Proponuje sprawdzić termostat .Eterowe miały tę zaletę ,że jak ,, padały '' to się otwierały , natomiast teraz ,,nowoczesne '' się blokują na zamknięciu albo uchylają się częściowo . Na termostacie powinno być napisane przy jakiej temperaturze powinien się otworzyć .Miałem też przypadek ,gdzie wirnik pompy pękł na kawałki i ,,klops''(John Derre ) płyn...
Witam! Potrzebuję pomocy przy skonstruowaniu modułu z buzzerem, który pohałasuje gdy w aucie w zbiorniku wyrównawczym ubędzie płynu chłodniczego. Zbiornik pochodzi chyba z wolkswagena LT. Ogólnie układ musi być jak najprostszy (do zmontowania na płytce uniwersalnej) zasilany z instalacji 12V auta. Problem w tym, że totalnie nie umiem projektować układów....
Ja za planowanie płacę 50 zł od sztuki. Prowadnice wymieniam sam, tak samo sam frezuję gniazda.
Z kanału nie ma problemu. Jeżeli leci z odpowietrznika na zewnątrz to tylko pompa wody do wymiany. Ale jak jest zapchany to płyn leci do oleju. Na korku pojawi się za miesiąc. Ale wtedy dodatkowo turbina do wymiany. Przerabiałem temat.
Możliwe, że wyciek jest tylko wtedy, gdy płyn się nagrzeje i wzrośnie ciśnienie w obiegu. Wtedy nie zauważysz, bo od razu odparuje. Najlepiej nabić zbiornik powietrzem około 8 psi i patrzeć/słuchać, skąd ucieka płyn lub powietrze, jeśli jest niski poziom płynu.
AGR lub chłodnica wysokociśnieniowa
Wstawiałem ci rysunek z instrukcji naprawy tego silnika. Przeczytaj. Są silniki w których się, wymienia, są takie co się mierzy długość. A są i takie co wymieniasz po którymś razie. A i takie co wcale.
Wiecie co? Woda nie może się teleportować z zamkniętego układu chłodzenia silnika. Stawiam na mikroprzecieki na złączach przy których grzebali kolesie od gazu. Płynu pod samochodem nie widać bo wycieki są na tyle nieznaczne, że nadążają odparowywać. Od kiedy u siebie wszystko podociągałem a niektóre złączki wymieniłem, nic przez rok nie ubyło. Do dzieła!!!
Albo mechanik plecie głupoty albo ty coś przekreciłeś. Uszkodzona usczelka albo pęknięta głowica nie jest wstanie zablokować odpalania. Tylko jakby się nalało do cylindra i pech chciał że akurat jak stał w suwie pracy lub ssania ,wtedy jest tzw hydrolock czyli zablokowanie wału bo nie jest wstanie sprężyć cieczy. Ale wtedy wał stoi deba ( w jedną stronę)....
http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=... http://fordclub.kei.pl/vbulletin2/showth...
Do zakupienia odpowiednia ilość węża i 2 trójniki oraz objemy stalowe. Nie wiem czy trójniki i węże są do wymiany, ale na pewno wymieniłbym obecne opaski na odpowiednio do węża dobrane opaski sprężyste.
Uszczelka pod przednią pokrywą.
Kolego SEWIK korektor hamowania w przypadku hamulców lucasa jest pod maską koło serwa. Ger 56 wszyscy się produkują chcą Ci pomóc ,a Ty nie reagujesz na sugestie. Przy znacznych ubytkach płynu w zbiorniczku, musi być jakiś poważny przeciek.Powinien być widoczny gołym okiem bez specjalnych zabiegów.Daj znać czy znalazłeś.Powodzenia
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
witam napisz jakie ilości płynu ubywają z układu chłodzącego i czy oglądałeś dokładnie chłodnice, z kąd jest wyciek, powinieneś zauważyć na lamelkach przebarwienia w kolorze płynu ( w zależności jaki masz wlany) zielonkawe, lub różowe
Witam, Jesli czujesz, ze nie ma wspomagania i ciezko krecic kierownica, oraz masz wycieki plynu, to jest to wewnetrzny problem przekladni kierowniczej (uszkodzona uszczelka). U nas sie tego nie naprawia. Przekladnia kierownicza do wymiany. Nowe, dostarczane jako czesci zamienne, maja uszczelki zmodyfikowane. Pozdrawiam, Georges
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
jak zdejmiesz obudowe pompy cieczy chlodzacej to zobaczysz wirnik pompy zamocowany na walku pompy cieczy.zeby wirnik zdjac trzeba go odkrecic a do tego potrzebny jest klucz ampulowy czyli taki szesciokatny(jak do regulacji hamulcow w rowerze gorskim)teraz juz kojarzysz o co chodzi?taki zestaw kluczy kosztuje ze 25zl. ogolnie naprawa jest prosta.zrobisz...
