uklady samochodu

Znaleziono około 117 wyników dla: uklady samochodu
Podstawowa forma zapytania: układ samochód
  • Licznik rowerowy w samochodzie

    Sproboj najpierw podlaczyc sam licznik bez tranzystora tak jak ci pisalem musi ruszyc pod warunkiem ze odpowiednio bedziesz go sterowal tzn. albo czujnik podlacz do plusa tylko albo do masy tylko i w ktorejs z tych opcji licznik musi zadzialac . Jezeli chcesz zastosowac licznik jako dzielnik przez cztery...

    Samochody Elektryka i elektronika   22 Mar 2005 10:28 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 4876
  • Przetwornica do samochodu 0,6kW

    Stabilizowana przetwornica ma mniejsza sprawnosc zreszta napisali ze tylko 86% (jak dobrze pamietam). Juz pisalem dlaczego twarda stabilizacja nie jest dobra. Po prostu wzmak ma 200W przy 12V i 200W przy 15V. Kiedy po wywaleniu stabilizacji przy 15V bedzie mial pewnie >300W. Wahanie napiecia zasilania...

    Technika Sceniczna i Studyjna   08 Cze 2005 20:55 Odpowiedzi: 29    Wyświetleń: 4455
  • Elektryczne Szyby w samochodzie

    Ile kosztuje taki przekaznik?? Czy ten sam schemat moge zastosowac do sterowania szybka pasazera z pozycji kierowcy i pasazera?? ( przewody od przełącznikow połaczyc razem od strony kierowcy i pasazera ). Jeszcze prosze o ten uklad przeciazeniowy? Czy moze kupic uklad domykania szybami? Sa uklady...

    Samochody Początkujący   22 Lip 2012 09:58 Odpowiedzi: 45    Wyświetleń: 20553
  • nadajnik/odbiornik radoiwy a uklady kodujace

    a wystarczyło pomyśleć, poszukaj na www.elektoda.pl w różnych działąch, szczególnie Samochód projektów z koncówką "radiowy" lub "kodowany" może być nawet podczerwień ;)

    Radiotechnika Serwis   13 Sty 2004 20:42 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1190
  • Spis końcówek mocy - chodzi mu o uklady scalone

    Chyba zdecyduje się na tda7294, zobacze co może dać ta kość. A jeśli chodzi o sprecyzowanie tego co chce osiągnąć to nie jestem ekspertem, ale chce zrobić przyzwoity wzmacniacz który mógłbym podłączyć do wieży (2 kanały, kolumny też będą robione pod wzmacniacz). Drugim moim celem jest zrobienie wzmacniacza...

    Technika Sceniczna i Studyjna   31 Maj 2005 08:25 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 4533
  • Czy mozna wykorzystac takie uklady??

    Witam, ad 1) to jest CMOS EPROM o pojemnosci 1M (128x8) firmy Cypress. ad 2) jak wyzej ale Flash 1M winbonda ad 3) scalony syntezator FM stosowany w kartach muzycznych, klasy OPL2. ad 4) 256k OTM ROM - jeden raz programowalny EPROM w wersji nisko napieciowej. Wykozystac to mozna do wielu rzeczy,...

    Inne Serwis   24 Sie 2007 21:07 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1535
  • Samochody elektryczne. Czy naprawdę są ekologiczne?

    trzeba co rano na szybko osuszyć zaparowane zimne szyby. mozna zamontować urządzenie tego typu z małym zbiornikiem do zasilania , lub takie i w nocy podczas gdy auto wisi na kablu elektronika o odpowiednim czasie rozgrzeje wnętrze ( cos tym stylu maja karetki , tyle ,że grzałka jest w silniku). ...

    Elektryka po godzinach   29 Lip 2020 18:09 Odpowiedzi: 3309    Wyświetleń: 93762
  • Nietypowe pytanie o antene w samochodzie

    Anteny nie mozna podlaczyc do masy samochodu bo to zrobi zwarcie obwodu antenowego do masy samochodu . Jedynym rozwiazaniem jest albo zastosowaniem orginalnej anteny lub sa uklady podlanczajace antene przez filtr do ogrzewania tylniej szyby lub sa naklejane plaskie anteny na szybe . Najlepszym rozwiazaniem...

    Początkujący Elektronicy   25 Gru 2007 09:37 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 689
  • Samochody z napędem elektrycznym

    Przedstawione konstrukcje sa imponujace lecz niestety bazujace na samochodach spalinowych a to ogromne straty ukladow napedowych. W tego typu samochodach zbedne staja sie skrzynie , przekladnie... na ktorych traci sie lacnie z 10% mocy silnika a moze i wiecej bo uklady kierownicze i hamulcowe tez potrzebuja...

    Samochody Elektryczne   12 Sty 2014 23:37 Odpowiedzi: 3342    Wyświetleń: 376350
  • Montaz DVD do samochodu

    Ostatnio chodzi mi po glowie wrzucenie DVD do samochodu. Chodzi mi o prosty odtwarzacz ktory odczytuje format MP3 i obsluguje CD-R/CD-RW. Ulatwi to troche sluchanie muzyki i oszczedzi mi miejsca na plyty kompaktowe. W supermarkecie widzialem przenosny odtwarzacz - idealnie pod siedzonko sie zmiesci (oczywiscie...

    CarAudio   26 Lis 2004 20:15 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 4787
  • Potrzebuję +-15v w samochodzie

    przetowrnice .. po co .... inwerter na tranzystorach wystarczy + lm79xx ale jak ktos woli bardziej skomplikowane uklady to spoko ... Ps. mozna wiedziec do czego wogule ci potrzebny w samochodzie wzmacniacz oper ?

    Audio Serwis   12 Lut 2005 18:47 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 1506
  • Problemy z klimatyzacją w samochodzie.

    Nie słuchajcie DR. CWANIACZKA takie same uklady chłodzace jak w Waszych samochodach sa w lodowkach i zamrazarkach które chodzą 24godz/dobę 365 dni w roku, i jakos nie wymagają serwisowania ? miejcie swoj rozum i nie dajcie się naciagac !!! A co dobijania to w zmotoryzowanym świecie jak USA takie...

    Samochody Elektryka i elektronika   11 Sie 2006 18:11 Odpowiedzi: 99    Wyświetleń: 97897
  • jaki protokol komunikacji w samochodzie?

    chcialbym w samochodzie zrobic sobie taki uklad monitorujacy zarowki itd. 2 uklady monitorujace na mikrokontrolerze i zeby sie komunikowaly z glownym mikrokontrolerem. Czy polaczenie zrobic po I2C czy moze RS232 lub 485? Co byloby najlepsze?

