Jak centralny na powietrze to musi być sterownik i pompka gdzieś w kabinie czasem pod siedzeniem z tyłu bywają wygoogluj sobie gdzie jest.po wężykach dojdziesz. W kwestii poprawności podłączenia radia.Żółty BAT.na stałe Czerwony ACC+ po stacyjce(zapłonie).
Wujek google znalazł parametry techniczne jakiegoś indukcyjnego licznika 1fazowego :) Pobór mocy samego licznika jest na poziomie: Pobór mocy w torze napięciowym [VA]/[W] 4,4 / 1,1 Pobór mocy w torze prądowym przy Ib [VA] 0,20 Pobór mocy w torze pomocniczym [W] 1,2 Wychodzi z tego ze w stanie jałowym licznik pobiera moc 2,3W + pobór mocy w torze prądowym...
Na początek, skoro ładowanie w porządku i alternator sprawdzony, to trzeba poszukać ewentualnego ubytku prądy w instalacji. Jeśli będziesz pewny, że i tu wszystko "gra", to pozostanie szukać nowego akumulatora.
Jeżeli samochód stoi w garażu w którym jest prąd można podpiąć nawet na miesiące pod akumulator będący w samochodzie urządzenie uzupełniające ubytek prądu w akumulatorze niewielkim prądem 800mA a następnie po uzupełnieniu prądu urządzenie przechodzi na ładowanie niskim prądem konserwującym.Mały prąd ładowania nie pozwala na gazowanie akumulatora .Urządzenie...
Dalej podejrzewam, że to któryś z czujników chwilami przestaje pracować. Nie unikniesz podłączenia pod komputer. Co do akumulatora, to bym się nie przejmował.
Odepnij klemę ,,+" i wepnij szeregowo amperomierz maksymalny pobór prądu jak wszystko jest wyłączone to 100 mA. A jak więcej to szukanie poprzez odpinanie kolejnych obwodów. Pod warunkiem oczywiście jak podałeś że akumulator jest nowy.
Witam a ten prąd te 15mA to jest prąd ładowania akumulatora przez alternator czy to jest prąd pobierany przez instalacje samochodu ? Jeżeli jest to pobór przez samochód to żaden prąd nie powinno rozładować akumulatora . Pozdrawiam
Pobór spada
W E60 najczęściej ubytki prądu powoduje wzbudzanie się elektroniki. Sprawdź pobór po zamknięciu auta i odczekaniu minimum 10 minut. MPM często się zalewa i "budzi" resztę auta.
Ubytek prądu powinien być nie wiekszy jak 0.06A. Teoretycznie może być to alternator jak i wszystko inne co jest związane z elektryką. Najlepiej metodą prób i błędów odłanczać wszystko po kolei i sprawdzać ubytek prądu.
te Wahadło Mierzwiaka to jakiś wałek , w opisie jest powiedziane ze kondensatory są ładowane , zgadza sie ale wiadmomo ze kazdy kondensator oprucz pojemnosci ma tesz rezystancje rezystancja=ubytek prądu czyli energia ładowania kondenastora nigdy nie bedzie rowna energii wyładowywanej z teko kedziorka :)
natomiast - ubytki prądu 9-16A tak skaczą , momentami jest 8,50 - 17,15 przy ok 2500 obr Ubytki prądu, upływy mierzy się na wyłączonym silniku i wszystkich jego odbiornikach wyłączonych. Czemu piszesz że masz ubytki prądu przy 2500 obr/min ? Na zapalonym silniku się nie mierzy upływu.
Kolego, znalazłeś rozwiązanie? Bo u mnie jest podobnie, tylko że przyczyną źle działającego hamulca jest ubytek prądu. Nie mogę zlokalizować co mi go kradnie, a kradnie na maxa bo 1,3 - 1,6A. Wartość co chwilę spada na 1,3 i znowu wraca do 1,6. Po nocce aku puste. Jestem w kropce.
Rzuuf Witaj. Wiec jeśli z twoich obliczeń - co do powierzchni zataczanej śmigłem- przy średnicy 6 metrów (pole = 3.14 * promień do kwadratu) - to mamy 4,2 KW. Co do kilogramów wiem że lekkie nie będzie (blacha, magnesy miedź i itd.) to tak 40 - 50 Kg już mam. To jakby dać drut 1,6 to tam paręnaście amperów by było no i paręset woltów również. To na...
W samochodzie toyota RAV4 polift 2.0 używanym sporadycznie mam chyba ubytki prądu w akumulatorze. Podłączyłem kontrolnie miernik i na zakresie 200 mA mam następujące wskazania: - ok. 130 przez jakieś 2 minuty - ok. 25 po tym czasie. Czy ta druga wartość jest w normie? https://obrazki.elektroda.pl/4169190700_... https://obrazki.elektroda.pl/4093130300_...
