Niby dlaczego nie wierzysz? Bo... Układ zapłonowy CDI jest typowy i wodotrysków tu nie ma.
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Ten schemat to fragment układu zapłonowego DC-CDI, ta przetwornica ładuje kondensator do napięcia ok 250V, następuje wyzwolenie bramki tyrystora (brak schematu układu wyzwalania, formowania impulsów z pickup coil), skacze iskra na świecy (na schemacie brakuje cewki wn) i cały cykl się powtarza
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Iskra jest albo nie ma, albo zapala mieszankę w każdym cyklu albo nie. Nie ma możliwości zwiększenia mocy w ten sposób. Jak chce porządną iskrę (a nawet dwie na jeden cykl dla pewności) to można przerobić na CDI, ale w zwyczajnym silniku nie ma to większego sensu. Są gotowe rozwiązania na zapłon CDI w samochodzie, jest również dostępny projekt otwarty...
Nie musisz zmieniać wału, lepiej zajmij się słabym układem zapłonowym, regulacja miedzy cylindrowa również potrzebna nie jest. Jest dużo przykładów układów CDI znajdziesz tam schemat dobrego i prostego modułu. Czujnik położenia wału według mnie również tam jest dość prosty.
Sprawdziłem cewkę, jest ok. Sprawdziłem świecę, jest ok. Sprawdziłem moduł, jest ok. Jak sprawdzałeś? Schemat pojazdu masz? Układ zapłonowy AC CDI, AC/DC CDI, DC CDI? Blokowanie jakieś tam jest - stop, stacyjka, boczna stopka, inne? Wrzuć zdjęcia modułu oraz wtyczki do niego, gdzie widać kolory przewodów. Oraz zdjęcie wiązki z magneta, gdzie widać...
Daytona Thunderbolt, schemat układu zapłonowego Honda dio starej wersji (nie DC_CDI). SCR 2P6M= C106M :idea::!: Nyemi
Rewelacja! Pierwszy od dłuższego czasu temat przedstawiony w sposób w pełni profesjonalny. :D Miło poczytać. Proponuję aby moderator dołączył go do bazy schematów. Wszystkie znane mi schematy Mińska są tylko schematami łączeniowymi a nie ideowymi. Dzięki wspaniałej pracy ukaaasz mamy pełen schemat. Brakuje tylko pomiarów rezystancji. I to od nich proponuję...
Procedura jest standardowa. Zaczynamy od schematu aby określić z jakim układem zapłonowym mamy do czynienia: CDI TCI i ich warianty. Potem czytamy posty na temat uszkodzeń danego układu zapłonowego. Potem pomiary. Diagnoza. Na koniec wymiana lub naprawa uszkodzonych elementów.
No pewnie, że bateryjne CDI Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 (at)renowka33 Nowy model silnika Twojego motocykla-skutera pracuje już w oparciu o ECU, wtrysk paliwa, schemat dostępny. Ze starszą wersją gorzej. Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora, bo...
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
Witam, Pacjent to Honda VF700C 1987 r. Mam możliwość zakupu takiego motocykla, niestety bez modułu zapłonowego. Z tego, co szukałem, ten moduł CDI w Polsce jest nieosiągalny, więc moje pytanie: czy jest możliwość przerobienia takiego układu zapłonowego? Posiada ktoś może schemat elektryczny do tego modelu ?
Nadal stoję w pukcie wyjścia. Czy ktoś może dysponuje jakimś konkretnym schematem zapłonu cdi tak aby go wykonać?
Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Układ wzięty ze strony motelek.net gdzie osoba która ten schemat zastosowała twierdzi że dorabiając zewnętrzny wyzwalacz można z powodzeniem zastosować wyżej wskazany układ. Tak też więc...
Sprawdź max długość iskry na samym kablu. Jak ? Użyj szukaj. Podejrzewam usterkę układu zapłonowego. Najprawdopodobniej padła cewka zasilająca AC CDI. Znajdź i zamieść schemat elektryczny. Łatwiej będzie cię pokierować co i jak mierzyć.
