uklad styczniki

Znaleziono około 140 wyników dla: uklad styczniki
Podstawowa forma zapytania: układ stycznik
  • Uklad "przekaznika czasowego" - jak zrealizowac ?

    Witam! Czy ktos z grupowiczow wie jak zrealizowac uklad "przekaznika czasowego", ktory zalaczalby najpierw jeden stycznik i dzialalby przez 2,5 minuty, a nastepnie by go rozlaczal na 10 sekund, a potem zalaczal drugi stycznik na 2,5 minuty i znow przerwa na 10 sekund i znow pierwszy stycznik na...

    Inne Serwis   20 Paź 2002 16:52 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2036
  • Problem z przepięciami na stycznikach

    Witam szanownych kolegów, nie bylem pewny na ktore forum polozyc ten temat ale to jest chyba najodpowiedniejsze. Problem wyglada nastepujaco: Mam sterownik wykonany na 89c52, zasilany przez zasilacz buforowy taki niezbyt skomplikowany. Uklad mierzy temp przy pomocy czujnikow analogowych LM335 i steruje...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   29 Paź 2007 15:52 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 4674
  • Co to jest za uklad? pochłaniacz wilgoci

    Tu nie ma grzalki, sa dwie chlodnice, sprezarka, uklad ze zdjecia, stycznik zalaczajacy sprezarke, i elektozawor "na ukladzie" sprezarki. Elektrozawor jest podpiety pod plytke (na zdjeciu) trzeci pomaranczowy przewod polaczony ze stycznikiem,

    Projektowanie Układów   01 Mar 2017 10:06 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 594
  • Jak dobrać styczniki prośba o pomoc!!!

    Witam! mam maszyne stolarska o silniku 7,5kW mierzylem amperomierzem obciazenie. Jest wlacznik gwiazda trojkat. przy starcie silnika pobiera 32A przy przełaczeniu na gwiazde i normalnej pracy bez obciazenia 7A przy obciazeniu dochodzi do 18A. Chce zmontowac uklad caly na stycznikach wiem jak to zrobic...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   08 Paź 2008 00:15 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 6964
  • Co poszło Styczniki czy świece?

    sprawdzi oczysc styki przekażnika,, jesli jest to uklad sterowany z przelacznika to jest to naprawde banalny uklad i napewno sam sprawdzisz co jest nie tak: przelacznik moze podawac plus po stacyjce na cewke zalaczajaca przekaznika styk 85 albo 86(mase) wtedy z drugiej strony cewki jest na stałe...

    Samochody Elektryka i elektronika   07 Lis 2004 18:49 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 1252
  • oświetlenie w pokoju sterowane stycznikami - jak połączyć?

    Sa przekazniki z cewka na 230V. JEzeli dobrze rozumiem masz w 1 miejsce sprowadzone przewody z wylacznikow - tam dajesz 2 przekazniki na 230V. Proponowany uklad - przekazniki polaczyc w uklad jak do wylacznika schodowego, cewki zasilac przez wylaczniki.

    Elektro Maszyny i Urządzenia   12 Wrz 2008 12:17 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 9539
  • Gasik RC podtrzymuje cewkę stycznika

    Nie wiem jak zachowa się "Twój" stycznik zasilony poprzez mostek prostowniczy (ew. 4 diody bo taniej) ? Trzeba spróbować Tak sie zachowa , ze sie spali cewka. Jaka jest rezystancja cewki stycznika na prad staly a jaka stycznika prąd zmienny.?? Zakładając to samo napięcie znamionowe. Dodano po 7...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   04 Gru 2015 10:12 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 2925
  • orno or-cr-242 - czujnik ruchu +uklad schodowy

    Dodano po 3 Zastanawiam sie dlaczego jednoimienna faza to zalatwila. Moze zabudowac stycznik ? Wyjsciowe L dal bym na cewke mialo by to rece i nogi? Dodano po 6 Zastanawiam sie dlaczego jednoimienna faza to zalatwila. Moze zabudowac stycznik ? Wyjsciowe L dal bym na cewke mialo by to...

    Elektryka Światło i Oświetlenie   18 Lut 2016 21:43 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1275
  • kontrola pracy styczników

    Hmm na te czasy to nie wiem jaki to ma symbol. Kiedys byly takie czujniki zaniku fazy z kontrola stykow stycznika lub sam kontroler stykow stycznika. Dzialalo to na takiej zasadzie ze pod zaciski wyjsciowe stycznika byly wpiete 3 rezystory polaczone w gwiazde, z sztucznego zera ktore powstawalo na tych...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   29 Paź 2007 18:42 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1488
  • stycznik bezstykowy

    Witam. nie wiem czy dobrze nazwalem to urzadzenie w temacie ale juz tlumacze o co chodzi. potrzebuje zrobic taki uklad ktory bedzie dzialal jako stycznik! zasilany na 12v . chodzi dokladnie o to ze jak dam odpowiedni prad to w innej galezi styki zewra sie i bedzie plynal prad. z tego co wiem to potrzebny...

    Projektowanie Układów   21 Lip 2007 12:04 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 3699
  • Uklad elektryczny do pneumatycznego

    Witam.Jestem nowy i dopiero jestem w 2 klasie technikum i za bardzo nie ogarniam tego wszystkiego.Czy ktos by mi mogl pomoc? Mam pewien uklad pneumatyczny i musze do niego stworzyc takie zasialnie na "3 przyciski" góra,dół i zatrzymanie w momencie którym chce. Dodam ze elektryczny uklad mialby byc z...

    Teoria i Laborki   18 Paź 2016 19:59 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1656
  • Sterowanie stycznikami. Jak dobrana jest zwłoka czasowa?

    Kociol pobiera w nagorszym momencie 700W(pompa+iskra) wiec sam R-15 odpada , ale zaraz zastanowie sie jak za jego pomoca wysterowac stycznikami , ew. ma ktos pomysl na jakis uklad opuzniajacy ??(oczywiscie w miare prosty)

    Elektro Maszyny i Urządzenia   27 Paź 2006 19:03 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 5678
  • Cztery styczniki z blokadą

    A moglbys mi podpowiedziec tak po krotce jak polaczyc taki uklad . Probowalem na trzech sycznikach i mi nie do konca wychodzilo dwa styczniki miedzy soba sie blokowaly a trzeci tylko z jednym z nich.

