pomiar kompresji + próba olejowa podczas pomiaru kompresji (prośba poszukaj na google jakiś howto jak to zrobić, bo to proste wręcz prostacie). ZTCP jak kompresja wzrośnie, to do roboty pieścienie, jeśli nie zmieni się, to do roboty uszczelniacze zaworowe. Czasami jest też tak, że pierścienie są już tak zabite, że oleju nad tłokiem jest tyle, że próba...
Witam temat udało sie jedynie załatwić remontem silnika. Pośrednie środki nie dały efektu.
Witam, mam ten sam problem co ty. Nissan Almera 1.5 dci 2003 po regeneracji turbiny przed brał olej średnio 1,5 l na 1000 km po regeneracji turbiny nic się nie zmieniło. Wyciekow oleju nie ma silnik suchy, nie kopci ani na zimnym ani na ciepłym.
Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Uważasz że przez uszczelniacze zaworowe olej nie dostaje się do wylotu albo dolotu ? Panewki pomijam bo do spalania nie maja nic, natomiast dużo do układu smarowania i dużo można z tego wywnioskować o sposobie eksploatacji samochodu. Najważniejsza przyczyną...
To trzeba porządnie umyć, odpalić i obserwować gdzie leci, a nie jeździć aż cały będzie obrzygany.
Filtr czysty znaczy sie wymianiałem nie dawno, Odme ma dzisiaj sprawdzić mechanik dam znac jak cos wymysli A wiec tak : Odma wyczyszczona wypłynęło sporo dziadostwa i teraz tak jak by mniej tego oleju leci. Druga sprawa jaka mnie zastanawia czy to nie jest juz koniec turbiny ponieważ przy około 2,5 tyś/obr turbina bardzo głośno piszczy i nagle jest...
w moim passacie większych problemów nie było poza zapachem spalonego oleju w środku auta
Najprostszym i najwlasciwszym wyjsciem byloby zmierzenie ilosci oleju jaka masz w swojej sprezarce. W tym celu nalezaloby niestety oproznic uklad z czynnika chlodniczego, zdemontowac sprezarke, wylac olej, zmierzyc, itd.. (miales sprezarke wymontowana z pojazdu i byl czas na takie kontrole). Jednak w praktyce rzadko sie to robi i o ile jest pewnosc,...
Diagnoza! panewki na 1 i 3 tłok, pierścienie olejowe. Auto sprzedane!
EMS 5409;To potwierdzenie, że jest coś nie tak z ciśnieniem oleju. Trzeba sprawdzić czujnik i jego okablowanie a wcześniej stan oleju w misce olejowej. APS 185 * Brak komunikatu temperatury zewnętrznej lub nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL 2. EMS 54295; potwierdzenie ze strony sterownika silnika o niewłaściwej wartości temperatury...
Witam. miałem pęknięty przewód olejowy zasilający turbinę z tąd te ubytki. Dzięki jednej z wcześniejszych podpowiedzi sprawdziłem sztngę turbiny i okazało się że walnienty jest elektrozawór sterujący. Dziś wszystko zostało wymienione, zalałem nowy olej i oczywiście filtr. Podłączyłem pod komputer i w tej chwili ciągle mam błąd p0703, ale skrzynie mam...
Człowiek całe życie się uczy. Fakt rowki wyrobione na panewnicach przy metalowych uszczelniaczach to efekt niedostatecznego smarowania , a co za tym idzie duże ubytki oleju podczas pracy silnika . Druga sprawa to słaby materiał mało odporny na ścieranie przy tych temperaturach pracy tego silnika. Po pewnym czasie pracy , nie ma reguły przebieg tylko...
witam również posiadam lancera rok 87z gazem . Jak robisz małe przebiegi kilometrów dziennie to jest to naturalne [tylko wokresie zimowym].Przedewszystkim sprawdz czy masz ubytki pł chłodzącego jeżeli nie to wszystko jest OK
A może głowica. Miałem tak kiedyś w silniku benzynowym, że było wszystko idealnie, nie kopcił itd, wszystko super, a po rozgrzaniu oleju tracił moc, pluł olejem i wręcz go zżerał. Zrobiłem głowicę, wymiana uszczelek, + wymiana pierścieni, i chodził jak nowy. Olej jak jest cieply, jest rzadszy i latwiej o ucdieczkę w ubytkach na częściach silnika. Ubytki...