Mam skuter kibse 50 4t black edition z 2018 roku gdzie w nim znajduje się moduł cdi? Dodano po 36 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W większości skuterów 4T tej klasy moduł CDI (Capacitor Discharge Ignition) umieszczany jest w pobliżu akumulatora, pod siedzeniem lub za przednią osłoną. W przypadku modelu Kibse (lub Kisbee) 50 4T Black Edition z 2018...
więc wychodzi na to ze dobry Niekoniecznie. Schemat masz? Odepnij moduł i sprawdź wartość napięcia zasilania (prąd zmienny). Przydałoby się też podejrzeć, co się dzieje na sygnale z czujnika. Do modułu dochodzi przewód czarny z białym paskiem? Jeśli tak, to odepnij go na czas próby odpalenia. Procedury sprawdzanie elementów składowych układu zapłonowego...
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
http://obrazki.elektroda.pl/4463346700_1... Witam Kolegów. Dzisiaj chciałem przedstawić moje wykonanie układu zapłonowego CDI do silnika rowerowego firmy SACHS. Oryginalne części do tych silników są jeszcze dostępne, ale ceny bywają wysokie dlatego postanowiłem zrobić układ zastępujący oryginalny moduł zapłonowy. Schemat takiego modułu...
Tutaj jest plik z materiałami poglądowymi na temat zapłonów CDI. Ja konstruuję zapłony według tych materiałów. Kwestią indywidualną kazdego silnika jest sposób wyzwalania tyrystora.
Pomoże , pomoże, tylko najpierw sam musisz się wykazać... Znajdź i zamieść schemat instalacji lub choć schemat układu zapłonowego. Dzięki temu można cię będzie nakierować. Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej CDI - jedna z cewek magneta . Trzeba też sprawdzić, zgodnie z linkowanym tematem, obwód gaszenia i zabezpieczeń przed odpaleniem.
w układzie modulu zapłonowego CDI, jest elementem przetwornicy podnoszace napięcie z 12V do okolo 200V, poniżej schemat http://obrazki.elektroda.net/58_12465148...
Rozmontowałem moduł zapłonowy układu CDI motocykla z 1985 roku zastosowano w nim kondensator konstrukcji zwijanej pomiar miernikiem wykazuje 1,5 µF ze schematu nowszego modułu wiem że takie kondensatory w tych układach są na 400 V. Niestety nie mogę znaleźć tak dużych kondensatorów na tak wysokie napięcie proszę o pomoc osób bardziej w tym doświadczonych.
Znowu podajesz link do schematu który nie pasuje do tego silnika, na schemacie jest zwykły moduł stałokątowy do silników dwusuwowych. Moduły zapłonowe do silników czterosuwowych (ze zmiennym kątem) są dużo bardziej skomplikowane ze względu na układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (przyśpieszczacz). Dla przykładu: http://www.motelek.net/andere/cdi/china_...
Robisz tak: krok pierwszy - zdobywasz SCHEMAT instalacji elektrycznej swojego pojazdu. krok drugi - sprawdzasz, jakiego typu tam jest układ zapłonowy krok trzeci - szukasz cewki do niego - są dostępne już od nastu zł do układów CDI i nie trzeba się babrać w przekładanie przewodów.
Poniżej zamieszczam schematy: Schemat układu zapłonowego CDI: http://obrazki.elektroda.net/50_12893822... Schemat instalacji elektrycznej: http://obrazki.elektroda.net/2_128938230... Rezystancja cewki impulsatora (nr 13 na schemacie CDI) = 100-150Ω, pomiar 115Ω. Rezystancja cewek zasilających moduł CDI (nr 10 na schemacie...
Jakbyśwrzucił schemat elekryczny układu zapłonowego z opisem podstawowych parametrów, było by łatwiej ...gdybać. :D W sumie to nic nie wiemy. :cry: Czy układ to na pewno CDI? A jak CDI to jakie? Tzw. AC - cewka pod kołem magnesowym, czy DC - przetwornica 12VDC na ok. 400DC ń. no niestety a może stety 😁 Rotax bardzo się postarał aby nikt przy...
Wzoruj się na zapłonie ETZ. Oprócz czujnika musisz mieć moduł wykonawczy. Wszystko to prostacka elektronika. Największym problemem jest stabilne zamocowanie tego do prądnicy. A WSK 175 jest ciasno. Chodzi o to aby czujnik halla był na jak największym promieniu. Myślę że trochę rozjaśniłem problem. Jak coś to pytaj. Osobiście nie montowałbym czujnika...