    Elektro Początkujący   09 Lut 2012 06:09 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1293
  • Stycznik za falownikiem a podłączenie ekranu

    Witam, Chciałbym zbudowac uklad sterujacy dwoma silnikami wentylatorow z wykorzystaniem falownika SV008iG5A-4. Nurtuje mnie jednak problem podlaczenia ekranu. Instrukcja falownika mowi, ze silnik powinien byc polaczony z falownikiem przewodem ekranowanym a ekran powinien byc podpiety do ubudowy falownika...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   02 Kwi 2014 21:33 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 4845
  • Stycznik - przelaczanie 2 obwodow

    Witam Chcialbym zbudowac nastepujacy uklad ktory przylacza 2 obwody 12V do wyjscia na podstawie napiecia sterujacego 230V zmienne. IN1 12V stale prad max 2A IN2 12V stale prad max 2A STEROWANIE 230V zmienne ZASILANIE dowolne 230 zmienne albo 12V stale OUT 12V stale prad max 2A Jesli...

    Początkujący Elektronicy   15 Lis 2018 16:18 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 195
  • uklad opozniajacy - gdzie mam blad?

    oki wszystko wajnie ale tranzystor bedzie wysterowywany z dzielnika napiecie (R1/R2) , kondziol bedzie sie ladowac i co dalej ?? poporstu nie widze gdzie jest zwloka czasowa ( czuje ze kondensator ale dlaczego?????? ) DODANO - środa 18.pazdziernik godz 19.43 uklad zmontowalem i nie dziala...

    Projektowanie Układów   21 Paź 2006 11:24 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 2797
  • Sterowanie na stycznikach i przekaźnikach czasowych!

    Witam! Musze polaczyc uklad stycznikow/przekaznikow czasowych w taki sposob,aby dzialal mniej wiecej tak: wlaczam->pracuje pierwsze urzadzenie,dopoki nie odliczy pierwsza czasowka->wylacza sie pierwsze,wlacza sie drugie i pracuje az odliczy druga czasowka->wylacza sie wszystko. Ja probowalem...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   26 Mar 2005 12:51 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 2934
  • Sterowanie na stycznikach

    Układy te można wykorzystać do róznych rzeczy. Ten lewo/prawo np do bramy tylko trzeba dobudowac jakis prosty uklad sterowania radiowego(otwierane na pilota).

    Projektowanie Układów   29 Maj 2005 11:55 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1150
  • ATmega 8 + styczniki i elektrozawory

    A nie prosciej zmienic tranzystory na takie o wiekszym wspolczynniku wzmocnienia pradowego? Albo skoro przbudowywujesz uklad zmienic je na MOSFETy? Przy statycznym ukladzie sterowanie MOSFETa jest banalne. Bez problemu znajdziesz pakowane po 2 w obudowach SO08. A jesli wystarczy ci ULN, ktory daje max...

    Mikrokontrolery   04 Mar 2010 13:14 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1602
  • sterowanie gwiazda-trójkąt na 2 styczniki

    ok a czy taki uklad sterowania RĘCZNEGO jest poprawny?

    Elektro Maszyny i Urządzenia   23 Sty 2011 11:50 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 22675
  • Sterownik RAControl SLC500 jak ustawic zalaczanie czasowe stycznika

    Witam mam sterownik SLC500 i program do niego a nawet instrukcje ale nigdzie nie moge sie dopatrzec jak w nim zaprogramowac taki typ zegara ktory bedzie co 60 minut zalaczal uklad na 2 minuty, z jakiej funkcji zegara skorzystac by to wykonac?

    Automatyka Przemysłowa   15 Wrz 2011 14:58 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 774
  • zmierzchowy wyłącznik, który steruje stycznikiem załączającym lampy o mocy 4kW

    Będą oscylacje przy progu zadziałania, natężenie swiatła zmienia się BARDZO wolno, więc uklad musi mieć histerezę. Zamiast mosfeta, wstawić przekaźnik. Nie robił bym tego, bo można kupić za grosze.

    Elektryka Dla Każdego   09 Cze 2013 08:25 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1626
  • Uklad zalaczajacy

    Jak zrobic prosty uklad zalczajacy na jednym przycisku, na dwoch to wiadomo stycznik i po wszystkim ale za pomoca jednego to jakos nie moge nic wymyslic. Przyciskiem zalaczam uklad a po ponownym nacisnieciu uklad wylaczam.

    Elektro Maszyny i Urządzenia   12 Lis 2004 15:30 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1210
  • prosty uklad na przekaznikach czy czy inaczej ?

    myśle że niema co do tego żadnych problemów policz tylko jaki prąd popłynie przez styki, napewno jakiś przewidujesz 1A, 10A.... i przy jakim napięciu będa pracowały (jakie będż załączać) szczerze mowiąc to niewiem jak na rynku stoi sytuacja z przekaźnikami na prad zmienny bo styczniki raczej odpadają...

    Projektowanie Układów   17 Cze 2005 10:09 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 912
  • Uklad z LED - schemat, jak zrobić?

    Ponownie witam! Znalazłem schemat przełącznika sensorowego. Urządzenie działa tak jak wcześniej napisałem tzn. tyle przycisków ile ledów. Na schemacie przedstawione są 3 sekcję ale można je dowolnie rozbudować. W tym układzie wykorzystano sensorowe sterowanie włączaniem tzn. przełączanie sekcji następuje...

    Początkujący Elektronicy   29 Cze 2006 14:39 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 3357
  • Uklad do kierowania startem

    No to wystarczy jakiś prosty procesorek, dwa przyciski, do sterowania światłami jakieś styczniki albo tyrystory i do roboty. Jeżeli to ma polegać tylko na zapaleniu światła czerwonego, a później na miganiu innym i w końcu na zapaleniu zielonego to jest roboty na 2h :D

    Optoelektronika   08 Cze 2007 07:20 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 713
  • jak zrobic uklad do kasowania metromierzy...?

    w tym przypadku co na schemacie wystarczy nawet dwustykowy stycznik (linki podałem na PW) a co do diody to zależy do jakiego przekaźnika, bo cewki przy odłączaniu od zasilania indukują impuls prądu który dioda musi zgasić więc generalnie czym cewka w przekaźniku bierze większy prąd tym większy impuls...

