Podczas jazdy samochodem pojawiła się kontrolka wysokiej temperatury płynu chłodniczego. W zbiorniku wyrównawczym zauważyłem wyraźny ubytek płynu, więc dolałem go do odpowiedniego poziomu i kontynuowałem jazdę do domu. W trakcie przejazdu poziom płynu spadł do około minimum. Po przyjeździe do domu postanowiłem zlokalizować źródło wycieku. Umyłem okolice...
Proszę o pomoc bo już brak pomysłów. Z powodu płynu w oleju silnik był rozebrany, zrobiony szlif, wału, poma oleju, tuleje , tłoki nowe. Głowica zregenerowana. Po złożeniu i kilku minutach pracy gdy silnik się nagrzeje, płyn znów idzie do oleju. Na zdjętej głowicy i misie olejowej po spuszczeniu płynu z bloku i zalaniu gorącą wodą kanałów w bloku, poziom...
Dzięki za wskazówki, sprawdziłem płyn chłodniczy nie ma oleju w płynie. Ale zauważyłem ze ubyło tez płynu chłodniczego, muszę go zaprowadzić do mechanika.
Witam Mam pytanie, w ostatnim czasie zauwazylem, ze moja Alhambra bierze duzo oleju i plynu chodniczego. Po przejechaniu zaledwie 3000 km poszedl litr oleju, natomiast płyn chłodniczy dolewalem juz parokrotnie. Nie wiem czy jest to prawidlowe dzialanie samochodu czy jednak to jakas usterka. Bylbym bardzo wdzieczny za jakąkolwiek rade. Dziekuje
Ford Escort 95 r. 1,4 b. Mimo braku widocznych zewnętrznych wycieków w znacznym stopniu ubywa mi płyn chłodniczy i olej z silnika.
Na pokrywie zaworów często skrapla się para wodna z powietrza i wymieszana z mgłą olejową może być wydmuchiwana przez odmę - jesteś pewny, że to jest płyn chłodniczy a nie emulsja woda+olej?
W fordzie transit szybko ubywa mi płyn chłodniczy - jakieś 3 l na niespełna 1000 km. Silnik pracuje bardzo ładnie, ma niewielki przebieg (95 tys. km). W zbiorniku wyrównawczym czysto, korek oleju też czysty. Brak jakichkolwiek widocznych wycieków. Z rury nir leci para. Jest to auto z dodatkową nagrzewnicą na pakę, ma też webasto. Którędy może ubywać...
Kolektor dolotowy jest podgrzewany poprzez ciecz chłodzącą ale nie to jest przyczyną przegrzewania się się silnika raczej szybki ubytek płynu no wiec juz nie riozumiem... jeden zwas pisze ze ciecz w kolektorze byc powinna a drugi Jeśli w kolektorze ssącym pojawia Ci się ciecz i nie jest to paliwo to raczej będzie to płyn chłodniczy. Zwróć uwagę na...
Witam! Mam problem z OPLEM VECTRA A 1.6 GL. Cały czas było wszystko ok a teraz nagle ubywa płyn chłodniczy. Jest to dość duży ubytek na tydzień zbiorniczek jest pusty. Żadnego wycieku nie znalazłem w oleju też nie ma płynu, przez wydech nie pluję płynem. Gdzie szukać??
Witam! Zakupiłem samochód we wrześniu 2011r. Zauważyłem w nim ubytki płynów to je uzupełniłem w styczniu 2012r. Problem polega na tym, że znów mi się kontrolki zaczęły świecić od oleju i płynu chłodniczego. Ubytek nie jest bardzo duży. Przejechałem ok 3000km i ubyło max 1l płynu chłodniczego i 0,5l oleju. Nie było by nic dziwnego z tym olejem gdyby...
Albo kopci albo w płyn chłodniczy albo na jezdnię leci.
płyn chłodniczy grzeje też mikser w inst. gazowej - może masz tam jakiś wyciek i płyn dostaje się do układu... ale dziwne, że wtedy jeździ... nie masz majonezu na korku oleju po takiej jeździ z ubytkami płynu?