    Mikrokontrolery   01 Lis 2006 00:00 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1614
  • Układ zabezpieczenie w samochodzie

    Uklad jest dosc ciekawie zaprojektowany, ale czasami moze byc problem, bo w wielu samochodach w czasie zapalania wylanczane jest zasilanie radia.Uklady podtrzymujace nie dostana zasilania i uklad caly sie wylaczy do stanu poczatkowego.Uwazam ze uklad mozna zasilic z tego samego styku stacyjki do zasilania...

    Projektowanie Układów   25 Mar 2009 00:00 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 3478
  • Instalacje elektryczne samochodów.

    Dzieki Mathew! Po raz pierwszy moge zobaczyc taki schemat. Nie dotyczy on co prawda mojego auta ale mysle ze te uklady sa podobne i mozna sobie bedzie juz co nieco samemu sprawdzic. Mam tylko pytanie:z ktorego roku jest ten model i czy posiada on tzw. Multiplex ? PZDR.

    Samochody Elektryka i elektronika   23 Paź 2003 09:43 Odpowiedzi: 126    Wyświetleń: 82416
  • stabilizator 7812 w samochodzie

    Prosze o pomoc mam uklad obrotomierza samochodowego cyfrowgo z wyswietlaczami led uklad dziala na zasadzie zliczania impulsow na glownym przewodzie wys napiecia w aucie podlaczone wejscie sygnalu pod kondensator przy rozdzielaczu w aucie w domu ulad na zasilaczu stabilizowanym 12V max natezenie...

    Radia Samochodowe Serwis   03 Cze 2003 07:20 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 4790
  • zegarek w samochodzie

    napeno masz zklucenia od aleternatora lub aparatu zaplonowego dorzucilem zlacznik zrob to i zobaczymy jak to nie pomoze to sprobuj wykonac dwa takie uklady bo koszt jest smieszny pozrowionka

    Samochody Elektryka i elektronika   22 Paź 2003 12:56 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1676
  • "Cut-off" do instalacji gazowej samochodu

    Majonezz-nie wiem czy uda Ci sie zrobic taka sztuczke z silnikiem krokowym.Tez mam ten problem u siebie poniewaz moja toyota potrafi sie zawieszac na 2.500obr i sterownik gazowy zakladany 5 lat temu nie posiadal funkcji cut-off.Musialem odlaczyc sterowanie wolnymi obrotami ale nadal myslalem o zrobieniu...

    Samochody Elektryka i elektronika   03 Mar 2004 15:43 Odpowiedzi: 33    Wyświetleń: 6935
  • jak zrobic klimatyzacje w samochodzie FIAT Punto 1.1

    "zrobic " klime do punciaka nie jest tak prosto w domowych warunkach po pierwsze musisz zdobyc elementy układu pozniej montaz i uruchomienie najtrudniej zamontowac parownik wewnatrz nagrzewnicy (trzeba zdjac deske rozdz) osobiscie doradzam szrot i wymontowanie kompletu z "rozbitka" ale i tak sam...

    Samochody Szukam   17 Cze 2004 10:19 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 4111
  • jak rozwiazac zasil(e)nie plyty atx w samochodzie z 12v

    Ja bym przerobił zasilacz ATX. To według mnie najlepsze rozwiązanie. Trzeba by przewinąć trafo od zasilacza (na pierwotnym zamiast 320V bedzie 12 do 14,5V), trzeba wtedy zmienić tranzystory po pierwotej na wysokoprądowe, na niższe napięcie i dorobić im stopień sterujący (mają duży prąd bazy). Przetwornice...

    Komputery Hardware   22 Lis 2004 23:51 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 2309
  • Czy diesel jest lepszy od samochodów z lpg?

    Jesli mogr zabrac glos to tak to widze: -wolnossacy diesel: malo dynamiczny ale za to robi duze przebiegi, zwykle tanie czesci zamienne (wtryski, swiece, uzywane glowice itd.) -turbodoladowany diesel: dynamika ok, niestety mniejsze przebiegi, klopot z rozgrzewaniem turbiny przy odpaleniu i schlodzeniem...

    Samochody Eksploatacja   12 Lip 2006 21:49 Odpowiedzi: 55    Wyświetleń: 10729
  • Jak zrobić w samochodzie 13,8V BARDZO WAŻNE

    Ale sie tu napisalo!!!!! Ciekawe ! Z tym pierwszym problemem to, sugeruje tylko iwylacznie podlaczyc tak jak wypada by dzialalo bo nie jeden wzmacniacz z powodu pracy i obciazenia powoduje zmiany napiecia w swoim zasilaczu wiec nawet 11 czy 16V potraktuje on jako normalka lub straty na instalacji,chyba...

    Początkujący Elektronicy   20 Kwi 2006 20:48 Odpowiedzi: 43    Wyświetleń: 5512
  • Jak wykonać obrotomierz do samochodu na diodach LED

    Niestety nie mogę znaleźć schematu. Zobacz np to tu jest schemat Zobacz jeszcze to - z tej książki robiłem ten układ

    Inne Serwis   07 Maj 2006 10:06 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1809
  • Projekt wzmacniacza do samochodu

    Bardzo prosty wzmacniacz na ukladzie tda 2005. Odpalalem go na 16 V i gra badzo przyzwoicie. Z tego co pamietam zakres napiec tegoz uklady jest od 8 do 18 V pozdrwiam

    CarAudio   26 Lip 2006 18:52 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1041
  • komputerowy subwofer do samochodu

    witam ponownie, odnosnie mozliwosci uszkodzenia mostka to tylko w sytuacji, kiedy podlaczalby zasilanie nie za pomoca wtyczki ale wlutowujac sie w uklad plytki wzmacniacza, nie mialem pewnosci, w jaki sposob on chce to zasilanie z akumulatora podlaczac. Mozliwosc ta przyszla mi do glowy wlasnie...

    Początkujący Serwisanci   29 Lis 2006 10:32 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 2563
  • Ściemniacz światła w samochodzie

    Czesc czytalem wiele postow przeglądałem jeszcze więcej i w żadnym nie znalazłaem odpowiedniego układu tak więc postanowiłem założyć nowy temat moze tym razem ktoś wrzuci odpowiedni układ do sterowania mam żarówkę 12V 10W uklad nie powinien byc zbyt wielki żeby szło go umiejscowić przy podsufitce...