    Początkujący Elektronicy   06 Sie 2009 16:45 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1672
  • Arduino - uklad zawiesza sie pod obciazeniem

    Witam, Potwierdzam przełączałem 3kW na styczniku i wieszało mi się arduino, wymieniłem na SSR i działa bez problemu.

    Arduino   18 Paź 2015 12:11 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 3000
  • Uklad elektroniczny kosy Stihl Viking te1000

    Na dzień dobry chcę zaznaczyć, że robiłem poszukiwania odpowiedzi na forum. Sprawdziłem, że pomimo identycznej obudowy to płytka jest inna niż w kosie Stihl sfe. Silnik tej kosy podłączony bezpośrednio do sieci, działa, lata po całym pomieszczeniu i robi dziury w wykładzinie Stycznik mechaniczny przewodzi...

    Początkujący Naprawy   27 Maj 2019 12:34 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 120
  • Schemat ideowy uklad monta(rz)owy 3 styczniki !

    Pomózcie mam szalonego nauczyciela nie wiem jak mam to zrobic jak narysowac ! schymat ideowy i montazowy z 3 stycznikami ! prosze o rys. na mail janek2050(at)interia.pl Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...

    Początkujący Elektronicy   22 Lis 2005 15:26 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1164
  • zadanie domowe.uklad z stycznikami

    czesc.noglby mi ktos pomoc w opisaniu 4 ukladow.potrzebuje do szkoly opisac uklady ale jakos nie umiem. <img src=""> <img src=""> chodzi mi o cwiczenie 1,2,4 i 6 musze je dokladnie opisac co sie dzieje po kolei np ze zalacza sie stycznik pomocniczy itd.pliss pomozcie bo musze to...

    Inne Serwis   26 Paź 2006 20:43 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 999
  • Stycznik rozłączający - uklad dobezpieczający

    Witam ! mam układ gdzie jest ok ok 36 silników 3f - 0,55 każdy. One są sterowane z PLC i zakładam, że w danym momencie nie będzie pracować więcej niż 8 silników. chcę dobrać stycznik który będzie zasilał wszystkie wyłączniki silnikowe. W przypadku wciśnięcia wył. bezpieczeństwa stycznik główny...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   27 Cze 2007 07:30 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1212
  • Gdzie dokonac odciecia w samochodach z LPG?

    Chce zamontowac sobie prosty immobilizer (taki z ukrytym mikroprzelacznikiem) ktory zwiera uklad stycznika. Zastanawiam sie gdzie dokonac przerwy w obwodzie (ktora bedzie zwierana przez stycznik). Dodam ze chodzi mi o samochody zrowno na benzyne (rope) jak i w szczegolnosci te na LPG. Zalezy mi na...

    Samochody Elektryka i elektronika   05 Lip 2005 15:34 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 2289
  • Jak naprawic takie sterowanie silnika trojkat

    Witajcie, Jest to sterowanie urzadzenia do milenia miesa. Silnik 11kW prad zn. 22.5A. Obecnie podłaczony na "krótko". W srodku znalazlem zdezelowany uklad sterowniczy. CHyba jest to standard na tamte czasy termik i stycznik i jeszcze te bezpieczniki (to bm?). Jak otworzyłem skrzynke to byly pominiente....

    Elektro Maszyny i Urządzenia   28 Cze 2008 13:04 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1483
  • Zatrzask 74hc373 i linijka ledowa

    Pawle, mam nadzieje, ze z tymi rekoczynami to tylko przypowiastka :-) Od razu chce podziekowac za chec madrej (takiej z ktorej cos wyniose) pomocy w problemie. Tak wiec postaram sie przylozyc do odpowiedzenia na zadane pytania i dodam jeszcze moje ostatnie przemyslenia i wyczytane informacje (i zapominam...

    Początkujący Naprawy   11 Lip 2009 18:57 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 3584
  • Egzamin E24 październik 2015 technik elektryk

    Witam. własnie dzis zdawalem :D egzamin banalny. czytac ze zrozumieniem i robic to co chca. Sterowanie silnikiem gwiazda trojkat z podtrzymaniem i czasowka. 1.Pomiar obwodow 2. Wpisanie efektow w protokole. 3. oddac protokol i przystapic do naprawy obwodu sterowania(obwod jest polaczony!!!) 4. Uklad;...

    Wydział Elektryczny   08 Sty 2017 23:13 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 4011
  • Jak rozwiązać sterowanie silnikiem DC 24V/1120W?

    W wozkach widlowych nie stosuje sie tranzystorow tylko tyrystory SCR. Do przelanczania kierunku stosuje sie dwa styczniki z mechaniczna blokada i dwoma parami stykow, oraz kontaktami pomocniczymi do ukladu sterowania. Styczniki posiadaja miedzy stykami magnes staly do wygaszania luku. Do wlaczenia ukladu...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   10 Cze 2010 12:22 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 6321
  • pomysł na podłaczenie kompresorów i innych maszyn z kanady

    Silnik pracujacy na napiecie 115/230V mozna podlaczyc bezposrednio do polskiej instalacji, po przelaczeniu uzwojen na 230V.Jedynie obroty spadna, bo jest inna czestotliwosc.Silniki pracujace na napiecie 575-600V nie beda pracowac, bo napiecie w polskiej instalacji jest za niskie i silnik nie bedzie mial...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   08 Lis 2008 07:57 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2828
  • Przeróbka tokarki ciąg dalszy.

    Chciałbym kontynuować zaniechany kiedys projekt: Nie trzeba go nawet w sumie czytać, przedtem troche mniej wiedziałem o tej maszynie:). Chciałbym się poradzić kwestii czysto elektryczno-elektronicznych. Na wstępie podam 'dane' którymi dysponuje: Prądy: Do tokarki dochodzi napięcie trójfazowe...

    Automatyka Przemysłowa   25 Mar 2013 09:21 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2532
  • Podłączenie 14 rolet el. pod jeden przełącznik ?

    Co najwyżej możesz stopić przełącznik zbyt mocno go obciążając, tak również możesz podłączyć dwa silniki stosując odpowiedni mocowo stycznik. Zastosować możesz dowolne suma prądów Max 21A ty będziesz potrzebował aby jednego styku tak że wystarczy 10A i zmostkujesz wtedy wszystkie styki najczęściej...