Jest tutaj ciekawy projekt zapłonu CDI specjalnie do Jawy 50. Gdzie wyczytałeś że do Jawy 50? ZTCP Jawa 50 to był moplik bez akumulatora, a układy na tej stronce wymagają zasilania 12V. Dobre schematy CDI i po polsku do tego znajdziesz tu : http://zaplon.pl.tl/ To są właśnie schematy przewidziane do zasilania z cewki alternatora, tyle że w Jawie 50...
Na początek sprawdź zasilanie logiki z cewki zasilającej CDI (drugi przewód od cewki), tam układ składający się z tyrystora i diody zenera lubił się upalać. W dalszej kolejności sprawdź, czy nie masz uszkodzonego regulatora napięcia i nie przeładowuje Ci akumulatora (logika jest także zasilana z aku). Zwróć uwagę na zasilanie mikrokontrolera (stabilizator,...
I od kiedy to CDI jest na 6V? Do autora: przybliż, co to za silnik? I dlaczego akurat 6V? Bo silniki typowo modelarskie zazwyczaj nie posiadają typowego układu zapłonowego.
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
Czy możesz przetłumaczyć twój polski na polski. Nie wiadomo o co ci chodzi w ostatnim poście. Czy szukałeś schematu? Spróbuj. On wyjaśniłby wątpliwości. Jak nie to potrzeba więcej zdjęć, opisów i pomiarów aby odtworzyć schemat. To, że bez aku jest iskra wcale nie wyklucza przetwornicy. A może to nie jest CDI tylko TCI??? Impulsator widać. O reszcie...
Tyrystor nie zostałby wyłączony gdyby przetwornica dawała napięcie stałe - tu się zgadzam. Przetwornica musi dawać - jak pisałem - prąd przemienny . Czyli symulacja tego, co normalnie wytwarza cewka w statorze. Samo prostowanie odbywa się w module, a układ zapewnia wyłączenie tyrystora. I nie trzeba wyłączać przetwornicy na czas rozładowania. Czas dużego...
Od 1992 roku to ten model jest produkowany. Przez lata nie wprowadzano jakiś poważnych zmian, wygląd pozostał ten sam, poza zastosowaniem chińskiego silnika od roku 2008. System Ducati CBC stosowano od 2002 roku i jak wspominałem było kilka wersji różniących się m.in. kolorami wtyczek. Były też wersje bez tego zielonego modułu. Układ zapłonowy to ten...
Ciekawe jakie znaczenie ma zwarcie kondensatora elektrolitycznego, kiedy w takim układzie CDI nie stanowi żadnej blokady, z resztą stosowany jest w każdym module CDI. http://www.motelek.net/andere/cdi/ducati... http://www.motelek.net/andere/cdi/ducati... Poza tym taki nowy moduł zapłonowy jest warty 20 zł. Nie ma nawet sensu bawić się...
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Pracochłonne jest tu wykonanie transformatora. Dużo zwojów, trzeba starannie nawijać z przekładkami co jedną warstwę i na koniec zaimpregnować elektronikę też warto by zalać żywicą - w kuchniach gazowych jest brudno. Iskrowniki nie chcą działać połączone równolegle, bo pierwszy na którym zapali się iskra bocznikuje drugi, dwa z jednego uzwojenia, na...
Witam! Kupiłem jinchenga knight, lecz poprzedni właściciel wymieniał cały układ zapłonowy i coś pomieszał z kablami przy wtyczce do modułu zapłonowego.Potrzebuję teraz schematu do podpięcia modułu zapłonowego, który pin do czego. Jest to moduł z jedną wtyczką z pięcioma pinami. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.:D
Witam Chciałbym zbudować pastucha. Czy możliwe jest zaadoptowanie układu zapłonowego przedstawionego na schemacie? Układ zapłonowy typu CDI pochodzi z polskiego motoroweru. Kondensator C1 ładowany jest przez cewkę zasilającą z "magneta" (napięcie około 300V) i rozładowywane do masy poprzez tyrystor poniżej. Kondensator podłączony jest do cewki WN i...