    Inne Serwis   08 Maj 2007 08:46 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 11041
  • flyback do samochodu z TDA7294 (albo jakikolwiek inny...)

    Heh TEORETYCZNIE sie spalily...Fakt ze jedyny objaw jest zanik przebiegu na wyjsciach. W ukladzie ktory odpalalem c=2.7n r=820R ale co wlaczylem zasilanie od nowa to f plywa pierwszy raz zasililem '494 i f=180KHz (?) za drugim i trzecim razem f=110kHz i tak zostalo Przetwornica jest zasilana 12 v...

    Układy Zasilające   09 Lip 2007 16:40 Odpowiedzi: 31    Wyświetleń: 6808
  • TURBODIESEL - chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu

    Niedawno widzialem gotowe uklady na allegro po 150zł.

    Samochody Archiwum   22 Maj 2011 08:52 Odpowiedzi: 35    Wyświetleń: 66729
  • GPS Tracker - urządzenie do śledzenia floty samochodów

    gratulacja za piękne wykonanie ja mam tez opracowany i wdrożony w firmie, opracowałem na SIM300D, GPS poczatkowo na fasttrax'sie obecnie na fgpmmosl3 malenki moduł mały pobór, ale powiedz jak rozwiazaleś zasilanie, mi juz kilka sztuk umarło przez włsnie stabilizacje, SIM300D potrafi przy słabym zasiegu...

    DIY Konstrukcje   19 Lis 2010 14:56 Odpowiedzi: 44    Wyświetleń: 25268
  • Diody LED i podświetlenie zegarów w samochodzie

    pisze na nich tylko "12V DC" ale zakladem ze wszystkie/wiekszosc jest z chin "Są specjalne układy do zasilania takich diod zapewniające im odpowiednie warunki pracy" co to za uklady? mozna zrobic samemu (lutowac umiem ale elektronikiem nie jestem) "Masz gdzieś opis tych diod, bo zdjęcie to niewiele...

    Optoelektronika   03 Sie 2009 09:36 Odpowiedzi: 33    Wyświetleń: 22411
  • Układ elektroniczny sterujący silniczkiem krokowym samochodu

    Przy obciążeniu sterownik powinien podnieść trochę obroty . Ma to wpływ na pracę silnika z automatyczną skrzynią. Po za tym mam lpg i wtedy silnik nierówno chodzi. Po prostu potrzebuję układu a nie rozważań czy jest potrzebny czy nie :) Bzdura. Po to jest regulacja obrotow, aby byly one utrzymywane...

    Samochody Elektryka i elektronika   06 Lut 2010 12:30 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 2691
  • Licznik czasu do samochodu

    Co jeszcze na tych atmegach bedziemy robic..? Nie wystarczy cos takiego: Za 80 zl nie warto chyba sie bawic w jakiekolwiek uklady, chyba ze dla wlasnej satysfakcji. Zreszta na pewno mozna takie cos znalezc taniej.

    Początkujący Naprawy   11 Wrz 2014 15:21 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 843
  • cdt tcs autocom - brak połaczenia z niektórymi samochodami

    nie polecam plyta zapewne v8 z napisałem v3 uklady podrobione i nie łaczy sie z wszystkimi autami. złozony spór o full refund i przyznany na drugi dzien bez zadnego ale Dodano po 2 Dokładnie tak zrobiłem, a tak na marginesie to ciekawe ile taka impreza kosztuje, naprawa tego. tez jestem ciekawy...

    Samochody Elektryka i elektronika   10 Cze 2020 19:32 Odpowiedzi: 482    Wyświetleń: 82059
  • Katastrofa prezydenckiego samolotu TU-154 w Smoleńsku + Film

    Kombinujecie z tymi cyframi, a z punktu widzenia elektronicznego (bo takie jest to forum) sprawa jest jeszcze prostsza i lezy u podstaw. Pamiętacie newsa w styczniu o tym jak amerykanska policja testowala dziala elektromagnetyczne do niszczenia i wylaczania ukladow elektronicznych w samochodach ? Dość...

    Newsy   23 Sty 2013 19:49 Odpowiedzi: 2996    Wyświetleń: 380618
  • wyłacznik schodowy elektronicznie

    hmm podlaczenie jest banalnie proste trzeba tylko podlaczyc jakis element przez ktory bedziesz mogl sterowac czyms co ma wieksze obciazenie.. np tranzystor na wyjsce bramki... w takiej bramce masz 3 wyprowadzenia tzn w sumie 5 bo jeszcze zasilanie... wiec do 2 podpinasz + i - do wejsc bramki jeden i...

    Projektowanie Układów   11 Sie 2006 21:42 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 3095
  • [Wzmacniacz] Jakie kable?

    Obecnie w car-audio raczej widzi sie wzmacniacze klasy D, poczatkowo do subow ale coraz wiecej pelnopasmowe. Czesto jest to Tripath choc konkurencyjny Bang Olufsen jest podobno lepszy, nie wiem czy juz zagoscil w car-audio. Nie zgodze sie z Twoim twierdzeniem. Jak zapewne wiesz uklady firmy Tripath...

    CarAudio   09 Paź 2006 12:37 Odpowiedzi: 113    Wyświetleń: 37333
  • Buduję Rozruch 12V 24V + prostownik+ spawarka

    Nie wiem czy ktos mial doczynienia z robieniem zasilaczy , ale jest to pewne i sprawdzone w wielu urzadzeniach ze napiecie po wyprostowaniu w mostku rosnie 1.4 razy .Tak ze nie odejmuje sie zadnych spadkow napiecia , z reszta to podaja tez wiele ksiazek na ten temat .Mierzac napiecie po wyprostowaniu...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   21 Lis 2010 10:00 Odpowiedzi: 191    Wyświetleń: 85743
  • pompa wtryskowa golf 3 1,9 tdi.Tylko dla ORŁÓW

    Zal czytac. Jeden widzial w Golfie III common raila, ba, ma na szynie 1500 atmosfer... Panie Zdzisiu, jesli jest pan mechanikiem - moja rada: zostan pan sprzataczem, moze na tym sie Pan bedziesz znal, moze w tym towarzystwie Panskie wypowiedzi nie beda zwalaly z nog.. dluga droga przed Panem. Juz...