    Elektryka Dla Każdego   10 Wrz 2009 20:45 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 22715
  • Sterowanie silnika 3-fazowego prawo/lewo

    No i o ta blokade zalaczenia dwoch naraz chodzi nie moge nic wymyslic uklad jest do maszyny gdzie rece sa zajete musi byc na noge uklad powyzej jest sprytny trzecia faze tez mozna puscic przez "stycznik" tylko to nie jest stycznik tylko przekaznik a ja nie mam tak mocnego ze schamowaniem silnika nie...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   06 Sty 2009 22:08 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 27465
  • Sterowanie tyrystora dużej mocy

    Dziekuje Wam za probe pomocy Zastanawiam sie tylko dlaczego w moim Kalmarze wystepuje modul sterujacy podobnym silnikiem jak sinik pompy a jest sterowany tymi tyrystorami ktore posiadam i uklad dziala plynnie ,dlatego myslalem ze jest metoda uproszczenia jakiegos ukladu ktory bedzie podawal i odcinal...

    Początkujący Naprawy   10 Lut 2015 10:20 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 4668
  • Kwalifikacja E.18 -Eksploatacja urządzeń i systemów mechatronicznych.

    Miałem dzisiaj egzamin. Na początku należy wgrać program z płytki na sterownik, załączyć tryb online i zawołać egzaminatora, później możemy przystąpić do sprawdzenia układu i naprawy układu pneumatycznego i elektrycznego oraz programu, możemy podłączyć zasilanie (wszystko), nastepnie kiedy cały układ...

    Nauka Szkolnictwo   17 Cze 2016 10:46 Odpowiedzi: 544    Wyświetleń: 119004
  • Układ stycznikowy gwiazda trójkąt mechaniczny

    Dostalem ten uklad od nauczyciela i dla tego chcialem zrobic na jego podstawie. A do dyspozycji mam 3 styczniki i przyciski Dodano po 5 Zobacz: #11 Widzialem ten uklad na internecie ald maja byc podovno 3 styczniki Dodano po 17 znalazłem taki układ jest on o wiele prostszy bez wykorzystania...

    Teoria i Laborki   20 Gru 2016 22:24 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 2040
  • Zabezpieczenie Samochodu

    Poszperalem w EdW i to co znalazlem (najciekawsze): - 5/97 str.62 ALARM nic nadzwyczajnego - 5/98 str.7 ALARM po raz drugi -11/98 str. 19 BLOKADA ZAPLONU to jest ciekawy uklad! Zrobilem go kiedys i zalorzylem kumpla ojcu do passata. Patent jest taki ze uklad odcina prad (cewka, pompa...

    Projektowanie Układów   11 Lip 2003 09:32 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 5543
  • Egzamin E7 oraz E24 Czerwiec 2017 pytania , zagadnienia, arkusze

    E7 , 27pkt egzamin pisemny z głowy :D . Teraz skupmy się na PRAKTYCZNYM z e7 :shii: Co wiemy: 3 styczniki; - 2 styczniki ze stykami 3 główne , pomocnicze 2NO i 1NC - 1 stycznik ze stykami 3 główne , pomocnicze 1NO i 2NC B6 wyłącznik Przyciski sterownicze podwójne 1NO + 1NC w jednym module (podobno...

    Nauka Szkolnictwo   16 Lis 2017 20:48 Odpowiedzi: 250    Wyświetleń: 35898
  • Do specow od napedow. Dziwne, ciekawe?

    Witam forumowiczow. Ostatnio mialem ciekawe zdarzenie, ktorego nie potrafie wytlumaczyc. Zaczelo sie od tego, ze zadzialalo zabezpieczenie termiczne silnika. Zalaczylem ale po chwili znow rozlaczylo uklad. Uklad polaczen jest dosc egzotyczny ale pracowal ponad 10 lat w tej konfiguracji. Falownik...

    Automatyka Przemysłowa   01 Lut 2006 13:53 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 2358
  • Przecinarka plazmowa własnej konstrukcji

    Prawdopodobnie uklad jest zrobiony podobnie do plazmy robionej przez Ozas w Opolu ' Plazma 51" i podobne, ktorego schemat tez posiadam. Ja posiadam transformator WN wlasnie taki, oraz widoczny na zdjeciu za transformatoprem WN dlawik wcz, oraz opornik o mocy 50W. Wlasnie te elementy separuja uklad niskiego...

    Elektro Spawarki i Prostowniki   23 Sty 2019 16:54 Odpowiedzi: 127    Wyświetleń: 112323
  • resetuje sie uP wymyslcie cos!!!

    A czy jestes pewnien ze reset (zaklucenia) sa przenoszone przez zasilanie? Ja wlasnie uruchamiam bardzo podobny ukladal (90s2313) i zauwazylem ze zaklucenie moze przenosic przez eter:) otoz glupia lutownica transformatorowa trzymana w poblizu uP podczas wylaczania powoduje reset! oddalenie lutownicy...

    Mikrokontrolery   08 Wrz 2005 13:54 Odpowiedzi: 33    Wyświetleń: 5430
  • pomiar predkosci silnika na S7 222

    No i nie powiedziałeś/aś , czy ważny jest również kierunek obrotów. Powiedziales ;) A kierunek chce sterowac stycznikami wiec sadze ze odczyt predkosci czy to w lewo czy w prawo zawsze moze byc taki sam. Bo jakby sterownik mial miec jeszcze inf od odczytu predkosci to ttrzeba by bylo jakis...

    Automatyka Przemysłowa   27 Paź 2006 12:10 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 2363
  • problem ze spawarka wybijającą bezpieczniki

    Witam DS.Zawsze stosowalem tylko styczniki. Widocznie czas opóżnienia styczników jest większy niż przekażnika R15 ,dlatego nigdy nie mialem problemu.Wcześniej zanim wypróbowalem przedstawione uklady dodatkowe opóżnienie uzyskiwalem wlączając szeregowo z cewką stycznika termistor. Jednak ten dluższy...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   16 Cze 2009 23:06 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 18511
  • eliminacja stanów nieustalonych triaka przy zalaczaniu

    witam, mam taki problem, jak wyeliminowac chwilowe zalaczenia triaka sterowanego optotriakiem w momencie zalaczenia ukladu pod napiecie 220V, triak steruje stycznikiem i da sie zauwazyc, ze w momencie zalaczenia nastepuje chwilowe zadzialanie stycznika co nie powinno miec miejsca, jak sie pozbyc tego...

