witam, problem z renault scenic II 1.5 dci 2005 rok. Otóż pojawiło się powietrze w układzie paliwowym. Do gruszki powietrza nie ma, a od gruszki do komory już dochodzi, jakie mogą być tego przyczyny. Podejrzewam uszkodzoną gruszkę, albo walniętą uszczelkę na filtrze paliwa, a w ostateczności pompa paliwa,co o tym sądzicie.????
A waha ci nie cofa się do zbiornika bo masz nie szczelność w układzie paliwowym?
Na gorącym jak odpala ,to nie świece a raczej coś z układem paliwowym.
Załóż zawór zwrotny paliwa . Uniemożliwia powrót tłoczonego paliwa do zbiornika i utrzymuje ciśnienie w układzie paliwowym po wyłączeniu silnika. Ułatwia to kolejny rozruch silnika.
Jak sprawdzić czy w układzie paliwowym są opiłki metalowe świadczące o zużyciu pompy wtryskowej.
1. Zapowietrzony układ paliwowy. 2. Świece żarowe { paliłby dobrze latem} 3. To jest poczciwe dTi.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Został podmieniony nowy regulator ciśnienia niestety efekty takie same jak na starym regulatorze ciśnienia. Nadal przeważnie objawy braku dostatecznego ciśnienia w rampie przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu... Nie ma powietrza w układzie paliwowym i opiłków również żadnych nie ma. Jakieś dalsze sugestie? Pozdrawiam
WITAM.Mam problem z scenikiem 1.6 16v rok 2004 Po długim postoju albo po nocy nie odpala za pierwszym razem nawet nie tyle co nie odpala co załaczy sie silnik na sekunde i gasnie wymieniłem swiece cewki na forum piszą że może to byc koło zmiennych faz rozrzadu ale mechanik mówi że nie koniecznie bo może sie paliwo cofać w układzie paliwowym tylko jak...
filtr paliwa poszedł pierwszy na odstrzał,sprawdzone wtryski,praktycznie cały układ paliwowy przeswietlony,zauważyłem że pasek rozrzadu jest zbyt luzny,czy gdyby przestawił sie rozrzad moga byc takie skutki,niewiem czego sie chwycic
Zapowietrza się układ paliwowy. Dziwne że możesz go rano uruchomić. Temperatura to prawdopodnie uszkodzony czujnik, bądż przerwa w obwodzie. Tam zdaje się były czujniki pozytywowe.
świece sprawdzone ,rozrzad poprawiony.kiedy uruchamiam zimny silnik mam wrażenie że pompa nie dostaje paliwa(rozrusznik kręci i nic nie załapuje)A układ paliwowy sprawdzony.może jakiś czujnik w pompie sie nie otwiera,albo za mała dawka rozruchowa paliwa?
Jakiej firmy układ paliwowy? Jeżeli DELPHI, to proponuję zająć się wtryskiwaczami. W DELPHI problem zaczyna się od pompy paliwa, drobne opiłki metalu dostają się do wtryskiwaczy i problem gotowy :cry:
wielka szkoda ,bo mój się zawściekł i nie chce odpalać ani na zimnym ani na ciepłym, spodobał mu sie PLAK wystarczy mała dawka i pali na strzał i co rusz mam inny wykaz błedów Nie wiem jak RENAULT ale podobny problem miałem w OPLU, przyczyna zapowietrzony układ paliwowy- straszono mnie regeneracją pompy za ok 800zł, a skończyło się na wymianie o-ringa...
Układ paliwowy dobrze sprawdzic łącznie z podłożeniem paliwa na samą pompe CR. A propo kupiłeś scenika i wymagasz od niego cudu te auta są najbardziej awaryjne zaraz po lagunie II.
Witam.Mam Scenica 1,9 dci 102KM, 2001r i jest problem z falującymi obrotami obojętnie czy jest zimny czy rozgrzany silnik,mało tego przy 2,5 tyś obr zapala się lampka od świec żarowych i przechodzi w tryb awaryjny ogólnie auto niema mocy filtr paliwa i powietrza wymieniony na nowy byłem na diagnostyce i podłączyli komputer i niema o dziwo żadnych błędów...
