pompa to "wytrzyma" każdy olej Nie do końca,choć wiele racji. Zawór przelewowy jest w pompie,nie w maglownicy.Tutaj olej ma znaczenie,bo stabilność termiczna w takim zakresie temperatur to złoto.Wlejesz za gęstą zupę do układu i ukrecisz wałek na mrozie,albo zniszczysz pasek.Pompy mają różne konstrukcje,np wiele nie ma łożysk tocznych tylko panewki.,klasa...
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
Sprawdź przewody układu czy nie są zagniecione.
Na chłopski rozum to system wspomagania szwankuje, tudzież elementy towarzyszące. Wraz ze wzrostem prędkości ingerencja wspomagania jest zmniejszana, więc np. po 40 km/h nie jest zbytnio odczuwalne. Na skrajach też można odczuć blokady. A gdy jest źle, to w każdej pozycji kierownicy może pojawiać opór. Wspomaganie jest elektryczne, o ile dobrze pamiętam....
Druga kwestia, to jest taka, że nie wiem jakie były wartości w wersji angielskiej. Auto mam od dwóch miesięcy i miałem jedynie czas na diagnostykę w weekendy, a teraz będę miał auto na dłużej i mogę podążyć temat. Po VIN wychodzi: UKŁAD KIEROWNICZY (DZIAŁANIE):KIEROWNICA ELEKTRYCZNA WSPOMAGANA 7020 : kalkulator systemu ABS (CAN to 9000 + 9001): https://obrazki.elektroda.pl/5869140500_...
Po przejechaniu kilku lub kilkunastu kilometrów twardnieje układ wspomaganie kierownicą objawia się to tym że są opory przy skręcaniu. Pompa może tracić ciśnienie po nagrzaniu zgodzę się. Nikt z mechaników nawet serwisowych nie może stwierdzić tego na 100 % , każdy tłumaczy że nie mieli takich objaw w swoim doświadczeniu (po wyłączeniu silnika i ponownym...
Tak, kilku mechaników sprawdzało samochód i każdy stwierdził elektryczny układ wspomagania kierownicy
Halo jestem nowy założyłem sobie elektryczne wspomaganie do cinquecento i potrzebowałbym pomocy, pilnie błagam o pomoc jak uruchomić i sprawdzić czy silnik wspomaga układ kierowniczy. Jestem nowy i zastosowałem ten zestaw do malucha ale mi tylko kierownica zadrętwieje ityle
układ hamulcowy wspólny z układem zawieszenia, i wspomaganie kierownicy czyli wspólna pompa i zbiorniczek na lhm, prawdopodbnie może to być pompa.
Tak , bo pompa jeszcze jest do dalszego użytku ,ale trzeba to sprawdzić :idea: jak masz kanał lub podnosnik to odkrecasz przewody i spuszczasz ,waże jest żeby potem nalewając płyn należy odpowietrzyć cały układ najlepiej to robi się kręcąc kierownicą raz w lewo do oporu i w prawo i dolewać płyn
Podobno przy skręcaniu głośniejszy metaliczne dźwięki dochodzące z alternatora są spowodowane większym obciążeniem właśnie samego alternatora. Podczas skręcania kierownicą pompki od układu wspomagającego kierownicę tłoczą olej i dodatkowo obciążają alternator, który automatycznie szybciej się kręci więc łożysko bardziej hałasuje. Dodano po 6 Wydaje...
Zmierz na zasilaniu orbitrola i na powrocie bez kręcenia kierownicą.
Witam. Mam Volvo 460 - układ kierowniczy ciężko chodzi. Wspomaganie kierownicy jest słabe. Czy ktoś wie czym to może być spowodowane.
nie zwrociłem uwagi na to trudno mi określic bo teraz jak wymieniłem pasek to nigdzie sie nie dymi tylko układ sie blokuje
Witam, mam ten sam problem, ale działa bez zarzutu. Z drugiej strony otrzymywałem 01309, który mówi o niemożliwym sygnale 008 oraz 00778 (G85). Przerażające jest to, że kiedy sprawdzam w VCDS, widzę kąt skrętu kierownicy. Proszę o pomoc. Dzięki.
Kompletne wspomaganie kierownicy :D Chyba najbardziej upierdliwa bolączka tych aut. No chyba że już przerobiłeś układ kierowniczy :P
Po kilku minutach od uruchomienia auta przestaje działać wspomaganie kierownicy. Błąd w układzie wspomagania: C1525. Proszę o pomoc
Podnieś przód auta odkręcić i wybić drążki kierownicze , odpalić silnik i wszystko będzie wiadome czy to pompa czy układ jezdny
AC pokazuje w UCH błąd "DF048 - Kod zabezpieczenia między UCH oraz elektrycznym układem wspomagania kierownicy" Kontrolka od immo nie gaśnie.
