powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
przekaznik podwujny jeden zasila 15 sterownika a drugi jak załacza sie w czasie pracy rozrusznika to ok bo załacza pompe od strony sterownika sprawdz obecnosc zasilania na styku roboczym to prosty układ
Dokładnie tak. Zobacz czy do filtra oleju dochodzą węże układu chłodzenia.
Łap może pomoże. T1 to cewka , A52 to układ wzmacniający .
A chłodnica klimy jest przed czy za główną bo jak przed to zwyczajnie dogrzewa tą z układu chłodzenia.
Jedyne co znalazłem to trzaśnięty wężyk od powrotu bodajże, przy trójniku. W takim razie usuń usterkę i odpowietrz układ paliwowy.
1. czujnik 2. brak płynu 3. gdzieś jest dziurka 4. zatkany układ
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
Witam. Podobny ale nie identyczny moduł widziałem kiedyś w KIA. Było to zamontowane w salonie i służyło jako asystent parkowania - odległość sygnalizowało właśnie buzerem i intensywnością jego głośności i przerw.. Z tym że tam były 2 potencjometry do regulacji i jeden sensor w zderzaku.
Witam. chyba ze cos w nagrzewnicy przymarzło;( Prawdopodobnie jest jak piszesz.Musisz wjechać do ciepłego (ogrzewanego) garażu,warsztatu i rozmrozić układ.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Pomyśl, czym się rózni pompka od układu SPI vs. układ MPI?
Wystarczy spróbować tego płynu a będzie wiadomo co to jest. Płyn chłodniczy jest słodko-gorzki, nie da się go pomylić z wodą czy skroplinami z układu klimatyzacji.
Co było u mnie przyczyną. Oczywiście napięciowe klimaty. Pogrzebałem jeszcze w forum elektroda i znalazłem gdzieś posta z info o tym że to moduł padł, ale też może... i tu uwaga moduł może mieć złe umasowienie - więc postanowiłem to sprawdzić. I faktycznie zdjąłem moduł przeczyściłem wszystkie miejsca... założyłem - odpalił! To jest właśnie to o czym...
Odkłada się i zatyka. Obniża sprawność układ.
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Oddzielny zbiornik, bezpośrednio ze zbiornika, w przewód zasilający z zaworkiem zwrotnym.
Przepraszam. W tym 1.7 akurat nie będzie elektrycznej pompki, więc kręcenie nic nie pomoże. Przy pompie wysokiego jest zintegrowana pompa wstępna, która bierze napęd od wysokiej. Przy zmianie filtra zalać układ .
(at)grzegorz740 , myślę że zasilanie układu rozmównego Astra nie musi mieć oddzielnego zasilania 18 V, możesz wykorzystać zasilanie 24V Z aparatu ZAS, Też będzie działać, i tak i tak doprowadzasz zasilanie 24V do Astra.
a może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą i spaliny ci włażą do układu chłodzenia?
Ten uszkodzony układ to właśnie końcówka mocy. Dźwięku nie ma bo, spalili ci końcówkę w radiu. Weź to radio i zawieś im i pokaż co się stało. Stawiam, że jak podpinali kable do akumulatora, to wystąpiło jakieś przepięcie, lub kable źle podpięli. Radio można naprawić (wymienić końcówkę mocy), lecz na Twoim miejscu pogoniłbym ich żeby ci radio odkupili,...
W załączniku schematy dla układu klimatyzacji Delphi oraz Behr.
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
tak tak, alternator jak w astrze F z przyklejoną do ty**łu pompą vacuum.
Układ masz w lampce sufitowej.
No jeżeli faktycznie czujnik obrotów wałka pompy wysiadł to masz problem. Niech odczytają czy ECU widzi obroty wału i obroty wałka pompy. Módl się abyś nie miał usterki określanej jako "usterka układu krytycznego nr1"
Prosisz,i masz :)
W trakcie ruchu w prawo układu ma być w znaczniku.