Maglownica do regeneracji.
Diagnoza jest prawidłowa pod warunkiem, że jest potwierdzona konkretnym sprawdzeniem. Nasze rozważania są czysto teoretyczne. Wynika z nich, że najprawdopodobniej musisz wymienić pompę wody, co wiąże się z demontażem rozrządu i nie da się tego zrobić na skróty. Jednak przed rozbieraniem silnika radziłbym sprawdzić jak zachowuje się silnik podczas nagrzewania,...
Przesadziłeś Jokerro o 15min. Kolega nie ma wprawy. Jest trochę kombinacji z pedałami, trzeba jednocześnie wciskać pedały i wyjmować/wkładać nagrzewnicę.
Sprawdź obecność spalin w płynie.
.Jak się do niej (nagrzewnicy) dostać? Trzeba deskę rozdzielczą zdemontowac.
Nie chcę Cię straszyć ale to może być pęknięta głowica chociaż mogło się zacząć od uszczelki, jeśli ubywało płynu to mogłeś ją przegrzać.
A czy masz założony gaz?.
Jesli chodzi o olej to ja jestem zdania ze dobry (nie chodzi o marke a o wlasciwosci -polsyntetyk) odpowiedni do wieku i przebiegu... Piszesz ze jezdzisz spokojnie, dbasz o olej wiec przegrzanie odpada... Tak czy inaczej (oczywiscie po potwierdzeniu ze to uszczelka) nalezy podniesc glowiczke zrobic co pisalem powyzej , a jak juz sciagniesz glowice to...
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
ZBR 4017-10; sprawdź światła w reflektorze z lewej strony. Ubytek płynu a jednocześnie brak zewnętrznych symptomów jego ubytku może świadczyć o nieszczelności w chłodnicy powietrza doładowanego pod silnikiem tzw. " żółw". Może też być nieszczelność w chłodnicy EGR w tym przypadku powinien być widoczny biały nalot po odparowanym płynie na połączeniach...
DOPŁACIŁAŚ!!!
Tak trzeba oddać do szlifowania i Ci powiem lepiej zaprowadz do warsztatu bo źle ustawisz rozrzad i będą kłopoty. No chyba że zaryzykujesz najgorszy jest pierwszy raz.
Też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Przyzwoity warsztat będzie miał tester do sprawdzania śladów gazów spalinowych w płynie chłodzącym. Badanie trwa parę minut i niewiele kosztuje. Samemu można aprawdzić czy w suchy dzień przy rozgrzanym silniku w spalinach jest para wodna (osadzi się na ręce przyłożonej do rury wydechowej).
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Witam Objawy, które obserwujesz, ma także ja i to na identycznym silniku, czyli 1.6 HDi 90 KM od nowości, bo kupiłem samochód w ASO i mam go szósty rok. Spadek temperatury na wskaźniku przy włączonym ogrzewaniu jest normalny - Diesel ma wyższą sprawność niż silnik benzynowy, zatem mocno upraszczając, odda mniej ciepła na zewnątrz niż benzyna. Włączenie...