To zależy co się stało w silniku. Może pierścienie poszły i bierze olej, albo prowadnice zaworów. Chyba lepie wstawić cały silnik od jakiego rozbitka.
Raczej nie jest prawdziwa. Duże ubytki płynu byłyby zauważalne. Olej z płynem dałby jasną emulsję widoczną na bagnecie i na korku wlewu oleju - wyraźnie. A i kolor oleju nieznacznie by się zmienił. Silnik ma pewnie swój przebieg i większe przedmuchy ze skrzyni korbowej. Albo chłodnica oleju- jak wcześniej sugerował verksted - minimalnie przepuszcza....
Najprawdopodobniej była dolewana woda na gorącym silniku jak miałeś ubytki ,albo gdzieś pękł jakiś wąż przepytaj kierowcę ale pewnie i tak się nie przyzna stał na parkingu i pewnie dolał wiadro zimnej wody do silnika i dlatego pękła tuleja jak piszesz ,tuleja są mokre w tych silnikach ,to nawet by się zgadzało bo uzupełniając wodę na początku ona dostaje...
Czesc.Uszczelka została wymieniona a głowica splanowana i nie pomogło.Kolega z tulejami moze miec racje czeste zjawisko,skoda potrafi tez wsiagac płyn na cylindry i w oleju go nie znajdziesz.A co do spalania sprawdz pierw wszystkie koła czy sie obracaja bez oporów(lubia hamulce trzymac)a potem swiece i reszte pokolei co juz było wymienione przez innych.Pozdrawiam...
Kolego najpierw sprawdź dokładnie czy po kilku dniach postoju masz taki sam poziom płynu? .Jeżeli masz ubytki dolej uszczelniacza do układów chłodzenia Na dole w obudowie chłodnicy jest termo włącznik zewrzyj przewody i sprawdź czy wentylatory się włączają , jeżeli tak to dopiero kupuj czujnik. W tym modelu typowe objawy uszkodzenia wymiennika ciepła...
to zalezy, raczej jakis stereotyp, dobry warsztat ktory sie tym zajmuje to ogarnie bez problemu.
Na weekend umówiony jestem na serwis olejowo filtrowy. Poradźcie co robić i czy mogę się przebujac jeszcze kilka dni dopóki w weekend serwisu nie zrobię. Podstawowe pytanie co serwis olejowo filtrowy miałby pomóc z Twoim problemem? Masz jakąś usterkę i ubytki oleju. Możliwe że masz też zabrudzony czujnik poziomu oleju - ale to tylko przypuszenia. Moim...
Witam wszystkich, dzisiaj dla pewności sprawdziłem ciśnienie sprężania i wynik 16bar praktycznie minimalne różnice na każdym cylindrze (trochę to dziwne kiedy serwisówka wskazuje 11-14bar) dodam że przed wymianą oleju zrobiłem płukankę może dlatego taki wynik. Możliwe że w moim przypadku wystarczy zmiana oleju na docelowy dobry olej + zajęcie się odmą...
Dziękuję za odpowiedź. Jeśli chodzi o ubytki oleju to są nieduże max 0.5L/10kkm. Silnik chodzi na 5W40 Valvoline. Aktualny przebieg 218kkm. Uważasz że to mimo wszystko tłoki latają? Jeździć i obserwować czy szykować się do kapitaliki remontu silnika?
byłem u znajomego majstra sprawdzał samochód powiedział ze to nie uszczelka pod głowicą a co do gąbki na klapie nawiewu faktycznie trzeba bedzie na kleić bo sie skruszyły natomiast nasuwa mi sie jedno czy ubywający płyn to wina pęknietej bembrany w parowniku gazu ?
BSE - wadliwe pierścienie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Raczej wcześniej jeździł na 10W-40.