Wychodzi na alternator 9-cio diodowy . Nie ma prawa być ubytku prądu tak dużego z akumulatora przez alternator . Sprawdź dokładnie gdzie jest ubytek ?? Czy przez stojan ? Wtedy główne diody do wymiany , czy przez wirnik ? Wzbudzenie ?? Jeżeli leci przez wzbudzenie to regulator nie ten lub uwalony . :|
Albo zbyt duży ubytek prądu z baterii na postoju, albo akumulator do d... .
Po próbach z trzema akumulatorami, moim zdaniem wniosek jest jeden. To nie akumulatory, bo trudno zakładać, że wszystkie są do d..y, tylko uszkodzenie w instalacji samochodu. Trzeba zacząć od pomiary prądu upływu, a następnie szukać, co na wyłączonym zapłonie, bo od tego bym zaczął, powoduje ubytek prądu.
niektórzy gazownicy odłączając wtryskiwacz nie lutując połączeń tylko skręcają a to dobre miejsce na ubytek prądu
Bardzo dobrze się reguluje VC i CC. Radiatory po godzinie miały ok 23stopnie. Ustawiłem póki co 20V i 1A. Po 4h zazwyczaj ładowanie już się kończyło. Teraz po 8h nadal 14,4v i delikatnie ładuje akumulator. Niestety sam akumulator od dużego prądu ładowania raczej do wymiany będzie. Ale ten regulator z taką przetwornicą to dobry tani zestaw. Co najlepsze...
Ale chyba zamrażarka nie pracuje ciągle tylko sterowana jest termostatem - dobrze by było wiedzieć jakie jest ich godzinowe / dobowe zużycie energii. Być może spokojnie da radę nocny ubytek prądu doładować w ciągu dnia tym prądem 20A
Prawda, trzeba szukać ubytków prądu w instalacji na postoju. Autor trochę źle to opisuje ja tez po pobieżnym przeczytaniu myślałem że nie trzyma prądu, ale jak się wczyta to okazuje się że tylko podpięty pod instalację. Skoro kolega zielony to proszę edukację : https://www.youtube.com/watch?v=obsE2VnV... W ten sposób to raczej tylko sprawdzisz czy nasza...
Jeśli aku. nowy i "pada", to oznacza bardzo duży ubytek prądu np. przez noc. Szukałbym winy albo w uszkodzonym alternatorze np. dioda , albo bardzo brudnym rozruszniku. W maluchach wystarczyło rozrusznik rozebrać ,wymyć[ np. benzyna ekstrakcyjna] wysuszyć i wszystko "grało"
Od pewnego czasu mam problem z zapaleniem mojego Peugeota 307 po dłuższym postoju. Ze wzgl. na to że mam prawie nowy akumulator zgłosiłem się do serwisu sądząc, że akumulator nawalił. Okazało się, że winą jest "uciekający" prąd, gdy auto stoi na postoju. W domu podłączyłem amperomierz i okazało się, że przyrząd wskazuje stały ubytek prądu w granicach...
Wg mnie kolega robi to logicznie odłącza uszkodzony obwód i porównuje zużycie przed i po odłączeniu, jeśli "ubytki" prądu do ziemi były znaczne to zostaną wykazane. Bzdura. Teraz to może sobie zmierzyć napięcie w gniazdku. Nigdy nie oszacuje już prądu który mógł uciekać wtedy do ziemi.
Przyjacielu czytaj z uwagą.Jak tydzień lub dłużej samochód postoi w garażu to przecież część z odbiorników zainstalowanych w samochodzie pobiera prąd.A to alarm na czuwaniu,odbiornik radiowy aby zachował pamięć ustawionych programów,a nawet zegarek.Po podpięciu tej ładowarki w garażu pod zainstalowany w samochodzie akumulator ta uzupełnia ubytek prądu...
odepnij klemę minusową i postąp tak jak pisze vodiczka Dodano po 9 W międzyczasie możesz wymontować rozrusznik i sprawdzić szczotkotrzymacze często na nich i okolicy osadzają się opiłki ze szczotek plus smar i wilgoć = ubytki prądu. Jak już będziesz miał wyciągnięty rozrusznik to sprawdź też tulejki.
Co z brakiem napięcia zasilania? Przecież awarie zazwyczaj wtedy występują? Ubytki wody, które ja zaliczyłem nie miały związku z brakiem prądu.