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
to nie pasek tylko pompa do wymiany. Kiedyś juz przerabiałem ten temat, regeneracja uszczelniaczy na pompie pomogła.
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w...
sterownik pod nadkolem w błotniku x129 to wtyczka pierwsza od koła jak cos to pisz ktore piny chcesz sprawdzic
Może się gdzieś zapowietrza, najlepiej było by się wpiąć pompka w układ paliwowy i poobserwować czy nie ma jakiegoś wycieku.
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
Ale z czym masz problem? W dokumentacji masz podaną typową aplikację i przebiegi czasowe, więc sprawdzenie układu to kwestia kilkunastu minut.
Witam. Ta mała czerwona satelitka w rogu ekranu, oznacza brak sygnału. Dlatego nie masz nic pod "A". Musi być sygnał aby tuner mógł odczytać ECM-y poszczególnych systemów kodowania. W przypadku braku sygnału masz trzy możliwości: 1. Coś nie tak z instalacją antenową 2. Coś nie tak z samym tunerem 3. Wgrany nie taki eeprom Jeśli nie posiadasz innego...
a jak sie odpowietrza taki układ?
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
czyli w końcu wybrałeś wersję z serwem ? po co jakieś kombinacje z UPS , ładowarkami itp wykorzystaj napięcie które daje zasilacz CB , LM7805 to stabilizator napięcia http://www.datasheetcatalog.org/datashee... z akumulatorem 12V będzie nawet prościej , o prąd w układzie nie masz co martwić ponieważ serwo będzie chodziło praktycznie...
Po wymianie 2 cylinderków hamulcowych w swojej asterce przystąpiłem do odpowietrzania układu (wg. ksiazki tylne prawe ,tylne lewe, przednie prawe,przednie lewe). Wszystko bylo by ok gdyby na drugi dzien nie wystapilo cos takiego: - na zapalonym silniku - hamulec nie jest twardy przy samej górze i nie daje sie podpompowac (wzrasają nieco obroty silnika...
No to tam możesz wcisnąc >>Pomógł<< bedzie mi nie zmiernie miło :D:D:D pozdrawiamy :)
siemka. poczytaj ten temat napewno znajdziesz tam rozwiazanie problemu http://forum.dvhk.pl/index.php?showtopic...
Może to być równierz problem "lewego" powietrza, czyli jakaś nieszczelność w układzie dolotowym.
Czy kolega ma na mysli taki układ?
Witam. Mam problem z moją Asterką 1.4 100KM, dodam że jest to prawie nowe autko sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 5000km. Wywala cały czas ten sam błąd raz po 100km a nieraz już po 30km jak mu odwali, brak innych oznak tzn. nie traci na mocy, spalanie ok, nawet ciężko wyczuć kiedy się to pojawia w czasie jazdy. W serwisie nie bardzo wiedzą co jest...
podciśnienie przynajmniej 5oo mmHg
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Po połowie roku.
Zamowilem licznik od gtc wersji 1.9 cdti powinno podejsc... oprócz przelutowaniu układu cos trzeba w kompie prze obd2 zmieniać ustawiać czy tylko przelutowac układ?
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Brak gazu w układzie.
Witam wszystkich użytkowników opli które po dłuższym postoju ciężko odpalają,mowa o dieslu,problem z zapowietrzeniem pompy,temat do ogarnięcia w dwie godziny i autko pali jak zegarek czy stoi na prostym czy z górki lub pod górkę nockę czy dwie.jeżeli jest ktoś zainteresowany pomogę.Pozdrawiam
Pierwsza sprawa jaki masz dekoder bo owszem hb i astra w układzie zeza i odpowiednim ustawieniu portów przełącznika w menu odbiornika niemniej dostępność dodatkowych kanałów zależy od możliwości edukacyjnych dekodera niemniej kanały fta zawsze http://www.flysat.com/satlist.php kuknij co jest na satelitach
Czy ma ktoś materiały do Astry II po 2004r? Dokładnie chodzi mi o układ zapłonowy Astry 1,4 16V TWINPORT z roku 2006 .
