Wiązkę sprawdziłem pobieżnie I to jest błąd. Od okolicy akumulatora do ścianki grodziowej. I wypruj ją z tej otuliny, tam jest siedlisko wilgoci.
Maglownica złom. Tam nie innych elementów niż pompa i magiel. Nastepnym razem kup z gwarancją rozruchu. Wykluczam bład montażu bo pomylić się nie da.
Moim zdaniem problem w sterowniku. Zazwyczaj sterownik nie widzi silnika i stąd problem. Można podłączyć silnik na krótko i jak będzie działał poprawnie to sterownik do wymiany/naprawy.
Pytając o olej chciałem ostrzec o tym, że wycieknie przy rozbieraniu, byś się przygotował i nie zapomniał później go wlać. Pozdrawiam mtracz.
Zwykła pompa hydrauliczna napędzana z silnika auta.
Użyj opcji szukaj. Na temat wspomagania jest 90% postów o Skodzie Fabi, można o tym niezły doktorat napisać.
Ma górze zamieściłem schemat to jak to działa. Jak nie ma napięcia na rozdzielaczu to tylny siłownik jest zablokowany przez rozdzielacz. Odkręć węże przy tylnym siłowniku, włóż do wiadra, wyciągnij bezpiecznik i skręcaj kołami. Jak pokaże się ciśnienie na tylnych wężach to uszkodzony jest rozdzielacz. Ciśnieni w układzie kierowniczym wynosi 80 atm.
Proszę wstawić większe zdjęcie nie widać szczegółów budowy. Czy są zwrotnice W takim wypadku to wstawienie serwomechanizmu. Klapki co to ? http://obrazki.elektroda.pl/6430186900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1872808400_1...
Ruszysz kierownicą, to obciązysz pompe serwa, ta obciazy silnik, ktoremu spadną obroty. Wykryje to ECU i tak wysteruje nastawnik wolnych obrotow, azeby je spowrotem zwiekszyc. Raczej jest wszystko ok
Bez podnoszenia, musi stać na kołach, przykładasz palucha do sworznia i wahacz odciągasz w dół, dla pewności możesz też w górę. Nawet najmniejszy luz idzie wymacać, na szarpakach często to gorzej widać.
Nie ma,bo w tym ciągniku jest osobna pompa zębata napędzana prosto z silnika i daje ona tylko olej na orbitrol.Wiec zawór priorytetowy nie jest potrzebny. Na 90% to filtr.
Pompa raczej skrzeczy dopiero przy skręcie na max o ile się nie mylę, to zjawisko to norma ja też tak mam przy swojej maryśce a co do zmiany płynu kolega wyżej już pisał w jaki sposób A tego płynu to dużo Ci ucieka bo jeśli nie to są specjalne płyny do układu kierowniczego uszczelniające można je mieszać z każdym rodzajem płynu Pozdrawiam :turn-l:
https://motorex.com/en-ch/Sales-Consulti...
To normalne w tym aucie.Metoda jest prosta przyzwyczaić sie i nic nie kombinować bo szkoda czasu i pieniędzy na bzdurne filtry które nie zdają egzaminu.
Luz na którymś wieloklinie pomiędzy kołem kierownicy, a maglownicą lub przesuwa się sama maglownica. posprawdzaj wszystkie śruby i połączenia kolumny kierowniczej.
typowe objawy wybitego krzyzaka trzeba wymontować łacznik kolumnu kierownicy z przekładnia ,odkręcasz imbusem srubę łacznika na przekładni kierowniczej i z niej zdejmujesz łacznik potem pociagasz w dół i łacznik wychodzi z kolumny kierowniczej ,uwaga na jednym boku łacznika jest takie zabezpieczenie w dziurce trzeba je wcisnąc potem wysunąc łacznik...
Prędzej coś źle podłączyłeś . Na tej pompie mam silnik 5,5Kw i działa dobrze więc żeby zadusić silnik od poloneza musi być gdzieś zator ...Tak myślę ze może nie masz przelewu jak to wygląda da się skręcić trochę a później nie ?
Wychodzi na sterownik wspomagania, a skończy się na nowej przekładni. (golf 5 ciągle padały). Jakie napięcie widzi sterownik gdy masz kontrolkę?
Pamiętam że w C-maxie miałem sposób ustawienia pracy wspomagania i na postoju chodziło jednym palcem natomiast coraz ciężej przy większych prędkościach - aktywnie.
Kolego zależy jaki masz zamontowany układ? Jeśli TRW to poj. 0.7 litr. a jeśli Delphi/Saginaw to 1.1 litr. Zawsze powinno być pomiędzy min. a max. które masz oznaczenie na korku-miarce. Pozdrawiam!