Jeżeli na zimnym oleju wspomaganie jest lepsze, to zdobądź litr oleju HL 68 i zalej układ.
Normalnie przy sprawnym układzie ,po rozładowaniu czy wymianie aku, wszystko ma pogasnąć krótko po ruszeniu. Bez specjalnych manewrów i jakiegoś cudowania. Jak mu wymusisz adaptację itp,a do tego np odczyt z czujników prędkości będzie zły, to nigdy nie zgaśnie. Vag scope prawdę ci powie.
Dodam że kręcilem kierownica lewo prawo i nic dalej chodzi taj jak by wogole nie było wspomagania jest może jakiś inny sposób na odpowietrzenie tego układu?
Przy 10l/min wspomaganie powinno pracować prawidłowo. Możliwe, że pompa jest mocno zużyta i nie osiąga tej wydajności. Dobrze byłoby sprawdzić ciśnienie w układzie, zanim zacznie się kombinować.
Witam, alternator jest sprawny w 100%. Moim zdaniem to elektronika w układzie kierowniczym, dlatego kogoś szukam, kto się na tym zna. Pozdrawiam
Witam, mam problem z chevroletem cruze 1.4t. Podczas jazdy odłączyło się wspomaganie, komunikat "sprawdz układ wspomagania kierownicy" i auto zgaslo. Spod pokrywy polecial dym smrud spalenizny. Wymienilem silnik wspomagania, zregenerowałem alternator, wymienilem rozrusznik. Auto nie odpala. Na kablach od innego samochodu rownież. Po przekreceniu kluczyka...
przewód do diagnozy nie urwany/przecięty?Może zdechł sterownik układu pomocy w kierowaniu?Jak z zasilaniem i masowaniem ?
Jeśli są opiłki, to pompa do wymiany, układ do płukania.
no nie to nie to :) jak ci przygasają światła przy kręceniu kierownicą (np. na postoju) to może bardzo ci pompa wspomagania silnik obciąża, albo masz elektryczne wspomaganie (nie znam fordów) i ono obciąża. Swoją drogą dziwne bo u mnie w aucie nic nie przygasa czy to jak kręcę na postoju czy w czasie jazdy... Sprawdź akumulator może zaczyna padać. Normalnie...
Znam te strony :) , w końcu jakiś tam dorobek na forum Forda też mam :) Te wartości zmieniają się cały czas przy kręceniu kierownicą, nie jest ważne czy auto stoi czy jedzie :). Swoją drogą dość często w pierwszych wersjach Focusa MK3 to wspomaganie elektryczne padało. Tu tez można cos znaleźć: https://www.catcar.info/ford/?lang=en
a jakie ciśnienie powinna wytwarzać dobra pompa? a jakby wlał gęstszy olej do układu ?
Od listwy odkrec banjo u krecąc wylej wszystko z 2x przepłucz układ. Ja u siebie poza nowym olejem dałem ceratec.
Jeden z opisów jest taki: U0412(00) – nieprawidłowe dane z modułu sterującego kolumną kierownicy (EPS / wspomaganie kierownicy). •B122E(64) – błąd związany z kamerą cofania / czujnikami parkowania (w Lagunie 3 często dotyczy układu wspomagania parkowania lub komunikacji z modułem kamery). Dodano po 4 A inny taki :
Nota podwozie, numer noty 3, gdyż tam jest układ wspomagania kierownicy.
Olej nie jest spieniony? Jaki układ, jaka pompa, jak daleko od zbiornika?
wyłączonym wspomaganiem dlatego się kręci gorzej, bo w porównaniu do niewspomaganego układu jest inne przełożenie kierownica - koła. Bzdura. Jest takie samo. Około 2,5 obrotu w każdą stronę. Po prostu przy wyłączonym wspomaganiu kierowca musi pokonać jeszcze opory przepływu oleju przez maglownice albo opory przekładni silnika elektrycznego.
w tym samochodzie nie ma, bo wspomaganie kierownicy jest elektryczne. Zapewne to usłyszałby gdyby zaprowadził auto do warsztatu na wymianę pompy wspomagania :) Za niedługo podciśnieniowe wspomaganie hamulców też odejdzie do lamusa. W moim niedawno kupionym autku serwo hamulców jest elektryczne. Szczerze to szkoda. Układy na klasycznym serwie bardzo...
