To ja bym zaczął od sprawdzenia okolic nagrzewnicy.
Chlodnica spalin do sprawdzenia
Witam .Jeśli chodzi o EGR to były 2 wersje Cors C 1.2 Z12XE bez elektronicznego zaworu i z zaworem. Ale patrząc na twoje zdjęcie to tam pod spodem tego zaworu jest mokro albo to wyciek oleju.
Z tego co widzę na zdjęciu to wycieka Ci płyn poprzez brok("korek" "zaślepka" otworu technologicznego w bloku silnika). Jeżeli uważasz że jesteś odpowiednio zdolny sam naprawić to możesz to zrobić sam. Po prostu wybijasz stary i wbijasz nowy koszt jest niewielki. Naprawa u mechanika może być dużo większa. Ewentualnie możesz dokładnie oczyścić w około...
http://www.fsocarteam.xip.pl/technika/2.... ale sam tego nie zrobisz ,musisz mieć kogoś do pomocy.
A może postawić samochód, do przewodu zbiorniczka wyrównawczego założyć wentyl od koła samochodowego nabić trochę powietrza, żeby zrobić niewielkie ciśnienie o zobaczyć gdzie się leje? :) Ale okolica którą opisałeś wskazywałaby, że chłodnica spalin od EGR puściła do wydechu..
Zdejmuj głowicę. Żadne ,,cuda" w płynie nic tu nie pomogą.
Jedź do kogoś test CO2 i będziesz wiedział .
Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
Sprawdź czy spaliny nie idą w układ chłodzenia. U mnie w nowszym dieslu DW10TD to spaliny wypierały płyn chłodniczy, że aż bokami spod korka leciało. Oczywiście uszczelka PG do wymiany była.
To co zlokalizowane to linka sprzęgła
I właśnie od tego jest ten czas nakładania się faz benzyna LPG. Po załączeniu LPG sterownik stag otrzymuje sygnał by odłączyć wtryskiwacz ale kiedy odłączy ? - po czasie opóźnienia jaki mu zadasz w programie
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
To dobrze stwierdził. Maglownica używana z gwarancją, bądź regenerowana. Nie licz na to że uda się załatwić sprawę uszczelkami - sam ich nie wymienisz i wątpię żebyś znalazł kogoś kto to zrobi.
Czy uszczelka pod głowicą dobra? Nie czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego? Gdyby silnik przez uszczelkę zasysał płyn do spalania to w spaliny mogo zawierać dużo pary, raczej białego koloru. Pozdro
Masz kolego nieszczelny korek, wymień go i po problemie ;)
Tylko jak wyjaśnić ubywanie płynu chłodniczego? Ja takie zagadki rozwiązuję w prosty sposób - korek na zbiorniku zastępuję korkiem z króćcem do którego podłączam powietrze pod ciśnieniem 2-2.5 bara i obserwuję gdzie się robi mokro. Na zimnym nie pracującym silniku to zaraz widać, na gorącym może to być niewidoczne, bo zaraz paruje.
Czy serwis sprawdził ciśnieniowo głowice? Często jest tak że omijają ten pkt. remontu silnika. W najlepszym przypadku - rozszczelnienie układu gdzieś na wężach, rurkach. Może być pęknięta chłodnica. Płyn odparowuje w lekkich ilościach przy nagrzanym silniku i ciężko jest bez warsztatu znaleźć miejsce skąd. W najgorszym układzie będzie głowica lecz przed...
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Jeśli nie ubywa płynu chłodzącego to nie ma się o co martwić .....
Czy 8Nm czy 25Nm chodzi o tak zwaną siłę ręki. I to wiele zależy od normy którą się przyjmie.
Witam Zrób by-pass na wężach wodnych do chodzących do chłodnicy spalin, albo zaślep je z obydwu stron. Pzdr
A sprawdzałeś czy ubywa płynu chłodzącego ?
