło mi jedną fazę co spowodowało spalenie silnika dałem go do przewinięcia i zamontowałem tak jak był kable podpiłem tak jak były ale silnik kręcił w drugą stronę więc zamieniłem 1 z 3 fazą i idzie jak powinien, odpaliłem go, przez chwilę szedł elegancko ale po chwili silnik zaczął zwalniać zdążył nabić...
To zależy co się stało w silniku. Może pierścienie poszły i bierze olej, albo prowadnice zaworów. Chyba lepie wstawić cały silnik od jakiego rozbitka.
podjedź na komputer może on coś zagada może brak jest podciśnienia albo któryś z elektrozaworów sterujących pracą turbiny źle działa i dlatego turbo nie działa poprawnie a ze smrodem to koledzy mają rację olej znajduje sie najprawdopodobniej w paliwie z turbinami jest zawsze tak że jak kończą swój żywot to plują olejem do układu wydechowego bezpośrednio
Na początek wymień uszczelniacze zaworowe-ogarniesz to bez ściągania głowicy.
dodam ze gdy byl nalewany to bylo powyzej minimum az za czesc kropkowana. Jak masz pomiędzy minimum-maksimum to stan oleju dobry i taki powinien być. Przy wymianie miałes go za duzo zalane. Sprawdź czy kopci z rury, jeśli kopci to remont silnika Cie czeka a doktorek nic nie pomoże takie cuda robią gdy auto idzie na handel. Co do jakości oleju jesli...
Problem rozwiązany. To co kolego napisałeś było sprawdzane, wtryski nie leją, i nie ma za późnego zapłonu. :) Nie ma także żadnych awari sterowników. Winowajcą były prowadnice zaawrów i uszczekli. :)
Sprawdziłem testerem żadnych błędów nie posiada więc przeszedłem do wartości rzeczywistych też wydają się być w normie.Zastanawia nnie jedno dlaczego na ok.1000 km klient dolewa ok.1 l oleju.Auto po dodaniu gazu tak na 50% zaczyna dymić na niebiesko i to mocno na ziemi smuga czarnych spalin,czyżby turbina brała olej. Co o tym sądzicie.
rozebrałem silnik, wymieniony tłok jest najszczelniejszy( miałem do dyspozycji kilka tłoków mikromierz i sówmiarke zegarową) dlatego to nie wina tłoka. przyczyną brania oleju jest uszkodzona prowadnica i uszczelniacz jednego zaworu. głowice odałem do naprawy ciekawe jakie będą efekty po złożeniu silnika
To prawda że nie wierze w mechaników bo na zbyt wielu "fachowcach" się przejechałem. Nie dalej jak dwa tygodnie temu byłem w serwisie Opla żeby zmienić sworzeń, zależało mi na czasie i dlatego nie chciałem sie z tym sam bawić i okazało się, że Pan serwisant nie umie tego zrobić, próbował mi wmówić, że aby zmienić sworzeń dolny wahacza trzeba zdemontować...
Witam niestety mam problem tak jak w temacie ostatnio sprawdzałem bagnet i niestety pokazał ze prawie nie ma oleju po czym dolałem nowego po kilku dniach stwierdziłem ze sprawdzę go dla bezpieczeństwa i niestety okazało się ze w ciągu tygodnia zszedł mi cały olej .Podłożyłem płachtę by sprawdzić czy nie wylewa mi się ale po 1 dniu nic na niej nie było...
Zamykam temat LT pali 11-12L na 100.
Nie forum a reklamacja
Sprawdź zaworek odmy
Problem wygląda następująco 1. W lipcu miałem wymieniane łożyska i uzwojenie w alternatorze (bo spuchło i przycierało wirnik) 2. Po około 170 km spokojnej, nieprzerwanej jazdy dojechałem autem do świateł, chwilę przed złapałem niezłą dziurę w drodze. (przejechałem około 500 km od odebrania od mechanika) 3. Ruszyłem ze skrzyżowania i usłyszałem, że coś...
Wlew oleju se odkręć i opisz wrażenia. Nie słuchaj filozofów.
Jak dużo tego oleju Ci ubyło. Sprawdzałeś owal cylindrów przed założeniem nowych pierścieni.
ford escort poj.1.3 rok 1992 Pierwsza świeca od skrzyni jest od góry mokra od oleju jaka może być przyczyna? Czy to może być związane z ubytkiem oleju z silnika?
Zobaczę co mi powie mechanik o jakich tym razem kosztach będzie mowa.Mam nadzieję że uda mu się naprawić w niedużych pieniądzach.Ile może kosztować taki silnik?
Albo symeringi albo uszczelka na społowieniu silnika :(
Witam miałem mala przygodę z moim passatem i proszę o pomoc. Pewnego dnia walnąłem w cos i uszkodziłem miskę olejowa, olej wyciekł, zapaliły sie kontrolki to zjechałem na pobocze. W zakładzie wymieniono mi miskę olejowa i zalano nowym olejem, czyli super. Po przejechaniu około 10 km auto zaczęło mi strasznie kopcic na biało, zauważyłem ubytek oleju....
Błąd, który wyskakuje ma oznaczenie 00141. Najprawdopodobniej jest błąd drugiej sondy. Pojemność silnika to 1,4 16V, rok produkcji `99. Bardziej trapi mnie ubytek oleju w silniku. Dzięki za pomoc
No to remont głowicy
Jakie są objawy uszkodzonych podkładek pod wtryskami? Auto dosyć mocno kopci :-) na czarno, a teraz doszły jeszcze ubytki oleju. Może być objawem?
Na bagnecie obszar od min do max to około 1 litr oleju. A maksymalny dopuszczalny spadek poziomu oleju opisany jest w instrukcji obsługi samochodu.
Albo turbo albo odma.
passat ubytek oleju ubytek oleju silniku ubytek oleju skrzyni
klimatyzacja drgać grzanie laminatu wentylator chlodnicy obroty
sharp firmware akumulator macallister
Jak zablokować impuls 2 V, 100 ms? Błąd komputera silnika, katalizatora i FAP - przyczyny