Na twoim miejscu zrobił bym zwykły moduł tyrystorowy ewentualnie zapłon CDI. Do seryjnego silnika niema co pchać skomplikowanych układów bo i tak najbardziej niedoskonały element czyli przerywacz pozostaje. Jak już chcesz poważnie modyfikować układ zapłonowy to zacznij od przerobienia go na bezstykowy.
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
A czy podany niżej układ na WO zda egzamin ? Jestem początkujący jeśli chodzi o WO więc możliwe (choć raczej pewne) że gdzieś wkradł się błąd. Schemat to zlepek w/w CDI oraz schematu wzmacniacza z noty katalogowej układu. http://obrazki.elektroda.net/58_13194852...
Faktycznie było sporo tematów o układzie zapłonowym Mińska. Trzeb od nich zacząć. Pomiary bez znajomości schematu nie maja sensu, bo nie wiadomo co mierzymy i jaki wynik pomiaru jest prawidłowy. Zacząłbym od zlokalizowania cewki zasilającej CDI. Schemat lub oglądanie stojana w poszukiwaniu cewki nawiniętej cienkim drutem. Kilkaset omów rezystancji do...
Jak proste sposoby okazały sie nieskuteczne, to trzeba się zabrać za poważną diagnostykę. Przydałby się schemat. Przynajmniej w zakresie układu zapłonowego. Spróbuj znaleźć w necie dokładny lub podobny. Ew. stwórz go sam. Dalsze rady dotyczą najbardziej klasycznego układu CDI. Jak zauważysz niezgodność z twoją instalacją, to napisz od razu. Trzeba zacząć...
To trzeba cewkę impulsatora dołożyć, bez niej nie będzie iskry. Coś musi dać impuls do modułu aby ten wygenerował iskrę Nic nie trzeba dokładać. Z resztą zależy do czego??? Są układy zapłonowe tzw. magnet, które nie potrzebują impulsatora. Informacja o położeniu wału brana jest z napięcia cewki zasilającej CDI. Spełnia ona dwa zadania. Jednak cały(!)...
Witam, Posiadam rower z silnikiem jak powyżej i padł mi właśnie zapłon. Z opinii i innych postów wynika, że może to być moduł. Mam w związku z tym kilka pytań. Czy może mi ktoś zbudować taki moduł ze schematu (dostarczę) lub może mi ktoś podsunąć pomysł z jakiego np. chińskiego dwu suwa mogę wbudować cały układ zapłonowy. Największe zmartwienie to czy...
Czy mógłbyś uzupełnić schemat Mińska o część ukrytą wewnątrz prądnicy. Pomierz i narysuj cewki z opisem ich rezystancji. Łatwiej będzie zrozumieć zasadę działanie i dyskutować na temat usterki. Trochę strzelając, stawiam na uszkodzenie cewki ładującej CDI. Uwaga. Nie rób żadnych pomiarów napięć w obrębie cewki zapłonowej! Dość, że nic nie wnoszą do...
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny", ale wydaje mi się: - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) - ten typ alternatora ma wbudowany/wewnętrzny układ sterujący(?) - <regulator> tylko "doregulowuje"/ obniża (przez straty) napięcie na instalacji...
Byłem w podobnej sytuacji. Padł mi moduł zapłonowy CDI w dwusuwie. Problem był w tym, że był to moduł z czterema końcówkami, a te które były dostępne były z pięcioma lub sześcioma. Nie mając schematu, zmontowałem więc układ według własnego widzimisię, układ z czterema końcówkami, który działał, od czasu do czasu silnik kopał przy uruchamianiu. Kolega...
Witam stary temat ale niektóre tematy są aktualne długoterminowo u mnie tak jest z paroma tematami... Ten sam problem mam i pytanie podbijamy czy dobry jest ten układ... Zapłon na czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa. Też się przymierzałem do tego schematu i nieco zmodyfikowany jest układ schematu po swojemu z wyobraźnią...