Musisz poczekać tak jak radzą moi poprzednicy. Jeśli głowica nie była dawno sciągana i samoregulatory, dźwigienki i tzw. "pastylki" ruszane to trzeba było zapewnić ich dokładny powrót w takim samym położeniu jak były. Ponieważ ściągałem to w swoim ponad 10 razy(kłopot tkwił w czym innym-w sworzniach tłokowych) to znaczyłem markerem nawet jak jest ustawiony...
Wykonaj testy ciśnieniowe układu chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Może to tylko korek na zbiorniczku się uszkodził i zbyt wcześnie upuszcza ciśnienie, a wraz z nim płyn. Pojedź na warsztat/mechanika, który posiada odpowiedni sprzęt (nie kosztuje wiele) i zdiagnozuje to w 15 minut ;) .
Nie chodzi mi o wymianę. Gdzieś ten płyn musi ginąć. Zastanawiam się czy nie dostaje się do oleju poprzez wydmuchaną uszczelkę głowicy.
Myślę podobnie jak ty,z opisu wynika,że to będzie nagrzewnica.
w ciągu 3 miesięcy dolałeś 4.5 litra wody? nie wierze że nie widać skąd to kapie. a może nie kapie ? co ? węże nie twarde? nie kopci na biało ? może się lać spod pompy wody, ale jak nie chcesz wejść pod auto to może by do mechanika pasowało podjechać?
skok tłoka dla silnika x25xe wynosi 79,6mm
Jak nie cieknie obstawiam UPG lub pękniecie głowicy.
Jak jest zimno i mokro, to biały dym jest normalny, jeśli wody ani oleju nie ubywa to nie szukaj dziur w całym.
O wymienniku ciepła olej/woda zapomniałeś. Od tego bym zaczął. Dodano po 7 https://obrazki.elektroda.pl/6716474500_...
Może przepuszczać wysprzęgnik , powinien być jednak ubytek płynu.
Oczywiści pytanie o odpowietrzniki, to tylko cześć zagadnienia, bo możliwości ubytku płynu w instalacji CO jest znacznie więcej, tak jak i sposobu przekazania ciepła z pieca do instalacji.
Nie chcę mi się wierzyć, że znowu mogła głowica walnąć To nie jest kwestia wiary! Prosty test szczelności głowicy, rozwiewa wszelkie wątpliwości jednoznacznie.
Witam, w moim Ducato rocznik 1997 nie Działa regulacja wysokości światel, w tych typach samochodów nie ma silniczka tylko sa jakieś wezyki w których jest jakiś płyn sprawdziłem to i trochę płynu jakby brakowało. Może ktos z was koledzy mial styczność z takim systemem i moglby mi coś poradzić tzn. czy jest mozliwosc naprawy czy kupno całego nowego systemu....
Witam, udalo sie namierzyc wyciek?
Doszedłeś z tym problemem mam tak samo ?
Witam posiadam astre h gtc 1.7 cdti mam taki problem od kad wymienilem wezyk ze przy odpaleniu wsysa mi plyn chlodniczy musze odkrecic lekko korek wtedy syknie i plyn wraca i tak za kazdym razem co moze byc przyczyna?
Na obrazku masz dokłądnie narysowane gdzie odciąć brzeszczotem oczywiście po wcześcniejszym spuszczeniu płynu. Kolektora nie musisz odkręcać tylko wtryski. Pod ten plastik dajesz aluminiową blaszkę uszczelke papierową i układasz na silikonie i masz spokój na zawsze. W moich postach jest zdjęcie jak to sie robi.
Auto z klimą?Co się zbiera w "nogach"pasażera woda czy płyn chłodzący?Są ubytki płynu z chłodnicy?
Nie zaobserwowałeś czasem ubytku płynu w zbiorniczku wyrównawczym? pozdrawiam Janusz
Jak pompa zatarta to i dla magla też się dostało, albo nawet magiel już dawno pociekł i ubytek płynu załatwił pompę.
Woda może się dostawać od dołu wystarczy wiechach w kałuże podczas deszczu. Może być też nieszczelna nagrzewnica i płyn kapie z nagrzewnicy jeśli są ubytki płynu chłodniczego.
