Powietrze z układu sterowania skrzynią dostaje się do jej wnętrza poprzez uszczelniacze cylindra wysoka / niska , lub połówki .
dzięki, sprawdzę to Nie sprawdzaj tylko zastosuj. Ja już sprawdziłem.
Panowie nie każdy ma możliwość uczenia się na profesjonalnych szkoleniach , ale jeżeli dla kogoś ta robota jest pasją to we własnym zakresie może uczyć się z opisów technicznych które można pobrać z internetu. Takie nauczanie na pewno zajmuje dwa razy więcej czasu . ale dla chcącego nic trudnego. To forum jest miedzy innymi po to, aby dać możliwość...
Najtaniej i najprościej to odlacz przewody z powietrzem od silownika - zagnij i wszystko bedziesz widział i słyszał- częsty problem.
Kolego sprawdz dokladnie rure miedzy kompresorem a podstawa osuszacza i tam chyba moze byc ten problem.
A co się stało z tą uszczelką która powinna siedzieć w tym miejscu ?? Masz ją?? https://obrazki.elektroda.pl/9981212800_... Dodano po 2 To co zaznaczyłem na foto to właśnie punkt 4 :)
Ciśnienie powietrza nie osiąga żądanego poziomu APS nie jest w stanie wykonać regeneracji.Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu pompowania.Przyczyną może być nieszczelność układu pneumatycznego, zawór spustowy APS zaciął się i upuszcza ciśnienie, nieszczelny przewód sygnału sprężarki do złącza nr.4 w APS.
Dość częstym ubytkiem powietrza jest ubytek z siłowników hamulca.Na zaciągnietym recznym może wracać z któregoś siłownika do zaworu gdzie słyszysz "buczenie",lub podczas hamowania z roboczego ucieka tylko w czasie jazdy trudno wysłuchać gdzie jest ubytek.To że "buczy" zawór nie znaczy że jest uszkodzony,winny może byc siłownik hamulca.
Wielkie dzięki Adam
Witam. Może ktoś pomoże. Posiadam maszynę Pfaff 1425, po jakimś czasie użytkowania przestała rygiełkować. Słychać ubytek powietrza, ale nie rygiełkuje. Może ma ktoś wiedzę jak to naprawić samemu?
Skoro wymieniles juz zawor, byc moze masz uszkodzone jest uszczelnienie tlokow zmiany skrzyni wysoka /niska lub polowek. Pobaw sie przelacznikami na lewarku i sluchaj czy czasami na ktoryms przelozeniu nie ma wycieku lub wycieksie zmienia .
Witam.coś tam może dowiedziałeś się kolego o tym hydro .dziś mam podobny problem stoję w polu i kicha.pozdr
Trzeba sprawdzić manometrem fizycznie ciśnienia obwodów powietrza. Jeśli wskazania są zgodne z wyświetlanymi na wyświetlaczu to winny mo ż e być zawór czterodrożny ,ubytek powietrza. jeśli jednak pomiar manometrem będzie różny to trzeba wymienić czujnik powietrza II obwodu.
Podjedz do polecanego zakładu który dobrze ogarnia diesla. Powinni zdiagnozować przyczynę. Jak dymi na czarno to dawka za bogata a to skutkuje w najgorszym razie wypaleniem dziury w tłoku. Warto sprawdzić szczelność węży i samego intercoolera. Ubytek powietrza doładowanego powoduje przelanie silnika.MAF wtedy za dużo mierzy i ecu dolewa niepotrzebnie...
W mojej opinii masz problem z którymś z tylnych siłowników hamulcowych. Koledzy wcześniej już podpowiadali co zrobić. Jeśli jednak nie znacie się na tym to odstawcie auto do mechanika gdyż ingerencja w układ hamulcowy przez nieprzeszkolony personel może się skończyć tragedią.
Dodam że syczy gdzieś od strony kierowcy a gdzie to nie wiem bo sprawdzić nie mogę. Powiem szczerze: za to zdanie ten post powinien już dawno polecieć do kosza... Co to znaczy, że nie możesz sprawdzić?? Podnieś kabinę, odpal auto i szukaj ubytków powietrza oragnoleptycznie. Od sprężarki poprzez "pecionkę", chłodnicę powietrza, osuszacz, zawór zabezpieczający...
Witam Na początek to upewnij się czy na pewno ,,wieje" z APS-u.Z opisu jaki podałeś wychodzi jak by uciekało powietrze z obwodu 24 a na nim między innymi pracuje sprzęgło,może masz uszkodzony siłownik sprzęgła.