Masz, a w zasadzie quad :D, poważniejszy problem z prądnicą i resztą instalacji. Może sie okazać, że cewka ładująca oraz reszta układu zapłonowego jest OK a przyczyna tkwi gdzieś indziej. Trzeba szukać. Nie ma rady i nie możemy liczyć na szybkie rozwiązanie problemu. Bardzo przydałby sie schemat. A przynajmniej dobre zdjęcia: 1. Prądnicy (obie strony)...
Cześć jestem nowy na tym forum więc jak popełniłem jakiś błąd przy dodawaniu posta to przepraszam. Potrzebuję pomocy pacjent to skuter longljia 50cc 2t a mianowicie brak iskry Wymieniłem cały aparat zapłonowy, cewke zaplonowa, regulator napięcia moduł cdi, świeca nowa sprawdzałem miernikiem cewka ma prąd i prod dochodzi na kabel i na fajkę a na ilu...
Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Czy przypadkiem nie jest to gwint taki jak w ściągaczu magneta Simsona? Wg. mnie ten element nr3 powinien być płaski a nie stożkowy o ile chce się jeszcze skorzystać z nakiełka w czopie wału, czyli zamocować wał w kłach w celu sprawdzania bicia. Tego typu stożkowe naciskacze niszczą nakiełek i to stopniu tym większym...
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub...
Witam podepne się . Kawasaki klx300R 2002r. Elektryka ma dwa układy jeden zasila cdi i cewkę zapłonową z masą na ramię. Drugi układ zasila osprzęt świtał itp bez masy na ramię 12vDC. Przeróbka na potrzeby własne. Kupiłem bardzo fajny licznik z funkcją bluetooth i mam podobny problem obrotomierz jest sterowany sygnałem ujemnym.. Próbowałem podłączyć...
2 suw brak zaworów, z kopki iskra jest odpala, iskry nie ma podczas kręcenia rozrusznikiem, nie ma nic wspólnego z blokadą zapłonu hamulcem, przydał by się schemat.. Z tym schematem to przegiąłeś tak bardzo że przedmówcy nie zauważyli informacji z twojego postu. :D Sprawdź Tak i ciśnienie w tylnym kole oraz kolor owiewki. Tak samo pomoże.... W układzie...
Jeśli chodzi o schemat to załączam pod spodem, zrobiony na szybko, proszę się nie śmiać Śmiać się nie ma z czego. Prędzej płakać. Nie sprawdziłeś rezystancji złączek kabli statora do masy i między sobą. Tym sposobem nie wiadomo jaki jest układ elektryczny statora. Szczególnie chodzi o masę, bez której iskry nie będzie. Napięcie mierzyłem na tych trzech...
Wklej schemat instalacji. Jak masz serwisówkę to wklej opis (może być po angielsku) układu zapłonowego. Bez tego można sobie gdybać. Tym bardziej że: Ivan111, czytaj uważniej. NIE DOPASUJESZ od innego modelu. Wyżej pisałem, ze na jednym rdzeniu nawinięte są dwa obwody, jeden to trójfazowy obwód alternatora a drugi to obwód cewek zasilających układ zapłonowy...
To jakiś układ zapłonowy? - iskrownik, wyzwalacz lampy błyskowej? Zobacz [url=http://zaplon.pl.tl/SCHEMATY-CDI.ht...
W końcu znalazłem czas i dobrałem się do cewki /zdjęcie/. Ciekawe po co ta wysunięta z rdzenia blaszka. Najpierw spróbuje znaleźć fachowca, który przewinie cewkę. Jeśli to nie wypali, to spróbuje zastosować jakiś układ, chyba najlepiej DC CDI. Naczytałem się postów do liku ale nadal nie wiem, jakie rozwiązanie powinienem w tym przypadku wykorzystać....
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
Odradzam robienia takich prób z modułem zapłonowym. Ryzyko uszkodzenia. http://quadhub.com/yfz450/images/a/a8/20... Potwierdza się rodzaj układu ładowania. Ze schematu podejrzewam że regulator ma kostkę wyprowadzoną na przewodach. Gdyby miałby być zastosowany regulator od skutera, to jeśli alternator ma moc powyżej 100W to potrzebny...