    Samochody Elektryka i elektronika   08 Sty 2011 19:39 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 15419
  • Dyskusje o projektowaniu. Budowa przetwornic.

    eP od dziasiaj jesteś głównym doradcą :) Poza tym już ktoś napisał, że jest to forum amatorskie, jeżeli masz jakiś projekt który chcesz tutaj przedstawić, z dokładnymi wyliczeniami to przedstaw. CZEKAM To czekaj sobie dalej :| A zobaczysz że zawsze będzie sie do czegoś przyczepić, a wiesz...

    Układy Zasilające   04 Lis 2006 17:42 Odpowiedzi: 62    Wyświetleń: 8923
  • OPEL ASTRA II - usunięty katalizator, kontrolka check engine - co dalej?

    Masz błąd logiczny w tym rozumowaniu. Emulowanie pierwszej ( i jedynej sondy w układzie) miało sens w układach 1-2 generacji, gdzie była ona odłączana od sterownika, a w jej miejsce wymagany był prawidłowy sygnał zastępczy. W układach z 2 sondami, emuluje się 2 sondę, poprzez proste ogłupianie jej...

    Samochody Początkujący   18 Paź 2012 14:08 Odpowiedzi: 31    Wyświetleń: 41362
  • Studia automatyka i robotyka czy mechatronika

    Masz troche racji, ale nie zgadzam sie w pelni. Oczywiscie elektronik musi umiec lutowac, bo musi miec pojecie na ten temat. Jednak jesli ktos pracuje jako inzynier elektronik z prawdziwego zdarzenia to nie zajmuje sie lutowaniem, zwlaszcza jesli chodzi o nowoczesne uklady. Ja pracuje jako elektronik...

    Nauka Szkolnictwo   29 Maj 2011 00:47 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 7764
  • golf IV tdi - Swiece dogrzewajace i grzalka z35

    Mam zamontowane w swoim golfie krociec z 3 swiecami dogrzewajacymi plyn. W zwiazku z tym ze grzalka z35 z passata jest duzo wydajniejsza na krotkie odcinki to postanowilem ja zamontowac u siebie. Jednak oba uklady swiec i grzalki elektycznej nie moga razem funkcjonowac gdyz generuja zbyt wysokie obciazenie...

    Samochody Elektryka i elektronika   01 Kwi 2014 21:40 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 1845
  • komputerek samochodowy lcd 2x16

    owszem jesli to urzadzenie jest zamocowane np. przy lusterku (tak jak zrobil to autor tego projektu z ep) to problemu z przewiewem powietrza nie ma i dziala wszystko ok natomiast jesli urzadzenie to byloby rozbudowane o jeszcze kilka ciekawych elementow to trzeba pomyslec o tym czy panel sterowania wraz...

    Samochody Elektryka i elektronika   06 Kwi 2010 14:09 Odpowiedzi: 282    Wyświetleń: 107771
  • miernik decybeli

    dokladnie chodzi mi o to zeby zmierzyc poziom decybeli w samochodzie gdyz razem z kumplem szykujemy samochod na zawodu Db Rancing i po prostu nie wiemy ile jestesmy w stanie wycisnac ze sprzetu ktory mamy dla tego potrzebuje wlasnie cos czym mozna to zmierzyc wewnatrz samochodu dzieki za poprzednie...

    Technika Sceniczna i Studyjna   01 Kwi 2003 22:19 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 18002
  • Jak zrobić cewke ?

    dawno sie bawilem cewka zaplonowa od samochodu za pomoca zwyklego wylacznika wlaczalem i wylaczalem +12 zasilajace taka cewke. w momentach wl/wyl na kablu wysokiego napiecia zblizonym do masy przeskakiwala dosc spora iskra kilka mm.a chyba o to ci chodzi. tak dzialaly proste uklady zaasilania swiec...

    Początkujący Elektronicy   11 Paź 2003 03:42 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 4630
  • Przetwornica 12->220 z UPS & Świetlówki

    Co do wykorzystanie UPS-a jako pzetwornicy w tego typu zastosowaniach jest kilka przeciw: - UPS nie moze generowac na wyjsciu prostokata bo zwykle takie zasilacze nie wspolpracuja z indukcyjnosciami; - długie połaczenia będą generowac zaklocenia a niekoniecznie instalacja samochodu bedzie na to odporna; -...

    Samochody Archiwum   14 Mar 2005 00:05 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 2267
  • Sonda szwankuje - możliwe że od braku katalizatora?...

    Michcio997 - prubkowanie sondy jest nastepujace: - 0 do 0,1V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 4 - 5%,co wskazuje na mieszanke 0,7 - 0,8 V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 0 - 0,5% co wskazuje na mieszanke bogata 0,5V - Lambda=1,czyli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny. Musisz...

    Samochody Elektryka i elektronika   09 Wrz 2006 00:32 Odpowiedzi: 91    Wyświetleń: 13009
  • Odcięcie zapłonu samochodowego z przyciskiem astabilnym

    Zgadzam sie w 100% z Panem neostrada.plbDyEvzL W swojej pracy natknalem sie na uklady, ktore na stole dzialaja swietnie i niezawodnie, a po przeniesieniu do srodowiska rzeczywistego kompletnie glupieja. Podczas pracy silnik samochodu generuje cala mase zaklocen (alternator, swiece zaplonowe) mozna sie...

    DIY Zagranica   06 Gru 2006 18:03 Odpowiedzi: 44    Wyświetleń: 15783
  • Problem z alarmem, centralny zamek, sygnal zamykania

    Witam wszystkich uzytkownikow. Jestem tu nowy wiec na poczatek sie przedstawie. Mam na imie Maciek. Mam zamontowany w samochodzie alarm Clifford arrow 2. Jest on podlaczony pod centralny zamek i podczas uzbrajania alarmu jednym przyciskiem zamykane sa rowniez drzwi. W samochodzie mam funkcje ryglowania...

    Samochody Zabezpieczenia   15 Gru 2007 08:19 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1341
  • Obrotomierz uniwersalny LED

    Troche to nie na temat tutaj ale widze ze znacie sie na elektronice i samochodach wiec pozwalam sobie przedstawic moje pytanie/problem. Otoz zalozylem sobie obrotomierz (wskazowkowy) przeznaczony do silnika 4 suwowego, 4 cylindrowego do samochodu ktory ma motor 2-suwowy i oddzielny uklad zaplonowy na...