Witam potrzebuję porady dotyczącej rozładującego się akumulatora samochód Opel Antara 2008 r 1.9 d problem polega na tym że miernik pokazywał ubytki prądu w przedziale aż 5.3 zadowolony byłem że odnalazłemusterkę bo ten ubytek powodowała żarówka paląca się ciągle w schowku. Teraz miernik pokazuje 0.01. Rano przychodzę akumulator rozładowany. Dodam że...
Na alternatorze mam 13,95V z tym ładowaniem jest tak jak pisze vodiczka. Skąd przy rozruchu taki ubytek prądu o którym piszecie wcześniej?? Ja w drugim samochodzie robię odcinki po kilka km wiec z waszej teorii wynikało by że po kliku odpaleniach silnika powinienem mieć akumulator rozładowany a już 4 rok tak działa.Tym bardziej że to diesel i do rozruchu...
Witam 2 miesiące temu wymieniłem akumulator (nie wytrzymywał 2 dni postoju - poza tym miał chyba 7 lat), niestety wczoraj nie odpalił po 3 dniach stania, alarm był nie włączony tylko zamknięty z kluczyka. Po naładowaniu akumulatora sprawdziłem pobór - był na poziomie 0,1 A (44 Ah). Czepiać się akumulatora czy można coś więcej sprawdzić ubytki prądu?
Chyba znalazłem rozwiązanie. Analizując wiązkę dokładniej znalazłem dołączony kabelek do zasilania ABS który służył do zasilania 12V oświetlenia LED w busie. Wyciąłem go i zasiliłem oświetlenie przez przetwornicę. Od tamtej pory akumulatory ładują się prawidłowo., sprawdzam poziom ich naładowania co ok 2 tygodnie. Jak widać nawet niewielki ubytek prądu...
Panowie Elektrycy wytłumaczcie mi jak w podstawówce. Mam Ursusa C360. W nim akumulatory 165Ah, alternator nieoryginalny 70A. Potrzebuję teraz wymienić kabel ładowania od alternatora do rozrusznika. Ten obecny ma zniszczoną izolację. Mam leżący odłogiem metrowy odcinek przewodu ale przekrój spory bo 25 mm2. W pierwszej chwili od razu pomyślałem, że w...
Miernik do ręki, ustawiony na pomiar natężenia, na wyłączonym silniku wepnij go między akumulator i klemę i po kolei wyciągaj bezpieczniki. Będziesz wiedział jaki obwód zżera Tobie prąd.
1.56Ah to proste 65mA=0,065A taki prąd pobierany przez jedną godzinę daje nam 0,065Ah jak pomnożymy to przez 24 godziny to mamy 1.56Ah i taki właśnie prąd czerpią odbiorniki w Twoim aucie w ciągu doby. Po 10 dniach będzie już 11,56Ah co stanowi już dość duży ubytek pojemności akumulatora. Proponuję sprawdzić czy z rozrusznikiem jest wszystko ok. Pozdrawiam
Nie piszesz o jakiej pojemności masz akumulator.Podczas ładowania przyjmuje się ładowanie 10 godzinne i tak akumulator 50Ah ładowany prądem 5A w ciągu 10 godzin jest w pełni naładowany.Przedłużenie czasu ładowania powyżej 10 godzin powoduje nadmierne gazowanie elektrolitu w akumulatorze.Po odpaleniu auta pomiarów akumulatora dokonuje się po kilkunastu...
Trzeba kontrolować końcowy prąd ładowania a nie napięcie. Przy prądzie rzędu 1 A gazowanie jest znikome i ubytek wody z elektrolitu niemierzalny. Sprawdzałem kiedyś akumulator Ca/Ca przy prądzie 80mA i napięciu 13,8V z płyt leciutko gazował. Po tygodniu gazowania akumulatora przy prądzie kilkaset mA nie dało mi się zaobserwować ubytku wody. Przy takich...
Myślę że niema zanadto się czym przejmować , parametry podane przez ciebie mieszczą się w normie napięciowej pracy alternatora.Wiadomo że jak akumlator w zimie jest zimny to ma czasami znacznie mniejszą pojemność i w związku z tym mniejszy prąd ładowania więc większe napięcie,jak akumlator nabiera temp.od pracującego silnika wzrasta pojemność,czyli...
Mam 2 pytania z elektryki Punto 2 z 2001 r. z akumulatorem 45 Ah 1. Jaki powinien być prąd upływu (tzn natężenie prądu w instalacji samochodu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu) ? 2. Jaka powinna być rezystancja mierzona na zaciskach akumulatora przy odłączonym akumulatorze, oraz wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu ? Pytam dlatego,...