Trzeba wymienić manometr.
Dziękuję, myślisz że przez ten czujnik może być ubytek powietrza po załączeniu napędu ?
Faktycznie może przycinać się podstawa osuszacza ale również może jakieś inny zawór się przycina stąd też ubytki powietrza. Również może być przyczyna w sterowaniu sprężarką jeśli jest podłączone. Co do pompowania układu kiedy jest pusty, pierwszy obwód zazwyczaj pompuje na początku do 6 bar, potem wstaje drugi i dalej rosną oba tutaj już zawór zabezpieczający...
Musisz sprawdzić najpierw ubytki powietrza, gdzie ucieka .
Nie znam MANów, ale miałem podobny przypadek gdy mechanikowałem przy tego typu pojazdach. Winnym okazał się główny zawór hamulca (ten pod pedałem). Powietrze wypływało przez odpływ, z którego uchodzi powietrze po odpuszczeniu hamulca, dlatego nie było słychać. Gumowa rękawiczka założono na odplyw pokazywała skale zjawiska, a powietre uchodziło bezszmerowo.
Drugi błąd opisuje za niskie ciśnienie w zbiorniku wstępnym i może stać się nie aktywny gdy napompujesz układ. Osuszacz można skalibrować kiedy jest nowy i wtedy wykonuje się restart kompresora. Myśle ze należy porównać ciśnienie które widzi samochód w poszczególnych obwodach, ze wskazaniami manometru który trzeba do nich wpiąć. Należy tez zlokalizować...
Nie możesz mieć ubytków powietrza , bo głównie z tego powodu jest woda w zbiornikach.
To jest zawór rozdzielający powietrze (1 wejście) wyjścia 21,22 do układów hamulcowych, 23,24 wyjścia do skrzyni sprzęgła i całej reszty. Kolejność rozdziału to 1 układy hamulcowe, powyżej 5 barów otwierają się obwody 23,24. Powietrze jest utrzymane w obwodach hamulcowych 4,5 bara. Jeśli zawór jest sprawny, to powietrze w hamulcach zostaje. Do sprawdzenia...
EMS 5409;To potwierdzenie, że jest coś nie tak z ciśnieniem oleju. Trzeba sprawdzić czujnik i jego okablowanie a wcześniej stan oleju w misce olejowej. APS 185 * Brak komunikatu temperatury zewnętrznej lub nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL 2. EMS 54295; potwierdzenie ze strony sterownika silnika o niewłaściwej wartości temperatury...
Woda z mydłem i popsikać poduszki szczególnie górne płyty i podstawy oraz mocowanie przewodów pneumatycznych w górnej płycie.Sprawdź też szczelność zaworu ECAS.
Jak zastąpić kompresor powietrza że sprzęgłem żeby był bez sprzegla
Prawdopodobnie masz ubytek powietrza na zaworze lub poduszka h i dlatego co jakiś czas się podnosi
Zobaczę jutro dzięki
Ważniejsze jest pompowanie zimą żeby zimowe powietrze chłodziło oponę latem Jest ważne z innego powodu - opona napompowana przed tuż przed zimą, kompensuje minimalny ubytek powietrza letnim wzrostem temperatury i zazwyczaj wystarczy pompować ją raz w roku gdy jeździ się na całorocznych.
Zobaczymy jutro.
Kolego miałem takie przypadki niejednokrotnie i w 97% przypadków winna była sprężarka choć nie chciałem dopuścić do siebie takiej myśli Pozdrawiam
Ten "nadmiar" powietrza do ilu barów Ci spada? Jak za mocno ubywa to ma prawo tak działać. Szukaj wtedy przyczyny ubytku albo niesprawności w napełnianiu.
Potwierdzam- że z niebieskimi naczynkami firmy Diamond do CWU miałem już trzy przypadki szybkiego ubytku powietrza. Wymieniłem na inne: białe Ottone niebieskie Reflex białe Flamco i wszystko działa spokojnie długo i bez problemów.
Zegary pokazują Ci główne układy, do sprzęgła masz doprowadzone z układu pomocniczego. Za niskie. Nawala czterodrożny albo źle wyregulowany, lub za duży ubytek. Napompuj powietrza do maksa, wyłącz silnik i wciskając sprzęgło słuchaj czy zwiewa powietrze, jak tak to wina siłownika.