Są takie środki, sam stosowałem firmy winn's, chyba tak to się pisze, ale znalazłem po długich poszukiwaniach w hurtowni motoryzacyjnej, kosztowało około 35zł. Jak na razie uszczelniło, wcześniej musiałem dolać jakąś 100-200ml na około 2tys. Wyciekało mi na jednej końcówce przekładni. Znalazłem jeszcze jeden środek firmy gunk, poczytaj sobie http://www.gunk.pl/produkty/p29.htm...
Jeżeli stuka również na postoju przy małych szybkich ruchach kierownicą to tak.
wspomaganie masz elektryczne? Dodano po 15 Olej ELFmatic G3. Czyli do wspomagania i układów wspomagania. Najlepiej było by wymienić na nowy, przepłukując od razu układ. Spuść stary wlej trochę nowego i włącz na chwilę ok 3 sekundy silnik wtedy pompa wypchnie stary z olej z tym dolanym. Przepłuczesz uklad i nie uszkodzisz pompy. Lub Total Fluid DA -...
Pompa wspomagania nowa czy używana ? Dźwięk się zmienia przy skręcaniu ? Całkiem możliwe że padła pompa wody. Otwórz maskę i posłuchaj skąd wydobywa się dźwięk. Teraz pompa chłodzenia....co jeszcze? Bez urazy, ale to tylko Seat, jednym się nie psuje w ogóle, drugim kilka razy w miesiącu, a psują się takie rzeczy które nie mają prawa się zepsuć.
https://opel.7zap.com/pl/car/x03/l/0/
Jak zrobiles kalibracje?
Mamy ten sam problem z autem świeci się czerwona kierownica na wyświetlaczu i nie idzie odpalić może Pan powiedzieć czy udało się to naprawić i w jaki sposób? Dziękuję
Poszukaj, sprawdź; po kolei cały układ kierowniczy oraz jego elementy, a jest ich tam kilka.
układ który można by było zaadoptować w pojazdach wolnobieżnych SAM, i ciągnikach rolniczych typu Ursus c-330 . Czy państwo uważacie, że ten układ kierowniczy można zastosować w C 330 lub podobnych maszynach? Według mnie to owszem na stanowisku diagnostycznym. Szkoda, że opiniujacy koledzy nie zauważają różnicy w cieżarze pojazdów, różnicy ogumienia...
Układ kierowniczy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Pamiętaj że silnik wkrętarki nie jest przeznaczony do pracy ciągłej - przegrzewa się.
https://obrazki.elektroda.pl/2733820200_... Halo, jestem nowy i założyłem cały zestaw z Cinquecento układ kierowniczy ze wspomaganiem. Nie umiem go uruchomić. Co muszę zrobić? Niby według schematu podłączyłem, ale przy włączonym zapłonie tylko kierownica lekko dygnie i nic więcej. https://obrazki.elektroda.pl/5977559900_...
Cały problem był po stronie zasilania . Uszkodzony główny przewód zasilający .
Panowie to jeszcze może być olej hydrauliczny dostający się poprzez pompę układu kierowniczego.
następnie obydwa zaspawane drążki przyspawam jeszcze do czegoś (...) czy to będzie działało dobrze? Nie będzie działało :!: Spawy to połączenia sztywne, a tu muszą być elastyczne. Ogólnie jakiekolwiek "naprawy" elementów układu kierowniczego przez spawanie są niedopuszczalne.
Witam. Proponuję pojechać do stacji diagnostycznej na "trzepaki" może są luzy w zawieszeniu, lub w układzie kierowniczym.
Witam, Odnośnie pierwszego;wykaszania łuków przy skrętach w lewo. Wyrobiony sworzeń/tuleja belki przedniej,wybite tulejki osi zwrotnicy, zagięte ramię zwrotnicy, zużyte łożyska koła, zagięty drążek wzdłużny układu kierowniczego,czyli geometria układu kierowniczego. Oraz może być też nieodpowiednio wypoziomowany agregat tnący, nierównomierne ciśnienie...
Najlepiej całe auto. Możesz wykorzystać sporo części: układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce.
Gdzie na tym gokarcie planujesz jeździć ?
Przyczyn może być wiele, np.: górne mocowania amortyzatorów (łożyska) zapieczone itp., pęknięta sprężyna amortyzatora, przekładnia kierownicza, kolumna kierownicza, krzyżaki (przeguby), brak oleju w układzie wspomagania, pompa wspomagania układu kierowniczego i pewnie jeszcze kilka bym znalazł... Coś sprawdziłeś już? Masz jakieś pojęcie o tym co napisałem?