Można jeszce sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym i regulator ciśneinia w instalacji paliwowej oraz szcelność instalacji paliwowej, zawory wtryskowe i uszczelki oraz wydetek paliwa w poszczególnych zaworach wtryskowych. Trzeba też spawdzić sondę lambda i podgrzewanie sondy lambda.
No i rozpracowałem dziada. Układ paliwowy cały odczepiony. Nic to nie dało, jak chodził tak chodził. Okazało się że mimo pracy sondy lambda tzw bezbłędnej, pracuje nie w tych warosciach co powinna. Podłączyłem CLIPa do innego scenica z tego samego roku i tym samym silnikiem i wyszło szydło z worka bo tamta pracowała całkowicie inaczej. Po rozkręceniu...
Do mojej Megane 1.5 dCi 80 konnej włożyłem silnik z polifta 86 konny. Musiałem tylko założyć też skrzynię od polifta bo zamach i sprzęgło był większy. Teoretycznie mogłem przełożyć zamach ze starego i powinno wszystko pasować na starej skrzyni ale akurat miałem komplet więc przełożyłem. Czujnik położenia wału wypadał w innym miejscu ale zamach też miał...
Układ paliwowy się zapowietrza do sprawdzenia, po lewej stronie za silnikiem jest filtr tam czasem na końcówkach przepuszcza powietrze. Miałem taki przypadek, że wolno wkręcała się na obroty i ciężko wkręcała się do odpalenia
Kilka dni temu znajomy w Megane II 1,5 dCi miał ten sam komunikat. Okazało się w warsztacie, że w wyniku złego połączenia przewodu paliwowego przy filtrze paliwa zapowietrzeniu uległ układ wtryskowy. Po usunięciu nieszczelności od tygodnia podobno ma spokój. Ale w jego przypadku renówka całkowicie odmówiła palenia i trzeba było wezwać lawetę aby dostarczyć...
Kolego będziesz musiał się w taką zaopatrzyć w sklepie bądź gdzieś na szrocie na twoim miejscu szukałbym gdzieś po szrotach, gdzie sam sobie możesz taką wyciągnąć dlatego że wtedy weźmiesz sobie razem z przewodem, który idzie od filtra do pompki będzie Ci się łatwiej wpiąć w układ przy za filtrem, kupując w sklepie musisz pamiętać żeby kupić też przewód...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Witam wszystkich, bardzo proszę o pomoc, bo męczę się już z tym tematem od kilku miesięcy, korzystając z 4 warsztatów i w dalszym ciągu problem nie został rozwiązany. Tak jak w temacie, auto Renault Scenic 2002 r. 1.9 DCI. Moją zmorą są gigantyczne problemy z uruchomieniem silnika (od jakiś 6 msc), ale po kolei chciałbym nakreślić przebieg "napraw"....
Witam czy pana auto jest na wielopunktowym,czy jedno punktowym wtrysku i czy pompka jest w zbiorniku czy na zewnącz zbiornika.Ja mam bmw e30,pompke w zbiorniku i wielopunktowy wtrysk,za pompkę na giełdzie samozhodowej zawołali 230zł,dobrze że miałem ze sobą spaloną pąpkę bookazało się że podobne pąpki są montowane w połowie samochodów,do mojego podeszła...
Witam serdecznie szukam wszędzie rozwiązania na mój problem z Renault Scenic I lift 1.9dTi 98KM silnik F9Q 736 rok 2000r. Pompa wtryskowa R803. Samochód nabyłem nie dawno wymieniłem z nim Zaczynając od oleju, rozrządu z pompą wody, czujnika temperatury, zaczęło robić się chłodniej i zaczął kręcić gorzej to wymieniłem świece żarowe były wszystkie przepalone,...
Witam. Napiszę najkrócej jak się da ;) RENAULT SCENIC II DCI na Siemensie (prawdopodobnie SID 301) Po 4 dniach na zewnątrz ok. 0 stopni - nie zapala (rozrusznik kręci). Komunikat po francusku "injection defaillante". Nie mam clipa ale mam analizator systemów wtryskowych - więc na początek: - sprawdzenie zasilania paliwowego OK - przelew z pompy OK -...