    Projektowanie Układów   28 Maj 2008 20:55 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1005
  • Bezpieczniki w ukladzie sterowania

    Witam, Aby podlaczyc dodatkowe styczniki stosuje sie dodatkowy uklad i/o z modulami digital input,lub digital out, przewaznie moduly maja opto izolacje w sobie i dostosowane sa na AC lub DC ,na rozne prady i napiecia.I wtedy z takiego modulu I/O sterujesz stycznik sensor itd.Masz to przedtawione w...

    Automatyka Przemysłowa   31 Lip 2008 07:21 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1364
  • przekaźnik/przełącznik biegunowy + przełącznik styczny

    Witam! szukałem na forum i znalazłem kilka schematów, z których defatko nic nie rozumiem. Potrzebuje kupic/zrobic uklad który będzie zamieniał bieguny silnika automatycznie i będzie działał ze stycznikami. Chcę to zastosowac do rolet w domu czyli miało by to tak wyglądac: -wciskam guzik roleta...

    Początkujący Naprawy   10 Paź 2009 15:04 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2408
  • Wyzsze napiecie na uzwojeniu pierwotnym transformatora

    Witam, posiadam zurawik ktory pracuje na napieciu 3x440V. W sieci mam 437V AC, uklad sterowania zurawikiem oparty jest na 24V. Transformator w obwodzie kontrolnym po stronie pierwotnej ma odczepy : -20V, 0V,+20V,400V,460V. Odczepy po stronie wtornej: 220V, 24V,42V. Oryginalnie mam podpiete strona pierwotna...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   05 Gru 2010 15:21 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1553
  • zad.domowe ukl. gwiazda-trojkat silnika

    czesc.moglby ktos mi opisac ten uklad. chodzi mi o uklad nr.2.uklad zalacz-wylacz silnik za pomoca stycznika i przekaznika z sygnalizacja zalaczenia.

    Początkujący Elektronicy   07 Lis 2006 02:54 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2823
  • Sterowanie silnikami za pomoca stycznikow...

    dodatkowo trojkat gwiazda. silnik ma startowac na trojkacie, a jak juz nabierze predkosci uklad ma byc przelanczany recznie na gwiazde. Jesteś pewny, że nie na odwrót? Zazwyczaj startuje się na gwieździe żeby zmniejszyć udar prądowy przy rozruchu a potem przełącza się na trójkąt żeby uzyskać moc...

    Automatyka Przemysłowa   14 Lut 2009 21:27 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 13565
  • Malej pomocy odnosnie PLC potrzebuje...

    mowie o siemensie. wejscia: podlaczenie czujnikow; krancowek;sond jest niezwykle proste. caly uklad plc jest zasilany ze swojego zasilacza 24v tylko dla modulow PLC. wiec potrzeba jeszcze jakiegos zasilacza 24 V (np SITOP siemensa). mase wejsc robisz wspolna z SITOPem, a plus24V przez np krancowke...

    Automatyka Sterowanie PLC   16 Cze 2005 19:42 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1974
  • Jak sterować n-fetem

    Jak pisałem na początku, jest to silnik 24V zasilany z baterii trakcyjnej 24V600Ah. Mostek jest poto aby nikt niepomylił biegunów bo niejestem w stanie zmieścić sterownika w obudowie z irf-ami i kiedyś go może ktoś odłaczyć.Układ posiada wspólną mase a schemat jest uproszczony o styczniki krosowe kierunku...

    Początkujący Elektronicy   24 Paź 2005 14:20 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 3357
  • Problem z Carina II 1.6 z 91 roku.

    Witam wszystkich :) Poszukuje pomocy w zdiagnozowaniu usterki w moim aucie... To Carina II, 1.6, silnik na ubogą mieszankę, rocznik 91. Padla mi ostatnio uszczelka pod glowica-po wymianie silnik nie chcial zapalic-po probie zapalenia auta na pych z tlumika walnal klab pary i plynu chlodniczego i silnik...

    Samochody Elektryka i elektronika   04 Gru 2005 15:55 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 831
  • multiwibrator astabilny

    tranzystory mam BC211 i przy napięciu zasilania 24 V (przy takim napięciu układ ma pracować) załącza stycznik bez problemu. Cewka stycznika ma rezystancję 405 Ω a uklad miałby zmieniać swój stan co minutę. Myślałem żeby obliczyć stałą czasową układu RC (uwzględniając rezystancję cewki) i wstawić...

    Początkujący Elektronicy   27 Sty 2009 23:07 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 25314
  • Przerzutnik typu D dziwnie mi działa

    O ile pamietam MC14013B to jest CMOS. A w CMOSach nie mozna pozostawiac nie podlaczonych wejsc bo ze wzgledu na wysoka impedancje wejsciowa zbieraja wszelkie pole i napiecie na nich moze mocno szalec co prowadzi do nieprzewidywalnego zachowania. Na poczatek zatem ustaw R i S na 0. Kolejny problem...

    Początkujący Elektronicy   28 Wrz 2006 21:48 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1500
  • prosty układ przełączający

    uklad jednofazowy czy trojfazowy? Dodano po 2 w jednofazowym to 2 styczniki jak koledzy pisza ale w 3fazowym to trza by jakiego ckf + styczniki zagonic do pracy

    Elektro Maszyny i Urządzenia   03 Lis 2009 20:30 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 6599
  • Przerabianie sterowania starych maszyn

    na sam początek spróbuje w bascom zobaczę jak pójdzie chciałbym nawiązać współpracę z osobami które piszą w tym programie i programują avr zainteresowanych proszę o kontakt na pw WItam, Nie wiem dlaczego ludzie narzekaja na AVR'y zrobilem koledze cos podbnego do PLC, na m128 + slave'y na m16...