Jeżeli silnik Ci się przegrzewa, to czy przypadkiem nie ubywa płynu w chłodnicy? Lub czy się nie pieni?
nieszczelna nagrzewnica albo po prostu woda w dywanikach czy ubywa płynu w chłodnicy?
Panowie dołączam z tym samym problemem. Myjka kupiona w roku ubiegłym (2020.04) użyta 2 razy. Wczoraj przy trzecim użyciu wystąpił opisany problem. Nie ubywa płynu z zasobnika, lanca ustawiona zgodnie z instrukcją w tryb Mix i przy żadnym z poziomów (1, 2, 3) nie pobiera płynu. Czy można to samemu naprawić jednak czy serwis?
Wiele, od zwykłego wycieku, poprzez uszkodzona nagrzewnice aż po pęknięty blok, głowice. Czy auto kopci ?
Witam. Zobacz jeszcze czy wykładzina u pasażera nie jest mokra. Ale poszukaj na połączeni podłoga/wykładzina. Często nagrzewnica pada i tam jest mokro. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany, uszzczelka
Jak wychlupie płyn to można tylko przegrzać silnik, a nawet go zatrzeć. Jednym słowem poczekać na korek i uzupełnić układ, odpowietrzyć. Jak będzie ubywało płynu, lub będzie bulgotanie to uszczelka pod głowicą.
Nie chcę Cię straszyć ale to może być pęknięta głowica chociaż mogło się zacząć od uszczelki, jeśli ubywało płynu to mogłeś ją przegrzać.
Chłodnica EGR do sprawdzenia.
To jak podejrzenia obrócą się w pewność to napisz... Typ oleju, kiedy zmieniany. Czy uszczelka pod głowicą nie przepuszcza (ubywa płynu chłodniczego?). Zawód wróżki jest już podobno w rejestrach ZUS, ale u nas jeszcze nie... Pozdr. J.
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
Nawet na przy centralnym wysprzegliku widać ślady wycieku. Skrzynia do zdjęcia sprzęgło oczywiście też do wymiany.
Ten silnik odpowietrza się najlepiej gdy przód auta jest trochę wyżej niż tył, na zimnym silniku, nie gorącym, włączony tylko zapłon, nie silnik, temperatura na klimatroniku na 32 stopnie, nawiew na full.
po pierwsze sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego, jeśli tak to prawdopodobnie przeciek nagrzewnicy (parujące tłuste szyby, specyficzny zapach po włączeniu ogrzewania, wilgotne dywaniki ) jeśli nie ubywa płynu a podobne objawy poza tłustymi szybami to prawdopodobnie do kabiny przedostaje się woda/ wilgoć z zewnątrz, polecam zacząć od przeglądu...
Witam Ja też uważam że ubywanie płynu chłodniczego w większości przypadków w samochodach po pierwszym montażu gazu się zdarza .Należy po paru tygodniach dociągnąc opaski.Sam montuję gaz i często się spotykam z takimi przypadkami.
A czy podczas odpalania nie strzela w gaźnik ? Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego, jeśli ta k to pewnie poszła Ci uszczelka pod głowicą. Kiedyś też miałem podobny problem, przeszło po wymianie uszczelki. Powodzenia.
-Ale czy przez te uszczelniacze może ubywać płyn chłodniczy? Nie. -Czy mogę nalać wody na próbę i sprawdzić czy nie przecieka gdzieś na rurkach? Nie zalecane, ale można (na próbę). A tak na marginesie, to w jakich ilościach masz te ubytki?
Przy obecnej pogodzie jest to normalne, wynika to z różnicy temperatur pomiędzy spalinami i powietrzem, a ten dym to nic innego jak para wodna. No chyba, że przy okazji "dymienia" na biało ubywa płynu chłodniczego.