Witam wszystkich Podepnę się pod temat. Robię zgrzewarkę z transformatora od migomatu. Nawinąłem przewód podwójne w sumie daje to przekrój około 45-50 mm kwadratowych weszło 4 zwoje, na wyjściu jest 2,7V.Dlaczego tak, takie przewody miałem a przekrój powinien wystarczyć do zgrzewania ogniw. Przewody zostały polutowane aby nie było ubytków prądu na połączeniach....
Przy tym napięciu nie powinno być efektu "grzania baterii". Taki efekt pojawia się przy akumulatorach zasiarczonych. Znaczny ubytek elektrolitu spowodował ich zasiarczenie.
Autor artykułu pisze, że alternator 85A u niego robi robotę. Standardowy alternator w C-klasie w dieslu ma bodaj 90A, a wzmocniony 115A. Sprawdź jaki masz, ewentualnie wymień na ten mocniejszy, do tego większy akumulator jak masz zamiar tym grzać przed uruchomieniem silnika i powinno dać radę. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz tym samochodem robił...
Słyszałem o takim, co gaz ładuje na amperomierz (mierzy prąd sprężarki) :D
Jeszcze nie. Dopiero teraz zauważyłem, że są zmiany po odłączeniu prądu.
Sprawdź ten schemat czy na pewno dotyczy Twojego egzemplarza, bo powtarzalność (ten sam czas, niezależnie od warunkó) sugeruje automat, a nie usterkę. Mam to samo w BMW e46, tylko czas jest krótszy. Wzbudza się od razu i kontrolka gaśnie natychmiast, ale napięcie podnosi się do, jak dobrze pamiętam, ok 13 V a dopiero po kilku sekundach do nominalnego...
Witam forumowiczów , mam na warsztacie golfa 6 z silniczkiem 2.0. Tdi w automatycznej skrzyni biegów . Problem z nim taki że rozładowuje akumulator po postoju dłuższym niż doba . Włożyłem nowy akumulator ,pozostawiłem go na trzy dni w bezruchu, i po trzech dniach wyszło że bateria nie uruchomiła auta ,tzn rozładowana do zera . Zapiołem miernik ,i wyszło...
Przeczytałem wszystko i może podsumuję. Ja też 18 lat temu stanąłem przed takim samym dylematem co autor tematu, gdy zacząłem korzystać z garażu bez prądu. Dodawanie dodatkowego akumulatora nie ma sensu, tylko na początku odsunie w czasie wystąpienie problemu. Tak samo odłączanie akumulatora, jeżeli autor mało jeździ i w dodatku na krótkich trasach,...
Mam ten sam problem ale na przetwornicy GE 2000/1000 czysty sinus. Problem rozwiązałem tak że uziemienie nie przetwornicy z obudowy a kabel minusowy mojej instalacji 230 V spiąłem z uziemieniem w ziemi.. Wiem że jest ubytek jakiś tam prądu czuwania przetwornicy ale śmigam drugi sezon bez problemu
Zgadza się że ubytek czynnika powoduje spadek poboru prądu, ale żeby to ostatecznie stwierdzić trzeba sprawdzić ciśnienie panujące w układzie.
rbiesiada napisał: Kolejna sprawa która mnie rozbawiła w twoim wykładzie. Alternator w aucie jest po to by uzupełnić ubytek prądu, powstały w wyniku odpalenia silnika?? Fajno. Panie rbiesiada , a może pan przytoczy cały mój post, a nie tylko to co jest dla pana wygodne? Użytkownicy forum mają prawo do obiektywnej oceny naszych wypowiedzi. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Koledzy jak w temacie.Mam problem ze złodziejem prądu w moim pasku. Od początku. Zostawiłem samochód na dwa dni i dwie noce w ciągu których nie był odpalany i po tym czasie aku padł do zera, dodam że aku ma 3 miesiące jest to centra future 75a. nie było z nim przez ten czas problemu. Co udało mi się zdiagnozować to to że gdy podłącze szeregowo między...
a powiedz mi czyli jak bym pozycję schował z żarówką i podepną rozgałęźnik na led to on nie wykryje że jest jakiś ubytek prądu czy coś ? Bo można by było strzelić mostek z plusa na 1 i 3 a halogen może odinstalował z bordnetza ? czy może coś takiego zadziała ? Bo najbardziej denerwuje jak widzisz gdzieś na allegro auta przerobione i działa i się pytam...
Odnośnie doboru prądu ładowania do zużywającego się akumulatora - być może były na ten temat prowadzone badania. Można szukać czegoś o ubytkach pojemności w trakcie ładowania i może uda się wypracować metodę doboru prądu ładowania bez znajomości pojemności akumulatora.
https://www.youtube.com/watch?v=w_4dlkiT... Informacja producenta o poborze prądu w różnych trybach pracy. Ze swojej strony dodam - przyjmując, że obie kamery pracowałyby w trybie rejestracji całe 24 godz., ubytek pojemności akumulatora wyniósłby ok. 8,5 Ah (pobór prądu ok. 0,35 A). To już jest dużo i przy jeździe na krótkich odcinkach ładowanie może...