    Mikrokontrolery   11 Maj 2007 08:41 Odpowiedzi: 34    Wyświetleń: 5948
  • Licznik Johnsona- MCY74017 ( CD4017 ) pytanie

    Witam !! Wykonałem już w całosci projekt, natomiast po poskładaniu dzieje sie znowu to samo z załaczaniem cewek styczników. a mianowicie gdy wolno naciskam to czasem załącza se 1 stycznik czasem drugi czasem nawet trzeba przycisnac 10 razy by który kolwiek sie załączył. przy szybkiej serii nacisniec...

    Początkujący Elektronicy   06 Paź 2008 09:05 Odpowiedzi: 44    Wyświetleń: 13759
  • Jak załączyć przekaźnik czasowy w obwód sterowania silnikiem

    Jak i gdzie wpiąć przekaźnik czasowy w układ stererowania silnika 3 fazowego start / stop (ze stycznikiem zasilanym 220V oraz 380V) Myślałem o wrzuceniu go obwód z wyjscia stycznika (z fazy potrzymujacej cewke stycznika) - wtedy po nacisnieciu czerwonego START nastepuje krotkie zalaczenie stycznika...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   06 Maj 2009 20:28 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 6875
  • Trochę wiedzy o pociągach

    Obecnie w tramwajach spotyka sie 4 rodzaje sterowan. 1.Reczne, korbowe bezposrednie. Czyli wlasnie korba na 600V stosowana w wagonach przedwojennych, do modelu 4N lub 5N wlacznie. Wszystkie niemieckie wozy GT-6/8 maja rozruch korbowy (lub tzw. patykowy czyli nastawnik podluzny) na 600V. Zaleta jest...

    Ogólny techniczny   23 Wrz 2020 19:12 Odpowiedzi: 3458    Wyświetleń: 609297
  • Sterowanie tempomatem przy użyciu przełaczników kierownicy wielofunkcyjnej

    Witam wszystkich. Na wstępie napiszę tylko, że nie posiadam żadnej wiedzy technicznej z zakresu elektroniki czy elektrotechniki a moja znajomość tematu opiera się jedynie na wiedzy ogólnej z zakresu fizyki i mechaniki oraz działaniach na zasadzie prób i błędów :) I otóż interesuje mnie przeniesienie...

    Początkujący Naprawy   25 Sie 2012 21:19 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2184
  • Projekt: Instalacja sieci + agregat; automatyczny przełącznik fazy

    oj mar cik poczytaj jedną z informacji bo bagatelizujesz sprawę ;przedruk Tworzenie układów Samoczynnego Załączania Rezerwy SZR wiąże się z ogromną odpowiedzialnością i musi być udokumentowane zgodnością z odpowiednimi normami. Podstawową normą, którą należy kierować się przy projektowaniu i wdrażaniu...

    Elektryka Instalacje i Sieci   08 Sty 2013 11:30 Odpowiedzi: 29    Wyświetleń: 17379
  • Wieża SAMSUNG MAX-930 Wyświetla "PROTECT"

    Nie znam tego modelu ale na podstawie moich doswiadczen z innymi sprzetami mozliwe jest 1. komunikat "protect" dotyczacy zabezpieczenia dostepu do obslugi sprzetu poprzez haslo - w twoim przypadku malo prawdopodobne ponadto zadalaby wpisania hasla 2. zadzialal uklad zapezpieczenia preampa i wyjscia...

    Audio Serwis   07 Mar 2005 08:14 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 3333
  • jak zrobic czujnik temperatury z regulacja ?

    jakie napiecie zasilania to znalazlem [niewiem czemu akurat ten fargment omijalem i nieczytalem] ale jest inny problem: uklad dziala na zasadzie ze przy temperaturze wiekszej od ustawionej przekaznik nie dziala [dioda nie swieci] a ma byc tak ze po przekoczeniu tej temperatury wlacza sie i pozostaje...

    Automatyka Przemysłowa   20 Kwi 2006 20:27 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 6639
  • czy to jest mozliwe prosze o opinie

    dziekuje o taka wlasnie odpowiedz mi chodzilo co do ilosci wody to ciezko powiedziec ale miszkanie dosc rozlegle o powierzachni okolo 130m² stare budownictwo uklad zamkniety start pieca przy cisniewniu wody 1-1,2 bar w sumie wydaje mi sie ze to moze sie udac bo z doswiadczenia wiem (znajomy)...

    Systemy Grzewcze Serwis   17 Wrz 2006 21:31 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1769
  • pic16F84 i przekaźniki, jest ktoś w stanie napisać program?

    Tomaszu, Zalaczony schemat podalem jako przyklad. Urzadzenie mialoby sluzyc jako humanitarna pulapka na myszy. Oczywiscie uklad mialby zadzialac (elektromagnes, stycznik ktory podtrzymuje drzwiczki pulapki) w przypadku przesloniecia wiazki podczerwieni. Pomyslalem o ukladzie 16F84 gdyz posiadam taki...

    Mikrokontrolery   20 Lis 2007 10:19 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1124
  • Sterowanie pompa w automacie (napelnianie zbiornika)

    Uklad jest bardzo prosty .Wylaczniki poziomu pracuja w szeregu .NIski pozim zalącza stycznik i i daje dodatkowo potrzymanie stykiem dodatkowym na styczniku .Do niego wlaczony jest dodatkowy przycisk rownolegle dajacy start .Wylacznik gornego poziomu przerywa zasilanie do calego obwodu ( stop) .Mozna...

    Automatyka Przemysłowa   17 Mar 2008 03:41 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 5925
  • Sterownik pompy paliwa

    Witam Jestem poczatkujacy w temacie mikrokontrolerow, tzn mialem z tym stycznosc kilka lat temu, ale niedawno wrocilo zainteresowanie, a z tym proba opracowania sterownika do pompy paliwa na jacht. Calosc ma byc oparta na uC atmega8. Uklad zasilany z baterii 12V (przy ladowaniu 14,8V), ma zalaczac...

    Mikrokontrolery   14 Maj 2008 08:45 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 3878
  • Sterowanie silnikiem 3-fazowym lewo prawo + krańcówki

    Dzisiaj narysowalem schemat podlaczenia dwoch przyciskow, aby nie bylo mozliwosci zablokowania jednego.Normalnie uklad taki realizuje sie najczesciej w PLC.Nie ma problemu wykonac taki uklad na elementach typowych.Nalezy uzyc dwoch ukladow czasowych z jednym stykiem zwiernym i zaprogramowana funkcja...