Witam.Problem z tym Quadem jest tego typu że koleś od którego go wziąłem rozebrał wszystkie osłony na części i pociął całą instalację. Ja chciałbym go uruchomić ale bez schematu ani rusz. Moduł mam taki http://obrazki.elektroda.pl/8830471500_1... i piny już znam. Jak teraz podłączyć resztę? Z silnika wystaje 5 przewodów. Jak sprawdzić, który...
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu co jest przyczyną braku iskry. Motorowej to Rieju 50MRT z 2014r. Instalacja jest fabryczna, bez akumulatora, wszystko wygląda na nigdy nie grzebane i nie przerabiane, kolory przewodów i wszystko inne dokładnie jak na schemacie który tutaj załączam. Motorek stał ponad 2 lata nieruszany w wilgotnej stodole i nie...
Wymieniałeś podzespoły z układu zapłonowego, robiłeś pomiary, więc należy przyjąć, że są sprawne. Jeśli spiąłeś do "kupy" wszystkie kable od stacyjki, to iskry nie będziesz miał. Sprawdź podłączenie wg schematu. Szczelina między kołem magnesowym a impulsatorem nie może być większa niż o,2 - o,3 mm. Nie jestem pewien jak ma być mocowane w Twoim skuterze...
Witam, W starym Porsche pękła cewka zapłonowa i wylał się olej. W konsekwencji nastąpiło uszkodzenie modułu zapłonowego Bosch 0.227.300.004 Znalazłem stronkę: http://forums.pelicanparts.com/porsche-9... gdzie jest schemat, zdjęcia i opis. Tyrystor Thy uległ uszkodzeniu. Niestety...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Od jakiej wersji, rocznika ten schemat? Widzę tam zapłon Ducati. Ta Yamaha ma fabrycznie zapłon DC-CDI firmy Moric i schemat jest zupełnie inny. Kto to wszystko sprawdzał, że stwierdził że wszystko dobre? Po pierwsze musisz mieć oryginalny alternator - czyli taki z zewnętrznym impulsatorem i znacznikiem na obwodzie koła magnesowego. Ile tam cewek czy...
Witam chciałbym prosić o w miarę uniwersalny schemat blokady obrotów do skutera 4T w moim przypadku jest to Piaggio X9 250 ale tak jak pisałem ma to być blokada (sterownik) uniwersalny. Powiedzmy jakiś sterownik do CDI lub cewki. Przykładowo przy kierownicy mam miejsce na dodatkowy przycisk chciałbym go tam zamontować tak by po jego załączeniu skuter...
Witam temat przerabiany w sieci ale brak konkretnego rozwiązania problemu. Otóż mam motor Mińsk 125 i szwankuje w nim elektronika, konkretnie moduł zapłonowy. Zapłon jest typu CDI (12V) ale nie chce zamieniać na jakiś chiński układ. Chce aby całość wyglądała jak w originale. Moduł zamknięty jest w aluminiowej obudowie a od spodu zalepiony pianka montażowa...
Strach się bać. Wykazujesz się takimi brakami wiedzy, że lepiej będzie poprosić o pomoc kogoś na miejscu aby ci to połączył i uruchomił. To co narysowałeś na czerwono świadczy że mylisz cewkę WN z cewką ładującą CDI. Z ori cewki WN (tej w prądnicy) wykorzystuje się oba uzwojenia. Jednak każde do innych celów. To nawinięte cienkim drutem (dużo zwojów)...
Schematy.... rysuneczek zamiast schematu, coś co mnie osobiście przyprawia o dreszcze. Ale testując mieszankę napoju z lodem postanowiłem zapoznać się z szczegółami. "220/6v (ta liczba to omy)" - na pewno nie. To jest w uproszczeniu oznaczenie przekładni transformatora (jest to trafo sieciowe prawdopodobnie TS xx/6 czyli jeśli zasilisz uzwojenie wtórne...
pawcio1017 napisał: Nie rozumiem również Twojego polecenia - "iskrę sprawdzaj na samym kablu. Wykluczysz uszkodzenie świecy i fajki"? Mógłbyś jaśniej? A jak można jaśniej??? Poza tym było to wielokrotnie opisywane przeze mnie i nie tylko. Ile postów na temat braku iskry lub innych problemów z zapłonem przeczytałeś? Instalację masz klasyczną. Prawdopodobnie...
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia,...