    DIY Konstrukcje   06 Lut 2009 19:33 Odpowiedzi: 76    Wyświetleń: 32755
  • Jak zaprogramować ST7Lite25->SPI->MAX7219

    Wyszla ksiazka do ktorej jest dodawany LiteKomp to znaczy maly uklad w ktorym juz jest podstawka z ST7FLite19. Niestety programator musisz zamowic osobno. Calosc inwestycji to okolo na dzisiaj 100 zl, ale dostajesz wszystko czego potrzebujesz. Program do pisania polecam sciagnac ze strony Poprostu...

    Mikrokontrolery   08 Sie 2008 15:27 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1500
  • przepięcia elektryczne , a system monitoringu ...?

    W budynku naszej wspólnoty w czerwcu br. zainstalowaliśmy monitoring(12 kamer). Już po niecałym miesiącu pracy wystąpiły pierwsze awarie. Awarie powtarzały się, rejestratory wciąż naprawiene , kamery się psują... Zarządaliśmy od firmy nowego sprzętu. Firma się nie zgadza, bowiem stwierdziła że uszkodzenia...

    Zabezpieczenia Stacjonarne   29 Gru 2008 16:45 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 2899
  • Karta graficzna Gigabyte GeForce GT730 2GB 128bit czy 64bit?

    Ciekawe pytanie zadałeś. Przyglądałem się tym danym i zacząłem widzieć pewne różnice. Dla ułatwienia będę nazywał te uklady "64" i "128". No i "64" poza tym, że ma więcej rdzeni CUDA, ma też wyżej taktowany RAM i układ graficzny. Gdyby dało się przyspieszyć jeszcze komunikację RAMem, te 64bity przestałyby...

    Komputery Co kupić?   01 Sie 2016 13:22 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 816
  • Usuwanie oznaczeń układów scalonych

    hehe bierz papier i zapierniczaj jak jestes cwany to sie przynajmniej naraobisz nie nawidze oszustow mialem kiedys z takim doczynienia producent alarmow z W-wy WIELKI pan z firmy LEXUS wkladal do alarmow jakies badziewne uklady scieral napisy i za wymiane zadal 50zl a byly miedzy nami gowno warte bo...

    Inne Serwis   18 Lip 2003 10:08 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 3839
  • zablokowane drzwi honda accord 96 rok

    Uklad potrzebuje zamontowac do samochodu... Myslalem o zrobieniu czegos z wylacznikami krancowymi, ale nie chce mi sie sciagac tapicerki drzwiowej. Znalazlem gdzies uklad MD-14 i jego opis, ale cena... 130 zl chyba ze dostane sie gdzies do producenta. Jest on dosc ciekawy. W poszukiwaniach znalazly...

    Samochody Elektryka i elektronika   14 Wrz 2003 23:27 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 3706
  • Alarm bezprzewodowy

    Witam!! Chciałbym z Wami przedyskutowac nastepujacy problem: Mam do zaprojektowania bezprzewodowy system alarmowy, który będzie wysylal do odbiornika 3 stany:1. Alarm, 2. Sabotaz, 3. Low battery. Dodatkowo zalozylem ze system będzie co jakis czas zglaszal się do centralki, jeśli nie nastapi zgloszenie...

    Projektowanie Układów   03 Sie 2004 20:21 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 2384
  • Silnik z wiertarki akku do napędu łodzi.

    Czesc Silnik od wiertarki ma moc ciagla okolo 10W, zakladajac sprawnosc napadu 30%, to bedzie najwyzej 0.3 Kg ciagu. Z wiatrem to ona bedzie plynac, ale pod wiatr , noooo , to chyba bedzie tez z wiatrem. Acha, silnik musi buc ponad woda z dluga oska. Uklady uszczelnienia dla silnika pod woda,...

    Projektowanie Układów   20 Sty 2010 13:44 Odpowiedzi: 144    Wyświetleń: 114992
  • gdzie low pass za czy przed?

    Schemat trochę poprawiłem. Niestety niewiele chyba. Wracając do c15 i c16 to jak to jest naczytałem się wiele od innych forumowiczów elektroda.pl żę wlasnie taki zabieg poprawi moc urządzonka i lepiej będzie filtrował zakłócenia od instalacji samochodu. A może w bambo mnie robili;) Może ktoś mną pokieruje...

    Początkujący Elektronicy   21 Wrz 2004 22:34 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 1653
  • 24l gazu na 100km to chyba za duzo

    mkos 1-silnik mam taki jak taurusy 3.0 v6 skrzynia automat tyle mi pali na trasie ile pisalem nieprzekraczajac 110,115km godz co do gazu to na trasie srednio 11l ,teraz mam uszkodzona instalke gazu i czekam az mi przysla zestaw naprawczy ale w przypadku mojego silnika gaz to wielkie nieporozumienie ale...

    Samochody Elektryka i elektronika   14 Sty 2005 17:26 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 2105
  • Zdalny PWR we wzmacniaczu

    Witam Problem jest nastepujacy: za kazdym razem jak chce sluchac dzwiekow subwoofera to musze otwierac klape bagaznika i zalaczyc wzmacniacz ten glowny wlacznik zasilania. Funkcje REMOTE wyprowadzilem sobie do srodka i z tym nie ma problemu. L:ecz gdy Remote jest wylaczony wzmacniacz pobiera 100mA...

    CarAudio   02 Kwi 2006 13:38 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1420
  • załącz wyłącz jednym przyciskiem

    A nie wystarczy zwykly przelacznik bistabilny? Do tego jak najbardziej nadaje sie przerzytnik D z układu 4013. Rozumiem, ze układ R2C1 ma zapobiec przypadkowym przełączeniom przerzutnika przy drganiu styków i ograniczajac jednoczesnie czestot.przełączania do max 1/sek. Nie wiem,czy dokladnie zrozumialem...

    Początkujący Elektronicy   13 Lis 2005 21:11 Odpowiedzi: 29    Wyświetleń: 9021
  • Oświetlenie HID budowa latarki

    Witam. Interesuje mnie temat oswietlenia HID. Wiem ze niektore latarki maja 10,18 lub nawet 21 watowe zarowki HID, do tego akumulator zedu 5Ah i niewielka ilosc elektroniki. Szukalem czegos podobnego w internecie ale niczego nie znalazlem. Jedyny temat ktory sie czesto powtarza to upgrade swiatel...