Niestety w naszej firmie był problem z Dafem w postaci ubywającego płynu przez nadmiar. Wymieniliśmy uszczelnienie sprężarki, korek wyrównawczy w zbiorniczku, problem się nasilał dalej. Sprawdzenie zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - wynik negatywny. Ostatecznie winna była opadnięta tuleja silnika, a motor się wcale nie grzał. Auto miało...
Witam. Problem tego typu vw T5 2004 1.9 105koni ucieka płyn z chłodnicy niewiadomo gdzie był sprawdzona głowicą nie idzie w układ ani w spaliny wymieniony korek zbiorniczka termostat czujnik na chłodnicy wentylatory się nie zakańczając chodź sprawdzone na krótko sprawdzane co jeszcze może być powodem? Na dywanikach i w innych miejscach niema żadnych...
W pierwszej kolejności naprawa mechaniczna silnika. Błąd wynika z faktu iż płyn chłodniczy dostaję się kolektora ssącego (może poprzez egr) i zaburza pracę czujnika ciśnienia doładowania w wspomnianym kolektorze dolotowym. Jeżeli płyn ubywa i jeszcze bulgocze to bez sensu robić test uszczelki.
No to trzeba by to na własne oczy zobaczyć, żeby było wiadomo z czym walczymy... Nie chcę wprowadzać Cię w błąd, więc proponuję odwiedzić jakiegoś elektromechanika/elektryka samochodowego. A co do ubywania płynu chłodzącego, to należałoby wykonać test szczelności układu chłodzenia, może jest gdzieś wyciek?
Sprawdź czy: -nie ubywa płynu, -nie ma płynu w oleju silnikowym lub odwrotnie, -czy nie idą bańki powietrza podczas pracy silnika ze zbiorniczka wyrównawczego (wystarczy zalać płyn pod sam korek i obserwować). Jeżeli masz którykolwiek objaw, wymień uszczelkę pod głowicą i po krzyku.
Nie podałeś rocznika, ale zapewne chodzi o znany problem. Czyli uszkodzenie uszczelki głowicy od strony sprzęgła. czyli ubytki do cylindra a wyciek następuje po kilkugodzinnym postoju. Takie leciutkie sączenie po korpusie silnika.
Spokojnie, spokojnie. Jeśli pod korkiem wlewu oleju jest tylko trochę błotnistej mazi, to wcale nie jest jeszcze pewne, że padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź olej na bagnecie - czy jest spieniony, mazisty i czy poziom jest wyższy (a jednocześnie ubywa płynu chłodzącego w zbiorniczku). Jeśli tak - to uszczelka. Jeśli nie - nadal nie ma 100% pewności....
Wytłumacz więc, dlaczego jeśli wyłączę auto to moge biegi wrzucać bez problemu, a po włączeniu silnika jest problem,co? Przecież każdy samochód tak ma, Że na postoju ze zgaszonym silnikiem biegi bez problemu wchodzą. Ubywa płynu ze zbiorniczka?
Ubywa płynu czy nie.
Uszczelka nie musi padać na całej swojej powierzchni tylko w najczulszym punkcie.Przeważnie jest to styk cylindra z kanałem wodnym i wtedy woda do oleju się nie przedostaje.W Tico czy matizie zwłaszcza z lpg to prawie stały objaw. Zobacz czy nie ubywa płynu.
Witam. A jaki masz luz jałowy pedału sprzęgła czyli od górnej pozycji do wyczuwalnego obciążenia ( podaj w cm) . Ale skoro ci się zapowietrza to czy nie ubywa płynu ? .Drugim problemem czy pompkę kupiłeś z tzw. górnej półki bo często gęsto te kiepskiej jakości mają krutķą żywotność tym bardziej przy niewłaściwym odpowietrzaniu . Trzeci problem...