Witam mam następujący problem pewnego dnia auto tj Renault Scenic II 86 KM DCi zaczął szarpać w czasie jazdy. Objaw na początku był taki ze lekko szarpał jakby nie dostawał paliwa takie mniej jak sekunda przerwy. Potem kilka razy jak więcej razy to następowało to komputer włączał STOP gasił silnik. Po kilku sekundach auto normalnie zapalało ten komunikat...
Sprawdź czy układ paliwowy się nie zapowietrza, miałem w scenicu ten sam problem, po paru godzinach postoju odpalał za 10 może 15 razem, okazało się że na połączeniach przewodów paliwowych zaciągał powietrze do układu.
Może zacznę od początku. Pewnego dnia żonie rozpołowił się pasek alternatora i się zaczęło zgasł na środku krzyżówki zapaliła jeszcze raz zgasiła za krzyżówka i już z tamtego miejsca na hol i do warsztatu. Wymienili pasek i.... No i inc silnik po dłuuuuuuugim kręceniu kichnie tylko i gaśnie. Mechanicy sprawdzili z miernikiem w dłoni przewody elektryczne....
Witam wszystkich. Posiadam Renault Scenic 97 rok 1,6 8 V + LPG. Szukałem mojego problemu na wielu forach od kilku miesięcy i nie trafiłem z rozwiązaniem dla mojej Reni. Problem jest taki jak u kolegi. Po nocy auto trzeba długo kręcić , żeby zapaliło , jak zapali to przez kilka sekund nierówno pracuje silnik, jakby nie na wszystkie gary, jakby mu czegoś...
Jaki przebieg tego auta?? Paliwo *trefne* znam przypadki że po przejechaniu zaledwie 60 tyś km cały uklad paliwowy do wymiany. A może był dolany dodatek *uszlachetniający* do paliwa? Znajomy uszkodził w ten spoób hdi.
Nie mam sił do tej pompy, kombinowałem usunąłem powietrze, dodałem podkładkę 0,25-0,3mm. Auto odpala za 1-szym razem, ale 60-70% jazdy jest na kontrolce... wtedy zbiera się tak, że spokojnie cienias z silnikiem 700cm3 mnie łyka. Czytałem już dużo tematów, ale rozbieżność jest duża co do pomp... Nikt nie podaje jaki model pompy pasuje z jak najmniejszymi...
Żadne przewody nadmiarowe na wtryskach, a już wogóle świece żarowe. Co wy wymyślacie. Nie wprowadzajcie chłopaka w błąd. Masz powietrze w układzie doprowadzającym paliwo do pompy. Miałem to samo. Wymień opaski i dokręć je w innym miejscu na przewodach - lekko przesuń. Powietrze dostaje się spod opasek. One nie dolegają do przewodu po dokręceniu - jest...
Na moje szukaj w układzie zasilania paliwem, jak kręcisz jest jakieś ciśnienie na wtryskach?
Z pod wtryskiwaczy wyciek chyba paliwo,dostają się też spaliny do układu chłodzenia i ubywa płynu chłodniczego. Możliwe że ten wyciek to również płyn chłodniczy bo jak zluzuje korek od płynu chlapanie jest zdecydowanie mniejsze, no i kopci okropnie co to może oznaczać?
Może jakis problem z pompą wtryskową, paliwo jest w wężyku do pompy. Potrzebujesz odpowiedzi ze to pompa? A komputer chociaż podlaczyles? Przyczyn tej sytuacji może być naprawdę wiele. Uszkodzony czujnik położenia, luzna jakaś kostka, załamany przewód, zzpowietrzajacy się układ, blokujące immo, uszkodzony sterownik pompy, uszkodzona pompa itd itd....
renault scenic układ paliwowy układ paliwowy renault pompa paliwowy renault scenic
kosztorys przykład tranzystory mutujące prosty regulator oświetlenia
moduł komfort termet stabilizator lm7812
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004: Klucz mechaniczny Klucz mechaniczny w Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004