    Optoelektronika   12 Kwi 2009 20:28 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 5053
  • Szukam not katalogowych układów C-1141 oraz URC 003

    Znalazlem karte katalogowa C-1141 .Przesle ja jak tylko dorwe scaner . Sa to dwa uklady AND na 12V diodowe . Mozna z tego zrobic np uklad kontroli otwarcia drzwi w samochodzie 3 lub 5 drzwiowym z kontrolka na diodzie swiecacej na desce rozdzielczej.

    Elementy Elektroniczne - zamienniki i identyfikacja   05 Mar 2005 21:04 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1161
  • kto pomoże przerobić instalacje cng na lpg

    o pompach wiem troche wiecej, sa dostepne na rynku amerykanskim, ale ich cena to ok. 600-800$ i maja jedna wade: tankowanie samochodu trwa pare godzin, dlatego zazwyczaj tankuje sie samochod cala noc. jezeli komus to nie przeszkadza, to czemu nie. Przerobka z cng na lpg nie jest taka prosta, bo jest...

    Samochody Elektryka i elektronika   11 Wrz 2006 12:52 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 13170
  • Rockford Fosgate Punch 60 DSM po raz 2 - teraz padl ;/

    No wiec sprawa dalej aktualna.Tym razem wzmacniacz padl a dokladnie jeden kanal.Padlo na tranzystory BUZ11 na jednym (niesprawnym kanale)- zostaly wymienione na BUZ11A ale to chyba nie ma duzej roznicy pozniewaz na wyjsciu jednego kanalu podawal za duzy sygnal (palil glosniki lol). Sprawa rozchodzi...

    Audio Serwis   09 Gru 2005 22:54 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 645
  • "cykanie",tak jakby monitor włączał sie i wyłączał

    wg mojego doswiadczenia to w elektronice (monitorach takze) padaja tranzystory, rezystory, kondensatory, cewki, transformatory oraz uklady scalone. Oczywiscie inne elementy tez.. wogole takie pytanie to jak pytanie co najczesciej psuje sie w samochodzie kiedy nie chce jechac.... do kosza z tym watkiem...

    Monitory Serwis   07 Sty 2006 14:42 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 3318
  • Apexi AFC

    No tak, ale on juz nie takie urzadzenia robil, poza tym jak narazie testy beda na jego samochodzie bo chlop chcial zrobic cos co nei bedzie mialo wad smt6 (min brak interpolacji). A moze ma on schemat urzadzenia do zmiany kata zaplony? tego co wiem nie jest to skomplikowane. Wiem jak by to mialo...

    Samochody Archiwum   12 Sty 2006 10:29 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1683
  • 120mA kontra aku 60Ah w dieslu

    Witam Problem dotyczy mojej corsy diesla. Tak wiec jeszcze,gdy panowaly plusowe temperatury po miesiacu od ladowania aku prostownikiem najzwyczajniej w swiecie rozladowywal sie. Ladowanie jest, aku wymieniony na nowy, a problem nie ustaje. Zmierzylem amperomierzem w trakcie calkowitej "bezczynnosci"...

    Samochody Elektryka i elektronika   07 Lut 2006 13:05 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 2177
  • Tester tranzystorów. Czy to ma sens? Jaki wskaźnik? Źródło prądu zmiennego.

    Wczoraj -po drodze -obejrzalem jakies zlomowisko -i tam lezy cos do mierzenia parametrow-NRD. wALAJA SIE SZCZATKI blach transformatorowych -idzie walka o miedz. To cos do mierzenia parametrow jest zbedne bo mierzylo param czwornikowe--podobnie ten przyrzad ktory widac na ALLEGGRO. Obecnie...

    Projektowanie Układów   17 Maj 2009 14:24 Odpowiedzi: 28    Wyświetleń: 12031
  • MAZDA 323F 1990,ECU-uklad MP4684 i 4683

    Mialem wymieniany modul sterowania wtryskiem i zaplonem ECU.Ostatnio przygladalem sie staremu uszkodzonemu i nowemu sprawnemu, ktory obecnie jest wstawiony do samochodu.Roznia sie one tylko jednym ukladem scalonym MP 4684(w starym) i MP 4683(w nowym).Moze ktos wie czy sa to uklady zamienne.Moze ktos...

    Samochody Elektryka i elektronika   26 Kwi 2006 08:39 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 825
  • Wzmacniacz cyfrowy Boschmann seria Zx II

    Hey,witam...po dluzszej przerwie:) Ale niestety praca,wakacje tylko w kalendarzu...dzisiaj sprowadza mnie maly problem z w/w sprzetem. Mianowicie,kiedys wspominalem na forum,ze piecyk lubi sie zacinac...gra dobrze,lecz raz na miesiac sie wiesza...efekty jak przy wzbudzaniu, znika dzwiek,glosnik dziwnie...

    CarAudio   15 Lip 2006 09:08 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1005
  • Uniden 520 i Lemm AT-71

    Obawiam się, że zmiana punktu zasilania nic w tym wypadku nie pomoże. Opis wskazuje na to, że uklad elektryczny samochodu generuje zakłócenia. Podobny efekt miałem w Lanosie, Jak chodził na benzynie wyło i szumiało niesamowicie. Jak przełączał się na gaz wszystko cichło i było cacy. Zakłócała pompka...

    Radiotechnika Serwis   05 Wrz 2006 22:16 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 17756
  • Zestaw glosnomowiacy z zestawu sluchawkowego

    Witam mam takie pytanko chcialbym zrobic nastepujaca rzecz: Mam telefon z zestawem sluchawkowym, chcialbym obciac sluchawke i podlaczyc te kable do radia w samochodzie na zlacze line in a mikrofon przeniesc na tapicerke nad oslona przeciwsloneczna. Czy pomiedzy telefonem a wejsciem liniowy potrzebuje...

    GSM Serwis   29 Sie 2006 20:04 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1005
  • Wzmacniacz TDA2052 i filtr

    ja nie wiem po co ludzie zaczynaja robic uklady nie majac o tym zielonego pojecia... musisz zrobic przetwornice na okolo +/-20V z 12V... ale bardzo watpie zebys potrafil cos takiego zrobic, proponuje ci najpierw poczytac zanim zaczniesz sie brac za wzmaki do samochodu

    CarAudio   14 Wrz 2006 22:23 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 2526
  • Mały samochodzik. Spalinowy czy na akumulator?

    no to popatrz... przy elektrycznym wystarczy wymonowac skas tylny naped.. oczywiscie razem z mechanizmem roznicowym i do tego dołożyć silnik.. plus przedni uklad skretny.. i aparature sterujaca.. czyli do tylu sterownik obrotow silnika.. w srodku odbiornik RC a z przodu servomechanizm do srecania kolami.....