Jeśli nie ubywa płynu można wykluczyć usterkę głowicy. Efekt jest jakby go zalewało po każdym odpaleniu. Zobacz czy w trakcie przerywania nie czuć mocno paliwem z wydechu.Jeśli tak to potwierdzi się problem z zalewaniem silnika,lub brakiem iskry na świecy. Pozdrawiam Janusz
No i jak ten problem został rozwiązany? Mam od kilku dni to samo w swoim aucie. Proszę o poradę.
Jesli euro 4 to mozliwe ze chlodniczka egr do sprawdzenia? Ale jak ją sprawić? Rozumiem ze płyn przez nią przechodzi(chłodzi) ale on gdzieś ginie, a wycieków nie widac.
Jak nie widzisz wycieków a nie pokoi Cię wydech, kolor spalin itp to odpowiedź znasz. Poczytaj co się dzieje jak płyn idzie do komory spalania. Powodzenia.
A nie ubywa Ci płynu ? Nie masz płynu w oleju ?
ubywa płynu chłodzącego prawdopodobnie przez chłodnice EGR
Przy ubytku niedużej ilości płynu, to wątpię, aby było to zauważalne w kolorze spalin. Sprawdzaj stan oleju czy nie przybywa. Może być ubytek płynu na łączeniach przewodów i przy małym wycieku, po prostu wyparuje, więc nie zauważysz plamy pod autem Dodano po 2 Jeśli wypluwa płyn poprzez korek, to widać to na zbiorniczku...lub w komorze silnika.
wymiana uszczelki
Też mam taki sam problem jeżeli chodzi o wymianę wtrysków w dxi to duży problem? Ktoś doradzi jak krok po kroku można się do nich dostać. Specjalne klucze potrzebne czy standart ? Powrót paliwa na głowicy(zawór utrzymujący ciśnienie paliwa na głowicy) gdzie on się konkretnie znajduje ktoś podpowie? Jak on jest też problemem zapalania mogę zaślepić powrót?...
Podbijam temat, może ktoś zna rozwiązanie. Ja muszę u siebie dodatkowo uzupełniacz płyn: jakiś litr na miesiąc. Dodam ze raz spuszczając skropliny ze zbiorników powietrza zauważyłem jakby borygo. Czy to możliwe ze dostał się do układu? Mój atego to 1524 z 2007 r. Dzięki pozdrawiam.
Sprawdź jeszcze czy czasem płyn nie jest wydmuchiwany przez ciśnienie z uszkodzonej uszczelki lub uszkodzonej głowicy- przy zimnym silniku i odkręconym korku naczynia wyrównawczego zapal silnik i obserwuj czy nie pojawią się bąbelki w płynie.Jeżeli tak to najprawdopodobniej płyn w wyniku wzrostu ciśnienia w układzie jest wydmuchiwany przez rurkę przelewową...
Sprawdź czy masz plamy oleju w zbiorniczku wyrównawczym, czy masz tzw majonez pod korkiem, czy działa ogrzewanie.. Jeżeli nic z tych rzeczy tzn że to nie uszczelka. Kolega gimak podpowiedział co na początek warto sprawdzić. Czasami po długiej trasie nie ma ubytków bo ciepły silnik sprawia że wszystkie uszczelki się rozszerzają i uszczelniają. Podstaw...
Witam -trzeba zaobserwować czy ubywa płyn chłodniczy z układu!!! (obejrzeć w zbiorniczku wyrównawczym wszelkie zmiany cieczy, kożuchy ,mazie).Kolejny symptom to olej w silniku:trzeba sprawdzić czy nie nosi w sobie śladowe ilości ON tzn. rzednie zapach ,czy stan na bagnecie nieznacznie się podnosi lub nie podnosi a z racji przebiegu powinien nieznacznie...
A zaslepic dojścia wody? Bezpieczny sposób ?
A co jak nie ma wycieku?
witam panowie jestem nowy na forum zalogowałem się no bo znikąt ratunku może tu ? mam problem identyczny jak krystian 333 mój scenic 1,6 8v 1997 rok gdy jest zimny przy zmianie biegów gaśnie gdy wcisne sprzęgło obroty spadają do 0 jak tylko się rozgrzeje wszystko ok problem występuje gdy na dworze jest zimno latem problem znika Komputer pokazuje parametry...