Witam Dzięki kolego za podpowiedz myślałem że ta operacja jest bardziej skomplikowana Jeszcze miałbym pytanie. Co może być przyczyną ubytku powietrza z podstawy osuszacza powietrze nie ucieka zbijakiem tylko z okolic elektronki obok wtyczki elektrycznej. Ten ubytek powietrza pojawia się gdy podczas postoju ciśnienie w układzie spadnie poniżej 8 bar...
Witam prawdopodobnie brak potwierdzenia biegu neutralnego stąd te miganie i brak mozliwosci uruchomienia auta, druga sprawa duzy ubytek powietrza. Najlepiej było by podać powietrze z zewnątrz aby było w miarę cicho i wtedy nasłuchiwać ubytku. Możliwe że wybierak jest uszkodzony
Powtorze po raz kolejny: Nie musisz powtarzać, bo problem nie tkwi na pewno w dziurawym zbiorniku, bo albo powietrze by uciekało, albo by kapała woda. ubytek powietrza może wskazywać na nieszczelność w górnej części zbiornika, lub na osprzęcie zamontowanym na górze. Próbuję cokolwiek dojrzeć na tym zdjęciu, ale za duże oddalenie od osprzętu, by można...
Immobilizer i zawieszenie. Sprawdź, czy stopień napełnienia miechów jest prawidłowy, czy nie ma ubytków powietrza.
U mnie ciągle przechodzi w stan zablokowany ( zapala się informacja ze znakiem poziomowania góra dół) i od tego momentu nie poziomuje automatycznie. Ciągle wyskakuje błąd o " nadmiernym ubytku powietrza " Czy od tego błędu może się blokować?
Wejdź w EMS, zawór v107 sprawdzenie i aktywuj zawór upustowy turbosprężarki. Najpierw na max i stopniowo zejdź do 30%. Prawdopodobnie będziesz miał ubytek powietrza z zaworu.
Musisz mieć szczelną naczepę..... każdy ubytek powietrza np. z poduszki , złączki , siłowniki itd.. spowoduje że będzie ubytek powietrza właśnie z tego zaworu . Propo HZSa kup nowego nie opłaca się marnować czasu na jego regeneracje. Koszt nowego WABCO to przedział 200-300zł zależy gdzie kupisz.
Nie ma ubytków powietrza na skrzyni lub sprzęgle, może zbyt małe ciśnienie ewentualnie fotel kierowcy bo to ten sam obwód.
Sprawdź ubytki powietrza w układzie, jeśli wchodzi w tryb awaryjny sterownik twierdzi że ciśnienie zadane nie zostało osiągnięte w danym czasie więc do przejrzenia podstawa osuszacza albo duże ubytki w naczepie bądź słaba wydajność sprężarki ale mówisz że wymieniłeś pierścienie to szukał bym ubytków powietrza
Jak duże są ubytki powietrza u ciebie fakt jak zawór to błędu nie będzie.
Sprawdź ubytki powietrza
Najlepiej to podłączyc kompa i zrobić test czy czasami nie ma ubytku powietrza. Techtool ma taką opcje
Nie masz czasem jakiegoś ubytku powietrza , zrób diagnostyke układu ecas sprawdź czujniki poziomowania.
Zauważyłem że poziom wody się zwiększa i wychodzi ponad normę ciśnienie, nawet 3.6 bara, po czym prawdopodobnie zawór upuszcza wodę i się nie zamyka, rano było 0.0 bara. no to już podałeś jakiś konkret i zacząłeś coś robić w temacie, bo tego mi brakowało. Czyli wszystko wskazuje, że nie masz problemu z wyciekiem z instalacji c.o. ale problem z rosnącym...
jestem w stanie ci to zdiagnozować 698626345 masz ubytek powietrza na sprzęgle
Spr. Czy przypadkiem przewód w plecionce nie jest dziurawy. Miałem taki przypadek. Usłyszysz ubytek powietrza przy uruchomionym silniku. Pzdr
Witam ponownie wszystkich forumowiczów, buduję sprężarkę SAM ma podobny wygląd do tej pokazanej na pierwszej i ostatniej stronie tego tematu i chciałem zapytać co to jest pomiędzy silnikiem a kompresorem olejowym z tlokiem (to urządzenie z żeberkami podobne do cylindra motocyklu) u mnie jest też coś takiego i wychodzą z tego dwie rurki, jedna zaślepiona...