Skoro czerwony olej to wspomaganie kierownicy lub olej skrzyni automatycznej. Pytajnik to pompa podciśnieniowa. Tam jest elektryczne wspomaganie, pozostaje skrzynia.
Może jest nieodpowiedni olej w układzie, i się pieni po rozgrzaniu, przez to zapowietrza układ. Trzeba sprawdzić, czy po rozgrzaniu pompa pompuje olej, odkręcić przewód idący do maglownicy i skręcać kierownicą
A pobór prądu jaki? Zmierzyć i sprawdzić przy okazji opory w układzie kierowniczym.
Witam Co do wymiany węża to ja nie iwdze problemu układ sam sie odpowietrza tzn nie sam musisz mu w tym pomódz ale to jest banalnebo poprostu po założeniu nowego uzupełniasz olej zapalasz silnik i przekrecasz kierownicą do końca w lewo aż zacznie wspomaganie lekko piszczeć następnie w prawo do końca i ma być gotowe. Pozdrawiam
Pompa nsz-10, 14 i 16 ma przewody zasilające zdaje się o średnicy 15 mm w ciągnikach w których są stosowane. Nie ma w nich ciśnienia olejoodporny wąż skręcany opaskami wystarczy w zupełności. Choć na zasilanie pompy dał bym ciśnieniowy, zbrojony w zimie gdy olej gęsty nie zaciśnie go. Oleju wiele ci nie trzeba z samym podnośnikiem układ ma zapotrzebowanie...
Czy po wymianie pompy odpowietrzałeś układ (parokrotne przekręcenie kierownicą w skrajne położenia)?
Używa ktoś skróconego ramienia kolumny kierowniczej, faktycznie działa to jak wspomaganie, o ile więcej trzeba dokręcić kierownicą do pełnego skrętu? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi w tym temacie.
Witam. Podpinam się do tematu. Volvo FH4. 17r. Ten sam problem. Podczas jazdy wspomaganie działa bez zarzutu. Przy manewrowaniu na parkingu pojawia się problem ze zwiększonym oporem na kierownicy. Wymieniony olej i filtr. Jakieś pomysły?
Witam Właśnie stałem się mało szczęśliwym posiadaczem Seata Ibizy z 2003 r. z silnikiem 1.4 55kw Problemem w moim pojeździe jest to, ze wspomaganie działa tylko w prawą stronę i to po rozgrzaniu silnika. W lewą muszę "siłować" się z układem i po zerwaniu pierwszego oporu kołem kierownicy kreci się już luźno. Ponadto ostatnio zapaliła się kontrolka "silnika"...
Witam. Czy udało się uruchomić wspomaganie? Też chcę wykorzystać układ do ciągnika. Pozdrawiam
No nie po sprawie. To nie jest radosna twórczość tylko samochód który będzie się poruszał po drodze publicznej. Tu nie ma miejsca na radosne wydumki które np w czasie jazdy odetną wspomaganie czy napęd. SD-1000 raczej też nie spełnia wymagań motoryzacyjnych. Oczywiście jest niebotycznie lepsza niż domowe wynalazki, ale raczej nie spełni wymagań formalnych....
Jezuniu, jak maglownica, jakie paski jak tam jest wspomaganie elektryczne zaraz na kolumnie kierownicy, zaraz pod kierownicą.
Źle ustawiony tłok sterujący. to co zaznaczyleś, właśnie jest przegubem, który tym tłokiem wewnątrz siłownika porusza. Pod tą gumową harmonijką masz stalowa obejmę skręcona na śrubę. Trzeba ja poluzować i wkręcić tłoczysko o pół obrotu. Ew. wykręcić o pół obrotu, żeby reakcja kierownicy w obydwie strony była równa. Chyba że masz juz luzy w układzie...
Jeżeli tak ci się zdarza, to trzeba wymienić płyn wspomagania i najlepiej przepłukać układ. Jeżeli to nie pomoże, warto przyjrzeć się maglownicy. Mówię tutaj o układzie hydraulicznym, lub elektryczno-hydraulicznym jak w W168 z tematu.
wspomagać układ kierownica schemat układ wspomagać kierownica wspomagać kierownica
makra wordzie klawiatura przewodowa przeniesienie numeru
kable rozruchowe lampa metalohalogenkowa
Komunikat "przepełnienie" w bileterce Autopark L-C Mefa: przyczyny i rozwiązania Naprawa niszczarki Wallner: diagnostyka i konserwacja