    Automatyka Przemysłowa   28 Mar 2009 12:01 Odpowiedzi: 55    Wyświetleń: 38618
  • Przełacznik czasowy gwiazda-trojkat

    Witam. mam problem. od paru dni chce zrobic układ czasowy przelaczajacy z gwiazdy w trojkat. uklad ma za zadanie wygenerowac pojedynczy impuls o czasie 5 sekund, zalaczyc przekaznik a dalej na styczniki przelaczajace gwiazda - trojkat. Uklad probuje zrobic na NE555 jednak na wejsciu triger sygnal...

    Elektryka Dla Każdego   14 Lis 2009 21:00 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 4229
  • Egzamin zawodowy Technik elektryk E7 E.07 styczeń 2015

    W moim przypadku to byl uklad sterowania do trzech silnikow, skladajacy sie z trzech stycznikow + rozbudowa, siedem przyciskow (trzy zalaczajace i cztery wylaczajace) jedna nadpradowka i lampka sygnalizacyjna. Przewody trzeba bylo spinac w wiazki (brak korytek). Uklad dosc latwy, lecz duzo podlaczania...

    Nauka Szkolnictwo   13 Sie 2016 20:47 Odpowiedzi: 227    Wyświetleń: 59322
  • jak wybrac przekaznik sterujacy wlaczaniem/wylaczaniem ???

    acha no i jeszcze taka drobnostka....:> jakbym w tym ukladzie ( o ile jest poprawny bo jeszcze mi nikt nie odpowiedzial na ten moment) chcial niezaleznie sterowac urzadzeniem recznie tzn za pomoca jakiegos przycisku to jak go powinienem podlaczyc... chodzi oczywiscie o takie podlaczenie ze np. uklad...

    Projektowanie Układów   22 Gru 2003 17:58 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 3000
  • Wzrasta napiecie na Hot-ie czy to Trafko uszkodzone?

    Witam wszystkich .Moj monitor Higscreen MS17C Siadl w stanie standby. Nie wiem co sie dzialo gdy ulegal uszkodzeniu. Teraz wysokie nie wchodzi slychac tylko ciche bzykanie na cewce odchylania z przerwami co dwie sek. Nie znalazlem w swiecie Internetowym zadnej informacji co to za monitor ukryty w opakowaniu...

    Monitory Serwis   31 Sty 2004 11:38 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1062
  • Zdalnie (recznie) sterowana rozdzielnia tel.

    Podczas remontu domu wpadlem na pomysl zrobienia rodzielni do ktorej podlacze wszystkie gniazda telefoniczne i komputerowe... Chcialem miec mozliwosc polaczenia wszystkich gniazdek w dowolna konfiguracje... kable juz sa ale mam problem z kilkoma watkami: 1. Rozdzielnia nie mam miec gigantycznych...

    Projektowanie Układów   27 Sie 2004 11:47 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 3560
  • układ z przerzutnikiem i optotriakiem

    Dziekuje Koledze za cenne uwagi , przy nastepnym projektowaniu takiego ukladu bede musial sie z Kolega koniecznie skonsultowac aby Kolega wyliczyl mi wszelkie wartosciu oraz spadki napiec na ukladzie , ulatwi to znacznie dobor elementow ukladu . Co do zabezpieczenia stabilizatora i ukladu to ma Kolega...

    Początkujący Elektronicy   07 Gru 2004 14:09 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 2282
  • wzmacniacz 100 wat/4 om

    Witam calkiem udana konstrukcja ! gratuluje ! sam zmonowalem cos podobnego na 2x 2SA 1302 i 2x 2SC 3281 zasilanych +/- 68V i bardzo sobie chwale. Wszystkie stopnie sterujaca chodza na napieciu wyzszym o +/- 10V. W tym projekcie jak dla mnie sa troche male elktrolity na schemaciku. U siebie...

    DIY Konstrukcje   01 Lut 2007 08:10 Odpowiedzi: 57    Wyświetleń: 22384
  • ustawienie centralki lpg LES-98A

    Witam! Wczytuje sie w Wasze problemy z instalacja Landi Les 98a-sa przerozne. Mam takze problem z tego typu instalacja i jak sadze z punktu widzenia laika samochodowego to nie jest ona najlepsza. Niemniej jednak posiadam ja w swoim Audi B4 2000cm3 i ostatnio po wizycie u "gazownika" w celu ustawien...

    Samochody Elektryka i elektronika   18 Gru 2007 09:44 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 3152
  • Landi les98A. Poprzestawiały się ustawienia. Pompa paliwa działa bardzo głośno.

    Posiadam instalacje gazowa Landi Les 98a i mam z nia problem. Pewnie nie jest ona najlepsza niemniej jednak zainstalowano ja w moim Audi B4 2000cm3 i ostatnio po wizycie u "gazownika" w celu ustawien majacych z optymalizoac uklad spalania, dostalem w nagrode powazne problemy bo auto robi mi psikusy....

    Samochody Elektryka i elektronika   05 Kwi 2005 08:24 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1758
  • Migomat na 220V. Silnik podajnika nie chodzi.

    Zgadzam sie,ale problem w tym ,ze tam nie ma stycznika elektromagnetycznego,role te moze pelnic moze jakis uklad scalony,tylko jaki?

    Elektro Maszyny i Urządzenia   30 Maj 2005 12:06 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 5930
  • spawarka tyrystorowa

    przedstawiam zdjecia spawarki wlasnej konstrukcji ,ktora powstala jakis czas temu i znalazla juz swojego wlasciciela. zrobilem ja na bazie trafo 3 fazowego 3 kolumnowego ktory widac na zdjeciach(okolo 8kW moze iwecej). trafo pochodzi od ladowarki do wozkow akumulatorowych. prostownik 6 pulsowy 3 diody...

    DIY Konstrukcje   29 Wrz 2012 20:29 Odpowiedzi: 66    Wyświetleń: 86065
  • Problem z zakloceniami w nietypowym zasilaczu do uP

    Witam. Mam bardzo powazny problem dotyczacy eliminacji zaklocen impulsowych w sieci energetycznej ktore poprzez zasilacz resetuja mikrokontroler. Od malych zaklocen pomogly dlawiki ale niemam pojecia jak uodpornic uklad na szpile pradowe w sieci. Bylbym wdzieczny za pomoc. Poprawka w tekscie: przed...