To prawda co napisałeś , impulsowe ładowanie jest OK. Jakiej pojemności masz akumulator w samochodzie? Bo ten gadżet ma MAX. 4A na 12 V i 1A na 6V. Akumulator mam 12V 60Ah. I wg tej tabelki ładowanie aku trwałoby prawie 22h. Chyba, że coś pokręciłem. Kurczę cały czas się zastanawiam czy zapłacić trochę więcej i kupić ten elektroniczny czy jakiś najtańszy...
1. 50 mA - tak jak Ty. 2. 50 mA + do 50mA "gubione" (nie na zwarcie, ok, ale nie wiem, jak to określić, wszędzie nazywają to po prostu ubytkiem prądu). 3. 200 mA - jeśli samochód jest "naładowany elektroniką" (pytanie, co oznacza "naładowanie elektroniką"). Ad 1. jesteśmy zgodni. Ad 2. można przyjąć że ubytek wskutek samorozładowania aku do 30mA a...
Zmierzyć pobór prądu jaki pobiera agregat i porównać z tym co na tabliczce znamionowej. Przyda się także przy dopełnianiu. Dobrze by było zlokalizować ubytek czynnika.
Przy mrozie po nocy pada akumulator. Dwa trzy razy rozrusznik zakreci cięzko i po akumulatorze. Kontrolka od podgrzewania świec gaśnie po kilku sekundach. gdy silnik się zagrzeje to odpala bardzo dobrze. Gdy silnik jest jeszcze zimny to ma mniejsze obroty i napięcie akumulatora jest na poziomie 11,7 - 12,4. Po kilku minutach pracy zwiększa sie do 13,8....
Witam ! Sprowadziłem sobie w maju furkę (udokumentowany przebieg 73 000 km, naprawdę ładny stan) i mam z nią problem: rozładowuje się akumulator, po paru dniach zero prądu. Myślałem że to kwestia akumulatora i wymieniłem na nowy, ale po dwóch miesiącach znowu to samo. W sobotę i w niedzielę nim jeźdxiłem, wszystko było OK, a we środę (w tygodniu stoi...
Najciekawsze jest to że mam obraz z kamery, około 11:00 kamera się wyłączyła, potem włączyła na 15 min i znowu wyłączyła już na dobre. To raczej by wskazywało, że ktoś chyba jednak grzebał w tym, bo nie przypuszczam, aby w rozdzielni był zainstalowany był SPZ (samoczynne ponowne załączenie). Niby instalacja jest nowa, ale nie wiadomo jak położona....
Zależność rozruchu od prądu została przeze mnie stwierdzona poprzez to, że nawet na nowym akumulatorze nie odpalał, ale po podłączeniu mocnego urządzenia rozruchowego odpalił dość szybko. Był to już drugi raz skutecznego użycia tego sposobu na drugim z kolei akumulatorze. Przy wyższym napięciu ,elektromagnes mocniej trzyma widełki i wytarty zazębnik...
Witam, mam problem z MPPT firmy Epever Triron 3210N. Po zachodzie słońca wskazanie naładowania akumulatorów spada do 55/60%, mimo że chwilę przed zachodem było 100%. Żadnego poboru prądu, elektryk mierzył ewentualne ubytki, ale znalazł tylko upływ 1A. Coś, ktoś?
A zatem moje rozumowanie typu (wartość poboru prądu)*(liczba godzin) = (faktyczny ubytek "Ah" z akumulatora) jest błędne? Jeżeli tak, to faktycznie trzeba się zabrać za szukanie "złodzieja"...
--->kaczy99 Drut doprowadzający prąd ma 0.5mm grubosci i wielkiego ubytku tu niema :) także po prostu w poprzek lustra do otworu ze śrubką. (w oryginalnym lustrze). Azbest i jest rakotwórczy ale nie miałem wyjścia a miałem go pod ręką :) i wytrzymuje niesamowite warunki temperaturowe.
Ty, propagator i prześmiewca używania akumulatorów ładujesz je z sieci? Dobre.... Oczywiście kolego ze tak, bo to tylko ładowanie automatyczne w dwóch poniższych stanach: - po zaniku prądu z sieci i przywróceniu automatycznie doładowuje się ubytek (nie wiadomo jak na długo prąd został przywrócony). - cotygodniowe automatyczne ładowanie konserwacyjne....