Witam, auto o którym mowa to Volkswagen Passat B5FL, 1.6 ALZ (benzyna bez gazu), rocznik 2002. Od kilku miesięcy ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka w dość szybkim tempie - co 400-500 km muszę dolać cały zbiorniczek. Płyn ubywa TYLKO podczas jazdy, gdy auto stoi w garażu poziom płynu się nie zmienia ani nic nie kapie. Zacząłem badać temat: chłodnica...
Witam dymienie na biało świadczy o problemie z układem chłodzenia najprawdopodobniej płyn chłodniczy przedostaje się do komory spalania. Sprawdź ile płynu chłodniczego ubywa w rg 80 mieści się około litra. Jeśli wymienił tylko cylinder tłok to nie musiał do tego rozpoławiać silnika.
wątpię żeby to był alternator-takie delikatne przygasanie świateł mam od ponad roku, tj od kiedy jeżdżę tym autem. na razie płyn chłodniczy trzyma poziom, auto odpala i jeździ:) w czwartek mam chwilę to jadę na wymianę oleju, filtru oleju i powietrza, regulację zaworów. kupię też nowy akumulator, zmienię świece i kopułkę oraz palec. jak będę w warsztacie...
To jest dylemat. W zależności jakie jest duże uszkodzenie. Sprawdź na bagnecie pomiaru oleju czy jest olej czysty czy zemulgowany (żółty smar). Jeśli będzie zemulgowany to znaczy że płyn chłodniczy dostaje się do oleju co wyklucza jakąkolwiek dalszą jazdę ponieważ zatrzesz silnik. Sprawdź jeszcze zbiorniczek wyrównawczy czy nie bąbelkuje jak jest ciepły...
Cześć, może ktoś z Was miał podobny problem i pomoże zdiagnozować usterkę. Od jakiegoś czasu ubywał mi płyn chłodniczy przez przewód. Przewód wymieniłem i już nie cieknie. Jednak nadal ubywa płynu w zbiorniczku. Codziennie dolewam ok. 1l. Jak otworze zbiorniczek to robi się duże ciśnienie. Czuć trochę spalinami ale śladów oleju nie ma. Oleju w misie...
Pod kątem uszkodzonej uszczelki możesz jeszcze sprawdzić czy płyn chłodniczy nie śmierdzi spalinami lub czy w zbiorniczku nie widać pęcherzyków powietrza na pracującym silniku
Patrzysz na samą cenę silnika, znajdź jeszcze kogoś kto ci go włoży do samochodu. Robiłem już 2 małe remonty silnika. Komplet pierścieni 100-150 zł, uszczelka pod głowicą 30-50 zł, uszczelka misy i pokrywy zaworów 50zł, olej i filtr 70 zł i to jest minimum. W zależności od potrzeb może dojść rozrząd 150-200 zł, uszczelniacze zaworów ok 20 zł, płyn chłodniczy...
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Witam, Czy koledzy mogą zaproponować małe urządzenie( bo i maszyna niezbyt rozbudowana) do chłodzenia cylindra wtryskowego u zasypu oraz oleju we wtryskarce hydraulicznej Battenfeld Plus 350? Oczywiście przydałoby się także urządzonko do utrzymywania zadanej temperatury formy wtryskowej. Za sugestie z góry dziękuję i pozdrawiam
Witam, skoro ten dział jest zatytułowany modelarstwu to ja mam pytanie odnośnie pewnej sprawy. Zapewne większość z was zna zasadę działania intercooler'a i ja właśnie takie coś potrzebuję... Nie wiem czym czy płytka Peltiera czy jakimś innym ustrojem ale muszę schładzać mieszankę (metanol + oleje i nitro-metan wiec ciężko zamrozić) do jak najmniejszych...
masz do wymiany uszczelke pod głowicą, płyn przedostaje się tam do oleju i oddtrąca się na korku jako na najzimniejszym elemencie silnika.