Mimo kompresji te silniki mają wadę pierścieni.Nie ma co się łudzić.Głowica i pierścienie trzeba robić...
silnik jest całkowicie suchy, parkuje w jednym miejscu, nie ma śladu oleju na chodniku polo z 2002 roku dym jest jak się przygazuje, czarniawy, ale wydawało mi się że przy takiej ilości spalanego oleju powinno być siwo za mną, a jest umiarkowanie, na wysokich obrotach około 5000 dopiero wyraźnie widać Dodano po 1 co do płynu chłodzącego, ja uzupełniam,...
Odświeżam temat iveco daily 2016r blad p0641 auto zgasło podczas jazdy komunikat SPRAWDZ SILNIK cisnienie na szynie jak kolega wcześniej pisał stale 400bar texa nie czyta cisnienia oleju błąd sondy lambda (ale czy ona by powodowała ze silnik nie odpala?) Widzę ze egr troche zapocony borygiem ale ubytki w zbiorniku nie sa znaczne.Nie lubie busów bo robie...
Problem z zakupem oleju jest dość duży, przeważnie chcą sprzedać całą beczkę, ale trzeba szukać. Kiedyś miałem do naprawy kilkanaście grzejników panelowych w których były ubytki oleju. Po wielkich trudach gdzieś mi kupiono 5l tego specyfiku gdzies po 20zł za litr.Nie będe się dowiadywał gdzie, bo mieszkam troche daleko od Łodzi. Można szukać po firmach...
Może prowadnica zaworu jest wyrobiona i zasysa tamtędy olej.
Agrest zależy na ile lat i jakiego efektu oczekujesz, w tych lavorach i innych pochodnych głowica zaworowa jest mosiężna i nawet jak by była aluminiowa to nie przeszkadza bo się nie zużywa i nie utlenia. Natomiast głowica sterujaca w której jest zawór który odpowiada za ciśnienie jest aluminiowa i to ona się zużywa powstają rysy czy ubytki aluminium....
Przyczyn może być kilka: -pęknięte pierścienie -zatkany filtr powietrza -u ciebie najprawdopodobniej problem jest w pokrywie zaworów- przytkany separator oleju.
Ciśnienie już się nie znajdzie skoro jest słabe. Przed montażem silnika należało dać blok do sprawdzenia bo prawdopodobnie tam masz ubytki ciśnienia.
Witam, Zaczął bym od zczytania błędów. Może dadzą dodatkową wskazówkę. MAP sensor jest sprawny ? Kiedy był wymieniany/ czyszczony ? Turbina "świszczała" przed awarią ? Gruszka od turbo sprawdzona ? Czy są ubytki oleju ?
Może wywalać odmą, czasem wyłazi olej z otworów na śruby mocujące dekiel ale wtedy trzeba go podnosić i uszczelniać całość.Dekiel wałków to nie głowica, jakby puściła uszczelka pod głowicą to by Ci lało na blok, nie na dekiel
Ubytek oleju to pewnie maximum ćwierć szklanki i uszczelka do wymiany. Bez problemu będzie grzał. Lepszy niewielki ubytek, niż nadmiar.
Ubytek oleju może być 4 5 10 i 11 12 lub może być peknieta obudowa 8
Możliwe, że to uszczelniacze zaworowe. Własnie przy nich zazwyczaj samochód "kopci" a jest to najlepiej widoczne chwilę po odpaleniu. Ubytki oleju mogą być po prostu niezauważalne. Druga opcja, a właściwie pomysł ponieważ tak przez internet to ciężko cokolwiek stwierdzić to po prostu odma, była już wymieniana?
Witam. Ubytki oleju są . Ta gruszka steruje łopatkami turbiny. Sprawdź dokładnie po umyciu silnika skąd cieknie olej?
Nie pompa tylko wtryski. A ubytki oleju są "uzupełniane" niespaloną ropą. Zobacz, że olej będzie nią pachniał. Jest jeszcze jedno, co trzeba sprawdzić, koło rozrządu na wale, czy przypadkiem luz się nie zrobił. Zarówno jedno, jak i drugie grozi zniszczeniem silnika. Albo zatrzesz, albo rozrząd doprowadzi do kolizji zaworów z tłokami.