Kolego lukasz530 - zupełnie odwrotnie i to chciałem podkreślić, bo to błędne rozumowanie rozpowszechniane przez... niemal wszystkich (kolega dr inż. też mi tę mądrość sprzedał, lecz się wycofał po 30 sekundach, gdy tylko podałem moje argumenty). Otóż załóżmy umowne 10Ah zużyte na rozruch silnika. Zaraz po rozruchu napięcie instalacji wzrasta do 14-14,5V,...
Pobór prądu 2.5A już mówi że akumulator miał nieduży ubytek energii bo przy prądzie około 1,6A akumulator jest już praktycznie naładowany i zaczyna intensywnie gazować.Zostawiłeś akumulator na całą noc pod prostownikiem więc silne gazowanie dało o sobie znać w postaci rozerwania obudowy aku.Były chude lata gdzie o akumulatory były trudno dostępne to...
Witam Moje auto to punto 1.1 97 rocznik Uważam, że mam coś z akumulatorem bo od 2 dni muszę go odpalać z kabli ( nigdy tak nie miałem, zostawiłem auto na 3 dni i nagle się tak zrobiło) http://obrazki.elektroda.net/95_12626298... mam taki przyrząd ;) Przeglądałem wcześniejsze tematy, zrobiłem pomiary (20V), otrzymałem takie wyniki : na wył 12,15V...
10A dla 100Ah to jest standardowy prąd ładowania 1\10C. Wyższy prąd z ładowaniem ponad 16V dla zdrowego akumulatora tylko powoduje zwiększony ubytek wody destylowanej. Jak jest możliwość uzupełnienia to nie problemu. Jak nie ma bo akumulator jest klejony to unikałbym częstego ładowania w tym trybie.
Całkiem normalny prąd,radio alarm i zapewne jeszcze jakaś elektronika. Nie zgadzam się, radio + alarm to max. 30mA. Ogólny pobór prądu 50mA będzie problemem przy aucie eksploatowanym mało i na krótkich odcinkach. Prosty rachunek: prąd 100mA będzie powodował ubytek 2,4Ah na dobę, a akumulator ma ograniczoną pojemność.
Na sucho tak, ale po podłączeniu do grzejnika ma "przebicie" na masę. Kup nową grzałkę jak Cię jeszcze prąd nie "popieścił" Te twoje ubytki nie mają nic wspólnego z elektryką.
Panowie nie wprowadzajcie w błąd. Regulatory stosowane w alternatorach są regulatorami napięciowymi i poruszane to było wiele razy.Jeżeli akumulator jest przystosowany do napięcia 14.4V to po naładowaniu czyli osiągnięciu wymaganego napięcia natężenie prądu będzie prawie zerowe i nie ma możliwości wygotowywania wody bez względu na moc i obroty alternatora.Zjawisko...
... Warto przepłacać dwukrotnie za AGMa? I tak, i nie :) W Twoim przypadku ujemny bilans mocy rozładuje każdy akumulator. Lekarstwem nie będzie inny akumulator, a doładowanie go z gniazdka. AGM potrafi wprawdzie "odbudować się" po głębokim rozładowaniu i dwadzieścia minut po "wychechłaniu" go do zera, znów zakręci rozrusznikiem, lecz permanentne niedoładowanie...
Mierzymy napięcie na akumulatorze, zapisujemy wynik. Mierzymy gęstość elektrolitu, zapisujemy wynik. W trakcie pomiaru gęstości oceniamy KOLOR elektrolitu. Brudnobrązowy- masa wypadła, będzie kiepsko odzyskaniem pojemności. Obciążamy prądem 10h, mogą być żarówki, ale to słabo, bo zmienia się obciążenie, lepsze sztuczne obciążenie. Zapisujemy czas, robimy...
Jakiś wskaźnik napięcia będzie przydatny. Jak lubisz mierzyć napięcie to może to być woltomierz. Koniec pracy przy 21V i prądzie rozładowania Q/20 (Q-pojemność baterii, 20 - czas rozładowania w godzinach, czyli prąd dwudziestogodzinny). Przy większych prądach napięcie może spadać do 8V na dwunastowoltowej baterii. Szczegóły w danych katalogowych baterii....
ak,ciśnienie wzrasta bez pracy pompy - jest wyłączona z prądu ,a pomimo tego ciśnienie samoczynnie po ubytku wody z hydrofora - wzrasta.
1. UPS - zasilacz awaryjny zasilany baterią akumulatorów. Akumulatory najczęściej kwasowo ołowiowe z elektrolitem w postaci żelu. 2. Pobór mocy przy zapłonie 1kW, pobór energii 128Wh. Nie podałeś jaką moc mają pompy obiegowe, które też trzeba zasilać. Zasilacz musi mieć dość energii do ciągłego napędzania pomp i sporadycznego zapłonu paliwa w kotle....