Witam na jaki kolor kopci ci z tłumika nie masz przypadkiem ubytków w oleju albo płynie chłodniczym ? nie robi ci się masło na korku oleju ?
Nie chodzi mi o wymianę. Gdzieś ten płyn musi ginąć. Zastanawiam się czy nie dostaje się do oleju poprzez wydmuchaną uszczelkę głowicy.
Kopci na biała po odpaleniu na zimnym lub podczas jazdy? Zobacz czy na korku wlewu oleju nie ma żółtego-kawowego nalotu
W volvo może nie, ( mam aktualnie 18 samochód) ale jest to ogólna zasada podejścia do pomieszanego płynu z olejem. Pozdr.J.
Auto pojechało, sprawdzę jutro. Na co zwrócić uwagę?
Co do ubytku płynu chłodniczego, to uszkodzona może być uszczelka pod głowicą. Skoro ubywa oleju, a nie ma go w płynie chłodniczym oraz nie ma wycieków- to zapewne do wymiany też pierścienie tłokowe. Prościej mówiąc- silnik do remontu.
Podjedź do kogoś na sprawdzenie spalin w zbiorniczku wyrównawczym od płynu. Koszt od 30-50zł, w mojej okolicy 30zł. Więc grosze. Sprawdzisz tym samym czy spaliny nie dostają się do układu chłodz. i czy głowica ok. Sprawdź też czy nie masz "zarzyganego" silnika olejem od spodu, bo moze masz gdzieś po prostu nieszczelnosć. Jak będzie ok. zalej go 10w40,...
Ten wyciek u góry to o-ring pod podstawą cewki, ale ten wyciek na dole wygląda na uszcelkę pod miską oleju
Możliwe, że uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą. Najpierw obejrzyj dokładnie silnik i połączenia węży z chłodziwem, czy nie widać wycieków. Czy węże, zwłaszcza te przy chłodnicy, robią się twarde podczas pracy silnika. Jeśli nie, jedź do warsztatu, niech sprawdzą, czy nie ma CO2 w płynie chłodzącym.
Jeśli woda nie idzie do oleju to możliwe że masz uszkodzony termostat i płyn idzie do zbiorniczka wyrównawczego skąd wycieka przez korek, sprawdz to.
NA jakim oleju? 10w40 ? Płynu chłodniczego ubywa ? ubytki w oleju duże ?
To prawda że nie wierze w mechaników bo na zbyt wielu "fachowcach" się przejechałem. Nie dalej jak dwa tygodnie temu byłem w serwisie Opla żeby zmienić sworzeń, zależało mi na czasie i dlatego nie chciałem sie z tym sam bawić i okazało się, że Pan serwisant nie umie tego zrobić, próbował mi wmówić, że aby zmienić sworzeń dolny wahacza trzeba zdemontować...
Witam. Glowica byla planowana oraz sprawdzana na szczelnosc ciśnieniowo. Wymiennik sprawdzalismy sami. Nabilismy do niego 4.5 bara i do gorącej wody, wszystko było szczelne. Pod wymiennik zamawiane byly oryginalne uszczelnienia "zielone oringi" pod pokrywe wymiennika tez oryginalna uszczelka deutza. Pod glowice uszczelka reinz. Przed awaria silnik nie...
Zauważyłem kolejny problem. Auto bardzo kopci na czarno, gdy zacznie przerywać przestaje się poprawnie zbierać i trzeba wyciągnąć ssanie. Ubytku płynu chłodniczego ani oleju nie zauważyłem, jedynie trochę większe spalanie. Czyżby uszczelka pod głowicą?
Jak jest zimno i mokro, to biały dym jest normalny, jeśli wody ani oleju nie ubywa to nie szukaj dziur w całym.