Odkręć korek i zagrzewaj auto żeby odpowietrzyć układ.
Klima jest ! gdzie dokładnie jest ten zawór ? jak się do niego dobrać ? jak sprawdzić czy działa poprawnie ? dla pewności kupie jakiś środek do czyszczenia układu
1. odczytać błędy! 2. klekot -> odczytać błędy = serwis...
Zastosuj sie do tego co napisałem powyżej tam masz całe schematy rocznikowo(mj), google tłumacz i jazda, wskazuje to na sygnał z czujnika o braku czynnika w układzie.
Kolego jest to zielony olej hydrauliczny opla 90 544 116. 43zł/l .
Układ wtryskowy. Lejące wtryski, zła dawka itp.
Moduł chłodzenia da się zdiagnozować. Podłącz komputer i powiedz jaki kod błędu. Wtedy będzie można coś powiedzieć
Czyli mogę odłączyć kabel ze Staga od sondy bez szkody dla układu
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
Witam, jeżeli są ""gumowe"" radził bym odpowietrzyć cały układ.
jeśli ktoś potrzebuje to podaję adres http://rapidshare.com/files/77015951/Sam... silnik i układ wtryskowy jest taki sam w astra 1
To jest kontrolka układu sterującego wiatrakami chłodnicy, jak gaśnie po odpaleniu, to jest ok
No to sprawdzaj termostat i czy korek trzyma ciśnienie. W tym silniku normalna temperatura to 100-103 stopnie (na małym obciążeniu) , układ nie może być otwarty.
Podłączyć pompe do zielonego pudełka. Ale wygląda mi to na zapowietrzający się układ.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Tak, na telefonie zabawką, 🙈 a mógł się zapowietrzyć układ paliwowy?
U mnie mechanik też rozebrał i sprawdził cały układ wydechowy
Do układu paliwowego dostaje się powietrze.Sprawdzić zbiornik i przewody.
Takie pompy w baku mają silniki 1.3 i 1.9 CDTI. 1.7 nie ma układ wtrysku Denso.
Oczywiście, że czujnik wypinał. Wtedy pojawiał się błąd samego czujnika (nie pamiętam kodu), a nie całego układu.
Sprawdź szczelność żółtego korka zbiorniczka wyrównawczego. Często się psują i przez to zapowietrza się układ.
W Astrze J za poduszkę odpowiada układ NCV.
jest to kolor niebiesko czerwony jeśli odetniesz bezpośrednio przy zegarach to nie wpłynie to na pracę innych układów
Kupić używaną- sprężarka potrafi pracować nawet 20 lat, jeżeli zawsze ma co jej się naleźy, czyli brak wilgoci, nie przepełniony układ i smarowanie.
'98-'00, pierwsza to nieprawidłowe ustawienie świateł (czyżby była wersja z fabrycznymi ksenonami i układem samo-poziomowania?), druga to włączony tempomat.
Kolego problem z dzwonkiem to najmniejszy kłopot. Twój radiotelefon bo tak to trzeba nazwać musiałby być dupleksowy czyli w każdym aparacie powinny być nadajnik i odbiornik pracujące na odpowiednich częstotliwościach, dalej jakiś system sygnalizacji podniesienia mikrotelefonu powodujący uruchomienie dzwonka - te 60 V to byle przetwornica załatwi ale...
Moim zdaniem to defekt pompy - po zaciśnięciu przewodu podnosisz zbyt małe ciśnienie w układzie.
W astrze wystarczy rezystor 5-8 Ohm wstawić w obwód silnika klapki i jest ok, nie trzeba żadnych układów tworzyć.
Zasilania to żrówką,bezpieczniki F23,F38(10A),F5 60A do sprawdzenia.Tego układu nie naprawiałem jeszcze ale na pewno się da .