Nie spodziewałem się, że ktoś odpowie. Miło mi.Od miesiąca czekam na moduly do lotniczego Rotaxa. By nie marnować czasu zacząłem zgłębiać ten zapłon "na poważnie". Przy cenie jednego (są dwa moduły) 1000 dolców, gra warta świeczki. Ten silnik przy rozruchu ma góra 220 obr./ min. Nie ma co się spierać czy magneto daje 3, czy 5 Hz. Daje mało i tyle. By...
(at)bubu1769 A nie zapomniał Szanowny Koleżka tym, że rozrusznik tego silnika, jak większość zaburtowych, wymaga przekaźnika do rozrusznika, o ile nie został zamontowany w silniku? Że alternator tam jest zespolony z układem zapłonowym typu CDI ? (koło magnesowe na podobieństwo motocyklowych) i że na łodziach z zasady stosuje się woltomierz, zamiast...
Witam, próbuję podłączyć uniwersalny obrotomierz do quada Polaris Sportsman 700. Licznik wygląda następująco: https://obrazki.elektroda.pl/9115255200_... Problem polega na tym, że obrotomierz nie chce ruszyć. Próbowałem podłączenia pod cewkę impulsatora, próbowałem owijać przewód na kablu WN, próbowałem tworzyć, jak ktoś sugerował...
Witam Szukam taniego wykonawcę płytki modułu zapłonowego do silnika sachs 301/a. Schemat i dokłądny opis montażu załączam poniżej. http://home.versatel.nl/rsetteur/spartam... http://www.tweedehands.net/popup.php?pho... Jeżeli wykonanie byłoby niemożliwe to chociaż elementy do zmontowania tego układu. oferty proszę...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Proszę sprawdzić przewod czarno bialy czy nie jest zwarty do masy gdy stacyjka jest przekręcona na zapłon na wstępie należało by zadać pytanie czy masz Sym 125 na gaźniku czy 125i na wtrysku bo to ogromna różnica; często z rutyny omijana; piszesz, że masz skuter z rocznika 2013, a te modele z dopisanym "i" są na wtrysku; z tego co ja doczytałem to...
Odnośnie blokady - na czym polega. Zacytuje jeden z portali, gdyż i tak moja wiedza na ten temat oparta jest jedynie o internet. "Czujnik obrotów - rejestruje on prędkość obrotową koła oraz informuje o tym CDI (elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co w konsekwencji wpływa na ograniczenie obrotów przez układ zapłonowy skutera. Sposobem na to zdławienie...
https://obrazki.elektroda.pl/9135028700_... Witam szanownych kolegów. Na początek wprowadzenie. Obrotomierz do silnika do łodzi różni się trochę od samochodowego. W samochodowym impuls bierze się z układu zapłonowego. W podmiotowym jest tak: pod kołem zamachowym z 4 magnesami stałymi jest tzw cewka ładowania czyli jest to alternator....
Witam Posiadam układ jak na schemacie poniżej, jest generator (cewki z krążącymi magnesami stałymi), do którego podpięty jest moduł zapłonowy CDI. Rezystancja cewek generatora wynosi 12 ohm. http://obrazki.elektroda.net/34_12525690... Wykonuje pierwszy pomiar oscyloskopem z odpiętym modułem (generator bez obciążenia) i otrzymuję przebieg jak na wykresie...
WERSJA R3.2 PLUS: + Dwie konfigurowalne mapy zapłonu: + Dwa limity obrotów, + Funkcja rev-limit-offset (zmienia dźwięk/strzały z wydechu na odcięciu), + Mapy i limity obrotów są wybierane z zewnętrznego przełącznika (np. na kierownicy lub przy przepustnicy). + Praca do 19.900 RPM + Udoskonalony software oraz hardware. WERSJA R3.2 STANDARD : + Jedna...
układ zapłonowy schemat schemat układ zapłonowy układ zapłonowy świetlówki schemat
unitra dynamic speaker zmienia kierunek przepływu prądu opalarka grzeje
prexer instrukcja manta 50lua19s
Korek spustowy oleju w silniku Andoria S15: lokalizacja i procedura Schemat elektryczny Lancia Delta III 2011 - gdzie znaleźć?