    Początkujący Elektronicy   06 Gru 2006 19:19 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 4679
  • Dokładność DS18B20. Temperatura jest zaniżana. Kod programu jest ok?

    Porownuje to chocby ze zwyklym rteciowym termometrem i z wlasnymi zmyslami. Jezeli DS na wyokosci parteru pokazuje mi -2 st C a wychodze na dwor i nie ma mrozu (w konuc mroz sie czuje) to cos jest nie tak. Na rteciowym termometrze mam w tym czasie +1st C. W samochodzie termometr na komputerze pokazuje...

    Mikrokontrolery   05 Sty 2007 07:45 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 4030
  • A/C dla 89C2051, budowa woltomierza, tańszy układ.

    Witam! Jestem laikiem w tej kwestii wiec prosze o pomoc. Chcialbym zrobic woltomierz (9 do 15V DC, ma to byc w samochodzie i orientacyjnie pokazywac napiecie - wiec dokladnosc 0,05 lub 0,1V by mi wystarczyla) na procku 89C20(40)51. Wiem ze sa uklady typu ICL7106/7109 (do procka niby nadaje sie ten drugi...

    Mikrokontrolery   10 Sty 2007 14:56 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1995
  • Jaki jest najbardziej wytrzymaly alarm i pilot wg Was?

    witam, prosze o opinie jaki alarm jest wg Was najbardziej wytrzymaly gdy codziennie sie go duzo uzywa, chodzi mi o to zeby pilot dzialal jak najdluzej i alarm sie nie psul. w prestigu i pythonie za czesto jak dla mnie musialem wymieniac mikrowylaczniki i inne jakies uklady scalone lub cale piloty....

    Samochody Zabezpieczenia   11 Sty 2007 21:16 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1283
  • Usterka we wzmacniaczu samochodowym mono 30w na tda2003

    Zamieszcze opis wzmacniacza o ktorym jest temat: Budowa wzmacniaczy elektroakustycznych cieszy się od dawna niesłabnącą popularnością wśród elektroników. Istnieje zapotrzebowanie zwłaszcza na konstrukcje o umiarkowanych mocach, które byłyby proste w montażu i uruchomieniu, oraz uniwersalne w zastosowaniu....

    Projektowanie Układów   30 Mar 2007 17:22 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1128
  • Model na radio. Schemat, układy nadajnika i odbiornika.

    Wyposazylem model samochodu w skali 1/18 w ledy i neony. Chcialbym aby te bajery byly zapalane na pilota najlepiej radiowego. Ma ktos schemat albo gotowe uklady nadajnika i odbiornika? Pozdrawiam Dodano po 2 i jeszcze: jakby ktos mial zlozony i sprawdzony KIT AVT2328 to pliska napszcie...

    Początkujący Elektronicy   07 Maj 2007 16:14 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1442
  • Matiz Seryjny alarm (montaż / demontaż / dezaktywacja)

    Idąc twoim tokiem rozumowania każdy samochód jest identycznie zbudowany, koła, silnik, siedzenia... Tym co piszesz pokazujesz jak bardzo nie masz pojęcia o alarmach i elektronice. Wbrew twojej blednej opini mam bardzo duze pojecie o elektronice. Owsze masz racje kolego, kazdy samochod jest identyczny...

    Samochody Zabezpieczenia   08 Maj 2007 21:24 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 9618
  • Złącze AGP x4 a x8

    Jesli radeon ma jedna szparke to znaczy ze wspolpracuje z plytami z AGPX4 i AGPx8 wiec u ciebie bedzie smigac. Sam mam dwie takie karty obie od gigabyte, obie chodza z wydajnoscia R9600PRO (450/550) a AGP x2 x4 x8 daje lepsze wygładzanie krawędzi (im wyższe) + większa przepustowość karty Czlowieku...

    Komputery Hardware   29 Sie 2007 20:37 Odpowiedzi: 76    Wyświetleń: 9592
  • magnetyzer zamontowałem(,) moje spost(reż)enia

    Dobra zwracam honor, ale przez chilę myślałem że masz kasę za promocję pewnej firmy.... A co z tuningiem, dlaczego nie montują magnetyzerów kierowcy z czołówki wyścigów 1/4 mili ? Nie wiem dlaczego nie montują z czołówki ale przytoczę kilka zdań z firmy tunningowej."Montaż xxxxxxxx rozpoczęliśmy...

    Samochody Archiwum   07 Lis 2018 12:59 Odpowiedzi: 510    Wyświetleń: 185793
  • mam problem z prądnicą prądu stałego

    Jest to niewielka moc tak ze ja nie wiem czy warto w to inwestowac bo to wiaze sie z dosc duzymi kosztami .Jesli ma pradnica napiecie 220V to nalezy zrobic generator o czestotliwosci 50Hz i to sterowc koncowka symetryczna zmieniajaca polaryzacje ; od napicia zerowego do napiecia pelnego a nastepnie odwrycic...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   25 Gru 2007 04:50 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1626
  • Samochodowy komputer zużycia paliwa

    przeciez takie uklady kontroli przepalonych zarowek sa od lat stosowane w samochodach !!! wystarczy spojrzec na schemat instalacji i wszystko powinno byc jasne !!! :D

    Artykuły   23 Mar 2016 21:58 Odpowiedzi: 556    Wyświetleń: 377781
  • STK4142 - potrzebny schemat wzmacniacza

    Witam posiadam 2 uklady STK4142 || Stereo Amplifier moze ktos ma jakis schemat wzmacniacza z tego ?? najlepiej jak by byl do samochodu. Z gory dzieki

    Audio Początkujący   09 Lut 2008 15:32 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1955
  • VW Passat B6, 2001 - problem z licznkiem (predkosciomierzem)

    Witam! Mam taki problem: posiadam passata z roku 2001, 1.9 TDI, a w nim licznik z pelnym MFA. od jakiegos czasu pojawil sie nastepujacy problem. 1. predkosciomierz przestaje wskazywac aktualna predkosc 2. wariuje wskaznik paliwa (raz spada, raz rosnie, czasem przy pelnym baku zaswieca sie rezerwa...