Sprawa rozwiązana, jednak pęknięta głowica. Auto u mechanika. Dziękuję za pomoc
Węże twarde? Płynu ubywa? Nie czuć spalinami z płynu? Uszczelka pod głowicą, to dość częsta przypadłość tych silników.
Zauważyłem ubywanie płynu i niewielkie plamy pod autem Napraw wyciek i moze bedzie dobrze ;-)
Sprawdzić czy nie ma nigdzie w komorze silnika (chłodnica, węże, chłodniczka oleju, sam silnik) ani pod autem mokrych plam lub ew zacieków. Jak sprawdził kolega głowicę i uszczelkę?
Jeśli go ubywa to szukaj pod samochodem ,w silniku w oleju sprawdź czy nie przybyło i w cylindrach może nie palić na któryś
Jak płyn zamarznie może rozsadzić głowicę , i będzie już po niej . Poza tym wrzenie płynu może wskazywać na brak obiegu wody . Winna może być pompa wody ,lub zatkana chłodnica i uszkodzony termostat . I to by było tyle na początek
(at)up czujnik odłączyłem i mryka/podłączyłem mryka. Podczas jazdy to nie mryga, nie widać nic mokrego, żeby mogl ubywać płyn hamulcowy.
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
Jak są bębny z tyłu to często zanim wyleje się bębna płyn to trochę się go musi nazbierać. Ale jak wyżej płyn ubywa jest wyciek.
Mam satysfakcjonującą cię odpowiedź: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Nie nie, dalszych opinii (czytaj lania wody) nie będzie, wszystko już zostało powiedziane. Temat zamykam, daj znać na PW o wynikach, wtedy temat odblokuję.
Objawy pod odkręceniu korka od zbiorniczka jak najbardziej normalne przy odkręcaniu na rozgrzanym silniku. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jakie odcinki przejeżdżasz tym autem?
Witam. Co tydzień muszę dolewać płyn chłodniczy, bo ubywa z zbiorniczka. W wstępnym analizie szukania wycieków, robienia testu nie zmienił koloru, zbiorniczek czysty, nie widać żadnych wycieków. Co może być przyczyną?
Hmmm. W 2 autach miałem podobny przypadek. Powodem był wąż uszkodzony w ten sposób, że płyn "wylewał się" tylko w trakcie jazdy (drgania auta, dziury itp.) W pierwszym doszedłem do tego sam - wjazd do garażu miał "uskok". Tam były plamy płynu. Na postoju, po nocy - ani kropelki. W drugim aucie doszli do tego znajomi mechanicy (inni już się cieszyli...
witam, mam Mastera 05 rok 3.0 dci 140ps. Mam podobny problem, wymieniana juz byla uszczelka pod glowica i inne uszczelki i pomoglo na ok 1 m-ca. teraz przy stalej jezdzie ok 70mil/h temperatura wzrasta natomiast po spuszczeniu nogi z pedalu gazu spada do normalnego poziomu, przed wzrostem temp. samochod przestaje grzac w kabinie, natomiast po spadku...
Zobacz między głowicami, pod kolektorem ssącym od przodu, tam jest rurka metalowa bodajże od pompy, tam lubiło cieknąć. na łączeniu z blokiem.
Panowie czy problem może leżeć po stronie korka wyrównawczego? Bo zobaczyłem ze ma on dwa małe wyloty ale są zatkane. Zauważyłem też że przy 100 stopniach nie włączają się wiatraki. Zaraz zobaczę bezpiecznik czujnika temperatury. Teraz po przejechaniu 400 km ubytek płynu jest niewidoczny
Wyciek np do środka z nagrzewnicy i nie widać albo uszczelka pod głowica. Zobacz czy nie wydostaje się para z wydechu i krople płynu. Trzeba polizać.
