przekaznik podwujny jeden zasila 15 sterownika a drugi jak załacza sie w czasie pracy rozrusznika to ok bo załacza pompe od strony sterownika sprawdz obecnosc zasilania na styku roboczym to prosty układ
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Dokładnie tak. Zobacz czy do filtra oleju dochodzą węże układu chłodzenia.
Łap może pomoże. T1 to cewka , A52 to układ wzmacniający .
A chłodnica klimy jest przed czy za główną bo jak przed to zwyczajnie dogrzewa tą z układu chłodzenia.
1. czujnik 2. brak płynu 3. gdzieś jest dziurka 4. zatkany układ
Witam. Podobny ale nie identyczny moduł widziałem kiedyś w KIA. Było to zamontowane w salonie i służyło jako asystent parkowania - odległość sygnalizowało właśnie buzerem i intensywnością jego głośności i przerw.. Z tym że tam były 2 potencjometry do regulacji i jeden sensor w zderzaku.
Jedyne co znalazłem to trzaśnięty wężyk od powrotu bodajże, przy trójniku. W takim razie usuń usterkę i odpowietrz układ paliwowy.
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Witam. chyba ze cos w nagrzewnicy przymarzło;( Prawdopodobnie jest jak piszesz.Musisz wjechać do ciepłego (ogrzewanego) garażu,warsztatu i rozmrozić układ.
Co było u mnie przyczyną. Oczywiście napięciowe klimaty. Pogrzebałem jeszcze w forum elektroda i znalazłem gdzieś posta z info o tym że to moduł padł, ale też może... i tu uwaga moduł może mieć złe umasowienie - więc postanowiłem to sprawdzić. I faktycznie zdjąłem moduł przeczyściłem wszystkie miejsca... założyłem - odpalił! To jest właśnie to o czym...
a może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą i spaliny ci włażą do układu chłodzenia?
Pomyśl, czym się rózni pompka od układu SPI vs. układ MPI?
Ten uszkodzony układ to właśnie końcówka mocy. Dźwięku nie ma bo, spalili ci końcówkę w radiu. Weź to radio i zawieś im i pokaż co się stało. Stawiam, że jak podpinali kable do akumulatora, to wystąpiło jakieś przepięcie, lub kable źle podpięli. Radio można naprawić (wymienić końcówkę mocy), lecz na Twoim miejscu pogoniłbym ich żeby ci radio odkupili,...
Wystarczy spróbować tego płynu a będzie wiadomo co to jest. Płyn chłodniczy jest słodko-gorzki, nie da się go pomylić z wodą czy skroplinami z układu klimatyzacji.
Oddzielny zbiornik, bezpośrednio ze zbiornika, w przewód zasilający z zaworkiem zwrotnym.
Odkłada się i zatyka. Obniża sprawność układ.
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
Przepraszam. W tym 1.7 akurat nie będzie elektrycznej pompki, więc kręcenie nic nie pomoże. Przy pompie wysokiego jest zintegrowana pompa wstępna, która bierze napęd od wysokiej. Przy zmianie filtra zalać układ .
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
to nie pasek tylko pompa do wymiany. Kiedyś juz przerabiałem ten temat, regeneracja uszczelniaczy na pompie pomogła.
podciśnienie przynajmniej 5oo mmHg
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
tak tak, alternator jak w astrze F z przyklejoną do ty**łu pompą vacuum.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
No jeżeli faktycznie czujnik obrotów wałka pompy wysiadł to masz problem. Niech odczytają czy ECU widzi obroty wału i obroty wałka pompy. Módl się abyś nie miał usterki określanej jako "usterka układu krytycznego nr1"
Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w...
sterownik pod nadkolem w błotniku x129 to wtyczka pierwsza od koła jak cos to pisz ktore piny chcesz sprawdzic
W załączniku schematy dla układu klimatyzacji Delphi oraz Behr.
(at)grzegorz740 , myślę że zasilanie układu rozmównego Astra nie musi mieć oddzielnego zasilania 18 V, możesz wykorzystać zasilanie 24V Z aparatu ZAS, Też będzie działać, i tak i tak doprowadzasz zasilanie 24V do Astra.
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Może się gdzieś zapowietrza, najlepiej było by się wpiąć pompka w układ paliwowy i poobserwować czy nie ma jakiegoś wycieku.
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
Witam. Ta mała czerwona satelitka w rogu ekranu, oznacza brak sygnału. Dlatego nie masz nic pod "A". Musi być sygnał aby tuner mógł odczytać ECM-y poszczególnych systemów kodowania. W przypadku braku sygnału masz trzy możliwości: 1. Coś nie tak z instalacją antenową 2. Coś nie tak z samym tunerem 3. Wgrany nie taki eeprom Jeśli nie posiadasz innego...
Układ masz w lampce sufitowej.
Prosisz,i masz :)
Ale z czym masz problem? W dokumentacji masz podaną typową aplikację i przebiegi czasowe, więc sprawdzenie układu to kwestia kilkunastu minut.
W trakcie ruchu w prawo układu ma być w znaczniku.