Moim zdaniem , objawy wskazują na problem z dzielnikiem strumienia ( jego zadaniem jest w pierwszej kolejności zasilić układ kierowniczy ) .
Ma za ciężko więc nie obija. Masz żużyte, zatarte elementy w układzie kierowniczym.
Z tym czujnikiem to niezła ściema . Sprawdzić zawieszenie i układ kierowniczy i ustawiać zbieżność.
Winowajca znaleziony. Przetarty kabel. https://obrazki.elektroda.pl/3726723600_...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Kolego jest to zielony olej hydrauliczny opla 90 544 116. 43zł/l .
Ale to właśnie się nazywa zawór priorytetowy. Ma on za zadanie dostarczyć olej do układu priorytetowego względem innych np. układ kierowniczy lub hamulcowy kosztem hydrauliki roboczej.
Lublin przednie zawieszenie - skany z instrukcji napraw, jak zdążę to jeszcze dzisiaj zeskanuje układ kierowniczy jak nie to jutro się postaram . Jak coś jeszcze potrzeba to pisać na pw.
Zainstalowałem od Scenic II. Na razie wszystko gra :D.
Błąd układu kierowniczego. Sprawdź presostat pompy awaryjnego kierowania czy przełącza się. W innej o&k przez osiągnięciem prędkości 4 km/h wymaga program żeby wejście cyfrowe od presostatu na płycie głównej zmieniło stan na przeciwny. Ale to załączała się ta lampka po osiągnięciu 4km/h . W sprawie migania zaraz po zapłonie dopytam się jutro.
Witam Miałem kiedyś Wołgę ,kalamitki były nawet w zawiasach drzwi.Był centralny układ smarowania układu kierowniczego,czyli przy lewej nodze była pompka która tłoczyła smar przez cały układ kierowniczy aż do gałek.W instrukcji było napisane żeby raz na 100 km nacisnąć na tą pompkę.W instrukcji było napisane żeby w razie braku nowego oleju ,stary przesączyć...
Zbyt mało danych, przeciążenie możliwe że ciężko chodzi układ kierowniczy i jezdny. Sprawdź napięcie baterii. Zasięg podawany do 80 metrów. Raczej naciągane parametry. Możliwe że uszkodzony odbiornik lub aparatura.
Witam. Problem polega na tym że tracę wspomaganie na ok od 30sek do 1min. Ale tylko wówczas kiedy jadę w dużym deszczu i kiedy wjade w dość dużą kałuże( gdy sytuacja na drodze zmusza).. Początkowo myślałem że może brakuje w podwoziu jakieś osłonki od paska wspomagania przez co dostaje się pod niego woda i pasek po prostu się slizga.(czasem lecz nie...
Nie ma obawy ja małemu samochodzik 6V przerobiłem na 7,2V, wyraźnie szybciej jeździ sprawdzałem czy się silniczek nie przegrzewa lekko ciepły był. To samo z układem kierowniczym.
Przyczyną będzie orbitrol Dodano po 1 Filtry były sprawdzone?
Każda naprawa/demontaż/montaż układu kierowniczego lub/i zawieszenia tak na prawdę powinna być zakończona pomiarem i ewentualnie ustawieniem geometrii.
Dokładnie,z doświadczenia wiem że takie drgania czy dziwne odgłosy,szarpanie to albo łożysko albo końcówki drążków układu kierowniczego,więc najlepiej podjechać do warsztatu na kanał i tam sprawdzić.
Dzisiaj sprawdziłem w kanale.. dźwięk dochodzi z maglownicy, gdy wsiadłem do samochodu i poruszałem drążkiem kierowniczym to słychać było stukanie przy energicznych ruchach w prawo i lewo ale sam drążek wydawał się być sztywny i nie mieć luzów. Więc raczej jest to maglownica. Czy da rade to jakoś samemu w domu zrobić czy pomoże tylko wymiana maglownicy...
Wymiana czujnika skrętu
Czyli masz w Ursusie zamontowany układ kierowniczy z orbitrolem, jak w wózku widłowym? I chciałbyś, aby bez kierowcy prowadził się w międzyrzędziu ciągnąc platformę? Jeśli tak, to jest to proszenie się o wypadek.