U mnie też ubywa płyn zmieniłem nawet korek do zbiorniczka,od kilku dni gdy go odpalam przez kilka sekund zachowuje sie tak jakby nie palił na wszystkich świecach .Proszę o podpowiedż co to może być.
Koparka volvo.problem z silnikiem D5D EBE2 ubywa płyn chłodniczy,a teraz zaczął pokazywać się w małych ilościach olej w chlodnicy.
Tego typu układy odpowietrza się poprzez uruchomienie silnika i parokrotne skręty kół kierownicą prawo i lewo do oporu. I ewentualnie uzupełnić płyn po tej operacji. Jak przestanie płynu ubywać to jest gotowe. TYLKO NIE PODCZAS JAZDY ! Na postoju.
Może Kolega napisze jak interpretować ubywanie płynu po zalaniu cylindrów. Brak szczelności na połączeniu tłok-pierścień tuleja. Kwestia jeszcze tego ile ubywa i po jakim czasie.
Moim zdaniem to pompa wody podczas pracy przecieka niestety wyciek też momentalnie wysycha przez co jest niezauważalny. Możesz dodać do płynu chłodniczego jakiegoś barwnego penetratora (indykatora różnie to nazywają) wtedy masz duże szanse obejrzeć miejsce takiego wycieku. Wymień pompę, chyba , ze chcesz sie bawić to wymień tylko uszczelnienie będzie...
Test na CO2 bywa tak samo miarodajny jak opinie większości mechaników. Co z tego, że informatyk ? To już pojęcia jakiegoś o silnikach mieć nie można w tym zawodzie? Co do CO2, to wszystko zależy w którym miejscu puszcza uszczelka, dlatego rzadko test jest miarodajny. U mnie płyn i olej ostatnio były czyściutkie a ciśnienie ładowało do układu chłodzenia....
Dzieki za informację ale wydaje mi sie ze przy pęknietej głowicy powinien być widoczny jakiś wyciek(mogę sie mylić), jezeli możesz to napisz mi jak i czy jest to do sprawdzenia w warunkach domowych. Jeszcze raz wielkie dzięki i czekam na odpowiedż
Uszczelki pod glowica zaden specyfik nie odratuje
Z mojej wiedzy 4.0 w tych autach w tych rocznikach to nie jest Pentastar, lecz mogę się mylić. Powodem jest wypalona uszczelka (ubywa płynu, CO2 w płynie, białe poddymianie).
Jestem umówiony do mechanika w piątek. Jednak chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zapowietrzenie układu chłodniczego ponieważ poziom płynu "skacze". Na zimnym silniku jest pomiędzy min a max natomiast na rozgrzanym jest go więcej. Natomiast po dłuższej jeździe nie ma go wcale. Po odkręceniu korka wraca do wysokiego poziomu i widać ślady na zewnętrznej...
Wyczyść dokładnie miejsce przecieku i obserwuj czy nadal będzie wyciekać. Przy przecieku jeśli jest to co jakiś czas kropla, to powinno ubywać płynu ze zbiorniczka.
Ubywa płynu chłodniczego w trakcie jazdy jednak gdy zgadze silnik i popuszczę korek poziom się wyrównuje
Dzięki za pomoc.
Też o tym myślałem. Tylko że nie mam pojęcia czy ubywa płyn bo nie jeżdze tym samochodem. A co myślisz o czujniku położenia wałka rozrządu?
płyn ubywać ubywać oleju ubywać płyn ubywać płyn chłodniczy
trzeszczenie przełącznika wzmacniacza wyświetlacz piekarnika elektrolux zdjęcie simlocka samsung kodem
tranzystor kluczujący ekspres przelewowy
Uszkodzony kondensator C7817 w zasilaczu DPS-162KP B Zasilacz DPS-162KP B - Powolne Miganie Diody LED