Witam, Po kolei. W kotle jest naczynie przeponowe o pojemności około 5L ( niech mnie serwisanci poprawią jeśli się mylę co do wielkości ). Jeśli ciśnienie przy zamkniętych zaworach spadło z 3 do 2,6 bara czyli o 20% to jeśli to woda to oznaczało by, że ubyło 20% z 5 litrów czyli litr - taką ilość widać ( według mnie ). Stawiam raczej na ubytek powietrza...
Jeżeli się nie zgubiłem to było tak, ze szukano nocnego ubytku powietrza. Ktoś wpadł na pomysł by sprawdzić zawór zwrotny w podstawie osuszacza. Wymontowano ją, sprawdzono i przy okazji tak pokręcono regulacją ciśnienia, że na zegarach na desce było 12 bar, a następnie pojawiło się syczenie, które opisałeś na wstępie. Później zaczęły się problemy z...
Masz prawdopodobnie duży ubytek powietrza w naczepie
Luźne cięgna, ubytki powietrza.
Witajcie. Pojawił się w tym układzie ubytek powietrza z tylnego lewego modulatora po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Co może być przyczyną?
Ubytek powietrza z pierwszego obwodu. Prawdopodobnie przetarty przewód hamulcowy lub uszkodzona membrana w siłowniku.
ubytek powietrza w zespole sprzęgła, na kompie pokaże czy jest ubytek podmianka zaworu sterowania sprzęgłem ,nie pomaga skrzynia do wyjęcia
Założyłeś drugi temat o ubytku powietrza. Znajdź ubytek a błąd czujnika ciśnienia chyba sam wtedy zniknie. Po włączeniu zapłonu przy niedostatecznych ciśnieniach błędy zawsze się wyświetlą.
Kolego Reno-Max może masz schemat przekaźników a głównie chodzi dla mnie o ten od sterowania szyb bocznych w Reanult Premium 450 dxi 2007r , może podpowiesz co można jeszcze sprawdzić przy tych szybach . W ostatnich dwóch dniach błąd od zaworu hamulca nie pojawił się ani razu , może ma to związek z dodatnimi temperaturami , jest mały ubytek powietrza...
Jeżeli i w dolnych bulgocze to może po wymianie wody w instalacji jest w niej sporo powietrza. Po jakimś czasie instalacja się ustabilizuje.
Sprawdź same poduszki czy nie ma z nich ubytków powietrza. Woda z mydłem i popryskaj wszystkie .
Błędy 52034, 51778. mówią o zbyt dużej różnicy ciśnienia w czasie hamowania między kołami 3 i 4 czyli oś napędowa. Trzeba zmierzyć ciśnienie manometrem na siłownikach w momencie hamowania i sprawdzić czy przewody nie są załamane , może być ubytek powietrza na jednej ze stron na przewodach bądź siłownikach. 51268 ciśnienie powietrza w kole 1 ( oś kierowana...
Witam, też jestem ciekaw rozwiązania. W moim przypadku zostało wymieniony APS wraz z podstawą osuszacza. Po wymianie bez zmian. Na serwisie zaktulizowali oprogramowanie i także bez zmian. Ubytków powietrza nie widac, informacja o zbyt dużym ubytku powietrza następuje w chwili prawdopodobnie "regeneracji" osuszacza? Gdy spuszcza powietrze i sprężarka...
No na pewno ubytek powietrza z osuszacza trzeba usunąć bądź wymienić cały zawór.
1,2/ W dalszym ciągu masz coś nie tak z zaworem APM ,osuszaczem, sprężarką lub z ubytkami powietrza w ciągniku albo naczepie. Sprężarka nie osiąga ciśnienia 12,5 bara aby mogła się wyłączyć więc pewnie pracuje non stop. 3,4 / problem z modulatorem oś 2 lewy.
Sprawdź czy podczas wciśniętego hamulca nie masz ubytku powietrza z przodu jeśli nie wykonaj reset pedału hamulca tak jak koledzy wcześniej pisali
Przewód gumowy, rurka stalowa , dysza wszystko całe brak ubytków powietrza nie licząc dyszy 😀
Nasuwa się zawór sześciodrożny, ubytek powietrza, niedomaganie kompresora. Gdy kompresor nabije stan powietrza osuszacz zrzuci i brak powietrza na jednym z obwodów pewne że zawór.