No to sprawdzaj termostat i czy korek trzyma ciśnienie. W tym silniku normalna temperatura to 100-103 stopnie (na małym obciążeniu) , układ nie może być otwarty.
a jak sie odpowietrza taki układ?
Czy kolega ma na mysli taki układ?
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Zamowilem licznik od gtc wersji 1.9 cdti powinno podejsc... oprócz przelutowaniu układu cos trzeba w kompie prze obd2 zmieniać ustawiać czy tylko przelutowac układ?
Po połowie roku.
1. odczytać błędy! 2. klekot -> odczytać błędy = serwis...
Nie rozumiem już nic każdy co innego mówi... "...Jeśli Denso, to jak najbardziej?..." Wcześniej pisaliście, że Denso nie wchodzi w grę bo fabrycznie u mnie siedzą Boscha. A teraz, że Denso jak najbardziej...? Czyli co Z17DTL z Astry II na jakimkolwiek układzie paliwowym będzie pasował do Astry III ? Pisaliście że Denso nie wchodzi w grę w moim przypadku....
No to tam możesz wcisnąc >>Pomógł<< bedzie mi nie zmiernie miło :D:D:D pozdrawiamy :)
Zastosuj sie do tego co napisałem powyżej tam masz całe schematy rocznikowo(mj), google tłumacz i jazda, wskazuje to na sygnał z czujnika o braku czynnika w układzie.
Może to być równierz problem "lewego" powietrza, czyli jakaś nieszczelność w układzie dolotowym.
Brak gazu w układzie.
Witam wszystkich użytkowników opli które po dłuższym postoju ciężko odpalają,mowa o dieslu,problem z zapowietrzeniem pompy,temat do ogarnięcia w dwie godziny i autko pali jak zegarek czy stoi na prostym czy z górki lub pod górkę nockę czy dwie.jeżeli jest ktoś zainteresowany pomogę.Pozdrawiam
Odkręć korek i zagrzewaj auto żeby odpowietrzyć układ.
Kolego jest to zielony olej hydrauliczny opla 90 544 116. 43zł/l .
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Klima jest ! gdzie dokładnie jest ten zawór ? jak się do niego dobrać ? jak sprawdzić czy działa poprawnie ? dla pewności kupie jakiś środek do czyszczenia układu
Popatrz tu : http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=3829 Hamulce te same... :)
Moduł chłodzenia da się zdiagnozować. Podłącz komputer i powiedz jaki kod błędu. Wtedy będzie można coś powiedzieć
Oczywiście, że czujnik wypinał. Wtedy pojawiał się błąd samego czujnika (nie pamiętam kodu), a nie całego układu.
Kolego który to jest ten zawór i gdzie jest umiejscowiony? Masz może jego nr katalogowy?
Witam, jeżeli są ""gumowe"" radził bym odpowietrzyć cały układ.
Czyli mogę odłączyć kabel ze Staga od sondy bez szkody dla układu
Czy ma ktoś materiały do Astry II po 2004r? Dokładnie chodzi mi o układ zapłonowy Astry 1,4 16V TWINPORT z roku 2006 .
Pierwsza sprawa jaki masz dekoder bo owszem hb i astra w układzie zeza i odpowiednim ustawieniu portów przełącznika w menu odbiornika niemniej dostępność dodatkowych kanałów zależy od możliwości edukacyjnych dekodera niemniej kanały fta zawsze http://www.flysat.com/satlist.php kuknij co jest na satelitach
Podłączyć pompe do zielonego pudełka. Ale wygląda mi to na zapowietrzający się układ.
Sprawdź szczelność żółtego korka zbiorniczka wyrównawczego. Często się psują i przez to zapowietrza się układ.
jest to kolor niebiesko czerwony jeśli odetniesz bezpośrednio przy zegarach to nie wpłynie to na pracę innych układów
Tak, na telefonie zabawką, 🙈 a mógł się zapowietrzyć układ paliwowy?
U mnie mechanik też rozebrał i sprawdził cały układ wydechowy
Moim zdaniem to defekt pompy - po zaciśnięciu przewodu podnosisz zbyt małe ciśnienie w układzie.
W Merivie B 1.4 turbo jak przeszedłem na Prestone, to skończyły się dziwne odgłosy z samochodu po zatrzymaniu koło domu. Zawsze miałem wrażenie że coś "wybuchnie" :D nawet moja głucha żona która tym autem jeździ zwróciła uwagę i okazało się że był po wymianie chłodnicy zalany Dynagel 2000+ który ma niby 108st temperature wysoką. Dodatkowo korek 15PSI,...
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
Takie pompy w baku mają silniki 1.3 i 1.9 CDTI. 1.7 nie ma układ wtrysku Denso.
https://opel.7zap.com/en/car/t98/e/13/47... To raczej będzie standardowy o-ring, musisz tylko znać jego wymiary bądź mieć stary na wzór.
chyba ze już ostateczności walnięta jest uszczelka głowicy Test na obecność spalin (co2) w układzie chłodzenia to wykaże.