    Samochody Elektryka i elektronika   12 Mar 2008 15:30 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 1513
  • Kiepskie płyty czy za słabe odtwarzacze (dosyć ogólny)

    Mysle, ze z odbiciem swiatla diody, grubosc aluminiowej warstwy, nie ma nic wspolnego, jest ona "unormowana" na 50 - 100 µm. Podobnie z emisja samej diody, ktora tez jest "unormowana" na ok. 780 nm. Problem moze bardziej w samej optyce lasera lezy. W wiekszosci sa uzywane plastikowe uklady optyczne...

    Audio Serwis   24 Kwi 2008 15:38 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 3473
  • Magnetyczne silniki - informacje

    :cry: oj ciezko z Panem dyskutowac , Panie Zbyszku--Baba swoje, a Dziad swoje...proponowal bym , by najpierw zapoznal sie Pan z zasada dzialania podzespolow w Priusie, a potem glos zabieral.; Najwazniejszym osiagnieciem w tym samochodzie jest to, ze nie posiada wogole skrzyni biegow automatycznej czy...

    Na pograniczu nauki   08 Lip 2009 20:19 Odpowiedzi: 1708    Wyświetleń: 341147
  • egr valve strata mocy i dymienie

    zawor egr( recylkulacja gazow wylotowych)problemy z moca ponad normalne dymienie szczegolnie nowych dieslow i nie tylkoCzesc! Posiadam rovera 75 cdt 2.0 bmw diesel. Kilka miesiecy temu zauwazylem zwiekszajace sie dymienie spalin jak rowniez zuzycie paliwa az do ponad 30% wieksze przy spadku mocy o...

    Samochody Technika   24 Sie 2006 15:26 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 6484
  • Czy można coś z tego wykonać ?

    mam takie oto uklady scalone: LM324 x2 NE572 CD4017 MC14013 LC7533 LM358 DM74LS... x4 LM1894 HEF4053 AMS41565 HA1350 B... z tych ukladow mozna cos zrobic ciekawego jakies TERMOMETRY, ZASILACZE, CZUJNIKI,...

    Początkujący Elektronicy   21 Kwi 2008 11:32 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1577
  • Czy mozna coś z tych ukladow wykonac ??

    mam takie oto uklady scalone: LM324 x2 NE572 CD4017 MC14013 LC7533 LM35... x4 LM1894 HEF4053 AMS41565 HA1350 B... z tych ukladow mozna cos zrobic ciekawego jakies TERMOMETRY, ZASILACZE, CZUJNIKI,...

    Elementy Elektroniczne - zamienniki i identyfikacja   19 Kwi 2008 21:47 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1005
  • trzeba wzmacniacz do takiej anteny??

    Witam, MAR6 znalazłem jego notę katalogową a w niej aplikacje ;] czy taka aplikacja nadaje się do samochodu? POniżej nota z aplikacją Aplikacja jest banalnie prosta, przyklad jest na str 3. W necie natomiast mozna znalezc sporo rozwiazan z jego uzyciem. Czy sie nadaje do auta :) zapewne...

    CarAudio   05 Maj 2008 22:14 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 948
  • prosty tani fajny i przydatny TERMOMETR elektroniczny

    witam tutaj opisze prosty ale efektowny i przydatny termometr. do jego budowy potrzeba: -uklad scalony LM35 w dowolnej wersji -wskaznik wychylowy lub woltomierz cyfrowy -rezystor nastawny (perek) np 4.7k -troche kabli/przewodow -cyna lutownica kalifornia checi.... u mnie koszt budowy tego...

    DIY Poczekalnia   04 Lis 2008 18:05 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 34137
  • FAQ LED migająca w rytm muzyki

    witam a wiec tak opczytalem wszystko i niby ten Faq ale nie ma za bardzo odp na to czego szukam. Chodzi o to ze chcialbym podlaczyc tak okolo 4 diod na jeden glosnik w samochodzie. Tzn musze zrobic dwa uklady jeden na glosnik. Diody to 2 czerwone i 2 niebieskie na glosnik. Podlaczone to bedzie z radia...

    Optoelektronika   12 Cze 2020 00:48 Odpowiedzi: 369    Wyświetleń: 387079
  • VW passat 1.9 D rura przednia wydechu z rury hydraulicznej..

    Przeciez na zlomie bez problemu mozna znalezc uklady wydechowe od samochodow. Niewiem jaki jest sens wstawiac grubsza rure ocynkowana jak oryginalnie przewaznie sa ze stali nierdzewnej (mowa tu o oryginalnych ukladac hwydechowych a nie tlumikach za ~70zl) Ze złomu to może sobie kolega.... Tak samo...

    Samochody Mechanika   06 Paź 2008 22:44 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2599
  • Chiptuning TDI- jak wycisnąć z 110'tki 160 KM za 300 zł

    Do tych którzy twierdzą, że silnik szybko sie rozlci po załadowaniu nowej mapy zapłonu. 1.To zależy od typu silnika (czyli czesto od producenta) 2. Jak ktos załaduje złą mape to silnik może sie szybko rozleci lub bedzie działał nawet dłuzej niż producent przewidział (jescze mniejsze wyzyłowanie i mniejsza...

    Samochody Archiwum   14 Sty 2011 23:53 Odpowiedzi: 216    Wyświetleń: 244822
  • Partner i problem z oświetleniem

    A jak jest sterowane oswietlenie wnetrza?? Bezposrednio z krancowek czy tak jak w nowszych modelach z BSI?? Jakies uklady sciemniania lub podobne wystepuje w samochodach z tych lat??

    Samochody Elektryka i elektronika   21 Sty 2009 22:14 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 999
  • Żarówka od kondensatora

    Nie trzeba kondensatora rozladowywac w przypadku odpinania akumulatora poniewaz: 1)nic mu sie nie stanie jak bedzie naladowany 2)i tak jesli go nie wypniemy z instalacji, to natychmiast go rozladuja uklady ktore pobieraja prad stale (immo, alarm, podtrzymanie pamieci radia). Warto odpiac najpierw...

    CarAudio   14 Lut 2009 11:35 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 4061
  • AMIS 0253 REMQ. Czy ktoś ma notę lub informacje dotyczące układu?

    ja powiem tak remq to nie problem wystarczy wyswietlacz EMF-A za 30zl, co do innych ukladow to mysle ze podobnie mozna je znalezc w urzadzeniach PSA to najtansze zrodlo elektroniki, na allegro szukaj ogloszen np uszkodzone radio itd .... innej drogi raczej nie ma . ja kupilem wyswietlacz aby miec...

    Samochody Szukam   05 Maj 2015 08:43 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 3798