Po wymianie uszczelki pod głowicą i przejechaniu pierwszego 1 tys. km zauważyłem duży ubytki oleju. Ostatnio po przejechaniu 250 km po trasie nie było widać oleju na bagnecie. Rura wydechowa jest czarna i lepka, nie widać dymu. Jaka może być tego przyczyna?
Gwint korka oleju jak najlepiej naprawić. Wstępna ocena dostępnych informacji Naprawa gwintu korka oleju to częsty problem, który może wynikać z różnych przyczyn, takich jak nadmierne dokręcanie korka, zużycie materiału lub uszkodzenia mechaniczne. Aby zaproponować najlepsze rozwiązanie, kluczowe jest określenie stopnia uszkodzenia gwintu oraz materiału,...
Witam. Mam tego peugeota 806 i znowusz zakładam temat z racji tego że mało jest o nim i ogólnie o eurovanie koncernu psa/fiat/lancia w sieci. W Peugeocie na rozgrzanym silniku mam około 900 obr/min co uważam teraz za obroty zbyt duże. Latem też tak było ale jakoś mnie to nie zaalarmowało. W zimie skoczyło zyżycie paliwa szczególnie w niskich temperaturach...
NA jakim oleju? 10w40 ? Płynu chłodniczego ubywa ? ubytki w oleju duże ?
Jeżeli poprzedni właściciel jeżeli taki był dolewał wodę a nie płyn to oznacza ubytki cieczy chłodzącej z układu (płyn zbyt wiele by kosztował) co by wyjaśniało dziwny wygląd oleju. Ciecz chłodząca możliwe, że dostaje się do układu smarującego.
Bardzo ładny projekt. Dodam tylko że ta sprężarka na r600a pracuje na podciśnieniu więc stąd konieczność zastosowania odprężnika, problemy z rozruchem i silne nagrzewanie. Gdyby zastosować sprężarkę na r134a lub r22 było by łatwiej. Natomiast szczytem marzeń było by upolować na jakimś szrocie sprężarkę np. ze starej lady chłodniczej (nie mroźniczej)...
Witam. Ubytki oleju są trzeba dolewać?
Na razie nic nie robiłem. Od jutra rozbieram traktorek. Demontuję silnik i przekładnię. Mam ubytki "lakiernicze". Trzeba wyczyścić i pomalować, coby rdza nie zżarła. Dorwałem się serwisówki w PDF-e , ale nie do końca rozumiem o co chodzi. Tłumaczenie translatorem PROCEDURY SERWISU I KONSERWACJI Wszystkie procedury serwisowe i konserwacyjne przedstawione...
Witam, mam problem z silnikiem w swojej koparce. Mam w niej silnik perkinsa 1004.4 turbo, wcześniej miałem duże ubytki oleju z silnika i przy wymianie uszczelniacza w skrzyni zdemontowałem silnik. Uszczelniłem go całego, sprawdziłem wtryski, głowicę dałem do zrobienia. Okazało się, że były zawory rozklepane i uszczelniacze sparciałe. Chłopak zamontował...
A ile spala tego oleju na 1000 km? Nie wiadomo czy podczas remontu zostały sprawdzone cylindry, które mogą mieć już na powierzchniach progi. Jeśli ubytki nie są tragiczne i zna się przewidywany przebieg roczny i okres użytkowania auta, to warto sobie policzyć czy taki remont jest/był w ogóle opłacalny i ile mamy za to oleju np. 10W40. Trzeba się tylko...
ubytki oleju filtrze powietrza ubytki r134a ubytki powietrza
niebieski matryca blaupunkt cyfrowy polsat niekodowane pilot odwrotny
wymiana manszety mierniki amatorskie
TNPA3911 zasilacz Panasonic plazma – objawy, naprawa, typowe usterki TH-42PX60, TH-50PZ70 FunBox 2.0 Orange – jak włączyć router, podłączenie, diody, konfiguracja Wi-Fi