Problem rozwiązany peknięta chłodniczka spalin lub jak kto woli egr płyn szedł w uklad wydechowya przez awarie z ukladem chłodzenia spalin doszła niestety jeszcze wymiana sondy i i czujnika temperatury spalin. Pozdrawiam
O ile nie trafisz na kontrole "zielonego" w PL lub poza PL.... wtedy nie będzie tanio....
dzisiaj miałem znowu kolejną niepokojącą przygodę... stojąc na światłach silnik wpadł w nierówne obroty, a w pewnym momencie spadły tak że aż zgasł... ale zapalił na dotyk.
2.0 ma wade głowicy i ucieka płyn do samego wydechu :/
Parownik? Chodzi tobie o skraplacz od klimatyzacji? Ale to nie ma nic wspólnego z ubytkami płynu. Najpierw sprawdź przewody, czy nie ma na ich złączeniach białego nalotu, bo on oznacza drobne wycieki. Pozdrawiam
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę...
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
Termostat ok , test na uszczelkę został zrobiony kolejny raz , płyn koloru nie zmienił ale zaczął dziwnie bąbelkową , auto zero puszczenia jakiegokolwiek dymka , bez żadnej mazo pod korkami obydwoma wiec już ręce mi opadają
Auta już nie ma. Temat zamykam.
Wyciek zdiagnozowany płyn ucieka spod zaznaczonego elementu spod króćca wody.
wyciek płynu
Chlodnica spalin do sprawdzenia
Zbiornik jest podgrzewany. Zobacz instalacje.
Na pewno tym elementem który zaznaczyłem na zbiorniczku nie powinno nic się wydostawać. Można go odpiąć i w jego miejsce dać wężyk na końcu wężyka butelkę i wtedy zobaczysz czy podczas jazdy nie wywala tamtędy płyn. Dużo kierowców jest zdziwionych jak się im pokaże palcem że tamtędy właśnie przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą znika im płyn. Zresztą...
Układ nagrzewnicy do sprawdzenia, jak sugeruje moderator. Czy ubywa płynu bez włączonego ogrzewania? Nie. Ubywa tylko w przypadku gdy jest włączone ogrzewanie.
Jak by padł ci wysprżeglik miał byś wyciek a tym samym znikał by płyn hamulcowy... A jak nie znika to typowy objaw uszkodzenia pompki. Masz rację. Spotkałem się również, że bez ubytku płynu wysprzęglik był strzelony. Osobiście wymienił bym obydwa elementy na nowe i święty spokój.
Witam Mam problem z moim Audi A4 B7 1.9 TDI 115 2005 BKE. Dwa tygodnie temu wymieniłem chłodnicę EGR, bo kopciło auto na biało. Problem ustaliłem, pojeździłem dwa tygodnie, szybko, wolno, dłuższe trasy 180 km. Jednego razu zrobiłem w sumie jakieś 2 tysiące kilometrów w ten sposób. Wyjechałem do Niemiec, pod Berlinem siadło auto po 300 km, nagle zaczął...
zobacz czy masz masełko na korku oleju (taka brązowa maź) Jeśli tak znaczy dostaje sie do oleju znaczy do pupy złożyli ...
Cieszę się, że mogłem pomóc:D. Uważam, że Internet to świetne narzędzie do wymiany doświadczeń, jednak często brakuje szczegółowych opisów. Moim zdaniem lepiej poświęcić kilka minut na pełny opis, aby informacja nadawała się do wykorzystania. W załączeniu przesyłam fotografię kolektora z zaznaczonym miejscem cięcia (może jeszcze komuś się przyda). Żeby...
olej jest w porządku tydzień temu zmieniany. Dym z rury, raczej nie widać żeby było coś nie tak
Czy udało się ustalić co to było ? Niestety w A3 z tym silnikiem po wymianie rozrządu mam chmurę białego dymu z rury wydechowej i na pewno jest to płyn, bo rury aż mokre są. Wcześniej też płyn uciekał, ale powoli i może ktoś tam po prostu wsypał coś, żeby uszczelnić, a teraz to płyn to nie ucieka, a wręcz leci. Wcześniej silnik był cały mokry od dołu,...