Zatem może pomyśl w inną stronę. Mianowicie odłączanie na czas rozruchu (spadku napięcia na instalacji) odbiorników innych niż układ sterowania i zasilania silnika. Nie znam Astry ale to może nie być trudne.
Źle, tu masz opis http://www.astra.auto.pl/content/view/20... Mierzalny sygnał, tylko 12V nie 5.
Wspomaganie hamulca (serwo) albo silnik stracił grzybek zaworu ssącego na jakimś cylindrze, wtedy też będzie takie małe podciśnienie w układzie.
https://opel.7zap.com/en/car/t98/e/13/47... To raczej będzie standardowy o-ring, musisz tylko znać jego wymiary bądź mieć stary na wzór.
Witam, A czy jest możliwość połączenia ze sobą KTE01 z KTA6? To chyba docelowy układ, na którym mi zależy – dzwonienie obu dzwonków i rozmowa między urządzeniami.
W Merivie B 1.4 turbo jak przeszedłem na Prestone, to skończyły się dziwne odgłosy z samochodu po zatrzymaniu koło domu. Zawsze miałem wrażenie że coś "wybuchnie" :D nawet moja głucha żona która tym autem jeździ zwróciła uwagę i okazało się że był po wymianie chłodnicy zalany Dynagel 2000+ który ma niby 108st temperature wysoką. Dodatkowo korek 15PSI,...
Opisz dokładniej co rozumiesz przez "świruje". Jest to bardzo prosty układ i schamet raczej jest zbędny.
Sprawdź czy przypadkiem nie zapowietrza się układ
W dieslu nie mam pompki paliwa, układ trzeba odpowietrzać podciśnieniowo aby napełnić układ w paliwo po wymianie filtra.
Pytanie co jeszcze wyjdzie mi po drodze po zmęczeniu materiału. Swoją drogą, czy jest jakaś metoda oszacowania czy tłumik jest na wykończeniu, przy założeniu, że z zewnątrz wygląda dobrze i mając go odłączonego od reszty układu?
Po prostu wciągał lewe powietrze, dlatego padało na układ doprowadzający powietrze.
Tak jak kolega wyżej napisał. Zgadzam się w pełni z jego zdaniem żeby nie grzebać w przewodach od wspomagania. Ciężko jest to póżniej skręcić bo: można uszkodzić gwint, można się załamać kiedy niechce się uszczelnić. Ale z drugiej strony odkręcając przewód gdzieś między pompą a dyfuzorem pięknie schodzi cały olej razem z różnymi brudami:D
Skoro ci zabrakło paliwa to pierw trzeba chyba cały układ odpowietrzyć :cry: i dobry mieć aku :D
Kolego nie pisałem nic na temat pompy spiętrzającej.Napisał że nowy filtr paliwa jest większy o parę milimetrów a ja mu tylko o tym że jeśli włożył większy filtr do obudowy do może to spowodować że nie uda mu się skręcić obudowy paliwa a z tego wyniknie nieszczelność i zapowietrzanie układu
SCV to układ Denso?
Jest dokładnie tak jak na schemacie. Przewody/rurki są gorące do ściany grodziowej, wewnątrz w kabinioe rurki aluminiowe i sama nagrzewnica są zimne. Wygląda to na zapowietrzenie, ale przewody gumowe są miękkie, lub usterka ścianek termostatu i woda zamiast iść przez nagrzewnicę to wybiera drogę na "skróty". Do sprawdzenia jeszcze ta pompka pomocnicza....
układ paliwowy aster układ hamulcowy aster układ elektryczny aster
łożysko korbowód wymiennika kondensacyjnego wymiana tablicy rozdzielczej
interfejs stm32f429 interfejs stm32f429
Wpływ niskiego ciśnienia na kocioł Termet Ecocondens Crystal Termet EcoCondens Crystal - wysokie zużycie gazu