Nie, nigdzie nie ma ubytku powietrza
U ciebie jest jeszcze jeden temat mianowicie ten błąd mid128 sid 32 fmi 7 dotyczy on zaworu sterowania hamulcem górskim.sprawdź jego przewody, czy nie ma ubytku powietrza ,pod kierownica masz przełącznik który go uruchamia.FMI 7 mówi o tym, że układ mechaniczny nie reaguje prawiłowo może jest coś na hamulcu za turbiną.
Oczywiście tłok hamulca silnikowego uruchamiany jest pneumatycznie więc jeżeli jest ubytek powietrza do wydechu to uszczelnienie tłoka może być uszkodzone i powietrze może wtedy dostawać się do wydechu.
Witam wszystkich . Problem wynika tak zacząłem jeździć volvo pierwsze 3 trasy nic nie schodzi sprężarka lekko podbiła powietrze i bez psikania trzyma. Dziś po 4 trasie po wyjechaniu i przejechaniu 40 km zaczęło dobijać i psikac co jakieś 2min powietrzem. Gdy się auto rozpędzi widać jak schodzi powietrze i sprężarka cały czas uzupełnia. Na postoju nic...
membramy są dobre nie słychać żeby z nich powietrze uciekało duży ubytek powietrza jest tylko przy wcisnięciu pedału hamulca
Wychodzi na to że może być potrzebna diagnoza ciągnika. Taka sytuacja mogłaby mieć miejsce w przypadku dużego ubytku powietrza.
Woda z mydłem w jakiejś butelce z psikaczem i popryskaj najpierw poduszki może z nich jest ubytek powietrza jeśli są szczelne to szukaj dalej.
Zlikwiduj ubytki powietrza,obejście stacyjki[maniek odpala bez powierza na stacyjkę i to podpowiada sam producent], no i upieram się przy tym EBS napraw to zanim wydasz worek pieniędzy na naprawe skrzyni .
miroix zgadzam się w 100 % z tobą i popieram !!!!! ,ale cóż zawsze są tacy co im nie przetłumaczysz bo nie pojmują albo nie chcą WYPOWIEDZ .... hydrofor sam sobie uzupełniał ubytki powietrza TOTALNA BZDURA dalej nie komentuje bo niema sensu .
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Najgorsze jest to że nie słychać żadnych ubytków powietrza. to samo dzieje się podczas jazdy, zwłaszcza przed puszczeniem przeciążeniowego. Przy częstym wciskaniu sprzęgła problem ginie.
Mam ok 0,2 bar Raczej 2 bary. A ile powietrza dopompowujesz?. Jaka jest przyczyna twoim zdaniem ubytku powietrza? Czy dochodzi do wypuszczania powietrza kranem(baterią)?
Zawór czterodrozny może mieć wpływ na opadjace poduszki? Jeśli zawór nie działa właściwie, a dodatkowo zawieszenie ma wyciek to właśnie takie będą objawy ( ubytek powietrza we wszystkich systemach pojazdu ).
Jeżdżę na bieżnikach Bargum drugi sezon i nie dostrzegam żadnych wad wyżej wymienionych Przyczepnośc rewelacja , mity o wybulwianiu , pekaniu i ubytkach powietrza wywodzą sie z poczatku produkcji takich opon gdzie technologia nie była tak doskonała . pzdr
Może trzeba zajrzeć tematowi od D.. strony tak jak sugeruje svavecone i zająć się pneumatyką. Przede wszystkim uszczelnić ubytki powietrza, następnie zaworami zasilającymi i sterującymi skrzynią biegów.
TLC (zawieszenie pneumatyczne) 25;otwarty lub zwarty obwód czujnika ciśnienia w poduszkach oś tylna.Co do ubytków powietrza to może być zawór lub siłownik hamulca górskiego.
ZBR 4017-10; sprawdź światła w reflektorze z lewej strony. Ubytek płynu a jednocześnie brak zewnętrznych symptomów jego ubytku może świadczyć o nieszczelności w chłodnicy powietrza doładowanego pod silnikiem tzw. " żółw". Może też być nieszczelność w chłodnicy EGR w tym przypadku powinien być widoczny biały nalot po odparowanym płynie na połączeniach...
Czujnikiem zuzycia okladzin hamulcowych nie steruje zadne cisnienie. A tak na marginesie to skoro z jakiegos zaworu schodzi powietrze i do tego "widac to golym okiem" to wypadaloby uszczelnic ubytki powietrza
Zmierzyć ciśnienie w cylindrach a jeszcze lepiej sprawdzić cylindry na ubytek powietrza. Jeżeli mocno był przestawiony rozrząd to mogło pogiąć zawory.