Pomiar natężenia prądu poniżej 0,3mA albo ubytek powierzchni 1/3 pierwotnej objętości dyskwalifikuje anodę magnezową. Miejscowe wżery to naturalny proces rozkładu anody. Anoda nie musi być droga wystarczy cierpliwie poszukać. Nie polecam anod za 200-300zł - po co płacić za opakowanie. Lepiej wymieniać częściej a taniej i nie zniechęcać klienta od serwisowania...
Zastanów się- naprawdę bez znaczenia 50A dla 50Ah czy 100Ah? Jak ten bidny 50Ah musiałby być wydojony żeby taki prąd wymusił na alternatorze? Bo tak to działa, wyobraź sobie, że alternator niczego na siłę nie wciska, daje tyle, ile od niego "zażąda" akumulator plus sieć pokładowa auta. W dodatku alternator (sprawny) nie ładuje napięciem wyższym niż...
Ruszy, w sensie jakoś tam będzie grał. 20% ubytek napięcia to sporo. Jeśli jednak uda się ustawić prąd spoczynkowy i autora nie będzie raził brak mocy, to niechaj gra.
wszystkie się starzeją i po kilku latach przestają świecić , albo robią zwarcie przepalając się zupełnie.... Neonówka z racji swojej budowy nie ma możliwości zrobić zwarcia. To że po kilku latach przestają świecić to tylko wskazanie na ubytki gazu czyli nieszczelną bańkę. Ale wtedy prąd spada praktycznie do zera. W jednej z podległych mi firm są trzy...
No własnie nie - na koniec fazy ładowania następuje gazowanie elektrolitu - elektrolityczny rozkład wody, przez co elektrolit się zagęszcza - ale nie poprzez rozkład siarczanu ołowiu, tylko ubytek wody. Czaisz niuans? ale tenże ubytek wody jest bardzo niewielki, wręcz znikomy. W przypadku ładowania małym prądem (na wyższym napięciu >15,8V do max.ok.16,3V...
Bo jak w "Misiu" są dwie prawdy - prawda czasu i prawda ekranu ;) Money opisał ogólną sytucję na bazie propagandowych tekstów z PSE, a diabeł zawsze tkwi w szczegółach. Jednym z nich są tajemnicze "ubytki spowodowane warunkami eksploatacyjnymi". Gdy się przyjrzeć Jednostki Wytwórcze Centralnej Dyspozycji (JWCD) czyli duże elektrownie którymi PSE może...
Jak są suche (nie były zalane od początku) to zalać kwasem (elektrolitem). Będą musiały się trochę pomoczyć (ze dwa, trzy dni), aby płyty namokły oraz ewentualne ubytki uzupełnić i rozpocząć ładowanie. Może z początku nie będzie chciał brać prądu, ale nie przejmować się tym i nie odłączać spod napięcia - to może potrwać parę dni. U mnie to trwało trzy...
Tak właśnie zrobiłem, ładuje cały czas prądem 20,2-20,5A, trwało to około 1 godziny, nast,epnie rozłączyłem to wszystko i podpiąłem normalną ładowarkę, i okazało się, że akumulator zaczął pobierać prąd ładowania 8,4A, i powoli schodził w dół. Zadzwoniłem do serwisu Volt Polska, powiedzieli aby wysłać im ten inwerter w celu naprawy, bo w tej chwili nie...
ma pompę pwoietrzną na podobnej sprężarce i czynniku 407. jak czynnika było za mało to sprężarka pracowała dużo głośniej i pobierała większy prąd. w dodatku jak wiadomo czynnik r407c się rozwarstwia wiec na 90% masz nieszczelności i ubytek czynnika.
Mam książeczkę "Elektronika w technice motoryzacyjnej" mgr inż. Marian Konopiński. Jest tam o doborze pojemności akumulatora. Z tej to książeczki: 1.pojemność resztkowa akumulatora w celu rozruchu zimnego silnika przy minus 20 stopniach i pojemności ok. 2 litry to nie mniej niż 20Ah. 2.akumulator powinien być stale naładowany w minimum 50% a ewentualne...
Żywica epoksydowa jak najbardziej się nadaje na takie "rekonstrukcje". Możesz z powodzeniem stosować, tylko pamiętaj że większość żywic jest dość płynna i możesz mieć problemy żeby ją utrzymać w miejscu. Amperaż -w naszym języku nie występuje. Podobnie nie ma "watażu" czy "napięciażu" Zamiast tego powinno się napisać "prąd znamionowy bezpiecznika"....