Witam czy ktoś z tym już robił?? bo mam ten sam problem i zastanawiam się jak sie do tego zabrac i czy jest sens wymiany tego ślimaka czy po prostu wymiana całego wspomagania. Pozdrawiam
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
Przekładnia z regenerowana w Dąbrowie G. Koszt 250 + koszty transportu Rok pisemnej gwarancji Temat uważam za zamknięty dzięki za pomoc
Jak w temacie, może jakiś zamiennik tego typu bo w google znalazłem tylko na aliexpress. Tranzystor siedzi w sterowniku układu kierowniczego wózka widłowego
Od czego zacząć diagnozę i co może powodować tę niedogodność ? 1. Luzy na układzie kierowniczym 2. Brak wyważenia kół 3. Skoro ściąga to ustawienie geometrii kół.
Witam Was Jak myślicie bo ja laik póki co ..Więc proszę o wyrozumiałość-)Przekładnia do regeneracji??Czy wymiana drążka wystarczy??W czasie wyprzedzania auto pływa....czuć duży luz w ukł.kier. Link do filmiku https://www.facebook.com/100022742861970...
ostatnio zauważyłem taka sytuacje że jadac na prostym asfalcie i trzymając prosto kierownicę czuję żę kola delikatnie chodzą w która strone chcą, podobnie dzieje sie na koleinach nie idzie go utrzyać prosto, jest to inne odczucie niż wyrzucanie z kolein tj. pływanie po drodze..
Z tulejek ramion do drążków kierowniczych nie cieknie ? Cuda, Panie, cuda,
Przy tak dużym pojeździe możesz próbowac przysposobić cały układ kierowniczy od małego samochodu lub chińskiego pseudo-quada. Ograniczniki są tam niejako "wbudowane". Potem można to wysterować nawet wyłącznikiem przeciążeniowym.
Powiem ci tak sprawdź dobrze te krzyżaki bo czasami płatają niezłe figle :D, ludzie regenerują kolumny, wymieniają pompy itp :D, co i tak w rezultacie kończy się pustą kieszenią a problem jak był tak jest dalej.
Jeżeli układ kierowniczy działa poprawnie, a pozostałe układy działają bardzo powoli, to powodem jest rozdzielacz, który nadmiernie dławi wydatek na te pozostałe układy, poza układem kierowniczym. Jemu trzeba się dokładnie przyjrzeć!
Da się. Wyobraź sobie, że ja "samemu" wymieniam. KOSZ to jedyne miejsce gdzie ten wątek gościć powinien.
W układach kierowniczych nie ma akumulatorów ciśnienia. W układzie hamulcowym są. Skoro układ kierowniczy jest połączony z hamulcowym, czy możliwe jest, że awaria akumulatora ciśnienia ma wpływ na układ kierowniczy ??
Schemat układu kierowniczego bez wspomagania i z wspomaganiem Passat.
To jest jeden z głównych elementów układu kierowniczego. Proponuje byś oddał ją firmie która specjalizuje się w naprawie przekładni, bądź kup używaną. Przypuszczam, że podpasuje z od h. pony, exel z podobnych lat.
Na chłopski rozum to system wspomagania szwankuje, tudzież elementy towarzyszące. Wraz ze wzrostem prędkości ingerencja wspomagania jest zmniejszana, więc np. po 40 km/h nie jest zbytnio odczuwalne. Na skrajach też można odczuć blokady. A gdy jest źle, to w każdej pozycji kierownicy może pojawiać opór. Wspomaganie jest elektryczne, o ile dobrze pamiętam....
Witam. Tam chyba były dwie wersje zasilania olejem tak jak w wersji 850.Z obwodu zasilania wspomagania układu kierowniczego i z własną pompką .Mam serwisówke do takich sprzętów ale musial bym wiedziec jaki wom tam siedzi.
http://www.plikus.pl/zobacz_plik-Kompute... Tu masz link do eksperta 4/2007 którym posłużyli się autorzy filmu. Poczytaj - ciekawe. Jest to olej mineralny do wspomagania układu kierowniczego w samochodach.
Myślę że chodzi Ci o gokarta jeśli nie masz o tym pojęcia to nie rób. Wystarczy przenieśc napęd z silnika łańcuchem do ośki kół podłączyć jak należy układ kierowniczy solidna rama i można śmigać.
Witam serdecznie. Posiadam Forda Kuge DM2 2.0 Diesel. Od jakiegoś czasu mam problem z układem kierowniczym. Dzieje się to tylko na zimnym silniku a mianowicie kierownica się blokuje, jest opór przy kręceniu, ciężko zmienić pas lub ominąć przeszkodę. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy była regenerowana maglownica, dwukrotnie wymieniana pompa i wymieniony...
Poziom płynu sprawdzony. Na zbieżności byłem, ustawiona.
Zmienic konfiguracje na prawidłową. Kodowanie Online niestety bo to już T9
Trzeba by to wykonać na aucie bez wspomagania, a nie z wyłączonym.