    Początkujący Elektronicy   29 Paź 2005 18:03 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 753
  • gwiazda/trojkat - nietypowe rozwiązanie

    Uklad dziala bo juz sprawdzałem, zlutowałem i poskrecalem pare kabelkow na szybko podłączyłem i działa. Stycznik załącza sie po ok 1s i zostaje w stanie załączonym. Wykorzystany jest styk pomocniczy. Postaram sie skrobnąć jakis schemacik. Teraz wystarczy styki główne podpiąć do silnika tak jak na schemacie...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   05 Lut 2006 14:13 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 8062
  • Czym wysterowac +12v

    Profet dziala idealnie. W porównaniu do przekaznika mozna stwierdzic ze odczuwalna jest nawet róznica w predkosci rozaczania zasilanego silnika. NIe jestem znawcą ale wydaje sie ze cewka zalaczajaca stycznik w przekazniku kondensuje zgromadzony prad i w momencie rozlaczenia jeszcze "chwile" trzyma...

    Projektowanie Układów   25 Lut 2006 08:44 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 2336
  • Buduje Migomat na spawarce elektrodowej

    Witam. Ja osobiscie nie myslalem o przerywaniu bramki triaka, tylko pelnym wlaczaniu i wylaczaniu ukladu stycznikiem, stycznik przed reg. fazowym. Dodano po 2 Jeszcze jedno jesli stycznik damy za regulatorem to czy miekki start zadziala za kazdym razem?

    Elektro Spawarki i Prostowniki   28 Wrz 2017 06:48 Odpowiedzi: 3184    Wyświetleń: 1340544
  • Czy istnieje odwrotnosc tyrystora?

    Witam mam kilka prostych pytan 1.Czy istnieje cos takiego ze dziala odwrotnie niz tyrystor? tzn. gdy zaniknie napiecie to zalaczy uklad(tak jakby bardzo czuly stycznik )(chodzi o dosc niskie napiecie (tak jak dioda led)) 2. czy jak wstawie do ukladu scalnoego tyrystor zamiast led(podlacze tez nuzki...

    Elementy Elektroniczne - zamienniki i identyfikacja   18 Wrz 2006 19:57 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1001
  • Zabezpieczenie przed przepieciami

    Niewiedzialem gdzie ten post wcisnac, wiec widzac na glownej stronie "styczniki...itd" postanowilem to zrobic tu. Mianowicie jak w tytule, chcial bym zrobic dobre zabezpieczenie komputerow przed przepieciami z sieci energetycznej (po ostatnim padly mi 4 komputery, tak wiec zaczalem sie zastanawiac) I...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   26 Wrz 2006 16:42 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 6503
  • Problem koncepcyjny. Który pomysł lepszy? A może coś innego?

    Witajcie.. Mam dosc powazny i na razie nie rozwiazany problem, na razie na etapie koncepcji i dosc mocno powiazany z tematem forum. Planuje sobie zrobic EiB w domu (czy inteligentny dom). Problemy polozenia kabli itp sa nieistotne. Zakladamy jakby domu jeszcze nie bylo. I teraz. 1 koncepcja:...

    Mikrokontrolery   05 Paź 2006 22:46 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1419
  • silnik poprzez przekazniki

    Heh, ten uklad nie potrzebuje podtrzymania bo steruje go ze sterownika wiec wyjsciami w sterowniku bede podtrzymywal cewki (chyba ze promotor mysli inaczej i bedzie chcial impulsowo ale watpie). A te bajery bo robie stanowisko na uczelnie a jak to w Polsce bywa uczelnia nie ma kasy na refundacje. Silnik...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   15 Lis 2006 09:01 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1489
  • Program do projektowania układów sterwania silników

    Witam. W przypadku sterowania predkoscia za pomoca zmiany liczby par biegunow musisz miec specjalna maszyne, ktora zawiera 2 rozniace sie liczba par biegunow uzwojenia w stojanie (jesli nie jest klatkowy to takze w wirniku). I zasilasz albo jedno, albo drugie z uzwojen. Wiec mozna uzyc zwyklego przelacznika...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   07 Lut 2007 22:24 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 4670
  • Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.1 (Archiwum)

    :arrow:ZGG w moim przypadku napięcie na wyjściu wacha się od kilku woltów do 200V a częstotlowość od kilku Hz do 100 Hz, a w podanych regulatorach napięcie zasilania i częstotliwość jest stała, no i jeszcze jak to sprzęgnąć z ewentualnycm tachometrem? Zaznaczam że się nie znam, mam tylko pytania. :arrow:Jerzy...

    Energia Odnawialna   26 Sty 2009 19:25 Odpowiedzi: 12804    Wyświetleń: 4960235
  • Umierajace MOSFETy. Co może być nie tak?

    a może po prostu spróbować ograniczyć prąd początkowy halogenom? ... 3: Wg mnie najlepszy, to termistor NTC ... Pomysl jest dobry, ale przy pradach jakie tu wchodza w gre wystarcza warunki: a) odpowiednie Power MOS i b) uklad ich nalezytego sterowania. Jesli przyjac prad znamionowy rzedu...

    Projektowanie Układów   07 Sie 2007 16:05 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 4983
  • silnik 3-faz sterowany pilotem (prawo-lewo-stop)

    Dwa styczniki do zmiany kierunku obrotów + uklad sterowania odpowiednio wykonany . Nie napisales co ten silnik ma napedzac . A pilot musi miec trzy kanaly: 1- lewo 2-prawo i 3 Stop.

    Elektro Maszyny i Urządzenia   05 Sie 2008 21:44 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 9380
  • Czujnik zaniku zera

    Jak to ma byc samorobne cudo to zaproponowal bym <jak oczywiscie czujnik zaniku fazy nie spelnia zalozen - a zapewne spelnia> uklad oparty na PLC Jednokierunkowa transmisja po przewodzie Lx i N nadajnik powinen znajdowac sie przy punkcie GPZ a kazdy odbiornik wyposazony w stycznik odcinajacy...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   27 Lis 2007 10:35 Odpowiedzi: 75    Wyświetleń: 12597