Wspomaganie hamulca (serwo) albo silnik stracił grzybek zaworu ssącego na jakimś cylindrze, wtedy też będzie takie małe podciśnienie w układzie.
'98-'00, pierwsza to nieprawidłowe ustawienie świateł (czyżby była wersja z fabrycznymi ksenonami i układem samo-poziomowania?), druga to włączony tempomat.
Układ wtryskowy. Lejące wtryski, zła dawka itp.
Do układu paliwowego dostaje się powietrze.Sprawdzić zbiornik i przewody.
To jest kontrolka układu sterującego wiatrakami chłodnicy, jak gaśnie po odpaleniu, to jest ok
Sprawdź czy przypadkiem nie zapowietrza się układ
Pytanie co jeszcze wyjdzie mi po drodze po zmęczeniu materiału. Swoją drogą, czy jest jakaś metoda oszacowania czy tłumik jest na wykończeniu, przy założeniu, że z zewnątrz wygląda dobrze i mając go odłączonego od reszty układu?
Kupić używaną- sprężarka potrafi pracować nawet 20 lat, jeżeli zawsze ma co jej się naleźy, czyli brak wilgoci, nie przepełniony układ i smarowanie.
jeśli ktoś potrzebuje to podaję adres http://rapidshare.com/files/77015951/Sam... silnik i układ wtryskowy jest taki sam w astra 1
Dzięki, nowe dla mnie wiadomości posprawdzam co będę umiał znaleźć i dam znać wydaje mi się że mam jeden czujnik w chłodnicy a co do przekaźników pod kierownicą nie znalazłem żadnego odpowiedzialnego za wentylator sprawdzałem wyjmując każdy po kolei a wentylator cały czas pracował, przestaje tylko po wyjęciu bezpiecznika. Może popełniam błąd co do istoty...
http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... czyli jak domowym sposobem wykryć usterkę w układzie wtryskowym
Jest dokładnie tak jak na schemacie. Przewody/rurki są gorące do ściany grodziowej, wewnątrz w kabinioe rurki aluminiowe i sama nagrzewnica są zimne. Wygląda to na zapowietrzenie, ale przewody gumowe są miękkie, lub usterka ścianek termostatu i woda zamiast iść przez nagrzewnicę to wybiera drogę na "skróty". Do sprawdzenia jeszcze ta pompka pomocnicza....
Kolego nie pisałem nic na temat pompy spiętrzającej.Napisał że nowy filtr paliwa jest większy o parę milimetrów a ja mu tylko o tym że jeśli włożył większy filtr do obudowy do może to spowodować że nie uda mu się skręcić obudowy paliwa a z tego wyniknie nieszczelność i zapowietrzanie układu
Ha! Bardzo chętnie, ide do sklepu, kładę 270zł na stół i kupuję piękną i błyszczącą pompę. A tak na poważnie z tym ABSem, to nie jest tak, że trzeba przekręcić silnikiem agregatu żeby wypchnąć powietrze z tłoczków? Czy ono samo wychodzi podczas zalewania układu?
Zasilania to żrówką,bezpieczniki F23,F38(10A),F5 60A do sprawdzenia.Tego układu nie naprawiałem jeszcze ale na pewno się da .
SCV to układ Denso?
zatkany układ wydechowy?
Wyciek pewnie z pod ośki kompresora. Pamiętaj że biedny płaci najdrożej, lepiej zregenerować starą niż kupić inne badziewie które pochodzi miesiąc i albo się zatrze albo zacznie puszczać czynnik, bo to czas w dużym stopniu wpływa na szczelność układu.
Obwód "A" czujnika ciśnienia środka chłodzącego w układzie klimatyzacji.
zaświeca mi się podczas jazdy, bądź od razu po zapaleniu silnika kontrolka układu chłodzenia samochód przy wyżej prędkości traci czasem 'moc' falują mu obroty Załącza się także wentylator w losowych momentach Masz "książkowe objawy" uszkodzonego ECU silnika.
Cześć Mam podobny objaw. Czy wymieniałeś sam ten tłumik tętnień? Jeśli tak, to czy miałeś jakieś problemy? Jak sobie poradziłeś aby nie zapowietrzyć układu paliwowego?
To za słabe ciśnienie daje lub gdzieś zapchany układ.
W Astrze J za poduszkę odpowiada układ NCV.
Dziękuje cymbalista za odpowiedz mam tylko pytanie bo dzwoniłem do tego "fachowca" i powiedział ze dolewa się tylko 12ml bo maszyna nie odsysa całego oleju z układu. Teraz nie wiem czy ma być 150 w układzie czy producent już uwzględnił że nie da się całego odessać i należy właśnie dolać 150. Dzwoniłem do opla to powiedzieli, że 120ml tylko nie potrafili...
układ wydechowy astra astra układ wydechowy układ chłodzenia astra
regulator pieca podłączenie klawiatura myszka blokuje grzałka zużyta
zrobić rower elektryczny zrobić rower elektryczny
TRACO POWER TSR1-2450 - Specyfikacja i Zastosowania Nawigacja z Windows Embedded Compact 7, ARM, USB