Witam właśnie wróciłem z wyprawy za ukladem kierowniczym do mojego auta i jestem w szoku dowiedziałem sie że nie moge kupić układu kierownicy tak poprostu choć jest ich dużo w ofercie ,podobno muszą sie zgadzać dokładnie numery takie jak na moim układzie bo może mi nie chodzić wspomaganie podobno nie można zgrać każdego układu ze sterownikiem w samochodzie...
No i? Podłącz kompa i sprawdź co słychać EPS. Samą kontrolką steruje licznik więc może tam problem. Wspomaganie działa normalnie?
Ciśnienie takiej pompy to 4 - 13MPa
Witam, wyglada toto na miske końcówki drążka układu kierowniczego, tam były wymienne z regulacją luzu nakretką koronkową i zabezpieczane zawleczką a wgłówce były otwory by zawleczyć, technologia z tych starszych lat :D ale już wtedy działałem :D , pozdrawiam.
Kolego podejrzewam że chodzi Ci o ten sterownik : Czyli pod nogami pasażera przed subwooferem. http://obrazki.elektroda.net/85_12781897...
witam jezdzę mercedesem actrosem 4ośką i mam problem z luzem w kierownicy mechanik sprawdzał i powiedział że tragedii niema na końcówkach drążków,ale w czasie jazdy jest takie stukanie i auto pływa na boki.moje pytanie brzmi czy jest jakaś śruba w kolumnie do kasowania luzu czy to może kolumna sie skończyla
Polecam podwozie z drabiny aluminiowej.
Jaki by sie nadawał sterownik do tego wspomagania, czy by sie nadawał jakiś od innego pojzadu podobnego? JL501-004961 - 89650-0d331
Zaraz po rozruchu o ile nie machasz kierownicą pobór mocy masz od alternatora. W skrajnych położeniach układu kierowniczego masz szczytowe ciśnienie więc maksymalny pobór mocy. Reasumując, za długi pasek, zbyt słabe napięcie, zużyte koła.
Po zmianie opon na nowe miałem to samo w Atego. Jeździłem na szarpaki, nie wykazywały luzów. Geometria też była OK. Kilku speców powiedziało, że tak będzie dopóki się opony nie ułożą - nie wiem czy to prawda. Po przejechaniu ok 5tkm wszystko ustało. Ja też nie mogłem utrzymać auta w torze, nawet przy delikatnych nierównościach.
Dzień Dobry! Mam założone wspomaganie układu kierowniczego w ciapku. Zaczęło bardzo słabo działać i grzeje się olej. Jakie powinno być ciśnienie dawane na siłownik?
Chyba bendę musiał zmienić tego mechanika kod silnika to WV2ZZZ70ZMH074237 jest to benzyna z gazem :D
Masz zatarty wał kierownicy, łącze przy samej kolumnie. Ewentualnie krzyżak wału kierowniczego.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Otwarty korek zbiorniczka plynu wspomagania :) Oddalem do poprawy, ale nie chce wejsc w dodatkowe koszta (jestem w plecy juz o regeneracje).
Mimo wszystko skoro miałeś złamany wodzik (nr 50 na rysunku powyżej), to nie pękł od tak sobie. Możliwe jest, że jak podniosłeś pedał sprzęgła za wysoko to cięgienko połączone z tym wodzikiem wewnątrz skrzyni wyszło z wcięcia w drążku blokującym biegi. Zdarzyło mi się to dwukrotnie, przy odrobinie szczęścia da się do ustawić odpowiednio bez zdejmowania...
A jakie masz kola ? Zapozycz zaciski od starego motocykla, powierc dziurki na tarcze, przykrec. Zainstaluj uklad hydrauliczny i gotowe. Przydaloby sie zdjecie, zeby to widziec.
Pompa musi mieć CAN do poprawnego działania. Potrzebujesz pompę, maglownice z czujnikiem oraz węże. Pompa ma 3 wtyczki - zasilanie z akumulatora, czujnik z maglownicy oraz CAN wraz z plusem po stacyjce. Musisz zmienić kodowanie w module centralnej elektryki by auto wiedziało że ma wspomaganie. Proponuje zakup części z jednego auta i najlepiej wybrać...
układ kierowniczy gokarta układ kierowniczy wózek hydrauliczny układ kierowniczy
three phase ustawienie anteny warszawa kopiowanie schowka
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Kompresor Airpress – iskrzenie przy podłączeniu przez przedłużacz, możliwe uszkodzenie silnika Łuk elektryczny w kuchence mikrofalowej – przyczyny, diagnostyka, Panasonic, Whirlpool, osłona falowodu