To masz przyczynę ubytku płynu,miejsce które znalazłeś jest najczęstszym miejscem wycieku płynu w silniku 1Z oraz AFN.Skoro wcześniej wymieniałeś czujniki ciśnienia,byłem pewny że i tam zaglądałeś.Podpowiedź kawasaki79 - "Proponuje ponownie jechać na kanał i staranie oglądnąć wszystkie węże czujnik temperatury itp. pozdro", jak się okazuje była podpowiedzią...
Kolego ile tego płynu musisz dolewać i nie leci ci może para z wydechu jak sie silnik zaczyna już nagrzewać? A jak sie nagrzeje to co sie dzieje ,jak korek odkrecasz od zbiorniczka wyrownawczego?
Skoro samochód więcej stał u mechaników niż jeździł to oddaje się go na złom a nie wciska innym... A jak inny lubi majsterkować ? I chce taki kupić, tanio do zabawy to zabronisz mu ? Mógł coś podejrzewać, nie sprawdził tego Skąd taka wiedza ? Może był u mechanika a ten mu powiedział "panie jak płynu ubywa, to może być wszystko np. głowica, pęknięty...
Jeśli wymieniłaś uszczelki na pompo wtryskiwaczach,to może zwróć uwag że jeszcze za białe zabarwienie dymu odpowiedzialny jest płyn chłodniczy, który dostaje się do komory spalania, powinieneś zauważyć ubytki płynu w zbiorniku wyrównawczym, może to oznaczać pęknięcie głowicy, kadłuba silnika lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą i to jest akurat najbardziej...
Zacznij od termostatu. Uszczelka w drugiej kolejności. Nie uzupełniasz płynu do MAXa na zimnym silniku przypadkiem?
Uciekanie płynu oczywiście należy usunąć, ale co do niedogrzania, niestety silniki 2.0 tdi mają z tym wielki problem. Układ jest dość skomplikowany, nie masz zwykłgo termostatu za 50 zł tylko zawór 4/2 drożny, który w sumie jest termostatem ale w jakiejś chorej obudowie, kosztuje 220 zł a jego wymiana to zemsta hitlera zza grobu. Oprócz tego masz prawdopodobnie...
A ja ostatnio w Octavii 2.0 ze względu na ubytki płynu (kapało podobnie jak na tym filmiku) musiałem wymienić sprawny czujnik temperatury. Po prostu "zesztywniała" gumowa, pierścieniowa uszczelka tego czujnika. Sama uszczelka nie dostępna, występuje tylko w komplecie z czujnikiem. Czujnik nie drogi (37 zł), straty dużej niema, tym bardziej że stary,...
Mówią na to "masło". Jest to zawiesina oleju i wody/płynu chłodzącego. Jej obecność świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą/głowicy lub eksploatowaniu auta na ekstremalnie krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąży się rozgrzać. To w połączeniu z ubytkiem płynu nie wróży dobrze... Czy przed założeniem głowica była sprawdzana i wyrównana?
Był tu pare dni temu taki temat - duże zużycie oleju . I co wyszło ? Zapieczone pierścienie olejowe ! . Potwierdzam z praktyki . Te dajewowate coś mają , że te pierścionki się zapiekają . Rozebrałem pare tych silników , z powodu żarcia oleju i w każdym to samo: zaklejone ; na amen. Zastanawiam się czy aby na przyszłość , zamiast rozwalać motor na części...
Witam. Zauważyłem że ubyło mi płynu w chłodnicy, więc odrazu zabrałem się za sprawdzanie i okazało się że uszczelka pod głowicą. Na szczęście tylko przedostała się na cylinder. Zdemontowałem głowicę, sprawdziłem szczelność i wziąłem się za czyszczenie. Zdziwiło mnie jednak, że po demontażu kolektora ssącego wylała się z niego woda. Zacząłem obracać...
panowie problem rozwiązałem sam, wlałem płynu do zbiorniczka po brzegi zrobiło ciśnienie i pokazało się miejsce wycieku. Przewód wychodzący z bloku zaraz obok egr połączony trójnikiem z cienkim przewodem idącym w kierunku wlotu powietrza. Gruby przewód wychodzi z silnika i idzie do kabiny wew. auta i na tym trójniku jest pęknięty. Nie wiem jak ten wąż...