Tak siłownik nie puszcza. Ale jak kiedyś walnął czujnik to był błąd czujnika, a nie ubytku powietrza. Nie wiem czy zawór nie jest uszkodzony a dokłada elektronika.
Ja mam w aucie 2x12 2x11 letnie zimowe i pierwszy raz wulkanizator powiedział mi że nie można na takich jeżdzić i w ogóle jeśli chodzi o ubytki powietrza to raczej nie mam.
Renault magnum 440 dxi 2006.wyświetla się na desce rozdzielczej błąd w systemie APM, PSID 021 00 126.Jeszcze po odblokowaniu ręcznego hamulca wchodzi napis hamulec postojowy .Jest ubytek powietrza na zaworze przygotowania powietrza.Zawór KNORR-BREMSE II40086F EL 1100 084. Może ktoś pomoże :?:
Witam. Sprawdź szczelność całego układu dolotowego oraz ciśnienie doładowania podczas jazdy. Ubytek powietrza (niedoładowanie) powoduje wchodzenie w tryb awaryjny (to tak dla ochrony środowiska :D )
Wymiana tłumika nie ma żadnego związku z niedziałaniem kontrolki ciśnienia oleju, takoż ładowaniem akumulatora, ubytkiem powietrza z koła czy brakiem działania wycieraczki. Po prostu, przy wymianie tłumika musiałeś sobie coś uszkodzić, odczepić, urwać, etc. Skoro przed wymianą wszystko działało jak należy - wnioski są chyba oczywiste. Przy serwisie...
W żadnym aucie nie masz na zegarach podglądu ciśnienia pomocniczego. Są czujniki spadku ciśnienia i powinna zapalić się kontrolka gdy spadnie do ok 6 barów. Niewielki ubytek wystarczy w tym ręcznym, nie napompujesz wymaganych 8.2 - 8,5 bara. Będziesz miał ciągły niedostatek powietrza do sprzęgła, skrzyni b. i fotela. Postojowego jeszcze nie zablokuje...
Sądząc po zegarach ciśnienia obwodów 1 i 2 to masz spore ubytki powietrza. Jeśli siłownik sprzęgła nie będzie miał odpowiedniego ciśnienia to z wysprzęgleniem też będzie problem. Do tego nieregularna wymiana osuszacza może mieć wpływ na to co możne się znaleźć w instalacji pneumatycznej np. olej , woda. Co w niskich temperaturach może powodować takie...
Stary piec CO Hajnówka w instalacji otwartej. Do wymiany, ale dopiero za rok. Temperatura spadła poniżej zera i zaczęło wyciekać. Wyciek dość spory, bo zeszło, sądząc po posadzce, do 3 wiader wody. Zagrzałem piec, otworzyłem zawór spustowy pieca i spuściłem całą wodę z instalacji. Tzn. pewny nie jestem, czy całą, bo w górnych częściach instalacji możliwe,...
Ale to nie są wycieki powietrza. bo jak stanę to nic nie słychać nagle zaczyna opadać w ciągu paru sekund leży już na nadkolach podczas jazdy nic się nie dzieje ani na postoju na odpalonym silniku. tylko który zawor jak go zlokalizować i czy on może być winny czy może jakaś usterka elektryczna że daje sygnał do wypuszczenia powietrza?? i jeszcze jedno...
. Kompletnym absurdem i idiotyzmem jest wyposażanie samochodu z TPMS z czujnikami w kołach w zestaw naprawczy. Użycie takowego zabija czujnik na "śmierć" co generuje koszta od 200 zł wzwyż na zakup nowego egzemplarza. Ten zestaw się nadaje. https://obrazki.elektroda.pl/2978046100_... Dodano po 5 Jadąc emerycko po mieście różnice w...
Wymieniłem tydzień temu zawór czterodrożny i było do dziś całkiem fajnie. Dziś zahamowałem przed skrzyżowaniem mocniej i skrzynia się zawiesiła na 9. Oczywiście to samo nie można nic zrobić nawet przerzucić na luz. Nie ma żadnych ubytków powietrza przy hamowaniu. Zaczynam się zastanawiać czy sterownik skrzyni razem z tymi zaworkami nie zaczyna się wieszać.
ubytek powietrza volvo ubytek powietrza naczepa ubytek powietrza scania
halogenowy transformator naprawa drukarki brother volvo silnika
Dekoder Cyfra+ resetuje się po każdym włączeniu Migające zielone światełka na routerze Thomson