Kolega miał na myśli, że napięcie w stanie jałowym stopniowo maleje. To też ale nawet w stanie uśpienia auto pobiera 20-50mA (niektóre mniej), dochodzi też prąd samorozładowania akumulatora. To jest niewielki ale wymierny ubytek energii.
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
To chwyt marketingowy. Dawno temu kryształy siarczanu ołowiu były wytrząchiwane z płyt przy pomocy impulsów prądu. Obecnie produkowane akumulatory są na to bardzo wrażliwe i takie procedury wytrząchną masę czynną, skoro szkodzi jej ładowanie baterii do napięcia powyżej 14,4V - stare ładowane były prądem 10 godzinnym do napięcia 15,9-16,1V! Nowe ładowarki...
U mnie po poszukiwaniach okazało się iż przyczyną ubytku była lampka w schowku po jej wy pięciu prąd po zamknieciu auta po ok 20 minutach spada samoczynnie do 25 mA. Wcześniej cały czas był w pobór ponad 100 mA. Niewiem byc może lampka ta powodowała zwarcie co powodowalo ze moduł oszczędzania energi działał nie prawidłowo .
Dzięki za wyjaśnienia. Przejrzałem dane ze strony podanej przez WojtasJD, ale jak zwykle, nie wszystko co tam przyjęto za oczywiste jest oczywiste i dla mnie. 1. Nie za bardzo rozumiem, dlaczego napięcie V1 od momentu 2t1 do T (sytuacja ta powtarza się co T) jest równe 0. 2. Wyjście - jeśli cewce zatrzymują dostawy prądu, to pojawia się na niej napięcie,...
Witam mam mały problem, a mianowicie otrzymałam rachunek za prąd że zużyciem prawie 4 krotnie wyższym niż wcześniej (spisywany osobiście co 2 Msc, zużycie zazwyczaj wynosi ok 100-120kwh, a teraz wyniosło 462kwh), Tu nasuwa mi się taka uwaga, jeżeli Kolega osobiście odczytywał stan licznika, to powinna się już w momencie odczytu tych 462 kWh zapalić...
Przy napięciu 13,8V prąd ładowania jest znikomy i tylko uzupełnia ubytki energii spowodowane samorozładowaniem. Zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem można zrobić lub kupić gotowe. Schematy są tutaj (TL431 i tranzystor MOSFET) lub na stronie AVT - zabezpieczenie akumulatora.
Taa a przetwornica będzie dalej robić dobre wrażenie drenując akumulatory. Tylko czy takie "drenowanie" jest aż takim problemem? Przetwornica bez obciążenia pobiera około 1A prądu. Przy akumulatorze 100 czy 200Ah to wartość niezbyt duża, bo przez powiedzmy 12h braku słońca ubytek energii z akumulatora nie będzie wielki.
Jak by się zdarzyło, że urządzenie pracowało by przez jedną minutę i rozrusznik pobierał prąd znamionowy 300A , to zużycie energii wynosi 5Ah. Oznacz to, że nawet przy wyłączonym silniku akumulator nie zostanie mocno rozładowany, a alternator wyrówna ubytek energii w stosunkowo krótkim czasie. Prąd rozruchowy akumulatora w tym układzie powinien być...
Strach zagląda do elektrowni. Już wstrzymują produkcję, by oszczędzać węgiel. Pomimo zapewnień rządu, że w kwestii zabezpieczenia zapasów węgla na zimę "jesteśmy po bezpiecznej stronie", w rzeczywistości w koncernach energetycznych o spokoju nie ma mowy. W nieoficjalnych rozmowach przedstawiciele firm przyznają, że choć zakontraktowali węgiel na okres...
Być może zdarza się że kradnąc prąd ludzie podłączają sie tylko pod przewód fazowy przed licznikiem, natomiast przewód neutralny zza licznika, w takim wypadku licznik wykaże większe natężenie prądu na powrocie od zasilania i będzie to sytuacja podejrzana. Natomiast może normalnie sie zdarzyć że powrót będzie niższy od zasilania wskutek uziemiana prądów,...
witam Prąd spawania napięcia stałego daje dużo lepszy spaw mechanicznie. Są mniejsze ubytki na tzw. chlapanie drobinami metalu z drutu. Przy spawaniu prądem przemiennym łuk elektryczny zapala się i gaśnie 50 razy na sekunde co odbija się na spawie. najprościej jak można. Lepiej DC. pozdrawiam
akumulator ubytek prądu obudowa ubytek aster ubytek
moduł zasilający bosch ustawienia czcionki telewizor sprzedam
sterownik movera uszkodzony powerbank
Czerwone paski na monitorze - przyczyny i rozwiązania Modyfikacja zwrotnicy w kolumnie JBL JRX 100