Masz odpowiedź w twoim opisie: niewłaściwe spalenie na 1 cylindrze... Niektóre błędy na komputerze są widoczne na oryginalnym oprogramowaniu VW/Seat. Trochę szkoda, że to zaniedbałeś, bo przypuszczam, że to coś ze wtryskiem... jak jest zimny to po prostu "leje"... Takie rzeczy raczej same się nie naprawiają... a przez pół roku to tylko go dobiłeś. Posprawdzaj...
uuuu Dzieki kolego właśnie znalazłem w końcu coś o Rover na forum Rover Bardzo ogólnie: - ubytek płynu chłodniczego - konsystencja oleju przypominająca majonez/cappuccino/kawę z mlekiem (płyn chłodniczy dostał się do oleju) - tłuste plamy w płynie chłodniczym lub "kawa z mlekiem" zamiast płynu (olej dostał się do płynu chłodniczego) - wyciek płynu chłodniczego...
Mnie ciekawi natomiast dlaczego miałeś zasłoniętą chłodnice ? teraz musisz sprawdzić czy nie masz ubytków w płynie chłodniczym i oleju ale raczej nie podejrzewam jakiś problemów
A co mają pierścienie do ubytku płynu to nie wiem. Ubytek oleju jest mały, zbyt mały jak na pierścienie, prędzej ciągnie zaworami.
Taki niezaprzyjaźniony to 60zł wymiana uszczelki to w moich stronach ok400zł. dochodzą do tego płyn chłodniczy, olej filtr oleju itp. pozdr
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
Prawdopodobnie zmęczone uszczelniacze trzonków zaworów puszczaja trochę oleju, albo pierścienie- musisz zrobić pomiary sprężania.
Witam.Kolega napisał,że zużycie płynu to 20 litrów,a tpo nie jest mało,tyle chyba by nie odparowało.Byłby podwyższony stan oleju,może masło w oleju,a po pewnym czasie postoju plyn na dnie misy itp.Wiec obstawiałbym na chłodnicę egr.Miałem podobny przypadek,podobne zużycie płynu,nie dymił na biało,miał moc tylko wcinał płyn chłodniczy.Pozdrawiam.
zobacz czy masz masełko na korku oleju (taka brązowa maź) Jeśli tak znaczy dostaje sie do oleju znaczy do pupy złożyli ...
czy moze być to przez chłodniczke oleju czy razej uszczelka plus głowica do roboty Jeśli by to była chłodniczka oleju to raczej nie kopci na biało. Obstawiam uszczelkę pod głowicą.
Czy głowice były sprawdne pod kątem szczelności na stole? Chłodnice oleju podmień lub ją pomiń na jakiś czas, nie trafia do mnie stwierdzenie że "chłodniczka oleju ok". W zimie nic sie silnikowi nie stanie. Wydaje mi sie że przy tak dużych ubytkach oleju uszkodzenie bloku musi być widoczne gołym okiem. Wg mnie. - silnik na stół i oglądać, uszkodzenie...
Chyba, że wyciek przez pompę na zewnątrz... Oczywiście jest to możliwe. Nawet w dekielku jest specjalny otwór do ujścia na zewnątrz w przypadku rozszczelnienia. Chyba że ukręci się ośka to płyn może zlecieć do oleju.
A płyn chłodniczy masz czysty ??
Poskładałem dziś moją mazdę 6 z 2005r, po zalaniu płynem chłodniczym odpaliłem by silnik powoli się rozgrzał zauważyłem ze nie działa ogrzewanie, pomyślałem że układ jest zapowietrzony i przejechałem nią może 500m, po czym z nawiewu w końcu poleciało ciepłe powietrze, później zaparkowałem na podwórku. Gdy silnik ostygł zauważyłem że podniósł się stan...
ubytek płyn chłodniczy widoczny ubytek płyn chłodniczy płyn chłodniczy oleju
focus plastiki wymiana sprzęgła skoda corsa klapa
naprawa udaru makita bateria parkside styki
Plik języka polskiego do Kyocera P2040DN Kalibracja świateł w Volvo S80 2006: Porady