Reduktor jest szczelny. Nieszczelna i zużyta jest gumowa membrana, która puszcza gaz tak więc wymień reduktor, uzupełnij ewentualne ubytku płynu chłodniczego, odpowietrz układ chłodzenia i ciesz się jazdą. Jakie masz w ogóle graty od LPG pod maską? Reduktor, wtryskiwacze? Ile kilometrów zrobione na instalacji?
Witam, jeżeli chodzi o zawór EGR, to on nic nie ma wspólnego z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku. Moim zdaniem należy sprawdzić układ pod ciśnieniem i upewnić się,że nie ma żadnego wycieku płynu chłodzącego w układzie. Następnie jeżeli nie będzie poprawy proponuję sprawdzać poszczególne części, które odpowiadają za chłodzenie silnika.
Tylko czasem przyjadę 100km i jest ok, czasem 15km i wywali płyn
Jedyne trudne do zlokalizowania wycieki to siłownik i pompka sprzęgła, z pompki cieknie wewnątrz kabiny, pod wykładziny.
Sprawdz sprężanie.
Nie nie ma wycieku, tylko nie został zlokalizowany. Czasem ciśnienie nie pomaga bo doszczelnia układ. Niedawno sprawdzając klimatyzację przypadkiem znalazłem wyciek ze złącza chłodnicy silnika, bo ktoś wcześniej dodał kontrast UV do płynu chłodzącego, więc to też może być jakiś sposób.
Powiem ze nie ma wycieków żadnych płynu bo nie widać Dodano po 4 Co masz na myśli ze samo planowanie w tym nie wystarcza ?
Z ubytkami sobie poradziłem, nieszczelne były wloty z cieczą chłodzącą do parownika. Wyciek pojawiał się pow 2 tys. obrotów i szybko odparowywał. Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest pojemność układu chłodzenia do Grande Punto 1,2, 8V z klimatyzacją?
Przede wszystkim trzeba by poprawnie zdiagnozować i poszukać przyczyny a nie tylko usuwać skutki. Co do odmy, to proponuję sprawdzić filtr powietrza np. Co do ubytku płynu chłodzącego, to też da się to zdiagnozować, ale z tym lepiej podjedż do kogoś kto się na tym zna (próby szczelności, próba na zawartość spalin w układzie chłodzenia itp.) i kto ma...
Zdaje się że tam są pływające tarcze hamulcowe wewnątrz mostu? Jeśli tak to może puszcza siłownik wewnątrz właśnie mostu. Nie wiem jak jest w traktorach ale tak jest w maszynach budowlanych. Odkreć korek przelewowy w moście i zobacz czy nie za dużo.
Po ustawieniu pokrętła "zimne powietrze" na zakrętach również wydobywa się ciepłe z nawiewów, czy tylko w położeniu "gorące powietrze"?
Nie mam...to nie uszczelka...ostatnio dolalem 19 maja... Dodano po 18 Jeszcze jakieś pomysły...
Coś tu jest nie tak skoro masz duże ubytki płynu tzn że musi gdzieś ten płyn uciekać a tzn że byś widział wycieki. Albo źle coś sprawdzasz albo masz wyciek w takim miejscu że go poprostu nie widzisz. Gdyby była pompa to musi być widać wyciek. Termostat nie ma tu nic do tego.
ubytek płyn wspomagać ubytek płyn chłodzić ubytek płyn chłodnica
napiecie sterowania rolety portos planowanie glowicy
g3400 canon pralka samsung addwash
Radio lampowe – niskie napięcie na prostowniku selenowym, przyczyny, naprawa, wymiana na mostek krzemowy PbO₂ – jak wykonać elektrodę z dwutlenku ołowiu na grafit, tytan, ołów | elektroosadzanie, formowanie